- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dSERiES
senior tag
válasz
Szada85 #82299 üzenetére
Igen sokszor a nagyobb motoros ugyanannyit eszik, gondolom mert könnyebben mozgatja a kasztnit talán...
Tipikus példa pár bmw erre.. volt 1 régi kollégámnak 316i és pályán 7,5-8-at evett neki, város 11, de azt én is nehezen tudtam elképzelni, lehet valami más hiba is volt ott.
Szerintem a 10l-es átlagfogyi egyáltalán nem olyan hogy be kéne szarni tőle, cserébe meg megy is rendesen.
Ismimnek meg régi A8 volt 4.2 napi használósnak (vagánykodni miért is ne), heti 15-ért tankolt bele, na az már azért komolyabb -
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #82295 üzenetére
Nincs ezzel baj, a fizikát nem is nagyon lehet megb***ni, alapvetöen azért is szeretek mosolyogva hátrébb lépni a fogyasztásos téma felcsendülésekor, mert azt gondolom, hogy nagyon sok Opel is, -illetve nyilván más márkánál is-, különösen egy kisebb benzinmotoros verzió a fogyasztás/menetdinamika arányában sokkal rosszabbul teljesít a V6-nál, de valahogy az sosem röccenti meg a Zinternetet, ha pl. egy 1.6/ 1.8 szívó Zafira, Insignia, stb. tulaj ír 8-10-12 litereket, ezzel szemben ha bárhol megjelenik a 2.5/3.0/3.2-es számkombináció, máris ijedten vizionálnak minden gázadásra a kipufogón vízesésként zubogó üzemanyagfolyamot, illetve benzinkúttól benzinkútig élö autóst.
@(#82297) llwynog:
Köszöntem szépen! -
#TOTTI
őstag
Sziasztok valaki tudja esetleg, hogy az Opeles új autó flotta kedvezmény lízingeseknek 12,5% vagy 18,5%?
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #82289 üzenetére
Értem. Nekem mondjuk az jön le ebből ,hogy az ár/érték aránya nagyon jó a kocsinak.
-
Szada85
aktív tag
válasz
dSERiES #82284 üzenetére
Nagyjából igen, a BC 10,5 litert ír (de ilyen nem szabad sehova se kiírni, mert "Jajjistenem!", "Hogymeeennyiii?!", "Leesziahajad!"
) úgy, hogy azért gyakran meg vannak futtatva a lovak és a klíma is szinte mindig megy, tankolások alapján sem számolgattam vissza, mert a választáskor sem a fogyasztás volt a szempont, akkor pedig miért remegjek ezen utána. (minden nagyképüség nélkül
)
-
diablo1984
veterán
válasz
AMD Power #82288 üzenetére
Az octavia egy modernebb rommászűrt dízel. A helyèn kell kezelni a dolgokat, az octi sokkal modernebb, fiatalosabb kívül belül, agyonextrázott, míg a h astra egy alap modell, kopár beltèrrel, a külseje sem friss dizájn(mai szemmel nèzve), de árra harmada a skodáènak, igaz az egyik 6, a másik 14 èves, de autó-autó, A-ból B-be elvisz, tervezhetően költsègesebb meghibásodásra nem lehet számítani ès ettől nekem favorit.
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #82283 üzenetére
Ez jol hangzik. Foleg ha azt vesszuk,hogy az Octaviad egy dragabb es ujabb gep es ez megis "bejon" neked.
-
athomi
veterán
válasz
athomi #82191 üzenetére
Egy 10-esért bevállalta a szerelőm a komplett vezérléscserét, a szelepfedél tömítés cseréjét, plusz az olajcserét.
A szelepfedél tömítés cserén viszont gondolkodom, hogy magamnak csinálnám, mert magamnak biztos lelkiismeretesebben ganéznám ki. Ehhez esetleg valaki tud egy kis leírással szolgálni?
-
athomi
veterán
válasz
diablo1984 #82275 üzenetére
Pont ma cseréltem én is ki a pollenszűrőt. Egész simán ment, nem szenvedtem vele sokat. Ha kipróbálnád milyen a Focus 2-ben a gázpedál mellett szinte hozzáférhetetlen helyen kicserélni a pollenszűrőt, akkor visszasírnád a H Astra-s cserét.
Amúgy az alábbi képen látható állapotban volt a pollenszűrőm. Úgy tűnik a német szakszervizben dolgozók sem túl lelkiismeretesen dolgoznak, mert ilyen gány módjára bepréselték a helyére a szűrőt, így nem látta el a szűrő teljes mértékben a feladatát.
Na ezért is örülök hogy magamnak csináltam, szépen, fokozatosan betoltam a helyére, majd a végén is benyúltam a szűrő mögé és rendesen megigazítottam.
-
dSERiES
senior tag
válasz
Szada85 #82269 üzenetére
Igen nekem elég jól fogyaszt viszont, meg is lepődtem ekkora bódétól átlag 6 - 6,5l
Hát, valamit valamiért
"I love mol matricát kiteheted" - ahogy szokták mondani
Viccen kívül gondolom ~10 körül eszik átlag, az még teljesen vállalható napi szaladgálós szinten is.@#82268 Luck Dragon #82267 Petyyyyy: köszönöm-köszönöm
-
diablo1984
veterán
válasz
AMD Power #82276 üzenetére
Meglepően jó, inkább pályán lehet kevès, mert 100nál már 3000ren pörög, városban jól gyorsul, kb mint az 1,6 cr tdi octi, bár azt sem veretem, ezt sem, de szerintem ha valaki egyszerű motoros autót akar ès nem akar gyorsulgatni, akkor szerintem elèg ez a motor! Fogyasztásra vagyok kíváncsi, de majd az is kiderül. Egyèbkènt ennyi idősem ès ennyi km után is kènyelmes, csendes(bár az ajtók felől mintha a hang jobban jönne befelè, mintha az ablak rèsnyire nyitva lenne). Határozott a fèkje, közvetlen a gáz(nem torpan, mondhatni nyomatèkos), nekem tetszik, nem kizárt, hogy a skoda megy ès egy kombi h astra jön helyette(bár annak a fara kevèsbè tetszik, de praktikusabb a nagy csomagtartó 2 gyerekhez)+ mèg egy rakat lóvèm maradna.....
Eddig pozitívum, ami gondja volt, az csak az elhanyagoltság miatt, eddig mindent meg tudtam csinálni rajta, nem halálos. Most hogy le volt vève a szelepfedèl, láttam, hogy nem lóg a lánc, nincs megkopva a vezèrműtengely bütykei sem. -
footy
addikt
válasz
B-L-A-C-K #82261 üzenetére
En ezeket probaltam:
-1.6 szivo: legfeljebb az ellensegeimnek
-1.4T : korrekt de elegge kajal
-1.7CDTI@110LE: iszonyat turbolyuk, 2000-ig semmi. (allitolag ennek fix geos a csigaja es 131 lovas a valtozo geo miatt sokkal jobb)Eleg ha azt tudja mint a 1.6CR Golfom, annal is lenduletbol autozom aztan kesz...
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #82275 üzenetére
Emiatt rottyant ki az olaja egy rakat embernek a télen is
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #82275 üzenetére
Hogy tetszik? Milyen a Skoda "után"? Mennyire elég bele az a 90Le?
-
diablo1984
veterán
Ma megvolt az astra pollen, levegőszűrő, gyertyák cserèje, a szelepfedelet levettem ès kitakarítottam, ès rájöttem, hogy honnan volt vís a szelepfedèl alatt: a kartergáz visszavezető tele volt olajsárral( valszeg valaki sokáig nem cserèlt olajat ès bekocsonyásodott) ès az eldugította a járatot, így minden gőz ès gáz a szelepfedèlen belül csapódott le! Kiganèltam, de nem volt egyszerű, fèktisztító ès kompresszorral is betartott 1,5 órát mire nem retek jött belőle( ennek a bakelitnek a teljes teteje kartergáz csatorna) kapott szelepfedèl tömítèst is.
Most megfigyelőn van az autó, ha minden okès lesz, akkor megkapja a friss olajat ès fagyállót is!
Ami pozitívum, hogy könnyen szerelhető, de a pollenszűrőt mièrt ilyen sz@r helyre rakták, az jó kèrdès! -
farkas-j
őstag
válasz
férfiállat #82246 üzenetére
Én vettem egy EL-50448 TPMS jeladót, amivel össze lehet rendelni a kerekeket.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
ArthurShelby #82258 üzenetére
Ezek viszont régebbi kommentek, ha beleolvasol az újabbakba ott látod, hogy a tömítést muszáj cserélni a 2.0 cdti-ben. Az enyémben le lett cserélve, csapágyak épp állapotban vannak, karterben nem voltak fém darabok, de a cserélt tömítésen már "látszott a kor". Emellé persze ajánlott az a motul olaj amit említenek, de csak az nem fog segíteni a tömítésen.
"Főként csak a tömítés a problémás . Pumpa nagyon ritkán megy tönkre ." [link]A 130 lovasok is egyaránt érintettek, pont egy ilyennel történt meg pár hónapja amiről tudok. mondtam is még előtte, hogy cseréljenek tömítést mihamarabb(nem cseréltek), pár héttel utána már csapágyas lett a motor.
2012-2013 körül változtattak a motoron, másfajta csapágyak kerültek bele, de a tömítést szerintem ott is érdemes cserélni idővel.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
rumos XIII #82247 üzenetére
Ahogy feljebb is írták, alapvetöen egy elég egyszerü müszaki alapokon nyugvó autó, nagyon nagy csapdákat nem szokott tartalmazni.
Így a képekröl sok mindent mi sem tudunk hozzátenni, nagy hibákat nem látni rajta, de mivel elvileg magyar autó - Opel Lukács matrica hátul -, így érdemes a rendszám alapján lekérdezni a Km állásokat a kekkh rendszerében, az is ad némi támpontot.Ami esetleg hasznos lehet, hogy az 1.2-es Twinport motor (Z12XEP) vezérlése láncos, azt hideg motorral indítva érdemes meghallgatni, hogy nincs-e hangja ( füllel is jól hallható fémes kereplö hang) így 200.000 Km-nél - ha még nem cserélték esetleg. Ha van hangja, akkor azt érdemes alkualapnak használni.
-
válasz
rumos XIII #82247 üzenetére
Ilyen van a munkatársamnak ,
Teljesen élhető kis városi autó. Gyenge pontja hogy a váltónál valami műanyagból készült ami ha egyszer elkopik akkor a váltó kar a sebességek közé esik.
De utólagosan lehet vásárolni fémből készültett.
Most adta meg magát az ablaktörlő motor. Futómű szilent és ami ebben a korban esedékes mind cseréje, de ezzel számolni kell.
Neki 1.4 twinportos.
De az 1.2-es is ugyan olyan jó motor. Ismert, sok alkatrész van hozzá.Az autó önmagában fillérekért fenntartható , szerethető kis autó.
-
N3gro
aktív tag
Sziasztok! Van egy 14 éves Merivam A-m, kb. 1000 km-enként 1 liter olajat eszik. Szerelő anno kompresszióval megmérete, aki szerint a 4. henger sokkal gyengébb teljesítményű, mint a többi. Pénteken a dugóban elkezdett a kipufogó baromira füstölni, gondolom leállhatott az a bizonyos henger. Szerintetek hová vigyem a kocsit, ha minél olcsóbban meg szeretném úszni, és meg akarom szüntetni az olajfogyást is?
szerk: a motort is gyengébbnek éreztem, a füstölés viszont megszűnt.
-
B-L-A-C-K
titán
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
ArthurShelby #82258 üzenetére
Akkor végül is az van amit mondtak nekem is, ha normálisan van cserélve az olaj, és normális van benne akkor elkerülhető. Persze ahogy látom vannak kivétetlek is.
Na meg az enyém 2010.07 hó végi, ez nem tudom abba a 2009-es szériába esik e.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
B-L-A-C-K #82253 üzenetére
"Főként eddig azoknál volt amikbe 30.000km-es olajcserék voltak gyári olajjal . És sajnos a csapágyak amik benne vannak kínai gyártmány . De különösebb jele sajnos nincs . Főként 2009-es autóknál van ilyen probléma ."
"Főként a sűrű olajcsere és nem gyári olaj sokat segít neki . Főként az olajpumpa hibájából következik ez be de sokszor tőle függetlenül .
Megelőzni olajpumpa cserével és egy csapágysor ellenőrzésél vagy cserével tudod megelőzni . ""Olajpumpa hiba nagyrészt . De szerepet játszik elég sokszor a felhígult motorolaj . "
"Ja és ha kiírja, hogy nincs olajnyomás azonnal STOP ??? Azonnal olajpumpát csere, mert ilyenkor az a hiba . (150-200ezer km alatt gyakran halnak meg mostanában )"
"A legjobb a Motul annak van két fajtája egyik az csak kimondottan Opel GM Dexos 2 a másik az is tudja sok máson kívül ."
"Arányban 80% a 160as és 20 % a 130as ."
-
dSERiES
senior tag
Sziasztok!
Gondoltam én is köszönök, egy '08 C Vectra tulajdonosa vagyok, első Opelem.
Egy kép róla.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
molnarpeter #82254 üzenetére
Itt ahogy látom tömítést beszélnek, és hogy elfolyik az olaj, bár ilyen nem csak insigniánál lehet hanem bárminél.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
molnarpeter #82252 üzenetére
Nekem 2 szerelő is azt mondta, ha 10-15 ezrenként cserélem az olajat, kimennek világból, és nem lesz ezzel gond.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
ArthurShelby #82250 üzenetére
110 lovasba is van J astra, többség az inkább.
Nekem 2010es 160 lovas insi van, semmi gond nem volt vele nekem a lassan 2 év alatt, turbó cső elrepedés gondok voltak ezeknél, de az összesnél cserélve lett már, vagyis enyémben is volt még az elején. Illetve főtengely csapágyakkal is gond lehet, de ha normálisan cserélik az olajat, nem 30 ezrenként, azzal se lesz gond.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P15 - i7-10850H I 32GB I 512SSD I FHD I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Újszerű Lenovo IdeaPad 5 14ITL05 - 14"FHD IPS - i7-1165G7 - 16GB - 1TB SSD - Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest