Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#65451) Jaded válasza rob210 (#65444) üzenetére


Jaded
senior tag

Köszi, próbálok reggel szerezni, hátha van polcon.

Renault Megane IV Limited

(#65452) Pecc válasza rob210 (#65424) üzenetére


Pecc
őstag

Enyém is búg, viszont mentem olyan 1.4-essel, ami nem búgott :)

(#65453) ThodEE válasza forceberg (#65450) üzenetére


ThodEE
őstag

1.4 benzin meganeba volt nálam Perion 74Ah-680A, most lett volna 6 éves és -15foknál már kicsit nehezebben indult a kocsi. Kímélve nem volt, 1-1 rendes basszushoz csak a hátsó erősítőre elment pillanatnyilag 50A :DDD Plusz volt az első szetthez is egy ;]

Ez az adagolás volt a dobozán azért tettem bele annyit, munkatársaim szerint szép hangja van, én nem értek hozzá :B

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#65454) rob210 válasza ThodEE (#65453) üzenetére


rob210
Topikgazda

De ott nem a kocsi igényelte azt az aksit.
:C

Renault power

(#65455) forceberg válasza ThodEE (#65453) üzenetére


forceberg
veterán

Kondizva nem volt?

Amikor több napig -20 körül volt talán két éve? akkor jártam úgy, hogy délelőtt -17-ben nem indult be a kocsi.
Másnak is ajánlom a módszert: aksi kivesz, lavórban először hideg, majd langyos vízben melegítés, majd mehet vissza a kocsiba. Dehát tudom, hogy dízelbe nem alapból karcsú a 60Ah/540A.Ja, és még mindig az az aksi van benne.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#65456) #89309696 válasza forceberg (#65455) üzenetére


#89309696
törölt tag

Az tavaly volt, emlékszem a traktort is alig tudtam beindítani, jött is a rózsaszín alágyújtós a légszűrő helyére. :DDD

(#65457) molnarpeter válasza #89309696 (#65456) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mikor a sütőnkben fűtőszálat kellett cserélni, kiszedve látszott, hogy az egyik szál égett csak ki. Azt eltávolítva hamarosan elkészült a kartermelegítő, kis T25 alá az is segít valamit :D MTZ-n meg már játszik a vízmelegítő, ha kell, keresek kontaktot, biztos csinálnak még NASA űrhajóra is fűtőelemet ha az kell :DDD Utóbbi gép szerencsére gyertyás izzítás, ahogy beindul, mindig tartom a kulcsot félúton, amíg nem jár szépen minden henger. Mondjuk most generálozzuk, utána csak szebben indul majd...

(#65458) Robi81 válasza rob210 (#65430) üzenetére


Robi81
tag

Beszéltem a szerelővel toronycsapágy lesz a rossz.
Ugye ezt érdemes párban cserélni?mert holnap meg is rendelném.

(#65459) rob210 válasza Robi81 (#65458) üzenetére


rob210
Topikgazda

:K

Renault power

(#65460) hupisom1


hupisom1
tag

Sziasztok !
Érdekelne hogy melyik motor variáció lehet jobb.
Megane III 1.5 dci 90 paci dcm 3.4
Clio IV 1.5 dci edc17c42
Melyik befecskendező a jobb , tartósabb ?
Kettőstömegű egyikben sincs ?
Milyen nagyobb hibái lehetnek esetleg ?
Köszönöm :)

(#65461) vASalo válasza hupisom1 (#65460) üzenetére


vASalo
tag

Sziasztok,

Szerettem volna kipróbálni a klímát így szezon előtt, de sehogy sem tudom elindítani a klíma kompresszort bármilyen hőmérsékletre is állítom a klímát. (m2, digit klíma)
Nem tudom, hogy mivel még kint hideg van azért vagy mert elromlott. Van valami olyan beállítás, ahol biztosan beindul?

(#65462) Gabady válasza vASalo (#65461) üzenetére


Gabady
aktív tag

Valszeg eltávozott a gáz....

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65463) Yoshida válasza vASalo (#65461) üzenetére


Yoshida
aktív tag

szellőztető ne legyen nullán, és hidegben akár meleget fújva is kell működnie (párátlanítás)

(#65464) vASalo válasza Gabady (#65462) üzenetére


vASalo
tag

Ettől félek én is. :(
Ezért kérdeztem, hogy van- olyan beállítás, ahol biztosan mennie kellene.

(#65465) Gabady válasza vASalo (#65464) üzenetére


Gabady
aktív tag

hát miután megnyomod az AC gombot el kell indulnia. Vagy ha AUTO gombot megnyomod és állítod a hőfokot. Vagy ha kiállsz a napra vele, és szintén AUTO-n van és leveszed a hőfokot.
szerk:

Vagy ha bekapcsolod a belső levegőkeringetést....

[ Szerkesztve ]

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65466) vASalo válasza Gabady (#65465) üzenetére


vASalo
tag

délután még megnézem ezeket, de valszeg ez is beszart benne. :(

(#65467) Plero


Plero
tag

Laguna 1.9 dTi nem indulás megoldódott. Uj gázolajszűrő és tömítések cseréje + szűrőpohár csere.
Nem sokáig örülhettem. Tegnap lengyelből hazafelé az autopályán a forráspont jelzö világít és mondja, hogy meleg a motor álljak meg és nézzem meg a manualt. A vizhőmérséklet jelző műszer a üzemszerü helyén. Megállok gyorsan, motorháztető felnyit , hűtőventillátor ezerrel megy. A kiegyenlítöben a viz a helyén. Vízcsövek puhák nem kemények. Forrás hang nem hallatszik. Egyszer csak eltünik a hibaüzenet. Minden ok. Hazafelé még párszor eljátszotta ezt. 760km-et megtettem. Hazahozott. A garázs előtt megint hiba üzenet, de a motortérben látszólag minden ok. Clippel ki kelene olvasni a hibát? Mi lehet a gond?
Milyen olajat javasoltok bele , mert az is aktuális. 325 ezer km van benne. 10 ezrenként szoktam cserélni olajszűrővel és levegőszűrővel együtt.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#65468) molnarpeter válasza Plero (#65467) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem szenzor csere, ha jól tévedek, külön megy a jel a műszernek és az ECU-nak, gondolom a figyelmeztetés utóbbi jel alapján megy. Ilyenkor ha lehúzod és gyorsan mérsz ellenállást, valószínű nagy eltérés lenne [link] - ha jó az ellenállás, vagy simán két pines szenzor, még mindig lehet kábel :D

[ Szerkesztve ]

(#65469) nyalifali válasza rob210 (#65168) üzenetére


nyalifali
aktív tag

@Gabady

Megoldottam.
ECU PCB-n lévő Siemens miniPCB-n oxidálódtak el a lábak, valószínű úgy függ össze a belső takarítással, mint betegnek az utolsó kenet, csak gyorsította a hiba kialakulását.
Ezért nem működött az EPCOS B3550.

Csatolok egy képet, a szürke kocka a RF low-loss filter for remote control receivers.
Tisztítás után azonnal indult.

Kössz!

[ Szerkesztve ]

VaNmIT

(#65470) rob210 válasza vASalo (#65466) üzenetére


rob210
Topikgazda

Lehet a nyomáskapcsoló, M2 betegség.
De akár gáz elszivárgás is lehet.
Diag megmondja, hogy nyomás van-e és onnan kapcsolni is lehet a kompresszort.

Renault power

(#65471) rob210 válasza Plero (#65467) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hőfokjeladót cseréld ki.

Renault power

(#65472) rob210 válasza nyalifali (#65469) üzenetére


rob210
Topikgazda

Remek munka, komolyan gratulálok.
:R

Renault power

(#65473) rob210


rob210
Topikgazda

Na és, hogy én is írjak valami remek storyt.
Ma gondoltam kicserélem végre a váltórúd szimeringet, mert nem vészesen de azért szivárgot.
Szétkaptam összeraktam, és most mehetek a párom kocsijával dolgozni, mert az új szimering olyan szoros, hogy nem tudok sebességeket váltani :(
Van egyesem meg kettesem.
De amikor a rudazatnak fel le kéne csúsznia a szimeringben akkor meg se moccan, csak ha kalapáccsal felkocogtatom, meg csavarhúzóval lefeszítem.
Na így cseréljen otthon mindenki szimeringet.
:W
Meg ha már alatta voltam találtam még egy két hibát.
Öreg autó ez van :(

Renault power

(#65474) nyalifali válasza rob210 (#65472) üzenetére


nyalifali
aktív tag

Köszönöm.

Összefoglalva volt egy hibám, amire független szerelők széttárták a karjukat, márkaszerviz 150e+munkadíj.
Megoldás: féktisztító + fogkefe ~ 900Ft.

Nem vagyok szakmabeli, de mindig is érdekelt az ok-okozat, összefüggés és a működési elv.
Most bejött, nem mindig alakul azért így, de megosztom veletek.

VaNmIT

(#65475) vASalo válasza rob210 (#65470) üzenetére


vASalo
tag

Köszönöm a választ neked is.
Csütörtökön kiderül, ha viszem hozzád.

[ Szerkesztve ]

(#65476) #89309696 válasza ThodEE (#65437) üzenetére


#89309696
törölt tag

Szerencsétlenről hogy lejött a lakk. Én is eladtam a Kangoot, "testvérek" jelentkeztek érte, 150-ért vitték is. Szerintem a legjobb állapotú autó ami a kezükbe került valaha, még így is. Azt el is felejtettem mondani, hogy oldalt mindkét ajtónál megnyomkodtam és beszakadt az ujjam úgy el volt rohadva, de a kerékíveknél is mállott, amit egy Renault-nál művészet megoldani.

(#65477) pubos


pubos
tag

Helló.Valaki használ vagy használt már VASCO légszűrőt esetleg?Ha igen mennyire vállalható?köszi :)

(#65478) Plero válasza molnarpeter (#65468) üzenetére


Plero
tag

Esetleg kapcsolási rajz az autóról valahol elérhető?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#65479) ThodEE válasza forceberg (#65455) üzenetére


ThodEE
őstag

Ehhez a zenei stílushoz nem jó a kondi, 35ös tápkábel elég volt.
Faternál a Suzukiba van kondi és kikapcsolt zene mellett észrevehetően könyebben indul a kocsi mint mikor nincs bekötve a kondi, 10es kábelezése van :C

Fehér Farkas
Ezen is hosszú volt már a hibalista és jelentősen áron alul kínáltam (50k) , még hagytam is magam csak vigyék, így 35öt adtak érte, tegnap leadtam az adásvételit és el is vannak felejtve, remélem nem jutok újra eszükbe így is hazudoztak össze vissza de legalább a hivatalos részeken túlvagyok :))

[ Szerkesztve ]

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#65480) Gabady válasza nyalifali (#65469) üzenetére


Gabady
aktív tag

Szép munka. A kültéri vezérlő (motorvezérlő) = ECU , a beléti vezérlőegység pedig az UCH.

Amúgy kisbarátom clioja eszi az olajat. 2002-es úgy emlékszem, 2/2 clio. 1.4 16v.
Elég rángatós, szar az alapjárata, és mellé kb 5000km-enként elfogyaszt 1liter olajat. Nem teszkós, motul 5w40.
Az alapjáratot próbáltuk orvosolni gyertyacserével, a szívósor és pillangószelep tömítéseinek cseréjével. Diagnosztika azt mondta, hogy szar a lambda szonda, így mind a kettő ki lett cserélve Bosch-ra....
Nincs gyújtáskimaradás, illetve kis gázadásra, meg fordulaton kisimul...
Ötlet?

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65481) baluka6 válasza rob210 (#65473) üzenetére


baluka6
aktív tag

Egyszer (ha netán időd is engedi) írhatnál összehasonlítást a Megane és a Toyota Corolla Verso párosról. Mind szerelhetőség, alkatrészár, meghibásodás, mind fogyasztás tekintetében. :)

(#65482) rob210 válasza Gabady (#65480) üzenetére


rob210
Topikgazda

Trafókat mérjétek ki, gyújtáskimaradás lesz.

Renault power

(#65483) rob210 válasza baluka6 (#65481) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha érdekel majd privátban megírom.. A toyota se szent, de szerethető.

Renault power

(#65484) Gabady válasza rob210 (#65482) üzenetére


Gabady
aktív tag

Hogyan mérhető ki a hiba ?

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65485) Gabady válasza Gabady (#65484) üzenetére


Gabady
aktív tag

Jha és azt még hozzátenném, hogy hidegbe elég köhögősen indul, meleg motornál meg van amikor nem is tartja meg az alapjáratot.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65486) z00li


z00li
senior tag

Sziasztok!

A nemrég vásárolt Twingón előjött pár hiba:
Tegnap mentem hazafelé és a kormánykerék mögül mintha füst jött volna ki. Égett szag nem volt, leállítottam, vártam kicsit, majd továbbindultam. Utána nem láttam hogy füstölt volna. Ennek ellenére ma nem indultam el vele. Valami zárlatos lehet?
Másik probléma, hogy fékezéskor jobb hátulról súrlódó hang jön, hol kisebb, hol nagyobb mértékben. Gondolom a fékkel lesz valami probléma, vagy okozhatja valami más?
Leginkább az bosszant, hogy próbaúton ezek nem jöttek elő. :W Mindegy, mit vár az ember egy nagykorú autótól? :F :((

Üdv: Z

(#65487) Gabady válasza z00li (#65486) üzenetére


Gabady
aktív tag

Van benne klíma ?
Ha elektromos zárlat lett volna, úgy gondolom szagról felismerted volna.... jellegzetes szag az amperszag. :)

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65488) rob210 válasza Gabady (#65484) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ellenálást kell mérni.
Aminek megnövekedett az ellenállása az kuka.

Renault power

(#65489) rob210 válasza Gabady (#65485) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez viszont akkor fojtószelep takarítás is.
HA volt takarítva akkor meg fojtószelep pozicióméter csere.

Renault power

(#65490) rob210 válasza z00li (#65486) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vigasztaljon, hogy a twinihez fillérekért vannak az alkatrészek.

Renault power

(#65491) z00li válasza Gabady (#65487) üzenetére


z00li
senior tag

Nincs klíma benne. :( De akkor mégis mi lehetett? :F Nem tudom használjam-e így a kocsit. Hirtelen nem tudok épkézláb szerelőt. :O
Rob neked van valami ötleted a fentebbi hibára? :F

(#65492) Gabady válasza rob210 (#65489) üzenetére


Gabady
aktív tag

Abból a potenciométerből mi az ajánlott márka ? úgy látom elég hoki áron mennek.
https://alkatreszek.hu/termekek/auto_erzekelok_jeladok_kapcsolok_elektronika/fojtoszelepallas_erzekelo/renault/clio/clio_ii_bb_cb_1998_09/15562

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65493) Gabady válasza Gabady (#65492) üzenetére


Gabady
aktív tag

Visszavonom, elektromos pillangószelepes.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65494) rob210 válasza z00li (#65491) üzenetére


rob210
Topikgazda

A füstölésre nincs le kell bontani és megnézni van-e bárhol égésnyom.
Ha van akkor orvosolni.
A fék pedig valószínűleg levállt a ferrodo réteg.
Et twingo betegség magyarázatom nincs rá, de sok esetben kellett már pofát cserélni, mert féma fémen fékezett.
Sokat ne használd így, mert a dob is oda lesz és az már nem olcsó mert abban van a csapágy is és felszereltség függően az ABS gyűrű is..

Le kell kapni a fékdobot és megnézni, olyan is volt már, hogy csak a rugó tört el és egy 1800.- os rugószettel orvosolható volt minden hiba.
:R
Doblevétel nélkül nem úszod meg.

Renault power

(#65495) rob210 válasza Gabady (#65493) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor az digitklímás?
Ahoz volt elektromos a pillangószelep 2002 ben
az viszont akkor jó móka lesz.
A gyertyák amiket cseréltetek rendben vannak és hézagot ellenőriztétek?

Renault power

(#65496) Gabady válasza rob210 (#65495) üzenetére


Gabady
aktív tag

Nem digitklímás, de a pillangószelep az elektromos...
Igen, ellenőrizve lett. A kis barátom most vesz 4 trafót, azt mondta, hogy leszarja, illetve vett 4 db NGK gyertyát.
Pillangószeleppel akkor bukta van...

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#65497) rob210 válasza Gabady (#65496) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nincs bukta, az nagyon ritka esetben szokott elromlani.
A gyertya miért NGK? Na mindegy a hézagra tessék figyelni, 0.9 legyen hézagmérővel be kell állítani.

Renault power

(#65498) #89309696


#89309696
törölt tag

[link]
Valaki kicsit elnézte azt az árazást. :U

(#65499) Plero válasza rob210 (#65471) üzenetére


Plero
tag

Ok, cserélem. Ajánlott típus?

Milyen olaj jó a motorba? {2000 évjárat Laguna 1.9 dTi, 325000km az órában. :) }

[ Szerkesztve ]

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#65500) LamerGyuri válasza #89309696 (#65498) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Ha a motor is ott van a puttonyban megvásárláskor, annyira nem is elrugaszkodott az ár :D

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.