Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#48851) -=Tiger=- válasza Savanya (#48742) üzenetére


-=Tiger=-
tag

Én tudok. :DD

(#48852) orosziem81 válasza #42667776 (#48847) üzenetére


orosziem81
tag

Kedves Lion,

Erősen matt, kissé repedezett műanyag fényszóróburkolat menthető?
Ez a munka mennyi időt venne igénybe?

Üdv:
István

[ Szerkesztve ]

(#48853) #42667776 válasza orosziem81 (#48852) üzenetére


#42667776
törölt tag

Szia!
A matt rész helyrehozható a külső felületen, ha már belülről is elindult a folyamat azzal nem tudok mit kezdeni, de ez csak csiszolás/polírozás után látható, általában az izzó előtti részen szokott egy folt lenni, ha belülről is matt. A repedezettség látszani fog polír után is, a külső felület tükör sima lesz, de a repedések ha az anyag vastagságban vannak az nem kicsiszolható.

Üdv: Józsi

(#48854) tresh válasza #42667776 (#48847) üzenetére


tresh
addikt

A jó kis 2 liter tamás :)) Szeretem ezt a gépet nagyon! :R

(#48855) gabx76 válasza eTrade (#48848) üzenetére


gabx76
senior tag

Köszönöm! :R

(#48856) Cane válasza rob210 (#48849) üzenetére


Cane
őstag

Igen, ahogy Diablo is írta, kékesebb a színe. Kinek mi jön be: otthon kizárólag meleg fehérek az izzók, az autóben viszont hideg fehér kerül. Kb 4500-5000 kelvin környékétől viszont gagyi kínai led kékes színek kezdődnek.

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#48857) TayRol


TayRol
veterán

Újabb észrevétel: 1500 alatt elég nyomaték szegény a motor. Aztán megindul. Ahol a 170 lovas tdci mondeom kilő, ott ennél egy kicsit várni kell. :D

Amúgy tud valaki jó bontót? Az előző tulaj kicsit megrepesztette a bal tükör első, szinezetlen műanyag részét, és az index nem pattan be.

Illetve be van jelölve, de tolatáskor nem megy le a tükör...

[ Szerkesztve ]

(#48858) orosziem81 válasza TayRol (#48857) üzenetére


orosziem81
tag

Szia,

A tükörmozgatásért felelős motor/mechanika sérülhetett meg.
Nekem a jobb tükrömnek ment neki valaki, azóta csak jobbra-ballra mozog, fel-le nem.
Hallgasd meg, hogy jár-e a motor, tehát mozgatni hajlandó lenne-e. Ha igen, akkor sejtésem szerint javítható házilag. Én még nem bontottam ki azt a területet.

Persze nem tudom, hogy a tükörpárról írtál-e vagy csak a sérültről, hogy nem megy le.

[ Szerkesztve ]

(#48859) eTrade válasza TayRol (#48857) üzenetére


eTrade
tag

Ez teljesen logikus, mert a jelenlegi kocsiban nem is 170 pacis motor van. :)
A következő bontót tudom javasolni: franciabonto

(#48860) TayRol válasza orosziem81 (#48858) üzenetére


TayRol
veterán

A tükörpár nem hajlik le, kvázi egyik sem. A sérülés szvsz nem olyan mértékű, hogy belül sérüljön bármi is. Járó motornál ha rükvercbe teszem akkor hallani kellene, hogy próbálkozik lefele hajtani a tükröket?

De most megnézem, kimegyek a garázsba, hogy fel-le - ha kézzel állítom, megy-e...

szerk: ha kézzel állítom a tükröt akkor megy minden fele, fel-le is.

[ Szerkesztve ]

(#48861) TayRol válasza TayRol (#48860) üzenetére


TayRol
veterán

nagyon hülye vagyok: a wipe az nem a szélső tükör, hanem az ablaktörlő... :DDD én hülye. :W

Mivel az van írva: "Auto rear wipe with reverse gear".

[ Szerkesztve ]

(#48862) tresh válasza TayRol (#48861) üzenetére


tresh
addikt

ennél már csak az jobb hogy ez kb 25 éves fjucsőr a rönókba :)

(#48863) TayRol válasza tresh (#48862) üzenetére


TayRol
veterán

a fordokban lehajlik a tükör, ha tolatsz, valamiért itt is azt vártam.:D

a bontós azt mondta, hogy csak egyben lehet tükröt szerezni (ez most nem tudom azt jelenti-e, hogy ő csak egyben akar), úgyhogy most egy darabig így lesz, aztán meglátom. ha a színezett részt át lehet tenni (nekem fényes fekete) akkor valamit majd keresek.

(#48864) mycso válasza TayRol (#48863) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Pont kérdezni akartam, hogy elektromos-e az ülésed, mert azoknál tudja alapból ezt a tükör biccentést.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#48865) TayRol válasza mycso (#48864) üzenetére


TayRol
veterán

Ó... Az, és a xenon nincs benne.

(#48866) Tom5


Tom5
addikt

Ma megjött a kájhacső a levegőnek. Teljesen korrekt. Hétvégén felaplikálom. :DD

(#48867) kirjak


kirjak
aktív tag

Sziasztok!

Szeretnék csatlakozni. Egy megane 3-asom van 1.5 dci 252.000 km-t futott hiba nélkül és most rendeltem meg a megane 4-esemet 1.6dci bose felszereltséggel.
Ez életem első új autója, tudnátok segíteni hogy mire figyeljek majd ? Mit várhatok az 1.6 dci - től az előzővel szemben?
Köszi mindenkinek a segítséget előre is !

:R

A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T

(#48868) mycso válasza TayRol (#48865) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Ha elektromos az ülés, akkor lennie kell benne.
Oldalt a tükör választó gombot (a nyilacskák alatt) nyomd le (jobbost) és akkor tolatáskor le kell billentenie.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#48869) TayRol válasza mycso (#48868) üzenetére


TayRol
veterán

kicsit félreérthetően fogalmaztam. az elektromos ülésállítás és a xenon sincs benne.:)

(#48870) diablo1984 válasza kirjak (#48867) üzenetére


diablo1984
veterán

Az 1,6 dci már láncos motor ès az a nagyobbik dízel a választható motorok közül! Mèg negatív dolgokat nem hallani róla, majd baleset menteset hozzá!

(#48871) rob210 válasza kirjak (#48867) üzenetére


rob210
Topikgazda

"tudnátok segíteni hogy mire figyeljek majd"

Hogy élvezd a kilométereket vele nagyon.

Igazán nincs mire figyelned majd 10-15 ezer kilométer után.
:R

Renault power

(#48872) eTrade válasza kirjak (#48867) üzenetére


eTrade
tag

Szia,
Ez a cikk igaz már kicsit régi, de szerintem egész jól összefoglalja hogy mire érdemes vigyázni egy vadiúj Diesel autónál: [link]

(#48873) diablo1984 válasza eTrade (#48872) üzenetére


diablo1984
veterán

Vègre egy cikk ami bár koros de mèg mindig aktuális! :R

(#48874) manoarc


manoarc
senior tag

(#48875) rsf válasza diablo1984 (#48841) üzenetére


rsf
senior tag

Igen így van
5W40 helyett lehet 0W40-et rakni de 5W30-at nem!! Vagyis nem ajánlott.
Létezik hideg és meleg oldali viszkozitás!
A meleg oldali üzem meleg állapotra vonatkozik és abba sok minden bele szól de igazából a konstrukció határozza meg.
Ezért kell betartani a W utáni számot!!
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#48876) meroly


meroly
veterán

Abban tudnátok segíteni, hogy mi a helyen eljárás abban az esetben, ha 90%-ban városban használt kocsit szeretnék főúton kikormolni?
Mennyi ideig, milyen fordulaton stb stb?
1.4 16V Clio-ról van szó.
Köszi

[ Szerkesztve ]

Impossible is nothing

(#48877) rob210 válasza meroly (#48876) üzenetére


rob210
Topikgazda

3000 feletti fordulaton legalább 100 kilométert menj, nem árt ha esetleg raksz bele némi adalékot is.
Lehet kapni elég sokfélét.

Jah most nézem főúton szinte lehetetlen.
Autópálya.
:R

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#48878) meroly válasza rob210 (#48877) üzenetére


meroly
veterán

Rendben, köszi.
Adalék alatt akár egy 100-as oktánszámú OMW-s tankolás is megteszi?

Egyébként melyik kutakat favorizáljátok? Swiftet az önkiszolgálóba vittem, de a Clio kényesebb erre.

[ Szerkesztve ]

Impossible is nothing

(#48879) TayRol válasza rob210 (#48877) üzenetére


TayRol
veterán

Dízelnél is kell 100km autópálya? Azért az kevés embernek adatik meg.

(#48880) tresh válasza TayRol (#48879) üzenetére


tresh
addikt

Oda visssza 50-60km is elég. A fordulat a lényeg :R

(#48881) TayRol válasza tresh (#48880) üzenetére


TayRol
veterán

Oké, mert én eddig 30-40-et mentem a Forddal, 2500-2700-as fordulaton (ami azért már 140-150 környéke). :)

[ Szerkesztve ]

(#48882) meroly válasza rob210 (#48877) üzenetére


meroly
veterán

Milyen gyakorisággal javasolt ez a kormolás?
A havi felhasználásom 5-600 km és havi szinten 80% a városi forgalom ebből.

Impossible is nothing

(#48883) diablo1984 válasza rsf (#48875) üzenetére


diablo1984
veterán

Persze, de az adott motorban sosem volt a bele való olaj az 5w40! Az 5w30assal gurult le a gyártósorról, az a belevaló olaj, a másik csak valakinek a spórolásából kerülhetett bele! Amúgy a 10w40-et igènylő motorba is lehet full szintetikus 5w30ast tenni, csak felesleges luxus, de vèknyabb rakható bele bármikor...

meroly: benzines rèvèn nincs rá igèny, neked az elmúlt 15ezet km-t kell kiveretni, ahhoz megteszi 1 alkalom is, utána normálisan használhatod. A legjobb mogoldás a szívósor levètele jelentenè ès azt kipucolni, mert az egr beleengedett rengeteg mocskot anèlkül, hogy lett volna èrtelmes szívás! De próbáld meg sportosan meghajtani, úgy hogy már neked is fájjon, ilyenkor az a lènyeg, hogy minden átforrósodjon ès rendesen meglegyen a szívás kipufogás nagy nyomással, amihez fordulat kell!

[ Szerkesztve ]

(#48884) pècsimunkás válasza meroly (#48878) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Mindegy melyik kútra viszed szerintem . Mindenki másra esküszik . Nekem pl az Agip volt a kedvenc ...
Shell , OMV , MOL , mindegy ...

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#48885) baluka6 válasza TayRol (#48881) üzenetére


baluka6
aktív tag

esetleg ha visszaváltasz egy sebességfokozatot? :))

(#48886) TayRol válasza baluka6 (#48885) üzenetére


TayRol
veterán

á, azt nem szabad.:D

(#48887) rob210 válasza TayRol (#48879) üzenetére


rob210
Topikgazda

Diesel nem keverendő össze a benzinessel, meg neki azért kéne mert sokat állt az autó az elöző tulajnál. Nem véletlen írom amit írok.
;)

Renault power

(#48888) rob210 válasza diablo1984 (#48883) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerintem abban nincs egr.
De lehet tévedek.

Renault power

(#48889) TayRol válasza rob210 (#48887) üzenetére


TayRol
veterán

És olyan sok kell a benzinesnek?

(#48890) rob210 válasza TayRol (#48889) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem, állt a kocsi sokat és most volt kitakarítva, de azt amit nem szedett le a szerelő máshogy nem nagyon tud megjáratni.
Pont, hogy a benzinesnek nem is nagyon van rá szüksége, csak neki ez most egy egyszeri nagyobb takarítás lenne, ezért írtam az adalékot is.
(Injektor tísztító...etc.etc.)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#48891) diablo1984 válasza rob210 (#48888) üzenetére


diablo1984
veterán

akkor az még a jobbik eset lenne! De abban az időben tolták már mindenre rá az egr-t(renaultnál dízel fronton tuti, opelnél meg mindenre), ezért gondoltam, hogy ezen is lehet, bár tapasztalaton nincs ilyen szinten erről a motorról!De most már jó lenne ha valaki letisztázná, hogy az 1,4 16V és az 1,6 16V motorokban van-e egr vagy nincs! Mert nem kizárt, hogy valaha ilyen motoros járgány lesz a következő autóm és jó volna biztosra tudni!

(#48892) rob210


rob210
Topikgazda

Na ma nem voltm rest volt pár perc szabadidőm.
Mindig ment az 5w30 <------>5w40 vita.

Elf Evolution 900 SXR 5W-40 motorolaj.

Minősítések:
ACEA A3/B4
API SM/CF
Renault RN0710/RN0700

Elf Evolution 900 SXR 5W-30 motorolaj.

Minősítések:
ACEA A5/B5
API SL/CF
Renault RN0700

Na én ezért teszem az 5w30 at a kocsiba.
:R

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#48893) gooool válasza rob210 (#48892) üzenetére


gooool
őstag

Most pont ennek a témának olvasgattam utána, pont ezen két olaj összevetésében.
De én is arra jutottam, hogy jobb az 5W30 az 1.9dCi-be.
Kíváncsi leszek változik-e majd a motorhang vagy bármi más ha bekerül az úgymond budget Mannol 5W40 helyett. :)

Üdv, Balázs

(#48894) rsf válasza diablo1984 (#48883) üzenetére


rsf
senior tag

Idézet amivel teljesen egyetértek:
A motorban igen sok helyen a kenőolaj magasabb hőmérsékletű felületekkel találkozik, hengerfal, melynek a felső zónája 300C körül is lehet, a dugattyú tető alsó felülete, a vezérműtengely, a szelepszárak... nem az a kérdés, hogy az olajteknőben, ahol 60-100C-s az olaj, hanem ott ahol épp ellátja a feladatát, ott hogyan tud megfelelni a követelményeknek...

A kopott fémet semmivel nem lehet pótolni, csak méretre munkálással, és alkatrész cserével... egy 50-es olaj épp oda nem "fér be", ahonnan a 30-as nem képes felépíteni a folyadéksúrlódáshoz szükséges nyomást a csapágyban... De ezt az önjelölt kocsmai szerelők nálam biztosan jobban tudják...

[ Szerkesztve ]

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#48895) rsf válasza rob210 (#48892) üzenetére


rsf
senior tag

Jajjj

Az ACEA C3 az egy minőségi osztály az 5W30 meg viszkozítási!

De mindenki azt rak a kocsijába amit akar!
Kérem kapcsolja ki.

Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#48896) gooool válasza rsf (#48895) üzenetére


gooool
őstag

A szervizkönyvben nekem arról szól a fáma, hogy tudjon az olaj ACEA A3/B4-et VAGY MAGASABBAT. Ergo az A5/B5 bőven kiszolgálja az efféle elvárásokat, akárhogy is nézzük.
A többi minősítés is lefedi a 40-es olaj képességeit.

Kb. ezt most ahhoz tudnám hasonlítani, hogy ne vegyünk nagyobb akksit a verdába, mert biztos nem véletlen akkora van benne...Közben erre is egyértelmű a válasz. :)

Nyilván ne öntsünk totál más spec-ű és minősítésű olajat a gépbe, mert nem biztos, hogy megköszöni, de a modernebbre, jobbra biztos nem fog sztrájkba kezdeni.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Balázs

(#48897) rob210 válasza rsf (#48895) üzenetére


rob210
Topikgazda

No és ennek ki állította az ellenkezőjét???
Ezt most nem értem.
Nekem gyárilag 5w30as olajjal jött ki a kocsi.
Csak itt sokan 5w40et tesznek bele.
Tehát mitől térek el vele :F

Renault power

(#48898) rsf válasza rob210 (#48897) üzenetére


rsf
senior tag

A részecskeszűrős újabb Renaultokba RN720 / ACEA C4 -es szabványú olaj kell aminek 5W30 a viszkozitása.
Mondj ennél magasabb vagy ugyan ilyen minőségű olajat ami hígabb! :)

Jó kis oldal: [link]

Üdv.

[ Szerkesztve ]

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#48899) eTrade válasza gooool (#48896) üzenetére


eTrade
tag

Ha minden igaz akkor ilyen kocsid van: Laguna II 1.9 dCi (88 kW, B74 / K74, 2001 - 2005)

Renault gyári olajgyártója (elf) a következő olajat javasol a kocsidba:
Elf Evolution 900 NF 5W-40
Elf Evolution 900 SXR 5W-40
+
Total Quartz Ineo MC3 5W-40

Ezekkel biztosan nem lesz semmi gond.

[ Szerkesztve ]

(#48900) diablo1984 válasza rsf (#48898) üzenetére


diablo1984
veterán

1. az adott lagunában nincs részecskeszűrő
2. attól, hogy nem részecskeszűrős, nem is kell bele DPF-es olaj
3. van 5w30asból is nem DPF-es és DPF-es is
4. nem tudom, hogy te vagy nagyon értesz az olajakhoz(és mi ezért nem értjük), vagy nagyon nem(és akkor te nem érted azt amit mi mondunk)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.