Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #25799 üzenetére
Nekem Osram night breaker h7 van a tompítottban és a refiben is, osram a ködlámpában is, bevált pedig xenon volt előtte mindenhol.
-
diablo1984
veterán
válasz
_seth_ #25798 üzenetére
osram égőt tervezek venni bele, ami a sötétből is nappal csinál (és a
vadkender is nő a fényében) na szóval majd akkor akarom szétszedni a lámpát, ha megvannak, mert annyira sz@rul lehet hozzáférni, hogy szörnyű! a motortér annyira zsúfolt, hogy a csomagtartóból adnék 10cm-t, csakhogy jobban elférjek elől!
jah, a távolsági az látszik kívülről, de a projektorban hogy mi van, az jó kérdés, a könyv illusztrációja szerint az is h7!
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #25797 üzenetére
A B2-es vectra fényszóróban is 2x H7 van így nem kizárt
-
diablo1984
veterán
vectra c-ben jól sejtem, hogy 2x2 h7-es égő van elől? a könyve nem írja, csak a cseréjét, azon h7-esnek látszik mind! így van?
-
#81556480
törölt tag
válasz
adidas4death #25795 üzenetére
normál esetben ez is ott van de B vekibe van ez a motor és ótópályán kicsit megkergettem 240 km alatt.
lehet kicsit túloztam de 10 körül biztos kajált
-
Okuyama
tag
válasz
diablo1984 #25792 üzenetére
Milyen mottorral szerelt a Vectra C ? / motorkód sem ártana .Akár privátban is .Egy cégnél van kedvezményem nem is kevés ,weben megnézném neked hogy ott menyibe kerül a gyári
-
diablo1984
veterán
válasz
Okuyama #25790 üzenetére
vectra c az alany, rendelni lehetne, de most annyira nincs kedvem szerelni, hogy besírok rajta! nem kizárt, hogy javító szellemiségben odab@szok egyet a termosztátnak, hátha csak valami felakadt benne, de nem kizárt, hogy tavaszra hagyom az ic cserével egybekötöm a dolgot, bár akkor is fog fájni, de hidegben az ember keze sem úgy mozog.....
mod: 14500-ért hoznák amúgy, láttam a bárdiéknál 13500-ért is, de Jani szerint csak a gyári a jó, ahhoz meg 25k-t adni felér egy heréléssel nálam!
mod2: tegnap láttam a bontóban egy ugyanilyen angol verdát, jó volna piri pénzér megszerezni belőle a termosztátot, hátha..... bár az új árán 35k-s ic-t ők 25k-ért adnák, nem túl biztató!
ha valakit érdekel van egy vectra c kormányom kapcsolókkal, ideális lehet bőrözési alapnak! olcsóér megszámítom!
apropó, valaki mondta, hogy a tekerős kormánykapcsoló nem jó a 6 gombos helyett, hát kipróbálni nem mertem, de a csatija azonos, elvileg rárakható! -
#81556480
törölt tag
JAA !
és köszönöm tomyoy-nak a tanácsokat, a fűtés tökéletes lett.
-
Okuyama
tag
válasz
diablo1984 #25787 üzenetére
Üdv ,sikerült már szerezni termosztátot ? Milyen Vectra B Hez kellene ?
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #25787 üzenetére
Csere után talán jó lesz.
Ui.:
Zöld szemesre sikerült tölteni az akkut és 12,9V van benne, hamarosan be is teszem a kocsiba.
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #25785 üzenetére
Szokj hozzá
B vectránál is így van, van aki szerint kapni de még sehol sem tudtam csak termosztátot beszerezni. Jah és ha nem akarsz majd újra cserélni csak gyárit vegyél. Nekem volt hans pries, behr, wahler de egyik sem állt be olyan szépen 89-re mint a gyári gm pedig mindet újonnan házzal együtt vettem.
-
diablo1984
veterán
válasz
diablo1984 #25781 üzenetére
termosztát magában nem kapható, csak a házzal együtt? milyen hülyeség már ez???
-
diablo1984
veterán
-
hdman
őstag
válasz
diablo1984 #25781 üzenetére
IC csere miért kell?
-
erikke17
őstag
válasz
fero02 #25779 üzenetére
Hmm értem, akkor nem hiába nincs nincs nagyon forgalomba.. És "egyszerűt" be lehet applikálni ha szintszabályzós esetleg nem lenne?
Háát felújíttatni nem nagyon, mert azok a gumik meg vannak rajta repedezve és ott engedi el a nyomást azaz nem lehet felnyomni sem. Na meg végük van nekik, ha jön egy kisebb bukkanó koppan mint az állat mert 0 csillapítása van... -
fero02
nagyúr
válasz
erikke17 #25776 üzenetére
Szintszabályzósnak hívják, de most hirtelen se a bárdi se az unix webshop-jában sem láttam. Enyémben is ilyen volt. Annyi rémlik, hogy mikor 2-3 éve cseréltem őket, akkor vmi kib@szott horror ára volt. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor szinte biztos vagyok benne, hogy jobban jársz, ha felújíttatod egy normális helyen...
-
HWSW
tag
válasz
diablo1984 #25777 üzenetére
Mert 6-ban 90-nél erőlködik.
-
diablo1984
veterán
válasz
_seth_ #25774 üzenetére
je, mostmár nekem is műxik a BC, érdekes, hogy 4esben 50es városi tempónál produkálja a legjobb 3-5 lityi közötti fogyasztást, meg az a furcsa, hogy 6osban 130-nál kevesebbet eszik, mint 6-os 90es tempóban.....legalábbis a bc szerint!
viszont mentem 70km-t, és 80 fok alatt maradt a vízhő, valszeg termosztátos ez is....
mindig van valami, a fene egye meg az opeleket.....
-
erikke17
őstag
Astra F hátsó lengéscsillapítóim döglöttek, keresek újat de nem találok olyat aminek tudom állítani a magasságát levegővel.. Gyárilag ilyen van benne. Vagy nem jól keresem vagy nincs
Hogy próbáljam keresni?
Nyáron vezérműszíj cserére érett lesz, oda milyet ajánlotok? X16XEL
-
_seth_
veterán
Azóta is töltődik és kb éjféltől kezdve ott van teljes méretben a zöld bogyó a helyén, még pezseg az akku a töltő is 75% körülinek írja jelenleg a töltést, 4,2 fix, 6 amper maxos töltő szóval eltart egy ideig a töltés de sebaj
-
Lomha 8V
addikt
(#25754) diablo1984: Generátornak nem fog odacsapni? 100A, az nem kevés.
(#25757) _seth_: Azért hívják gondozás mentesnek, hogy ne piszkálja a paraszt. De ha egyszer szar!
Nyugodtan kapd le a tetejét és kukkants bele.
Amúgy én, mikor nézem az olajat meg vizet stb, akkor mindig öntök egy kis desztillált vizet a sarukra. Az meggátolja a rügyezést. Sokat számít az élettartam szempontjából.
-
diablo1984
veterán
válasz
_seth_ #25767 üzenetére
hát akkor ez egyértelmű eset! utántöltöd és meglátod mi lesz! a címke nem feltétlenül ragad vissza a műanyagra, de ha utána meghal az akku gari időn belül max rápróbálsz a tescora, hátha....
addig odaadom a 72ah-s vartámat, mióta elhatároztam, hogy lecserélem, nem merült még le, indította a vectrát(3 hete), gondolom a benzineseddel is megbirkózik!
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #25766 üzenetére
Garis még egyébként, de bemérve még jónak tűnik a fesz, indít is csak a zöld pötty nem látszik (most töltés közben látszik), vagy ennyivel már vissza lehet vinni? Ugyanakkor ha cserélik sem megyek sokra vele, míg elintézik nincs akkum
-
diablo1984
veterán
válasz
_seth_ #25763 üzenetére
jaja, a matrica alatt van az a hosszú műanyag rész, az sem kizárt, hogy az a dugó is egyben, az összes cellénak! leszeded, utántöltöd a löttyöt(kis pálcával is meg tudod nézni a szintet, az ólom lemezt kell hogy ellepje a víz), elméletben viszont túl sok jót nem jelent a vízkopás..... nem garos már? mert a gondozás mentes utántöltése a gari megvonásával jár!
-
#81556480
törölt tag
No kitisztítottam és jó lett a fűtés
-
_seth_
veterán
-
_seth_
veterán
válasz
adidas4death #25756 üzenetére
Gondozásmentes akku így rátölteni sem tudok
-
_seth_
veterán
Nálam az jó töltéssel 2 év 3 napot bírt
Nekem is zöld volt eleinte, majd nem indult vele az autó, töltöttük de utána is 1x benidította majd meg is adta magát gyorsan, ott valami tönkrement, a most viszont a zöld cucc nem látszik de indít szépen, persze ez a jobbik eshetőség
diablo1984: tudom én is csak bosszant, hogy miért vacakol az a kis zöld varázsszem
A feszültség megvan, indít is rendesen csak akkor azt nem értem miért nem mutatja jól a kukkolója.
-
hdman
őstag
Nekem is Exide van, kb 1,5 hónapos, 72ah premium (3***), és zöld a kukucskáló
-
zolikaDB
veterán
válasz
_seth_ #25751 üzenetére
A valasz: Exide. Nem te vagy az elso, aki igy van ezzel. En is es ismerek meg mast is. Nekem is fekete a kukucs. Es nekem is ez a tipus van, 62-esbe. Es en is toltottem az osszel Ctek-kel. Amikor uj volt, fel nap utan, 6km autozassal 13V felett volt. Most csepptoltozes utan, 35km autokazas, leallitom es 12.2-12.5V. E van. Majd legkozelebb Banner lesz.
-
tomyoy
senior tag
válasz
_seth_ #25749 üzenetére
Ugyanilyen akkum van, én töltöttem most 24 órát, de a kukucs fekete maradt. Ma jön délután egy Bosch majd kiderül mit tud
Nem ide tartozik, de amikor megvettem az új akkut annó, addig nem is tudtam milyen a jó állapotú, mikor indításnál kialudt a motor lámpa úgy megtekerte az valami felejthetetlen volt.
-
_seth_
veterán
Adott egy Exide Excell 12V 54 Ah akku, mostanában főleg városban kis távokon autóztam, szerelőnél az öndindítót is nyúztuk kompressziómérésre, jött a hideg is és kicsit többet tekert az önindító mint szokott és le is ment az akku 11,95V környékére (táp kondenzátor a hifinél kiírja indítás és leállításkor). Rádugtam kb 2x 3-4 órára töltőre, szépen pezsgett is az akku ahogy kell (nem bugyogott tehát rendben ment a töltés) és volt is amikor a kis teszter része zöldre váltott ami az OK állapot, majd a töltés végére ismét fekete lett ami az újratöltést jelöli, hogy időszerű lenne tölteni rajta, ezzel szemben felment az akku 12,65-ig a két töltés után és indít is szépen. Délelőtt kivettem az autóból az akkut és behoztam tölteni, a töltő alapból 50%-nak jelezte az akkut és kb 1 óra alatt fel is ment MAXra és átállt csepptöltésre (egész jól teljesít a töltő met csepptöltéskor 12,95V-ot tart és fölé nem megy de alá sem engedi). Ez így rendben is lenne de a teszter rész még mindig fekete mintha hibás lenne vagy tölteni kellene újra. Az akkut mérve a töltő lehúzása után 12,66-ot mutat.
A gyengébb indítás a töltések óta elmúlt, a legelső indításkor indul kicsit nehezebben ami az eddig pöcc helyett pöcc-röff kb
Hideg az olaj nehezebben fordul a motor és indul is szépen a műszerfal sem sötétül el. Egy indítás után pár perc járatás elteltével leállítva és újra indítva pöccre indul is.
Mi lehet a hiba? Lehet csak a "varázsszem" (közben megtaláltam a "szakszerű" kifejezést a teszterre
) vacakol?
-
tomyoy
senior tag
Igen úgy valóban egyszerűbb, ha nem vészes a dugulás. Nekem muszáj volt kivennem mert épp, hogy csak csöpögött a kimenő oldalam, áztatni kellett, ütögetni stb...
más: ma jön meg a lökösömbe, két új ködlámpa, meg a balos doblemezem előre, tesóm eltüzelte
ha tényleg minden jól megy jövőhéten viszem műszakira.
-
tomyoy
senior tag
válasz
#81556480 #25743 üzenetére
Fűtés csap szokta bemondani az unalmast, az ilyen 3e Ft körüli összeg, vagy csak simán lejött róla a vákuum cső. A második lehetőség dugulás, ha elég sok trutyi összegyűlt a hűtővízben akkor simán elképzelhető, ugyanis a fűtőradiátor belső átvezetései elég szűk keresztmetszetűek, magyarán könnyen dugul. Ehhez ki kell szerelni az egész váltóbox borítást és rögtön feltűnik a középkonzol legeslegalján, ott a be és kimenő csőtől kell megszabadítani és ki is jön oldalirányba. Ezután rajtad múlik milyen vegyszerekkel kezeled, én adtam neki tömény vízkőoldót és kb 1 óra folyamatos öblögetés után lett teljesen tiszta.
Letesztelni úgy tudod a fűtéscsapot, hogy bekapcsolod a fűtés és megfogod lent a fűtőradiátornál a bemenő csövet ha elkezd langyosodni akkor kapcsolt. valamennyit átenged ha dugulás is van.
Ha valami kérdésed van írj pü-t.
-
-
Nekem is felment a fogyasztásom. 6.6l/100km. De nem panaszkodom, ekkora motortól teljesen jó ez.
-
#81556480
törölt tag
válasz
fero02 #25742 üzenetére
Szép szó.
De hol, merre keressem?
Örülnék konkrétumoknak, pl: Fűtőradiátor hol van, nehéz kiszedni, érdemes-e kitisztítani, az a hőmérséklet tekerő állító kapcsoló merre van, mi lehet a baja, javítható stb..
Ezt a részét a kocsinak a műszer fal alatt még nem láttam. minden mással volt már dolgom
Szerk:
EZ [link] x16xel motornál is érvényes lehet?
-
#81556480
törölt tag
Üdv!
Vectra B x16xel fűtésproblémák vannak.
vagy 2 hónapja volt termosztát csere, az nagyon jól működik minden fasza volt aztán egy hosszú út végefelé elkezdett lehülni a befújt levegő hőmérséklete, és azóta üzemi hőmérsékleten is csak langyoskás.Mi lehet a gond? Van ötletetek?
vízszint jó. -
hdman
őstag
válasz
KillHates #25735 üzenetére
Fogyi témához: jótékony hatással volt a termosztát csere, min. fél literrel csökkent a fogyim
KillHates: Nekem meg éppenhogy lement, pedig hajnali hidegben járok
Hetente teletankolom a verdát, a boardom 2-3decit szokott csalni.
Legutóbb 6,4 et irt, tankolás után 6,397-et számoltam.
Most: 5,8-on áll
Kicsit szar a kép, de ez van
-
TasiA
senior tag
válasz
concret_hp #25736 üzenetére
fékfolyadék alacsony szint
-
deicide
veterán
válasz
concret_hp #25736 üzenetére
Behúzott kézifék szerintem.
-
concret_hp
addikt
biztos lehetne tlaálni, de gondolom jobban tudjátok
opel corsához (96-os) magyar leírást hol lehetne találni?ill gondolom legtöbb opelnél ugyanaz: bekarikázott ! zárójelbe téve az mit jelent?
-
kisjimy
aktív tag
Sziasztok!
Nekem is megjöttek a téli fogyi értékek! 90% város a többi országút,és már kúszik fel 14felé! Bord szerint jelenleg 13.8l/100km ha bejönnek a nagyobb hidegek +1 lityi.
-
Lomha 8V
addikt
(#25717) Okuyama: Hát nem ördögtől való, úgyhogy nyugodtan neki lehet ugorni.
(#25720) hdman: "Nincs gáz, csak ezt a kartergázas dolgot kellene megnézni..." - Ez a mondat...
-
diablo1984
veterán
válasz
adidas4death #25728 üzenetére
le kell dugózni a klímacsöveket, hogy por, szemét ne menjen bele, mert a kompresszort tönkreteszi!
-
adidas4death
aktív tag
Lenne egy kérdésem B veki 1.6 16v (X16XEL)-el kapcsolatban. Sajnos sikerült ugy megérkeznem egy autó bal oldalába, hogy (többek között) cserés a klímahűtő+vizhűtő és a hozzá kapcsolódó ventik.
Ha én most teszem azt nem cserélem ki a klima ventit és a hűtőt hanem csak szimplán kiveszem és nem teszek be a helyére semmit (mivel télre ugysem kell a klima és ráérnék akkor költeni rá ), akkor ez nekem a normál használatban nem fog változtatni semmin?
-
diablo1984
veterán
válasz
KillHates #25708 üzenetére
na végre egy szépség! ez alatt csak a rézgyűrű van berakáskor, vagy gumikarika is jár rá valamerre?
vectra c-met úgy vettem, hogy részecske szűrő nélküli, a múltkor mikor alatta jártam a turbó után feltűnt a gumó szondákkal meg ilyesmi, na az vagy valami daganat, vagy ebben is benne van az a pestises sz@r amit kerülni akartam?
-
hdman
őstag
válasz
KonzolKartel #25719 üzenetére
Jim Tonic: van valami jó szerelő sopronban,vagy a környéken, aki nagyon ért a dolgához? Főleg opel specialista érdekelne, vagy aki nagyon vágja az ,9 cdti motort? Nincs gáz, csak ezt a kartergázas dolgot kellene megnézni...
-
KonzolKartel
őstag
válasz
KillHates #25716 üzenetére
Ő újítja fel, nincs harmadik fél. Bár hozzá tenném, hogy én személy szerint nem járok már hozzá, mert nagyon lehúzós. Egy 10$-os MPPS kábellel, és egy crackelt voltával való EGR kiütésért kért tőlem 40e-t. Rá két-három hétre elkezdett foglalkoztatni a téma, és akkor jöttem rá, hogy ez igazából egy filléres kábel volt, egy crackelt szoftal, és 5 perc "melóért" kért 40e-t. Na, ezt pofátlannak tartottam. Azóta nem járok hozzá.
Ettől függetlenül tudom, és elismerem, hogy marha jó szerelő, csak mindennek megkéri az árát, ráadásul keményen.hdman:
Törökbálint. -
hdman
őstag
válasz
KonzolKartel #25712 üzenetére
Ez a Weis Dani hol praktizál?
-
válasz
KonzolKartel #25715 üzenetére
Akkor biztosan megteheti... Bátorkodom feltételezni, hogy nem ő újítja fel a PD elemeket, hanem elviszi/elküldi/érte jön olyan valakihez aki ezzel foglalkozik. Az meg gondolom tisztában van az árakkal, tehát gyaníthatóan nem 90 ezerért (az új PD elem ára) dolgozik. Azt tartom lehúzásnak, hogy a szerelő rárak (nem keveset) erre az árra. Mi is szolgáltatunk, és itt Pest megyében (beleértve a fővárost) talán a legjobbak vagyunk a végfelhasználók számára nyújtott BGA-zásban (most nem nagy profi szervizekre gondolok akik "utcára" nem dolgoznak) de ha harnadik fél szolgáltatását vesszük igénybe, akkor nem szoktunk semmi extra költséget felszámolni a végfelhasználók felé, hiszem a mi munkánkért szoktunk pénzt kérni, nem a másokéért. Na mindegy... messze vagyunk még Európától... főleg agyban.
-
válasz
KonzolKartel #25712 üzenetére
90 ezerért újítja fel? Azért ez kimeríti a gusztustalan lehúzás fogalmát; 96 ezerért rendeltem a teljesen újat Németországból (postával együtt) mert az itthoni BOSCH is jó magyar módjára 136+ÁFA-ért adta volna.
-
KonzolKartel
őstag
válasz
Findzs #25710 üzenetére
Azért a csúcsok elszaladnak pár százezer kilómétert, nem ez a gyenge pontja a dízeleknek. Enyémben 240e kmnél még jók voltak, csak azt nem bírták, hogy nem volt kenés a nyálban, mikor félre tankolt a kutas, és későn jöttem rá.
Killhates!:
Amúgy az nem volt olcsó. Weisz Dani, a legelismertebb opelszerelő, aki bőven nem dolgozik olcsón újítja fel 90 körül drabját. -
zolikaDB
veterán
válasz
realmadrid #25701 üzenetére
Meg nem, nem talalkoztam a tulajjal.
-
Lomha 8V
addikt
(#25698) Calogero: Ezt a teljesítmény dolgot hamar átgondolnád ha mennél egyet az én 2.0-es, 8 szelepes Omegámmal.
(#25700) Okuyama: Persze, az kell hozzá. Komplett kábelköteg, vezérlő elektronika biztosan kell. A motortartó bakok is lehet, hogy mások kicsit. Meg amúgy is, előtte alaposan át kell nézni, hogy mik lehetnek a buktatók. Mi az ami a régi motoron nincs, de az újon van, hátha helyet kell csinálni, ilyesmi.
-
válasz
Findzs #25707 üzenetére
porlasztócsúcsnak csúfolják köznyelven, de az valójában csak az örvénykamrás dízelekben van, a direkt befecskendezésűben nincsen, mert nem kell porlasztani a gázolajat; a nyomásváltozás hatására önmagától diffundál a gázolaj. Szóval az a rohadt drága bigyó ami minden közös nyomócsöves dízel tulaj mumusa.
-
válasz
zolikaDB #25704 üzenetére
Hát ne is mondd... A kötelező köröket én is megfutottam; vezérlés átnézése, szíjak cseréje, szűrők, löttyök lecserélése. (100 k)
"Nade, mindnek van nyugje, kivetel a Honda Civic Vtec es a Golf 1.9 TDI. Az mind hibatlan!!!"
Én még az új merci tulajokat is ide sorolnám; állítólag nincs is jó napja az embernek, ha nem dob egy új hibaüzenetet a computer -
Előrelátó voltam és vettem egy hasvédő lemezt. Főleg a kocsi aljából kilógó ékszíjkerék miatt, mert arra folyamatosan verte a vizet a jobb első kerék és minden olajcserekor kellett a hosszbordást is cserélni, mert úgy kirepedezett mint a Hortobágy 2 hónapos aszály után... Persze azóta már nekem is sikerült pont egy túlsúlyos fekvőrendőr miatt már úgy odavágnom a kocsi alját, hogy a szervizajtaját a lemeznek valószínűleg már csak flexxel lehet kinyitni
Ha nem akarsz vacakolni a dekli keresgélésével, akkor hegesztesd meg és hegesztess rá még egy lemezt plusz védelemnek. Én anno ezt csináltattam az egyik kocsimmal, kapott dupla feneket a dekli amit később meg is hálált; sikerült egy farönknek elég emberesen nekimennem
-
-
qdak
addikt
-
válasz
Calogero #25696 üzenetére
Most kellett bedobni a varrógép hangú olajkályhába 2db PD elemet 250 ezerért, mert nyűgösen indult
Szerintem tellett volna abból a negyedmillióból kipótolni azt a plusz 3-4 litert
Már minden jónak látszott, erre az egyik reggelen CD lemez méretű olajfolt a kocsi alatt.A motor jobb oldalán "könnyezik" valahonnét az olaj; még a szerelő sem tudta megmondani honnét mert mindent beborítanak a csövek és a kábelek
Eldöntöttem; nem érdekel, majd ha a másik kettő PD-t is ki kell cserélni, akkor majd foglalkozom a folyással (is)
Addig meg töltögetem a Castrol Magnatec-et. -
hdman
őstag
A hajnali hidegek az en fogyasztasomnak se tesz jot, most bekapja a 6,8-7littyot
-
Okuyama
tag
Gyors kérdés uraim Opel Corsa B -Be beépíthető Opel Vectra B Ből származó 1.6 os benzines motor ? X16XEL Motorkódú
A Corsa-ban c16xe van jelenleg
-
Pitu
aktív tag
Tegnap láttam egy olyan g astra hírdetést ahol C16NZ motor volt szerelve az autóba. Gyárilag volt ilyen párosítás?
-
Dealer20
tag
Van egy kis gondom 98 opel astra G 1.2 x12xe a vizpumpa zajos volt és motorban is már 230 ezer volt gondoltam lecseréltetem a vezérlést is .Láncos,megvettem az alkatrészeket a szerelő beépítette összerakta és azóta P0340 - Vezérműtengely-érzékelő hibát jelez.
A vezérlést állítgatta de ugyanaz...
Mi lehet a hiba ?Valamit nem jól rakott össze? -
Lomha 8V
addikt
(#25680) zolikaDB: Ahogy jofi81 mondja, ez a "Check Engine" lámpa, jelentése sokféle lehet. Ki kell villogtatni, vagy rá kell kötni diagnosztizáló gépre.
(#25682) Ninja760: Ékszíj miatt rángatott? Az elég érdekes.
-
Ninja760
csendes tag
válasz
realmadrid #25671 üzenetére
Üdv
A mi kocsink is rángatott , z14xep motorú 2005 g astra 154 e km el kicsi gáz adásnál nem volt rángatás nagyobbnál viszont igen ami városba elég idegesítő tudott lenni
Motor olaj ellenőrzés közben figyelmes lettem arra , hogy a generátor szíj be van repedve de csak egy kicsit tényleg , mivel úgy gondoltam hogy a szíj kuka pár napon belül le is cseréltem és láss csodát a rángatás 100 % ban megszűnt mintha soha sem lett volna csak szíj lett cserélve semmi más ! meg is voltam lepődve hogy eltűnt a rángatás ez kb 20e km el ezelőtt volt azóta sincs semmi probléma a kocsival -
Lomha 8V
addikt
válasz
Okuyama #25677 üzenetére
Valószínű, hogy vezérlési hiba lépett fel és füst ment bele, az egy pillanat alatt kivégzi. Akkor viszont a másik is tönkrement, mert ugye nem a pumpa volt a hibás, hanem külső tényező. Visszacsapó-szelep vagy szekunderlevegő-szelep hibát tartok valószínűnek, ezek általában nem részei a pumpának. Ezért gyakori jelenség, hogy a hiba gyakran ismétlődik, mert a szerelők is mindig csak a pumpát cserélgetik, a kiszolgáló alkatrészeket pedig meg sem nézik. Nem tudom, hogy van e biztosítéka, de ha elektromos vezérlésű, akkor biztosan van. Alapos átnézést javaslok. És kérlek küldd el a bontandó Vectra képeit priviben, hátha valami megtetszik a haveromnak belőle.
-
Okuyama
tag
Üdv mindenki , kis infóra volna szükségem . Opel Vectra B 1.6 szekunder pumpával vannak gondjaim , mégpedig az előző eléggé hangos volt igy kicseréltem egy jó állapotúra amit teszteltem is .De a csere óta nem hallom dolgozni ! lehúztam róla a csövet és semmi .Vezeték rajta van , van ennek esetleg külön biztositékja ? Vagy mit érdemes megnézni ? Ma próbaként visszaraktam a régit és azse megy ..
Van egy másik aksim ,esetleg 12 voltot adhatok a pumpának hogy leteszteljem még 1x ? vagy kevesebb áramot vesz fel ?
-
Lomha 8V
addikt
(#25668) zolikaDB:Szokta kicsit melegíteni elindulás előtt? Ebben a hidegben olyan 30 másodperc nem árthat. Kuplungra is esetleg rá kéne nézni, lehet, hogy attól ugrál hidegen. Kuplungbovden meg gázbovden befagyást is láttam már, ha esetleg belehajtott egy nagy pocsolyába vagy motort mostak rajta. Ilyen hidegben nem olvad ki, ha mondjuk utcán áll.
(#25670) bzoley: Akkor megoldódott egyelőre, az a lényeg.
(#25674) Spancer RE: Hát akkor az IAC szelep vagy akármi, ami szabályozza a dúsítást alapjáraton ezekben a modernebb motorokban.
-
bzoley
veterán
válasz
bzoley #25664 üzenetére
Nah, jól elszórakoztattam magam a jeladó cserével. Gondoltam, nem túl meleg még a víz, gyorsan ki tudom cserélni. Alig tekertem ki, csak úgy tolta ki magát a víz. Kicsit meg is melegítette az ujjam, miközben az újat tekertem be. Ebből következik, hogy a kiegyenlítőből szépen eltűnt szinte az összes víz, szaladhattam vissza a boltba, hogy legyen mit utána tölteni. Reggel meg majd kiderül, hogy viselkedik az új jeladó, elvileg nem szabad, hogy gond legyen.
És ha már vásárolni voltam, feltankoltam magam jégoldókkal, ablakmosó folyadékkal, és holnapra kapok új, működő ablakmosó szivattyút is. Már csak egy kis szilikon kell, hogy ne fagyjanak be az ajtók télen.
Na meg remélem, nem jut eszébe az autónak újabb hülyeség legalább tavaszig. -
Lomha 8V
addikt
(#25665) qdak: Én a kicsit egész jól be tudom szorítani a kézifékkar meg a középkonzol széle közé. Onnan el sem mozdul. Ezek a trükkök.
(#25666) zolikaDB: Az alapjárati motor vagy a hőfokjeladó környékén keresném a hibát először. Olyan mintha a dúsításban lenne valami hiba. Bár csak egyesben? Más sebességben abszolút nem csinálja?
-
zolikaDB
veterán
Ismeros Z16XEP G Astraja 1-esben rangat reggel, de csak mig be nem melegszik. Ez mitol lehet?
-
bzoley
veterán
válasz
Lomha 8V #25663 üzenetére
Hazafelé beugrok érte, talán ki is cserélem otthon.
Tegnqp kicsit piszmogtam a gagyival, lefaragtam a csatlakozó végéből, meg kicsit görbítettem az érintkezőkön. Ma reggel a nagy hidegben nem is jelentkezett semmilyen probléma, gyönyörűen indult, és melegedett, a levegő pumpa is ment egy ideig rendesen. A gyári ettől már csak jobb lehet.
Mondjuk a kábelét sem ártana lecserélni, már a gégecső is leporlott róla rég. -
Lomha 8V
addikt
(#25656) bzoley: Majd írd meg, hogy jó lett e a gyárival.
(#25659) kisjimy: Szerintem vedd is ki a biztosítékát. Nézd meg, hogy nem e nagyobb van bent, mint amit előírnak. Ha nem tudod kihúzni, akkor akár az is lehet, hogy beégett. Havernak nemrég a Peugeot kisteheren ez volt, de ott "csak" a hűtőventilátor ment állandóan. Pedig el kellett volna égni a biztosítékban a szálnak, hiszen azért van, de mégsem égett el (biztosítékból is rengeteg a gagyi). Biztosan valami túláram volt és az is biztos, hogy a villanyos fog találni valamit, ami összeégett. Azt nem tudom, hogy az ülésben a kábelt hogyan fogja megcsinálni, az nem kis munka lesz. Lehet, hogy kárpitos is kell majd hozzá.
(#25660) zolikaDB: Nekem is 2-3 nap alatt ide szokott érni németből, ahogy Jim Tonic is írta.
-
-
bzoley
veterán
válasz
Lomha 8V #25655 üzenetére
Szinte már hiányzik, hogy néha nyüglődjön valamivel
Ma reggelre azért már határozottabban jelentkezett a probléma. Mondjuk csak annyival, hogy kigyulladt a "baj van" lámpa. Természetesen a hőfok-jeladóra panaszkodott, semmi meglepetés. Nem rég cseréltem, viszont valami gagyit raktam bele, és nem úgy csatlakozik a kábelhez, mint a gyári. Lötyög, mozog. Szerintem az lesz a legnagyobb baja, hogy sokkal vékonyabb a két érintkező, simán elhajlítottam, így talán nem feszült annyira. Holnap közelebbről megnézem. Rendeltem egy gyári Bosch-t, holnap kicserélem, aztán összehasonlítom a kettőt. Nem is baj, már a dobozából kivéve kissé fura értékeket mértem rajta, megnyugtatóbb lesz újra gyárit használni. -
Lomha 8V
addikt
(#25639) bzoley: Téged tényleg szívat ez az autó. Egy nagyon alapos átnézés kéne neki.
(#25641) KonzolKartel: Ez jól hangzik. Majd írd meg, milyen.
(#25643) F_Gergely: Nem tudom biztosra, de szerintem nincs meg neki a kábelezés. Abból gondolom, hogy pl egy Calibrában a gyári elektromos ablak utólagos beépítéséhez nagyon komoly munkát kellett végezni a villamosságon, hogy minden funkció működjön és úgy működjön, ahogy gyárilag is. (Nem tartozik ide, de ugyanebbe a Caliba tettünk utólag gyári klímát is, ahhoz képest a villanyablak könnyed délutáni szieszta volt).
(#25647) kisjimy: Az azért kemény. Kontakt-hibára gyanakszom, villamosságszerelővel megnézetni, addig is poroltót berakni. Nem viccelek.
(#25648) zolikaDB: A Waeco ülésfűtésekről én is hallottam, hogy nem olyan jók. Nekem van egy Waeco autós hűtő-fűtő dobozom, ami eredetileg 50.000- forint körüli összegbe kerül (az autóval nyertem egy szépségversenyen, sosem adtam volna érte pénzt amúgy) és hálózatról is tud menni. Na, az viszont brutális cucc. A jéghideg és a tűzforró is megy neki hamar.
-
-
-
kisjimy
aktív tag
Sziasztok!
Olyan dolog történt tegnap a verdával,hogy anyámék elmentek bevásárolni.Bekapcsolták az ülésfűtést,és egy idő itán a háttámlán egy ponton hirtelen el kezdett izzani,de annyira,hogy megolvasztotta egy picit a bőrkárpitot,és anyám kabátja igy majdnem lángra kapott. Szerintetek mi lehet a baja? Zárlat? Mennyibe fáj egy ülésfűtés javítása? Gondolom Újra bőrőzni nem érdemes,horror ára lehet!
-
adidas4death
aktív tag
válasz
F_Gergely #25643 üzenetére
A Hátsó ablak elektromossá "applikálása" engem is érdekelne, én is meg szeretném berhelni valahogy a hátsókat.
Bár anno mintha azt olvastam volna, hogy abszolút nincs semmi kiépítve neki ha gyárilag nincs az adott kocsiban benne szóval a kábelezést is meg kell oldani. (de javítsatok ki ha tévednék, nem vagyok benne 100%-ig biztos. -
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
2000-es évjáratú B Vectra esetén mennyi problémás a sima üléseket fűthető ülésre cserélni? Valamennyire ki van építve a kábelezés, vagy teljesen be kell húzni minden? Ugyan ez lenne a kérdésem a két hátsó ablakot illetően is, ha azok nem elektromosak, mennyire problémás azokat elektromossá varázsolni?
Tempomatot utólag minden dízelbe berakható, vagy valamire kell figyelni? Vagy érdemes gyári tempomattal venni?
Sajnos nem igazán találok olyan autót, olyan felszereltséggel amit szeretnék, ezért lehet hogy a fentiek közül vagy mindent vagy 1-1 nekem majd utólag megcsinálni.
Köszi előre is -
KonzolKartel
őstag
válasz
KonzolKartel #25641 üzenetére
I love t9
-
KonzolKartel
őstag
válasz
Lomha 8V #25637 üzenetére
Olyannal próbálkoztam én is, de folyton le esett a helyéről. Most az egyik jó barátom angyal egy olyan projekten , amit csak be kell rakni az egy dines keret rekeszének a helyére, és ahogy kijön elfordul az anyós oldalra. Ráadásul a mélység engedi, így két pohártartó fog kijönni. Ez már teljesen egyedi megoldás lesz, Ő gyártja le minden elemét.
-
bzoley
veterán
válasz
Lomha 8V #25637 üzenetére
F Astra x14xe. Szántam rá délben pár percet, befújkáltam az injektorok csatlakozóit, megmozgattam a gyertyakábeleket, és reflexből végigmozgattam mindent. A hőfok-jeladónál be is rángatott egy-egy pillanatra, ahogy mozgattam. Meg sem lepődök, vele mindig csak a baj van, pedig már cseréltem is. Ez magyarázat lehet a szekunder pumpa idő előtti kikapcsolására, ám a három henger effekthez kevésbé, hacsak nem kisebb rángatás volt az is. Pár napon belül kiderül.
-
Lomha 8V
addikt
(#25629) KonzolKartel: Az Omegások szoktak idegeskedni (én is), hogy egy újkorában rohadt drága luxusautóba nem raktak a barmok.
Ismerős rakott univerzálisat, amit a szellőzőre kell akasztani. A mekis "nagy kóla" pest felé félúton szakította le az egészet a szellőzővel együtt. Rengeteget röhögtem ezen.
(#25630) _seth_: Én senkit nem akarok bántani, de rengeteget kellett dolgoznom vele, miután hozzám került. Ez nem az Albert hibája, hiszen nem Ő csinálgatta, hanem mindig csináltatta, csak sajnos trógerekkel. Pl úgy fényezték le, hogy nem szedték szét. Ez megbocsáthatatlan egy hobbiautónál. De ez csak a jéghegy csúcsa, voltak ott "kalandok" bőven.
(#25631) bzoley: Milyen autóról van szó?
(#25632) adidas4death: Ettől lehet lustább, hiszen ha nem működnek vagy rosszul működnek a hidrotőkék, akkor tulajdonképpen rossz a vezérlés. Persze nem olyan, mintha odébb lenne rakva a szíj, de azért érezhető.
(#25633) KillHates: Ja, mit képzelnek mikor még egy sz*r A8-ba is van?
-
Okuyama
tag
válasz
adidas4death #25508 üzenetére
Ment privát ,ha valaki más esetleg még keres Vectra B Alkatrészeket mostantol lehet érdeklődni ,lényegében mindenem van 1.6 os Vectra B hez . Privátot írjatok ,köszönöm !
-
Okuyama
tag
Valaki megtudná mondani hogy mondjuk egy Vectra B 1.6 os komplett motor hány kg lehet kb ?
-
válasz
KonzolKartel #25629 üzenetére
Nekem van EGY! pohártartó a két első ülés között. Gondolom úgy találták ki Opelék, hogy a négytagú család egy pohárból iszik négy szívószállal, vagy a poharakat egymásra kell tenni és addig apa finoman vezet, hogy ne dőljön le
Számomra is érthetetlen, hogy egy "effektív" családi autóba miért nem raktak pohártartót, mikor egy teljesen kommersz mindennapos tucatautóba - legyen az mondjuk egy A8-as Audi - is raknak:Ne izgasd magad az olaj csöpögés miatt, nekem szépen valahol az EGR (vagy mi a fene) környékén folyik. Ha nyerek a lottón akkor majd megcsináltatom
Addig meg rátöltögetek...
-
adidas4death
aktív tag
válasz
Lomha 8V #25612 üzenetére
Köszönöm, akkor picit visszaolvasok ezért a módszerért.
azt hiszem pár hsz-el visszább le lett írva ez a fékolajos hidrotőke pucolás
Viszont amit továbbra sem értek az-az, hogy lustább is lett azóta a kocsi, közel sem gyorsul úgy mint annak előtte. Köze lehet a kettőnek egymáshoz, vagy esetleg az egyik okozta a másikat? -
bzoley
veterán
Kicsi roncsautóm féltékeny lehet. Valamit mindig kitalál, hogy több időt töltsek vele. Három év alatt sikerült összekalapálni, sosem működött még ilyen jól, végre hidegben is pöccre indul. Ám most újabb ötlete támadt. Mintha három hengerrel indulna, legalább is kicsit rázza a bódét. Emellett a szekunder pumpa is pillanatok alatt kikapcsol. Újabb rejtély, amit meg kell fejtenem. Szerencsére ez közel sem olyan aggasztó, mint a korábbi, egy bizonyos útszakaszra érvényes, egy perces rángatás.
-
KonzolKartel
őstag
válasz
Lomha 8V #25623 üzenetére
Valamiért a tervezők úgy gondolták, hogy a H Astraba nem kell pohártartó. Egyedül a kesztyűtartóban van valami, pohártartó szerűség, de az totál használhatatlan. Ma már teszteltem is. Végre, ha gyors étteremben kajálok kérhetek üdítőt
. Az olajcsöpögéstől félek, remélem nem nagy a gebasz. Holnap megyek "haza" vidékre, ott van akna, megpróbálom lokalizálni.
-
zolikaDB
veterán
Meretpontos gumiszonyeget jo aron honnan? (G Astra)
-
Lomha 8V
addikt
(#25617) KonzolKartel: Jó lett! Gyári cucc? Az olajcsöpögést pedig sajnos neked kell lokalizálni, ha a szerelők gyíkok. Ha jobb idő lenne, mondanám, hogy állj rá egy árokra, aztán menj be alá nézelődni. De így aknát kell keríteni valahol.
(#25618) hdman: Én pont felhúzógombot akarok cserélni, ki kell szednem az egész kart. Érdekes lesz.
(#25621) bartalix: Engem csak az aggaszt, hogy nem tudom, hogyan rakták vissza.
-
Tomoty
senior tag
válasz
KonzolKartel #25617 üzenetére
Pohártartó, 6 sebesség... Jól megy egyeseknek
-
bartalix
csendes tag
válasz
KonzolKartel #25619 üzenetére
[link]
Valahogy így lehetne ,de itt kivették az egész váltókart.. -
hdman
őstag
válasz
KonzolKartel #25619 üzenetére
Mekkoraaaaa
Már azon gondolkozom, hogy beviszem az opelhoz, aztán csinálják meg 8000 ft-os rezsióradijon
-
hdman
őstag
válasz
KonzolKartel #25617 üzenetére
Nájsz
Új váltószoknya? Nekem az istenért sem jön le a gomb... már feszegettem, ütöttem vágtam, de semmi...
-
KonzolKartel
őstag
Végre "kész" a pohártartó projekt.
Még 1-2 dolgot csinosítgatni akarok rajta, és jó lesz. Váltásban, ha nem figyelek rá, akkor hozzá ér a kezem, de amúgy teljesen használható.
Kicsit dzsuva van most a kocsiban, hifiztünk is, és takarítani még nem volt erőm. Van amúgy apró tartó része is, arról elfelejtettem képet csinálni.
Más: Valahol folyik az olajam. Tegnap reggel megint volt egy kisebb tócsa alattam. Már kétszer voltam vele szerelőnél, de hülyének néztek, hogy csont száraz az alja. Azóta már rá is kellett töltenem, szóval tuti, hogy valahol csöpög
-
diablo1984
veterán
válasz
Lomha 8V #25615 üzenetére
majd nemsoká megyek egy szerelőhöz és kibányásszuk az eresztő injektort és akkor ott adok egy jó adag féktisztítót a hűtőnek, igaz semmit nem érek vele, de legalább tisztul. addig nem görcsölök vele, míg nem szükséges, ha kitavaszodik, akkor majd nekiállok utána járni a dolognak!
-
Lomha 8V
addikt
(#25613) sziada5925: Az nem baj, ha kézzel össze tudod nyomni, az a baj, ha gyorsan. Szóval ha úgy tudtad összenyomni, hogy nagy erővel, nagyon lassan, akkor az még jó. Ha simán összenyomtad, akkor cserés. Ha nem tudtad összenyomni, akkor hibátlan.
(#25614) diablo1984: Szét kéne szedni és megnézni, hogy az az olaj pontosan honnan jön. Mert ha a cooler-ből olyan szinten jön az olaj, hogy átköpködi a klímahűtőn is, az gyanús azért. Meg persze a lyukat meg kell szüntetni, ha van.
-
diablo1984
veterán
válasz
Lomha 8V #25612 üzenetére
(#25596) diablo1984: Az intercooler-t érdemes évente egyszer kipucolni. Kifogástalan motornál is kerül bele olaj, ez természetes dolog. Én úgy szoktam, hogy fagyállóval kevert brigéciolt töltök bele, ledugózom a végeit és rázogatom pár percig, aztán hagyom állni. Ezt megismételem párszor, aztán kiöntöm és utána vízzel kimosom. Ha szükséges, megismétlem a műveletet.
igen ám, csak nekem a hűtő alsó részén a közepe tájékán nedvel olajat, más a klímahűtőn is átüt az olaj(ebből gondolom, hogy a hűtő front részén lehet a lyuk), tegnap én is leléptem, és megy mint a vesztés, hibakód nincs, így nem értem a dologot, de jó is addig nekem, míg a "csekkendzsin" nem mondja, hogy mizuvan! a kílmahűtőt is gondolom ki kell venni a cooloer-hez, ergo, a klímagázt is le kell fejteni, az meg nálan nem megvalósítható, mert a hűtőcsere idejéig nem bírom ki visszatartott levegővel, a befőttes üvegben meg nem áll meg a gáz, a szabadba meg nem akarom kiengedni, mert nyáron a passatba 12k volt a gáztöltés, így minden gramm számít! azért gondolom, ha tavaszig kibírja, akkor klímagáz leszív, hazajövök, aknára állok, lökös, kartervédő le, hűtővíz le, hűtők ki, intercooler megvizslat(gondolom nem lesz kérdéses hogy cserés), bontóból egy példány beszerzése addigra valszeg megtörténik. utána motor elszigetel, drótkoronggal áldozok a pogány isten oltárán az alvázon, kis rozsdamaró ahol kell, utána alapozó, majd 2-3 réteg alvázvédő, majd pár nap önfeledt várás. kézben az összes hűtő kitakarít, összerak, visszarak, feltölt vízzel, motort megjárat, hogy minden a helyén van-e és nem csepeg, ha szuperzöld, akkor mehet vissza a lökös és kartervédő is és lőn boldogság!
míg várok, addig elviszem a lámpákat valahová felpolíroztatni, mert csúnyán mattak, meg az olajleeresztőt is cserélem az alátétjével, mert böki a szaruhártyám!
-
sziada5925
aktív tag
válasz
Lomha 8V #25612 üzenetére
Kicsi segítséget szeretnék kérni Tőled.
Nemrég már lettek házilag takarítva a hidrotőkék a kocsiban. (1.4 G Astra). Azt tapasztaltam, hogy amikor kiveszem a vezérműtengelyeket és alatta a tőkéket megnyomogatom, akkor valamelyik rugózik, valamelyik pedig meg sem mozdul. Ha jól tudom, akkor ezeknek nem szabad mozogniuk, amikor tele vannak olajjal. Egyik rugó sem törött, ezt megvizsgáltam. Takarítás után valamivel jobb lett a helyzet, de nem hibátlan.
Tehát a kérdésem az, hogy szétszedés utáni benyomható hidrotőke csereérett? -
Lomha 8V
addikt
(#25592) Henk: Ja, értem. Hát igazából mindegy, szerintem abban egyetértünk, hogy legjobb lenne ha egyik sem menne vissza a motorba.
(#25593) hdman: Nincs mit. Ősszel meg tavasszal érdemes ezeket sűrűn nézni, mert a sok szálló levél, pollen, gesztenye, galamb, béka, dementor meg minden sz*r bele tud menni.
(#25594) realmadrid: Csak ne öngyújtóval.
(#25596) diablo1984: Az intercooler-t érdemes évente egyszer kipucolni. Kifogástalan motornál is kerül bele olaj, ez természetes dolog. Én úgy szoktam, hogy fagyállóval kevert brigéciolt töltök bele, ledugózom a végeit és rázogatom pár percig, aztán hagyom állni. Ezt megismételem párszor, aztán kiöntöm és utána vízzel kimosom. Ha szükséges, megismétlem a műveletet.
(#25602) diablo1984: Sajnos rengeteg tróger van, aki még a saját anyját is....10 fillérért. Én a motorommal szenvedtem rengeteget pár link gazda után.
(#25603) KillHates: Na, erről beszélek!
(#25605) adidas4death: Lemaradtam az elejéről, csak indításkor csattog vagy állandóan? Ja, már látom, állandóan. A hidrotőke miatt csattoghat, ha koszos vagy elromlott és túl nagy szelephézagot enged. Mikor kell olajat cserélned? Neked is javaslom elsőre a fékolajos hidrotőke pucolást, hátha az is elég. Ha nem értesz hozzá, ne szedd szét, mert a vezérlést javítani komoly munka. A csattogást meg kell szüntetni, mert ilyenkor koptatja a bütyköket a vezérműtengelyen.
(#25606) _seth_ : Házilag is megoldható a szelep kiszedése, de nagyon nehézkes, nem javaslom. A speciális szerszám egy rögzített rugó összenyomó, amivel ki lehet szedni a szelepék-et. A szelepék tartja magát a szelepet, ha az kijön, akkor a szelep kihúzható.
(#25609) KillHates: Sok motort láttam, amit ezek a biztonsági kütyük mentettek meg. Itt azokra kell gondolni, akik nem értenek hozzá és nem is érdekli őket, csak használják. Én sem szeretem ezt a fajtát, de sajnos ők vannak a legtöbben és meg kell tőlük menteni a technikát.
(#25610) diablo1984: "hátha utána már nem esik ki a blokk az alvázon"
Feltétlenül jó lenne, ha ez nem történne meg.
(#25611) KillHates: Én a helyedben raknék be "tuningos", full fém coolert. Nem olyan veszélyesen drágák és soha többet nem kell szórakozni vele. Az nem durran szét.
-
válasz
diablo1984 #25610 üzenetére
Szerintem inkább kukázz egyet a netről ami teljesen ép. Én "megpatkoltattam" nem is volt vele semmi gond hosszú hetekig. Aztán a múlt héten a lovak közé kellett csapnom (M31: belső sávban tökörészés 90-el, majd mikor jobbról elkezdtem előzni, egyből letrepnizte kis dobozost a népművészeti agyagedény) persze én is meghajtottam mint Singer a varrógépet; lépett is egy szépet (150-re) a gép, de mikor visszalassítottam meglett a jutalmam egy Csikkendzsin lámpa képében.
Persze ebben az esetben is megvolt a here-összehúzódás; lévén, hogy kikönyökölt hajtókarokat és ledarálódott turbó lapátokat vizionáltam. Aztán mikor volt időm kifaggattam a rádiót és már dobta is a 004-es tárolóból a 5508-as hibakódot; töltésnyomás esés = ergo elpukkant valami a műanyag szemetek közül ami a turbó után vannak. Mikor nyitottam fel a motortetőt már olajosan húztam ki a kezem a zárhíd alól; természetesen a "lenyomáspróbázott" intercoolernek megjött a havibaja a ott ahol annak meg kell jönnie; a lába között:
-
diablo1984
veterán
válasz
KillHates #25609 üzenetére
én is nem tudom, hogy a gép húzhat-e valami rossz lapot, mert kifúj az intercoolerem(olajsáros), gondolom a turbónyomás nem annyi mint kellene, de most télire nem szedetem szét, még megy mint az állat, ha kitavaszodik meg szét lesz kapva az eleje, akkor ki lesz szedve a hűtő, megpatkolják, addig meg a motor alatt az alvázat le kell kezelni, mert okádék állapotban van, mondhatni szét van rohadva a kartervédő miatt, ahol hozzáér ott ott tartja a vizet és táblákban rohad róla minden lefelé! tavasszal szétkapás, drótkorongozás és 2-3 réteg alvázvédő megy majd rá! hátha utána már nem esik ki a blokk az alvázon....
-
válasz
diablo1984 #25608 üzenetére
Ez jól látszik az én kocsimnál is; beröffentem a varrógépet és vagy 4-5 másodpercig még ég az olajnyomás lámpa. Amikor az első hideg reggel megláttam, hogy nem alszik el egyből mit ne mondjak rendesen összeugrott a herém
Le is állítottam egyből! Aztán másodszorra már szinte 1-2 másodperc alatt elaludt.
Aztán az okosok a Zopelnál felhomályosítottak, hogy ebben az űrjárműben nem csak az olaj nyomását figyeli a rendszer (vettétek? RENDSZER!!), hanem az olaj meglétét is valami csudibigyó érzékelővel a hengerfej magasságában. (gondolom ez is 3 ezer kilométerenként/vagy/100 üzemóránként besz@rik, hogy legyen mindig valamire költeni)
Aztán azért világít még a hidegindítás után pár másodperccel, mert annyi idő amíg feltornázza magát oda a CastrolEgyébként bolondbiztos a vas; ha lehúzom arról az érzékelőről a kábelt akkor jön a bünti; 1.500 rpm fölé nem engedi pörgetni a motort a villanygázpedál, kolompol a műszerfal és világít mint a Karácsonyfa, majd teleírja a hibanaplót a Háború és Békével a computer
Imádom ezt a drive-by-wire-t! -
diablo1984
veterán
válasz
adidas4death #25607 üzenetére
Mintha valahol azt olvastam volna hogy ez amiatt van, hogy indításkor egyből nincs még olaj mindenhol
ez így igaz, majd ha az olajszivattyú feltolja az olajat, onnan lesz kenése mindennek!
-
adidas4death
aktív tag
válasz
_seth_ #25606 üzenetére
Hát akkor elviszem szervízbe megnézetni a kicsikét, remélem nincs komoly baja mert jön a karácsony és nem csak neki akartam ajándékot venni.
Anno amikor ez még nekem nem volt és csendes volt a motor
, nekem is csak ez az indításkori pár tized mp-es csattogás volt, de szinte azonnal el is hallgatott.
Mintha valahol azt olvastam volna hogy ez amiatt van, hogy indításkor egyből nincs még olaj mindenhol. de javítsatok ki ha tévedek, mert elég nagy esély van rá -
_seth_
veterán
válasz
adidas4death #25605 üzenetére
Ha ez "csak" hidrotőke akkor amit én hallok indítás után pár másodpercig az valami apróbb dolog lehet. Hidrotőkétől nem lustul és nem is fogyaszt többet. Csere szerintem csak szerelőnél. Én ma szerelgettem a régi x20xev hengerfejem és annál pl mindkét vezérműtengelyt le kell szerelni ahhoz, hogy hozzá lehessen férni a hidrotőkékhez ami autóban lévő motornál a vezérműszíj leszerelésével együtt jár.
Kompressziót érdemes mérni, lehet ez valami szelepgond is bár akkor a fogyasztás is nőne.
Hengerfejből a szelepeket hogyan lehet kiszedni? Valami speckó szerzám való hozzá?
-
adidas4death
aktív tag
Anno már regéltem a (szerintem) hidrotőke problémámról és most le is videóztam, bár sötétben, de hát a hang a lényeg: Vectra B x16xel
A vidin azért jóval gyászosabb a hangja, de élőben sem "halk".Ez okozhatja a lustulását a kocsinak? Benyából nem eszik többet meg olajból sem, csak elég lusta lett, sokkal lassabban gyorsul mint ez előtt.
Otthon házilag mennyire megoldható a csere? Vagy vigyem mindenképp szerelőhoz?
-
válasz
diablo1984 #25602 üzenetére
Én notebook szerelés közben szoktam sírva fakadni néha; a legjobb az volt mikor chipre rácsavaroztak egy húszforintost, hogy jó lesz az hűtésnek.
-
diablo1984
veterán
válasz
KillHates #25601 üzenetére
hát én is hidd el a látványtól, csak kevésbé röhögtem.... egy kb 20as anya van rátákolva a csavarra, meg olajálló piros szilóval rommá ragasztva, nem tudom, hogy mi értelme, ha van alatta réz gyűrű, ha meg nincs, akkor meg már mérnem, 300ft istenem, csak 300ft???!!!
-
válasz
diablo1984 #25596 üzenetére
"! vennem kell majd egy olajleeresztő csavart is, mert elég barbárúl néz ki a mostani, egy ökölnyi sziló szigeteli,"
Ezen a dumán bekönnyeztem!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Raspberry Pi
- eBay
- Milyen egeret válasszak?
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Horgász topik
- További aktív témák...
- ÚJ- Hp Elitebook 840 G8 i5 11. gen 14" Magyar laptop / notebook- Win11
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest