Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#60751) Qtya123 válasza Cunaja (#60750) üzenetére


Qtya123
őstag

Közben megnéztem a videót. Azt igazolja, ami eddig elhangzott itt is.
Röviden:
- Az E10 nem tárolható sokáig? - igaz
- Az E10 szétcseszi az erre nem felkészített autókat, kisgépeket? - igen
- Dr. Zöldy Máté (ugye a MOL-nál is dolgozott) tankolna prémium benzint? - nem

A videóban semmi olyan nem hangozz el, amely a normál felhasználás esetén a "reggelig sorolható" káros dolgokat támasztaná alá.
Az volt benne, amit eddig is tudnunk, E10-et ne tárolj sokáig és ne használd abba, ami nincs rá felkészítve és az autógyár alapján jóváhagyva.

Hangsúlyozom, mindenki azt tankol amit szeretne semmi joga senkinek beleszólni.

De a korábbi kijelentésből indult az egész, hogy károsodik és reggelig lehetne sorolni.
Ezt az állítást a belinkelt videó nem támasztotta alá, sőt az ellenkezőjét igazolta. Ahogy a felhasználói tapasztalatok is.
A videóban sem a Suzukit, vagy bármely más E10-re felkészített autót használók problémái voltak jelen, hanem a sokáig tárolt, meg a kisgépekbe belerohasztott benzinből adódó gondok.

Az állítás úgy lett volna megfelelő, hogy ne tárolj sokáig alap benzint olyan autóban sem, amely fel van készítve E10-re, mert abból gond lehet.

Ami új infó volt, hogy a kis kutakon, meg az auchan és társai kúton lévő alap 95-ös az nem adalékolt. (míg ezzel szemben egy OMW Super 95 meg hasonló fantázianevű 95-ös igen a nagyobb kúthálózatoknál).

[ Szerkesztve ]

(#60752) tboldi válasza AMD Power (#60738) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nálunk mindhárom autó le van fóliázva, de ugyanúgy a tápláléklánc alján vagyunk. :D

(#60753) AMD Power válasza Qtya123 (#60739) üzenetére


AMD Power
titán

Nem vagyok az , de az igaz,hogy amúgy úgy nézek ki. :DDD

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#60754) Cunaja válasza Qtya123 (#60751) üzenetére


Cunaja
addikt

A lényeg nem jött le, de mindegy.
A sima 95-ös és a prémium közötti különbségen volt a hangsúly. Egy dizeles ember nyilatkozik, akkor a kollégái miért prémiumot tankolnak?

pl. „A benzinhez adott adalékok valóban jó hatást gyakorolnak a motorra, ezt több teszt is bizonyítja. Szélsőséges esetben a lerakódások a fogyasztás növekedéséhez, nagyobb károsanyag-kibocsátáshoz, az autó menetviselkedésének romlásához vezethetnek. Ilyen esetben nem elég hatékony az égés, elégetlen anyagok képződnek, ami nem jó, ezeket a katalizátor nem biztos, hogy át tudja alakítani” – tette hozzá a szakértő, aki semmiképp nem javasolja, hogy otthon egyéb adalékokat adjunk hozzá az üzemanyaghoz, aki erre vetemedik, még kárt is okozhat a kocsijának.
Ezen volt a hangsúly. Persze ha nem kell az adalék,, akkor elég a sima 95-ös. Persze a felvetésemet, csak akkor tudnám alátámasztani, ha mondjuk 200K km múlva hasonlítanánk össze két totál egyforma autót, ami végig prémiumot kapott és a másik sima 95-ös benzint, soha hozzá nem adott adalék nélkül. Megvizsgálnánk a szelepeket, a dugattyúkat, a , katalizátort és a többi motor alkatrészt. Nos, akkor derülne ki az igazság.
Mindegy, mindig is lesznek érvek és ellen érvek. Így a téma zárolható.
Írjunk teljesen másról. :R
Más:
Mit jelent egy ülés huzatnál, hogy légzsák kompatibilis.?

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60755) AMD Power válasza Qtya123 (#60751) üzenetére


AMD Power
titán

Viszont az Auchan 95-nek magasabb az oktánszáma mint ami rá van írva.

Én most a sapka miatt OMV MaxxMotion 95 szoktam tankolni. Ha nem lesz sapka marad majd a 95 Auchan benya. Ami szerintem gyorsan el fog jönni. Szerintem max 2-3 hónap és vége lesz itt is a 480Ft benzinnek.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#60756) hemaka válasza Cunaja (#60754) üzenetére


hemaka
nagyúr

Az hogy varrás mentén szét szakad az ülés oldalán, mert ott robban a lufi.

Én 95-öt tankolok, de nincs ideje belerohadni a 9-10l-es fogyasztással.
btw az újabb sport nincs már meg, eladtam kint, 17k euróért ment el.

AMD Power
Igen, az auchan 95 az kb. 98-as benzin, a 98-as pedig 100-as.

[ Szerkesztve ]

(#60757) Cunaja válasza hemaka (#60756) üzenetére


Cunaja
addikt

:R Akkor jó, mert amit vettem üléshuzatot az ilyen. Reméljük, soha nem lesz rá szükség, hogy szakadjon a varrás.

Még egy valami a lezárt témához.

Qtya123:
hemaka írta: Igen, az auchan 95 az kb. 98-as benzin, a 98-as pedig 100-as.

Akkor a Máté doktor nem igazán ért a benzinhez? Ezt bizonyítja ez az állítás. A madaras áruház benzinjét, szinte leminősítette. Egy szóval sem említette, hogy magasabb az oktán száma. Az ilyen mondja, hogy nem tankolna prémiumot. Itt a fórumon, többen is írták, hogy a madaras jó.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60758) AMD Power válasza hemaka (#60756) üzenetére


AMD Power
titán

Ezért is szeretek/szerettem ott tankolni. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#60759) SyMbioTe válasza Cunaja (#60757) üzenetére

Speedzoneosok csináltak benzintesztet a madaras tescobol, onnan jött ki a magasabb oktánszám

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#60760) beef válasza hemaka (#60756) üzenetére


beef
őstag

Arra azért kíváncsi lennék, hogy a "légzsák kompatibilis"-t azt ki tesztelte, hogy ez 100% biztosan működni fog?

(#60761) ncc1701


ncc1701
veterán

Insigniába minden második-harmadik tankolás az prémium.

A swift prémiumot nem kap, az csak a mindennapos közlekedőedény. Abba belecsorog havi 80-100L mezei 95-ös. Asszony a 2009-es yarist csak az osannál tankolja, kutya baja, az ugyanilyen yarisom kapott 385ekm-t, soha nem látott prémiumot, ellenben anno e85-öt évente 2-3x tankoltam, h tisztuljon a rendszer. sosem volt baja.

(#60762) Cunaja válasza SyMbioTe (#60759) üzenetére


Cunaja
addikt

:R Megnéztem az említett videót. Érdekes. Erre szokták mondani "most légy okos Domokos"
Azért, ahogy írják a hozzászólásokban, a többi kút üzemanyag tesztet is megnézném.
Olyat még nem találtam, hogy minden kapható üzemanyagot letesztelnének nyilvánosan. Gondolom, nem járul hozzá a MOL.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60763) Qtya123 válasza Cunaja (#60757) üzenetére


Qtya123
őstag

"A madaras áruház benzinjét, szinte leminősítette. Egy szóval sem említette, hogy magasabb az oktán száma. Az ilyen mondja, hogy nem tankolna prémiumot."

Ezzel akkor gyakorlatilag ellent mondasz a videónak. Azért linkelted korábban, hogy ebből kiderül mi a helyzet a 95-ös benzin károsságával, most meg kritizálod ugyanazt az előadót.

"Szélsőséges esetben a lerakódások a fogyasztás növekedéséhez, nagyobb károsanyag-kibocsátáshoz, az autó menetviselkedésének romlásához vezethetnek."

A mondatban a lényeg a szélsőséges esetben. Ezt magyarázom! Hogy mutass embereket, akiknek baj van az autójával a sima 95-ös benzintől. Nem tudom, hogy a Te Opeled benzines-e és sima 95-öst kap-e, de ha jól rémlik 300-400e km-nél jár. Normál esetben senkinek semmi baja a 95-el, ha alkalmas rá az autója.

"akkor a kollégái miért prémiumot tankolnak? "
Színezel. Azt mondja szó szerint, hogy a baráti körében vannak többen, akik prémiumot tankolnak... Ne sugalld azt, hogy mindenki prémiumot tankol a környezetében és a csávó a helikopter.

Autó összehasonlításra ugyan nem reprezentatív, de ott a teljesítmény mérésem 200+ezer km-el és 95-ös benzinnel használva. Nyilván mindenben van mérési hiba, de a gyári értékeket hozza a pad alapján. De tegyük fel, nem tudja a gyári értékeket. Érdekel valakit is, hogy 15-20 évesen elveszít mondjuk 3 lóerőt? Az nyilván sokakat, ha tönkremegy az autó, szervizelni kell a 95-ös rengeteg károsító hatása miatt. Van ilyen? Hallgatom.

Azt értsd meg, hogy én nem azon vitatkozom, hogy a prémium jó/jobb-e vagy sem.
Azt a kijelentést cáfolom meg, hogy a 95-ös benzin káros hatásait reggelig lehet sorolni. Mert ez így ismerjük be, egy erősen túlzó kijelentés és baromság.
Mindaddig az, amíg nincsen felsorolva, hogy mi ez a "rengeteg káros hatás". Nincs tanulmány, de még egyszerű mezei autótulajdonosok hordái sincsenek, akiknek szétcseszte az üzemanyag rendszerét, vagy a motorját. Ha ez ilyen egyértelműen kijelentve igaz lenne, akkor mindenhonnan gyülekeznének a példák.
Főleg úgy, hogy az ország benzines autóinak legnagyobb részébe ez kerül...

Addig ez egyszerű fingreszelés.

[ Szerkesztve ]

(#60764) Zola01


Zola01
tag

Sziasztok!
2007-es 1.3-as benzines Swift-ben hol van a sebesség érzékelő?
Fordulatszám visszajelzés van, viszont sebességet és megtett kilométert nem mutat.
Köszi

(Oo\ SKYLINE /oO)

(#60765) tboldi válasza Zola01 (#60764) üzenetére


tboldi
nagyúr

Váltóban, a difi környékén, ahonnan jönnek ki a féltengelyek.

Viszont nem lehet, hogy inkább műszeregységhiba?

(#60766) mefistofeles válasza Cunaja (#60750) üzenetére

Azt mondod, mindenki tankoljon amit akar, de közben meglehetősen harcos módon véded a nézeteidet.

Nos, zanzásított formában végigszenvedtem a több mint egy órás videódat, de nem igazán győzött meg semmiről.....
Tapasztalatom alapján semmiféle gyakorlati hátrányát nem tudom a 95-ös benyának. Az előző swiftem 14 évig etettem ezzel, csoda adalékokat nem használtam (mint ahogy most se) és semmiféle károsodást nem tapasztaltam. Igaz nem havonta veszem elő az autót, napi szinten hajtom, szóval ebben a témában nem tudok hozzá böfögni.
A 14 év alatt egy megveszekedett tömítést sem kellett cserélni a motorban! Egy olajteknőt buktam, mikor egy barom audis a védett úton belém szállt, egy önindító hunyt el, mivel napi szinten sokszor indítottam az autót (taxi betegség) és az ABS kocka múlt ki a végén.
Az új autót is 95-el "gyilkolom" de hiszem, hogy nem fogja jobban károsítani, mint a régit.

Továbbra sem szeretnék senkit meggyőzni, pusztán úgy gondolom, hogy a drágább üzemanyag csak valami elméleti előnyt jelenthet, és a gyakorlatban semmiféle negatív kihatással nincs a motorra a 95-ös benya..
Részemről az üzemanyag témát befejeztem.

bigdigit::#60745
Pedig ha már belekezdtél akkor illet volna kifejtened a véleményed.
Főleg a 2-es pontnál érdekelne, hogy szerinted melyik a f@xság és melyik a józan ész!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60767) Sir Pocok


Sir Pocok
őstag

Sziasztok!

Suzuki Swift 2008 1.3 benzin

A kormány mellett van egy illumi cancel kapcsoló. Tegnap vártam valakire és unalmam megnyomtam majd vissza. Ezt követően hiába adtam rá a világítást a műszarfalon nem halványodott el a fény. Nem működik a hátsó világítás, elől csak a jobb oldali fényszóró ég. Ha rajta hagyom a világítást akkor nem kezd el sípolni.

Ami működik az az index és féklámpa. Megnéztem a biztosítéktáblát és minden rendben...

Beszarhatott az illumi cancel kapcsoló és amiatt lehet? :F

Köszi:

Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.

(#60768) Cunaja válasza Qtya123 (#60763) üzenetére


Cunaja
addikt

:R Ez egy jó téma záró iromány volt
Mindegy mit mondok, ha nem tudom alátámasztani.
Jogos, akkor innentől semmit nem mondok.
Következő, a padra tett motor mindig E10-et kapott?
Mindegy, ez sem számít.
Igaz, nem panaszkodik senki, hogy bedöglött a motorja.
Azért egy szervízest megkérdeznék, akihez motorhibával mennek emberek.
Viszont, van rengeteg kollégám( nem kis cég vagyunk) és a többi ember tapasztalatából indultam ki. A videót megnézték és érdekes módon a lényegét megértették. Nem tankol mindenki 100-as benzint, de minimum 95 prémiumot. Hangsúlyozom, a hozzáadott adalékon volt a lényeg. Na mindegy.
A fő lényeget többen leírták, így én sem tudok mást érni zárszóként.

Adalékon volt a hangsúly! 14 éve nem volt még bio benne. Szóval, nem lehet ilyennel jönni.
De még egyszer mondom, részemről mindenki azt tankol amit akar és tud! A te szavaiddal élve.
Nem erőszakoskodom, csak kifejtettem a véleményem.
Ez az egész amúgy kb olyan, amikor a kolléga folyamatosan azt kérdezte tőlem, hogy minek neked kartám a suzukiba, nekem sincs és jól érzem magam benne már 10-éve.
Válaszom, mert ezt szeretném!
Köszönöm mindenki hozzászólását. Sokat segített, hogy megnyugtassam a kollégákat, nyugodtan tankolhatnak sima E10-et, semmi bajuk nem lesz.
Jó magam hülye vagyok és maradok a prémiumnál.
:R

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60769) mefistofeles válasza Cunaja (#60768) üzenetére

Kérlek ezt ne! Részemről semmiféle hülyézés nem volt, nem is utaltam rá és nem is gondolom így. ha te a 100-as től jobban érzed magad akkor máris megéri.....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60770) DarkByte válasza Qtya123 (#60748) üzenetére


DarkByte
addikt

Uh, az első bekezdés én is vagyok. Meg ugyanezt a lakás ajtóval. :B

(#60771) Qtya123 válasza Cunaja (#60768) üzenetére


Qtya123
őstag

"Következő, a padra tett motor mindig E10-et kapott?
Mindegy, ez sem számít."

Igen, amióta bevezették csak azt kap. Előtte is a sima 95-öst kapta. Tőlem is, előző tulajtól is.

"Azért egy szervízest megkérdeznék, akihez motorhibával mennek emberek."

Itt a lényeg. Ha annyi rengeteg rossz és káros tulajdonsága van a 95-ös benzinnek, akkor a nagy számok törvénye alapján nem lenne jó néhány autó motorhibás emiatt az évek alatt? Vagy legalább valami kisebb nyűg legalább. És ezeknek a motorhibáknak az okaira nem kérdezne rá soha senki? Illetve a szerelők is hétpecsétes titok alatt tartanák, hogy a motor a benzintől kotlott meg? Nyilván lenne egy csomó autótulaj/szerelő, aki beszámolt volna már erről. Fórumokon, youtubeon, stb... Hiszen tele a net szerelők véleményével, tapasztalataival, mindennel az autóval kapcsolatos minden témában. Ugye érzed Te is, hogyha lenne ilyen gond, akkor az könnyen fellelhető lenne, nem pedig abban a fázisban járnánk, hogy azért meg kellene kérdezni egy szerelőt.

"Viszont, van rengeteg kollégám( nem kis cég vagyunk) és a többi ember tapasztalatából indultam ki. A videót megnézték és érdekes módon a lényegét megértették. Nem tankol mindenki 100-as benzint, de minimum 95 prémiumot."

És ez mit bizonyít? Megnézték a videót, megvilágosodott a fél cég alkalmazotti állománya és azóta minimum adalékolt 95-öst tankolnak? Oké, legyen így. Mi az oka? Meghibásodott előtte az autójuk és a videó alapján megtalálták a megoldást?
Előtte orrba-szájba hordták a szerelőhöz, nem tudták, hogy miért, majd megnézték a videót és azóta csakis a 95 prémium és a 100-as a megoldás a gondjaikra? Ezek a tapasztalataik?
Ezt a sok kollégát, ismerőst kikérdezted egyesével, hogy mik a tapasztalatok? Végigdaráltattad az egész máv állománnyal a videót? Mindenkit meggyőzött és az amúgy tökéletesen működő autókba elkezdték önteni a jobb benzint attól fogva?

Kötekedésnek tűnhetnek ezek a kérdések, de én szeretem a tiszta vizet a pohárban, amelyben életszerű és logikus következtetések és levezetések vannak, mert az ad hitelt az ember mondandójának. A légből kapott számok és kijelentések sosem voltak az én asztalom. Ezért teszem fel ezeket a kérdéseket, mert a mondataid több helyen nem következetesek és életszerűek.
És túl van ez már tolva, de szeretek az ilyen dolgokba beleállni és végigmenni rajta. Bár nyilván ezzel elcseszem az én időmet is. :)

[ Szerkesztve ]

(#60772) dethroner


dethroner
veterán

96-os évjáratú rönőm volt, ami a gyártó szerint nem volt felkészítve az E10-re, de én leszartam. Nem fogok egy 24 éves autóba drágábbat rakni, csak akkor kapott olyat, amikor néha a mol valami akció keretében pont akkora kedvezményt adott rá, amivel annyira jött ki, mint az alap benzin. És az auchan benzinről egy gondolat. Ezen öreg rönó évente pár alkalommal felmerészkedett az autópályára is. Ilyenkor vagy a fehérvári, vagy a maglódi madaras kúton töltöttem tele. Mindig minden tankolás során kiszámolom a fogyasztást, és érdekes módon, mindig az auchan benzinből fogyasztott a legkevesebbet, még úgy is, hogy ezek nagy része a pályán égett el. És ezzel egyetemben jobban ment, mint a mol benzinnel, erőlködés nélkül tartotta a 140-150-es tempót. És mindezt 58KW-os motorral :DDD

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#60773) dethroner válasza Qtya123 (#60771) üzenetére


dethroner
veterán

"Ha annyi rengeteg rossz és káros tulajdonsága van a 95-ös benzinnek, akkor a nagy számok törvénye alapján nem lenne jó néhány autó motorhibás emiatt az évek alatt?"

Arról be tud számolni, hogy a kollégái, ismerősei 100-ast használnak. De gondolom, nem mindenki azt használ. Vajon hány rokona, ismerőse, kollégája mesélt neki arról, hogy az alap benzin tönkretette a motort? Vajon?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#60774) tboldi válasza dethroner (#60773) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én az aztószerelő OKJ-n hallottam az egyik társamtól, hogy a barátnője előszeretettel tankolt valami diszkontkúton a Honda Jazzébe (ugyanolyan, mint az enyém, 1.4 i-DSI), és pár év alatt lassacskán eljutott oda, hogy az injektorok nem porlasztottak már, hanem pisiltek, kimarta a benzin.

Én fenntartásokkal kezelem a mai napig ezt a sztorit, messziről jött ember azt mond, amit akar ugyebár. :)
Bár az autó maga valóban nem volt mese, egyszer-kétszer azzal jött a tanfolyamra. :D

(#60775) dethroner válasza tboldi (#60774) üzenetére


dethroner
veterán

Na hallod, ezek a szar jappán kocsik, már az európaji anyagot se bírják. Bezzeg régen még tudtak a szoci rendszerben autót gyártani. Emlékszem, még én is töltöttem a skodába szép sárga mosóbenzint. Oszt mi baja volt tőle, na mi? Semmi, ment aztán jónapot :C

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#60776) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Én még 500 körül volt a 100-as addig azt kapott a Vitara. Most a cross 95-el jár, de kb 100km után újra tele vagy 7L 100-as. Így telnek a tankolások. 3000km után meg magas fordulaton részecskeszűrő regenerálás pályán anyós járat közben.
Lámpa: Hát én pont az vagyok aki nem cammog, főleg ha tudom, a következő piros lesz ha nem megyek. :))
Automatávak meg lehet menni.

[ Szerkesztve ]

(#60777) Cunaja válasza Qtya123 (#60771) üzenetére


Cunaja
addikt

Jó reggelt!
Foglaljuk össze amit tudunk. Öntsünk tiszta vizet a pohárba, de azért figyeljünk oda, hogy a pohár is tiszta legyen
1. Egy szóval sem írtam, hogy a MÁV-nál dolgozom, nyugodtan keress vissza.
2. Zsolt kolléga írta, hogy adalékot tett a benzínhez, ezért volt a számolás, hogy kifejtsem, az adalékolással drágábban jön ki.
3. Miért tett hozzá adalékot, ha tökéletes a benzin?
Ez kb, olyan, hogy én prémiumot tankolok.
4. A videó lényege az üzemanyag összetétele volt, nem a használati módja.
A videóban elhangzott, majdnem, lejáratott 95-ös benzint , bevizsgálták és kiderült, hogy nem is 95-ös. Milyen érdekes ez is. Az is kiderült, hogy csak 5%-etanaol van benne a 10helyett. Szóval mégsem igazi E10-es, hanem közelíti az E5-ös kategóriát. Itt azt nem értettem, hogy a műszaki mérnök úr,. miért 98-at tankol?
A kollégák nem megvilágosottak a videótól, hanem felfogták a lényeget
5. Kérdezzük meg a szerelőket.
Jó, akkor megkövetem magam és eddig egyetlen motor se alkatrészei, illetve szorosan kapcsolódó alkatrészek nem mentek tönkre a 95(E10) sima benzintől.
Megint csak egy kolléga. Igaz nem a motor állt be, de az autója igen csak nem ment. Szóval a részecske szűrő dugult el teljesen. A szerelő mondta, a sok rövid táv nem tesz jót neki, mert lerakódik minden. A kolléga közölte, hogy napi szinten megy Hatvan-Budapest viszonylatban. Ha ez rövid táv, akkor legyen. Jött a kérdés, milyen üzemanyagot használ? 95E10 480Ft. Erre az volt a válasz, ez nem gond, de tankoljon néha prémiumot, hogy kipuccolja a rendszert. Most akkor mi van? Mindegy, nem kell válaszolni, hogy ne firtassuk tovább.
6. Aki dinamikusan vezet és nem vette észre a két üzemanyag közti különbséget, akkor nem érzi az autóját.
Na most megint közutálat lettem.
Nagyobb az oktánszám, jobban kell mennie. Halkabb is , mert egyenletesebb az égés. Egyszóval azért észrevehető.
Aki ezt nem veszi észre, az a pénztárcájának barátja. Igaza van, 5-évig nyomja neki, majd eladja.
7. A padon lévő motor 3%-ot veszített. Tökéletes az E10. Az üzemanyag rendszer többi alkatrésze is 3%-ot veszített? Erre se kell válaszolni, hogy végre legyen vége a lehurogásomnak.
Ha nem fogadunk el valamit, az nem is létezik.
Ha nincs panasz, akkor a probléma nincs jelen és a rengeteg motoradalék is kamu.
Ezzel be is zártam, nem reagálok többet erre a témára.
Gondol mindenki azt, amit gondol.
:R
Bocsi, ha úgy értetted, hogy te hülyéztél le.
Senki nem hülyézett le, csak általánosságból írtam.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60778) mouzrr


mouzrr
őstag

2006-os 1.3as manuális Swiftnek városi fogyasztása kb. mennyi lehet ideális esetben? 5-10km távokra használom, nem nyomom neki és nem adok túlzott gyorsítást sem, viszont kb 10-12L fogyasztása van a műszerfalon lévő kijelző szerint (ami ráadásul l/km-ben írja mert japán modell, nem tudom l/100km-re állítani.)

Nemrég volt szervizben, nem találtak rajta hibát, bár akkor vettem, és még nem volt tapasztalatom a fogyasztásról.
Sima 95-öst rakok bele "nevesebb" kutaknál.

(#60779) dunc válasza mouzrr (#60778) üzenetére


dunc
nagyúr

Tankold tele, menj vele 200km et, majd tankolj rá, és akkor kiderül mennyi az annyi.

(#60780) mouzrr válasza dunc (#60779) üzenetére


mouzrr
őstag

Köszi a tippet, múlthéten felírtam mennyinél tettem utoljára tele és most "üres" tankig hajtom.
80km után kb egy negyedet mozdult a mutató. :(

(#60781) mefistofeles válasza Kolondrum (#60776) üzenetére

Szerintem nem arról volt szó aki azért nyomja, hogy átérjen a zöldön, hanem arról aki tudja, hogy piros lesz a 150 méterre lévő lámpa de gyorsul, mint aki az életéért megy, aztán a lámpánál satu.

mouzzr: A10-12 liter az extrém. Ha az autó rendben akkor a műszer rossz, akkor viszont nem fogod tudni, hogy valójában hogy áll a nafta szintje, szóval inkább dunc kolléga módszerét használd.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#60782) csaba1203 válasza mouzrr (#60778) üzenetére


csaba1203
addikt

A túlzott fogyasztás lehet akár lambdaszonda hiba is.....

(#60783) Qtya123 válasza Cunaja (#60777) üzenetére


Qtya123
őstag

Szerintem is engedjük el a témát, mert nem az adott kérdésekre jön a válasz, hanem irányváltás és belemagyarázás, feltételezés van. Így is túl sok idő és karakter ment el erre a témára. :))

Egyetlen egyre reagálok a 7. pont. Azt mondd meg nekem, hogy hol írtam, hogy 3%-ot veszített a padon? Betettem a mérés papírját és írtam, hogy gyári értékek.

Olvass vissza, vagy olvass figyelmesen.
Egy feltételes módban beszéltem utána, hogy mi lenne akkor, ha esetleg majdnem két évtized után az jönne ki, hogy 3 lóerőt (nem is százalékkal jöttem...) veszít a motor, mert mondjuk több a lerakódás az e10 miatt. Erre írtam, hogy ez nem egy nagy dolog lenne. Főleg nem reggelig sorolható károsodás.

Érted már, hogy miért beszélünk el egymás mellett? Nem egy ilyen reakciód van, mint a 7. pont, hogy totál mást írsz...

[ Szerkesztve ]

(#60784) Qtya123


Qtya123
őstag

Plusz ha már a példánál tartunk (amit elég jól félre értettél és már puffogtattad bizonyítékként...), ha lenne egy adott motor, ami 3%-al gyengébb 15 évesen mint újonnan, akkor az tuti, hogy azért lenne, mert e10 ment bele?

Véletlenül sem veszthetett teljesítményt kopás, rossz olaj és elhúzott olajcserék, egyéb karbantartás hiánya, vagy akár csak a természetes elhasználódás miatt? :U
Erre meg kb kijelented, hogy az e10 miatt.

Még egyszer mondom (már ezredszer). Bizonyítékok! Azt várok. Nem szócséplést. De csak félreértett mondatokra jönnek reakciók (lásd azt hitted 3%-al gyengébbnek mértük az autóm...), meg hogy ismerősök azt tankolnak, fórumtárs adalékol, stb... Mit bizonyít?

A fórumtárs adalékol? Akkor válaszoljon ő, ha már ezt felhoztad. Valószínűleg nem azért, mert épp szétesett az autója a sima benzintől, hanem meggyőződésből. Ahogy Te meggyőződésből fogsz prémiumt tankolni, én meggyőződésből használtam az IS-be eneos olajat, meggyőződésből használok a Suzukiba ecstar olajat, stb... De majd leírja ő, ha akarja.

[ Szerkesztve ]

(#60785) dethroner válasza Cunaja (#60777) üzenetére


dethroner
veterán

A részecskeszűrős dologhoz egy apró gondolat. Volt már olyan autó a háznál amiben van ez a csodálatos szerkezet (boxer dizel subaru forester), de annak is a kezelési könyvben az volt, hogy amikor jelez a műszer, akkor magasabb fordulaton egy picit hosszabbat kell menni, nem pedig az, hogy tankolj prémium üzemanyagot. És arra pedig, hogy a hosszabb távok megléte után a szerelő az üzemanyagra kérdezett rá, logikus következtetés, hiszen annak az égéstermékét hivatott ártalmatlanítani. De ha erre azt a választ adta volna az ismerősöd hogy világ életében 100-ast tankol, akkor jöttek volna a következő mentő kérdések, mi a horoszkópja, árnyékban vagy napon parkol, melyik lábban szokott kimászni az ágyból, stb, stb. Mindig lesz valami, amire rá lehet fogni. Szabolcsból származom, a falunkban és környékén egy időben több autó motorja is bedöglött, kimutathatóan a benzin miatt, amit a falunkban lévő kúton tankoltak. Le is csukták a tulaj testvérpárt egy rövid időre. Mint kiderült, ukrán benzint öntöttek a föld alatti tárolóba, ezzel jelentősen lerontva a benne tárolt benzint, és azt töltötték a kútoszlopon a vásárlók. Szóval nem az alap benzin volt szar, hanem szándékosan elbaszták.

Az meg egy szép alap gondolat, hogy mindenki azt tankol amit szeretne, nem akarunk senkit semmire rábeszélni. Viszont akkor ne beszéljünk alaptalan dolgokról, miszerint az alap üzemanyag káros. Lehet hogy jobb a prémium, ezt mindenki döntse el pénztárca és világnézet alapján saját maga, de azt szögezzük azért le, hogy az alap nafta nem káros.

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#60786) hemaka válasza beef (#60760) üzenetére


hemaka
nagyúr

Nem tudom, sosem veszek semmit az ülésre. Max kárpit tiszítót, amikor takarítom. :DDD

(#60787) Cunaja


Cunaja
addikt

Engem már semmi nem érdekel, csak az, hogy 0:05 perckor érkezik Almásfüzitőre az autó.
Majd onnan megy tovább Esztergomba. A többi marhára nem érdekel.
:R

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60788) Qtya123 válasza dethroner (#60785) üzenetére


Qtya123
őstag

"Az meg egy szép alap gondolat, hogy mindenki azt tankol amit szeretne, nem akarunk senkit semmire rábeszélni. Viszont akkor ne beszéljünk alaptalan dolgokról, miszerint az alap üzemanyag káros. Lehet hogy jobb a prémium, ezt mindenki döntse el pénztárca és világnézet alapján saját maga, de azt szögezzük azért le, hogy az alap nafta nem káros."

Ámen. Mindaddig, amíg az ellenkezője nincs bizonyítva. De itt oldalakon keresztül nincs, csak feltételezések és olyanok, hogy ismerős is azt tankol.

Pedig egy olyan üzemanyagról, amely toronymagasan a legtöbb benzines autóban van, könnyen kilógna a lóláb, ha érdemben ennyire nagyon károsít, hogy sorolni lehetne.
A Te példád is mutatja, hogyha rossz egy benzin, akkor tömegesen jönnek elő a hibák. A mellettünk lévő városban is mókoltak egyszer a benzinnel az egyik kúton és hidegen nem indult rendesen egy jó pár autó, aki ott tankolt akkor.
Érdekes módon a sima 95-ös benzinnel meg szó szerint milliószámra rohangálnak az autók az országban úgy, hogy az autópark átlag életkora 15 év felett van. És nem a motorgenerállal, üzemanyagrendszer megmakkanásával áll a legtöbb autó a szerelőnél.
Ezért "nyaggatom" Cunaja fórumtársat, mert egy ilyen erős kijelentést konkrétumokkal alá kell támasztani. Ha ez megvan, akkor semmi gond. De nincs, mégis kötve van az eb a karóhoz. Meg ellentmondásos és félreértett hozzászólások, reakciók tömege megfoghatatlan és ellentmondó érvekkel.

Ha már ellentmondás, pl ezt a diskurzust pont veled folytatta:
"Vannak akik a szalonból veszik az erős autót, és vannak akik a kúton akarják erőssé tenni az amúgy gyenge járgányt.
Teljesen hűlyének nézel? Nem írtam, hogy a 83 lóból 95 lesz, mert prémiumot tankolok.
Ez részedről, kötekedés, ezért most zárjuk a témát."

Aztán ma reggel meg agyonütve a mondat a nekem szánt válaszában:
"6. Aki dinamikusan vezet és nem vette észre a két üzemanyag közti különbséget, akkor nem érzi az autóját."

Olyan ez az egész 95-ös kijelentés, mintha én azt mondanám, hogy 4 baron kell használni a gumikat, nem 2-2.6 között, mint az autósok nagyon nagy százaléka, mert az nagyon káros. Elvárható, hogy ezt tényszerűen bizonyítani is tudjam, ha így kijelentem.

De nyilván a sztori vége az lett, hogy nem lesz reakció és sértődés van. Közben csak normális magyarázatot vár el az ember. Ebben pedig nincs rossz szándék, nem kell megsértődni, csak annyit, hogy vállalni a felelősséget azért, amit mondunk. Mert jön egy nyakas, okoskodó marha, mint én és telepakolja a kérdéseivel a fórumot.

Meg is ragadnám az alkalmat, hogy elnézést kérjek azoktól, akit untat ez a vonal a topikban, de nem tehetek róla, ilyen vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#60789) Cunaja válasza Qtya123 (#60788) üzenetére


Cunaja
addikt

Nem sértődtem meg, mert mindenkinek igaza van.
Annyi, hogy nem tudom alá támasztani a dolgokat, de tuti van itt a fórumon is, meg az országban is olyan autós aki tudja, hogy nem a levegőbe beszélek. Az autós méylen halgatt, mert szét lenne szedve mint én, hogy mutasson bizonyítékot.
Ennyit erről.
Megnyugtatásul közlöm mindenkivel, hogy felvettem egy szakértővel a kapcsolatott és azt mondta, hogy a 100-as benzin hosszú távon erős a Swift-nek. Ahogy kimegy az árstop és lehet kapni 95ös prémiumot, tankoljak azt és ne 100-ast.
Most akkor a középmezőnybe kerültem.
Nincs kedvem vitát folytani, mindenkinek igaza van csak nekem nincs, mert nem tudom alátamasztani. Rendben Azt nem írom, hogy győztetek, mert akkor semmi értelme nem volt az egésznek, egyezzünk ki egy döntetlenben.
Legalább két napig pörgött a topik. :D
:R

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#60790) Qtya123 válasza Cunaja (#60789) üzenetére


Qtya123
őstag

"Legalább két napig pörgött a topik. :D"

Hát az biztos. :)
Amúgy nem a győzelemről van szó, nem győzni akar az ember, csak tényeket.
Semelyik autós nem lesz szétszedve, aki azt mondja, hogy neki jobb a prémium benzin. Az lesz szétszedve, aki azt mondja, hogy káros a 95-ös, de csak a levegőbe kiáltva tények nélkül. :P

Na peace, lassan nálad az új autó és ez a lényeg. :K

(#60791) ncc1701 válasza Qtya123 (#60783) üzenetére


ncc1701
veterán

A 3% lehet attól is, h nem 10 fokban, hanem 35 fokban van mérve.

Én tudnék a többivel is kötekedni, de Gajdán doki véleménye számomra az etalon, ő azt ajánlja, h minden tizedik tankolás legyen a prémium. De csak az extra tisztító hatás miatt.

(#60792) ncc1701 válasza Qtya123 (#60784) üzenetére


ncc1701
veterán

Meg fogsz lepődni, de egy moci még akkor is hozza azt, amit új korában, mikor már zabálja az olajat.:)

(#60793) tboldi válasza Cunaja (#60777) üzenetére


tboldi
nagyúr

A 6-os pont ebben a formában nem igaz. Ha nem ismeri az autó ECU-ja a magasabb oktánszámot, és a kopogásszenzor segítségével nem tudja hozzáigazítani az előgyújtást, akkor semmi különbség nem lesz a 95-ös és a 100-as között.

(#60794) ncc1701 válasza Cunaja (#60789) üzenetére


ncc1701
veterán

Nagyon kevés olyan moci van, ami néha rápróbál, h hátha 100-ast tankolt-e a tulaj, és annak a magasabb kompresszió tűrése miatt nagyobb teljesítményt is tud belőle kihozni.

(#60795) bod101


bod101
aktív tag

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy párban érdemes a csomagtartó teleszkópját cserélni vagy amelyik rossz azt elég (annyi baja van csak, hogy a védőgumi kiszakadt és folyik).
Köszi!

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#60796) tboldi válasza bod101 (#60795) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én párban cserélném, az új mindenképp erősebb lesz, mint a másik még hibátlannak tűnő.

Ja, és Stabilus legyen. :D

[ Szerkesztve ]

(#60797) bod101 válasza tboldi (#60796) üzenetére


bod101
aktív tag

Gyári Suzuki nem jó :F

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#60798) tboldi válasza bod101 (#60797) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az is Stabilus gyártmány, ők szállítanak a Suzukinak (is). ;)

(#60799) bod101 válasza tboldi (#60798) üzenetére


bod101
aktív tag

Nem tudsz boltot ajánlani, ahol ezeket a fajtákat kapni lehet?
Közben rájöttem elnéztem a gyári árát :Y

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#60800) tboldi válasza bod101 (#60799) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én a Bárdinál vettem a WagonR-hez, a helyi kirendeltségre rendeltem, pár órán belül oda is vitték a központi raktárból. Más webshopban ugyan olcsóbb lett volna egy picivel, de szállítást is hozzáadva szinte ugyanannyi lett volna.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.