Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Kolondrum:] BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Somatom
veterán
Neeem. Arról már tudnál. Szépen dorombol a csajszi, csak ne kelljen tempóról fékezni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
harry
veterán
Egesz pofas ez az Espace
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Somatom
veterán
Köszi! A mosás előtti utolsó verzió.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Egy J Astra cseréjén gondolkodva elém kerültek a Renault modelljei, melyek kívülről nagyon, belül korlátozottan tetszenek (kivéve az Espace, az belülről gyönyörű).
Tehát: Talisman kombi, Scenic Grand, Espace.
Kizárólag kb. 2016 utáni automatával szerelt autót keresek, preferáltan benzineset, bár ezen típusokból a választék nagy része dízel. Jelenleg inkább hétvégi és hosszú távú felhasználásban mozog az autó, hétköznap a legtöbb közlekedés más alternatívával megoldott. Évente 10-15e km futás tervezett.
Mit lehet ezen modellekről tudni, mennyire ajánlhatók, milyen az 1,5-ös dci motor és az automata, mik a típushibák, stb?
Előre is köszönöm ha tudtok segíteni!
[ Szerkesztve ]
acelos
tag
Sziasztok! Sajnos az 1 hónapja vásárolt Clio III-as faceliftes autómat összetörték ,3 ajtós és a jobb oldali ajtót kéne cserélni.Szerintetek a facelift előttinek az ajtaja jó hozzá?Sehol nem találtam hozzá ajtót.
rob210
Topikgazda
Emlékeim szerint más rajta az ajtóhatároló, ami miatt nem megy fel, mert a faceliftsnél a zsanérba épített van. (ez biztos) A facelift előttinél azt hiszem a sima pálcás határoló van.
Renault power
rob210
Topikgazda
Erre a használatra dieselt nem javaslok!
Renault power
M3aN
senior tag
Ezt írtam én is, hogy benzin lenne a preferált. Ettől függetlenül érdekel a modellekről született tapasztalat.
acelos
tag
Köszi az infót , akkor keresek tovább.
Van már valami tapasztalat az 1.6 Etech hibridekkel? Már hogy van e valami komolyabb probléma. Felépítésileg, meg elméletileg szimpatikus, de csak kíváncsiságból kérdezem Dacia Joggerben ha lesz az egy elég durván jó kombináció lehet költséghatékonyság szempontjából...
Jimmy8
senior tag
Ismerős kérdezi, hogy Megane 1. 1.4 benzinnél, tényleg olyan szívás a fűtôradiátor csere? Állítólag nem a csak műszerfalat kell leszedni, hanem a motorteret is bontani kell. Nem is akarják vállalni neki, mert több mint egy napos munka, és nem akarják megijeszteni az árral
rob210
Topikgazda
Motorteret miért kéne bontani?
Elég a műszerfalat szétkapni a motortérben csak két cső van amit le kell oldani, azért elég butaság lenne bármit is kiszerelni.
6-8 órás munka.
De kell típusismeret különben 2 nap se elég
Renault power
harry
veterán
Nekem az van (Megane PHEV), de hat csak 2 honapja Meg eleve talan 2 eve vannak a piacon, szoval igazan hosszutavu tapasztalat nincs is. Az elmelet nekem is tetszett, nincs kuplung, nincs turbo, hasznalni remek, talan most mar a legtobb szoftveres problemat is sikerult kikalapalni. Masfelol megis csak egy eleg komplex hibrid hajtasrendszer. En egyelore bizok benne, meglatjuk.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Llew
senior tag
Laguna 3 2.0 benzines motorról mit lehet tudni? Rémlik, hogy irtatok már róla, de keresővel is csak annyit találtam, hogy alapvetően jó, de nagyon ritka.
Érdemes olyannal lagunat keresni vagy inkább a könnyebben elérhető, megbízható hírű 2.0 dCi-vel? Alapvetően autópályázasra kéne.
Nyilván, gazda függő, de a dieseleknel mennyire kell félni a km-től? Mindet olyan ~250-300 ezer km körül hirdetik.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
Tényleg kíváncsiságból, milyen? Mennyire "rángat" a váltás, milyen felhasználással és mennyit fogyaszt? Csomagtér kisebb mint a nem hibridben?
forceberg
veterán
200e km felett nem tudom, ki mit vár, de igazából bármi lehet. A 280-ról 150-re tekert sem jobb...
Évi hány km-re keresel autót?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
harry
veterán
Ha siman villany modban hasznalom, akkor ilyen 80km/h kornyeken valt a masodik villanyos fokozatba, nem neveznem rantasnak, de ott eszre lehet venni, hogy ott valtott egyet.
Amibol az is kovetkezik, hogy a tobbi valtast lenyegeben nem venni eszre normal hibrid uzemben. Ha megyek 100-al palyan s elozeshez nyomok egy nagyobb gazt, akkor kicsit erezni a visszavaltast, de ez talan nem meglepo. De szerintem aranylag gyorsan kapcsol, nem kell sokat varni visszavaltasra sem. Nincs osszehasonlitasi alapom mas automata valtokkal, erzesre en ezzel teljesen elegedett vagyok. Mivel villany inditja, ugyanugy lehet vele kuszni ha leemelem a labam a fekrol (de ki is lehet kapcsolni ezt). De nem rossz, ilyen araszolasnal / tolatasnal eleg csak fekezni, 'gazt' ad magatol.
Sokat nem megyunk vele mondjuk, most kerult bele 1000km ket ho alatt, es foleg villany modban megy, kisebb varosi szakaszokon (vagy elovaros 50-70km/h). Eddig egyszer tankoltam, es meg mindig fele folott van a tank. Igy par litert eszik 100on es talan 15kWh aramot, de delutan megnezem mit ir. Mentunk mar autopalya tempot is villannyal, nyilvan az nagyon meriti.
Csomagter sajnos kisebb igen, kb sikban van az ajto peremevel s talan 430l, bar errol is lattam eltero infokat. A belsoegesu verziok 100l-el minimum nagyobbak, melyebbek. De a hetkoznapokra igy is eleg / jol pakolhato, nagyon hosszu utra meg van tetoboxunk.
Juniusban lesz hosszabb utunk (1000km+ ), no arra kivancsi leszek ott mit fogyaszt, ott sokat nem fog segiteni az aksipakk (sot, inkabb hatrany mert cipelni kell azt is, 1700kg a kocsi), na ott fog enni rendesen szerintem
Theoretically, this damn thing oughta work now.
LamerGyuri
senior tag
"a dieseleknel mennyire kell félni a km-től? Mindet olyan ~250-300 ezer km körül hirdetik."
Hiszen leírtad te magad is...
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Köszönöm az infót! Amikor nagy gázt adok nekem is érződik azért a motor belépés a toyota hibridemen (asszony pajtás autója lesz cserélve majd a jövőben, normálisan csak japán jönne szóba de ez a renault hajtás kezdettől megfogott).
harry
veterán
Mivel sok a varosi szaladgalas, ezert plugint neztunk, amibol meglehetosen kicsi a kinalat. Kia Ceed volt hasonlo arban / kategoriaban, duplakuplugos valtoval, direkt befecskendezessel, nem annyira gyozott meg. Neztem Toyotakat is, de pl a plugin prius csomagtere nem tul nagy (eleve nem kombi).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Llew
senior tag
Azért 200e km szerintem nem olyan sok, hogy onnan már csak a csodában lehessen remenykedni.
Olyan 20e km/év vagy felette.
#85918 LamerGyuri
Ezt hogy érted? Tudom, hogy itthon senki nem szereti a 200e-nél többet futott mindegy hány éves autót.
A kérdés arra vonatkozott, hogy a néhány ténylegesen, vagy inkább hihetőbben ~400e km körüli futású autókban, motorokban mennyi lehet még? Mennyi egy ilyan motor tervezett, várható élettartama, normális karbantartással? 5-6-700e?
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
forceberg
veterán
Minél több a km, annál inkább jön képbe a szerencse mellett az a faktor, hogy ki és hogyan hajtotta?
Már simán 200 alatt is jöhetnek olyan dolgok, hogy kettőstömegű, generátor, futómű, kuplung, stb..
+ az emberek elhiszik, mert el akarják hinni, hogy a 12 éves németből hozott dízel középkategóriás kombiban 140e km van. Hát hogyne!
Közlekedésre az 1.5dCi is elég lehet, de azzal nagy előzéseket nem kell erőltetni.
Viszont valóban mehet 5l alá a fogyasztás...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Ja, plug in Engem esetleg a "sima" érdekelne, plug in-t én még egy darabig nem veszek De akkor ok a kisebb csomagtér, illetve maga a mechanika azonos szóval a tapasztalatok ilyen értelemben teljesen relevánsak.
Somatom
veterán
Többnyire nem a motor kotlik meg, hanem a sallang. 200 -nál az enyémben kb. minden cserés/felújítós volt. Önindító, vízpumpa, generátor, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
harry
veterán
PHEV Megane, szoval plugin igen De ebben van egy nagyobb akksipakk azert harap bele a csomagterve annyira. Normal pluginnel nincs ez a gond. De igen gondolom a valto hasonlo lehet. Viszont amit a fogyasztasrol irtam az nyilvan teljesen mas lesz.
Kerdezz ra nala esetleg, korabban irta, hogy van egy Arkana-ja: link
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Köszi!
rob210
Topikgazda
Én nem félnék tőle.
Az egyik létező legjobb diesel motor a piacon jelenleg is.
400ezerig nem sok baja szokott lenni.
Persze karbantartott daraboknál, mert mindent is tönkre lehet tenni.
Valamint egyre több a hülye user sajnos.
Szóval vételkor alaposan megnézendő.
A benzines ritka mint a fehér holló, de cserébe azzal sosincs baj, az még a hülyegyerekeket is bírja.
Annak egyedül a váltó kihajtás a típushibája. Mindegyik ledarálja a rücniket, de szerencsére a váltóé az erősebb, így egy féltengely csukló cserével orvosolható.
Akkor pedig csapágyragasztó és soha többet nem esik szét.
Renault power
Szia, pedig pont ez a 2016 utáni renault vonal, kopp ugyan az belülről: megane4, scenic, espace, koleos, talisman...
Benzinből 1.6 tce van, állítólag nem rossz motor, de elég torkos. Az automatája jó lenne... Lenne, de széthullik, legalább is a 200le változatnál biztosan. Általában a kuplung a gyenge láncszem, garanciában cserélik (ha még van rá), de ez sem biztosíték, mert van akinek már a harmadik hullik szét.
A 150 lovasok bírják, talán azt lehet érdemes.
Illetve ha vastagabb a pénztárca, akkor 2018 körül volt facelift (megane, espace) és bekerült az 1.8tce, ez állítólag stabil, itt a fogyasztás iszonyat, illetve a váltó hangolásra panaszkodnak, de itt (motor-váltó) hibáról nem tudok.
1.5dci, csak akkor, ha a jó fogyasztás a cél, egyéb élményt ne várj tőle. Egyébként kiforrott technika (na itt az automatáról semmit nem tudok).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Szia, szerintem a 2.0 szívó, az lehetetlen kategória... 2.0T, néha felbukkan 1-1 példány. És, ahogy többen írták, 2.0dci van elég sok és örök darab. Ilyen idősen ez a 300k km körüli futás, szerintem természetes.
Amit a kollégák írnak, azt csak az általános magyar gondolkodásra írták: 15 éves nagy diesel 100k km alatti futással (na ilyen nem nagyon létezik).
Egyébként ezekből elég sok szaladgál 400k km feletti futással, bontatlan motorral. (enyémet 275k km-rel árulom, a kutya nem keres...)
Autópályára a 2.0dci, szerintem kiváló.
Egyébként ilyen 300-es futásnál, nem is a dieselség miatt aggódnék, hanem inkább: kuplung-lendkerék, futómű pofozgatás, klíma kompresszor, generátor, önindító., valami hasonlók miatt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Llew
senior tag
Köszi a válaszokat mindenkinek.
A 2.0T az a 170 lovas túrbós nem? Ahogy néztem az még ritkább. Sima 2.0 140 LE most éppen van három is a hahun.
Az öreg autó kis futással párosítást értem, hogy lehetetlen. Nem is kergetek ilyen illuziókat, inkabb hiszek a 300-400-as órállasoknak, mint a 200e km alatti /körülieknek, de persze semmire sincs garancia.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
rob210
Topikgazda
Első tapasztalatok.
Induláskor pörgetni kell, mese nincs az 1.2 az 1.2, hiába ad le nagyobb nyomatékot mint az 1.6os megane, a megane alapjáratról sokkal egyenletesebben indul meg.
Ami fix. 2000felett elveri a meganet, elindul és akkor nagyon elindul.
Ekkora turbóval nem számítottam ilyen lórugásra.
130at kényelmesen lehet vele autózni és klasszisokkal nagyobb a csend bent mint a meganeban volt ez3450et a megane 4050et forog 130 nál, no és a zajcsillapítás is más.
A fék viszont megint a meganeon jobb. Ott ugye 280as itt 260as hűtött. Viszont itt hátul is tárcsa van. (Ezeket még rendberakom utána újra nyilatkozom róla, lehet csak el van hanyagolva ) , mert a meganon új a zimmermann fék ami azért nagy handicap. a bluetoothos gyári cd azért nagyon kényelmes. Csak beülök és már szól is a zene a telóról. (Elkurv@ltam )
Ami meglepett, amikor alámásztam jobban, hogy annak ellenére, hogy osztrák volt (első Magyar tulaj vagyok) nem rohad sehol. Habsburg testvérünk kinyomatta alvázvédelemmel.
Na folyt köv, mert ti kértétek.
Jah és senki ne akarjon 2.0dci-n szervócsövet cserélni, űber nagy szívás.
Renault power
polonic
félisten
Szuper. Megnézném majd azt a járgányt.
Az 1,6 dci grand scenicben-nél is nagyobb szívás?
Más: Esetleg van valami hír arról a vacakról a motortérbe?
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
Jol hangzik, hasznald egeszseggel
Konnyu hozzaszokni a kenyelmesebbhez A csend/zajcsillapitas volt talan nalam is a legnagyobb kulonbseg. Meg az BT automata zene is kenyelmes, meg a... sokminden
Mi lett / lesz amugy a megannal? Azt tudom hogy megtortek, de ugy remlik az javitva is lett. Egyszeruen csak eljott az ido? Vagy tartasz ket kocsit?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Ehh azt elfelejtettem, elkezdem őket b@szogatni.
Nagyobb, hidd el, már csak azért is mert a tiédben elektromos a szervó
Renault power
rob210
Topikgazda
Tartunk két kocsit a clio és a verso.
A megane sajnos megy , pedig imádom, 9 éve hűséges és kitartó társ volt a mindennapokhoz.
Tartsatok szentimentálisnak , de egy könnycseppet biztos el fogok morzsolni, amikor a farát fogom látni távozás közben
Szívesen megtartanám, de nincs annyi pénz ami ennyi kocsira elég lenne.
(és itt nem az üzemeltetéssel van a baj, hanem a sarcokkal)
Renault power
harry
veterán
Megertem, en is kicsit sajnalva adtam le, pedig aztan kevesebbet volt nalam, de megis csak elso kocsi volt / tobb elmenyunk volt vele, csak hozzano az emberhez valamelyest.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Mezga Aladár
veterán
harry
veterán
Majd megerositenek, de fenyerot tudtam allitani M1-nel is, meg az M4 full LCD muszeregysegen is, gondolom itt is lehet (bal-alul van egy tekerentyu amivel lehet allitani, a fenyszoro magassagallito mellett)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
lsebestyen
addikt
Na, gratula az új járgányhoz! Kényelemre milyen az M1-hez képest?
Josi
aktív tag
Fluence-nél is ilyen van. Bekapcsolt lámpánál lehet állítani a fényerőt. A kis körívek körben meg a tempomatnál világítanak (piros-zöld).
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Majd kipróbálod
Renault power
Josi
aktív tag
Nekem a Meganeom kényelmesebbnek tűnik mint a Fluence.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Az ülése az eggyesnek verhetetlen.
De kényelmesebb a clió minden más szempontból.
Renault power
Josi
aktív tag
Igen az ülésre gondoltam.
Ráadásul a bőr belső ilyenkor nyáron nem a legnyerőbb.
De kezdem megszokni .
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
hehe arra én figyeltem, hogy ne legyen bőr.
Az nálam kizáró ok.
Csak ülés fűtéssel és szellőztetésseel lehetne vállalható.
Renault power
Josi
aktív tag
Ez utólagos méretpontos huzat, Viszont ezt sokkal könnyebb tisztítani, ha kell.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Az 1.6 csak egyféle váltóval volt?
megane 4050et forog 130 nál
Nekünk 2000.06havi, 1.6 RT cool, megane Brake volt, és isten bizony úgy emlékszem, hogy 140-nél forgott 4.000rpm körül.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
lsebestyen
addikt
Szerintem Robi valos 130ra ertette, 130nal 3750et forog ora szerint, de az valojaban 122km/h.
Cseri0058
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2013-as Logan II. A klímával lennének gondjaim. A probléma a következő:
Volt már szerelőnél, feltöltötték gázzal, lecsekkolták, hogy nem-e ereszt valahol a rendszer. Viszont a klíma folyamatosan be-ki kapcsolgatja magát. Hol elindul, hol megáll. Ha megy, akkor hűt rendesen. Viszont a nagyobbig baj az, hogy valamikor pedig tökéletesen működik. Nem kapcsolgatja magát, hanem működik ahogy kell. Volt olyan, hogy elvittem szerelőhöz, hogy nézzenek rá, persze akkor tökéletesen működött, így nem csináltak vele semmi.
Ebből gondolom, hogy talán nem komoly a baj, ha néha meg tökéletesen működik.
Találkozott valaki ilyen hibával már?
Előre is köszönöm a segítséget!