Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#76651) #40649216 válasza LamerGyuri (#76643) üzenetére


#40649216
törölt tag

Szia írtam főtengely fogás kerék ügyben tehát nem ékes mi benne van de nem én cseréltem a vezérlést csak megvettem a szettet hozzá a szerelő nem rakja ősszel addig míg nem kerít hozzá ékes fogaskereket az mondja ék nélkül elmozdulhat mi a véleményed?

(#76652) rob210 válasza #40649216 (#76651) üzenetére


rob210
Topikgazda

atya úr isten akkor az a vezérlés már most el is van rakva.
:W
Csodás szerelőhöz vitted.

A feszítés szakszerű folyamata miatt, ha ékes kereket rak fel, olyan szépen fognak csilingelni a szelepeid, hogy a karácsonyi Mágakoncert kutya füle lesz ahhoz képest.

Hogy a fenébe élnek meg a mai napig ilyen szerelők..... :W
Eleve minek vállal el valamit amihez nem ért?

Másrészt a kocsid akkor életed végig nála lesz, mert nincs hangsúlyozom, nincs, nyomatékosítom nincs ékes kerék a 16 szelepes benzinesekhez.
HA meg felrak valami másik típusét akkor az lesz amit leírtam.

Javaslom tréler és szerelő aki tudja is , hogy mit csinál!!!!!

(apró szösszenet, annak jelöld a választ akinek szól ;) )

Renault power

(#76653) rob210 válasza -FLY-> (#76650) üzenetére


rob210
Topikgazda

melyik autónál?

Renault power

(#76654) -FLY-> válasza rob210 (#76653) üzenetére


-FLY->
őstag

Megane II 1.4 kombi 2009-ből.

(#76655) Kronos3000


Kronos3000
senior tag

Thalia (2003) 1,4 16v
Kuplung, az első 2 cm-en olyan nyekergő hang van a pedál felől mint amikor vizes gumi csikorog egymáson, és egy nagyon picit a pedálon is érezni, olyan finom rázkódás féle. Ha elöl kiakasztom a bovdent akkor nem nyekereg a pedál,nincs hangja, de ha visszakötöm, a motortér felől hallgatva is a pedál felől hallatszik. Új a bovden lazán jár ki-be. Minden működik jól de nagyon idegesít, nemrég kezdte csinálni. Vajon mi lehet? :((( :F

Wasabi...

(#76656) rob210 válasza -FLY-> (#76654) üzenetére


rob210
Topikgazda

akkor semmi extra az utastér ventit ki tudod cserélni a bal lábtér felől.

Renault power

(#76657) rob210 válasza Kronos3000 (#76655) üzenetére


rob210
Topikgazda

A diót kéne zsírozni.
Azt a gömböt amin a léptetővilla elfordul.

Renault power

(#76658) -FLY-> válasza rob210 (#76656) üzenetére


-FLY->
őstag

Cserélni kell? :Y Gondoltam egy takarítás megoldaná.

(#76659) Kronos3000 válasza rob210 (#76657) üzenetére


Kronos3000
senior tag

Ezt megnéztem gyorsan, ha lehúzom a gumi harmonikát ott látok valami sárga műanyagnak kinéző félgömb szerűséget. Arra tegyek zsírt és kész? Nincs zsírzógomb vagy ilyesmi? :F

Wasabi...

(#76660) rob210 válasza -FLY-> (#76658) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ja hát állapotfüggő :B
De a takarításhoz is ki kell venni.

Renault power

(#76661) rob210 válasza Kronos3000 (#76659) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen, de ésszel, mert ha kiakasztod a villát, vagy túlzsírozod, akkor cumi lesz.

Renault power

(#76662) Kronos3000 válasza rob210 (#76661) üzenetére


Kronos3000
senior tag

Rendben, köszönöm az intelmet, holnapra is halasztom.

Wasabi...

(#76663) Jaded válasza rob210 (#76639) üzenetére


Jaded
senior tag

:(

Renault Megane IV Limited

(#76664) #40649216 válasza rob210 (#76652) üzenetére


#40649216
törölt tag

Szia ! Köszönöm a választ! Muszáj volt le venni a főtengely fogaskerék az ékszíj csere miatt?

(#76665) valaki_xy válasza LamerGyuri (#76643) üzenetére


valaki_xy
tag

Itt megemlíti a szerző, hogy feltehetően az autó érdeme volt a vészvillogó.
Egyébként melyik modellekben mikortól lehet benne ez a feature? Kipróbálni nem szeretném azért, csak kíváncsiság.

(#76666) rob210 válasza #40649216 (#76664) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hogy mit csinál ki kivel?

A főtengely szíjtárcsát a hosszbordás szíj cseréjéhez nem kell levenni, azt akkor kell levenni, ha vezérlést cserél, vagy ha magát a tárcsát kell cserélni mert elszakad.
De a felét nem is értem annak amit írsz. Ez tudom az én hibám, csak nem szeretném, hogy elbeszéljünk egymás mellett.

Ha az eddigieket jól értelmeztem elvitted egy szerelőhöz a kocsidat, vezérléscserére.

Aki most baromságokkal bombáz, a leírtak alapján, legalábbis.

A vezérléscsere menete:
Leengeded a hűtőközeget, kiveszed a trafókat és a gyertyákat.
Kiveszed az FHP csap záró csavarját, majd leveszed a dobbetétet és főtengely csavarral FHp-ra tekered a vezérlést. Ezután az FHP csappal rögzíted, majd a két vezérmű zárdugót amit a légszűrő rezondobja mögött találsz kiveszed, és berakod a vezérlés szinkronizáló lemezt. ezután szétszeded az egészet kicserélsz mindent összerakod és hallelujjja.

A feszítés menete pedig ami miatt nincs ék!!!!!
Amikor össze van rakva a kocsi de a vezérműtengelyek és a főtengely csavarja nincs lehúzva! Megfeszjted a szíjat, jelre rakod és ezután húzod le a csavarokat tehermentesítve ezzel a vezérlést.

De ha ezt nem tudja feleslegesen koptatom a számat illetve klaviatúrámat.

Ilyenkor van az, hogy jönnek a csilingelő, meg 180° al elforgatott kocsik, hogy nem megy meg füstöl, meg hangos a motor. Rosszabb esetben tréleren, mert összeakadt a vezérlés.

:(

Renault power

(#76667) rob210 válasza valaki_xy (#76665) üzenetére


rob210
Topikgazda

2003 tól minden renault model tudja, kivéve amelyik nem abs-es jellemzően thalia clio.
A meganok lagunák mind kiteszik ha a lassulási sebesség eléri a vészfékezési tartományt.

Renault power

(#76668) forceberg válasza lsebestyen (#76645) üzenetére


forceberg
veterán

Szerintem azt jól tette, hogy fékezéssel egybekötve nem sorolt át, mert nem tudhatta, hogy vannak-e mellette.
A satufékes átsorolások okozzák a 4-5-6 résztvevős puszikat...
A cím félrevezető, mert fékezett, volt olyan kép is, ahol rá 61-et mutatott.
A másik, szigorúan nagybetűkkel:
2 ÉV ALATT, AMIÓTA BOHÓCKODNAK A 2 HÓNAPOS MUNKÁVAL, EGY QRVA ALKALOMMAL NEM LÁTTAM TRAFIT, PEDIG NAPONTA ODA-VISSZA ARRAJÁROK. NEMHOGY EGY SZÁJBAQRT ÁTLAGMÉRÉSES RENDSZERT TELEPÍTENÉNEK KI! A 60-AS TÁBLÁNÁL MINDEN NAP KÉNYTELEN VAGYOK 80+-SZAL MENNI, MERT KÜLÖNBEN A KAMIONOK IS ELKEZDENEK ELŐZGETNI, VAGY JOBB ESETBEN 1M-REL MÖGÖTTEM VILLOGVA LETOLNI!

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#76669) #40649216 válasza rob210 (#76666) üzenetére


#40649216
törölt tag

Valóban komplett vezérlés cserét kértem én szereztem be a szettet vízpumpa bordás szíj feszítő vagy is ami kellett azért nem értettem miért kellett levenni a főtengely fogás kereket

(#76670) lsebestyen válasza forceberg (#76668) üzenetére


lsebestyen
addikt

Így videóról nekem úgy tűnik, h még a tükörbenézés is belefért volna, de lehet csal a látószög. Nyilván ha nincs idő/jönnek mellette inkább ne rángassa a kormányt. Ellenben biztos, hogy nem ezért nem húzta félre, hiszen a csatt után, mikor kisorol simán leszorít két autót is.

(#76671) forceberg válasza lsebestyen (#76670) üzenetére


forceberg
veterán

Nem volt ennek semmire sem ideje, mert 100% nem az útra figyelt! :(
Csak a végén még bele tudott baxni egyet a fékpedálba.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#76672) rob210 válasza #40649216 (#76669) üzenetére


rob210
Topikgazda

ahha na így már értem, azt a vezérlés csere során mindig le kell venni.
Ellenkező esetben nem tudsz se szimeringet cserélni ha kell, se a szíj nem jön le nélküle.

Renault power

(#76673) #40649216 válasza rob210 (#76672) üzenetére


#40649216
törölt tag

Ok értem akkor ha nem ékes van rajta miért akar ékest rakni helyette ez nem fér a fejembe

(#76674) rob210 válasza #40649216 (#76673) üzenetére


rob210
Topikgazda

Komolyan?
Mert nincs típus ismerete.
Azért mielőtt átveszed az autót kérd meg, hogy a vezérlés beállító szerszámot amivel csinálta mutassa meg.
:U

alt="" title=""

De egyébként ezt nézd végig, ez szakszerű....
:R

Ez az alap szett, ha ez nincs neki, akkor időzített bombán ülsz majd. :(

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#76675) #40649216 válasza rob210 (#76674) üzenetére


#40649216
törölt tag

Szia! Köszönöm a válaszokat! Egyébként autószerelő vagy?

(#76676) rob210 válasza #40649216 (#76675) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem ;)
Én autó szerető vagyok azért rakom össze rendesen amit csinálok....

Renault power

(#76677) -FLY-> válasza rob210 (#76660) üzenetére


-FLY->
őstag

Találtam yt videót a műveletről, jobb kormányosnál hagyján, de balosnál, pedált is bontani kell, ah. Remélem 2 órába befér a művelet, úgy munka idő után, de zárásig meg tudnám csinálni normális szerszámokkal az üzemben.

(#76678) rob210 válasza -FLY-> (#76677) üzenetére


rob210
Topikgazda

A pedálsortól nem kell megijedni, csak a csatlakozókat húzd le mielőtt bármit is elkezdenél bontani. ;)

Renault power

(#76679) #40649216 válasza -FLY-> (#76677) üzenetére


#40649216
törölt tag

Ok értem :) Köszönöm mégegyszer

(#76680) Joe.36


Joe.36
addikt

Sziasztok.

Renault Thália 1.5 DCI

Üzemanyag ellátó rendszer teljes felújítása után a tankban a tulnyomás szabályzó szelep tele tankolás eseten ( 1 kattanásig )kinyomja a gázolaj egy kis részét. 1-2 Liter kb.

Tud valaki tanácsot adni hogy mit lehet tenni ? ( Most nem tankolom tele )

A szerelő szerint nem az ő hibájuk.

[ Szerkesztve ]

A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /

(#76681) rob210 válasza Joe.36 (#76680) üzenetére


rob210
Topikgazda

kicserélni a szelepet?

Renault power

(#76682) Joe.36 válasza rob210 (#76681) üzenetére


Joe.36
addikt

Arra van lehetőség ezek szerint ? Nekem azt mondták hogy a tank része, de köszi az ötletet megpróbálom :)

A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /

(#76683) #89309696


#89309696
törölt tag

12 zsák kukorica, 1 zsák búza. :K

(#76684) rob210 válasza Joe.36 (#76682) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem erről beszélgetünk?
alt="" title=""

Ebben most nem vagyok biztos, de egy ilyen szelep van benne, ez a nyomásért felel.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#76685) molnarpeter válasza #89309696 (#76683) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Aztán még te panaszkodsz, hogy túl magasra tették a hátsó hidat? ;]

(#76686) glx


glx
csendes tag

Sajnos változatlanul tart Scenic-em "néha nem indul problémája. Jelenséget a #7614 hsz első részében írtam le.
rob210 tanácsodra nekikezdtem a gyújtáskapcsoló cserét körbejárni, de amit tudtak volna adni, annak a kulcsában nem volt zár távnyitó. Az új gy.kapcsoló <> régi slusszkulcs összeházasítás nem sikerült. (villamossági szerelő + kulcsmásoló páros). Majd két hétig volt villamossági szerelőnél, cserélt benne gy.kapcsolót. hibakeresés miatt használta, járt vele ~60 km alatt 4x jelentkezett a nem indulás. Elhoztam végül is a visszatett saját gy.kapcsolójával. Fél tanknál már tankolom, MOL, OMW, üzaszivattyú megy, hallatszik a hangja. Nem jellemző az erősebb gy.kulcs nyomás indítózásnál és egyéb vajákos módszer. Az őrület kezdete: ha viszont az indításra indul, pöccre röffen, menet közben nincs semmi probléma, nem dadog, alapjárat kicsivel 700 ford. fölött.
Minden tanácsot köszönettel fogadok. :R

(#76687) rob210 válasza glx (#76686) üzenetére


rob210
Topikgazda

FHP jeladó mi került bele? (márka)
Aztán ami okozhat ilyet.
Első és legfontosabb, az elektromos hiba kiszűrése.
FHP kontakt, valamint az inerciakapcsoló kontaktja.
(egyszer 2 hétig kerestem a hibát, mire eszembejutott az a mindennek nevezett.... rohadt kapcsoló. El volt az egyik lába oxidálódva és hol indított, hol nem. )
Ha jól értem teker, de nem indul.
Meg kéne nézni, hogy az injektorok nem szennyezettek-e.
Illetve még a nyomástartó szelep okozhat még ilyet, ha az injektorhíd az a fajta, amelyiken van, mert nem mindegyiken van...

Több és jobb ötletem nincs.

Renault power

(#76688) #89309696 válasza molnarpeter (#76685) üzenetére


#89309696
törölt tag

Amúgy jár bármiféle hátránnyal, hogy N1 (tehergépkocsi 3,5 t-ig) kategóriába van sorolva M1 (személygépkocsi) helyett? Vagy át lehet egyáltalán íratni? Nincsenek hátsó ülései, leválasztott raktere van. Nem nagyon kell ráfizetni többet, mint a Meganera pl., úgyhogy nem foglalkoztunk vele sose.

(#76689) CactuS válasza #89309696 (#76688) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Azt hiszem lehet kategóriát váltani, vagy régen lehetett, de akkor járulékot kell befizetni. Egy időben ez divat volt, hogy az üveges haszongépjárműveket feltöltötték üléssel és úgy adták tovább, persze kategóriát nem váltottak, aztán szívott az új tulaj.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#76690) Bass


Bass
addikt

Sziasztok tudom nem létezik távgyógyászat de holnap mennénk nyaralni és a kocsi meg makacsolta magát a szerelőm meg németbe . Reggeli indításkor sokat tekert majd a gombal megszakítottam a folyamatot , a második próbálkozásra pöc röff ,szépen jár de 10 mp után leáll több próbálkozás után mindig ez az eredmény. Próbáltam mind 2 kulcsot de ugyan az,gázra reagál de akkor is 10mp-ig megy. Hibát nem dob ki .1.6 benzin megane 2 2005. Ha lenne tipp azt megköszönném.🙂

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#76691) LamerGyuri válasza Bass (#76690) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

A rövid szösszenet alapján üzemanyagellátás.
Szerintem.
Diag kéne, főleg, hogy holnap ezzel az autóval szeretnél világgá menni.

[ Szerkesztve ]

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#76692) rob210 válasza Bass (#76690) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ejej
Több szereplős a dolog.

Első körben FHP jeladó takarítás és kontakt javítás a csatiban.
Lehet fojtószelep hiba, takarítás megoldhatja.
A másik az AC pumpa szállító képessége, az AC pumpa csatlakozóját ellenőrizd le. Ha ezek nem segítenek akkor diag, mert komolyabb a baj.

Renault power

(#76693) Bass válasza rob210 (#76692) üzenetére


Bass
addikt

Köszi nektek a tippeket ,ezeket megpróbálom délután ha nem jó marad a kettes clio. :R

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#76694) molnarpeter válasza #89309696 (#76688) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tavaly futottam bele pont két átalakításba is, szerintem megoldható. Ha viszont cég nevére van véve, akkor hagynám a TGK státuszt, úgy egyszerűbb az élet. Talán biztosítás és ilyesmi vonalon drágább a fenntartás, plusz menetlevél, de nagyjából ennyi. :F Ha szabályosan ketten mentek csak vele, akkor hagynám :K

[ Szerkesztve ]

(#76695) DonThomasino válasza rob210 (#76625) üzenetére


DonThomasino
veterán

Továbbra is beázik az autó,
gonolom akkor a 2 műanyag patent hiánya.
Nézzek akkor új lámpatestet a bontóba?
12-15e ért mennek ahogy nézem mi kerül ezen ennyibe ?
Megane 2 grandtour

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#76696) #89309696 válasza molnarpeter (#76694) üzenetére


#89309696
törölt tag

De nincs ülésnek hely, se lábtér, se övnek a helye, akkor is megoldható? Nem csak sima ülés meg övbeszerelés, mint a Clionál, hanem vágni kéne a kasznin is, padlólemezen. Megvan amúgy a lábtér, de ugye lemezzel van fedve előlről alá lehet nyúlni oda van bedugva a háromszög meg az ilyenek, azt ki kellene vágni hozzá. Viszont ülés és övrögzítő pont az nincs.

Nem akarom egyébként, mert pályára nem megy (azt látom, hogy a matrica duplájába kerül így), parkolóbérlet nem kell neki falun, önkormányzati adója változatlan, biztosítása se drága, bár az lehet a B10 miatt, de nem drága pedig az is elvileg magasabb így.
Nem látom értelmét semmiképp, csak én nem is tudtam, hogy ez teherautónak van vizsgáztatva. :D
Nem kell rá 2009 óta menetlevél, ha magánszemélyé és nem cég nevén van.

[ Szerkesztve ]

(#76697) molnarpeter válasza #89309696 (#76696) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ülés sín hegesztés/csavarozás vagy ilyesmi lenne a megoldás szvsz, onnantól kész is. Amiből volt gyárilag több személyes, azt bontott cuccal simán át lehet alakítani :K C4 mk2 volt pl gyakori teher 5 ajtós, arra gondoltam az előbbiekben, hogy találkoztam átalakítással. (Azt hittem a Kangoo cég nevén is van, bocsi :D) Talán regadót kéne fizetni , meg egy NKH műszaki szemle.

[ Szerkesztve ]

(#76698) rob210 válasza DonThomasino (#76695) üzenetére


rob210
Topikgazda

Megöntözted és ott ázik egyáltalán?

Renault power

(#76699) Bass


Bass
addikt

Leszedtem az akku sarut Kiszedtem az fhp jeladót ,megpucoltam elindult és ment amíg le nem leállítottam majd újraindít és 10mp után ismét leállt :F . Vettem egy új fhp-t is de mind kettőnek ugyan olyan ellenállás és értéke van így gondolom a gyári siemens is jó.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#76700) DonThomasino válasza rob210 (#76698) üzenetére


DonThomasino
veterán

A jó isten öntözte meg, én már csak a műanyag tálácban
láttam a vizet utána.

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.