Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
B-L-A-C-K
titán
110 lovasba is van J astra, többség az inkább.
Nekem 2010es 160 lovas insi van, semmi gond nem volt vele nekem a lassan 2 év alatt, turbó cső elrepedés gondok voltak ezeknél, de az összesnél cserélve lett már, vagyis enyémben is volt még az elején. Illetve főtengely csapágyakkal is gond lehet, de ha normálisan cserélik az olajat, nem 30 ezrenként, azzal se lesz gond.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Olajpumpa gond van, a csapágy szvsz következmény
B-L-A-C-K
titán
Nekem 2 szerelő is azt mondta, ha 10-15 ezrenként cserélem az olajat, kimennek világból, és nem lesz ezzel gond.
molnarpeter
nagyúr
B-L-A-C-K
titán
Itt ahogy látom tömítést beszélnek, és hogy elfolyik az olaj, bár ilyen nem csak insigniánál lehet hanem bárminél.
[ Szerkesztve ]
dSERiES
senior tag
Sziasztok!
Gondoltam én is köszönök, egy '08 C Vectra tulajdonosa vagyok, első Opelem. Egy kép róla.
⊿sff⊿
B-L-A-C-K
titán
Grat hozzá, jól néz ki.
ArthurShelby
addikt
"Főként eddig azoknál volt amikbe 30.000km-es olajcserék voltak gyári olajjal . És sajnos a csapágyak amik benne vannak kínai gyártmány . De különösebb jele sajnos nincs . Főként 2009-es autóknál van ilyen probléma ."
"Főként a sűrű olajcsere és nem gyári olaj sokat segít neki . Főként az olajpumpa hibájából következik ez be de sokszor tőle függetlenül .
Megelőzni olajpumpa cserével és egy csapágysor ellenőrzésél vagy cserével tudod megelőzni . "
"Olajpumpa hiba nagyrészt . De szerepet játszik elég sokszor a felhígult motorolaj . "
"Ja és ha kiírja, hogy nincs olajnyomás azonnal STOP ??? Azonnal olajpumpát csere, mert ilyenkor az a hiba . (150-200ezer km alatt gyakran halnak meg mostanában )"
"A legjobb a Motul annak van két fajtája egyik az csak kimondottan Opel GM Dexos 2 a másik az is tudja sok máson kívül ."
"Arányban 80% a 160as és 20 % a 130as ."
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
B-L-A-C-K
titán
Akkor végül is az van amit mondtak nekem is, ha normálisan van cserélve az olaj, és normális van benne akkor elkerülhető. Persze ahogy látom vannak kivétetlek is.
Na meg az enyém 2010.07 hó végi, ez nem tudom abba a 2009-es szériába esik e.
[ Szerkesztve ]
footy
addikt
az 1.6-os benzines jobban ment mint az 1.7-es dízel
Ezt mondjuk furcsalom, tekintve hogy a dizelnek min. 100NM-rel tobb a nyomateka.
Milyet probaltal 110 vagy 130 lovasat?
[ Szerkesztve ]
B-L-A-C-K
titán
J Astrából ezeket: Benzinből 1.6 (116 ló), 1.4T (140ló), Dízelből 1.7 110/125/131 ló.
De ha teheted mindegyiket próbáld ki vásárlás előtt, lehet neked az összes megfelel. Insibe pl a 160 lovas se egy versenygép, mert nehéz a kocsi, de ennyi kell is hozzá szerintem.
N3gro
aktív tag
Sziasztok! Van egy 14 éves Merivam A-m, kb. 1000 km-enként 1 liter olajat eszik. Szerelő anno kompresszióval megmérete, aki szerint a 4. henger sokkal gyengébb teljesítményű, mint a többi. Pénteken a dugóban elkezdett a kipufogó baromira füstölni, gondolom leállhatott az a bizonyos henger. Szerintetek hová vigyem a kocsit, ha minél olcsóbban meg szeretném úszni, és meg akarom szüntetni az olajfogyást is?
szerk: a motort is gyengébbnek éreztem, a füstölés viszont megszűnt.
[ Szerkesztve ]
(#82263) Luck Dragon válasza rumos XIII (#82247) üzenetére
Ilyen van a munkatársamnak ,
Teljesen élhető kis városi autó. Gyenge pontja hogy a váltónál valami műanyagból készült ami ha egyszer elkopik akkor a váltó kar a sebességek közé esik.
De utólagosan lehet vásárolni fémből készültett.
Most adta meg magát az ablaktörlő motor. Futómű szilent és ami ebben a korban esedékes mind cseréje, de ezzel számolni kell.
Neki 1.4 twinportos.
De az 1.2-es is ugyan olyan jó motor. Ismert, sok alkatrész van hozzá.
Az autó önmagában fillérekért fenntartható , szerethető kis autó.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Szada85
aktív tag
Ahogy feljebb is írták, alapvetöen egy elég egyszerü müszaki alapokon nyugvó autó, nagyon nagy csapdákat nem szokott tartalmazni.
Így a képekröl sok mindent mi sem tudunk hozzátenni, nagy hibákat nem látni rajta, de mivel elvileg magyar autó - Opel Lukács matrica hátul -, így érdemes a rendszám alapján lekérdezni a Km állásokat a kekkh rendszerében, az is ad némi támpontot.
Ami esetleg hasznos lehet, hogy az 1.2-es Twinport motor (Z12XEP) vezérlése láncos, azt hideg motorral indítva érdemes meghallgatni, hogy nincs-e hangja ( füllel is jól hallható fémes kereplö hang) így 200.000 Km-nél - ha még nem cserélték esetleg. Ha van hangja, akkor azt érdemes alkualapnak használni.
Szada85
aktív tag
Üdv itt, jó mégegy C Vectrást a klubban tudni.
Milyen mocival van?
dSERiES
senior tag
Hali
120 póniló kergeti, 1.9 CDTi szóval nem egy versenygép de a célnak megfelel. Látom Neked V6 az léphet
@#82257 B-L-A-C-K: köszönöm
⊿sff⊿
Petyyyyy
addikt
Csini darab. Welcome on board.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Nagyon szép! Üdv a csapatban.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Szada85
aktív tag
Haladós, cserébe én kétszer állok meg tankolni, mialatt Te egyszer.
Hachiko95
aktív tag
Ezek viszont régebbi kommentek, ha beleolvasol az újabbakba ott látod, hogy a tömítést muszáj cserélni a 2.0 cdti-ben. Az enyémben le lett cserélve, csapágyak épp állapotban vannak, karterben nem voltak fém darabok, de a cserélt tömítésen már "látszott a kor". Emellé persze ajánlott az a motul olaj amit említenek, de csak az nem fog segíteni a tömítésen.
"Főként csak a tömítés a problémás . Pumpa nagyon ritkán megy tönkre ." [link]
A 130 lovasok is egyaránt érintettek, pont egy ilyennel történt meg pár hónapja amiről tudok. mondtam is még előtte, hogy cseréljenek tömítést mihamarabb(nem cseréltek), pár héttel utána már csapágyas lett a motor.
2012-2013 körül változtattak a motoron, másfajta csapágyak kerültek bele, de a tömítést szerintem ott is érdemes cserélni idővel.
Petyyyyy
addikt
Mindenki tudja hogy csak a Supershop pontok miatt csinálod.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
farkas-j
őstag
Köszi a választ, de mi az a pedál teszt? A Hibakódot kiolvastuk (volna), de nem volt semmi.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
farkas-j
őstag
Én vettem egy EL-50448 TPMS jeladót, amivel össze lehet rendelni a kerekeket.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
Szada85
aktív tag
Adták a forgalmival az okmányirodában, biztos tudtak valamit...
diablo1984
veterán
Ma megvolt az astra pollen, levegőszűrő, gyertyák cserèje, a szelepfedelet levettem ès kitakarítottam, ès rájöttem, hogy honnan volt vís a szelepfedèl alatt: a kartergáz visszavezető tele volt olajsárral( valszeg valaki sokáig nem cserèlt olajat ès bekocsonyásodott) ès az eldugította a járatot, így minden gőz ès gáz a szelepfedèlen belül csapódott le! Kiganèltam, de nem volt egyszerű, fèktisztító ès kompresszorral is betartott 1,5 órát mire nem retek jött belőle( ennek a bakelitnek a teljes teteje kartergáz csatorna) kapott szelepfedèl tömítèst is.
Most megfigyelőn van az autó, ha minden okès lesz, akkor megkapja a friss olajat ès fagyállót is!
Ami pozitívum, hogy könnyen szerelhető, de a pollenszűrőt mièrt ilyen sz@r helyre rakták, az jó kèrdès!
AMD Power
titán
Hogy tetszik? Milyen a Skoda "után"? Mennyire elég bele az a 90Le?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Tikakukac
titán
Emiatt rottyant ki az olaja egy rakat embernek a télen is
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Sanki
addikt
Nem is kicsit.
Télen érdemes havonta egyszer takarítani.
footy
addikt
En ezeket probaltam:
-1.6 szivo: legfeljebb az ellensegeimnek
-1.4T : korrekt de elegge kajal
-1.7CDTI@110LE: iszonyat turbolyuk, 2000-ig semmi. (allitolag ennek fix geos a csigaja es 131 lovas a valtozo geo miatt sokkal jobb)
Eleg ha azt tudja mint a 1.6CR Golfom, annal is lenduletbol autozom aztan kesz...
Tikakukac
titán
Szerintem elég azt évtizedente is
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Petyyyyy
addikt
Valaki segítsen ki: mikor maradtam le kb..?
Úgy tudtam az 1.7 csak 100, 110 meg 125 tagú ménessel gyártódik. J-ig követtem az eseményeket.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
B-L-A-C-K
titán
Nekünk volt pár hónapig céges új 1.6-os CR TDi Octávia 110 lovas kombi kivitel, na azok tényleg nem rosszak, nem is mentek nagyon gázul, és jól is fogyasztott, de szerintem összehasonlíthatatlan menettulajdonságokban az 1.7-es J Astrával.
diablo1984
veterán
Meglepően jó, inkább pályán lehet kevès, mert 100nál már 3000ren pörög, városban jól gyorsul, kb mint az 1,6 cr tdi octi, bár azt sem veretem, ezt sem, de szerintem ha valaki egyszerű motoros autót akar ès nem akar gyorsulgatni, akkor szerintem elèg ez a motor! Fogyasztásra vagyok kíváncsi, de majd az is kiderül. Egyèbkènt ennyi idősem ès ennyi km után is kènyelmes, csendes(bár az ajtók felől mintha a hang jobban jönne befelè, mintha az ablak rèsnyire nyitva lenne). Határozott a fèkje, közvetlen a gáz(nem torpan, mondhatni nyomatèkos), nekem tetszik, nem kizárt, hogy a skoda megy ès egy kombi h astra jön helyette(bár annak a fara kevèsbè tetszik, de praktikusabb a nagy csomagtartó 2 gyerekhez)+ mèg egy rakat lóvèm maradna.....
Eddig pozitívum, ami gondja volt, az csak az elhanyagoltság miatt, eddig mindent meg tudtam csinálni rajta, nem halálos. Most hogy le volt vève a szelepfedèl, láttam, hogy nem lóg a lánc, nincs megkopva a vezèrműtengely bütykei sem.
dSERiES
senior tag
Igen nekem elég jól fogyaszt viszont, meg is lepődtem ekkora bódétól átlag 6 - 6,5l
Hát, valamit valamiért "I love mol matricát kiteheted" - ahogy szokták mondani
Viccen kívül gondolom ~10 körül eszik átlag, az még teljesen vállalható napi szaladgálós szinten is.
@#82268 Luck Dragon #82267 Petyyyyy: köszönöm-köszönöm
⊿sff⊿
athomi
veterán
Pont ma cseréltem én is ki a pollenszűrőt. Egész simán ment, nem szenvedtem vele sokat. Ha kipróbálnád milyen a Focus 2-ben a gázpedál mellett szinte hozzáférhetetlen helyen kicserélni a pollenszűrőt, akkor visszasírnád a H Astra-s cserét.
Amúgy az alábbi képen látható állapotban volt a pollenszűrőm. Úgy tűnik a német szakszervizben dolgozók sem túl lelkiismeretesen dolgoznak, mert ilyen gány módjára bepréselték a helyére a szűrőt, így nem látta el a szűrő teljes mértékben a feladatát.
Na ezért is örülök hogy magamnak csináltam, szépen, fokozatosan betoltam a helyére, majd a végén is benyúltam a szűrő mögé és rendesen megigazítottam.
[ Szerkesztve ]
athomi
veterán
Egy 10-esért bevállalta a szerelőm a komplett vezérléscserét, a szelepfedél tömítés cseréjét, plusz az olajcserét.
A szelepfedél tömítés cserén viszont gondolkodom, hogy magamnak csinálnám, mert magamnak biztos lelkiismeretesebben ganéznám ki. Ehhez esetleg valaki tud egy kis leírással szolgálni?
[ Szerkesztve ]
rumos XIII
aktív tag
Nagyon szepen koszonom nektek a valaszokat!
AMD Power
titán
Ez jol hangzik. Foleg ha azt vesszuk,hogy az Octaviad egy dragabb es ujabb gep es ez megis "bejon" neked.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
diablo1984
veterán
Az octavia egy modernebb rommászűrt dízel. A helyèn kell kezelni a dolgokat, az octi sokkal modernebb, fiatalosabb kívül belül, agyonextrázott, míg a h astra egy alap modell, kopár beltèrrel, a külseje sem friss dizájn(mai szemmel nèzve), de árra harmada a skodáènak, igaz az egyik 6, a másik 14 èves, de autó-autó, A-ból B-be elvisz, tervezhetően költsègesebb meghibásodásra nem lehet számítani ès ettől nekem favorit.
Szada85
aktív tag
Nagyjából igen, a BC 10,5 litert ír (de ilyen nem szabad sehova se kiírni, mert "Jajjistenem!", "Hogymeeennyiii?!", "Leesziahajad!" ) úgy, hogy azért gyakran meg vannak futtatva a lovak és a klíma is szinte mindig megy, tankolások alapján sem számolgattam vissza, mert a választáskor sem a fogyasztás volt a szempont, akkor pedig miért remegjek ezen utána. (minden nagyképüség nélkül )
Szada85
aktív tag
footy
addikt
(#82282) B-L-A-C-K
Mikori evjarat volt az octavia?
B-L-A-C-K
titán
2016 szeptemberébe vettük át újonnan ha jól rémlik.
AMD Power
titán
Értem. Nekem mondjuk az jön le ebből ,hogy az ár/érték aránya nagyon jó a kocsinak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
ArthurShelby
addikt
Az 1.6 benzin Zafira A is 10 körül eszik városban, én ehhez szoktam hozzá. Anno a mazda 626 2.0i automata 12-t evett.
A C Zafira 2.0cdti 7liter városban. Autópályán 6, taposva neki (180-) 7.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
#TOTTI
őstag
Sziasztok valaki tudja esetleg, hogy az Opeles új autó flotta kedvezmény lízingeseknek 12,5% vagy 18,5%?
HoaryFox
Topikgazda
Done!
Szolgálati közlemény: nyugodtan dobjon egy hsz-t vagy privátot, akinek elévült/nincs benne az összefoglalóba a gépezete, pikk-pakk berámolom
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
dSERiES
senior tag
Persze, ilyen autónál nem azt nézi az ember De szerintem az a fogyi teljesen rendben van
@82295 legelek: igen csak ez átlag 10 nem város 10.
⊿sff⊿
Szada85
aktív tag
Nincs ezzel baj, a fizikát nem is nagyon lehet megb***ni, alapvetöen azért is szeretek mosolyogva hátrébb lépni a fogyasztásos téma felcsendülésekor, mert azt gondolom, hogy nagyon sok Opel is, -illetve nyilván más márkánál is-, különösen egy kisebb benzinmotoros verzió a fogyasztás/menetdinamika arányában sokkal rosszabbul teljesít a V6-nál, de valahogy az sosem röccenti meg a Zinternetet, ha pl. egy 1.6/ 1.8 szívó Zafira, Insignia, stb. tulaj ír 8-10-12 litereket, ezzel szemben ha bárhol megjelenik a 2.5/3.0/3.2-es számkombináció, máris ijedten vizionálnak minden gázadásra a kipufogón vízesésként zubogó üzemanyagfolyamot, illetve benzinkúttól benzinkútig élö autóst.
@(#82297) llwynog:
Köszöntem szépen!
dSERiES
senior tag
Igen sokszor a nagyobb motoros ugyanannyit eszik, gondolom mert könnyebben mozgatja a kasztnit talán...
Tipikus példa pár bmw erre.. volt 1 régi kollégámnak 316i és pályán 7,5-8-at evett neki, város 11, de azt én is nehezen tudtam elképzelni, lehet valami más hiba is volt ott.
Szerintem a 10l-es átlagfogyi egyáltalán nem olyan hogy be kéne szarni tőle, cserébe meg megy is rendesen.
Ismimnek meg régi A8 volt 4.2 napi használósnak (vagánykodni miért is ne), heti 15-ért tankolt bele, na az már azért komolyabb
[ Szerkesztve ]
⊿sff⊿