Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grande Ale
őstag
Üdv!
2005-ös merivánk van. Az óra az Rds-ről elvileg át kéne álljon nem? Az érdekes az, hogy eddig mindig mutatta az óra mellett azt a kis villogó óra ikont, hogy az rds-ről veszi az időt, de most az sincsen. A menübe belépve megnéztem, az rds time be van kapcsolva, egyes értéken van. Mi lehet a hiba? -
AMD Power
titán
Persze. Ez ennyiért vicc.
-
zolikaDB
veterán
3.2 GTS Veki 4m felett???
[link]
-
w333
félisten
Nekem nagyon kell egy ilyen Link
kéne már lottózni !
-
trassher
addikt
Az immo az nem volt érdekesség. Az eladó mondta hogy volt benne de ki lett kötve.
Amúgy itt egy klímakompresszor a képen és a csatlakozó ugyanaz mint az enyém.Nagyon nincs minek a végére járni. Az előző tulaj(ok) ott kókányoltak ahol tudtak. Belső keringtetés, kesztyűtartó kengyel, motorháztető, kalaptartó. Az öreg nagy színész volt az biztos. Mondta mennyire sajnálják az autót, a kék a kedvenc színe. A feleségének meg a 7-es a szerencse száma és ugye a rendszám HCT-340 ami kiadja a 7-et, stb.
Szerk.: Igazatok van, inkább megyek és széthúzom mert amilyen az én szerencsém arra ébredek hogy leégett az autó.
-
-
w333
félisten
válasz
trassher #38780 üzenetére
Akkor szerintem beragadt vagy teljesen tönkrement, mindenképp forognia kéne
Esetleg próbáld meg manuálisan egy villáskulcs-al megforgatni, ha szerencséd van akkor csak beragadt és aztán már működni fog (télen sokan elfelejtik pedig időként be kell kapcsolni hogy járjon a klíma) ha nem seggít akkor az teljesen tönkrement !
-
trassher
addikt
Nem mozdul meg abszolút. Letekertem 0-ra a szellőztetést és ha bekapcsolom akkor olyan mintha 1-esen lenne és a fordulat is feljebb ugrik kb 100-al de semmi más. Fémes hang nincs. Én álltam a kocsi előtt és világítottam, a kocsiban pedig kapcsolták ki és be a klímát amikor szóltam.
Szerk.: Nem is én lennék. Mikor kipróbáltam vétel előtt ment a klíma, szépen fújta a hideget.
-
w333
félisten
válasz
trassher #38778 üzenetére
Ilyen fémes kattanása van mintha két villáskulcsot összecsapnál + kissé sziszegő hang és egyből visszaesik a fordulat ... de ha nincs ilyen hang akkor az is lehet hogy a klímakompresszor megadta magát, az viszont nem olcsó ha tényleg ez a hiba
egyáltalán nem forog ?
Tessék ... na itt hallatszik a kattanás Link illetve kicsit visít ha nem jól működik
-
Phobion
őstag
(#38774) AMD Power , (#38775) tboy93 - köszönöm!
-
AMD Power
titán
-
Phobion
őstag
F Astra-hoz mennyiért lehet kapni USB-s rádiót?
-
zolikaDB
veterán
Csak szerelő lesz ebből.
Reggel mentünk Pestre, beindítom, megyek 1km-t, hibajelző villog, kiállok vészvillogóval (még a városban), remeg a kocsi, mint egy dízel indításkor, nyomtam egy nagy gázt, kitöröltem a hibát, de kereken 500km-t letekert utána hiba nélkül.
120-140km/h közti sebességgel kijött 7.3-as fogyasztás. Város alig volt benne, csak a Fogarasi útig mentünk. Két teletankos méréssel. -
tibee77
őstag
válasz
AMD Power #38727 üzenetére
Holnap megyek egy nagyobb tävot es megnezem, mert azota nem ültem a kocsiban.Meg egy kerdes.A reszecskeszüröt tisztitäsi folyamatot a müszerfalon valahol kijelzi nekem az auto?Annyit tudok, hogy ha ällo helyzetben (järo motorral persze) megy vegre ez a folyamat, akkor megnövekedik a fogyasztäsa az autonak.(vagy valami ilyesmi) En meg azon kivül, hogy marha büdös volt az utasterben azon kivül semmi arra ärulkodo jelet nem vettem eszre, hogy ez a folyamat eppen vegbe megy.
-
trassher
addikt
Ha bekapcsolom a klímát akkor egyből kapcsolnia kell a ventillátornak is a klímahűtőn?
-
hdman
őstag
10 éve 17es gyári felni a nyári, 16os gyári a téli. 3 hete volt műszakin, egy 2000 forintos alkatrészt kellett cserélnem a futóműben, hogy átmenjen. Nem okos műszaki volt, hanem autoklubos. Nagyon figyelek az autómra, valamit észreveszek, már viszem is a szervizbe. Amugy meg pont a futóművel volt a legkevesebb baj,az elmult évek alatt
Plusz 80-90%ban autópályán fut az autó.
-
Declare
őstag
-
trassher
addikt
A csodás időre való tekintettel a mai egr tisztítás elmarad.
-
AMD Power
titán
válasz
honda 1993 #38734 üzenetére
Ha van ne adj Isten kedvezményed 100e a fél autót fullra le lehet "cserélni"- javitattni.
-
válasz
Rotor82 #38745 üzenetére
Előttem szólót annyival egészíteném ki, hogy az a legtakarékosabb, amit legkevesebbet kell szervizbe vinni.
Számold ki hogy mennyi a különbség 2-5 km-en Ft-ban ha 6-ot, illetve ha 10-et eszik.
Ha 6-ot eszik, 21 ft / km, ha 10-et, 35. 5 km ekkor benzinileg belekerül 175 forintba, 6 literrel pedig 126 forintba - spórolsz napi 50 forintot, az 20 nappal már egy ezres...
Többe kerül az olaj, ha az egyik picit jobban csipegeti.
Arról nem beszélve, hogy ilyen távon gyakorlatilag akkor eszik 6-ot, ha lejtőn indulsz a hideg motorral, és csak a szervó miatt kell a motor.
Ha összeadod a havi ezrest, az egy évben már 12 ezer - abból milyen szerviz jön ki?
Illetve, mennyivel kerül többe egy kevesebbet fogyasztó autó? Az mikor jön vissza havi 1000 forintjával?Nincs több kérdésem
-
mephi666
nagyúr
válasz
mohabá 007 #38743 üzenetére
...én is gondoltam már egr-hibára a kocsinknál, aztán rájöttem, hogy c14nz-nél nincs is
-
Rotor82
aktív tag
Sziasztok!
Milyen motorral szerelt Zafira és Vectra a legtakarékosabb városban? (napi 2-5km)
1,5-1,8M között keresek ilyen autót. -
mephi666
nagyúr
válasz
honda 1993 #38741 üzenetére
nagyjából igen, de jó ha ott a forgalmi, mert motorkód/alvázszám szerint lehetnek eltérések
-
honda 1993
senior tag
válasz
mephi666 #38739 üzenetére
Először is köszönöm a válaszokat, haddent én úgy oldanám meg ezt a " szánj rá egy 100-ast" hogy a vásárlás utáni következő hónapban kifizetem ezeket a dolgokat is.
Most végül is csak 1 hónapról van szó, ezzel csak nem lessz gond..mephi666 azért sedan, mert nekem nem jön be a ferdehátú. Egyébként a motor alkatrészek ugyanazok a ferdehátú és a sedan esetében?
Tehát kompatibilisek egymással? -
mephi666
nagyúr
válasz
honda 1993 #38732 üzenetére
miért épp sedan?
nem tetszik a ferdehátú? szerintem pakolás szempontjából is jobb (mondjuk nekem a ferdehátú forma a mániám)
amúgy tényleg: 8szelepes, központi befecskendezéses a "legigénytelenebb" ...teljesítményben kevesebb, mint a hengerenkénti injektoros, viszont ennyivel is kevesebb a hibaforrás ...mienk is elment volna szerintem olajcserékkel meg párezres ráfordításokkal, de úgy vagyunk vele, hogy első autónak tökéletes nekünk és amit kell, ráköltjük, hogy még sokáig szolgáljon minket
-
haddent
addikt
válasz
honda 1993 #38730 üzenetére
Opel Astra F 8 szelepes 1.6 benzines elpusztíthatatlan, súlyához mérten teljesítménye is van, nagyon jó kis autó
Ahogy írták is, ha nincs kifejezetten számlával/szervízkönyvvel igazolt (ilyen korúnál nem lesz..) vezérlés/olajcsere a gyári előírt töredékénél korábban, akkor egy 100 -ast szánj rá, hogy ezeket egyből cseréljék, nézzék át. Mi most cseréltettük ezeket pont ennyiért Opel Délpest (vagy mi a nevük) márkaszervízben, megéri.Skizz nekem ez már inkább kicsit igénytelen wannabe
-
Skizz
addikt
válasz
#81556480 #38717 üzenetére
Ú de dögös. Hiába ez a szín jobban áll a vekinek mint ez a sztenderd tejeskávé. Ami forgalmi szerint szürke.
AMD Power: Baja nincs, csak azt a fémlapot kell kiegyengetni/cserélni. Vagy jól megtaposni aztán odaadni a kutyának játszani, hogy még meg is legyen alázva.
Iszonyat szopás ki-beszerelni.
-
válasz
honda 1993 #38734 üzenetére
Ha szerencséd van, semmit nem kell rákölteni az olajcserén kívül, de azért ilyen korúnál már bármikor előjöhet valami, pl. termosztát, fék, gömbcsukló, kapcsolók, stb.
Ezek jellemzően pár ezres alkatrészek. -
honda 1993
senior tag
válasz
AMD Power #38733 üzenetére
Ha minden igaz akkor a faterom szerelő ismerőse segít majd hogy ne vegyek szemetet.
Még annyi hogy hozzávetőlegesen mennyibe kerül majd a kocsi fenntartása?
A kötelező és a benzin költséget figyelmen kívül hagyva.
Pl a karbantartási költségek és az alkatrész árak, meg a többi lehetséges kiadás az amire most kíváncsi vagyok. -
AMD Power
titán
válasz
honda 1993 #38730 üzenetére
Jó persze. Bár itt tényleg a hangsúly tényleg a rozsdán van, illetve annak az elkerülésén. Lehetőleg probálj meg minél újabbat venni belőle. 300e szerintem ha kitartóan odafigyeléssel keresel fogsz tudni venni rendes gépet.
-
honda 1993
senior tag
válasz
PhaetonV10 #38731 üzenetére
Szia.
Akkor az nem elég ha a kocsi vásárlása után van még 100.000ft-om?
Mert ugye ebből el lehet intézni az átírást és a többi járulékos dolgot mint pl a kötelező biztosítás, stb.Egyébként kizárt hogy mást válasszak mint az astra f sedan. Nekem ez minden tekintetben megfelel.
-
PhaetonV10
tag
válasz
honda 1993 #38730 üzenetére
Szia.Jó választásnak tűnik. A rozsdát nagyon nézd meg rajta. Átíráson eredetiség vizsgán kívül legyen min. 100 e ft od vezérlés olaj szűrők cseréjére+ még az egyéb kopó alkatrészek cseréjére.
Ha nem akarsz semmi extrát akkor a Best a citroen saxo 1.5 szivo d. Azzal nem lehet mellé nyulni.
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Első autó vásárlása előtt állok.
Sokat gondolkodtam azon hogy mi lenne a legideálisabb, az alábbi szempontokat figyelembe véve.1. Legyen megbízható és jó értelemben véve "igénytelen"
2. Az alkazrész árak is legyenek olcsóak.
Egyszóval a fenntartása ne legyen vészes.
Én az opel astra f SEDAN (1994-1998) típus mellett döntöttem.
Szerintetek ez jó válaválasztás lessz?
Amit elfelejtettem írni hogy erre a célra 300.000 ftom van + az átírási és egyéb járulékos költségek
Tehát mindennel együtt kb 400. 000ft -
w333
félisten
válasz
mohabá 007 #38711 üzenetére
Elnéztem azt gondoltam hogy 16 szelep, közben kiderült hogy csak 8 !
-
tibee77
őstag
Milyen hangja kell, hogy legyen egy dizel motornak menet közben?Lehet hallani magasabb fordulatszämon is azt a tipikus dizel zakatolo hangot (nem tudom mäshogy leirni, nem olyan hangos de lehet hallani) amit alapjäraton ad ki a kocsi magäbol?Tenyleg nem vägom a dolgot, elsö dizel autom.Plusz ha benyomom a kuplungot olyan furcsa dolgot erzek a läbammal, nem azt a simän siklo erzest.(nagyon hülyen fogalmaztam meg a dolgokat, remelem megertitek mire gondolok)
Amd Power:Ezt a cikket van aki vegigolvassa?En leragadok a kepeknel.
-
AMD Power
titán
Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra?
Ajánlom figyelmetekbe a cikket. De nem a szöveg miatt.
-
zolikaDB
veterán
válasz
[CS]Blade2 #38721 üzenetére
Nem ismerem a Vivarot. G Astraban igy nez ki: [link]
A bazi nagy szamokat nem garantalom, de egy 5"-os telefon nagyobb, mint a TID kijelzo. Es szabadon pozicionalhato.
Igen, tud hibat is olvasni, torolni.
Amit linkeltem videot, ott nagyjabol latszik, h mire is jo ez az egesz. Amugy ebay-rol egy par ezres beruhazas a dolog. Mielott vasarolsz, nezz utana, h jo-e a Vivarohoz.
Az iOS-es cuccok dragabbak, azt hiszem wifisek. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
zolikaDB #38715 üzenetére
Itt rögtön balról a kis fiók szerű elem mögött a sárga csatlakozóra kell rátenni, és akkor BT-n ki lehet vinni az adatokat telefonra (vagy akár PC-re? és a hibakódot is ki lehet olvasni, mert a másik megoldandó kérdés az lenne) ezzel a kis kütyüvel?
Egyébként rosszul írtam azt hiszem, mert a pillanatnyi fogyasztást kellene egy másik kijelzőre tenni fixen, és fontos, hogy bazi nagy számok legyenek. Bár lehet, hogy az a valós idejű grafikonos android cucc is megtenné. -
zolikaDB
veterán
válasz
[CS]Blade2 #38712 üzenetére
OBD csatlakozóra ráteszel egy ilyen adaptert: [link]
Androidos telefonra letöltesz egy OBD programot, rengeteg ingyenes van, azok szinte mindent kiolvasnak az autó számítógépéből. Van olyan is, h kitalálod, mit akarsz mérni, és abból csinálsz widgetet. Bluetoothon csatlakoznak.
Nekem megvan az eredeti Torque progi, de a linkeltet használom, nekem elég. -
trassher
addikt
Veszek egy gyári dísztárcsát és felrakom a lemezfelnire. Szarok én a felnire, majd ha lesz értelmes eladó akkor.
Ma is kocsikázok oda-vissza 40km-t mert hogy a gumisnak ott van jó gyári g felnije tavalyi pirelli gumikkal 80-ért. Aha igen csak a tavalyi nem egyenlő a tavaly felrakott, sose használt pótkerék gumival. DOT szám 399.Mindezt cirka 80-ért úgy hogy nem szedik szét. Majd én meg olyan hülye vagyok hogy 15 éves gumival indulok útnak.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #38633 üzenetére
A befőttes üvegnek meg már rég a motortérben,és nem a spájzban lenne a helye.
(de csak akkor,ha a jövőben nem akarsz alapjárati motor tisztítással,cserével tökölni) -
zolikaDB
veterán
válasz
[CS]Blade2 #38709 üzenetére
Telefon, rá meg egy OBD program...
-
[CS]Blade2
addikt
A következő dolgot kellene megoldani egy Vivaroban (2015-ös), ha megoldható:
A kijelző kijelzi az átlag fogyasztást, de kicsik a számok, és amikor valamit ki akar írni az autó, akkor felülírja, ami nem jó, mert a tulaj folyamatosan szeretné nézni. Betenne egy plusz kijelzőt is külön, amire ki kellene vezetni az átlag fogyasztást nagyobb karakterekkel.
5let?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #38688 üzenetére
Hát má mé ne mernéd. Simán. (szerintem)
Pipa vissza,rend helyreáll,ellenőrizted,hogy működik e a rendszer,és a lambdaszonda is teszi a dolgát.
-
válasz
horvathkrisz #38705 üzenetére
Nekem 4-et kellett cserelni, 10-25 ezres ajanlatot kaptam ra, tobb helyen kerdeztem. Sokba kerul mert nem kis melo
Ja es erre meg rajon a futomu allitas, ami 3-6 ezer Ft plusz koltseg.
-
zolikaDB
veterán
válasz
horvathkrisz #38705 üzenetére
Azt irta, h munkadij 5-15e huf.
-
Skizz
addikt
válasz
AMD Power #38703 üzenetére
A hiba forrása az, hogy azzal a lendülettel már felültem egy másik szopórollerre is. Kikaptam az egr-t és kipucováltam, had hulljon a férgese, és annak a fém tömítése valszeg elgörbült/nem fekszik fel rendesen (egy papírvékony fémlap nemtom mit tömít) - az adja ki ezt a hangot. Annak a ki-beszerelése az alapjáratihoz képest egyébként egy dráma keretében színpadra vihető.
Ez meg is fog történni mivel így nyertem még egy kört kiszerelésre.
Jó mocsok volt amott is... 5-6x meg kellett kínálni féktisztítóval, mire kezdett átlátszóvá válni a kifolyó lötyi. -
w333
félisten
válasz
horvathkrisz #38699 üzenetére
Ment pü.
nem akarok reklámozni
-
válasz
horvathkrisz #38699 üzenetére
Munkadij szerelotol fuggoen 5-15k (szamla nelkul).
-
horvathkrisz
addikt
Szerintetek mennyibe kerülne egy c-corsa-n az első lengéscsillapítók+ rugók cseréje?
Egy megközelítő árat esetleg tudnátok mondani? -
trassher
addikt
Természetesen már elkelt a felni........
-
po1son
addikt
Sziasztok!
Erről mi a véleményeket így ránézésre link? -
Skizz
addikt
Na, rettenetes kínszenvedések árán sikerült kikapni az alapjáratit, kiáztattam belőle a mocskot féktisztítóval, majd még rettenetesebb kínszenvedések és anyázások között visszaraktam, meghúztam. Aztán pöccröff, de a sipít a motor emelt alapjáraton. Gázadásra ez a sipítás abszolút elmúlik, majd ahogy elengedem a gázt, folytatja. Kb. olyan a hangja, mint amikor egy szíj már nagyon kopott, és nem ütemre nyiszog, hanem folyamatosan. Meg se vártam, míg leesik az alapjárat normálra, mert nem tudtam, hogy mivan.
Mi lehet az oka? Adalékinfo: lehet hogy túl erős benzinszag terjeng az autó körül (gondolom kipuff felől) és erősebb füst, mint kéne.
-
zolikaDB
veterán
válasz
mohabá 007 #38682 üzenetére
Köszönöm. Attól félek én is, h trafó.
-
-
PHenis
senior tag
válasz
mohabá 007 #38687 üzenetére
Nem hiszem, mert az elromlás sem az egyik pillantról a másikra történt. 2 hete egyszer már csinált ilyet, majd egy újraindítás után működött egészen idáig. Tehát szerintem ha látja, hogy működik az alkatrész akkor átvált vészüzemmódból.
-
Markizmark
addikt
válasz
mohabá 007 #38686 üzenetére
Szóval ha mondjuk lehúzom a gyertya pipát és úgy jár akkor ki fog dobni egy égés kimaradásos kódot az adott hengerre? Merjem lehúzni járó motornál?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
PHenis #38685 üzenetére
Az elektromos gázpedál működésével kapcsolatban semmi ismeretem nincs (szerencsémre)
Az általad leírtakon gondolkodom.Nem lehet e az, hogy a hibakód kiolvasás után beszerelte a szerelő a másik cuccot,(több munka,több pénz) a hibakódot törölte,és a gép jó lett.Az is lehet,hogy ha a hibakódot törlöd,megint jó lesz. (ez csak egy tipp) -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #38684 üzenetére
Csak idézek,nem én találtam ki.
- "A motorban előforduló gyújtáskimaradás kétféle problémát jelenthet: az el nem égetett szénhidrogének mennyiségének növekedése megnöveli a károsanyag-kibocsátást, valamint a gyújtáshiba miatt a kipufogórendszerbe került gyulladóképes keverék belobbanva maradandóan károsítja a katalizátort és a lambda szondákat. Az OBD rendszerekben ezért a gyújtáskimaradás felügyelete kiemelten fontos szerepet kapott.
- Ha az 1000 motorfordulatra jutó kihagyások száma meghaladja a 20-at (2%), akkor az ECU az adott hengert hibásként azonosítja. Ha a hibák a következő megfigyelési intervallumban is előfordulnak, akkor a megfelelő hibakód bekerül a hibatárolóba, és a MIL lámpa kigyullad."
A károsanyag kibocsátást pedig ellenőrzi a lambdaszonda.
((szerintem ha van lambdaszonda + katalizátor akkor már igen) -
PHenis
senior tag
válasz
mohabá 007 #38683 üzenetére
Mind a 2-őt a csatin keresztül mértük. A vásárlást, postát mi intéztük, a beszerelést a szerelő. Betette az "újat" és jó volt. A kompi felé a vezetéket ki tudjuk mérni valahogy? A pedáltól egyenesen oda megy? Van ott egy csati amit lehúzva meg lehet mérni?
Én akkor sem akartam elhinni, hogy az volt a baja... Nem áll össze, hogy egy egyszerű multival mérve nincs különbség az ellenállásokban, de a kompi már dob miatta hibát... -
Markizmark
addikt
válasz
mohabá 007 #38679 üzenetére
De vajon milyen módon érzékeli pontosan? X14NZ-n is tudja ezt figyelni az ecu?
-
PHenis
senior tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni elektromos gázpedállal kapcsolatban. Ismerősöm vett egy 2006 körüli 1.7 diesel Astrát kb 170k km-el még tavaly. Vásárlás után kb 3 hónappal elromlott az elektromos gázpedál (hibakódolvasás volt). Bontottat találtunk, kicseréltük, egy évre rá (most) megint elromlott (illetve ugyanazok a tünetek). Menet közben egyszer csak hibalámpák világítottak és azóta csak alapjárat van.
Milyet érdemes venni? Okozhatja-e más is a problémát? Mit lehet megnézni otthon? Illetve még egy furcsaság: Mikor volt a csere, méricskéltük a rosszat és az "újat" (bontott) de nem találtunk eltérést a kettő között. Így nem nagyon értem mi okozza a problémát. Nincs valami opeles trükk, vagy valaki fel tudna világosítani az ügyben?Köszönöm.
-
trassher
addikt
38-ért is jó lenne mert ilyen állapotút még egyet sem találtam és mind drágább volt. Úgy csinálom mint mikor az autót vettem. A 600-as ajánlatra kérdezte az eladó hogy mennyire komoly a szándék. Mondtam neki annyira hogy én pénzzel jöttem.
35-el megkínálom úgy hogy el is hozom 2 órán belül.
Holnap viszem átcseréltetni a suzukin a gumikat. A gumisommal közben kinézünk valami jó kis gumit. 16-ért már van falken ami nekem nagyon bejött.Szerk.: Az acél szerintem nem drága egyáltalán. Bontóból is 5.000/darab áron mennek.
-
válasz
trassher #38675 üzenetére
Szerintem 40-re gondolt.
Ha 35-ről indítasz, talán lemegy 38-ra.mod: most nézem, januári a hirdetés - megy az lejjebb is
mod2: nagyon drágán adja az acélt is, nem csoda hogy nem viszik azt sem.
Vezesd rá, hogy ő tudja eddig ennyiért mennyien hívták, de ennyiért sok, de az ő dolga. -
trassher
addikt
válasz
zolikaDB #38674 üzenetére
Nem is láttam még ilyen felnit egyáltalán. Ami ki volt nézve már elvitték pedig az itt lett volna 20km-re Kisvárdán.
gban: Nem bánnám ha lehetne alkudni belőle kicsit. Szerintem megmaradtak neki mert van még 1 hírdetése ahol acélfelnit árul szintén opelre 4x100-as osztókörrel. Paraszt azért nem akarok lenni hogy megkérdezzem mennyit enged a feléből.
-
-
tibee77
őstag
válasz
molnarpeter #38667 üzenetére
Jo 5let volt de nem tudom, hogy milyen neven keressek rä.Beirtam, hogy Opel Astra H plusz a roof szot de ilyen dolgot nem talältam.
-
trassher
addikt
Holnap lesz egy telefonom úgy tűnik. 4x100 15"
-
AMD Power
titán
Csak ,hogy tudjuk mire is megyünk ki Május 16-án.
-
7Sony7
addikt
válasz
mohabá 007 #38665 üzenetére
Mivel tudja érzékelni az égés kimaradását?
-
zolikaDB
veterán
válasz
mohabá 007 #38665 üzenetére
Tudom
Februarban es tegnap is jelentkezett. Haladok es egyszercsak kigyullad a lampa.
Szombaton palyazok egyet, lehet meg kene hajtani. -
tibee77
őstag
válasz
Calogero #38663 üzenetére
Igen közben en is nezelödtem es lätom, hogy sokaknak van ilyen gondja.Azt is olvastam, hogy a szinre fujt meg drägäbb...Nem semmi lehuzäs ez, egy fröccsöntött müanyagert ennyit kiadni.Akkor nem gäz ha igy hagyom?Szerencsetlen opeleket igy is mindenki azzal fikäzza, hogy rozsdäsodik ezerrel es en most azt a fenti reszt is szabadon hagyom....
-
válasz
Markizmark #38660 üzenetére
Én csak tisztítani akarom.
Képet azért linkeltem korábban, hogy megkérdezzem, mit kell tisztítani - hasznos is volt, kiderült, nem csak a csöcsét kell, hanem beljebb is.
Sosem láttam még ilyet kiszerelve, ezért nem tudtam, hogy milyen a felépítése, szerkezete, amit tisztítani kell. -
válasz
Markizmark #38655 üzenetére
-
mephi666
nagyúr
na, meglett a hiba a kocsiban: 99%, hogy hall jeladó... szétkapták a gyújtásmodult és az sz@rakodik, tettek bele egy komplett bontott modult, de az sem tökéletes: holnapra szereznek egy 100%osat és azzal elvileg megoldódik a probléma... új modul 26ezertől indul, bontott megvan 10ből, jó lesz az... hazafele éreztem is, hogy jó úton járnak, mert sokkal később jelentkezett a "melegen alapjáraton dadogó" jelenség (amikor beértem a lakás melletti parkolóba, ott kezdte csak el enyhén, addig nem... eddig pedig kb hidegen kb 5percig jó volt, utána már csinálta)
-
Skizz
addikt
Hát olyan rettenetesen elkezdett nyikorogni fel-le meg jobbra-balra mozgásnál is a vezetőülés hogy teljesen ki vagyok akadva. És sehol egy normális szett, vagy csak 1 vezetőülés...
-
tibee77
őstag
válasz
haddent #38628 üzenetére
Igen 18-as felnik.
Valaki nem tudja hol tudok beszerezni olyan kis müanyag bizbaszokat amik a tetön vannak es elfedik a tetöcsomagtarto rögzitönyiläsät?Megkaptam mind a 4et az elözö tulajtol de persze mindegyiket kitörtek a helyeröl es nem pattintottäk, igy most oda szepen esik bele az esö, a ho... -
mephi666
nagyúr
válasz
#81556480 #38653 üzenetére
én 3-4ezer körül vettem... tesztelem meddig bírja... (mondjuk nekem tényleg pár perc kicserélni)
ui: azt hiszem automega "márkájú"
...de ahogy láttam cromaxnál, tényleg 15-20 a premium utángyártott és 40ezer a gyári... ahelyett ha évente veszek egy 4ezrest, akkor is jó vagyok
-
#81556480
törölt tag
válasz
mephi666 #38651 üzenetére
Én 2 éve takarítottam, most megint érik, mert néha néha felszalad az alapjárat. De én pl ebből nem vennék utángyártottat, ami jó minőségű az meg 19 ezer ft.
Benzinpumpával jártunk úgy apámék c14se astrájánál, hogy a benzinpumpa csere után minden szuper de az új pumpa rettentően hangos. (olcsó lengyel cucc)Na mármost visszatérve az alapjárati motorhoz, közel 20 ezerért, nekem megér 2 évente egy pár órát hogy kitisztítsam. DE én is hallottam már hogy nem bírja sokáig tisztítás után. Én szerencsés voltam ezügyben.
gban: hideg zsíroldót nagyon nem ajánlom, mert sokáig kell vízzel áztatni hogy ne maradjon vékony filmréteg. Én tisztítottam már motort vele, vagyis megpróbáltam, de pl az aluminium részeket erősen "megbántotta" .
-
válasz
#81556480 #38650 üzenetére
Mi mást kapsz 350 / liter áron?
Még ami jó lenne, az a cola, az aztán mindent lemar, de azt inkább megiszom
Ami tuti van otthon, az a hideg zsíroldó, asszony kezeli vele a csempét meg társait, az is jó lehet.mephi666: olcsó utángyártott helyett én inkább pucolnám a minőségi gyárit, nem gondolom hogy az olcsó az sokáig jó.
-
mephi666
nagyúr
-
válasz
#81556480 #38646 üzenetére
Ok, köszönöm, akkor víz kilőve, megnézem milyen oldószer jellegű cucc van otthon.
Valamint nem csak a csöcsét pucolgatom, hanem beljebb is áztatom ha tudom.
Benzin jó lehet?
Illetve van ami kárt tehet benne?
Gondolok itt arra hogy létezik mindenféle hígító, szerves, meg ki tudja milyen. -
#81556480
törölt tag
Végig olvastam most az összes hsz-t a témában, és kicsit belezavarodtam, szóval amiről ti beszéltek, az mind 8 szelepes motor, aminél tényleg hozzáférhető, de én már az elején jeleztem hogy 16v ről beszélek.
Tisztítást feljebbi hsz-be beleszerkesztettem még. amennyire tudod addig áztasd, míg belülről tiszta cucc folyik,ha féktisztítót használsz azt nem nagyon ismerem de mintha az nagyon gyorsan elpárologna. Próbát megér
-
#81556480
törölt tag
válasz
mephi666 #38637 üzenetére
Nem érted hogy nem ugyan arról a motorról beszélünk? a 8 szelepesnél ( AMIRŐL TE BESZÉLSZ ) kb kalapács méretű szerszámmal minden hozzáférhető. de a TIZENHAT SZELEPES EKÓTEK MOTOR (
) legyen akár 1.4, vagy 1.6 annak a jobb hátulján van egy vákuumcső rengeteg mögött. ÉS nem férsz be hosszúszárú dugókulcsal. nekem imbusszal volt felfogatva, de ha csillaggal van akkor is csak L alakú kulcs fér be.
És nem elég a hegyét megmosni, mert magába a motorba is bemegy a cucc, azt is ki kell áztatni.
Szeretem mikor kételkednek olyanba amit már többször csináltam.
csináljak videót , képet , jegyzőkönyvet ?
így a végére odaírnám azért hogy ha nem érthető hogy én végig az x16xel, és ugyan ennek az 1.4 változatáról beszélek.
tisztításnál nem elég a melegvíz, sőt én vizet nem is használnék. féktisztító, vagy nitróhigító, ami gyorsan elpárolog, de kioldja a trutyit belül IS , ami ki tud így folyni.
-
Skizz
addikt
válasz
mephi666 #38642 üzenetére
Hát szerintem ennek is több fokozata van, végstádiumban gázelvételre a motor is leállhat... de mindenesetre egy próbát megér. Inkább én szívok vele, minthogy csengjen a rezsióradíj+az alapjárati ingadozás és lassú fordulatesés kuplungra nagyon arra utal hogy takarítani kéne. Ha utána is rángat, akkor legalább csak 1 tünet marad a 3-ból.
-
mephi666
nagyúr
nem tenném rá a nyakam, hogy az 1-2ben rángatózást az alapjárati motor okozza... nekünk az alapjárati motor hibája csak üresben alapjáraton és kinyomott kuplung mellett jelentkezett
ami miatt nem volt régen szép a hangja az a gyújtáselosztó rossz beállítása miatt volt... vagy járó motor mellett tekergeti az ember és a fülére hallgat, vagy stroboszkóppal lehet 100% tutira beállítani (ismerős csinálta, amikor ott voltam hallásra, de még az én fülemnek is szembetűnő volt, hogy kell jól beállítani...) utána alacsonyabb fokozatokban mintha kicserélték volna a gépet alattunk
ui: ja és jelzés is van az elosztón, hogy kell elméletileg állnia, de lehet minimális eltérés ehhez képest
-
X14NZ alapjárati motorja így néz ki:
[link]
A kilógó részt lell megtisztítani csak, ahol a rúgó van?
Pl. fogkefe - sika, melegvíz jó lehet? -
Skizz
addikt
válasz
mephi666 #38637 üzenetére
Nálam nagyon faszul van elhelyezve sajnos. Csavarhúzó oda már nem fér, csak bit+fogó ahogy előttem írták, vagy egy dugókulcsbetét+krova, de így is le kel lszedni körülötte 1-2 csövet.
valamelyest nekem is javul a helyzet, ha melegszik, de nem teljesen. 1-ben 2-ben 2500 alatt úgyis rángatózik stb... érdekes korábban azt hittem, hogy szar gyertya miatt rángat, vettem bele újat és abszolút mérséklődött a probléma pár napig.
Gondolom véletlen.
Na mindegy, elugrom valami bótba aztán keresek idevaló célszerszámot. 1-2 kurvaanyjával meg lehet oldani, ha már odaférek, de még ott se tartok.
gban: ha tudsz vegyél egy legolcsóbb márkájú féktisztítót, azzal kevsebb szopás van és jobban hat.
-
-
mephi666
nagyúr
szinte biztos vagyok benne, hogy könnyen hozzáférhető helyen van
ez nem francia autó, ahol időszakosan cserélendő/tisztítandó párezres alkatrészekhez csak fél napos bontás után lehet hozzáférni
...mi kb 2éve jártunk először így, hogy felakadt időnként az alapjárat, akkor nitróval tisztítottuk, 1 éve újrakezdte és inkább vettem párezerért egy olcsóbb újat, azóta nincs baj (kb 5perc sincs a csere) ...cserénél arra viszont figyelj, hogy újra kell tanítani az alapjáratot (akkuról kábelt lehúzod egy kis időre)
nekem ott bújt meg
...tolatólámpa-kapcsolóval nagyobbat szívtam (ahhoz 17es hosszított dugókulcs kell meg csukló a krovára, hogy éppen hozzáférjen az ember)
ui: ismerős azzal magyarázta az alapjárat fennakadását, hogy nem nyit/zár rendesen a benne lerakódott trutyitól... a hibajelenség általában pár perc után megszűnt, amikor melegedett a rendszer és hígabb lett a lerakódott ganaj (addig viszont üresben alapjáraton meg kinyomott kuplunggal olyan hangja volt, mintha padlóig nyomtad volna a gázt)
-
Skizz
addikt
válasz
Markizmark #38633 üzenetére
Hát én most kicsit elvesztem. Úgy tűnik nem férek hozzá bontás nélkül.
-
adorjant
őstag
Én hosszbordás szíjból daycot használok már a 3. autón, elégedett vagyok vele, korábban gatesra esküdtem,de két év mindegyik elkezdett ciceregni,és annyira nem olcsó,hogy cseréljem ha kell,ha nem. A dayco meg tényleg filléres,túlvan a két éven és nincs még hangja sem
Vezérlésből csak gyárit szoktam,5 évre leosztva pénzben sem annyira tragikus, vízpumpa meg legyen valami nevesebb, bár pont a Zafiránál beszívtam,két év után kishíján beállt egy autópályás menet után,azt hiszem anno írtam is itt a topikban...
-
válasz
AMD Power #38627 üzenetére
Gates már kínai.
Név alapján a Bosch, amúgy boltos a dayco-ra mondja hogy ő olyat hozat mindig mert jó.
De ezt csak hallomás alapján mondom - de sosem hallottam olyat sem, hogy bárkinek is olyan gondja lett volna bármelyikkel is.
Én sosem vettem a felső kategóriából, minden második alkalommal cseréltem mindig is kompletten, és mint írtam korábban is, mindig azt mondták kiszereléskor, hgy tök jó volt ez még - ide értve a 2 szíjat túlélt vízpumpát, meg feszítőket is. -
mephi666
nagyúr
válasz
AMD Power #38627 üzenetére
nekem a conti-t mondta ismerős, hogy az jó... meg mellé feszítő is kell... (nálam az gyári(?) készletben benne volt...) vízpumpa meg ruville lett: ami infót találtam róluk, engem meggyőztek
kocsit leadtam újra, rákérdeztem azért, hogy a tegnap mennyi: csak cseréltek gyújtáselosztót meg generátor ékszíjat, így a motor bontását-méregetését is hozzáadva 14et mondtak rá... érzésre kicsit más a hibajelenség: melegen nem dadog üresben annyira, mint előtte, asszony észre sem vette lámpánál, csak amikor felhívtam rá a figyelmét, hogy ki-kihagy az a k*rva 4es henger
-
AMD Power
titán
Ma megrendeltem a gumikat is. B
Barum Brillantis 2. 175/70 R13. 8400Ft/db áron!
10500-11000Ft körül mennek amúgy /db.
Ezekből ti mit vennétek?
- vezérműszíj készlet
inco 18832-40%
gain 18800-40%
conti 20100-40%
bosch 22435-40%
gates 18328-40%
skf 22745-40%
ina 16390-38%
dayco 16790-38%A vízpumpa már Dolz lesz az biztos.
-
yoleeka
tag
Én fékpadon dolgozom, analóg hőmérőkkel, amiket digitálissá alakítunk, valamint diagra-n keresztül látjuk, amit a vezérlő is lát online. Egy 3.0-s V6-os dízelt 2000rpm/200Nm-en melegítek csak... Aztán mehet 4000/100% padlógáz! Az üzemi hőmérséklet közt, és a "Strassenfahrt" közt ez a különbség.. Autóban te nem tudod beállítani a fordulatszámot 3000-re és lepadlózni, mert nincs ami azon a fordulatszámon tartsa, egy aszinkron hajtású fékmotor pl képes erre. Autóban egyébként 90°C körül van a normál hőmérséklet, és ha feljebb megy, kinyit az olajhűtő fele a szelep. Szóval akörül fogja tartani. Ezért is piros a felsőbb tartomány.
-
zolikaDB
veterán
válasz
horvathkrisz #38604 üzenetére
Hibauzenet, P0301.
-
w333
félisten
Hmmm ... most jutott eszembe, mióta az OMW -nél tankolok elmúlt a rángatás induláskor hidegen, lehet csak véletlen egybeesés és tényleg a jól kihúzatás segített rajta ezt nem tudom (de az is lehet hogy előző tulaj valami sz*r benzint tankolt pl. Agip), mindenesetre akinek rángat az pontosan hol tankol ?
-
w333
félisten
válasz
#81556480 #38608 üzenetére
És tényleg ... szinte ugyan az a hang !
(#38611) horvathkrisz
EGR szelep + alapjárati motor tisztítást kell csinálni !
Írtam én is 1-2 hete hogy hasonló gondok vannak, hidegen induláskor kicsit rángat, aztán mikor bemelegszik kicsit remeg az egész autó 800 -s alapjáraton, aztán valamelyik nap 1-2 jól kihúzattam 90-100km/h és megszűnt a jelenség, de így is úgy is ha időm lesz kitakarítom én is ezeket
-
-
Akkor az mitől van, hogy minimálisan gyorsítva nagyon-nagyon aprókat és nagyon rövideket "beszaggat" az autó - vagyis nagyon minimálisan tizedmásodpercekre érezni, hogy picit kevésbé húz, igazából nem is venné észre 10-ből 9 ember?
És érdekes, ugyanez volt a karburátoros Kadettnél is.
Valamint jellemzően egy fordulatszám-tartományban, amikor még kevésbé pörög, és jobban erőlködik, de ezt ne szó szerint értsétek, megfelelő fokozatban van, nem túl lent. Vagy mégis, és nem bírja? De miért tizedmásodperceseket ugrál? Nem rángat, csak icipicit nem egyenletesen húz.
De az is igaz, pl. emelkedőn egy leheletnyit erősebben érezni, vagyis ha tényleg jobban "erőlködik".
A Kadettnál senki nem tudta megoldani, kivéve az osztrák bontós, ahol az Ascona nyerget vettem.
Elbeszélgettünk, mondtam mi a gond, fogta, fél perc alatt beállította a karbit. El is mondta, tipikus, a megoldás hogy betekerem a kis csavart a karbin míg ráng alapjáraton, másfél fordulat ki, majd a nagy csavarral belövöm az alapjáratot
Hiába, a rutin
De az Astrán nincs karburátor.... -
w333
félisten
válasz
horvathkrisz #38604 üzenetére
Olyan hangja van mint egy traktornak ... és nincs ereje + rángat
-
#81556480
törölt tag
válasz
horvathkrisz #38604 üzenetére
erőtlen kocsi, rossz alapjárat, durrog, fura a hangja..
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xbox Series X|S
- Bittorrent topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest