Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ketogén étrend
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz
Wiz Khalifa #48949 üzenetére
igen, így már annak tűnnek!
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
diablo1984 #48948 üzenetére
Eleinte akkor volt csak ha a kuplungot felengedtem. Ha lassan csúsztatva, ha gyorsan tökmind1. Aztán pár napra rá előjött úgy hogy ha benyomom már akkor is hallható volt. Mostanság meg úgy is előjött ez a hang ha pl megyek 20-30-al leveszem a lábam a gázról, motorfék elkezd lassítani és akkor egyből. Szóval szerintem ezek bakok lesznek. Mert akkor jönnek elő a hangok inkább ha a motor "billeg".
-
diablo1984
veterán
válasz
Wiz Khalifa #48947 üzenetére
és ha a kuplungot nyomod, akkor csinálja, semmi döccenő, semmi egyéb?
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
diablo1984 #48946 üzenetére
Akkor ez motortartó bak lenne mi?
Ennek olyan a hangja olyan "reccsenés" hallatszik mint ha pl egy rugó vagy valami kurvára öreg lenne és ahogy összébb nyomódna (ugye kátyú stb...) és olyan lenne. De rugó nem lehet mert szép állapotban van. Vagy a motortartó bakra gondolok, szerintem még gyáriak (15évesek) vagy akkor esetleg a nemrég kicserélt alsó lengőkarokra, hogy valahol szorulna stb... és azt hallanám.
-
diablo1984
veterán
válasz
Wiz Khalifa #48945 üzenetére
luplung kinyomó csapágy az inkább csapágy hangja van, mintha valami lemezt forgatnál(mint egy szar csapágy, csilingelő hangja van és hallik, hogy forog) vagy ilyesmi.
-
Wiz Khalifa
veterán
No a hátsó lengéscsillapítók is kicserélve.
Már csak a féktárcsák lennének meg egy "ismeretlen hiba".
Így segítséget kérnék tőletek.
Egyszer mikor mentem a kocsival elkezdtem hallani ilyen furcsa "recsegés" szerű hangot. Akkor adta ki a kocsi ha felengedtem a kuplungot. Nem sokkal utána már akkor is ha benyomtam. Mostanság meg akkor is hallom hogy ha a gázt felengedem és akkor a motorfék elkezd hatni. A szervizben vagy motortartó bakokra gondoltak vagy kuplung kinyomó csapágyra.
Szerintetek? Remélném hogy a kuplung kinyomó csapágy lenne az olcsóbb. De épp ésszel arra a következtetésre jutottam hogy a motortartó bakok lennének szerintem már csak amiatt is mert akkor nem adná ha csak a gázt engedem el. Mert ha csak kuplungoláskor lenne akkor mondanám hogy a kuplung kinyomó csapágy az.
-
kcs73
aktív tag
Sziasztok! Apumnak van egy Dacia Dusterja,és nincs benne tempomat,meg riasztó,meg tolató radar.
De szeretne bele.Tudtok ajánlani valakit,vagy céget,ahol beszerelik ezeket?
előre is köszönöm! -
mycso
Topikgazda
(#48931) Syd2012: megtörtént
(#48933) MMA87: ez csak update fejhez jó, tunerhez csak a cd tár csatlakozójára rakható "usb emulátor"-al lehet aux-ot csinálni, de ez drága (15-20K), illetve sokaknak fagyogat, a sok fájlt, mappát nem ismeri fel, stb. ... tehát problémás
(#48935) MMA87: a tuneresen fizikailag nincs ott a "C2" csatlakozó, illetve nincs az expert menüben aux mós (sőt lehet expert menü sem)
(#48936) MMA87: ez a videó valami humbuk...ahogy PeterPH is írja, ez talán valami fos fm transzmitter. Hogy a csávó a cd-s fejhez miért irogat kazetta fej okosságokat azt én sem értem.
Amúgy ha forrasztgatós vagy, akkor EZEN az oldalon van valami okosság, hogy hogyan lehet rá digitális bemenetet fabrikálni.
-
_NCT
addikt
Mondjuk az érdekelne, hogy neki például hogy jött össze...
-
_NCT
addikt
Sziasztok!
Tuner list-es autóban lehet aux in kábelt csatlakoztatni a rádióhoz? 2003-as Renault Megane Privilege.
Erre gondoltam:
-
tresh
veterán
válasz
forceberg #48926 üzenetére
Valvoline-t használtam az m1-be pedig az egy fos 1.6 8 szelepes motor volt? Miért is baj ez ? Ez az olaj dolog is túl van lihegve... vékonyabb olaj előnye a turbós autóknál fog érezhetően elő jönni főleg hideg oldalon, hideg indításnál. Gyártói előírásoknak megfelelőt teszed be hulla mindegy ki gyártja nem rontasz el semmit. De az nettó baromság hogy majd az 5w40 helyett beleöntöd a 0w30-at mert mennyivel jobb lesz az autódnak.. Szerintem max eggyel vékonyabb olaj választásával még nem lősz mellé. De az alámenni felesleges. Ahogy pl attól is agyfaszt kapok ha valaki azért vált sűrűbb olajra mert eszi az autó.. és nem az okát keresi hanem rátölti a 15w40-et mert az majd jót tesz..
-
rsf
senior tag
Bocsi az olajfilm nem leég hanem nem tudok rá jó szót megszakad, elválik... És ilyenkor jön a fémes kapcsolat a surlódó részek között. Ezt a jelenséget a túl híg/felhigult olaj okozza.
De tényleg nem akarok senkit megtéríteni mindenki használjon olyan olajat amilyet csak akar.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
diablo1984 #48928 üzenetére
Hajtókar csapágyra gondoltam elsősorban.
Üdv. -
rsf
senior tag
Ebben az idézetben benne van az én álláspontom!
Én úgy gondolom, hogy egy autó üzemmelegen működik az élete kb. 90%-ában.
Az autó motorjában alkalmazott technika szabja meg hogy hozzá milyen olaj az ajánlott. Nem véletlenül van az hogy a 30.000-es olajperiódust a motor tudja megfelelő olajjal.
A fenti idézetben is utalnak rá, hogy az olajfilm fentartása a lényeg, hogy ne legyen fémes érintkezés a motorban. És mivel az x40-es használat során x30-as lesz ebből következik hogy az x30-as meg x20-as ami már annyira vékony filmet képez, hogy melegen nagy fordulaton már nem ken eléggé. Mondjuk egy hosszú autópálya tempó mellett.
Ezért én csak az azonos vagy magasabb minőségen belüli hideg oldali olaj vékonyítást pártolom. Ugyanis hidegen még fontosabb a jó kenés mert a vastag olaj nem jut el mindenhová egyből és nem is fér be olyan könnyen mint a vékony. És ugye hidegen nem véletlenül nem szabad pörgetni és terhelni az autót. Ezzel biztosítjuk, hogy a vékonyabb olajfilm réteg nem fog elégni és elég lesz a kenése addig amig rendesen felmelegszik.
Ezért vagyok most bajban ugyanis nem találok a piacon RN720 vagy Acea C4-es 0W30-as olajat.Üdv.
-
feri19
csendes tag
Köszi!
-
diablo1984
veterán
válasz
feri19 #48921 üzenetére
beszélj a pajzsosokkal, mert az nem renault technika! az tudtommal egy elektromágnes, amit egy kapcsolóval lehet oldani, na ha a kábel szakadt valahol akkor cumi..... fater verdájában drótos nyitásúvá lett megcsinálva, mert az is minden kb 10. kísérletre nyitotta a motorteret, volt hogy a szervízben ki sem tudták nyitni...nem hülyeség, de mint egy riasztó ha beszarik, kurva kellemetlen tud lenni!
-
feri19
csendes tag
Helló a pajzs motortér védelem nem kapcsol ki, nem tudom nyitni a motorteret, mit lehetne tenni? Minden más jól működik, riasztó ki-be, csak a motorteret nem tudom nyitni! Köszi Megane2 kombi 2004
-
kirjak
aktív tag
Rs-e van valakinek ?
-
Cane
őstag
válasz
#42667776 #48916 üzenetére
Hadd idézzek megint Olajdoktor úrtól:
"Az 5W-30-as olajokkal kapcsolatos megállapításával vitatkoznék egy kicsit. Nem attól jó egy olaj, hogy a lehető legvastagabb. Az olaj viszkozitása akkor a legjobb, ha a lehető legvékonyabb azok közül, amelyek még képesek a megfelelő olajnyomást biztosítani, és nem vékonyodnak el annyira, hogy fém-fém érintkezés léphessen fel.
Érthetőbben: vegyük számba az összes olyan olajat, amellyel rendben van az olajnyomás, és amely magas üzemi hőmérsékleten is képes fenntartani az olajfilmet, majd válasszuk ezek közül a legvékonyabbat. Ugyanis az olaj vastagsága csak addig a pontig előnyös, ameddig feltétlenül kell, a nyomás és az olajfilm fenntartására. Ezen felül inkább hátrány, ugyanis - a viszkozitás növekedésével - lassul az olaj keringése, és ezáltal a hőelvezetés, valamint a motornak nagyobb ellenállással szemben kell dolgoznia, így nagyobb lesz a fogyasztás. A legtöbb olyan motor, ami kenhető egy 40-es viszkozitású olajjal, kenhető 30-assal is, annál is inkább, mivel a 40-es olaj - főleg ha nem szintetikus - úgyis 30-assá nyíródik a motorban pár ezer kilométer alatt. Tehát egy xW-30-as olaj az esetek többségében valamivel jobb választás, mint egy xW-40-es.
Azért a 40-es olajok használói se keseredjenek el, a különbség nem nagy, az átlagautós nem is feltétlenül veszi észre. Olyan magas motorhőmérséklet pedig, ami kifejezetten egy 50-es olaj használatát indokolná, szinte kizárólag versenykörülmények esetén lép fel.
Üdv:
Olajdoki"Forrás: [link]
Szvsz a miértjét tök jól leírta.
-
#42667776
törölt tag
válasz
rob210 #48912 üzenetére
Érdekes ez a z olaj kérdés, sokan változtatni akarnak azon amit a gyártó előír, erre csak egy kérdés van MIÉRT...? Átlag felhasználó (nem céges) évente egyszer cserél olajat szűrőkkel stb, mondjuk 20k értékben és spórolni akar 500/1500/2000 közötti összeget, ehhez képest pl. a tankolás éves összegét nézve nevetséges összegért károsítja a motort, amit utána drágán javíttat
-
SPeti1984
senior tag
Tudja valaki, hol lehet nálunk kapni Elf Evolution RN-Tech 5W-40-es olajat? Forgalmazzák egyáltalán magyarországon?
-
rob210
Topikgazda
Azért én leÍrok ide egy tanulságos sztorit, persze mindenki azt önt a kocsijába amit csak akar, én tényleg nem vitatkozni akarok.
Mindig ez lesz a vége ennek a témánakA barátom vett egy II es cliot felépítésbelileg ugyan az a motor mint az enyém, csak értelemszerűen máshol vannak a felfogatási pontok. (motortartó , illetve a kiszolgáló eszközök.)
Megvételkor 5w40 es olaj került be.
Majd ment is vizsgára 1 hónapra rá.
Szóltak neki, hogy ehh kissé fogyasztja az olajat mert a kipufogó gáz összetétele majdnem határérték felett van.
Egyik alkalommal meglátta a csomagtartómba a kanna olajat, mentem épp olajat cserélni valakinek és kérdezte mikor cserélem az olajat és miért ilyet (5w30) elmondtam neki, hogy ez a gyári olaja ennek a blokknak és, hogy nekem ez bevált én ezt használom jó ideje, meg, hogy mindenkinek ilyet szoktam belerakni.
Erre lecserélte ő is 5w30 ra az olajat.
Lás csodát novemberben volt újra vizsgázni és bőven határérték alatt volt a kipufogó gáz összetétele.
Valamint ezt az olajat nem csipegeti!!!
Ebben a clióban még se dpf se abcfgrtartszdb nincs szóval ez nem játszik közre.Történet vége gyakorlati tapasztalat levonva, mindenki tegye szíve szerint azt a kocsijába amit akar.
Peace -
válasz
diablo1984 #48910 üzenetére
Szerintem csak simán nem fejlesztettek 5W40-esből DPF kompatibilis olajat, mondván, hogy az újabb motorokhoz mindhez 5W30 lesz az előírt.
-
Sanyo77
tag
válasz
diablo1984 #48907 üzenetére
Igen, itt most elvonatkoztattam a DPF-től (csak nem említettem) amikor azt írtam, hogy 5w30 helyett 5w40-et teszünk, ha már kopott a motor, és mondjuk eszi az olajat.
De ahogy Cane is idézte, a Renault DPF-es motorba nincs lehetőség 5w40-et küldeni, mert az nem lesz jó neki.Én eddig teljesen evidensnek vettem, hogy mind a 2 olaj full szintetikus. Esetleg nem?
-
válasz
diablo1984 #48907 üzenetére
Itt komoly bajok vannak. Az 5W40 is full szintetikus...
-
diablo1984
veterán
-
Sanyo77
tag
válasz
diablo1984 #48904 üzenetére
Igen, a dpf-es olaj korom nélkül ég el, amikor regenerál, azaz izzít az üzemanyag segítségével, így semmi nem marad jó esetben ott.
De a 5w30 viszkozitása, és az olajfilm vastagsága eltér az 5w40-től. 5w40-est is tudtak volna korom nélkül égő verzióban csinálni, mégsem tették. És ahogy írták előttem, a gyári előírást érdemes betartani. Az 5w30-ba nem teszünk 5w40-et (csak ha eszi az olajat), mert nem kopott lehúzógyűrűknél nem alakul ki a megfelelő kenés.
És itt a lényeg. Más az illesztési hézag esetleg? -
Cane
őstag
Hagyományos (dízel részecskeszűrő nélküli) Renault Laguna motor esetén az olajnak az ACEA B4, SAE 5W-40 előírásoknak kell megfelelnie, részecskeszűrővel szerelt változat esetén pedig Renault RN0720, SAE 5W-30 specifikációkat kell teljesítenie. Ha a megtett 200ezer km már komoly kopásokat is eredményezett a motorban, akkor hagyományos motor esetén magasabb viszkozitás szintű olajat is be lehet tölteni a tömítettség segítése céljából, részecskeszűrős jármű esetén viszont mindig ragaszkodni kell az ún. alacsony vagy csökkentett hamutartalmú olajok alkalmazásához, mert a részecskeszűrő nagyon érzékeny a hamutartalomra
Forrás: Totalcar/Olajdoki[link]
-
diablo1984
veterán
válasz
Sanyo77 #48903 üzenetére
nem hiszem, itt inkább arról van szó, ha bekerül a kipuffba az elégett olaj, akkor nem nyírja ki a DPF-et, valszeg valami olyan adalék lehet benne, ami jó neki, vagy más a rész szintetikusnak és a full szintetikusnak valamely tulajdonsága, ami miatt a dpf örül/nem örül!
-
Sanyo77
tag
válasz
diablo1984 #48902 üzenetére
Ezt sosem értettem, miért kell 5w30 a DPF-es be, és miért kell 5w40 az a nélküliekbe? Mások az illesztési hézagok a motorban?
-
válasz
diablo1984 #48900 üzenetére
Amelyik motorhoz a Total-Elf oldala 5W40-et hoz, abba nem öntenék 3W30-at.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Háború Izraelben
- Gyúrósok ide!
- Elektromos autók - motorok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xbox Series X|S
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok (Fekete és Fehér)
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Eladó Zenga Giulia gamer szék / Daccormax ergonomikus irodai szék
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak korrekt áron
- AKCIÓ! Xiaomi G34WQi 34 UWQHD 180Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 500GB Samsung 980 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest