Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bzoley
veterán
Nem tudná valaki megmondani, hogy mi lehet az oka annak, hogy pirosnál megállva kigyullad a motorvezérlés lámpa, majd idővel kialszik?
Astra F X14XE -
bzoley
veterán
válasz freaghill #17061 üzenetére
Soundracer V8
Ezzel nem zavarsz senkit, és lesz jobb hang -
-
-
bzoley
veterán
válasz Dyrtyho #18668 üzenetére
Érdemes lehet, de hogy találsz-e használhatót ennyiért, az már nem biztos, és ez bármelyik típusra érvényes lehet. Tavaly hasonló hozzáállással, kápével indultam "első autót" venni. Pár hónap non-stop keresgélés után rá kellett jönnöm, hogy ennyiért leginkább csak veszélyes hulladákot árulnak. Végül némi szerencsével, és még több kompromisszummal sikerült találni 300-ért egy '98-as Sedant, aminek a legnagyobb hibája az volt, hogy mielőtt elvitte a bank, a tulaj végigment rajta egy vasrúddal, és minden üveget, lámpát kiütött belőle(gondolom én a jelek alapján). Persze ezek már ki voltak javítva, de a nyomai a mai napig itt-ott láthatóak. Ettől eltekintve a korábban látott roncsokhoz képest a kasztni, és úgy általában minden egészen megkíméltnek tűnt. Azelőtt a gazdája vigyázhatott rá. Azóta az autó köszöni jól van, igaz hosszan tudnám sorolni, hogy mit kéne kicserélni rajta, de azt már korábban felmértem, hogy ennyiért nem nagyon van használható autó, ennek is 4-500 lesz a vége, csak nem egyszerre kell kifizetni, hanem apránként ezt-azt kicserélve. De kasztni, és a motor aránylag egyben van, rohadás nincs, és elsőre ez volt a lényeg.
Én egyelőre rajongok érte, de lehet benne van a saját, elsőautó effektus is.
Jó dolgomban két dolog hiányzott csak belőle igazán. Az hogy nem volt zárható távirányítóval, és záráskor nem húzódott fel az ablak, de ezt pár ezresből gyorsan megoldottam, így minden extra rendelkezésre áll[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz bambano #18677 üzenetére
Ennyire azért nem értek ezekhez, de az ajtók környékén szerintem már csak egyszerű elektromos rendszerek vannak. A modul érzékeli a zármotorra érkező jelet, aminek hatására a saját vezérlője meghajtja az ablakemelő motort. Ezek alapján szerintem kéne működnie, nincs különbség. (de tudatlanságom okán a tévedés jogát fenntartom )
Az ezeket árusító üzletek biztos jobban tudják a választ. Én a Moro-nál vásárolgatom az ilyen apróságokat, ott nagyon segítőlészek még akkor is, ha nem akarom igénybevenni a beszereleltetést. -
bzoley
veterán
Üdv,
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen átmérővel kéne visszacsapó szelepet vennem F Astrához, hogy rá tudjam applikálni az üa rendszerre, pl. a szűrő után, vagy valahová?
Köszi! -
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #19841 üzenetére
Az érdekelt volna, hogy ha veszek egy valamilyen visszacsapót(az eladó tudására hagyatkozva), elvágom a csövet, tudom-e majd csatlakoztatni a visszacsapót. Egyelőre az ac relére szereltem egy nyomógombot, és indítózás előtt járatom kicsit. Megbontani mem nagyon merem a rendszert egyelőre, szivattyú csere pedig nem aktuális.
-
bzoley
veterán
-
bzoley
veterán
Tavaly nyáron vettem elsőnek F Astra-t. Nem kimondottan ezt kerestem, csak valamit a kevés pénzemért. Mai napig szeretem, csak azt az egyet sajnálom, hogy nem az előtte próbált Caravan-t választottam. Azóta számtalan túlméretes dolgot kellett volna szállítanom.
Nulla tudással, ismerettel indultam neki az autós életnek, azóta rengeteget olvastam, kellett is. Igazi barkácsolós autó. Koránál fogva valamit mindig kell bütykölni rajta, hol ez romlik el, hol az, de mind olyan dolog, ami mellett lehet élni - egy ideig. A kötelező vezérlés cserét ezidáig eltrehánykodtam, először sürgősebb volt azonnal a fékeket rendbe tenni, és egy garnitúra akármilyen nyári gumit rávarázsolni. A rajta lévő téli szétrázta az egész autót. A rágányolt hátsó dobot is(ami rugóval volt a vonóhoroghoz rögzítve) gyorsan lecseréltem. Akkor úgy láttam, tökéletes az autó, most sokáig tudnám sorolni, mit kéne kicserélni, de az autó megállíthatalanul megy. Nem igazán tudtam, miféle motorok vannak, azóta lényegesen műveltebb vagyok a témában, és szerintem szerencsém volt, hogy Ecotec került a kezembe. A Kasztni szerencsére nincs szétrohadva, a motor még egész jó, a többi csak barkács kérdése. Ha a jó kasztni/motor párost sikerül kifognod, nyertél. -
bzoley
veterán
Tudom én azt
De vagy gyalog járok, vagy kockáztatok, és reménykedek, míg lesz fölös 50k-m, és találok mellé normális szerelőt. Mondanám, hogy addig óvatosan hajtom a motort, de nem igazfero02:
Engem pont a klíma nem tud meghatni, szeretek főni a melegben, egy hibalehetőséggel meg kevesebb
Két légzsák van, az jó dolog, főleg ha működik is, ha kell. Elektromos ablak, utólag gányolt, de van. Ezt kiegészítettem távirányítós központival, és zárásra felhúzódó ablakokkal. Pár ezrest megért, és ez a luxus ellensúlyozza minden lustaságomat. Ennyi nekem elég. Természetesen, és szerencsére az igények személyenként változnak.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Nem azt mondtam, hogy jobb az Ecotec, hanem, hogy szerintem számomra jobb. Nincs összehasonlítási alapom, de papíron picikét izmosabb, lehet pörgetni, veszi a fordulatot, tetszik. Egy nagyobb köbcentis nyolcassal lehet ugyanott vagy, és még fogyasztásban is jobban jössz ki. Aránylag sokan problémáznak rángatásról, leállásról, misztikus hibákról, de rendszerint valamelyik nyolc szelepes az áldozat. Ezzel szemben többen írják, hogy ezek a motorok igénytelenek, mármint kivisznek a világból is.
Én 290-ért szereztem meg egy elárverezett 98-as Sedan-t. Caravanhoz képest csak apróbb dolgokat tudok belepakolni, de két mázsa szénnel vígan szaladgálok. Csak fékezni ne kelljen
Vezérlés csere szíjjal, görgőkkel, vízpumpával, munkadíjjal 50k körül lehet.
Ha biztosra akarsz menni féktárcsák, dobok, betétek, pofák, folyadék csere 30-40. Aztán jöhetnek az eltitkolt hibák[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Benzin-, pollenszűrő nem olyan dolgok, amiken az életed múlik, legalább is nem közvetlen, de kellemetlenséget okozhatnak. Nem olyan hatalmas tételek, amiket ne lehetne kicserélni, ha épp nincs mire költeni. Egyikből üzemanyag-ellátás problémák adódhatnak, rosszabb esetben dugolás kényesebb helyeken, a másik miatt lehet pl. büdös, és megbolondulhatsz a párásodástól.
Igen, a vezérlés szettek nagyságrendileg 20k körül vannak, de illik egyúttal a vízpumpát is cserélni, mert az marad a leggyengébb láncszem, és már úgyis meg van bontva. Ez újabb 20k.
Féktárcsa, dob cseréje a szemrevételezéstől függ. Esztergálgatással nem bohóckodnék, fékről van szó. Egy pár Brembo tárcsa 10k volt, ha jól emlékszem. De nálam a régiek tökéletesek lennének elrettentésnek(így vettem). -
bzoley
veterán
-
bzoley
veterán
Lehet, hogy több olaj fogy az Ecotec-ből, de jelentőssége nincs, legalább is nálam. Vettem 4L olajat, beleöntöttem a motorba 3.2-t. Kb. 6k km után beleöntöttem a maradékot, mert közelített a minimumhoz. Ezzel kihúznám az elméleti cserehatárig. Vagyis rákölteni pluszba nem kellett. Az egy másik dolog, hogy gyilkos módon használom a motort(rövidtáv hidegen), és utántöltés helyett az egészet le kéne cserélni, elvileg illik ilyen felhasználás mellett. Lehet meg is lépem még a tél előtt.
-
bzoley
veterán
Nem ismerős valakinek ez a hang?
A helyét nem sikerült beazonosítanom, valahonnan középről jöhet, olyan mint mosógépben az ide-oda verődő gomb.
Most hallottam először, meleg motornál csinálja. [link] -
bzoley
veterán
válasz #81556480 #20575 üzenetére
Miért lenne hülyeség? De elvileg semmi baja, a múlt héten nézegettem, amikor szervószivattyút cseréltem.
De megint hallgatóztam, mégis lehet vízpumpa, vagy görgő. A hang legalább is a fogasszíj burkolata alól jön. Jó, hogy mindig van valami új, amivel foglalkozni lehet. Eddig a hosszbordás görgője nyivákolt, most meg ez.
Ja igen, 1.4 Ecotec[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz tomyoy #21436 üzenetére
Sok mindentől függ. Nem túl motorkímélő távokat járok(2x6km). Télen mindig 13-14l(nyáron 10l) körül volt a fogyasztás(ebben benne van 5-10perc hótakarítás, jégkaparás, plusz menetidő, és nagyon óvatoskodni sem szoktam). Mióta magasabb fordulaton járok(5. kizárva, óra szerint 40-50 alatt 3., közelítve az optimálisnak tűnő 3000rpm-hez), jelentősen csökkent a fogyasztás, az utóbbi két hónapban nagyjából 10l körül jött ki(+/-1l).
x14xe-ről van szó, és így igen jól érzi magát, nincs is rá panaszom. -
bzoley
veterán
Szinte hasonló kérdésem volt a hifi topikban, de minden áron meg akartak győzni, hogy nem lesz jobb, ha nem költök rá százezreket(ajtószigetelés, drága hangszóró szett, erősítő, kábelezés, etc). Nagy nehezen, mint "olcsó", de jó hangszóró, ezt ajánlották. Egyelőre egy akármilyen van benn a gyári helyett, fejegységet cseréltem, de már lényegesen jobb, mint volt. Mondjuk van egy ládám is hátul. Vectránál nem tudom mennyire számít, de lényeges lehet, hogy milyen mély a hangszóró, elfér-e, vagy tőle az ablak. Nálam valószínűleg nem lehet majd teljesen letekerni az ablakot, ha a linkelt hangszórót berakom.
-
bzoley
veterán
59mm-t írnak a JBL-re, akár még jó is lehet, nálam(Astra F) talán 56mm a határ beépítő keret mellett. Amit linkeltem, az meg 65mm. A gyárit nekem is ki kellett dobnom, mert egy normális hang nem jött ki rajta. Most egy elfekvő 13cm-es van benn, de már az is jobb. Rádiót megint kénytelen voltam lecserélni, mert nem sok semmire volt használható Egy JVC KD-X30 megvan 15k-ból, és nekem leginkább az usb volt a lényeges. AzX40/X50BT-nél egyébként választható a háttérvilágítás színe. Egyszerű, de negyszerű fejek, és nincsenek agyoncsicsázva. A kollegám Vectra B-je viszont egész türhetően szól, pedig teljesen gyári minden, még mély is akad. Nagy hangerőn mondjuk nem tudom, mennyire kezd recsegni, torzítani.
Azért érdekel, mire jutsz vele.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz amargo #22531 üzenetére
Lehet, hogy neked nem számítana, de nekem nagyon gyengének tűnt az 1.4-es H(kikapcsolt klímával)
Megváltás volt visszaülni a sajátomba, pedig az "csak" egy 1.4 F Ugyanaz a 90ló hajtja(gyk: nem ugyanaz a motor) mindkettőt, vagy ami maradt belőle a 1x év alatt. Az egyiket szeretem, a másikat nyűg vezetni. Ilyen "kis" motorral én nem engednék árulni ilyen nehéz autókat. A kettő között van vagy 250kg.
Így talán a fogyasztás is több lehet, mint az 1.6-nak, mert jobban nyomod, hátha jobban megy tőle -
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #22711 üzenetére
Általában napi 2x5km-t járok városban(külváros). Egy év alatt a 3l olajból elfogy majd' 1l, a helyére tavaszig ennél több víz költözik. Amint kitavaszodik kicsit cserélem az olajat, ilyenkor legalább 4l valamit leengedek.
Akksi miatt kezdetben kicsit aggódtam, de ezidáig semmi észrevehető. A kipufogó vége látványosan kormolódik, bár valószínűleg az ecu-nak is van valami nyűgje.
Én az ilyen felhasználást az utóbbi egy évben magasabb fordulattal próbálom kompenzálni. Természetesen nem télen, fagyos motornál, de igyekszem nem 2500 alatt járni, elég ritkán váltok negyedikbe, csak ha ötven fölötti a tempó. Így az utóbbi időben nyertem egykét litert a fogyasztáson, hajszálnyival jobban is megy(reagál), és talán kevesebb vizet is gyűjtöttem össze a télen.
Pályára nem járok, mert nincs arra dolgom, városban szoktam néha kormolni, mert szerintem nem a kerék gyors forgásától ég ki a rendszer, hanem a motorétól. Ilyenkor lehet, hogy hülyének néznek, hogy bőg alattam a gép, de egyelőre még egész jól viselkedik.
Ecu-val meg majd lesz valami. -
bzoley
veterán
válasz zolikaDB #22802 üzenetére
Normális, legalábbis az alapján, hogy másoknál is hasonlóan működik. Nálam 1400-on startol, és onnan ereszkedik. Mikor leáll a "porszívó", kicsit többet ejt.
Ha csinálok pár perc áramszünetet felmegy 2000-ig is pár másodpercre, majd vissza 1400-re.
(téli felvétel a pocsék indulást elemezni)[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz zolikaDB #22807 üzenetére
A videó címében csak csip szerepel.
Momentán nincs fölös másfél, két millám turbó kitre . De ha lenne, akkor is valószínűleg inkább igazi autót vennék.
Bár jelen felhasználási körülmények között szinte meg vagyok elégedve a kicsikével. Persze ha megtehetném, akkor inkább bubu, vagy egy V8. De ha belegondolok, hogy az Astrám mellett ötvennel többért volt egy valamilyen Omega, és egy pillantást sem vetettem rá ijedségemben...[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz deicide #23050 üzenetére
Ha lenne 4 millám, biztos nem Opeleznék tovább
Minimum a régi kedvencemnél kezdenék nézelődni. Bár inkább a 2.5-ös.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Üdv,
Erre nincs esetleg ötlete valakinek?
x14xe-ről van szó. -
bzoley
veterán
Ecu-cserénél elég annyi, hogy a régi helyére dugom a cseredarabot, vagy valamit kell még vele operálni?
Lassan már elindulni sem tudok a lámpától, csak magasabb fokozatokban működik normálisabban a gép. 1-2-ben csak dadog, rángat. -
bzoley
veterán
válasz helkis #23409 üzenetére
Előfordulhat. Még szerencse, hogy minden szerszám, műszer, doksi otthon van. Lassú gázadásra terhelés nélkül szépen felpörög, és tartja.
Hibát nem jelez, lámpa nem ég, próbáltam kivillogtatni.
A nemindulás oka megvan, nem ment az ac. Hogy miért állt le pont most, nem tudom, de amint lepattintottam a fedelét, elkezdett búgni(relét rövidre zártam). Most már beindul, csak erőtlen, fullad, alig tudtam menni egy kört a telepen. Viszont a rádugott csövön nem pisil túl messzire. Elégtelen nyomás okozhat ilyen jelenséget úgy, hogy közben terhelés nélkül magas fordulaton rendesen jár?zolikaDB:
És az ecu le tudja olvasni az alvázszámot?
Egyelőre annyit olvastam róla, hogy max immo karika, és kulcsba chip elég.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Nah, az már biztos, hogy az ac pumpa kuka. Néha meg kell ütögetni, hogy elinduljon. Aztán hogy ennek van-e köze a fuldokláshoz, vagy lehet tovább keresgélni a hibát, majd kiderül. Mindenesetre a pumpával eddig ilyen gond nem volt, de gyanúsan egybeesnek az események. Már csak haza kéne jutnom valahogy.
-
bzoley
veterán
válasz zolikaDB #23533 üzenetére
Az a baj, hogy túl tudományosan közelítetted meg a dolgot
Eleve szar lapátokkal vettem a gépet három éve, egyből cserélni kellett. Mivel épp a bárdinál múlattam az időt, leakasztottam a polcról két darab, ezer forintos világmárka bosokót(ha jól emlékszem a nevére, valami bosch másolat), megy ameddig megy alapon. A mai napig szépen teszi a dolgát, pedig egy szezonnál nem számítottam többre. Mondjuk aránylag keveset használom. -
bzoley
veterán
válasz AMD Power #23556 üzenetére
Valószínűleg mindenkinek más lesz a véleménye, én kicsit elfogult vagyok, mert ilyennel járok, ráadásul első autóm, én szeretem. Nyilván szivesebben járnék Imprezával, de nem tehetem meg, 300k-ból erre futotta, (igaz 350ért lett volna Omega, én hülye meg sem néztem). A 60, vagy 75LE nem tudom, mennyire elég, én a 90-nel járok, és ezt eléggé a minimumnak tartom. Ugyanez a motor egy H-ban már siralmasan teljesít, amúgy az sem kívül, sem pedig belül nem tetszik, egy zárt műanyag doboz. A G már elkezdett elműanyagosodni, szintén nem jön be.
Nem egy fiatal jószágok, folyamatos foglalkozást igényelnek, valamit mindig lehet cserélgetni. Bár ez igényesség-függő. Anno nem tudtam, mit is kell nézni egy autónál, hívtam is segítséget(nem sokra mentem vele). Ma már azt vallom, hogy járjon a motor, és ne legyen szétrohadva, a többi barkácsolással megoldható.
Három év alatt eddig csak egy AC fáradt el, szerencsére nagyjából már tudom, mi mire jó a gépháztető alatt, így gyorsan meg lett a hiba. Baromira tetszik, hogy nagyon tud fűteni, elég fázós vagyok, télen jól jön. Városban aránylag jól lehet közlekedni vele, bár az előzéseket jobban át kell gondolni.
Telepakoltam filléres extrákkal, mint távirányítós központi, felhúzódó ablakokkal, így számomra teljes a luxus. Egy hátránya van az x14xe-nek, imádja a benzint. Nekem kicsit kényelmetlen a modern autókhoz képest a kétlábas fék, igaz az érintésre kormányt lefejelős változat meg a ló túloldala. -
bzoley
veterán
El nem tudnám képzelni, hogy szervizbe vigyem olajcserére. Így biztos az kerül bele, amit bele szántam, nem dobok ki plusz pénzt olyasmiért, amit fél óra alatt én is megcsinálok.
Nyilván azok is meg tudják indokolni, akik szervizbe járnak. Nem értenek hozzá, nem hajlandóak a kocsi alatt fetrengeni, drága az idejük, stb. De ha valaki technikailag nem analfabéta, és mutat rá hajlandóságot, nem egy megoldhatatlan feladat.
Mondjuk eddig kétszer bemondta a járgány az unalmast, magam kerestem, és javítottam a hibát, de hát szegény ember vízzel főz. Az, hogy mi bonyolult, relatív
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Sorozatok
- Android játékok topikja
- Asszociációs játék. :)
- Apple notebookok
- OLED TV topic
- Kerékpársportok
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Tőzsde és gazdaság
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest