Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#88201) macilaci78 válasza IMIIKE1998 (#88200) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Minden alkalommal, amikor a slusszkulcsot gyujtásra fordítod, felvillan Aladin lámpása, amolyan kontroll, hogy működik-e az izzó. Nekem 1 literes az olajtartály, kb 3 decinél szokott bevillanni fékezéskor, kb 2 decinél már folyamatosan világít.
1:50 keveréket tart, fogyasztástól függően kb 1-2k km-re elég 1 liter olaj. Ha az ezres helyiérték változik, teletöltöd...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#88202) Rivaul válasza IMIIKE1998 (#88200) üzenetére


Rivaul
addikt

Egy lámpa szokott lenni ami kigyullad ha kevés. De cca 5-800km egy teli olaj töltet. Szóval ne nagyon izgulj rá. Nem kell hetente nézni :)

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#88203) Rivaul válasza BennyHUN (#88196) üzenetére


Rivaul
addikt

Az F12 jó motor. Kérdés hogy mi lett felújítva? Nálam a teljes felújítás simán érthető arra hogy kapott új hengert stb. Akkor pedig a műszerfalon az a 30k csak egy szám. Kompressziót néznék ennyi futásra, az mindent elmond.

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#88204) IMIIKE1998 válasza macilaci78 (#88201) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Lehet, hogy akkor ez egy régebbi típus vagy esetleg nem eredeti a műszerfal. Nem mai darab, így lehetséges. A motor biztosan aprilia. Így néz ki a műszerfal, színben amúgy egyezik a motorral.
Bár ennyi pénzért nem panaszkodhatok, a patika állapot nem itt kezdődik.

[ Szerkesztve ]

(#88205) nyogo83


nyogo83
Topikgazda

Nem teljesen relevans, de csak hogy meglegyen ha valaki topicban rakeresne.

Keeway K-Light #szarkinai ridegtartas teszt harmadik ev:
- tavaly oktoberben letamasztottam a parkoloban, 100-as benzinnel megtankolva
- akksit soha nem vettem meg ki belole
- ponyva vagy barmi fedes nelkul "telelt"
Gyujtast raadtam, elso rugasra minden kohintes nelkul indult. Ettol fuggetlenul leszivtam a benzint(kb 1 litert hagytam benne), es elgurultam a kutra megtankolni. Ott mar az akksi is annyira osszeszedte magat, hogy poccre indult rola.

A motor utoljara fedett helyen a szalonban volt, eso, ho, madarurulek, minden amit egy varosi parkoloban az ev 365 napjan kaphat, azt meg is kapja.
Rozsdat 1 helyen fedeztem fel, feluleti rozsda a fektarcsan, ami az elso metereken le is kopott.
Ezen kivul sehol semmi.

Szoval elofordulhat ilyen tapasztalt is, illetve egy kis adalek amivel gondom volt. A tenyleges beuzemelest sok esetben a szalonnak kellene csinalnia megadott leiras alapjan. Na es ez az amibe sok helyen szarnak bele.
Nalam a hatso illetve az elso fek volt problemas, a hatso az erzesre neha mintha ragadt volna, az elsot pedig mintha nem lehetett volna finoman adagolni, fura erzes volt a fekkar huzasa kozben.(finoman alig lehetett fekezni, volt egy pont amin tul erosen befekezett)

Kezdtem azzal, hogy az egesz fekrendszert uj fekfolyadekkal atoblitettem, ami rengeteg szemcses dzsuvat hozott ki(ezt a szalonnak kellett volna megcsinalni, nem csak feltolteni).
Az elso fek problema pedig rem egyszeru volt (10-bol 10-nel nem csinaljak meg uzembehelyezeskor): a fekkar es a fofekhenger dugattyuja kozott finoman meg kellett olajozni/wd40/szilikonzsir/barmi, csak ne szarazon nyomja. Innentol kezdve gyonyoruen adagolhato lett az elso fek.

Kotelezo szervizzel kapcsolatban csak negativ tapasztalatom van(de ez az adott forgalmazot/szalont minositi, ami raadasul egy Suzuki markakereskedes volt) ha valaki hasonlot vesz, akkor mindenkepp a szentendrei kozponti szervizukbe vigye.

Nem a legjobb motor a vilagon, az uj Keewayek arai is drasztikusan megemelkedtek, de 125-os kategoriaban sok huszoneves ketes eloeletu markasabb hasznalt motorok mellett tud megbizhato alternativa lenni. Helyen kell kezelni :K Anno amikor vettem, akkor 4-500e korul mozogtak a hasznalt CG/YBR125 meg hasonlo karbis nem fiatal motorok, ez akkor 620e volt.

(#88206) Gabis válasza IMIIKE1998 (#88204) üzenetére


Gabis
őstag

Nagyon úgy tűnik, hogy ezt akkoriban lehagyták. Néha nézz rá, a tartályra, és nem lesz gond.

(#88207) IMIIKE1998 válasza Gabis (#88206) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Köszi! :R
Már elkezdtem itt agyalni, hogy mi lehet. Pedig tényleg szinte minden egyébben egyezik más Scarabeo-k műszerfalával. Akkor figyelem majd, bár most közel tele van.
+#88202Rivaul és #88201macilaci78
Köszi nektek is. Azért majd lehet elviszem egy szerelőhöz, hogy átnézze, minden jól megy-e rajta, de amúgy elég 2T "szaga" van, így sanszos, hogy kever rendesen.

[ Szerkesztve ]

(#88208) Zoli bácsi válasza nyogo83 (#88205) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Kilómétert mennyit ment?
Örülök hogy jó tapasztalataid vannak. Igaz hogy felment az ár, de még mindig messze a legolcsóbb a Keeway. Azért az aksit kivehetted volna télre, közben feltölteni. Szerintem ezzel jól nyekkre is vágtad (szulfátosodás). Tudom, nem nagy ár, egy tank üzemanyag ára nagyjából egy JP aksi.
Persze, akinek van berugókar a motorján, könnyen van. :)
Benzint szerintem felesleges volt leszívni, kb 1 éves 100-as benzinem van kannába, múltkor öntöttem a végét bele a fűnyíróba, semmi baja. Téli leállítás előtt egy fél deci szintetikus 2T olaj a tank benzinhez, elvileg van benne stabilizáló adalék, kutasok mondták, hogy jobb mint a spéci adalékok.. Meg rozsdától is védi a tankot. Csak keverd elő, vagy lötyögtesd meg a tankot hogy eloldódjon.
Ez a Szentedrei szerviz Benelli szerviz is, ugye? Ott helyezték üzembe az én gépemet is. :)

(#88209) nyogo83 válasza Zoli bácsi (#88208) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Nincs benne sok kilometer, 5000 alatt van mert szinte csak varosban hasznalom es pont beesett meg egy covid lezarasos/home office-os ev is :D

Akksit azert nem vettem ki, mert igazabol ugy voltam vele, hogy nem rakom le telre, csak jott egy het huvosebb/esosebb ido, nem volt kedvem menni vele. Gondoltam majd hasznalom meg, nincs is annyira hideg, stb stb. Aztan addig tologattam igy magam elott hetrol hetre, hogy igy maradt :DDD

Benzin ment az autoba, karba nem vesz. Tavaly nem volt jo tapasztalatom az 5 honapos benne hagyott benzinnel. Beindult, nem volt semmi gond, viszont motorfeknel illetve melegen gazelvetelnel olyanokat durrogott vissza, hogy csak lestem, illetve neha hirtelen gazadasra megtorpant.
Elvileg nem nagyon szabadna ilyet, de miutan hazaertem, leszivtam kb negyedig a regi benzint, majd kapott friss 100-ast es teljesen rendbejott.
Az most hozza tartozik, hogy sem tavaly, sem iden nem tudom, hogy tuti 100-assal raktam-e le.
Mert tavaly megvolt ez az uzemanyagpara a kutakon es volt hogy egyaltalan nem tudtam 100-ast tankolni, igy nem remlik mi volt utoljara benne. Azelott pedig a durrogos az valami fele 95 fele 100-as benzin volt.

Amugy igen, kis mennyisegu 2T olaj is jol stabilizalja, de nekem az is remlik, hogy sok 2T olajban mar eleve van valamifele stabilizalo adalek(de nem akarok hulyeseget allitani).
Van a Wynn's-nek 250ml-es kiszerelesu stabilizator adaleka valami 3e forint korul, abbol 5ml/5l adalekolas kell, az se egy okor ara es eleg sokaig jo.

Igen, a Benelli is a Szentendreihez tartozik. Eddig kozeli ismerosok akik oda hordtak a hozzajuk tartozo motorokat, csak jot hallottam rola.
Ellenben a partnert markakereskedes szervizeben a felvetett problemakra megkaptam magyarazatnak, hogy pl nincs baja a feknek, ez "kinai", nem egy csucsminoseg ez ilyen... :U
Olyan aprosagokon mar meg se lepodtem, hogy az eloirt kotelezo garis szerviznel olajcsere/lancfeszesseg beallitas/szelephezag ellenorzes/stb (benne van a konyveben mi kell), felsorolasbol az olajcseren kivul nem csinaltak meg tenylegesen semmit. Amikor rakerdeztem, hogy rendben volt a szelephezag is? Persze, szinte alig kellett allitani.
A valosagban pedig a szelepfedel le se lett veve, igy nem tudom hogy csinaltak :D Tuti van valami nogyogyasz szervizesuk. En ott elengedtem azt a szerviz, foleg hogy egy garis tankcsere mutatvany utan a benzinszintmero elkezdett szarul merni. Erre is ez volt a valasz, hogy "sajnos mindegyik kinai ilyen".
Amikor felvetettem, hogy lehet valami megse ment jol amikor a regi tankbol atszereltek az ujba a szenzort, megsertodott, majd mondta hogy kicserelheti gariba de par hetre ott kellene hagyni a motort. Majd hozzatette, hogy az uj szenzor is 1-2 honap alatt bedoglik majd. :U

(#88210) FeniX- válasza nyogo83 (#88205) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hali, a fent leírtakkal tökéletesen egyetértek a superlight-tal kapcsolatban is, egy kis különbséggel: én ponyva alatt tartottam és nálam a kipufogó elég látványosan elkezdett rozsdálni az összeillesztéseknél, valamint a láncfeszesség-állító hátlap és a lengőkar találkozásánál, plusz a hosszú csavarmeneten, amivel lefixálom a láncpozíciót.
A ponyvát azért említem, mert az új lánc (ami nem a keeway-hez tartozott, hanem egy
sima DID lánc) is elkezdett rozsdásodni, szóval ez lehet ennek az eredménye is.

Egyébként az összerakás tényleg nagyon fontos, sem a fékkar/kuplungkar, sem a pedálok forgó tengelyeinél nem volt szintén semmi kenőanyag.
A márkaszerviz meg ugyanaz, ahova Nyogó is vitte volna (ha jól emlékszem) és ugyanazokat a bullshiteket mondták az első kötelező szervizre. (fél óra alatt megvan, hozzám bátran!)

(#88211) nyogo83 válasza FeniX- (#88210) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

A ponyvas dolog sajnos nem egyedi, anno a Madisonomat tartottam ponyva alatt es az addig hibatlan kipufogo es konzol csavarjai latvanyosan elkezdtek rozsdasodni 1 ev utan :(

(#88212) belsodavid


belsodavid
aktív tag

Sziasztok! Egy Gilera Typhoon a weber karburátor helyett kap egy rávaló dellorto utánzatot. Az autómata szívatóján a csatlakozó nem ugyan olyan. Át akarom forrasztani, mindegy, melyiket hova kötöm majd?

(#88213) kpityu2 válasza simonzé (#937) üzenetére


kpityu2
őstag

.

[ Szerkesztve ]

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#88214) nyogo83 válasza belsodavid (#88212) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Igen, mindegy. :K

(#88215) Zoli bácsi válasza nyogo83 (#88211) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

A lényeg, milyen ponyva? Én zárt garázsban, de télen leponyvázva tartottam a robogómat. Ezt a fekete LIDL ponyvát használtam, azt hiszem csütörtöktől lesz megint a LIDL-ben. Belül egy fehér réteg van rajta, és ami a lényeg, úgy néz ki légáteresztó, soha nem volt alatta párás, vizes a gép, többször ellenőriztem.
Egy légzáró ponyva szerintem nem jó, illetve ha nincs más, valami távtartók kellenének, hogy sehol ne érjen a géphez, illetve szellőzési lehetőséget kellene biztosítani.
Persze, tudom, nem milliós gépeitek vannak, és én vagyok mániákusan precíz...... :D

Más: Ma dolgozom, de felhívtam a kereskedőt a befogó fékkel kapcsolatban.
AZt mondta, csavarhúzóval nyúljak be a féktárcsa, és a pofák közé, próbáljam visszanyomni a betétet. Aztán másik féket használva vigyem fel, megnézik. Azt mondja, lehet túl sok a fékolaj.. :F Nem értek hozzá, majd megpróbálom működik-e a csavarhúzós dolog.

(#88216) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#88215) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ha ezt mondta, ő se biztos, hogy ért hozzá. :U

Ponyva, saját tapasztalat. Ha a ponyva alatt nem ázik a motor, akkor megreked alatta a pára. Eső után le kell venni, szárazon visszarakni.
Ha a ponyva alatt nem csapódik ki, eső ellen szart sem ér.
Egy zárt garázsban kb mindegy, melyiket használod.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#88217) Rivaul


Rivaul
addikt

Haver vett egy 70-es Malossi hengert a Jog-ra. Most jön rá hogy mennyi mindent kell cserélnie, de végig viszi. Ami viszont kérdés hogy mekkora fúvóka legyen az induló a beállításhoz 17.5 Dellorto mellé? Szettet akar venni de többfelé van tól-ig mérettel. Merre kezdje?

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#88218) nyogo83 válasza Zoli bácsi (#88215) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Eleg minosegi foliam van, olyan kb mint amilyet irsz: belul feher plusz finom reteg, hogy ne karcolodjon, a kulseje pedig erosebb, legateresztonek tuno ponyva szeru anyagbol.
A lenyeg, hogy nekem kint a szabad eg alatt van/volt leponyvazva, zart garazsban teljesen mas lenne a story :K
Raadasul alul sose huztam ossze, tudott volna szellozni, de mivel allandoan kapta alulrol a foldrol a nedves levegot ami bent megtudott rekedni, igy mindegy is volt. Egy ido utan elengedtem inkabb az egesz ponyvazas dolgot egy masik problema miatt: 2x sikerult a leponyvazott a robogot kozepsztenderrol az automnak boritani a viharos szelnek(nagy feluleten jobban bele tudott kapni).

(#88219) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Eső ellen a szabadban az ülésre egy hátizsák esővédő ponyváját használom, Decatlonban van rengeteg méret, Gumis, így univerzális,a többi had ázzon úgy is vízálló. Garázsban egy régi lepedő, hogy szállja a por. Ha oylan helyen van simán felborítja a szél, még közép sztenderről is, kivéve ha 200+kg a motor, de már láttam azt is dőlni.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#88220) FeniX- válasza Tamás9x (#88219) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Furcsa. Én valahogy pont az ülést "félteném" a legkevésbé, és a műszerfalnál aggódnék, hogy az beázik.

(#88221) Tamás9x válasza FeniX- (#88220) üzenetére


Tamás9x
őstag

A műszerfalnak IP védettnek kell lennie, vízbe ülni meg elég kellemetlen :D

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#88222) Gabis válasza Zoli bácsi (#88215) üzenetére


Gabis
őstag

Nekem is ilyen Lidl-van. 1 évet bírt a szabadban. Talán egy Oxford-al teszek még egy próbát...

(#88223) TurpiUrfi2 válasza Zoli bácsi (#88215) üzenetére


TurpiUrfi2
tag

Jó, de zárt garázsban minek ponyváztad külön még?

(#88224) macilaci78 válasza TurpiUrfi2 (#88223) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nálam a teremgarázs rendkívül poros.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#88225) TurpiUrfi2 válasza macilaci78 (#88224) üzenetére


TurpiUrfi2
tag

Ja, az más. Kis saját garázsra gondoltam...

(#88226) TurpiUrfi2


TurpiUrfi2
tag

Sisak téma. Mielőtt megint rámugrana valaki, hogy ellentmondok, meg kötözködök -- most szólok nem teszem. Csak elmondom a tapasztalataimat. Környékünkön van egy elég ismert motorosbolt (kb. megyei szinten a legismertebb.) és tulaj pók mondta hogy kis mocira ő sem ajánlaná az egy be vagy flip-up-ost mert szétrohad benne nyáron az ember. (na most én főleg nyáron szeretnék gurulni) ------------ Igen tudom ti ezt nem pártoljátok. Mégis, ott is máshol is volt ajánlva ez :

https://motoros-bukosisak.arukereso.hu/mt-helmets/avenue-sv-p355169097/

Vélemény esetleg?

(#88227) TurpiUrfi2 válasza macilaci78 (#88224) üzenetére


TurpiUrfi2
tag

"Maci" ilyen sisakokra gondoltál modellváltás alatt...?

(#88228) macilaci78 válasza TurpiUrfi2 (#88227) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem. Változott a szabvány. A még tavaly érvényes szabvány szerint a sisakot csak a megadott pontokon vizsgálják például ütésre.
Az új szabvány szerint véletlenszerűen bárhol vizsgálható és ezen sok modell elbukik. Na, őket már nem hozzák forgalomba, kifutó modellek az EU-ban.

Matt fekete sisakom van, egy kicsit sem izzadok jobban nyáron jobban, mint baseballsapkában. Voltaképp a szellőzők okán menet közben kellemes. A lámpánál állva van csak gond.
Azt se felejtsd el, hogy a kresz szerint hosszú ujjú zárt öltözet, kesztyű is kötelező még smkp kategóriára is. Ezek inkább zavaróak a nyári hőségben, mint egy rendes sisak.

Elcsúsztam kismotorral 2 éve, kb 30-40 km/h-nál, persze pólóban, rövidnadrában. Semmi komoly, csak prezúr és zúzódás, de 3 hónapig nem mertem robogóra ülni, mert még volt olyan mozdulat, amire benyilalt az oldalam.
Sajnálom, hogy nem fotóztam le, láthatnád, mit kapott az állvédő egy ilyen szerencsés esésnél. Ott helyszínen fel te tudtam hajtani, úgy kellett letépnem a fejemről.
Egyikünk sem lesz ott veled a vásárlásnál, nem fogja a válladat veregetni, vagy a kezedre csapni a választásnál. Árulnak ilyen 2/3-os sisakokat és látni az utakon is. Viszont baleset utáni képet ilyenről még nem láttam. :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#88229) Rivaul válasza TurpiUrfi2 (#88226) üzenetére


Rivaul
addikt

Berohad. Meg szorítja az öv a kocsiba, ezért nem köti be. Érted a párhuzamot ugye? :) Egyébként ezeken van egy rakás szellőző. Én évi 300 napot kb használom a motort. Valahogy sosem zavart a bukó.

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#88230) FeniX- válasza Tamás9x (#88221) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Igaz, valamiért az én fejemben '=' jelet vontam egy autó műszerfalával. :-D

(#88231) FeniX- válasza Rivaul (#88229) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ezt különben a mai napig nem értem, hogy nekem is van olyan ismerősöm, aki úgy vélekedik, hogy:
"áh, a kerületben nem szoktam bekötni az övet, ha csak 1-2 km-t megyek."

(#88232) Zoli bácsi válasza TurpiUrfi2 (#88223) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Por. az egyik ok, a másik, mivel hullámpala a teteje, és észak felé lejt, a durva északi szél esővel pár csepp vizet be tud vinni, a pala fedései közt.
Letakarom ponyvával, és mikor leveszem a ponyvát, úgy van a moci, ahogy letettem. Tavaszig azért megporosodna rendesen. Tavaly év közben is ponyváztam-takargattam, lebontottak egy házat mellettünk, a melléképületekkel együtt, utóbbiak fél méterre voltak a garázstól. Pedig elég jó, zárt garázs, betonlapokból van, de be van pucolva belül, semmi rés sehol,mégis, állt a finom meszes por mindenen.

(#88233) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#88232) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Mondjuk, én lusta vagyok takargatni, a 4 éve vett ponyvát ki se vettem még a csomagolásából. Csak az ülés van letakarva. Frissen mosva teszem el, tavasszal kompresszorral letüsszentem a por nagyját, a tükröket, műszerfalat letörlöm tisztára. Majd ha már elmültak a rendszertelen csapadékok, megmosom.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#88234) TurpiUrfi2 válasza FeniX- (#88231) üzenetére


TurpiUrfi2
tag

Tudod mi a dúrva? Nekem van profi kamionsofőr (korábban buszozott is meg minden) haver aki így tolja személyautóban. Vett különöv klippet, azt teszi a zárba, hogy ne jelezzen a kocsi.

Kapcsolódóan : Sisak színe mennyire játszik? Persze, nyilvánvaló hogy nem véletlen vannak ezek a neon-os sárgák stb de én ettől meg főleg idegenkedek. Fehér akkor inkább mint fekete...

(#88235) Tamás9x válasza TurpiUrfi2 (#88234) üzenetére


Tamás9x
őstag

Bámit vehetsz, a fekete megfő nyáron a világosabbak annyíra nem,de az is fő, lényeg hátul legyen piros oldalt sárga elöl fehér prizma rajta, Jobb, és olcsóbb is ha lát pl helyszíneléskor nem mondhatja azt hogy nem látott, mikor tele vagy prizmázva.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#88236) FeniX- válasza TurpiUrfi2 (#88234) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Anno én fényvisszaverő csíkot ragasztottam rá, ennyi volt.

(#88237) FeniX- válasza TurpiUrfi2 (#88234) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hát, gondolom, hogy sokan vannak így. Szomorú.

(#88238) Gabis válasza TurpiUrfi2 (#88234) üzenetére


Gabis
őstag

Szerintem először találd meg azt ami pont jó a fejedre, azután ráérsz a színnel foglakozni.

(#88239) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Ma reggel leléptem, a másik kocsiról lelépő kollégát, aki autószerelő, odahívtam, mégis, látott már féket, két mozdulattal egy csavarhúzó segítségével kijjebb nyomta a fékbetéteket. Azonnal megszűnt a szorulás, illetve egy nagyon minimális maradt. Délutánra elment az eső, felpattantam, elmotoroztam a szervizbe. Beöltöztem, asszony jött utánam kocsival, ha ottfogják a gépet, hazahoz. Csak hátsó féket használtam a szervizig, ott próbáltam az első féket, beesett elsőre a kar...Jó hogy nem kellett útközben vészfékelni.
Széllel szembe tekertem, ráálltam a 4000-es fordulatra, ez 90 km/h sebesség ennél a motornál. Ezt alig gázon vitte, nem igazán számított emelkedő, erősebb széllökés...
Megérkeztem a boltba, azonnal beállattak a műhelybe. Egy szavam nem lehet a kereskedőre, meg a szerelőkre, azonnal az én motorommal kezdtek foglalkozni. Levették a fékbetéteket, valamit megfújt a szerelő WD-40-el. Összerakták, nem lett jobb. Szétszedték fent a fékkart a tartálynál, ott valamit zsíroztak, ugyanaz a helyzet. Megint levették a féknyerget (Remélem jól mondom), alaposan megnézegettek mindent. Azt mondták semmi hiba nincs. Illetve az, hogy új. Nincs megégve sem a tárcsa, sem a betét. Nem fog annyira a fék, hogy gond legyen belőle. Vágjak bele 500km-t, meg fog szűnni a jelenség.
Hazafele hátszelem volt, elég volt 90-en tartani. Megálltam 25 km után, kézmeleg volt az első tárcsa, ugyanúgy szorul a kerék mint eddig. Úgy volt kézmeleg a tárcsa, hogy ezzel a fékkel álltam meg.
Hazaérve még nem haza mentem, pár kört tekertem a városba. Most van benne 150km, ma egy százas belement. Úgy érzem, jobban megy, mint amikor kihoztam 0km-esen. Persze nem kínzom, de jobban tol, úgy érzem. Kanyarodáskor csúsztatott kuplunggal 2. fokozatban, mikor már úgy érzem összezárt a kuplung, és elengedem, akkor zár össze, megemeli rendesen a motor elejét a nyomaték. Nem, ez nem fog felállni egykerékre soha, de határozottan úgy érzem, nőtt a nyomaték ezen a pár kilóméteres használat alatt. Nem szándékosan, de sikerült párszor álló helyből 2. fokozatban indulni. Zokszó, torpanás nélkül indul, csak hosszú volt az áttét, ebből vettem észre.
Élveztem a városi közlekedést, bár rajta ülve nem tűnik egy gyorsulás bajnoknak, de nem igazán tartottam fel senkit, időben felváltogatva is rendesen el lehet lépni az autóktól. Fékek javulnak, szándékosan nem motorfékkel lassítottam, had kopjanak. Első féket többet "kínoztam", most elég kis erővel húzva a kart is böknek le a telók, "harap" a fék.
Alapból én keveset fékelnék, jó a motorfék.
Pörögtek a kilóméterek a városba, élveztem. Senki nem jött ki elém, mindenhol elsőbbséget kaptam. Hurrá. Motornak nézik. Hazajöttem, mert igencsak pörögtek a kilóméterek...Jó lesz az a benzin máshova.
Kezdünk összehaverkodni, úgy nézem nem lesz ellenére, ha valamelyik nap megnézzük Tihanyt.... :K

(#88240) draco31


draco31
veterán

Hello!
Haver tervez új 4T 50-es robogót vásárolni, de egyenlőre tanácstalanság van.
Használtat már nem akar, nem akar többet szívni, még ha alkatrész van is, akkor meg szerelő nincs.
Linea márka került most a szeme elé, jók ezek?
Vagy mi más van ami vehető, és lesz alkatrész is ha úgy adódik évek múlva?
kb 750e-ig.

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

(#88241) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#88239) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Úgy néz ki, helyes volt az autós analógiám: össze kell kopjon a betét, tárcsa.
Párszor fékezz bátrabban vele, de ne állóra.

Btw: meglett a rutin. :) Most úgy mentem neki, ha meglesz, az nem a véletlen műve. Az időjárás is kegyes volt, a napok óra beharangozott esőből csak egy csepp hullott a pleximre.
Viszont 5 vizsgázóból csak kettőnknek lett meg. Az egyik bukottnak van több éves motoros múltja, utolsó pályán a kanyar utolsó bólyáját sodorta el a bukócsővel. A másik bukott velem együtt bukott meg két hete is: az 1. pálya lassú meneténél lefulladt alatta a 125 ccm Honda CG. Az igazi pech, hogy az indító gombja jóideje le van törve, golyóstollal lehet elérni a mikrokapcsolót. A harmadik bukottnak is van motoros előélete, minden szép volt, de pályát tévesztett. A 3. pályán a visszafordulás helyett tett egy tiszteletkört a bólya körül.
A másik sikeres vizsgázó tavalyi A1-ről lép A2-re, A1-el folyamatosan vezetett.
Úgy látszik, nem csak én voltam szerencsétlen a múltkor. Ő 5. volt a sorban, én 3.

Az ötünk vizsgabiztosa nem volt véresszájú, az indulás előtti kérdéseknél kérte, hogy mondjam is, amit csinálok, addig közben nézegette a papírjait, fél füllel fülelt. Határozottan, folyamatosan, jól érthetően mondtam a magamét. Onnan tudom, hogy fél füllel fülelt, mert mikor befejeztem, visszakérdezett, hogy mit kell még megnézni? Mondtam, hogy lámpák, fékek, kormány, kerekek, rendszámtábla megvolt. Ja, akkor kész. Kötelező bónuszkérdés: olajszint. Még Aladin lámpására rákérdezett, aztán tolhattam a 8-ast.

A kesztyűm, meg a tegnap megkapott térdvédőmre rákérdezett, mindkett tetszett neki. A kabátban a protektorokat tételesen ellenőrizte, a nadrág szárát is fel kellett húznom, hogy lássa a bakancs szárát.

Persze a mai vizsga előtt sem lehetett kerülni egyet a vizsgagéppel. Annyi volt csak, amíg az iroda elől elgurultunk az asztalig, kb 60 méter.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#88242) Zoli bácsi válasza draco31 (#88240) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Sajnos a Linea nem az igazi, van ismeretségi körben, meg hallottam is róla. Nem egy tartós darabok.
Inkább Keeway-t ajánlanék, ha olcsón új kell. Többször volt itt téma a fórumon, úgy tűnik nagyot javult a minőség az utóbbi években. [link]
Amit még ajánlanék, bár kissé túllóg a kereten, egy Piaggio Liberty. Akár egy használt, de újszerű. Például: [link] Több ország postája használja a típust, azt hiszem ez mindent elmond. Van hozzá alkatrész, kopó-fogyó olcsó, de pl. az idomok aranyárban vannak. Viszont bontottan is van hozzá szinte minden.

(#88243) belsodavid


belsodavid
aktív tag

Sziasztok! Piaggo Typhoon ugyan azt csinálja a gyári weber és a kínai dellortoval is, hogy hidegen pöccre indul, majd fulladozik, de gázra azonnal reagál, aztán az alapjárat beáll kb 2 perc játszás után és szépen működik a motor. Majd leállítom és már 5 perc elteltével újra fulladozik, nehezen indul, de ha játszok a gázzal, kb. 2 perc és újra kisimul, stabil alapjárat lesz. Mikor nem jár szépen, akkor füstöl is nagyon. Kézi benzincsap van rajta, tehát tuti nem folyik túl. Új gyertya, új levegőszűrő, membrálapok zárnak, főfúvóka 75 ös, tűn a zéger középen. Levegőcsavar. 1-3 fordulat közt türelmesen próbálgatva volt.

[ Szerkesztve ]

(#88244) draco31 válasza Zoli bácsi (#88242) üzenetére


draco31
veterán

Köszönöm, továbbítottam.

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

(#88245) Tamás9x válasza belsodavid (#88243) üzenetére


Tamás9x
őstag

Gyertya képet néztál? belemelgedés után? Hidegen pöccre csak az indul ami szivatós, vagy túl sokat kap.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#88246) belsodavid


belsodavid
aktív tag

Sokat nem tudtam vele menni, de egyértelműen a weberrel lucskos volt a gyertya. A weber szivatóját nem tudtam szétcsavarni, ezt még nem néztem. Olyan, mintha túl sokat kapna, de csak alapjáraton. Viszont inkább mintha a szívató lassan zárna le és hamar nyitna is újra. Olyan a tünet. Amúgy egy 2003 as régi typhoon.

[ Szerkesztve ]

(#88247) Tamás9x válasza belsodavid (#88246) üzenetére


Tamás9x
őstag

Ha van alapjárati fúvókád akkor azt édemes lenne akkor kissebbre cserélni. Friss kabiknál sac/kb vana fóvókázás, hogy induljon, de egyik sem tökéletes. Helyileg merre vagy? hátha van valakinek fóvóka készlete a közelben, amivel lehet játszani.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#88248) belsodavid válasza Tamás9x (#88247) üzenetére


belsodavid
aktív tag

Zala megyében Lentitől nem messze lakom.

(#88249) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Helló!

50-es Scarabeo gumijaiba nagyjából mennyit kéne fújni 63 kilóhoz? Elvileg e-1.9bar, h-2.1b. a minimum, de ez nekem kicsit keménynek tűnik. Vagy csak megszokás kérdése?

(#88250) Tamás9x válasza belsodavid (#88248) üzenetére


Tamás9x
őstag

Sajna pont az ország másik fele. :(

IMIIKE1998: Adott guminkál van egy ajánlott nyomás, alá és fölé túlzottan nem szabad menni. Milyen gumi van rajta? A peremén fel kellene tűntetve lennie.

https://www.youtube.com/@kisstontour

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.