Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#60551) mefistofeles válasza Cunaja (#60550) üzenetére

Nem emlékszem, hogy viztisztát láttam volna, de hogy az is torzít az fix!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60552) Brogyi válasza Cunaja (#60550) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ha jól emlékszem GLX-re vársz, és most valami öreg Opel-be ülsz. Várd már meg míg megérkezik az a fránya autó. Ég, és föld a két masina. Összehasonlíthatatlanul más. Fölöslegesen költöd a pénzed.

(#60553) Cunaja válasza Brogyi (#60552) üzenetére


Cunaja
addikt

Jól emlékszel. Engem csak az érdekel, hogy a menetszél, ne vigye le a fejemet. A fülem és a szemem mindig fáj, ha lehúzom az ablakot.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60554) blakey válasza Cunaja (#60553) üzenetére


blakey
titán

Engem csak az érdekel, hogy a menetszél, ne vigye le a fejemet - :)

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#60555) Cunaja válasza blakey (#60554) üzenetére


Cunaja
addikt

:C Végül is ezt írtam. :D

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60556) Qtya123 válasza tboldi (#60541) üzenetére


Qtya123
őstag

Én anno pár évvel ezelőtt még olyan lelkes voltam, hogy a mosás az mindig két vörös kézi mosás volt. Elment vele jóformán egy fél nap. Továbbá minden tavasszal és ősszel koszgyurma és wax.

Aztán olyannyira meguntam ezt, hogy csak na. Hirtelen felindulásból gondoltam rá, hogy a koszgyurma és wax legyen meg az S-Crosson is. Aztán végig gondoltam, hogy igen, szép és jó, de egyetlen egyszer lennék hajlandó ezt megcsinálni rajta. Akkor meg mi értelme, ha soha meg nem ismétlem? :)

Ja, erről jut eszembe. Van ez a robowash. Egész jó, főleg az alvázmosás. De nem annyira S-cross kompatibilis. Ugyanis ennek a motorház teteje a két oldalán majdhogynem derékszögben lehajlik a sárvédő felé. Így a hézag gyakorlatilag oldalt van. A mosó egyik keskeny vízsugara meg pont abban a magasságban küldi végig gyök kettővel, igen nagy nyomás azt a rést. Ennek az az eredménye, hogy egy kicsit vizes lesz a szélén a motorháztető alatti szövet. Hamar kiszárad, meleg is van, a motortér is meleg, de nem tetszik. Úgyhogy ennyi volt a robotwash.

Nem tudom hogyan lesz majd az alvázmosás. Régen Csepelre a Niagara carwashhoz hordtam, de az üregúr alvázvédelmes a lelkemre kötötte, hogy ne hordjam ilyen brutális erős gőzborotvás mosás, mert ki tudja kezdeni a dinotrol alvázvédőt, ha nagyon erős a nyomás. Azt mondta az automata mosók alvázmosás programja ami jó neki. A robowash ezt jól tudja, a kefés mosókban meg nem tudom mennyire van jó alvázmosás, plusz annyira nem rajongok a kefés mosókért.

(#60557) dethroner válasza Cunaja (#60553) üzenetére


dethroner
veterán

Pont ilyen kocsim van, de sose viszi le a fejünk a szél. Nem kell lehúzni az abkakot :DD

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#60558) ViZo72 válasza Cunaja (#60550) üzenetére


ViZo72
tag

Nekem Ignisen van, de talán több a hátránya mint előnye, most éppen le is vettem kb. 17év után és annyira nem hiányzik...
A Swift más autó, azon másképp viselkedhet és persze valószínűleg más fajta is van rajta.
Az enyém talán Satuna márka, viszonylag vaskos, nem az a keskeny csík féle amit sok más autón látok.
Hátrányok (nálam):
- hallható szélzaja van országúton, autópályán,
- ablakmosáskor útban van,
- az enyém füstszínű, talán van némi takarása és főleg sötétben problémásabb, nyilván kevésbé átlátszó, télen szintén többet takar, ha lecsapódig rá a víz, jég, hó,
- a szél így is bevág, csak más ablakállásnál (ez karosszéria és tempó függő),
- Vitara vagy S-cross fórumban olvastam (talán vagy 2 esetet), hogy az ajtókeretbe befeszítős fajta deformálta a keretet, így cserélni kellett az ablakvezető sínt vagy keretet (nem tudom mi a neve).
Előny:
- jobban néz ki vele az autó (számomra),
- ha csak kicsit van lehúzva tényleg nem vág be a szél azonnal és az eső sem esik be, viszont csak városban jó, mert nagyobb tempónál a szélzaj így is megnő leengedett ablaknál, így előbb utóbb úgyis felhúzom,
- parkoló autón is tudom résnyire lehúzva hagyni az ablakot a szellőzés érdekében, úgy hogy ne látszódjon messziről és ne essen be az eső (nyilván nem idegen helyen).


Látom kezdesz sok mindent összevásárolni az új autóhoz, de szerintem csak csínján, néha a kevesebb több. Sok jónak tűnő kiegészítő van de sok a gagyi is -> pénzkidobás, bosszankodás, néha meg bazári kinézetű autó a vége...

Mindez persze a Te dolgod, sok örömet hozzá, remélem beválik...
(A Swiftes topikban egy időben -1éve?- nem mindenkinek volt felhőtlen az öröme, több panasz volt, mint akár Vitara vagy S-Cross vonalon, miközben elvileg az "made in japan" ha jól rémlik.)

(#60559) Cunaja válasza ViZo72 (#60558) üzenetére


Cunaja
addikt

:R Jól leírtad!
Nem vásárlok semmi olyat, amiben nem vagyok biztos. A légterelő is csak akkor lesz megvásárolva, ha az autó megjött, mert ha nem tetszik, akkor kapásból visszaküldöm.
Csicsa nem lesz, ami kivülről látható, az a ajtók élvédő gumija és a Cápa antenna.
Kapni fog még egy komfort modult és egy automata wc légfrissítőt a motorháztérbe. ( nyest )
30-éves autóból átülni egy vadonatúj autóba, szerintem nem igazán leírható élmény. Az Opel is kimegy a világból de szennyezi a környezetet jelentősen és nem szereti a városi közlekedést, 28°C -felett. 486.000km van benne.
Az autózásról annyit, hogy az autó 90%-ban a Hungária körgyűrün és környékén fog közlekedni és csak ritkán, havonta 3x megy vidékre. Esetleg évente 1x kap egy 2500km-es külföldi utat. Egyszóval kijelenthető, hogy városi Swift lesz. A panaszokról annyit, hogy ez már a 2021-es facelift hibáit javított kiadás. Reménykedem benne, hogy csak a kötelező szerviznél fogja a szerelőt látni. A Facebook csoportot nem látom, mert semmi nemű, nyomkövető közösségi oldalon nem vagyok rajta, csak itt, a fórumon és egy másikon. Így az ottani dolgolk kimaradnak.
Még egy szösszenet a légterelő kitakarásról. Szerintem egy teljesen zárt napszeműveg, 10x jobban kitakar, mint egy légterelő. Néha, a dugóban szoktam figyelni a többi vezetőt és némelyik totálisan zárt szemüvegben vezet. Az oldal látása (térlátás) korlátozva van, mert a szemüveg szára is majdnem 1.5cm vastag. Mit lát oldalra?
A márkát kitakartam direkt.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60560) Cunaja válasza Brogyi (#60552) üzenetére


Cunaja
addikt

Tessék, pont most foglalkoztak vele.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60561) mefistofeles válasza Cunaja (#60559) üzenetére

Hát a napszemüveg nagyon rossz példa. Ott akkor beszélhetnénk kitakarásrol ha mereven előre néznek és nem mozgatnád a kívánt irányba a fejed. Ahhoz pl. hogy a szemüveg szára takarjon valamit, ki kell fordítanod a szemed mint egy kaméleonnak. A légterelő viszont fixen kitakar/ torzít. Nem mondom, hogy nincsenek előnyei de én lemondtam róla.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60562) beef válasza mefistofeles (#60561) üzenetére


beef
őstag

A periférikus látásodat gyönyörűen lecsökkenti úgy 50%-al. És nem kell odafordítanod a fejed, hogy érzékeld a melletted haladót.
Szemüveges vagyok és állandóan rá akarnak beszélni vastag szárú keretre, mert az milyen divatos. Én meg direkt a legvékonyabb szárúkat keresem, mert már az 1cm-es is zavar.

[ Szerkesztve ]

(#60563) dobolan válasza beef (#60562) üzenetére


dobolan
senior tag

A periférikus látásodat gyönyörűen lecsökkenti úgy 50%-al
Max egy hegesztő szemüveg...

Ha már kitakarás. Nekem Ignis volt s-cross előtt, és azt tapasztaltam, hogy az A oszlop rohadt nagy veszélyes holteret csinál az s-crossnál abban az üléspozícióban, ahogy nekem kényelmes vezetni. Konkrétan kereszteződésben gyalogátkelőhely belépési pontját szinte 100%-ban kitakarja az esetek nagy részében. Ignisnél nem így volt.

(#60564) mefistofeles válasza dobolan (#60563) üzenetére

Igen ez így van. Sajnos holttér minden autónál van, csak az a kérdés, hogy az oszlop alakja, mérete és az üléspozició, testtartás miatt hová esik.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60565) AMD Power válasza mefistofeles (#60561) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem elég az SX4 dupla A oszlopa is. Az is bőven kitakar nagyon sokat. Amúgy ez az egyetlen hátránya ennek az autonak, semmi más.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#60566) beef válasza dobolan (#60563) üzenetére


beef
őstag

A fent megmutatott napszemüveg pont ezt csinálja.

Én is vezettem s-cross-t, rögtön mondtam tulajnak, hogy ez életveszélyes, ahogy írtad gyalogátkelő. Meg hegyi utakon állandóan billegtem előre, hogy lássam a kanyarból (a szemből jövő sávból) mi bukkan fel.

(#60567) Cunaja válasza beef (#60566) üzenetére


Cunaja
addikt

A kolléganőm, SX4-el (2012-es) szedett fel egy másik hölgyet a zebránál. Nem kell kombinálni, nem úgy, hanem a motorháztetőre. A bírósági szakértő, az "A"-oszlopot találta bűnösnek, hogy a megszokottnál is többet kitakar, ennél az autó típusnál.
Ezt sem értettem teljesen. Akkor a balesetig, nem takart ki?
Annak idején, 32-éve, amikor tanultam vezetni, az oktatóm azt mondta, mindig tudjuk, hogy mi folyik körülöttünk. Soha ne legyen vezetés közben csőlátásom és ne csak magam elé lássak. ( direkt nem figyeljek-et írtam). Fogjam fel, hogy rajtam kívül más is van az utakon és kiszámíthatatlan a viselkedése. Ha valaki gyanúsan vezet, készüljek fel. Tegnap este egy ukrán állt elém keresztbe, de láttam, hogy tanácstalan, így satuval megálltam, amilor elém állt.
Magyarán mondva, "A" oszlop vagy légterelő, ki tudom védeni, mert megmozdítom a fejem. A fent csatolt szemüvegben, hiába fordítom a fejem annyira, hogy az oszlop kitakarását kivédjem, mert közben oldalról belém szállnak, vagy esetleg egy motorost összeszedek. Vagy éppen én megyek ki az ártatlan elé, miközben az "A" oszlopra figyelek, egy beszükült térlátással.
Ezért sem zavar engem a légterelő. Amúgy a Hekko kisebb mint s Satuna, vagyis "kevesebbet takar ki".
A tükör sem azért van ott, hogy csicsás legyen az autó.
Egyszóval rövidre zárva. Mindenkinek igaza van, a feltevése is jogos, kivéve, aki ilyen szemüvegben vezet. Másra és önmagára is életveszélyes, ha tetszik, ha nem. Azonnal megállítanám és kérném, hogy vegye le. Sajnos a KRESZ nem tiltakozik ellene.
Igen, minnél vékonyabb a szára, annál biztonságosabb.
Azt mondják, hogy akkor zavar az oldali fák közötti napfény. Akkor a napellenzőt, fordítsuk ki, a fák mellett.
Azt is tudjuk, ma vezetni tanulni, nem ugyanaz, mint 30-éve. Volt tükör tolatás, motor buhera, defekt javítása(jó kerék le és fel). Ja és kemény rutin pálya. Ma, mi van? Fizess, "vizsgázz" és gyerünk a "full automata" autóval a forgalomba, ami már lassan helyettünk vezet. Ha defekt van, nyomjuk meg a fejünk feletti segély gombot. Röhej ami itt folyik. A közlekedésben, tanácstalanul állunk az egyenrangú kereszteződésben, illetve a parkolás 10 perc. Ami max 1 perc, de akkor már bonyolult. Na meg a hétvégi autós, az maga a rémálom.Ha meg még a szemüvege is ilyen, ne is legyen a közelemben.
Bocsi, a hosszú szövegért, meg azért, hogy nem raktam off-ba. Jobban ide illik, mint a villanyórám fogyasztása.
Nem véletlenül nem szóltam hozzá a témához.
Telefonról írtam, ha valami betű megbolondult, bocsi.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60568) burgatshow válasza Cunaja (#60567) üzenetére


burgatshow
veterán

Szerintem meg csak simán haladni kellene a korral és megtanulni az új autókkal együtt élni és azokat használni. Mondhatjuk, hogy régen minden jobb volt, a lovas szekér is hazavitt részegen mert a ló tudta az utat magától is. Azt mégse azzal járunk már egy ideje.

(#60569) Cunaja válasza burgatshow (#60568) üzenetére


Cunaja
addikt

Nem a korszerű technikával van bajom, hanem a megfelelő alkalmazás hiányával. Megy az autó és csak ül benne, de vezetni nem tud. Erre gondoltam. Szegényt nem tanították meg rendesen.
Most a száguldozást és az ittas vezetést, ne vegyük ide, mert az már magatartás és nem vezetési technika.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60570) DarkByte válasza Cunaja (#60567) üzenetére


DarkByte
addikt

Az A oszlop tényleg megszokást igényel Scross-ban. Érkeztem már úgy körforgalomhoz a kocsival, hogy elég sokáig takarta a körforgalomban haladó autót. Jobban szét kell nézni, de meg lehet ezt szerintem szokni. Amúgy az autó magasabb építése nekem összességében jobb biztonságérzetet ad, ami tetszik. (mondjuk az már kevésbé jön be, hogy a hátsó ablakok kisebbek; tolatni jó hogy van a kamera de egyelőre nem szeretek kizárólag arra hagyatkozni, igaz a képen piros vonallal jelzett 50cm-es távolság egyébként elég pontos).

Nekem az oktatóm mindig azt mondta a közlekedés egy társasjáték, folyamatosan figyelni kell a többiek mit csinálnak, mások fejével is kell kicsit gondolkodni. Bonyolultabb többsávos körforgalmakban pl. mindig készülök arra, hogy átvágnak a sávomba.

(Én is voltam totál kezdő és olyankor azért néha becsúszik egy-két hajmeresztő baki. :B Illetve kezdőnek sem kell lenni, elég ha ismeretlen helyen jár az ember. Nem egy egyszerű műfaj ez a vezetés azért. De tkp. hiába van 11 éve jogsim, továbbra se mondanám magam igazán tapasztalt sofőrnek. Sőt, minél többet vezetek annál kevésbé bízok magamban, és óvatosabb próbálok lenni. De ez mondjuk az élet más területén is így van. Kell egy tudás szint hogy tudd mennyire nem tudsz dolgokat. :DDD Nem követem egzakt, de olyan 50 ezer km lehet mögöttem. Valaki ezt egy év alatt levezeti. Nem kis város Szeged, de azért Budapesten szerintem bőven leizzadnék a mai napig. Külföldön sem jártam még. Ugyanakkor szerintem még a rengeteget vezetett embert is meg lehet lepni váratlan helyzetekkel. Tényleg kb. bármi előfordulhat az utakon. Nekem most a legfrissebb pl. múlt hétvégén országúton sávomban velem szembe legnagyobb természetességgel tekerő biciklis. :( Mérgelődtem rajta, de aztán mentünk a dolgunkra. Sajnos ezek részei a mindennapoknak.)

[ Szerkesztve ]

(#60571) beef válasza Cunaja (#60567) üzenetére


beef
őstag

Ja, SX-4 volt ez is, amit rosszul scrossnak írtam. Az scross név azt hiszem az utána levő generációnál jött be.

(#60572) Cunaja válasza DarkByte (#60570) üzenetére


Cunaja
addikt

Mindig azt mondom melóban is a tanítványaimnak, hogy ne feszüljenek rá a dolgokra. Tudjál mindent és légy természetes. Ha ráfeszül, csak elbizonytalanodik. Pesten, ugyanolyan vezetni mint Szegeden. Annyi a különbség, hogy több a kiszámíthatatlan sofőr. Azt szoktam csinálni, ha idegen helyre megyek, előveszem a terület utcaképét ls virtuálisan körbe járom. Igy sokkal könnyebb idegen helyre menni. Ha mennék pl. Szegedre, ezt csinálnám. Nagyon sokat segít.
Van olyan kollégám, aki 25-éve vezet, de amikor keresztül kell menni Pesten, nem hajlandó vezetni, vezessen az asszony.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60573) DarkByte válasza Cunaja (#60572) üzenetére


DarkByte
addikt

Egyetértek, jó ideje azt csinálom ha idegen helyre kell menni, hogy Google Maps-en előre megtervezem, majd végignézem/bejárom street view-n a bonyolultabb csomópontokat és környékét. Óriási segítség hogy vizuálisan már előre láttad, lényegében nem "elsőnek" járok ott, amikor majd ott leszek ténylegesen. És ha már van ilyen lehetőség, miért ne élnék vele? Szóval részemről is erősen bevált módszer. :K Igaz időigényes, de eddig sosem bántam meg hogy rászántam az időt, nyugodtabban tudtam vezetni.

Valószínűleg a Budapesten vezetés is csak az első pár alkalomig lenne ilyen "misztikus". Igazából Szegedhez képest ott nekem a buszsáv tűnik leginkább "was ist das"-nak, de egyszer most már ráveszem magam, hogy arra vigyen valamiért a dolgom. :)

[ Szerkesztve ]

(#60574) Tom1939 válasza Cunaja (#60572) üzenetére


Tom1939
őstag

Nálunk ez a határ a Hungária körút, annál bentebb ha lehet én vezessek asszony pajtás nem szeretne :)

(#60575) Janusz001


Janusz001
őstag

Hétvégén megyünk Eger, Szilvásvárad stb. , még nem voltam automatával ilyen hegyvidékes környezetben. Van valami amire figyelni kell vagy az automata szépen teszi a dolgát hosszabb lejtmenetben is ?
Illetve lejtőn ki hogy áll meg? Kézifék, majd park vagy fordítva, esetleg üres, kézifék, majd park?

(#60576) 2ozzmexy válasza Tom1939 (#60574) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem kell túl stresszelni semmit (pont én mondom... :DDD ), de aki ismer az tudja rólam hogy van mögöttem "pár százezer kavics" már - lehet alulról már a milliót kóstolgatom - mégis a mai napig vannak olyan homlokra csapós élményeim a saját balfékségem miatt hogy "hűha, na ez szép volt, most akkor álljál félre és gondold végig mit is csináltál..." Főleg amikor hazaérek és jön a "Welcome to Hungary" tábla Hegyeshalomnál, na onnantól indul az agyrém, addig olyan csendes és nyugis utam van (egy-két tényleg kirívó esetet leszámítva), utána borul a bili és Tatabánya körül már nekem is 180 a vérnyomásom egy-két agyhalott miatt. Hogy a többi európai nép miért nem csinál olyan hajmeresztő ökörségeket mint a magyar ne kérdezd, de országokat szelek át nagyobb fékezések nélkül, amint elérem az M1-est 80 km/h és 170km/h között minden tempóval megyünk, nagyokat fékez a távolságtartó, aztán meg meglódul mint a F&F filmekben amikor benyomják a nitrót. Csipog a ráfutásgátló, rázza a kormányt a sávtartó, táblafelismerő kiáll hibával, de legalább nem alszom el, mert folyton gépészkedni kell valamit mint egy pilótafülkében...

Ismerek olyan hölgyet akinek szerintem beleütötték a jogsijába hogy csak Cegléd belterületén érvényes, mert ő csak ott vezet, máshol nem, igaz nincs is rászorulva....
Emlékszem amikor nekem először kellett kimennem Dél-Franciaországig jobban készültem rá mint az esküvőmre, aztán megszoktam, ma már játszi könnyedséggel csak beugrok és megyek.
A lényeg hogy nem kell ezt túlmisztifikálni, olyan akár a biciklizés, gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni. Ja és ne aggódj, minél többet mész annál nyugodtabb leszel és annál jobban rájössz mi mindent nem tudsz még, ellenben annál hamarabb meg is látod a hibákat.

A magyaroknak az kellene hogy kivegyék a biliből a kezüket és ne akarjon mindenki autózni, főleg ne bármi áron... :R

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#60577) Cunaja válasza Tom1939 (#60574) üzenetére


Cunaja
addikt

Igen, ha balra akarsz menni, menjél 3x jobbra. Ez az egyik bölcs dolog a közlekedésben. :)
Úgy gondolom, BPesten, nincs jobbos utca, csak egyenrangú kereszteződésnek hívom őket. Már többször mentett meg a gondolkodási elv. Elsőbbség mi ez? Tág fogalom., Van aki azt sem tudja melyik a jobb keze.
Ezért a kis utcákban van az igazi izgalom.
A buszsáv, ugyanolyan sáv, mint a többi. Ott a behajtásnál kell figyelni, hogy ne menj be a busz elé féktávon belül.
Sokkal rosszabb a kerékpársáv. Szaggatott a vonal vagy sem. Ott a kerékpáros vagy sem. Illetve a rolleres 30-al vág át a zebrán, persze piros van neki és nem is szabályos amúgy sem. Csak akkor, ha zöld és van kerékpár sáv. Különben szálljon le, mert gyalogosoké a zebra. Így nem minősül annak, szóval elsőbbsége sincs. Ezekhez kell itt hozzászokni, meg az előbb fék utána index kombóhoz.
2ozzmexy: Ne is mond a vezetési kultúránkat. Külföld egy más világ. Persze ott is vannak balkáni állapotok néhány helyen. 3 sávos úton 5-en mentek egymás mellet Thessalonikiben. Találjam ki, hol menjek.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60578) Qtya123 válasza Cunaja (#60567) üzenetére


Qtya123
őstag

Részben értek egyet. Valóban ki van kímélve manapság az ember és nem olyan egy problémát megoldani, mint régen. Ott a gps, google maps, egyszerűbb a mostani autókat vezetni stb...
De nem kell túlmisztifikálni azt sem, hogy 30 éve jobban megtanították az embereket vezetni. Érdekes módon mégis 10-ből 9 esetben olyan ember hajt fel rossz irányba az autópályára, vagy megy 60-al a 90-100-as táblánál, ezzel balesetveszélyt okozva, akik tipikusan a 30 éve tette le a jogsit kategória. Tehát ez a nagy figyelem náluk is ugyanúgy bukta.

Amúgy a Google street view tényleg jó dolog. Személyautó esetén nem használom, de mikor kamionnal vagyok, akkor aranyat ér. Nagyon nem mindegy, hogy benézek-e egy utcát, vagy sem.

(#60579) Cunaja válasza Qtya123 (#60578) üzenetére


Cunaja
addikt

"akik tipikusan a 30 éve tette le a jogsit kategória."
Nem írtam egy szóval se azt, hogy meg is tanulta akkor is.
Ismerek én is olyat, hogy vezetni se tud, pedig velem egy időben tette le a jogsit. Azt írtam, hogy akkor többet foglalkoztak a mazsolával mint most. Ezért rengeteg rutin elmarad. Ez nem is annyira az oktatók hibája, hanem a mostani rendszeré. Most is van olyan oktató, hogy maximálisan megtanít mindent, persze az órán kívül, mer arra ott nincs idő.
"A másik, hogy akarni kell. Ha te nem akarod, akkor soha nem leszel jó sofőr. "
Az asszony azért nem teszi le a jogsit mert fél, nem bízik önmagában. Sőt van egy csomó ilyen kollégám is. Ez az igazi mentalitás. Külföldi útnál pedig jól jönne.
Viszont sokan leteszik ennek ellenére és ki is mennek a forgalomba.
"10-ből 9 esetben olyan ember hajt fel rossz irányba"
Kérdezem, mennyi órát vezet az ilyen egy hónapban? Nem sokat, ha 20-30- éves jogsival a forgalommal szembe megy. :W

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60580) Tom1939 válasza Cunaja (#60577) üzenetére


Tom1939
őstag

Egyébként sok családnál látom hogy a nehezebb helyzetekben csak a "jobban vezető" vezet. Nálunk ez éppen én vagyok, de van ahol ez a nő. Végülis racionális, az autó azért nálunk nagyon nagy értéket képvisel a vagyonból.

És Budapest tényleg vadkelet. Vezetem pár helyen de Budapestre nem mondanám hogy sima (az én kedvenceim borzalmas utak és padkák, valamint az öngyilkosjelölt biciklisek és motorosok). A vicces hogy bent ülve mindenki szép simának tartja Budapesti utaink, de ha konvojban kell utánam jönni majd mindenki lemarad, és közli hogy törtető opportunista vagyok (hát igen Bp-i közlekedés nem szép lelkűeknek való, ritmusérzék és tempó nélkül egyszerűen eltipornak sok helyen).

(#60581) Qtya123 válasza Cunaja (#60579) üzenetére


Qtya123
őstag

Igen, valóban az a kulcs, hogy akarni is kell. A. Feleségem is olyan, hogy nem tud rendesen tolatni, de nincs benne a késztetés, hogy meg akarja tanulni. :((

Nekem amúgy a pályára szembe felhajtás kb egyenlő az ittas vezetéssel. Ha rajtam múlna, aki piásan vezet, annak instant örökre elvenném a jogsit. A pályára szemben felhajtó sofőrtől is. Neki annyi engedményt tennék, hogy nagyon szigorú és hosszú képzés után újra letehetné esetleg..

Amúgy meg vicc. Múltkor is egy debreceni öreg felhajtott szembe, kapott 2 büntető pontot. Ha meg kamionnal előzöl napközben, akkor az 3 pont. Csöppet nem arányos a kettő büntetés mértéke. Nem azt mondom, hogy nem veszélyes, mikor 2 kamion megy egymás mellett a pályán 2 percig, de hol van ez attól, hogy kamikaze módjára szembe menni.

(#60582) Moleman válasza Qtya123 (#60581) üzenetére


Moleman
addikt

A kamionos előzés önmagában nem lenne veszélyes, csak idegesítő és feltartja a forgalmat.
Az már más kérdés, mikor a románok úgy rántják ki eléd a kamiont, hogy 150-ről vészfékezned kell. :DDD Bármikor megyek az M1-en, mindig van egy ilyen.

Nem mellesleg mindig van egy holland/belga Prius is, aki szintén perceken át 90-nel előzi a kamionokat. :(((

[ Szerkesztve ]

(#60583) mefistofeles

Én is azon a véleményen vagyok, hogy régen is volt szar sofőr meg ma is van jó.

Sokkal nagyobb problémának tartom, hogy a null kilométeres vagánycsávó, megkapja aputól a 300 lovas verdát, mikor még egy 80 lovassal is gondjai lennének. A bátorság viszont megvan, hisz tegnap látta a halálos iramban 100.-ik részét és ő is tud olyan menő lenni. Főleg ha a haverok vagy a csaja ül mellette. Ha meg mégis tele lenne a gatya, akkor bedob pár sört vagy valami bogyót, hogy végképp ne legyen semmi rálátása a valóságra.

A büntetési tételek meg egyenesen röhejesek, ha egyáltalán alkalmazzák őket.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60584) Cunaja válasza mefistofeles (#60583) üzenetére


Cunaja
addikt

Igaz!
A büntetési tételek meg egyenesen röhejesek. Nem pénzben büntetnék alapból, hanem időszakos jogosítvány elvételben. Amennyivel kezdődik a bünti, annyi hónap jogsi bevonás.
Amíg ez nem így megy, a fiatal "ki ha én nem" típus, száguldani fog, mert kiröhögi a 90.000-res bírságot is.
Szóval, 30K 3-hónap. 60K 6-hónap és így tovább. Biztos meggondolná magát némelyik.
A drogos és a piás, annak mindegy. Egyből bezárnám őket annyira, amennyi a bírság.
Ameddig a te írásod alapján is, nevetségesnek írt rendszer megy, nem lesz rend. :W
Ma reggel jöttem haza, a 30-as táblánál, már a vonóhorgon autózott, mert szétvágta az ideg. A kamerán akkora feje van, hogy szinte csak az fért bele a képbe. Márpedig nem is mentem 30-al, 33-al. :DDD kb 12másodpercet nyert( ennyivel ért hamarabb a lámpához. ) amikor megelőzött és eltűnt tőlem. A lámpánál utolértem normális tempóval. Hü....e bar...ok.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60585) mefistofeles válasza Cunaja (#60584) üzenetére

Ez az ország halálra van ítélve. A közlekedéssel kapcsolatos szabályozás csak egy porszem az egészhez képest. Sokszor úgy érzem, megyünk a középkorba. Na mindegy ez nem ide való, csak kimászott belőlem.....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60586) cigam válasza mefistofeles (#60585) üzenetére


cigam
félisten

A vármegyék és ispánok már megvannak hozzá :(

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#60587) Cunaja válasza mefistofeles (#60585) üzenetére


Cunaja
addikt

Foglalkozzunk az autóval is.
Valami ilyesmi, de olcsóbb mint a gyári. Létezik rá okosság? Az eredeti kicsit drága.
Sajnos, elég sokan nem figyelnek a másikra.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60588) mefistofeles válasza Cunaja (#60587) üzenetére

Bazz te már tuningolod a verdát ami még nincs is....
Lassíts kicsit. Egyébként amiről a felszerelési videót dobtad az nem ugyanaz mint utána az áras oldal. Szerintem te erre

gondolsz (első alsó légterelő) és az nálunk forintban is megrendelhető, csak kurva drága, 60000 pénz.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60589) Cunaja válasza mefistofeles (#60588) üzenetére


Cunaja
addikt

:D Már többször írtam, hogy a fél lakás tele van cuccokkal.
Nekem nem diszléc kellene, hanem valami ajtó védő a rányitások ellen. Ami van itt nálunk fóliás, az csak a komplett autót fóliázza, külön az ajtót nem. A videót csak példának küldtem.

Szerk: cirka 300K-ért. Végül is, mi ez egy érző kebelnek. Nem spoiler kell, hanem ajtó védelem a T-betűs és társai áruház parkolókban. Múltkor, az orrom előtt vágták rá másik autóra az ajtót.
Mind megrendelhető
Hiszed. Bementem dolgokért és azt mondták, hogy a 2022-es modellhez éppen nincsen semmi. Ez is baromság volt, de ott hagytam őket.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60590) mefistofeles válasza Cunaja (#60587) üzenetére

Egyébként akkor már érdemes az első, oldalsó és hátsó spoilert is feldobatni cirka 300K-ért.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60591) mefistofeles válasza Cunaja (#60589) üzenetére

Ja bocs, csak a video első részét néztem, de ami ott szerepel az mind megrendelhető, a magyar suzuki hivatalos oldalán is.
Rányitás ellen, nem tudsz tökéletesen védekezni, mert minden jármű, máshol ver bele a kocsiba. A fólia sem megoldás, mert ha az sérül az ugyanolyan ronda, mint ha a dukkó sérülne. Perzse elvileg akkor a festés ép marad.... És teljes autó fóliázásnál nem is sokkal olcsóbb...

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60592) Cunaja válasza mefistofeles (#60591) üzenetére


Cunaja
addikt

Az átba....s elvitte a fóliázás árát. Így nem lesz telibe fólia.
Már amúgy készülnöm kell, mert vonatra rakták a suzut. :) 1-hét múlva ilyenkor már Esztergomban lesz.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60593) mefistofeles válasza Cunaja (#60589) üzenetére

Szerintem egy kicsit túlparázod ezt a dolgot. Tökéletesen nem tudod megvédeni az autód, viszont többet elköltesz mint egy esetleges kisseb javítás ára.

A régi swiftemen pl. voltak oldal csíkok és baromi jól is nézett ki, de az újra nem tudom elképzelni, hogy hova raknám, hogy tetszen is. Az amúgy is inkább dekor mint valódi védelem.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60594) Cunaja válasza mefistofeles (#60593) üzenetére


Cunaja
addikt

Igaz. Nem is fogok rá költeni. Már így is egy vagyon ment rá. Az ülés masszírozástól a kartámig és egyéb finomságok. 1 hét lesz, mire mindent beszerelek. A komfort modult, betudom kötni, vagy köttessem be az üzlettel? Nem vagyok analfabéta, de elrontani se akarok semmit. Ugye az opelon, simán bekötöttem elektromos dolgokat, de azt ismertem.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60595) mefistofeles válasza Cunaja (#60594) üzenetére

AZt se tudom mi az a komfort modul... :D

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60596) szabonagyur válasza Cunaja (#60589) üzenetére


szabonagyur
félisten

Magasabb auto rad nyitja akkor mindegy…
4 honapos scrosson mar van karc muanyag elemen.. pedig boltba nem jar az auto.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#60597) Cunaja válasza szabonagyur (#60596) üzenetére


Cunaja
addikt

Elég egy nagyobb szélvihar és te meg olyan helyen közlekedsz, ami kimondottan szórt anyaggal van tele. Sajnos ez nem teljesen kivédhető.
Valakinek véleménye van erről a típusról?
SUZUKI SWIFT 2017- 5 ajtós 4db-os GELLY /Törhetetlen légterelő*/? :R

Szerk:.
#60598: :R Jól mutat. Megkérdezem, ha itt lesz az autó. Bingó :D

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60598) Qtya123 válasza Cunaja (#60589) üzenetére


Qtya123
őstag

Én a Szlauko Suzukiná vettem az S-Crossra és így tettem fel, ahogy ezen a képen van: [link]
Találtam hozzá pontos beméretezős ábrát és úgy tök jól fel lehetett rakni.

Ha gondolod kérdezz rá náluk, hogy ez jó-e 2022-es Swiftre is, annyit ír, hogy 2010-: [link]

Apám kért a Swiftjére a szalonban. Az a fajta az ajtó alsó részén van. Ahogy előttem is írták így is rá tudják nyitni simán, én is csak azért vettem, mert nem drága és ha 10 rányitásból 4-et felfog, már megérte. :)
Hiába van a Crosson alul az a széles burkolat, pont úgy hajlik ívben befelé az ajtó vonala, hogy az a rész beljebb van, mint az ajtó közepe.

[ Szerkesztve ]

(#60599) szabonagyur válasza Cunaja (#60597) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ehhez kb hozzáértem... szóval nem kellett hozzá semmi extra behatás.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#60600) DarkByte válasza mefistofeles (#60595) üzenetére


DarkByte
addikt

Központi zárral együtt csukja a tükröket és felhúzza az ablakokat. Ha jól emlékszem. Én is gondolkodtam rajta, de még nem döntöttem kell-e nekem. Nem tudom mennyire bírják a tükörbeli motorok azt a strapát, hogy minden záráskor-nyitáskor igénybe vannak véve.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.