Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
DigitXT
félisten
Megjött a LED-hez is jó indexrelé. Tökéletesen működik, közvetlenül cserélhető vele a gyári, meg minden. Egy gond van: nem tetszik a LED index színe/fényereje. (Ki fogom próbálni, de nem hiszem, hogy így marad. Nézek vmi alternatívát, majd.)
Viszont az is "botrány", amit a Malaguti gyárilag előad hátsó index címén... Ba15s foglalatban egy-egy 10W-os izzó, aminek egy narancs búra adná a színét. Ez még nem lenne baj, csak az okos mérnökök (?*) megfejelték azzal, hogy milyen faszán néz már ki, hogy a hátsó lámpatest "egységen" piros, így az egésznek egy PIROS búrán kell átvilágítania. Eredmény: gyér narancsos fény, piros udvarral. Gyönyörű...
*: inkább azon marketingesek, akik csak a kinézetet nézik, s nem a funkciót, LOL.
Szerk: főként a fényerővel van gondom amúgy. Nagyon szépen néz ki a képen, hogy a sok SMD LED világít, de valahogy köze nincs a 16W-os izzó fényerejéhez, ami szinte vakít. Persze kérdés, hogy kell-e az indexnek annyira vakítania (de a gyárban úgy gondolták, hogy igen), bár inkább kritikus a hátsó ebben a kérdésben (amiről meg úgy gondolták, hogy nem). Furcsa.
[ Szerkesztve ]
Bogyó bá'
nagyúr
Látom, belemásztál az index-izzó témába, hátha tudsz nekem segíteni. Nekem 4 db 10W-os gömbfejű, fehér fényű van a sárga színű búrákban. Hátulra szívesen tennék kicsit nagyobbat, de a 21W-os a "hosszú" búrájával már nem fér bele. Régen létezett gömbfejűben 15 és 18W-os is, de már sehol sem találok. Véletlenül nem találkoztál valahol ilyesmivel? (csak hátulra kellene, elöl maradna a 10W-os).
LED-es nem igazán érdekel, mert az az én indexeimbe biztosan nem jó (tükör van az izzó mögött).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
DigitXT
félisten
Nekem is tükrös az első, azért is választottam olyat, aminek oldalra
is van fénye. Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez elég harmatos.
Igazad van amúgy, hogy az alternatívaként linkelt LED nem az igazi,
mert úgy világít, mint egy zseblámpa, a foncsort nem használja, így
az index hátulról "pontszerűnek" látszana, nem világítana az egész.
Szóval még gondolkodom, mit kéne. Sajnos izzóra nincs tippem.
Berendeltem hátra is anno ba15s foglalatú LED cuccot, de nem jött.
Dealer95
őstag
Sziasztok!
Egy kérdés:
Lenne egy Yamaha DT125.
2005-ös, olasz papírokkal.
Jelenleg 50-esként használják.
Mennyibe kerülne a forgalomba helyezése kompletten?
Brogyi
senior tag
Csak érdeklődöm, megnézted a Beverly-t? Mi volt a gond?
killer1203
senior tag
Castrol Actevo 4T 10w-40 igen ez csak résszintetikus, de előtte meg Repsol MOTO SCOOTER 4T 5w-40 volt benne és azzal sem volt olajnyomás meleg motor, tuti hogy valami más probléma lesz itt nem az olaj.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
(#41607) Topiccsendőr válasza killer1203 (#41606) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
A fotengelycsapagyazast hogy csereltetek?
Hogy allapitottatok meg, h mekkora meret kell? Utana a szerelo nem merte le a hezagot? Vagy valaki, aki szetboritotta?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#41608) killer1203 válasza Topiccsendőr (#41607) üzenetére
killer1203
senior tag
Azt a szerelő nézte át, de azok lehet nem is lettek cserélve mert hajtókar csapágyas lett a gép, és néztünk bele egy felújitott főtengelyt, és az lett belerakva.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
vaksi8
senior tag
Hali!
Ha meg van hozzá minden papír és te magad intézed akkor kb 70-80 ezer között van.Ha megcsinálják neked,arra még kb egy 20-ast rá kell számolni,ha nem többet
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kcsa
veterán
Némi betegség és egyéb ügyek (fél fürdőszoba lebontva) közbejöttek, nem néztem meg, el is vitték. így jártam
huszi.gyb
senior tag
Leddel még inkább hasonlít valami mesebeli lényre szerintem
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
"Ezmiez?"
Unfortunately this item is no longer available,
but you may be interested in the following.
akos3
addikt
azért ez nem pont az az eset. Itt konkrétan semmije nem volt. Ha normálisan bukóban motorozol egy biztosítással ellátott 50-esnek titulált 125-el, tuti nem kapsz ennyit. Ha rendes a rendőr még ki is dumálhatod, h nem tudtad
huszi.gyb
senior tag
Basszus most már nekem is Madison volt ledcsíkokkal...
www.dongosofor.hu
Den
veterán
Biztos, hogy nem az olaj a gond. Ahogy nézem a kenési rendszer ábráját, a hajtókar csapágy a főtengely csapágyon keresztül kapja az olajat, tehát lehet hogy már azért ment tönkre, mert a főtengely csapágynál túl nagy volt a nyomás veszteség. Én először megpróbálnám egy tuti jó pumpával, mert azt egyszerűbb cserélni, és ha úgy sem jó akkor sajnos szét kell szedni, és kenési rendszer minden elemét ellenőrizni
www.simson4t.hu
Den
veterán
Hát ha 125-ösről smkp adásvételit írsz, és még smkp biztosítást is kötsz, az okirat hamisítás is, annál még a minden papír nélkül motorozást is olcsóbban megúszod. Az meg hogy a rendőr mennyire rendes, attól is függ, hogy épp mennyire léptek a tökére a főnökei. Ha 48 kmh-nál gyorsabban mész a mocival, már simán büntethet, akármilyen papírjaid is vannak.
www.simson4t.hu
dJ Peer
aktív tag
- 27.000 az egyedi forgalomba helyezés, műszaki
- kb. 25.000 a regisztrációs adó
- 6.000 forgalmi engedély
- 6.000 törzskönyv
- 8.000 a rendszám, ha jó tudom, bár ebben nem vagyok biztos.
gabe_
őstag
Két hét állás után gondoltam, megjáratom a crackert, hát nem akart beindulni. Önindító teker, ennyi. Megnéztem, szikra van, benzin folyik, wtf? Automata szívató kiszerelve, rendben működik.
Gondoltam egyet, egy fecskendővel nyomtam egy kis benzint a gyertya nyíláson át a hengerbe, láss csodát, azonnal beindult. Vajon mi történt a két hét alatt, ami miatt nem akart beindulni? Letapadt valami a karburátorban?
Sovány szakácsban sose bízz!
DigitXT
félisten
A gyári 8500 helyett ez a Malossi verzió 1250-ért mindjárt barátibb.
Mi a trükk? Irreális a gyári árazása, vagy a Malossi gyengébb minőség?
kcsa
veterán
Nincs trükk. A gyáriak így vannak árazva
killer1203
senior tag
Kifogom próbálni, egyébként amikor az előző hajtókar csapágyas lett, akkor nem világitott az olajnyomás visszajelző, pedig legalább 2-3 mm holtjátéka van a hajtókarnak a főtengelyen.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
balazs1011
aktív tag
Ne bánkódj ,lesz majd másik.
---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
Dealer95
őstag
Köszönöm!
Bogyó bá'
nagyúr
A rendszám 5.500,- forint volt nekem tavasszal. (Tök görbe volt a kis csótányon, ráadásul átfúrkálva, így kértem újat rá).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kenta
tag
Üdv!
Honda Dio AF35, Valaki elmagyarázná hogy állítsam be a karbit?
Sport légszűrő van rajta, akárhogy állítom vagy nagy, vagy kicsi az alapjárat és leáll.
Most lett felújítva, tömítések, csavarok, fúvóka...
Eladó cuccok: http://t7.hu/15yk Megbízhatóság: http://t7.hu/15yl
dJ Peer
aktív tag
Nekem is annyi volt, csak nem találtam meg a számlát, de így már beugrott.
KrAt
veterán
Ma végre sikerült eljutni megvenni a motoros cuccokat, végülis ezek lettek:
Dzseki: Shox Nordkap Flow
Kesztyű: Difi Drizzle
Sisak: Icon Alliance Solid Red
A sisak keresés érdekes volt, mert a Shox-ban felpróbáltam ~10 darabot, mindből kivolt az állam.. Nyújtott fejem van Aztán átmentünk a BázisMotorba, ott volt a fenti darab, pirosban, utolsó darabként 63e helyett 39e-ért.. Nézegettük, ahogy gondoltuk, feljebb van kb 1-2 kategóriával a Shox-os 30-40e-s árkategóriához képest (pl. dupla D gyűrűs a csatja..), a piros szín volt egyedül a kérdés, de gondoltam, az se rossz, majd feldobom valami frankó matricával
A kesztyűből is ez volt az egyedüli kényelmes, de ennek ellenére örülök neki, mert frankónak tűnik
Kabátból meg pont ilyet akartam, teljesen jó, vannak benne protektorok, majd egy gerincprotektor fog kelleni még, aztán első körben ennyi
huszi.gyb
senior tag
Realmotor jó hely Voltam már ott párszor, 18 évig egy faluban laktam a tulajjal.
Más: Ma beadtam a Tactot szerelőhöz, rendes, de k*** drága. Dio 10" bontott felnit 6k-ért akar adni, gumi nélkül. Mondtam neki, hogy inkább vinnék én, van úgyis bontott
Elhoztam haveromtól a Diot, hogy járok azzal. Naná, hogy nem értem haza, Árpád hídtól toltam. Kifogyott a benzin. Teletankoltam, csöpög (elég gyorsan)... kb 4 helyről 2csepp/másodperc... Hamar tócsa lett. A házba nem mertem már behozni Kíváncsi leszek, reggelre mennyi marad benne.
www.dongosofor.hu
-Mosquito-
őstag
Cseréled a Nexust? Ne tedd,törve volt mindkét oldala az Apriliának.
Huszi.gyb:
Jah tényleg jó hely. Kintről (Olasz) hozza be a motorokat ugyan olyan árakon adják mint az itthonit. Pl kérdeztem egy 650-es Burgit vagy 2M lett volna kb 10ekm valahány volt benne,szervizkönyv,na az nincs. Gumi cserélve volt rajta már.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Grillo
senior tag
Kesztyűm ugyan ilyen van. Ma fázott már benne a kezem 20 perc után, de be nem ázott. Kell vennem egy muffot holnap.
Henteskötényt hol vegyek?
huszi.gyb
senior tag
Motort venni náluk nem volt alkalmam. De a szerviz részüket többször látogattam... Ott rendesen dolgoztak.
www.dongosofor.hu
-Mosquito-
őstag
Itt bárdot is kaphatsz sztem. [link]
Huszi.gyb:
Elhiszem. A kintről behozottakat rendbe kell rakni.
Andrew:
Bármelyiket választod dobozt kell rá venni,de az sem baj ha úgy veszed/adják hozzá. Gp 800 az egy állat,semmit nem lehet eltenni benne,max egy nyitott sityakot.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
AndrewTdi
addikt
A Nexus az utolsó robogóm (vagy ha mégsem, akkor az utolsó megálló egy GP800), ha cserélek, akkor minimum a 600-as váltós.
Grillo
senior tag
Köszi, imádlak.
Karajból vagy tarjából legyen a rántotthús?
huszi.gyb
senior tag
Vagy a haverok által, jogsi nélkül összetörteket Quad, NSR...
www.dongosofor.hu
-Mosquito-
őstag
Mindegy csak sok legyen.
Huszi.gyb:
Neem,olyan ott nincs.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
huszi.gyb
senior tag
Persze, mind magánterületen belül történt, kis kalapáccsal
www.dongosofor.hu
SzlobiG
félisten
Én is agyalok, hogy jövőre mi legyen, vagy egyáltalán legyen-e vmi nagyobb. T-maxon agyalok csak épp abba az árba kapok egy jóval erősebb váltóst.
DigitXT
félisten
Te tudod, mire használod. Amire én, arra egy 600-as sportgép sz*r lenne.
Mondhatnánk, hogy a 400-as robi is felesleges, de ez csak részben igaz:
az erőtartalék néha nagyon jól jön (ezért "váltottam"), emellett kényelmes
és jobb a szélvédelme is stb. Ma pl. 6 fok volt, de abszolút nem fáztam...
Semmi thermobélés: vékony pulcsi a cordura kabát alatt/maszk/térdvédő,
téli kesztyű. Meg vastagabb zokni a bokám szélvédelmére. Amúgy erre a
csizmát lenne célszerű felvenni, nem csak szélvédelem kellhet: lustaság.
Motor a parkolóban, cuccom benne, mi hiányzik? Ezzel pl. bátran ki lehet
menni a városból is, ha arra van kedvem: a Majával kompromisszumosabb.
De alapvetően nem arra használom, szóval ez csak egy plusz lehetőség...
ON: jövőre fékrendszer felújítás, aztán le lesz a gond sokáig. Remélem.
Igazából most is csak a benzinlocsoláson + fogyin szenvedtem. Más baja
nem volt, gyakorlatilag nem kellett rákölteni: szomszédom csodálkozott is,
mert állítása szerint ő csak úgy locsolta a pénzt a 200-asára: vezérműlánc
szakadás, és egyéb nyalánkságok. Tegnap ugye kipróbáltam az első LED
indexeket, hogy elég "gyér" a fényük. (Mondja a szomszéd, hogy akkor ez
csalódás: mennyibe fájt? Mondom 2 dollár. Szóval kicsit sokat kell várni
a kínai ingyenpostára, de megéri. Ha nem lesz tökéletes, nem nagy bukó.)
Ja, megjött a hátsó index is. Vmi 50 nap után? Mindenesetre az tetszik!
(Eleve kétfélét rendeltem (+2 dodó), ha a hosszabb nem férne be, de simán
befért.) Közel azonos fénye van a 10W-os izzóéval. Csak nem eszik annyit.
Viszont belefutottam egy furcsa anomáliába: ha az ÖSSZES index LED, a
vezérlés "megőrül": gyenge vészvillogóvá változik mindkét irány... (A relé
cserélve, szóval az biztos nem baj, ráadásul az még az elosztás előtt van.)
Írtam korábban, hogy tervezek vészvillogót kialakítani, NEM ÍGY gondoltam.
Arra gyanakszom, hogy a műszerfali visszajelző közösíti a betápokat, dióda
segítségével akadályozván meg a fenti jelenséget, ami viszont a csupa LED
index esetén túl nagy feszt kap (nem esik fesz egy index-izzón sem), így a
záróirányban is nyit. De ez csak egy elmélet. Mindenesetre az első LED-ek
úgysem tetszettek, szóval egyelőre oda ment vissza a gyári T10-es, W16W.
Vakító fénye van, ráadásul működik minden rendesen. Power leden agyalok.
Az azért már egy picit húzósabb árban van, hogy "próbára" berendeljem...
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Ezen már gondolkoztam sokat, de felteszem a kérdést inkább
Miért jó ha az index izzó keveset fogyaszt? Olyan sokat indexelsz hogy a megemelkedett generátor-terhelés miatt magasabb a fogyasztásod is? (magasabb fényerő már más tészta, de láthatóan ez nem jön össze )
DigitXT
félisten
Nem, nem a fogyi miatt, LOL. A fényerő meg csak technika kérdése: van olyan
sok LED-es cucc, aminek megfelel a fényereje, az egy dolog, hogy előre nem jött
össze. Mondjuk a gyári vakítást is túlzásnak érzem, de mindegy: lehet, hogy arra
gondoltak, hogy kanyarlámpának sem utolsó, ha indexelsz, bár kár, hogy villog.
Szóval a miértre a válasz: ne "rángassa" az akkut, ezzel (közvetve) a xenon tápját.
Azt sem szoktam szeretni, hogy (gyári motor esetén!) a műszerfalvilágítás "villog",
ha megy az index. Azért van a visszajelző lámpa, hogy az jelezze, ne a "fedkomp"
háttérvilágításának elhalványodása legyen már a visszajelző, érted. Tudom, erre
szokták azt mondani, hogy normális akkut kell venni... (Elvileg belevaló van benne,
1 éves, garis.) Problémát nem okoz amúgy - a xenonnak sem -, elvből nem tetszik.
Régen okozott gondot a Maján, amikor a xenon nem volt rendesen bekötve. Habár,
ha jobban belegondolok, most a Madisonon is hasonló a szitu: a H4/HS1 csatijáról
megy a vezérlő, nem közvetlen az akkuról, ezért nem is az akku ~12V-ját "látja"...
Amúgy meg a LED azonnal reagál a tápfeszre, nincs felizzási ideje... Féklámpánál
ez kifejezetten hasznos.* Sok esetben gyárilag is LED-es féklámpákat használnak.
Ja, és még valami: ez tuti nem ég ki, mindenféle rázkódásra érzéketlen, stb.
Szerinted csak "úri huncutságból" raktak a 2014-es CB1300-ra LED fényszórót?
*: indexnél nem érzem a "közlekedésbiztonsági hasznát", ti. nem akkor kell egyet
gyorsan villantani, amikor már téped át a másik sávba, habár látni ilyen idiótákat is.
Szerk: a W16W lehet, hogy T15-ös. (Annyira nem vágom ezeket a foglalatokat.)
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Nem úri huncutság az, nem véletlen hogy féklámpák esetén, a harmadik szinte mindig led-es, relatíve sok métert lehet nyerni fékúton ha időben látod hogy világít. Csak indexnél fogom nehezen
Amúgy nekem idáig egyik motoron se villogott a műszerfal világítás ha indexeltem... Fene tudja
DigitXT
félisten
idáig egyik motoron se villogott a műszerfal világítás ha
Naná, mert akkora feszt tolt a generátor, hogy szétküldte az injektort is...
Bocs.
kcsa
veterán
háháá nem nyert
Most fizikai sérülésnek tűnik. Még jó hogy már nem az enyém
DigitXT
félisten
Ha már ennyire az index a téma: erre a típusra gondoltál?
kcsa: először a fesszab volt...
[ Szerkesztve ]
-Mosquito-
őstag
Az index izzókat én nem bántanám. Fényesebb jobb is mint a LED,így jobban észrevehető normál izzónál az indexelés. Ezeket ha LEDre cseréled meg fog hülyülni az index a jóval kevesebb áramfelvétel miatt. Relézheted is de ha netán tönkre fog menni egy LED akkor megint borul a bili. Amit érdemes LEDesíteni (hideg fehér fénnyel) az az első helyzetjelző,rendszámvilágítás,féklámpa (piros 180 fokos Piranha,minél több LEDes) . Még tehetsz a csomagtartóba is LED szalagot,na nem piros/kék/zöld disco fényre gondoltam. Viszont ha túlzásokba esel akkor a generátor hiába termel,tölti az aksit ha nincs fogyasztod ami elhasználja a sok kraftot . Lehet fesszabályzod,aksid is tönkremehet e miatt.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Bogyó bá'
nagyúr
Nem, hanem pont olyan, mint a mostani 10W-os: teljesen gömb alakú az üvegbúra, csak éppen 15W-os kellene. 35 éve faterom Skoda 1000MB-jében volt ilyen!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
dJ Peer
aktív tag
Ha már világítás, nekem 2 db HS1 foglalatú izzó van bent, de nagyon gagyi, sz*rul világít. Viszont nem találtam ilyen foglalatúban +90% vagy megalight-os izzókat, van ezekben is valami jobb minőségű?
Ja, és nekem állandóra van bekötve a világítás, gyújtásra egyből ég. Érdemes kapcsolót betenni? Gányolni nem akarok, ha teszek bele, csak gyári kapcsolót.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron