- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Joshi
titán
válasz
Thunderzolee #31198 üzenetére
Igen, időközben rájöttem. Az amúgy jó lehet? Itt 400k.
-
-
-
PociAti
őstag
Magyarán:
- Teverun Fighter kellene,
- de sokallod érte a 600.000 Ft-ot.Nincs jó hírem, itt épp arról van szó, mennyire rossz a Teverun Fighter:
https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/1j82xh4/dont_buy_teverun_scooter/
Hibája van, küldenek alkatrészt, szereld meg magadnak."07/2024-ig minden rendben volt, de aztán 7-es hibát kaptam a Teverun Fighter kijelzőjén. Emellett a robogó 0%-os akkumulátort mutatott, és néha 20 próbálkozás után sem volt hajlandó bekapcsolni. Amikor bekapcsolódott, néha magától váltott sebességet, és kb. 10 perc vezetés után kikapcsolt."
11 hónapig tudta használni, aztán azóta nem, garancia meg lejárt. Hiába vette fel velük azonnal a kapcsolatot, nem nem igazán törődtek vele, stb. úgy néz ki bukta az egészet.Csak 12 hónap gari lenne egy ilyen rollerre?
Te meg ennek az olcsóbb változatát keresed?
Nem jó ötlet.Inkább keress egy egyszerűbb felépítésű, kevesebb hibával rendelkező rollert, normálisabb gyártótól.
Tevrunnal elég vegyes hozzászólások születnek. Eleinte örülnek neki, mint majom a farkának, de nagyon sok rá a panasz. És a megbízható listákban eléggé hátul szoktak szerepelni. El tudod képzelni, azok hol szerepelnének, akik sokkal kevesebb pénzből próbálnak hasonló jellegű rollert készíteni?
-
Joshi
titán
Üdv. Egy ~120kg-os embernek kellene hasonló felépítésű roller mint pl a Teverun Fighter Mini. Ami szempont, hogy 10"-os kerék legalább legyen, illetve elöl-hátul lengéscsillapító olyan kinézettel, mint a Teverun Fighter Mininél. Az ár ~400k max. Mit ajánlanátok?
Egyébként a Teverun márka milyen minőséget képvisel?
-
Ráti
tag
válasz
Thunderzolee #31190 üzenetére
Persze
-
Lehiñito
senior tag
Köszi. Pedig valahol olvastam, hogy az appban lehet bekapcsolni. Gondolom a default beállítása a kikapcsolt állapot. Ami nekem megfelelne, mert én sem preferálom a felesleges áram fogyasztást. Milyen az összeszerelése? Jövőhéten szerintem én is megrendelem a maxot. Illetve keresnem kell egy fali tartót is hozzá.
-
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31186 üzenetére
Kizárólag a Max G30P és G30LP sorozat érintett benne, nem a teljes Max G30 család.
Ezeknél az amerikai modelleknél valószínűleg más a mechanika, mint a sima Max G30-asoknál, mert a sima Max G30 nem érintett a visszahívásban. -
válasz
PociAti #31184 üzenetére
Nem olvastam el a szitut, de a G30-akon egy körgyűrű is van a kinyitó mechanikán, amíg azt nem fordítják el, reteszeli a fület, nem lehet felnyitni.
Mikor félévig, hónapokig nem csukom össze, úgy elfelejtem ezt a reteszt, h a fül kinyitásakor kb majdnem letörik a körgyűrű (mert amúgy műanyag).De ezt csak lábjegyzetnek irtam ide, mert nem néztem még meg amit linkeltél.
-
PociAti
őstag
válasz
balintka #31183 üzenetére
Gyakorlati esetről még nem hallottam. Ki kellene deríteni mi okozhatja a problémát.
Menet közben kinyílhat.
Lehetséges (ez csak feltételezés), hogy kilazulhat, összecsukott állapotból helytelenül is fel lehet nyitni a rollert, amikor azt hiszed rendben van, de még sem tart tökéletesen. Ilyesmire tudok gondolni.
Mivel hiba javítására nem a szerkezet cseréjét írták, így lehet csak valamit ellenőrizni kell. Pl. a rugó nincs eltörve, vagy valami hasonló.
Hamarosan szerintem többet megtudunk róla. -
DigitXT
félisten
válasz
yodamester10 #31180 üzenetére
Nem félsz, hogy megpadkázod?
-
yodamester10
őstag
Egy kis tuning,140mm ről 160-ra.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #31178 üzenetére
Európai változat leginkább csak szoftveresen tér el a Max G2-től. És ugyanazon a csatornán 2023. augusztus 24. környékén találsz Max G2-es videókat.
Ezek hosszabbak, mint a mostaniak. És van egész hosszú szétszerelős videó a Max sorozatról, az kb. 70-80%-ban igaz a Max G2-re is, így csak az eltéréseket kellene pluszban bemutatni.
Illetve ha rákeresel azon a csatornán a Max G2 kifejezésre:
https://www.youtube.com/@segway/search?query=Max%20G2Találsz egy 8 elemből álló lejátszási listát.
Van amelyik rollerről szinte mindenre kiterjednek a leírások, van ahol érezni még némi hiányosságot. Így is 890 videó található a csatornán.
És 16 órája feltették a visszahívást is a csatornájukra.
Más fórumokon már találkoztam az infóval. Akiknek Max G30P és Max G30LP rollerjük van, azoknál az összecsukó mechanikával probléma lehet.
https://service.segway.com/us-en/g30RecallNotice
Hatóság által javasolt megoldás: javítás.
Márkaszervizben elvégezhető feladat, tehát nem kell a mechanikát cserélni. Ezek elsősorban Amerikában forgalmazott modellek: "Sold At:Best Buy, Costco, Walmart, Target and Sam’s Club nationwide and online at Segway.com and Amazon.com from January 2020 through February 2025 for between $600 and $1,000." -
Lehiñito
senior tag
-
Obi-1
őstag
válasz
hentes555 #31159 üzenetére
Nálunk ugyanez volt az eset. Az első roller helyett csereutalványt küldött a Tanfield. Kb 3 hét után válaszoltak, 24 augusztus-szeptember.
Most, márciusban küldtem be a cseredarabot, tegnapelőtt kaptuk vissza, akkut cseréltek benne. A kormányoszlop csavarját másnap küldték el, a valaha legudvariasabb szervizessel beszéltem. -
PociAti
őstag
Hoppá, akkor így már némileg más a történet.
Összeszerelés után lehet mentek vele egy próba kört, aztán hagyták lemerülni az akkut és úgy állt hónapokat a bemutató darab lemerült akkuval. Az pedig nagyon nem tesz jót neki.
10 napja írtál róla, ennyi idő alatt sikerült az egész oda-vissza postázást és akku cserét elintézni?
-
Ráti
tag
Megszültem, megvettem, várom a csomagot. Xiaomi 5 Max lett.
Navee N65-t elvetettem a felfüggesztés hiánya miatt. Maradt az Xiaomi 5 Pro, Max, Ninebot F3 Pro.
A Ninebotra nem akartam várni és ahogy néztem nem adott volna annyi pluszt amennyivel többe kerül (egy halvány plusz pont a Xiaomi mellett, hogy fekete). Pro helyett a Max lett mert belefért még a keretbe.Köszi mindenkinek aki segített eligazodni!
-
Obi-1
őstag
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #31164 üzenetére
Azt írtam: "jól megtervezett és összerakott gép benyomását kelti"
Nem véletlenül nem írtam semmit sem a használatról.
És nem véletlenül nem azt írtam, hogy jól össze lett rakva, hanem hogy annak benyomását kelti.Elsősorban a tervezésről beszéltem, annak is olyan aspektusáról, ami ránézésre eldönthető. (Gépészmérnök az alap szakmám, így valószínűleg más szemmel nézem a konstrukciós kialakításokat, mint más. És jobban szemet szúrnak az ordenáré kényszermegoldások, melyekkel oly gyakran találkozni olcsó rollereknél.)
Arról sem írtam, hogy pl. a kritikus helyeken, pl. kormánynál nincs konstrukciós hibája, arra 3-6 hónapig még várni kell, mivel sok újítás van benne, így azon a területen még nincs konkrét tapasztalata a gyártónak esem.
Szét és összeszerelős videók célközönsége a szervizek, hiszen kb. 2 év garancia vonatkozik rájuk, nem kellett volna ezzel az anyaggal ennyire kapkodni. Korábban is publikálták őket, semmi új nincs ebben.Ezekkel a hivatalos videókkal talán pont a márkát erősítik, hogy amúgy jól szerelhető gépek. Válassz olyat, ami sokáig életben tartható.
A cég valós support szolgáltatást nyújt, ami más cégek egyik leggyengébb pontja. -
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #31167 üzenetére
Megnéztem a vezérlőset, kíváncsiságból (szeretem a vezérlőket
), hááát...
Maga a vezérlő pofás, rendesen le van interfészelve + ki van alakítva a helye:
kialakításában hajaz a G300-ra, bár a csatlakozói (értelemszerűen) kisebbek.
(Tök jó, hogy hozzá kell csavarozni a vázhoz, jobb lesz a hűtés, nem mozog!)Ami viszont a műszaki segítségnyújtást (ki a célközönség, szerviz?) illeti, tök
jó, hogy ír meghúzási nyomatékokat is (konkrét pici értékeket 0.8, 1, 2.5 Nm),
pici tűréssel (±0.1Nm), erre T-kulcsot használ, nem nyomaték-csavarhúzót.
(Néztem közben még további videókat, sehol nem használ nyomatékkulcsot:
húzd meg 45 Nm-re meg 65 Nm-re a kerékanyát sima villás kulccsal. Hát izé!
Meg lehet csinálni, de kezdőként vagy laza csavar lesz a vége, vagy rátépett.)Meg úgy általában, ahogy kinyitja, semmi kábel-menedzsment nem látszik: a
kábelek jönnek mennek. Vmi katonás rendet vártam volna a dicséret alapján.
Ja és hiányolom a tömítést, a műanyag alsó burkolat és a váz között. Csak a
kábel átvezetésekben van gumi, körben látszólag semmi (pedig nem ártana).Dióhéjban. (És még mindig ott lebeg a kérdés, hogy aki csak megveszi, mert
ez a legfaszább masina ami kijöhet egy gyárból, miért is bontaná atomjaira?
Különösen izgalmas a beépített töltő, aminek a földelését, egy vezérlő csere
esetén is le kell kötni, majd utána vissza... ha ez elmarad, abból balhé lehet!)Azért nem rossz! (Nem tákolmány = dizájnosnak tűnik egy laikus* számára.)
Tetszik még, hogy az akku is le van csavarozva. Nem kell ragasztani, megáll.
Tetszik továbbá a szétszerelhető felni: könnyebb gumit cserélni, ha leveszed.*: ha sosem szerelt még rollert, mégis mi alapján fogalmaz meg ilyeneket?
Kugoo tulaj legalább tudja, mi fán terem a vezérlő csere, ha szükséges volt...
Vagy nem, mert elvitte szervizbe, mivel nem ért hozzá / nem akarja elrontani.
Féktárcsát se biztos, hogy rábíznám az egyszeri használóra. Miért is cseréli?
Elkopott? Esetleg annyira "papírvékony", hogy eleve érdemes jobbra cserélni?
Esetleg azért, mert a rettenetesen szakszerű gumicserénél széjjelgörbült? -
-
PociAti
őstag
Tegnap közel 50 rövid videót tett fel a Segway a hivatalos csatornájára a Ninebot Max G3 szereléséről. 30 másodperc és 3 perc közötti videók a féktárcsa szereléstől a vezérlő kiszedéséig.
https://www.youtube.com/@segway/videosElég jól megtervezett és összerakott gép benyomását kelti, nem egy általános alkatrészekből összelegózott szögletes idomokból és kiálló csavarokból álló tákolmány.
Közben meg arról érkeznek fotók, hogy az előrendeléseket (pre order) fel kellett függeszteniük, mert a nem várt népszerűség miatt kifogytak a készletekből.
-
PociAti
őstag
válasz
hentes555 #31159 üzenetére
Legfontosabb kérdéseidre azonnal megkapod a választ, ha böngésződbe begépeled az okai.hu-t, aztán felül a szerviz menüpontra kattintasz.
Vagy iegyből de: https://okai.hu/szerviz/Rendkívül normálisan le van írva a lényeg:
Elromlott a roller! Mit tegyek?
Szerviz partnerünk a Tanfield Technika, a rollered javításáról ők fognak gondoskodni.
1. Amennyiben a roller garanciális, készítsd elő a vásárlást igazoló számlát és/vagy a jótállási jegyet.
2. Vedd igénybe a Tanfield szerviz futár szolgáltatását, vagy vidd be a szervizbe személyesen.
3. Amennyiben futárral küldenéd be a hibás rollert, csomagold be azt a lejjebb található információk alapján.
4. Rendeld házhoz a futárt, aki felveszi a rollert és elszállítja a Tanfield szervizébe.INFORMÁCIÓK
- Garanciális javítások esetén ingyenes a szállítás.
- Garancián túli javítások esetében br. 10.000 Ft a háztól-házig szolgáltatás. (oda,-visszaút)Közvetlenül velük vedd fel a kapcsolatot és ne lassítsd a folyamatot a közvetítővel. Ha problémád lenne az egész folyamattal, legfeljebb akkor lehetne bevonni őket, de err enem hinném h szükség lenne amióta a Tanfield Technika a szerviz.
Előtte hívd fel őket, lehet tudnak mondani valami hasznosat.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Okai Neon Lite gariztatással van valakinek tapasztalata, hogy hogy megy, mennyi idő, stb?
A hibajelenség, hogy kb. 10-15 alkalomból egyszer nem kapcsol be, hibá nyomom akármeddig, akárhogy a bekapcsoló gombot. Utána mondjuk egy fél óra múlva már bekapcsol. Pl. este feltöltöttem, levettem a töltőről, bekapcsoltam, akkor OK volt, barátnőm ment volna vele reggel, akkor meg semmi életjelet nem adott
Másik hibája, hogy nem mindig érintkezik megfelelően a töltő csatlakozó, pedig nem érzem, hogy lötyögne az aljzatban, nincs kikopva meg semmi, de néha igazgatni kell, hogy normálisan elkezdjen tölteni.
1100 km van benne kb.Media Markt-os vásárlás amúgy, számla is meg van. Őket keressem első körben vagy a márkaszervizt? És érte jönnek/küldenek futárt vagy nekem kell eljuttatni valahova?
Előre is köszi a segítséget
-
lemmy71
őstag
válasz
dzsidzsas #31086 üzenetére
Üdv!
Esetleg ha rá érsz és van kedved hozzá, akkor írhatnál egy nyúlfarknyi, jellemzést. Érdekelne hogy mit is bír, mennyire stabil megbízható és persze a hatótáv. A lányomnak akarok nyarára egy ilyet. Ha az ő hatvan egykét kilója alatt, elmenne egy töltéssel 35 - 40 km -t, sík úton 15 - 20 km/h közti átlagsebességgel, akkor a Navee V50i Pro lenne a befutó.
A másik amit kinéztem az Xiaomi 4 Pro Gen 2. lenne, de kétszázat nem igazán akarok kiadni érte -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31156 üzenetére
Amikor legutóbb körülnéztem épp nem a németek vezették az országot...
De értem én, hogy típusengedély meg kutyaf*sza, de szerinted miből áll akkor egy olyan verziót kiadni, ami megkapja a típusengedélyt? Pont ezt csinálták a németeknek, mikor D verziós a vas. Az egy nagy tévedés, hogy a csúcsteljesítmény szerepelni szokott a rollereken: tipikusan ugye a névlegest írják rá. (Amire amúgy értelmetlen szabályozást írni. De hát ezt láttuk a pedelec-eknél, meg az általános félreértésnél, hogy akkor most 250W elég-e mindenre is.)
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31154 üzenetére
Semmiféle mérőpad nem szükséges hozzá.
Németeknél pl. olyan roller hozható csak forgalomba, vagy legalábbis hivatalosan csak az használható közutakon, mely megkapta rá az az engedélyt.
https://mein-escooter.de/pages/modelle-mit-abe-deutschlandJelenleg nagyjából 300-400 típus lehet Magyarországon, összeírni melyek vannak 1000 W fölött 1 napi munka.
Ez az adat szerepelni szokott a rollereken.Mérőpadozni, vagy más módon bevizsgálni ráérnek elkobzás után is.
-
PociAti
őstag
Páran megint elsírják magukat.... Az az 1-2 ember.
KRESZ tervezet szerint két kategóriába fogják besorolni a rollereket.
- Lesznek azok, melyekre a kerékpárokkal azonos szabályok vonatkoznak majd (pár kitétellel, pl. személyt nem szállíthatnak vele).
- És lesznek a nagy teljesítményű rollerek, melyekre robogókhoz hasonló közlekedési szabályok vonatkoznak majd, emiatt lakott területen belül nem használhatják a kerékpárutakat. Legfeljebb 25 km/h sebességgel autók között nem hangzik jól.
És a két kategória egyik határát valószínűleg a max. 1000 W teljesítmény jelenti majd.A különösen nagy teljesítményű rollerek pedig nem is rollernek számítanak majd.
-
DigitXT
félisten
Mert ha majd kerékpárúton akarsz menni lakott területen belül, és épp vár a rendőr egy mobil teljesítménymérő paddal, és 1000W fölött mér keréken, akkor (a tervezet szerint) majd (a sci-fi jövőben) ezért megbüntethet, mert elvileg 1000W-ig lesz roller a roller.
Hogy fölötte micsoda*, az majd elválik... ahogy az is, hogy tényleg ennyi lesz-e a határ.
(Eredetileg 350W-ot pofáztak. Akkor az 500W-osok voltak rettegésben tartva. 4 éve.)
*: vélhetőleg nagy teljesítményű motoros roller, amire más szabályozás fog vonatkozni.
Ui: azt csak halkan jegyzem meg, hogy attól még, hogy 1200W-ot is kivesz az akkuból, bőven lehet gyengébb keréken, lévén 100% hatásfokú energiaátalakító rendszer nincs.
(Azt most hagyjuk is, hogy németeknél tényleg megcsinálják ezt, lehet, hogy nálunk is pontosan erre lesz majd pénze a rend éber őreinek, és ettől lesz minden tökéletes...Mitagadás... van annak valami diszkrét bája, hogy egyrészről a sisak ellen kell érvelni, hiszen az csak passzív biztonsági eszköz, nem véd meg a balesettől (igaz!), magasan képzett pilótaként mindent meg tud oldani (elkerülve az összes balesetet), másrészről sajnos más nem lesz képes erre, hiszen ha potenciálisan gyorsabb, erősebb, akkor tuti baleset lesz, pont: emiatt veszélyesek a kerékpárutak... Akkor kell sisak, vagy sem?
)
~85% hatásfokkal mennek ezek a motorok: jé pont 1000W körülre esik ha kiszámolod.
-
DigitXT
félisten
Miért kellene? 25 kg alatt van, és 25 km/h a tervezési sebessége...
A biztosításnak nem feltétele (jelen szabályozás szerint) a teljesítmény.
Azt meg, hogy a jövőben csavarnak-e rajta, meglátjuk, ha odaértünk.
Az aktuális terv szerint kerékpárpótlék rollernek 1000W alatt számíthat,
ehhez képest a biztosításos buli már megy fél éve, ott ugye nem játszik.
Ui: kíváncsiságból néztem kalkulációt Netrisken... 8K volt a legolcsóbb,
16K a következő szint: persze éves szinten ez nem sok pénz, de azért a
hello.hu felelősségbiztosítás ennél már egy nagyságrenddel olcsóbb...
Igaz, hogy az nem kötelező, és nem is feltétlen ugyanazt fedi le, de van. -
PociAti
őstag
Biztosítás? Az ne érdekeljen vásárláskor. Célszerű kötni rá, de annak éves kötelező költsége legyen a legkisebb problémád.
A gyorstöltő és a plusz 40-50 km hatótávú akku elég jónak hangzik. Persze az már rég rossz, akinek nem elég a mostani hatótáv. Akkor nem jó közlekedési eszközt választott. És amikorra elöregszik a gyári, az se mostanában lesz, de legalább lesz lehetőség javítani a hatótávon. Valószínűleg meg fognak jelenni olcsóbb pót akkuk.
Igazad van, elgépeltem. A dupla hidraulikus + dupla rugós lengéscsillapító tűnik a legjobb összeállításnak ami az 5 Max-ban van, aztán jön az F3 Pro, majd az 5 Pro.
-
Ráti
tag
válasz
PociAti #31149 üzenetére
Az az egy kiló nem igazán számít, ahogy a gyorstöltő és az opcionális akku sem.
A specifikáció alapján az F3 Pro-ra kellene biztosítás?
Nem tervezem vele nagyobb dombok megmászását.
Lengéscsillapításban meg valószínűleg a Xiaomi 5 Pro a legjobb, aztán F3 Pro, majd az 5 Max, de erről majd az összehasonlító tesztek után lehet csak óvatos véleményt alkotni.
Itt a helyes sorrend nem 5 max, F3 Pro, 5 Pro? Ha nem akkor miért nem? -
PociAti
őstag
Ninebot F3 Pro E-nek számos egyértelmű előnye van:
- közel 1 kilóval könnyebb,
- IPX6 szemben az IPX5-tel*,
- BMS 2.0 nagyon okos dolgokat tud**,
- gyorstöltő***,
- opcionális 460Wh akkumulátor,
- elöl + hátul tárcsafék + E-ABS, míg a Xiaomin csak E-ABS és első dobfék van.Ami csúnyán visszaüthet, a max. 1200 W-os teljesítmény, míg a többiek beleférnek az ezres határba.
Lengéscsillapításban meg valószínűleg a Xiaomi 5 Pro a legjobb, aztán F3 Pro, majd az 5 Max, de erről majd az összehasonlító tesztek után lehet csak óvatos véleményt alkotni.
* Xiaomi és Ninebot IPX4-es rollerek is simán elviselték a kisebb esőt, nincs rá panasz. Kínai szaroknál ez nem lenne életbiztosítás.
** Bár a legnagyobb nyertese a gyártó lesz.
*** pl. Max G3 előrendeléskor egyes országokban ezt most ajándékba adják, F3 Pro esetén nem tudom mi a helyzet, kb. 16.000 Ft az ára.Az meg hogy Ninebot 24, Xiaomi 22%-os hegymászó képességgel rendelkezik nem mérvadó. 1-2 centi különbség sem az. Az abroncsok is eltérőek, mindegyiknek vannak előnyei.
-
PociAti
őstag
Ha két teljesen ugyanolyan roller lenne és az egyiken rugós, másikon hidraulikus lenne a felfüggesztés, akkor sem lehetne egyértelműen kijelenteni hogy a hidraulikus minden esetben jobb.
Nagyban függ attól, melyik milyen beállítási lehetőségekkel rendelkezik, milyen tartományban dolgozik, mennyire illik ahhoz, amilyen rugózást elvársz tőle.
Azt meg le sem írtad, most melyik 2 rollerra gondolsz és mekkora árkülönbségre.
-
DigitXT
félisten
Elméletileg rengeteg: a sima rugós ugyanis nem csillapít, tehát ha megüti valami a futóművet, közel ugyanakkora erővel fog visszarúgni, elpattog a kerék az útról.
Legalábbis elméletileg: kis sebesség, kis erőhatások esetén talán nem kritikusan...
Amennyiben hidraulikus lengéscsillapítód van (innen a neve is, "lengés" csillapítás), megfelelő beállítás esetén a kerék úttal való kapcsolata nem szakad meg. Nem fog elpattogni az úthibákon, biztonságosabb vele a közlekedés, legalábbis elméletileg.
(Gyakorlatban simán lehetséges, hogy mivel a sima rugós vacak 1000x jobb, mint tetszőleges merev felfüggesztés és a rugóstag súrlódása önmagában is elegendő csillapítást biztosíthat, hogy a roller ne pattogjon el, nem kell a drága olajos teló...)Mindazonáltal, ha lehet választani és az ár/tömeg nem probléma az olajos jobb...
-
Ráti
tag
Tovább agyalok...
Mennyi különbség van a sima rugós felfüggesztés a hidraulikus között? Megéri a felárat a hidraulikus?
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31140 üzenetére
Te azokról beszélsz, akiknél az akció óta változott meg az élethelyzet, mi meg azokról, akik már régóta tervezték a roller vásárlását. Vagy ha nem is tervezték, de az a kedvező ajánlat felébresztette bennük.
A két időszak között nem igazán volt klasszikus értelemben vett rolleres szezon.
A 111-es ajánlat nem tűnik vérpezsdítőnek, kihagyhatatlan ajánlatnak. Főleg nem februárban, meg ilyen esős időben, mint ami mostanában volt.Lehetséges műszaki termék árából alkudni műszaki áruházban, csak kompetens személyt kell találni. Nem ő bóklászik a TV-k mellett, hanem ki kell hívatni az irodából, vagy telefonhoz kell kérni. Kb. 25 éve egyik munkatársam kérte kísérjem el TV-t venni. 120k-s TV-ből így lett kb. 105-110k.
Azóta egyszer én is használtam ezt a módszert, valami nagyobb hűtő, mosogatógép, stb. tehát valami fehér áru vásárlásakor. Feltettem nekik a kérdést: miért tőlük, ettől a szimpatikus cégtől vegyem meg, ha online jelentősen olcsóbb. Ha a különbséget meg tudják felezni, akkor megveszem. Megfelezték. (Árakra pontosan nem emlékszem, de náluk kb. 150 volt, konkurenciánál online 120, így lett 135 + ingyenes aznapi kiszállítás.)Rollernél nem hinném hogy nagyon működne, hacsak nem áll hegyekben egy adott típus.
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #31141 üzenetére
Nagyjából így, csak a mezei eladó hívja az osztályvezetőt, aztán az eldönti...
Alapvetően jogukban áll kedvezményt adni, ha úgy ítélik meg, hogy úgy is megéri.
Amúgy ráhibáztál, pont vmi nagyobb értékű TV vásárlásával kapcsolatos volt. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31139 üzenetére
Minek venne valaki adott rollert pl 111-ért használtat, ha 120 volt nemrég hetekig.
Mondjuk azért mert nem tud visszamenni az időben, hogy akciós áron bevásároljon?
Az nem érv, hogy megvehette volna már akkor, hiszen változnak az élethelyzetek: simán lehetséges, hogy a nagy akció idején még nem volt igénye az adott termékre, most lett...Szerintem aki egy régi akcióra hivatkozva akar alkudni, azt oda kell küldeni a boltba, hogy esetleg ott próbálja meg ezt előadni... meglátjuk, mekkora sikerrel fog járni. Btw. kevesen tudják, hogy néha még az olyan nagy boltokban is lehet alkudozni, mint az MM... (Sosem próbáltam, mert nincs pofám hozzá, de ismerős mesélte, hogy márpedig lehet. Csinálta.)
-
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31137 üzenetére
Ősszel 120-ért lehetett kapni az újat, 2 év garanciával.
Abból az árból kiindulva jól jár az, akinek sikerül 105-ért eladnia.
Más szempontból az E2 Pro egy elég jól sikerült termék, modern tervezés, többet is megérne. Csak lehet, hogy akinek pont ilyen kellett az ősszel már megvette magának. Pudingoknál a szezon sem igazán indult még be. -
válasz
GoodSpeed #31136 üzenetére
100ezerért a vevő jár jól, 120-ért az eladó jár jól.
105-nél többet én se adnék érte - bár tudom nem ez volt a kérdés.Én amúgy úgy vagyok ezzel, h azért, mert 1 hónap alatt nem sikerült eladni, még nem jelenti azt, h eladhatatlan egy adott termék. Az persze más, ha valaki egyértelműen túlárazva akar eladni valamit, és azért nem viszik el.
De a 111ezres E2 Pro szerintem "árában van". Még 1400km-el is. -
-
Egy Ninebot E2 PRO, körülbelül 1400 km-nél valamivel kevesebbel (nem tudom megnézni, mert Brnoban van szervizben, még mindig
), mennyit érhet most? Ugyanis át akarják tőlem venni, és mondták, hogy találjam ki pár napon belül....
-
-
PociAti
őstag
válasz
picsirti #31128 üzenetére
Itt van egy kép a Xiaomi 4 Pro hátsó sárvédőről (mely tartalmazza a hátsó LED-et), és egy kép külön a hátsó lámpáról és a kábeléről.
Lehet csak ez a csatlakozó csúszott szét. Vagy mint látható, külön kapható a hátsó lámpa is.
Magyar boltokban is árulják 1900, illetve 2500 Ft áron. A 4 Pronak 2 generációja volt.
És még annyi, hogy ebben a videóban bemutatják miként kell hátsó sárvédőt cserélni egy régebbi típuson. Valószínűleg a 4 Pro-nál is így van megoldva. A lámpát annak kábele tartja a helyén.
https://www.youtube.com/watch?v=ef_X3qZyBSs -
picsirti
tag
Sziasztok
Adott egy xiaomi 4 pro roller, amin a hátsó lámpában csak kettő LED pislákol, alig látható. Szerintem vagy beázott, vagy kontakthibás.
Hogyan lehet a lámpa búrát levenni?
Köszi -
PociAti
őstag
válasz
vilmaboy #31126 üzenetére
Nekem is van Xiaomi 1S-em és Pro 2-m. De nem vagyok biztos benne, hogy a Pro 2-ből csak egy verzió létezik. Mintha az összecsukó mechanikából két különböző típust láttam volna. Így hiába nézném meg az enyémnél, másnál lehet már párosítás van belőlük.
Mantis 8-ból pedig 6 különböző típus létezik:
8 Lite (UL), 8 ECO Comfort, 8 ECO 800, 8 Plus, 8 Pro [semi hydraulic], 8 Pro+,
és mindegyik dual motoros. Nem létezik belőle egymotoros változat. Soha nem is volt. (Csak az 5 különböző 10-es Mantisból az egyik az. Tehát van 11 különböző Mantis, abból 10 db dual meghajtású és csak egy árva egymotoros típus van.) -
vilmaboy
őstag
válasz
PociAti #31125 üzenetére
Értem én. A fő kérdés az volt, hogy a kormányok kompatibilisek e. Hogy érdemes e rá költeni az egy másik kérdés. A gyereknek ez tetszik. A pro 2 nagy neki. Mindegyik van idehaza. Pro 2 és 1s is. Innentől kezdve a gazdaságosság nem szempont. Hosszban elég az 1s. A mantis 8 dual, amit en használok sem hosszabb mint az 1s. A taposó nyilván szélesebb, de suliból hazajönni elég az 1s is.
-
PociAti
őstag
válasz
vilmaboy #31123 üzenetére
A Xiaomi 1S-re ilyen átalakítások miatt nem költenék.
Pro 2.-nek például azért nagyobb a taposója, hogy az 1S-nél több akku beleférjen.Miközben Pro2-t jelenleg már 65k-ért lehet kapni:
https://hardverapro.hu/apro/xiaomi_mi_electric_scooter_pro_2_elektromos_roller_xrcu/hsz_1-50.html
"Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 típusú, megkímélt állapotú elektromos rollerem eladó! A kormányrúd lötyög, cserére szorul. 4900 km van benne. Más hibája nincs, a mai napig tökéletesen kiszolgál, az akkumulátora ugyanaddig bírja, mint az elején. Nagyon megbízható eszköz."
A lötyögés lehet csak beállítást igényel,
- de egy új kormány csukló ára 14k,
- létezik Monorim X-Lock 20k-ért... vagy talán valami hasonló olcsóbban is.Először is számold ki mennyibe kerülne az átalakítás.
Csak a kormányoszlop 25k körül lenne,
vagy a kormány kiemelő 14k-ért.Xiaomi 1S-ben az akku: 36 V, 7650 mAh, 275 Wh.
A Xiaomi Pro 2-ben lévő akku, NED1004-K paraméterei: 36 V, 12400 mAh, 446 Wh.8,5-ös abronccsal rendelkező rollernek hasmagassága nem igazán engedi meg, hogy onnan lefelé terjeszkedjél (ne akadjon el és még vízálló is maradjon). Léteznek rá megoldások, hajók, de költséges és nem az igazi.
-
-
vilmaboy
őstag
Sziasztok!
2 kérdésre keresem a választ...
- A Xiaomi 1s és a Pro2 kormányoszlopa kompatibilis egymással? Az 1s-re rá lehet tenni a Pro2 kormányoszlopát? A magassága miatt lenne rá szükség. Ha kompatibilisek egymással, akkor nem használnék magasító adaptert az 1s-hez, hanem inkább a kormányoszlopot cserélném.
- Hol tudnék venni ezekhez a típusokhoz akkubővítés esetére kiemelő keretet? A gyári helyre szeretnék betenni másik akksit. -
PociAti
őstag
válasz
st6969 #31118 üzenetére
Főleg télen a 3 bar, (kb. 43,5 psi) is elég lenne bele. Télen nem baj ha jobban kiterül és több tapad.
Összecsukó mechanikánál el kell találni az ideális pontot. Én soha nem csukom össze, így az egyik rolleremnél szándékosan kicsit feszesebbre, szorulósabbra állítottam.
Igen, az egyik napon 20 fok volt egy fél órára. De nem az a mérvadó, hanem ha áll kint egy órát 5-10 fokban az eléggé "leszívja" a hatótávot. -
Dr. Szilikát
őstag
-
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #31116 üzenetére
Ha valaki megrendeli, akkor legyártják neki. Évente mondjuk készül 20 darabot belőle.
Nem kell félni attól, hogy túl sok ilyen egyedi gyártású roller veszélyeztetné a magyar kerékpárutak közlekedőit, nem ezekre a szélsőséges példányok jelentik a kiindulási alapot. Úgy is egyszerre több paraméter együttes megfelelése szükséges, tömeg, sebesség és teljesítmény. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31108 üzenetére
Mit értesz piaci alap alatt? Csak mert az, hogy "extrém" drága, nem kizáró ok a piacról.
A mondás szerint: ne fikázd semminek az árát, lehet, hogy csak nem neked gyártották.Ui: 2.2 millió nem is olyan sok... Mármint nem veszem meg én sem, úgy sok, de pl. egy abszolút piacon lévő közismert gyártó extrém modellje, írd és mondd 3 694 900 Ft itt...
-
PociAti
őstag
Ami igazán jó vételnek tűnik mostanában, a 400-500 €-ért (160-200k Ft-ért) kisöpört Xiaomi 4 Ultra készlet.
Redditen az elmúlt 2 hétben többször is olvastam róla:
If you're determined to replace it, the Xiaomi 4 Ultra is currently getting discounts on many stores around €400-500. It's the best model current being sold by Xiaomi. I wouldn't recommend it at its normal price of €700-800, but at discounted pricing it's a whole other story.
Nálunk még továbbra is 700-800 € környékén mennek, lásd árukereső szerint 275-300k Ft. 22 ajánlat van rá, és az 5 Pro-t is már 19 helyen árulják. Ideje lenne a 4-es szériát keményebben leakciózni. -
PociAti
őstag
Navee N65-ről külföldi oldalakon rosszakat olvastam. Lehet csak pár felhasználónak volt pechje vele, és akik elégedettek voltak azok nem nagyon szóltak hozzá, de lehet elkerülném.
A másik rollert pedig az egyik 5. generációs Xiaomi roller:
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-5-pro/
A GL jelölést a termék mögé a kereskedő biggyeszthette oda, mivel ennek több különböző verziója létezik:
BHR9611GL,
BHR9617DE,
BHR9613ES,
BHR9606FR,
BHR9612EU,
BHR9667DE.
Ezek a termék SKU számai, nagyjából univerzális rendelési számnak lehetne nevezni. A globális változat modell jelölése: DDHBC45ZM.
Idehaza inkább az EU-s változatot fogják forgalmazni (DDHBC49ZM). -
"Ahogy néztem a videókat a legtöbben elmondták, hogy ez a gumi elnyel valamennyit a rázkódásból valamennyire helyettesítve a lengéscsillapítót."
Ezt meg tudom erősíteni, korábban én is így gondoltam, de egy lengéscsillapítós roller azért mégiscsak teljesen más.Használt G2 egyébként 200ezer körül van, (drágábban már nem érdemes megvenni). Ha esetleg az olcsóbb megoldást keresnéd.
Írtam a Xiaomikat is korábban, mint lehetőségeket a G2 ellenében.
Itt át tudod az ötös sorozatot nézni. Ezt meg később adták hozzá.
-
PociAti
őstag
válasz
st6969 #31107 üzenetére
1. Szilikon közdarabokkal a fém alkatrészek között kialakult távolságot lehet áthidalni. Viszont nem feltétlenül ez a megoldás, lehet csak kilazult az összecsukó mechanika, azt kellene feszesebbre állítani és akkor megszűnik a nyikorgás.
40 kilójával nem valószínű, hogy elgörbítette, vagy eldeformálta volna a fém alkatrészeket. A szilikon közdarabok inkább vészmegoldásnak számítanak, amíg lehet inkább megfelelő beállítással kellene a nyikorgás okát megszüntetni.2. Hidegben teljesen más értékeket produkálnak a rollerek, akár felére is visszaeshet a hatótáv.
A Ninebot D28 keményre fújt abroncsokkal, teljesen feltöltve egy 40 kg-os személy alatt D módban folyamatosan tempóban haladva akár 25-30 km-t is meg tudna tenni, 20˚C fölötti hőmérsékletben. Ugyanekkora akkuval szerelt Xiaomi M365-ből 50 kilós rokon nyáron 30 mk-t kigurult. Hidegben állva, városi körülmények között a felét, 12-15 km-t illene hoznia. 10 km után kéri a töltést az reális lehet. Amint melegebb idő lesz javulni fog a helyzet.Ninebot rollerek esetén nem tudom mi mutatja az akkumulátor cellacsoportok töltöttségét. Az M365 dashboard app talán tudja a D sorozat esetében, a töltöttséget és a várható hatótávot szinte biztosan kiírja.
Amúgy a pálcikák adnak tájékoztatást a töltöttségre vonatkozóan, annak is elégnek kellene lennie a hatótáv megbecsléséhez, mivel pontosan nem lehet megmondani. Túl sok múlik a vezetési stíluson és a külső körülményeken. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #31108 üzenetére
Sokkal inkabb azert van, mert kb. manufaktura. Azaz eleg kicsi a gyartosoruk es manualis. Meg elegge sok a specko cucc benne, mint pl. szenszalas muanyagok, amiket reszelgetni kell. Ha tomegtermekke futtatnak, akkor azert joval olcsobb is lehetne, mert a kaliforniai oraber azert nem valami versenykepes, ha jelentos reszt tesz ki a termek araban.
-
Ráti
tag
válasz
Thunderzolee #31104 üzenetére
Azért gondoltam az N65-re mert tetszik ées elég a széles gumit stabilabbnak gondoltam. Ahogy néztem a videókat a legtöbben elmondták, hogy ez a gumi elnyel valamennyit a rázkódásból valamennyire helyettesítve a lengéscsillapítót.
Abszolút nem használnám terepen, csak aszfalton.Ezt tegnap dobta fel a google:
XIAOMI Electric Scooter 5 Pro GLEz is beleférne a költségvetésbe, de semmi infót nem találtam róla.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #31106 üzenetére
5.499 €, ami jelen árfolyamon 2,2 millió Forint.
Szerkesztés közben kitöröltem egy szót a mondatból: "piacai alapontömegterméketlétrehozni", mert a tömegtermék nem igazán pontos kifejezés. De a piaci alapon azt hittem mindenki számára elégséges leírás arra mire céloztam.
A minimum 180 napos szállítási határidő pedig arra enged következtetni, hogy nem normális piaci termékről van szó, hanem egyedi darabokról, melyet igény esetén a megrendelést követően elkészítenek.... 2,2 millió Ft-nak megfelelő összegért. -
st6969
őstag
Sziasztok,
Segway Ninebot D28 rollert használ a lányom. 2 gondom van vele:
1. előjött ez a brutális nyikorgás. Régebben mintha olvastam volna, hogy lehet kapni valami alátét szerűséget az összecsukó szerkezet köré?! Van erről valakinek bővebb információja?
2. A másik a hatótáv. Szerintem rendkívül alacsony. D fokozatban használja a lányom (aki mellesleg 40kg), és kb. 10km után már kéri a töltőt (teljesen sík terep). Összesen nincs benne 80km se az applikáció szerint. Le tudom azt valahogy ellenőrizni, hogy van-e bármi gond az akksival (anélkül, hogy szétszedném...ugyanis nem szerelhető, amit egy másik példányon sajnos már sikerült megtapasztalni)? Applikációban van egy battery maintenance gomb, de hiába nyomok rá, nem csinál semmit.
Egyáltalán, hogyan tudom azt megnézni, hogy egy töltéssel pontosan mennyit megy? Minden alkalommal csatlakoztatni kell az applikációhoz?
Köszönök minden segítséget -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #31095 üzenetére
A törvényalkotók számára fontos, hogy könnyen megfogalmazható és mérhető sarokkövei legyenek.
A roller tömege is ilyen, mivel piaci alapon nem lehet olyan nagy teljesítményű rollert létrehozni, mely tömege vetekszik a kis teljesítményű rollerekével. Az akkumulátorok mennyisége, motor mérete, stb. nem teszi lehetővé.Pedig ütközéskor rendkívül fontos a tömeg. A gyalogos számára nem mindegy, hogy adott sebesség mellett egy 30 kg-os rolleren üti el egy 50 kilós személy, vagy 20 kg-os rolleren egy 140 kilós személy. Utóbbi esetében az össz tömeg 160 kg, míg előzőnél csak 80 kg.
Mégis a roller tömege jó (de nem tökéletes) megközelítés azok kategorizálására, mert a bérrollerektől eltekintve a 20 kg alatti , gyári rollerek között nem nagyon akad kiugró teljesítményű. (Az általános határ amúgy 25 kg, és közöttük már jócskán akadnak kivételek.)A motor teljesítmény is pont egy ilyen jól definiálható, mérhető paraméter.
Több ilyen "kapaszkodó" együttes használatával elég jól belőhetők a kategória határok.
-
Nem tudom.
Csak a Kontaktornál vannak egyelőre ezek az új rollerek.Ami az N65-öt illeti:
Miért kell a terepgumis kerék?
Földúton is akarod használni?
Vagy csak szimplán ha nagyobb a kerék, gondolod, h akkor jobb az úttartása a rollernek?
Szerintem teljesen mindegy milyen az úttartása, ha csak aszfalton mennél vele 25-el. (Mármint úgy értem ebben a kategóriában lényegtelen milyen pálcikarollert veszel, egyikkel sem fogsz úgy járni, h azt kellene majd gondolnod, h bárcsak az N65-öt vettem volna, az biztosan stabilabb roller.)Jótanács:
Inkább lengéscsillapítós rollert vegyél, mint lengéscsillapitó nélkülit.
Ha nem kell cipelned, emelgetned a rollert, akkor a tömege számodra szerintem mindegy.Korábban nem nagyon voltak lengéscsillapítós kis rollerek, de most már vannak, és nagyon más egy lengéscsillapító nélküli rollerrel menni.
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #31097 üzenetére
Ugyanez pepitában, amikor tempomattal vereti és gyakorlatilag egy kapcsoló a gázkar, úgysem megy jobban. Na az ilyeneknek nagy pofára esés, amikor valami értelmezhető nyomatékú vasat próbálnak ki, mire rájönnek, hogy mit kellene csinálni egy gázkarral... (Teszem hozzá, hogy nem feltétlen biztonságosabb, amit tud gyorsabban menni, mivel sajnos annak is van realitása, hogy akkor fog is gyorsabban menni: ami limiteres, azzal garantálható kizárólagosan, hogy nem fog gyorsabban menni, de hogy gázol-e, az nem. Halkan jegyzem meg, feltehetné a kezét, aki kerékpárúton gázolt már. Tudjukki igen.
)
Ui: a teljesítménynek nincs közvetlen köze a végsebességhez... Bizonyos esetben igen: pontosan akkor, ha a legyőzendő közegellenállás épp akkora, mint a max. teljesítmény. Minden más esetben más limitáló tényezők hatnak a roller viselkedésére... (Gondolom mostanra már mindenkinek közismert a BLDC motorok nyomaték karakterisztikája.
Amennyiben nem, érdemes utána járni, hogy miről szól a görbén a jellemző 3 szakasz, mivel ha ez megvan, akkor lehet kontextusba helyezni, hogy mi köze a teljesítménynek mondjuk a végsebességhez, vagy akár a gyorsuláshoz. Hint: nem feltétlenül sok.
)
Field weakening, mint 4. szakasz atipikus kommersz rollereken, VESC tud ilyet, meg ha belerakják a gagyi kínaiba mint turbó mód, akkor az is, de amúgy nincs benne köszönet.
-
front3r
őstag
válasz
xandrush0831 #31097 üzenetére
Mondjuk ez függ attól is, hogy nagyvárosban mész 25-el, ott akár sok is tud lenni, de egy vidéki úton meg kevés is. De ez megint függ az út minőségétől, stb.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell 14 Latitude 9410 FHD IPS 2in1 Touch i7-10610U 4.9Ghz 16GB 512GB SSD Intel UHD W11 Pro Garancia
- Önerő nélkül is. 1-16 hónap részletfizetés . Bankmentes. Gamer Laptopok , Gamer monitorok
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3210, 96% Akkumulátor
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest