- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Peaceliker #30598 üzenetére
Vagy robogóra, sokkal biztonságosabb, meg ugye kényelmesen ülsz.
-
PociAti
őstag
válasz
fcbarca #30593 üzenetére
Egy ilyen kis kerekű rollerből minek kihozni 35 km/h sebességet?
Kicsit veszélyesnek tartom, kis kerék kátyúkra különösen érzékeny.
Nagy kereket tenni rá + tuningolni meg amiatt felesleges, mert annyi normális 10-es kerekű roller van, ami jobb alapokkal rendelkezik.Amúgy szoftverfrissítés után is elég sok lehetőség van otthoni (ingyenes) tuningolásra.
Ha konkrétumot írsz, úgy könnyebb válaszolni, mert nem mindegy mit és mire frissítettél. Verziószámok teszik érdekessé. -
fcbarca
őstag
válasz
Thunderzolee #30595 üzenetére
Ooo pont lefrissitette a mi home, akkor én sehogy sem tudom rá varázsolni?
-
válasz
fcbarca #30593 üzenetére
Igen, megéri, persze.
Pro 2 kb 33-35-öt fog tudni utána.
Ha már frissítve lett a szoftvere, otthonról nem fog menni, vidd be egy rolleres szervizbe, STLinkkel megcsinálják.Többet nem lehet kihozni ebböl, ne is engedd, mert károsodhat a vezérlés, kábelezés, csatlakozók, motor.
Lengéscsillapítók esetleg nem ártanak ekkora sebességnél már.
-
válasz
GoodSpeed #30592 üzenetére
Nem az E2 Pro-ra gondoltam, hanem a G30-ra.
Arra nem jellemző, h bármi pótalkatrészre lenne szükség hozzá.
De amíg garis, addig meg ugye elvileg nem is kell hozzá. Meddig is? 3 évig?Édesapám ilyen gyüjtögető, egy csomó olyan régi cucc van otthon, ami sose fog már kelleni semmire, de annak idején kettőt vett minden alkatrészből.
Az elmúlt nyáron dobtam ki két keverőtárcsás mosógép motort, meg egy régi Hajdu porszivó motort.
Persze rötyögött ő is, h hát tényleg, ezek már nem fognak kelleni, csak a helyet foglalták az egyik polcon a garázsban. -
fcbarca
őstag
Sziasztok. Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 (FBC4025GL/BHR4525UK) érdemes tuningolni 30-35 km/h-ra? Valakinek van valami tapasztalata?
-
válasz
Thunderzolee #30590 üzenetére
Pont most van garanciában elszállítva az E2 Pro külföldre, mert bár szerinted:
Nincs rájuk szükség, mert nem rolmik el.
Ez bizony meg merte tenni ezt a kalamitást és volt pofája kiégnie a hátsó lednek! Skandallum, de mivel garanciális nekem 0 Ft-ba kerül.
Persze sokkal többe kerül a gyártónak így mintha kicseréltette volna a helyi szervizzel.Hát ezt nem értem érvként
Amit garanciáztatás előtt rekonstruálni tudsz észrevétlenül, az nem ok a garancia megvonására, de pl az akkuba való index bekötés már nekem is Rubicon. Szóval azt abszolút kihagyom, de ezt az első lengéscsillapítót is. -
válasz
Peaceliker #30589 üzenetére
Igen, nekem is ennyi lett, Sharksettel, picit nagyobb akksival.
De ma már a rxsseb vágna ebbe bele, csak akkoriban még nem volt olyan lengéscsillapítós pálcikaroller, ami érdemben felment volna emelkedőkre is.Szerencsére ritkán kell emelgetni. Aluljárókba le/fel, vonatnál le/fel. Vonatnál jobban zavar a szűk hely inkább, mint a súlya.
Lehet mégiscsak jobb ötlet a mozdony+kocsik kombó helyett az IC belső-elrendezésű Flirt. -
-
válasz
Thunderzolee #30587 üzenetére
Milyen sok felesleges kacatot?
Pótalkatrész teszi ki a jelentős részét. Tudod ha valami elromlik, akkor legyen másik, jó áron, azonnal, nálam.
Nálam a roller az első emeletre utazik, egy meredek lépcsőn, amit volt olyan ember aki létrának hívott, és igen, ebből kifolyólag is nagyon fontos a súly. Az E2 Pro és a G30 már súlyhatáresetek. A G2 Max 24.3 Kg minden nélkül magában, prűden, nettóban. A G30 18 kg, azaz a G30 6.4 kg-mal könnyebb!Egyébként indexem is van az E2 Pro-n alapból a Pro 2-n vettem rá:
A G30 Max-ra pedig hátulra kerül.
Láttam a Monorim féle megoldást hátulra, ott bukik el (nálam),hogy a csavart fedő díszburkolat lemerült, és nincs pótolva:Illetve a garancia miatt sem opció nekem. Mert a G30 nagyon sokáig garanciális még (szerencsére).
-
válasz
GoodSpeed #30585 üzenetére
Ez túl olcsó.
https://a.aliexpress.com/_EJH5fss
Az ilyeneknél szokott megesni, h a fém elhajlik.
1.6Kg
Monorim 3Kg
Sharkset 3.5Kg(De lehet, h nem öntöttvas, hanem titán-ötvözet, azért ilyen könnyű csak; bár ez esetben tízszer ennyibe kellene kerülnie - bár ha a kínai állam támogatásával készül, akkor megvan az olcsó dömpingár oka is.)
Nem akarok rosszindulatúnak tűnni, de 1. vettél egy csomó felesleges kacatot a rollerhez (szerintem ), amiknek az árából már egy Monorim is lehet összejött volna. 2. Ha kell a lengéscsillapító, akkor inkább egy G2-t vettél volna a G30 helyett.
Én nem értem az ilyet.
Szerintem ég és föld a lengéscsillapítós, meg a nem lengéscsillapítós roller közt a különbség.
Nem véletlenül ajánlok boldog boldogtalannak használt G2-t, mert az egy tökéletes, olcsó opció.
Az egyetlen eset amikor nem jöhet szóba, az a súly; mármint amikor olyan roller kell, amit majd emelgetni fognak.G30 ára + lengéscsillapítók ára = G2 ára
És akkor lesz index is, meg némileg erösebb teljesítmény. -
válasz
DigitXT #30584 üzenetére
Szerintem túl van árazva masszívan, de nem is meglepő,hiszen azokat húzzák le,akik nem akarnak tömegközlekedéssel közlekedni, de jogosítványuk sincs. Lényegében egy új normál autó áráért kapnak egy harmad akkora tömegű, sokkal gyengébb kasztnijú 4 keréken közlekedő robogót ami annyiban különbözik egy normál robogótól , hogy védve vagy at időjárási viszontagságoktól. Normál árazás szerint nem 2-3 millió forint lenne ezeknek az árcédulájára írva, de idehaza nem veszik egyrészt mert magas áron van, másrészt meg idehaza AM-es jogsi kell rá. A 6kW gondolom azért,mert lehet Franciaországban nem 4kW-nál van meghúzva a határ mint nálunk a 70-es évek óta.
-
Ninebot Max Fork Suspension, Super Easy Install!
Ilyet használ valaki? -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #30580 üzenetére
szerintem már meglovagolták a dolgot
Igaz-igaz: 2018-ban már bemutatták az elektromos verziót, ma is kapható,
kis hazánkban is nade potom 9 MFt-ért? Az a kemény, nem a kád széle.
(Érdekesség, hogy max. teljesítménynek 6kW-ot írnak. Az több, mint 4kW.) -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #30580 üzenetére
Eeegen, de ha gyalogosként félek tőle, akkor járdán ritkán jár a mopedautó, az úton meg ugyanúgy vigyázok a "tepsi épségemre", és nem lépek le elé, mintha "rendes" autó lenne. Sajnos anno sikerült baleseteznem járdán rollerrel, és szerencse, hogy nem lett belőle jó nagy kalamajka: nem sérült meg komolyabban senki, bár mindketten a földre estünk.
Azt követően többet nem jártam járdán rollerrel, kizárólag bicikliút, és úttest kombináció.
Autósként gondolkodva egy (jogsi nélküli) mopedautós valóban veszélyesebb, rám, mint egy akár jogsi nélküli rolleres. Nagyobb kárt tud okozni, de 350 kg még nem a világ vége. Nem gondolom, hogy kötelezni kéne a rollereseket a jogosítvány megszerzésére, viszont onnantól, hogy SMKP-ként kezeljük őket, és elvárjuk, hogy az autók közt menjenek, kéne! (Nem tiltanék le rollerest a kerékpárútról, pusztán azon képessége alapján, hogy képes a ketyeréje gyorsabban menni. Ezt már sokszor leírtam, hogy a kerékpáros is képes rá, sőt, meg is engedik neki. Amit viszont nem engednék a kerékpárúton: 50-60 km/h-val történő haladás, hiszen az konkrétan balesetveszélyes, aki annyit megy, menjen az autók közé...)
Összességében: nekem élhetőnek tűnik a tervezett kis roller vs. nagy teljesítményű roller szétválasztás, csak még nem tartunk ott. Meg engem konkrétan már nem is fog érinteni.
Ui: ha lenne ilyen (elektromos) mopedautóm, lehet, hogy inkább azzal járnék boltba, mint a rendes "nagy" benzinessel, mondom ezt úgy, hogy a nagy is csak egy 306-os 1999-ből, ami a mai normák szerint kifejezetten kisautós méret. De a rövid út nem tesz jót a belső égésű motornak, az indító akkut sem lehet annyi idő alatt feltölteni, stb. Adott esetben jobb lenne más hajtáslánc, kisebb méret. Csak ha jön szembe egy SUV, és telibever, akkor meg kisebb a túlélés esélye egy ilyen gyöszben, de még mindig 1000x jobb, mint rolleren. Régebben jó pár alkalommal csak azért gurultam el rollerrel a boltba, hogy "igyak egy kólát", magyarán nem is a bolt volt a cél, csak hogy guruljak egyet, mert szerettem. Ma már inkább 4 kerék. (Mondom ezt úgy, hogy a motor még bent áll a garázsban, ami amúgy annyira 50-es évek, hogy egy autó nem is férne be... Max. valami kispolszki, avagy majdhogynem mopedautó. Mennyi a kispók? 650 ccm?
Egyszer ültem egyben hátul: egyedül el lehetett férni.
)
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #30578 üzenetére
Akkor inkább reverzibilis, ha visszaállítható. Az irreverzibilis az lenne, ha nem lehetne.
-
válasz
DigitXT #30577 üzenetére
Ebben nem értünk egyet.
Bocsi nem a vezető szemszögéből néztem, igazad van. Arra gondoltam, hogy egy mopedautós jó eséllyel nagyobb kárt okoz benned, mint egy rolleres. Persze ez sem törvényszerű, mert a rolleres is okozhat fatális sérülést. De ugyanez igaz a kerékpárosra, és a görkorcsolyára, valamint a gördeszkásra is!
Igen, lehetne elekromos is, de a cikk 2014-es, szerintem már meglovagolták a dolgot. 2014-ben elektromos rollerek sem nagyon voltak elterjedve.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30571 üzenetére
Mondjuk egy mopedautós nem fog pofára vágódni 45 km/h sebességnél, ha az egyik kerék kátyúba hajt. És bár törésteszteken elég rosszul vizsgázhatnak egy mostani 2 tonnás autóval szemben, de 30 évvel ezelőtt, amikor franciáknál engedélyezték őket, akkor lényegesen más járművek cirkáltak az utakon. (Az év autója pedig a Fiat Punto lett, a VW Polo és az Opel Omega előtt. Peugeot 306 jelent meg 1993-ban.)
És annyira nem durva a helyzet, mint olaszoknál, de franciáknál is bőven találkozni régi rendkívül szűk utcákkal, még falusi környezetben is, és ott igazán jól jöhet.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #30569 üzenetére
A ZT3-hoz is hihetetlen mennyi szxrt árulnak még pluszba.
OK!
Csomagtartók ide-oda, szerintem hasznosak, szépek.
Ülés, nem ülés...
Idősek, vagy kevésbé egyensúlyozni képes, magabiztos, vállalkozó szellemű, "másoknak" biztonságérzetet adó kiegészítő eldöntheti, hogy lesz-e egyáltalán elektromos "rollere" vagy sem - értsd, fel mer-e szállni olyan járműre, amiről nem ér le a lába.
Korábban már élőben megnéztem egy ZT3- at, egy MM-ban.
Fotók alapján a lábad nem férne el ilyen ülés előtt a taposón, hacsak nem vagy 150cm, vagy kisebb.
Lábat lógatni nem jó dolog - rolleren. Kényelmes meg akkor lehet, ha van külön lábtartója, ami a képen nincs, ráfaragni (!)
meg nem mindenki vállalja!
170 cm-mel ott kényelmes a lábtartóm, ahol van, pedig a taposóm hosszában kb. akkora mint a ZT3-é.
ZT3-on lövésem sincs hol lehetne azt úgy rögzíteni, hogy arra úgy lehessen felállni (teherbírás), hogy az funkcionálisan ne akadályozzon semmit, mégis stabil legyen, figyelemmel arra, hogy az ülés oszlopot arányaiban előrébb helyezték el, mint ahogy én az enyémet - minimális lábhely.
Az én megoldásom, ( itt még nyers, szerkezetkész állapotában )
irrevesibilis, nem érinti a váz integritását.
Magyarul nem fúrtam, nem változtattam semmit a vázon, egy alu tömbbel "összekötöttem" az Y csöveit, szárát, és ültettem rá a trepnire, amitől még merevebb stabilabb lett a szerkezet.
De az ülés rögzítésére is igaz az irreverzibilitás, bármikor lekaphatom az ülést is cakk-pakk oszlopostul, mindenestül, mert azt a gyári bekötési pontokra rögzítettem, bármikor visszaállítható.
Jó néhány olyan modell kapható, ahova már ülést is terveztek, mint pl. ez a ZT3 is, úgy látszik van rá igény, mondjuk a kidolgozás, koncepció az nem sikerült láthatóan 100%-osan, mert a lábtartó az valahogy lemaradt...
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #30576 üzenetére
Nem értem. A képen A és B nem kerül elsőbbségi viszonyba, hiszen A balra kanyarodik, nem keresztezik egymás útját, teljesen jogosan szarják le egymást!
C-nek ugye meg nem kell elengednie B-t, hiszen nincs gyalogátkelő, a gyalogosnak csak az adott útra rá kanyarodó autóval szemben van elsőbbsége: az, hogy valaki lekanyarodik az irreleváns!Vagy ez kattintásvadász beugrató KRESZ feladvány akart lenni? (Csak a képet néztem.)
a rollerezés nem veszélyesebb mint a mopedautózás...
Ebben nem értünk egyet. Veszélyesebb. Semmi sem véd meg, ha csak fellök egy autós. Mopedautónál (az általad linkelt TC cikkben amúgy meglepően pofásak) ott a kasztni... (Arról nem beszélve, hogy ha kitörik egy kereke, még mindig van 3, és nem esel pofára.)Max. annyit változtatnék, hogy ha már ilyen városi csoda, akkor lehetne villanyos...
(Abban még nyomaték is több lenne, mint a 400 ccm dízelben, ami viszont messze, de nagyon messze sokkal nyomatékosabb lehet, mint egy 50 ccm benzines kis csettegő... Mivel nem kell nagy tempó, szerintem meg lehet csinálni élhetőre, valóban nem hülyék!Abban egyetértünk, hogy ha sok baj lenne velük, akkor már rég beszántották volna...)
Szerk: 2014-ben még úgy fogalmaztak, hogy ez a járműkategória, ami mindenkit feltart. Megnéznék egy aktuális véleményt, amikor nagyon sok helyen 30 km/h a limit, és lehet akár 5000 ccm is a biturbós Mustang, akkor is annyival kell gurulnia. Különben bünti.
-
válasz
DigitXT #30575 üzenetére
Ez ma jött velem szembe.
Aztán elfilóztam rajta, hogy:
Az ilyen KRESZ feladatokkal az a gond, hogy a gyalogosnak ezt nem kell tudnia, mivel ha nem gépkocsivezető, vagy motoros normál esetben, akkor nem tudnia a KRESZT ilyen részletesen. Nem is tudja jó eséllyel. Ha pedig nem tudja, akkor annak fényében dönt, hogy C-t elengedi e, hogy C kitapossa e a belét lendületből, ha nem engedi el! :D De oké, tegyük fel, hogy nem fér át C előtt, és elengedi. A-t viszont magasan leszarja! :D Amúgy A-nak elsőbbségadás kötelező tábla is van, a gyalogosnak meg nincs járda! :DA KRESZ csak akkor működik,ha fejben mindenkinek ott van. A fentebbi példában a háromból kettőnél követelmény csak.
Szerintem:
1. A francia jogalkotók sem hülyék.
2. Ha nem vált volna be, azaz az emberek tömegével haltak volna meg mopedautókban, akkor eltörölték volna.Csak arra akartam rávilágítani hogy a rollerezés nem veszélyesebb mint a mopedautózás...
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #30573 üzenetére
akkor nem a jogsit félti elsőként hanem az életét és a testi épségét
Ez így tök jól hangzik, de látjuk, hogy mi megy kerékpáros fronton is amikor "pirosoznak". (Veszélyes zöld. A beazonosíthatóság hiánya miatt a jogkövetkezményektől kevésbé fél. Annyira meg jó vezetőnek tartja magát, hogy szelektáljon a közlekedési szabályok közt.)Ui: mondjuk az a legszebb, amikor két "öntörvényű" karambolozik: szapulhatják egymást. Másképp fogalmazva, azt elvárják, hogy más tartsa be a szabályokat, főleg ha őket érinti hátrányosan ennek ellenkezője. Nem primitívnek mondanám, inkább végtelenül önzőnek.
Gondolom Franciaországban a mopedautón ugyanolyan rendszám van, mint az SMKP-n. Csak kis hazánk ekkora kuriózum, hogy hatósági azonosító nélkül lehet robogózni...
Dr. Szilikát: ez mondjuk rendben van, ettől függetlenül nem tartom jó ötletnek, hogy még jogosítvány nélkül is (ha régebben volt is) a forgalomban vezessenek. Mert ha már azért nincs, mert mondjuk nem felelt meg az alkalmasságin, azért mopedautóban verethet?
400 ccm dízel nem is annyira szar. Igaz, 5.5LE nem fog hanyattvágni. De városba elég.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #30572 üzenetére
Elöljáróban megjegyezném, ha valakit a bíróság eltilt a vezetéstől, utána a rendőrség beállhat az illetőre, kifigyelhetik időnként, hogy betartja-e. Nem lehet megnyugtató érzés.
A mesterséges intelligencia szerint:
------------------
1. Mopedautók definíciója és jogi keretei
A mopedautók, más néven “voiturettes”, olyan kis járművek, amelyek általában 50 cm³-nél kisebb motorral rendelkeznek (vagy 4 kW max.), és a vezetésükhöz nem szükséges hagyományos autóvezetői jogosítvány Franciaországban. Ezeket a járműveket kifejezetten úgy tervezték, hogy könnyen kezelhetők legyenek, és lehetőséget biztosítsanak azok számára, akik nem rendelkeznek teljes körű jogosítvánnyal.
2. Szabálytalanságok és következmények
Bár a mopedautók vezetéséhez nem szükséges jogosítvány, a járművezetőknek be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat. Ha valaki súlyos szabálytalanságot követ el – például ittas vezetés, gyorshajtás vagy más veszélyes magatartás – akkor a bíróság eltilthatja őt a mopedautó vezetésétől is. Ez azért lehetséges, mert a közlekedési törvények célja a közlekedés biztonságának megőrzése, függetlenül attól, hogy az érintett személy rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem.
3. A bírósági eljárás menete
Ha egy mopedautó vezetője súlyos szabálytalanságot követ el, az ügyet általában rendőrségi jelentés alapján vizsgálják meg. A bíróság mérlegeli az eset körülményeit és az elkövetett cselekmény súlyosságát. Az eltiltás mértéke változó lehet; akár ideiglenes vagy végleges tilalom is kiszabható.
4. Eltiltás hatása
Az eltiltás következményeként az érintett személy nemcsak hogy nem vezetheti mopedautóját, hanem ez hatással lehet más járművek vezetésére is, ha például korábban már volt jogosítványa. Az ilyen típusú büntetések célja a közlekedési biztonság növelése és a szabályok betartatásának erősítése.
5. Összegzés
Összességében tehát Franciaországban bárki vezetheti a mopedautót jogosítvány nélkül, azonban súlyos szabálytalanság esetén bírósági úton el lehet tiltani őket e járművek használatától is.
-----------------------------------------
Valószínűség: 95% -
válasz
DigitXT #30572 üzenetére
hiszen egyáltalán semmi visszatartó ereje nincs a jogosítványa bevonásának, ha eleve nem is volt neki.
Ha nem primitív akkor nem a jogsit félti elsőként hanem az életét és a testi épségét. Az utóbbinak kell elsődlegesnek lennie, meg féltheti a személyi szabadságát is. Ez így 3 dolog, és ebből kettő fontosabb is mint a jogsi, és anélkül is érvényes.
Ha erre a kettőre tojik, akkor a jogsira is. -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #30571 üzenetére
Jogosítvány nélkül? Mon dieu! Az a baj, hogy 45 km/h-val is piszkos nagy balesetet lehet okozni, ha valaki nem ismeri a közlekedési szabályokat, esetleg "csak" nem tartja be őket (mondjuk fogja magát és hirtelen megfordul), hiszen egyáltalán semmi visszatartó ereje nincs a jogosítványa bevonásának, ha eleve nem is volt neki. Durva: nem támogatnám!
Amúgy a jogsi azért nem csak pénzbehajtás, aki sosem vezetett, azt azért megtanítják a jármű kezelésére, meg az alap közlekedésre. Motoros jogsinak is volt értelme, bár annál már inkább kijött, hogy úgyis tudtok motorozni, nem? Végülis. Nem egy vezetéstechnikai tréning. Amúgy arra is elmentem, nagy csodákat ott se mondtak (alapszinten), de jó volt, hasznosnak gondolom, egyszerűen azért, mert két keréken nincs körülötted kasztni, ami egy autóban (de akár moped autóban is) csak egy horpadt idom, az motoron csonttörés.
Szerk: a rollerezés szerintem veszélyesebb, mint a moped autó. Vagy a motorkerékpárok.
-
válasz
DigitXT #30570 üzenetére
Amúgy érdekes ez,hogy rollereknél megy a szigorítás miszerint SMKP vagy sem, miközben Franciaországban bárki jogosítvány nélkül hajthat moped autókat.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/08/aixam_ligier_paris/
Az elektromos rollerek esetében 25 km/H az izmozás tárgya miközben a mopedautók 45-tel is mehetnek, ők ugye kint az úton a nagyok között, és szerintem a rollerezés nem veszélyesebb dolog. A franciáknál évtizedes hagyománya van a dolognak, mondjuk látszik,hogy ott nem a jogsiból, tanfolyamból, pótvizsgákból való penzbehajtás a cél.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #30569 üzenetére
Na, ilyenkor felmerül, hogy ez tényleg SMKP.
Mondjuk ha nem túl erős, nem biztos, hogy sokkal veszélyesebb, mint a Tornádó "kerékpárok", amiket vidéken előszeretettel hajtanak.
-
válasz
alphamooncam #30568 üzenetére
A ZT3-hoz is hihetetlen mennyi szxrt árulnak még pluszba.
-
alphamooncam
őstag
Napsütésnek és 15foknak hála ma nem bírtam már magammal, és örömködtem egy fél órát. (13,5km)
Már nagyon be voltam sózva...
... hogy kipróbáljam az új ülésem.Még szeptemberben, a hátsó tengelyről előre került a lábtartóm ( BMX peg ) némi tömör alu négyzetprofil megmunkálása után + gumibelső borítás csúszásgátlásnak.
Aztán, november közepén szépen el lett téve télire, természetesen állványra, hogy a gumik ne "kockásodjanak".
November környékén meg megjött aliról egy csopira való un. bobber ülés.
Hogy fel tudjam szerelni, át kellett alakítanom a felfogatási pontot, a csővéget, meg kitalálni, hogyan lehet
ezt rögzíteni rá.
Némi, nem is kevés agyalás végén egy lágyacél, és egy alu négyzetprofil lett a megoldás.
Azt kell hogy mondjam, hogy a hátsó traktusban a rugózási komfort már minden igényt kielégít - a mai próbafutás alapján.
Ui: Most jut eszembe, hogy próba előtt levittem a guminyomást 2.0barra, illetve kapott egy légkürtöt (!) is -valós 100dB+ 3bar nyomással.
-
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30562 üzenetére
Mégis mit mondtak ki?
Azt tudjuk, hogy elavult a KRESZ és az új járművek nem szerepelnek benne, így ha valamilyen szempont alapján mindenképpen kategorizálni kell, akkor egy olyan halmazba lesznek beletéve, amibe nem illenek bele, a de többi halmazba még kevésbé illenének bele. Amikor más szempontból vizsgálják, akkor meg máshová sorolják.
Lehet játszani ezzel a kérdéssel, ha állat lenne, akkor a roller inkább a nyúlra hasonlít, vagy az őzikére?Viszont nem azért nem jött még ki, mert ebbe a folyamatba ... annyi civil szervezetet bevontak.
Nyilván nem azért, de legalább lehet számítani, hogy az ő - egymásnak ellentétes érdekeiből - valami kompromisszumos megoldás születik. És nem csak olyanok elképzelése lesz összegyúrva, akik a mindennapokban céges sofőrrel, esetleg földalattival közlekednek. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30560 üzenetére
A selát-sehall bringás/rolleres szarrábírságolását én is támogatom, ön- és közveszélyes: gondolhatnánk, hogy "csak" önveszélyes, de nem, hiszen kiszámíthatatlan manővereivel mondjuk egy autóst is hirtelen irányváltoztatásra késztethet, amiből súlyos baleset lehet. (És még az sem biztos, hogy hallja a csattanást, ha annyira hangosan hallgat zenét...
)
Ui: ami a barcelonai cikket illeti, azt nem idézted, hogy kötelező a sisak, és az az 500EUR arra is vonatkozik, ha ezért kapnak el. Szóval nem csak a gyorshajtás szabálytalan.
(Megjegyzem, gusztustalan "újságírói" szokás* egy cikk címében arra célozni, mintha az valamiféle hazai szabályozásról szólna: valójában senki nem kap 200 ezres bírságot.
)
*: kattintásvadász (click-bait)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30559 üzenetére
Ugyan már... Nálunk már 2019-ben kimondták, hogy SMKP, tehát kötelező a biztosítás, a sisak, meg minden (és bírságoltak is ezen "vélemény" alapján). Annyi a különbség, hogy törvénybe még nem foglalták, és csodával határos módon azóta már megoldódott, hogy lehessen biztosítást kötni, viszont csak a messiásként várt új KRESZ-ben lesz "rendezve" a rollerkérdés. Ami viszont mindig jön-jön-jön! Már 13 éve...
Tiszta sor, hogy a régi már elavult (1975), újat kéne írni. Viszont nem azért nem jött még ki, mert ebbe a folyamatba
csak neked csak mostannyi civil szervezetet bevontak. (Brutális amúgy, hogy buzizásba kezdesz egy rollerfórumon, csak azért, mert vki kritizálni meri a jelenlegi "jogalkotást".Arról meg ne is beszéljünk, hogy ki tette inflációkövetővé a jövedéki adót, ami mondjuk a benzinárnak elég jelentős részét képezi, aztán ugyanaz szörnyülködik, hogy drága lett.
Épp csak azt nem írtad, hogy gyújtsa is fel magát! Miközben ott a piros figyelmeztetés a kommentablak alján, hogy 2025. január 1-jétől már be is csukhatnak a kommentjeidért.)
-
-
PociAti
őstag
Közelmúltban jelentek meg más rolleres cikkek is:
https://hirado.hu/belfold/cikk/2025/01/28/szamos-terulet-akad-ahol-szukseg-van-friss-iranymutatasra-kozlekedesi-szakerto-az-uj-kresz-rol-a-hirado-hu-nak
Szálka Miklós [közlekedési szakértő] hangsúlyozta, szigorúan kellene szabályozni a kapucniban, fülhallgatóval a fülben való biciklis és elektromos rolleres közlekedést is, ez ugyanis nagyon rossz és veszélyes szokás.
Ezt teljesen támogatom!
------
A barcelonai városvezetés szigorú intézkedéseket vezet be az elektromos rollerek használatával kapcsolatban. Az új szabályozás célja, hogy visszaszorítsa az antiszociális viselkedést és növelje a közlekedés biztonságát. A változások február 1-jétől lépnek életbe, és akár 500 eurós, azaz több mint 200 ezer forintos bírságot is jelenthetnek a szabályszegőknek
A városi tanács becslései szerint naponta mintegy 44 000 utat tesznek meg e-rollerekkel szemben az öt évvel ezelőtti nullával szemben.
Barcelona 2023-ban betiltotta a bérelhető e-rollereket, követve Párizs példáját. A tömegközlekedési eszközökről is kitiltották őket, miután egy e-robogó kigyulladt egy vonaton.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #30556 üzenetére
Szerinted is pont úgy jártak el, mint az olaszok, hogy nem vonták be a civil szervezeteket, mint pl. kerékpáros és hasonló szerveket?
Vagy nálunk se lesz kész addigra a kötelező biztosítások rendezése, mint az olaszoknál?
Vagy nálunk is a rendszám ellehetetleníti majd a szabályos használatot? Vagy a sisak?Ha nem tetszik menj ki az utcára szivárványos zászlóval, vagy ami illik a politikai elképzelésedhez, ragaszd oda a kezed az aszfalthoz, öntsd le magad benzinnel és közben lamentálj mennyibe került az üzemanyag, vagy bánom is én, de ez nem politikai fórum. Ha konkrét intézkedés nem tetszik mondjad, de ne általánosságban szidd az aktuális kormánypártot, az aktuális ellenzéket, vagy úgy általában a magyar törvényhozást.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #30548 üzenetére
Cikk érdekesen zárul...
Egy igazi olaszos csattanó a végére
A rollerek zöme alapból képes lenne 25 km/órás sebességnél gyorsabban is menni, az európai szabályozás viszont 25-ös tempóban maximálta az engedélyezett sebességet. A gyártók ezt a rollerek szoftveres „lebutításával” érték el. Az olaszoknak azonban ez nem volt elég, az előző, 2022-es KRESZ a maximális megengedett sebességet 25-ről 20 km/órára csökkentette, Olaszországban ennél gyorsabban elméletileg nem
lehet[szabad] hajtani rollerrel. Azonban egy EU-s szabály azt mondja ki, hogy nem lehet elrendelni kötelező biztosítás megkötését olyan eszközre, amely maximum 20 km/óra sebességre képes, vagyis az új olasz rendelet szembemegy az EU-s joggal.A Telex színvonala néhol a béka segge alatt van. Autós portálok sokkal normálisabb cikkeket hoznak össze közlekedéssel kapcsolatos témákban, kevesebb pontatlansággal, tárgyi tévedéssel. És ami nem szaktudás kérdése: precízebb megfogalmazással, kevésbé bulváros stílusban.
-
-
Keresd a "hibát"😂
-
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30549 üzenetére
Az új KRESZ leginkább szigorításokat hozott, az érdekképviseleti szervek, civil szervezetek sora jelezte, hogy nem kérték ki a véleményüket, a javaslataikat pedig nem vették figyelembe.
Idehaza állítólag több, mint 50 civil szervezetet vontak be az új KRESZ megalkotásába.Az egyik legfontosabb újítás a kötelező felelősségbiztosítás bevezetése. ... A biztosítás részleteit az infrastrukturális és közlekedési minisztériumnak kell kidolgoznia, ez normális esetben ugye megtörtént volna még a KRESZ életbelépése előtt. Az olaszok viszont neki sem álltak ennek, jelenleg tavaszra, nyárra ígérik. Vagyis ha a jogkövető állampolgár besétál egy biztosítóhoz, heves kézmozdulatokkal adják tudtára, hogy nem tud kötelezőt kötni, ugyanis ilyen nem létezik.
Nálunk még meg se jelent az új KRESZ, de ezt jóval előtte rendezték.Ezzel el is érkeztünk a második újításhoz, december közepe óta a rendszámtábla is kötelező a rollereken. ...
Ez pedig a másik technikai malőr, ami ellehetetleníti a jogszerű használatot. Ami nálunk valószínűleg szóba se kerül, mivel még a robogókon sincs megoldva.Nem kell a magyar jogalkotókat zsigerből hülyének beállítani, mert visszaüthet!
-
válasz
Luck Dragon #30546 üzenetére
Mai fejlemény, hogy a G30 lehet kap első teleszkópot, még most fogják átküldeni nekem, hogy milyen van!
#30550Thunderzolee Ezen én is ledöbbentem, egyrészt azon, hogy ott sem kérdezték meg a civil szervezeteket, másrészt, hogy miként fogadták el... Azért az egy kicsit régebbi demokrácia (mondjuk nem mindig ezen múlik). -
-
válasz
Thunderzolee #30548 üzenetére
Amilyen pengék, még nálunk is megeshet
-
-
ianhoward
tag
Sziasztok,
Szervizt keresek általános dolgokra. Tavasz előtti átnézésre, karbantartásra. Gumi, sárvédő csere, fék ellenőrzés, beállítás.
Területileg dél Buda, dél Pest, Csepel sziget, Budaörs és vonzáskörzetében.
Tudok messzebb is menni de ha ezen környéken van ajánlott szerviz azt már most köszönöm.
Roller: Segway Ninebot F30. -
-
válasz
Luck Dragon #30544 üzenetére
Bármikor.
Mai szerelgetés gyümölcse:
Ninebot G30E II Max -on sárvédőmerevítő és hátsó irányjelzőtartó-konzol felszerelve:
Így már mind a négy elektromos rolleremen van hátsó sárvédőmerevítő.😅
Pro 2-re rendeltem még tartókonzolt, illetve hátsó indexet ism -
-
Megérkeztek a Xiaomi és Ninebot pótalkatrészeim Aliról:
közben lent áll az 5. Roller... Igaz csak próbálgatom:
Mamba Phantom:
-
Töltöm a Mamba Phantom akksiját!
-
PociAti
őstag
És vannak akik nagyon durván nyomják, autós töltőről töltik a rollert.
Ebben a 3 nappal ezelőtti Reddit posztban videóban mutatja be a töltést:
Charging my Segway GT at a EV car charger! -
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30537 üzenetére
De érdekes,hogy azzal számolnak, hogy elromlik a beépített.
Mármint ki számol vele azzal?
A kereskedő szerint ha az alapértelmezetten használatos beépített töltő elromlik, akkor attól függetlenül a "hagyományos" külső töltővel még töltheted a rollert. Emiatt nem kell szervizbe vinni a rollert.Videó alapján amúgy nem tűnik komoly melónak a csere.
https://www.youtube.com/watch?v=AivWo_Kbd08Miért van több port azt nem tudom. Specifikációban biztos le van írva melyikkel mennyi idő alatt lehet feltölteni. Illetve mekkora teljesítményű külső töltőket lehet kapni, vagy mely tartományban szabad (lehet) próbálkozni.
Még annyi jutott az eszembe, hogy van aki igényli, hogy gyorsan feltöltsön, van akinek meg az akku megóvása a fő prioritás, ezért óvatosabb profillal szeretné azt tölteni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30536 üzenetére
De akkor nem lett volna szabad ilyen esztelenséget leírni, ami a mérnökök hülyének nézése.
- Kezelési utasításban szerepel valami instrukció erre vonatkozóan?
- Videóban szerepel, hogy bevizsgáltuk mindkét ágon a teljesítményfelvételt, hogy ezáltal megismerjük a tervezett működést?Biztos lehetsz benne szerintem, hogy a tervezők gondoltak erre és megoldották úgy, hogy jó is legyen, védett is legyen a felhasználói hülyeség ellen. Lehet, hogy tényleg vesz fel áramot mindkettőből, de akkor az is tervezett.Vagy letiltják, amelyiket akarják, szakmailag gyerekjáték.
Ezt kellett volna megtudnunk végre egy szakértő videóból, valami épkézláb magyarázatot, nem ezt (én nem tudom bemérni, nincs ilyen a közelben):
-
-
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30535 üzenetére
Redditen is felmerült kérdésként, hogy miért van 2 töltő port a Max G30-ason?
Segway of Ontario* válaszolt erre a kérdésre:
https://www.youtube.com/watch?v=vyLU1wUmtwI
A hagyományos töltő esetén a "tégla" tartalmazza a transzformátort. A 3 pin-es töltő esetén csak kábelre van szükséged, mivel a transzformátor a roller hasában van. Viszont ha az elromlik, akkor nem kell emiatt szervizbe vinni a roller, hanem használható a hagyományos módon is.
És a videó végén közli:Don't plug them both in at the same time. That's just silly.
Ne használjuk egyszerre mindkét töltőt. Az úgy hülyeség.* Csatornájuk leírása szerint vezető Észak-Amerikai Segway-Ninebot forgalmazók. 159 videójuk van a YouTube-on.
Pl. egy másik Ninebot Max töltős videójuk is azzal zárul, hogy ne használd egyszerre a két töltőt.
https://www.youtube.com/watch?v=uMBemoKPdZo -
G30-hoz a gyári beépített mellett, ilyet :
https://mstore.hu/ninebot-kickscooter-by-segway-charger-roller-halozati-tolto-1652
HHasznált már valaki? Ugye így kijönne 3A+1.7A=4.7A
Nekem ugye van egy ilyenem az E2 Pro-hoz.😅 -
válasz
Luck Dragon #30533 üzenetére
Nos sűrűn annyira nem mondanám, de a tárcsaféket pl néha után kell állítani, illetve a kormányoszlop rögzítést is.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #30529 üzenetére
Kugoo S1-nél volt olyan töltő, ami 42,5-re töltött. Határeset...
Nem gyulladt ki, de azért na... BMS nem tiltakozott.
Mondjuk ott volt olyan kijelző (több példány járt nálam), ami
meg fölé mért valami ~0,5V-tal, így a frászt hozta rám. -
PociAti
őstag
válasz
Sirtaky #30524 üzenetére
A BMS-ekbe eddig komolyabban bele se mentem, de érdekes amit írtál. Biztos vannak jobb leírások is ennél, most ezt a spanyol oldalt találtam a témában:
- BMS 107 (M365)*: (Erről a verzióról nem találtam információt)
- BMS 115 (M365)*: Általában ez található a roller normál modelljén és az M365 (normál) modellhez ajánlott verzió.
- BMS 116 (M365 PRO): Általában ez található a roller normál modelljén és az M365 (normál) modellhez ajánlott verzió.
- BMS 123 (M365 és M365 PRO): A frissített BMS verzió, de az M365 (normál) modellhez a 115-ös, az M365 (PRO) modellhez pedig a 126-os verzió ajánlott.
- BMS 126 (M365 PRO): Az eredeti közös BMS stabilabb változata, javítja az akkumulátor- és cellakezelést.
-- BMS 126 12.800 (M365 PRO, PRO 2 és Essential): Egyedi BMS, amely javítja az akkumulátor-kezelést. Kompatibilis a 12.800 mAh-s akkumulátorokkal.
-- BMS 126 7.800 (M365 és 1S): Egy egyedi BMS, amely javítja az akkumulátorok kezelését. Kompatibilis a 7800 mAh-s akkumulátorokkal.
- BMS 128 (Essential, 1S és PRO 2): BMS, ez van telepítve az új rollerekre.
- BMS 141 (Essential, 1S és PRO 2): Új, frissített BMS, amely kihasználja a robogók teljes akkumulátorkapacitását. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #30526 üzenetére
Na igen, ha 4,115 helyett 4,125-re tölt, az valóban nem probléma, ám kötve hiszem, hogy egyetlen század volt feszültség +400 mAh-t jelentene, és több km hatótávolság növelést. Ha mégis megteszi a tapasztalat szerint, akkor az a "máshogy használja" valószínűleg a kikapcsolási határt is lejjebb engedi, összességében erősebben kihasználva a cellákat...
Amúgy még ezzel sincs baj, teljesen bevett dolog EV-k esetén, hogy a tervezett (10+ éves) élettartam miatt közel sem "valós 0-100%" között mozognak a cellák, hiszen akkor rögtön észrevenné a felhasználó, amint degradálódnak, ellenben, ha alapból részlegesen vannak csak kihasználva, akkor ez elodázható. Az élettartam látszólagosan és valósan kitolható. (Mondjuk egy rollerrel az ember nem tervez 10 évre, az tiszta sor. Cserébe egy elektromos autónak, jó esetben, nem tud így beleturkálni a lelkivilágába, hogy pár km-t nyerjen.
)
Ui: eleve, ha 30-35 km-t megy, de BMS erőszakolás kell az utolsó km-ek érdekében, az baj. (Nagyobb akkus rollert kell venni: nem szerencsés minden alkalommal nullára meríteni...)
Sirtaky: a 2A vs. 3A áramkorlát érdekelne. Elvileg a töltőn múlik, nem a BMS-en... A BMS ilyen értelemben nem töltésvezérlő, de ha olyan töltőd van hogy beszélget vele, az menő! Abszolút létező dolog pl. mobiltelefóniában, csak roller akkunál még nem hallottam róla.
-
A képen az E2 PRO legnemesebbik alkatrész, a jó erőkarral megáldott imbuszkulcs:
Az M365-höz, a Pro 2-höz, és a G30-hoz is Ninebot kicsi 3 mm-es jár. Szóval ezt az egyet kifejtettem szervizbe küldéskor, így legalább biztos nem vész el.😅 -
Sirtaky
csendes tag
válasz
Thunderzolee #30523 üzenetére
Majd a 2. Vagy a 3. Tulajnak lesz ebből nyeresége hogy nem töltöm fel 100 % ra a Pro2 rollert ami 30-35 km elmegy / töltés ?
Volt 650 töltés számmal , teljes töltés 350 felett nálam M365 Pro az már csak 26 km-t tudott 4 évesen. 😉 -
válasz
Sirtaky #30520 üzenetére
Ez persze, oké, csak az emberek inkább kisebb feszültségre töltik az akksikat, mint nagyobbra, h kíméljék a cellákat.
Ha nem töltjük csutkára a cellát, több ciklust bír ki.
Ezért lehet pl az applikációban is beállítani, h 95, vagy 90%-ra töltődjön az akksi, ne 100%- ra.
Nem éri meg túltölteni szerintem, ha nagyobb hatótáv kell, akkor inkább nagyobb akksis rollert kell venni. -
DigitXT
félisten
válasz
Sirtaky #30520 üzenetére
Meg fel lehet gyújtani a lakást. Ki volt az a marha, aki ezt kitalálta? Azt a "plusz" 400 mAh-t mégis honnan nyeri? Mihez képest? Ha a gyári konfiguráció nem töltött az elvi maximumig (4.2V/cella), annak vajon milyen oka lehetett? Ha meg addig töltött, és még a fölé megy az ember egy kis plusz kapacitásért, 4.25V/cella fölé, hát tényleg jelentkezhet Darwin-díjra.
Persze mindenki saját felelősségére túltöltheti az akkut, csak hát rossz vége szokott lenni.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30516 üzenetére
Mindkét forgatókönyv arról szól, hogy koncepcionálisan szar kezelőszerveket használsz.
Ezért, hogy ne kelljen használni, ki akarod váltani egy buta sebesség tartó automatával...
Ideiglenesen meg lehet csinálni: "amíg nincs baj, nincs baj". Sőt, ha explicit be is tiltanák,
akkor is használhatod tovább, mert mégis ki a fene fogja leellenőrizni? Egyetlen esetben
lehet belőle balhé, ha balesetbe keveredsz, akár önhibádon kívül, ha bizonyítható, hogy akezelőszerveket szabálytalanul használtad, rád verik a felelősséget. Ennek esélye pici.
Amíg nincs rá szabály, addig teljesen vadnyugati* a helyzet (firmware cserebere belefér).
*: ebben az is benne van, hogy a balesetet szenvedő, vagy hozzátartozója önbíráskodik... Ha esetleg kiderül, hogy azért történt a baleset, mert neked "kényelmetlen" volt a gázkart rendeltetésszerűen használni, és/vagy nem fékeztél időben, pedig tehetted volna... Pech.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Thunderzolee #30519 üzenetére
Lehet vele nyerni pár km + hatótávot . + 400 mAh
-
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Silentfrog #30517 üzenetére
Xiaomi Pro2 esetén lehet varálni a BMS verzió cserével és akkor magasabb feszültségre tölti fel az akkumulátort. Tehát a teljesen feltöltött akku mégis más feszültségi szintet jelent .
-
Silentfrog
veterán
válasz
GoodSpeed #30511 üzenetére
Úgyis jobb ha nincs teljesen feltöltve , mindha csurig töltöd.
Amikor azt mutatja higy tele van a kijelző akkor még valszeg tölti, ha
meg nullára kikapcsol a rollert kijelzőke akkor van tele.
Én sosem rakom tele , sosmem merítek le.
így a program szerint 70 teljes töltés ciklus van a rollerbe és több mint 200 alkalommal volt töltőre rakva a 2900 km teljes táv alatt. 2900 Km oszta ciklussal az 41 km . És tényleg ennyit meg egy töltéssel . Több alkalommal lemértem már a valós hatótávot. Szintén G30 -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30515 üzenetére
Két fő forgatókönyv:
(1) nincsenek úthibák, a roller menne magától, jószerivel hozzá se kell érni kormányhoz csak finoman terelgetni, helyette a gázkar bizonyos pozíciójának megtartásával kell szórakozni.
(2) Úthibák miatt a roller ki akarja tépni a kormányt az ember kezéből, de a kormányt nem lehet normálisan megfogni, mert a gázkar babrálása miatt természetellenes pozícióban van a kéz. -
DigitXT
félisten
-
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30511 üzenetére
Ha leáll, az nem elég?
Mit kellene csinálnia, zenélnie mint egy modern háztartási eszköznek (pl. mosógépnek)?Ha töltés közben bekapcsolva hagyod a rollert, akkor kijelzőjén gondolom ez is mutatja a töltöttséget. Időzítős vagy okos konnektorok mindig is elég olcsó eszközök voltak. (Arra is létrehozhatsz szabályt, ha lecsökkent az energia felvétel, akkor kapcsolja ki.)
Vagy készíts egy táblázatot, 20, 30, 40, stb. %-ról mennyi idő alatt tölti fel a rollert a kívánt szintre, és időzítővel kapcsold ki.
-
válasz
PociAti #30503 üzenetére
Igen nem értem,ha törvény nem kötelezi a Ninebot és a Xiaomit sem miért tiltja le az EU-ban.
G30-nál idegesítő, hogy nincs allapotjelzo LED töltés közben, töltés után kikapcsol, ilyenkor gondolhatná az emberi,hogy az a visszajelzés, de a fogyasztásmérő még mindig 60W- felvételét jelzi:
Fogyasztásmérő nélkül honnan tudjam így hogx mikor állt le? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pescara #30507 üzenetére
Úgy igen, de ez a "thumb throttle" megoldás szerintem elsősorban digitális módra lett kitalálva, legalábbis egy 350 W-os motornak nincs akkora ereje, hogy ledobjon a gyorsulás.
Legtöbb esetben 0-max üzemmódban nyomogatom csak. Ritkábban a kettő között, olyankor jobban rá lehet markolni. Tempomat nekem nem olyan fontos, néha még zavaró is. Egy olyan szakasz van, ahol 1,5 km-ig lehetne tartani, de ott ritkábban járok és kibírható ujjtartással is.
Érdekes egyébként, ha 20 km/h-ra korlátozom a sebességet, máris megjelenik a kellemetlen rángatás előre-hátra, ahogy eléri a sebességet, lekapcsol a motor, viszont a mágneses erő belassít (nem az aktív motorfék, csak a motorban lévő mágnesek természetes fékező hatása), akkor megint rákapcsol és így tovább. Mindezt befolyásolja bukkanók hatása is.
Ha 30-as végsebességre van állítva, akkor ilyen nincs, mert gyakorlatilag folyamatosan dolgozik a motor (terhelést, légellenállást le kell küzdeni), a kart pedig vagy ütközésig nyomom, vagy leveszem, már ahol lehet haladni.
-
PociAti
őstag
Ez az úgynevezett Swiss edition, vagyis a német verzió. Ebben valószínűleg alapból benne sincs, meg se néztem még.
Minden eszközt az első 1-2 hétben szeretem az eredeti állapotban használni, ahogy a tervezők megálmodták... (majd a jogalkotók lekorlátozták).
És csak utána hozzányúlni.
Firmware1.1.0_252_158_141, ami annyit tesz, hogy a BLE 158-as verziójú, és csak a 157-es verzióig lehetett egyszerűen telefonról BlueTooth-on keresztül flashelni.
Az 1S rolleremen még régi a BLE, így flash idejére átrakom annak a kormányát a Pro 2-re. -
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #30497 üzenetére
A jó időt kihasználva én is gurultam ma egy kicsit a Pro 2-vel, Garmin szerint
Teljes idő: 1:27:07
Mozgási idő: 1:09:27
Napi km: 19,3 km
Mozgási átlag: 16,7 km/h
Max. sebesség: 25,1 km/h
(Ezek a nyers adatok, apró mozgások nincsenek kipucolva a tracklog-ból, az átlagsebesség valahol 17-18 km/h között lehet.)Tempomat nélkül egyszerűen borzalmas rollerezni! Mikor korábban írtad, hogy egy út során megfájdul az ujjad / karod, gondoltam túl dramatizálod. Hát nem, kicseszettül borzalmas. Nem csak 1 ujj, az egész tenyér, az alkar, könyök is megérzi. És már 1-2 perc után kellemetlen volt. Lehet idővel meg lehet szokni, vagy ráedződik a szervezet, de kész agyrém.
Mert 20 km során kb. csak 20 alkalommal kellett volna hozzáérni a gázkarhoz, helyette minden egyes méteren azt kellett mondani a rollernek: adj gázt (vagyis inkább: tartsd azt a sebességet, amin eddig is mentél). Nem ez az egészséges és biztonságos kéztartás, hogy közben egyik ujjunkkal görcsösen próbálja tartani a kívánt sebességet. -
válasz
Thunderzolee #30501 üzenetére
Már nem , elengedtem a modellt . Jó nekem ezek a visszafogott típusok is
-
válasz
Luck Dragon #30498 üzenetére
ZT3 már nem is játszik?
A global verziója 40-el is tud menni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy ruhás topik
- Synology NAS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Parfüm topik
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged