Hirdetés
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen mosógépet vegyek?
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- MárkaLánc
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
hemaka
nagyúr
válasz Napfénysüti #61451 üzenetére
Sokan nem tudják, hogy azt cserélni kell egyáltalán. A sutyukin meg főleg, 2 évente vagy minden 2. motorolajcsere alkalmával illik, különben rip lesz a kockának.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Napfénysüti #61451 üzenetére
Miért?
Működik az autó? Igen. Lehet vele A-ból B-be közlekedni? Igen. Van rajta műszaki? Igen.Ha baj lenne világítana valami vagy műszakin szóltak volna.
Valahol igazuk van, annyit költenek rá amennyit kér, se többet se kevesebbet, nekik ez nem szerelem, mánia vagy kattanás, nekik ez egy közlekedőedény, egy buborék amiben utaznak A-ból B-be és ezt teljesíti, hol itt a probléma?
Te évente kihívod a villanyszerelőt hogy nézze át a hálózatot? Vagy a FI-relé teszt gombját 90naponta megnyomod ezzel ellenőrizve a működését? Tippelek, a válasz nem...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
-
nagyúr
-
félisten
Ha atlag user beviszi X km-es vagy Y eves szervizre az autot es keri csinaljak meg amit kell akkor ezt le kene fednie, nem kulon konyorogni es bizonygatni, hogy de a konyvben ez benne van.
Sokszor itt bukik el a dolog, hogy a szerviz sem tartalmazza hiaba benne van a konyben.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Napfénysüti #61454 üzenetére
Javaslom olvass kicsit utána először...
Ezeket minden gyártó leírja a User Manual-ban. Az elektromos hálózatért mindenkoron az ingatlan haszonélvezője a felelős, nyilván vannak vis major esetek, de ebbe most ne menjünk bele, nem szeretnék Ptk-ból idézgetni hogy milyen kötelezettségeid vannak.
A klímákról is le van írva hogy évente ki kell pucolni őket, van tipped hányan teszik meg!?Sorolhatnám ezeket napestig, de parttalan vita lenne, kérlek engedd meg hogy önhatalmúlag berekesszem, nem leszünk egy állásponton ezügyben, sajnálom.
@beef: Részben egyet értek, van egy hatóság amit NKH-nak hívnak, az ő dolguk lenne, de sajnos a 60-90 perces időszakos műszaki vizsgába nem fér bele időben a fékfolyadék forráspontjának ellenőrzése, ahogyan sem eredetvizsgán sem műsuzakin nem köteles a jármű aljáról fényképet feltölteni, már ha érted mire szeretnék utalni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz szabonagyur #61457 üzenetére
Ezt próbálom már évek óta az emberek fejébe verni hogy az éves szervízlátogatás az nem csak olajcserét jelent... vagyis nem csak azt kellene jelentenie, de nem igazán érek célt... lehet túl kemény a "páncél" amit át kellene törni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hemaka
nagyúr
válasz Napfénysüti #61454 üzenetére
Szerinted azt 10 autó tulajdonosból hány nyitja ki? Anyámék is betették a szerződésekkel együtt a szekrénybe azt cső, aztán csodálkoznak, hogy elindulnak nyaralni, kiérnek a városból aztán szól az autó, hogy kéne egy kis olaj tesáim
-
nagyúr
válasz hemaka #61460 üzenetére
Itt kezdődik a probléma, lusták hozzá az emberek.
Nekem az egyik első dolgom volt átlapozni.2ozzmexy: akkor lehet én vagyok furán bekötve de a klímát is átnézetem évente, sőt a bringámat félévente viszem nagyszervizre.
Amúgy egy autó gondolom sokkal bonyolultabb mint egy elektromos hálózat egy lakásban, amiben szinte nincs mozgó alkatrész, stb.
De igazad van ebben nem értünk egyet szóval hagyjuk.Més que un club!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Napfénysüti #61461 üzenetére
Látod, ez a baj a jelenlegi világgal (többek között) és ezt Te önmagadról írtad le:
"akkor lehet én vagyok furán bekötve" Úgy gyakorolsz önkritikát hogy semmi sem indokolja. Nyugodtan hallasd a hangodat, csak fogadd el hogy a többség nem így gondolkodik, nem így él, és tanulj meg ezen túllépni, boldogabb lesz az életed, meglátod.Nem vagy furán "bekötve", csak nem te vagy a többség, te az elenyésző kisebbség vagy, nem te vagy egy egységsugarú egybites honpolgár. Ennyi. Tudod, "ha az idióták lesznek többségben ők lesznek a normálisak..." Na, ezt éljük most, mi lettünk az idióták, az autóbuzik, a benzinvérűek, a bébifókák elpusztítói, soroljam még?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
burgatshow
veterán
Na hát nem volt jól beállítva a kocsi. Majd októberben éves szerviz.
-
Cunaja
addikt
válasz hemaka #61460 üzenetére
Jelentem, második én vagyok. Szombaton, reggeltől estig, a könyvet olvastam. Nem tanultam meg, de át olvastam az egészet.
A felét már, el is felejtettem.Eközben.
Voltam a SumoSuzuki-ban és nem kaptam választ a kérdésemre, amit annak idején itt is kérdeztem. A hátsó tárcsafék és a lemez felni kérdése, egy 2022-es gyártmánynál. Azt ök is tudják, hogy 21-es évjáratnál változás volt, de a felniről nem tudtak nyilatkozni. Holnap megyek a gumishoz, majd kiderül. Elvileg jó rá, mert már direkt úgy van kialakítva, ránézésre mondtam.
Ne kérdezzétek még nem volt időm s szőnyeggel foglalkozni.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
AMD Power
titán
válasz Napfénysüti #61456 üzenetére
Lassan 20 éve vagyok a kereskedelemben. Szerinted hány ember "nem" olvassa el a használati utasítást? 10-ből kb 9.
Az emberek 70% a Tajgetoszra való. ;)
-
mefistofeles
addikt
Na letelt egy év az új swiftemmel, úgy gondoltam kicsit hosszabban leírom a tapasztalataimat.
A leírás egy részt általános, másrészt az előző 2007-es swiftemtől való, főleg szubjektív eltéréseket tartalmazza.
Kezdjük kívülről.Nekem nagyon tetszik az új forma, előröl és oldalról, kimondottan dögösnek, sportosnak tartom. Hátul egy ekkora kisautónál nem lehet csodákat tenni, de mondjuk, hogy egy "erősen megfelelt". Összességében a 2007-es is egy telitalálat volt, de ez legalább annyira.
A fekete oszlopokkal és a jól passzoló, könnyűfém felnikkel tökéletes az összkép.Bár csak pár miliméterrel több a szélesség és a hosszúság, mégis figyelemre méltó a belső tér bővülése. A hátsó sorrol nem tudok nyilatkozni, (bár a youtube tanulsága szerint a 180 centis Winkler is elfér benne maga mögött) egyszer sem ültem ott, de elől észre vehető a tágasság. Az ülés nagyon kényelmes, már némi oldaltartást is érezhetünk, bár megmondom őszintén ha testesebb lennék (most mint ha rám szabták volna) akkor az oldalsó párnák már nem hiszem, hogy kényelmesek lennének. A csomagtér 50 literrel bővült és persze most is apró, de mégis jobban kihasználható. Ha csak ketten vagy hárman utazunk az osztottan dönthető ülésekkel a méretéhez képest jó! Előre visszatérve, a műszerfal jól átgondolt, sportos beütésű, minden a helyén van, a kormány remek!.
Nem tudom kihagyni, hogy itt megemlítsem az egész autó, szerintem legnagyobb esztétikai katasztrófáját, a manuális légkondi és levegőztető konzol valami katasztrófa. Mint ha a keleti tábor egyik 70-es évek beli autótervezője hányta volna oda. Borzasztó, kidolgozatlan, csúnya. Maga a klima kiváló, jól szabályozható, hova menjen és hideg mint a jég!
Itt kel megemlítenem az egyik szinte azonnal jelentkező hibát is, a vezető oldali oldalablak, kb 10 centire leengedve berezonál, zörög. ha éppen, hogy leengedem, vagy jobban akkor nem jelentkezik a probléma.A fütómű a 2007-es hez képest egy pöttyet talán lágyabb, a katasztrofális városi utak mellett ez nem is baj sőt! Ennek ellenére is feszes, kemény. Az úttartás és a kanyarstabilitás meglepő ettől a kisautótól. Jó gumikkal mint ha az útra lenne ragasztva.
A váltó pontos, egyesben néha makrancoskodik, egyébként kiváló.
A Motor a régihez képest vesztett ugye 10 pacit, de jött hozzá a hibrid. Így sincs meg a régi erő (számszerüleg), mégis meglepően agilis a kicsike. Ha forgatva van, biztos senki nem fog letolni a városban. Igazából nem érzem gyengébbnek az autót. A start-stop rendszertől tartottam, de zseniálisan van megoldva, észre sem veszed a működését és úgy indul újra mint a vaj. Arról nem is beszélve, hogy ha sokat városozol akkor lazán 1 liter mínusz százanként.
Ami kell az szerintem az én GL+ autómban is benne van, tálán a digiklíma jó lenne.
Nagyon hamar megszerette a család a kocsit, jó úton, tényleg élvezet vele autókázni. A Szombathely-Ják út csak pár kilométer, de kiváló és kanyargós, szabályosan szerelmes leszek egy oda vissza úton, olyan jó, főleg ha megkergetem!Városban 5-5,5 literrel elmegy, autópályán nyilván sebesség függő, de 120-130 as tempónál a 4,9 - 5 lityi tartható!
Megvolt az éves szervíz, és hát nyeltem egy nagyot, olaj, olajszűró, pollenszűrő csere, fékek átnézése 56619 pénz volt.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
senior tag
válasz AMD Power #61466 üzenetére
Én sem szoktam , csak ha valami rendellenes/logikátlan/szokatlan dolog történik a termékkel...
Mióta azzal van tele hogy ne tegyél bele macskát és az akkumulátor kiemelésnél készülj fel a súlyára legszivesebben WC papír helyett használnám. Az is lassan csak egy papír ami arra jó hogy ha perelne valaki akkor lehessen mutogatni hogy oda van írva mit nem szabad...Ráadásul az EU összes élő és holt nyelvén mellékelik miközben a co2 kvotaval szivatjak a jonepet (ha már autostopik) de az hogy kivagunk isten tudja hány fát a használati útmutatóhoz hogy a paraszt utána olvasatlanul dobja a kommunalisba, az egy kicsit abszurd... nekem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #61467 üzenetére
A manuál klíma az tényleg valami brutál fapad kinézetű. Mintha valami szoci rezsó tekerői lennének.
Én aztán nem vagyok beltér esztétika fétises, de mikor apám megvette a Swiftet kiszúrta a szemem az oda nem illősége.Simán élném amúgy azt a kis autót, de a csomagtartó miatt nem oké, pedig csak ketten vagyunk.
Crossban nekem is van egy olyan pozíciója az ablaknak lehúzott állapotban, ahol rossz úton zörög. Ilyenkor kicsit le, vagy feljebb húzom és oké.
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #61467 üzenetére
Jól leírtad
1-hetes tapasztalat.
Egy hiba, amit te is említettél, az egyes makrancoskodik néha. Itt Pesten, minimum 50x rakom egyesbe ha dugó van.
Manuális klima. Ezért is választottam a GLX-verziót.
A digit klima valami állati találmány, megy manuális vezérléssel és automatán is.
Automata hátránya, amíg le nem hűti a kívánt hőmérsékletetre a belteret, leviszi a fejedet a huzat. Úgy nyomja a levegőt, mint egy szélturbina.
Nagyon élvezem ezt is.
Maga az autó, a kollégák szerint, tökéletesen megfelel a mai igényeknek és tágasnak találták ők is.
Beültem magam mögé(180cm vagyok) elfértem. Nem nyújtott lábbal, de lehet utazni így is. Mondjuk, nem biztos, hogy kibírnám sokáig. Mondjuk ha busszal megy valaki külföldre, ott kb. ugyanilyen pózban ül, huszon órákig.
Az út tartása csodálatos, de ez jelentkezett a fekvőrendőr bácsinál is. Az ültetés miatt, koppant az alja.
A start-stop, erre csak annyit, hogy simán hozza szerintem az 1-litert, mert ha nagyon ügyesen használja az ember, akkor a dugók nagy részén gurul, leállított motorral. A kollégák ezt is csak lesték, hogy nem is lehet észrevenni a működését.
Ma mentem a Satunával 80-al, nem volt hangja. Biztos gyorsabb tempóval kell menni.
Zöld lámpa rajt, nagyon jó, mert ugye már 2000 kiadja a nyomatékot, nem úgy mint elődje csak 6000-nél.
Nagyon imádom, szerintem jó döntést hoztam, mikor ez választottam!A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Gyöször
senior tag
válasz Napfénysüti #61454 üzenetére
>>Ne hasonlítsd már egy villanyhálózathoz
Miért mondod ezt? A fi relé teszt gombjára rá van írva, hogy push monthly. Nem azért, mert ingyen van a tinta. Ahogy a gépkönyvbe sem ingyen nyomtatják bele
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
félisten
válasz Napfénysüti #61451 üzenetére
Ha azt mondta a Tibi h nem kell cserélni akkor nem kell. Tibi olcsón tartotta karban az autót, én meg utána rendbe hoztam amin ő 17 éven át spórolt.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
csaba1203
addikt
válasz szabonagyur #61325 üzenetére
Ha már TPMS szenzor ezek mennyit bírnak ki amúgy?....
Most múlt 3 éves az Ignis gyári van benne még. -
Qtya123
őstag
Mondjuk arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy akár a szakszerizben, akár másik szervizben hogyan cserélik ki a fékolajat.
Csak a tartályból? Következő fokozat, hogy a munkahengereknél is kinyitotják a légtelenítőket.
A legalaposabb pedig az lenne, ha szoftverrel megjáratnák az abs kockát, hogy annak a szerepeinél lévő fékolaj is csetélődjön.Nagyon erős a gyanúm, hogy ez utóbbit nem csinálja a szervizek többsége. Legyen az márkaszerviz, vagy másik.
-
félisten
Új Cross automata. Főleg elől a felnik feketék pár szár km után annyi fékpor van rajta. Durván több mint amit valaha tapasztaltam. Sztem 30.000 körül ki fog esni alóla a betét. 5600km-nál járok.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
-
Ármester
válasz mefistofeles #61480 üzenetére
4 tárcsa esetén se vészesen koszosak a hátsó kerekek, az elso az természetesen elég hamar koszolódik.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
félisten
Annyira siettem a parkolassal, hogy majdnem visszapillanto nelkul maradt az Scross Ezerszer alltam be, de tul kozel mentem a falhoz, a visszapillanto index resze lett megkarcolva Szerencsere lassan mentem de ahh
-
2ozzmexy
senior tag
válasz szabonagyur #61483 üzenetére
Megkarcolódott? Fotót tennél fel a hibáról, vagy nagyon szégyenled magadat? Talán tudunk segíteni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
-
félisten
Gyerekek... Úristen! Nézek ki az ablakon, nézek -nézek. Mondom valami nem jó valami más. És ekkor leesett... Az Ignist nem hoztuk haza. Beült mellém asszony, hazajöttünk, de az ignis Endrén maradt a parkolóban.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz szabonagyur #61485 üzenetére
Polikarbonát, talán egy kis polirpasztaval eltávolítható a karc.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
-
őstag
-
félisten
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #61478 üzenetére
Átszivatja vákuumos féklégtelenítövel. A 2 évesen végignéztem, mondom ezért nem fizetek soha többé, ezt én is meg tudom csinálni.
Azért dobtam el az agyhugykövet mert a 2. éves szervíz előtti estén a tecső feldobta Novoth Tibi idevágó epizódját amikor komjúterrel cserélik. Bevittem másnap a kocsit tágra nyílt szemekkel, hogy is lesz ez. Sehogy. Faszi elöballagott egy kompresszorra köthetö vákuumos cuccal, sziszegett vele negyed órát a 4 keréken, én meg kifizettem. Majd beültem a kocsiba, és elindultam, megálltam pontosan 4 lámpánál, majd az 5. előtt kijött elém valami gyökér, megálltam de a fékpedált padlóig le lehetett nyomni. Megismételhetöen.
Visszakóricáltam a szervízbe, hogy báz meg ez meg már mi?!? Benyomta a szerelő is padlóig, majd pumpálgatta azt mondta tökéletes. Dehát addig nem éreztem ilyet. Hazajöttem, elmentem egy ismerőshöz akinek akkor fél éves volt a kocsija még gyári fékolajjal. Benyomtam a pedált annak is tökig ahogy ráindítottunk, akkor megállapítottam, biztos én vagyok a hülye, sose fékeztem nagyot. A fék ugyan ott fogott, lábujheggyel ablakon kirepülősen mint csere előtt, csak ha ráléptem a pedálra sziszegve bement nagyon mélyre.
1 évre rá nekiálltunk asszonnyal pedállal légteleníteni és mindkét kör első kerekeiből elég figyelemre méltó levegöt engedtünk ki. De úgy, hogy megnyitottam a főhenger nyomócsöveit is, meg az abs kocka be és kimenő csöveit. Mert hallatszott, hogy bugyborékol a levegő a kockában.
Azóta nincs meg a festék vonal ezeken a csöveken, de akkor már nem volt garis a kocsi. Így nem is tudom a gari mire terjed ki pld. Ha panaszkodsz arra biztos nem...[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Tigerclaw
nagyúr
Tud valaki ajánlani jó minőségű, alacsony légellenállású/zaju de nem Thule árkategóriás tetőcsomagtartót Balenohoz?
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Napfénysüti #61499 üzenetére
Mondjuk 50k, ha nem noname.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- GTA V
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Asszociációs játék. :)
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Eladó 3 szobás lakás Bp. 11. kerületben Őrmezőn!
- Hikvision kameravezérlő egység 1 TB HDD-vel féláron!!!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Yose Power 350w (hátsó kerék) Feat Imotor2 240w (Első kerék) 26" + 36v24ah , 36v10ah
- Mebby 2in1 Baba és csecsemőmérleg
- Új, gyári 2024 Ford Focus ST 19" (5-spoke Y design) magnetite könnyűfém felni eladó -35% kedvezmény
- Continental Winter TÉLI 255/40R20 W XL 2db.Dot 2121
- Hibátlan Gyári Audi Alufelni Szett Nokian Téligumival 17" col 225/50 R17
- Xiaomi Roborock S5 robotporszívó költözés miatt áron alul eladó
- Eladó Indesit hűtő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest