- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Klaus Duran: 2025 dude
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Höh... ez még mindig egyszerűbb. Levegőszűrő patentos, olajszűrő fent, klisésen akár nadrágszíjjal is le lehet szedni. Pollenszűrő alapos takarítással már egy 15 perces művelet.
-
-
-
-
-
-
-
-
A J Astra-hoz is megjött a hiányzó pakk.
-
05.18.-án le is cseréltük az olajat, 130102km-nél. Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30-at kapott, Hengst E611HD442 olajszűrő, Knecht LX1826 légszűrő, Mann-Filter FP2757 pollenszűrő kíséretében. Érezhetően csendesebben indul a traktor, halkabban is üzemel.
-
válasz
Danecay #14148 üzenetére
Pedig egyértelmű. Egy töltet, egy szűrő. Több töltet, több szűrő. Szűrő csere mindig aktuális, pár ezer ft-on nem múlik. A válaszom még mindig egyértelmű (nem is értem a feltételezést).
Jelenleg 5-8 ezer km-t megyek egy évben. Családom többi tagja akár 10 ezer km-t is. Mivel teljesen más autókkal történik mindez, emiatt itt nem a futott km-t figyelem (hiszen a 10 ezret egyik sem lépi át egy év alatt), hanem az időtartamot. Ha mégis megtörténne, akkor persze egy év alatt több olaj (és szűrő -levegő/olaj/pollen) válna aktuálissá.
-
-
válasz
Danecay #14133 üzenetére
"Gyári GM olajat" tudomásom szerint a Total gyártja. "Mannol kategóriát" is több részre lehet bontani. Felső kat. abból is nyugodtan vehető. Energy Formula PD 5W40-et használtam már több autóban (Z14XEP, A16XER), több töltet erejéig Mann-Filter szűrőkkel, egyszer sem volt gond, vagy probléma vele. Tény hogy 5-8 ezer km után mindegyikben cseréltem. Barátom 1.6 CR-be tölti évek óta, neki sem volt vele gond. Jelenleg 8100 X-Clean EFE-t rendeltem én is Hengst szűrőkkel, ezzel nem lősz mellé.
-
-
-
-
válasz
MasterMark #13085 üzenetére
5k-7k között láttam a J Astra-ba. Fater elvileg hoz egyet, meglesem. Bár nekem a Mann Filter FP 10k környékén volt, tehát az még úgy mindig Best/buy a jelenlegi árakhoz képest.
-
-
Levegőszűrő (Mann Filter C30130) és pollenszűrő (Mann Filter FP2757) cserés délelőttöt tartottam. Szerencsére korábbi rendelésekből be vagyok tárazva.
-
válasz
MasterMark #12777 üzenetére
11 ezer az nem pénz. Meg kell venni a Mann-t.
-
válasz
grizlisandor #12637 üzenetére
Energy Premium PD-t használtam párszor. Elégedett vagyok vele. Most kipróbálnék valami mást is. Köszönöm az ajánlást.
-
A16XER-ben esedékes lesz az olajcsere. Kaufferről rendelve mi most a Best/buy? Lm-et kicsit túlárazottnak érzem.
-
-
Mann-Filter (olaj, levegő, pollen) szűrők helyett van amire érdemes (feljebb) váltani?
-
-
válasz
tibbike01 #12294 üzenetére
Mert koncentrátum, nekem elég ha nagyjából -15-ig bírja.
#12293 tboldi: Részben én is, de soha nem tudni mikor esik be egy hosszabb út.
-
-
-
-
válasz
norrberth #11419 üzenetére
Olajwebshop-ból szoktam vadászni hozzá mindent (mindhárom Astra-hoz). Mann-Filter CU2757 megy bele, ez megvan 5890Ft-ból, levegőszűrőből pedig C30130-as, ez 4490Ft. De ha a C30130/2-t nézem, az is 6090Ft. Tesóméba például (ha jól rémlik) CU3054-es megy, és már az is 6290Ft.
A mondatod második felével teljesen egyetértek. Bizonyos dolgok esetén irreális árrések vannak.
-
-
-
-
-
-
-
válasz
Zoli bácsi #10955 üzenetére
2003-ban már forgalmazták.
-
-
-
válasz
molnarpeter #10788 üzenetére
Köszönöm. Akkor marad a normál.
-
válasz
grizlisandor #10785 üzenetére
Ahogy láttam egy méretet írtak, pusztán a /2 1cm-rel vastagabb. De a levegőszűrőház kialakítása miatt az teljesen mindegy.
-
Mann-Filter levegőszűrők közzül C30130 és /1, illetve /2 verziónak van jelentősége?
-
-
Adott egy Z14XEP motorkódú gépjármű. Jelenlegi helyzetben napi szinten 5-10km-t mozog, hétvégente minimum 20-30km-t, havonta többet (adott esetben 150km-es táv is belecsorog). Milyen olajat (Dexos 2-n belül) vásároljak amivel legkevésbé ártok neki?
Mannol 7913 Energy Formula PD 5W-40-el gondolom lövök nagyon mellé?
-
-
-
válasz
MC Pite #6056 üzenetére
Akkor itt egy Toyota Corolla, ami 3 ezrenként kapott friss olajat és már ötven éve hű társ.
-
-
B14XFT motorba Dexos1 gen2 az előírt? Mert vannak erről eltérő vélemények.
-
-
Egyáltalán nem hajlottam egyik felé sem. Sőt ha azt vesszük, előzőleg Mann-Filter került bele, tehát abba az irányba indulnék tovább.
#5907 Asbee: Egy ártatlan kérdés volt. Semmilyen mögöttes tartalmat, filozófiát, vagy chemtrail elméletet nem tartalmazott. Természetesen (ha visszaolvas) láthatod hogy elég igényes vagyok a járműveimmel és az olajcserével szemben, nem 600Ft-on fogok rugózni.
-
Tulajdonképpen dobozból kivéve mindkettőt fogtam (igaz más-mást autóhoz valót), de minőségbeli különbséget én nem vettem észre. Ettől persze lehet eltérés.
#5894 Lauda / #5895 Jenne: Miből veszed/veszitek, honnan gondolod/gondoljátok hogy "szarakodás" megy? Autószerelő a Filtron OE648/6-ot ajánlotta, legutoljára Mann-Filter HU612/2X-et tette bele. Neki mindegy, azt teszi bele amit szeretnék.
-
-
Mann-Filter és Filtron olajszűrő között vacilálok. Visszaolvasva, úgy látom ugyanaz. Minőségben is? Évente/10 ezer km-enként legkésőbb olajat cserélek.
-
-
-
Már két szezon óta Mannol Energy Formula PD 5W40-et használok több szívó benzines autóba. Eddig nincs semmilyen panasz, csendes, szép járása van a motornak. Évente vagy 10 ezrenként cserélem.
#5869 tboldi: Több Minarelli/Piaggio blokkos robogóba is Repsol Competition vagy Scooter szintetikus 2T olajat használtam. Szerintem az egyik legjobb. Nincs lerakódás, kenés tökéletes, és árban sem vészes.
-
-
2008.10. havi Astra G Classic II-höz (Z14XEP) egy márkán belül két különböző méretű olajszűrőt hoz. Lehetséges hogy a sorról hol ilyen, hol olyan szűrőkkel jöttek le? [link]
-
-
Adott egy B16XER motorkóddal rendelkező 1.6-os szívó benzines gépjármű. Esedékessé vált az olajcsere. A szerelő feldobta a labdát, melyiket ajánlottabb beletölteni?
Fuchs Titan GT1 5W40 vagy Mannol Energy Formula PD 5W-40? A gyár GM olajat inkább kihagynám.
-
-
-
-
Adott egy Honda GCV 190 motorral szerelt fűnyíró és egy GCV 160 motorral szerelt kultivátor. Ha mindkettő kapna 5dl SAE30-as olajat és 1 dl 5W40-es motorolajat, attól lehet bárminemű problémája?
-
válasz
molnarpeter #4873 üzenetére
Sejtettem, hiszen sokan nem is tudják hogy olajat is kellene benne cserélni. Még kattogok hogy a (Yamaha féle) 85W140-es specifikáció miért tér el, mert sehol máshol nem láttam ilyen leírást.
#4874 csiga8: 9-10 ezer km nagyjából egy év alatt megy bele (Astra ST, 1.6), így legalább kap levegő, pollen,- olajszűrőt, motorolajat. Heti szinten naponta megy 5-6km-t, és kétszer 80-100km-t, illetve évi két-három esetben hosszabb autópályás utazások is becsúsznak.
Itt nem kell fecskendőt használni, alul csavar leeresztő, felül tölcsérrel simán feltölthető.
-
Találtam egy hasonló szétszerelős videót, itt jól látni a végáttétel részt. Hyploid fogazásról nem tudok, pedig volt már egy pár robogóm. Tényleg, pontosan fogalmazva az ő történetük. Mivel minden szerelő másra esküszik, ezért én az ilyen véleményekre annyira nem adok. Mivel nem SR-ről van szó, csak olyat linkeltem, ezért gondolom hogy hasonló lehet a final drive. Ez nagyobb köbcentis robogó, bár gondolom nem kap több terhelést.
-
Kezdem a végéről a válaszadást. Úgy tudom réz és bronz alkatrészek nincsenek benne, úgy tudom hogy körülbelül ennyi alkatrészből áll a hajtómű rész. Az általad leírt történet kicsit sántít, lehet itt az is hogy (ami kimaradt a történetből) hogy soha nem cseréltek benne előtte olajat (sok gyártó ír élettartam garanciás olajat), vagy nem töltötték fel az előírt mennyiségre. Motorolajat pedig maximum 10 ezer km-enként szoktuk cserélni, így biztosan megfelelő lesz.
-
Pedig ahogy írtad is, a GL-4 szabványnak is megfelel, tehát nincs benne olyan adalék mely károsítaná a GL-4 specifikációnak megfelelő alkatrészeket. Árban nem tudok nyilatkozni, mivel ha hivatalosan robogó hajtóműolajat veszek (kb. 150ml-t), akkor 2500-3000Ft-os összeget látok a címkén, és a poén hogy sok esetben fel sem tüntetik a viszkozitást. Márka iránti félelmeid eloszlatása ügyében szerintem a Mannol elég korrekt, és minőségi gyártó. Persze nem az alap termékeiket vásárolom, de már autóban kétszer is cseréltem (Energy Formula PD 5W-40) és teljesen elégedett vagyok vele. De már ez ügyben felvettem a kapcsolatot persuader fórumtárssal.
-
-
Sziasztok.
Adott egy maxi robogó, melynél hajtóműolajat szeretnék cserélni. Egy Aprilia robogóról van szó, de Yamaha is szerelte ugyan ilyen blokkal két motortípusát. A manual szerint a blokkra hajtómű olajként, az Aprilia 75W90-et ír, míg a Yamaha 85W140-et. Én csak SAE 75W-85 API GL4-et látok a kiskönyvében. Mi lehet a különbség?
Vásároltam hozzá Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90-et, ezt önthetem bele?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRCSÖKKENTÉS TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Lenovo S10-2 Intel Atom retró csajszis netbook eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest