Hirdetés

2024. június 15., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#129539) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#129532) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze, ezzel én is tisztában vagyok. De ez most itt összetettebb kérdés, mert azért az E-MTB és az analóg MTB nem pont ugyan az. E-MTB-nál több olyan szempontot is figyelembe kell venni, ami egy analógnál nem annyira szempont. Mint említettem, egy merev vázas E-MTB váza jóval merevebb mint egy hagyományos MTB váza! Nézd meg a közepét, az ott azért elég brutál, de máshol is több az anyag benne és ráadásul alu. Mentem már jó pár ilyen géppel és hidd el, hogy elég brutál merev. Olyat odaverhet a derekadnak, hogy az azért nem feltétlenül lesz jó móka. Persze nem azt mondom, hogy átlag, cross trekking szintű felhasználásra használhatatlan lenne, de mint MTB, azért erősen kompromisszumos, a magas felszereltsége ellenére is! Ha szakmailag tovább görgetem a kérdést, akkor azt is mondanám, hogy én már nem ajánlanám senkinek sem ezt a Bosch CX rendszert. Persze baromi erős, de eljárt felette az idő. 2014-ben dobta piacra a Bosch. A súlya, mérete az egyik legnagyobb, elég masszív belső ellenállása van és a tömítésére is voltak panaszok, sok embernek beázott. Ez a megoldás, hogy elöl van egy kis fogaskerék és belül meg egy 2,4-es szorzó, nem annyira vált be. 2020-ban jön a Bosch az új generációs MTB motorjával. Trekking-ben már piacra dobták az új generációt, aminek nincs belső áttétele és elfelejtették a kis fogaskereket elöl. A kis fogaskerék nagyobb terhelést ró a láncra is és a sárt is sokkal jobban összeszedte. Ha mindenképpen most szeretne valaki E-MTB-ot, akkor én inkább egy Shimano rendszer felé terelném. Sokkal jobbak ezek a MTB kategóriában. Jelentősen kisebb, könnyebb, nincs kis fogaskerék, belső ellenállása minimális, tehát kikapcsolva sokkal könnyebb tekerni. A Holowtech II-es tengelykapcsolata is jóval merevebb mint a Bosch féle ISIS, és a qfaktor is pont akkora mint egy hagyományos Shimano hajtóműnél. Sokkal jobbak a Shimano-hoz gyártott vázak is. Az egész működése sokkal természetesebb, Shimano pedelec rendszerrel tekerni sokkal inkább kerékpáros érzés mint Bosch-al. A Bosch CX ehhez képest nagyon parasztul működik, per pillanat 1 pozitív dolgot tudok róla elmondani a Shimano-val szemben, az pedig az, hogy egy kicsit erősebb, agresszívebb. Ha ez számít, akkor hajrá, de amúgy az E8000 is iszonyat erős, bőven elég és sokkal minőségibb, profibb cucc. Arról nem is beszélve, hogy mobiltelefonról frissítem a szoftverét, megnézheted az akku állapotát, töltési ciklusokat az E-tube szoftverrel, míg a Bosch-t csak szervizben tudnak frissíteni, és nem ingyen!

Visszatérve a hardtail kontra fully kérdéshez, ha rendes terepre vinné, nem feltétlenül extrém DH terepre, meg sípályára, de mondjuk egy változatos erdei terepre, akkor már laikusként is egyből otthonosabban érezné magát a fully-n. E-MTB nál ennek nincs akkora jelentősége, hogy sokat agyaljunk rajta mi legyen, mert itt a plusz rugóútból fakadó ellenállást a motor megoldja. Tehát összegezve, én XC gépből biztos, hogy hagyományost vennék. E-MTB-ból pedig össztelóst Shimano vagy esetleg Brose pedelec rendszerrel. Nem azt mondom, hogy Enduro-t kell venni 160+ rugóutakkal. Mert azért egy ilyen gépet tényleg meg kell szokni, az irányítása lehet nehézkes, szokatlan egy nem tapasztalt bringásnak, a lapos szögek miatt. De egy 120-130mm-től nem kell megijedni, simán ajánlható átlag monti használatra.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.