Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#19151) laszlo168 válasza wertigo1984 (#19148) üzenetére


laszlo168
senior tag

Én jártam gázos renaultal, 2 év alatt megette a gáz a motort, a végén eltört a szelepvezérlő tengely.

(#19152) giigz válasza _NCT (#19150) üzenetére


giigz
veterán

Én meg ezelőtt 100 LE alatti kocsiban nem is ültem :D 1.6-os Focus-t vezettem, de tanulni is 140 LE-s dízellel, utána meg 180 LE dízelt vezettem, meg 200 LE-s benzinest... :D Most meg itt van ez a 75 LE-s valami, ráadásul annak a fele most elkalandozott valamerre :D

Remélem szelephézagállítás + Xado kezelés visszahozza nekem a pacikat, és akkor legalább a 75 LE teljes egészében az enyém lesz...

(#19153) _NCT válasza giigz (#19152) üzenetére


_NCT
őstag

Amúgy rájöttem h fedcomp-ra se lehet hivatkozni, most 8.7-et írt ki, de kiszámoltam h mennyit mentem eddig és mennyit fogyasztott, az meg 8 lett kereken. Szal érdekes...

Amit előző hsz-ben írtam meg próbáld ki meganeklub fórumon!!

Pedig nálam elérhető :F

[ Szerkesztve ]

(#19154) giigz válasza _NCT (#19153) üzenetére


giigz
veterán

Nekem akkor sem jön be a fórum...

(#19155) wertigo1984 válasza laszlo168 (#19151) üzenetére


wertigo1984
őstag

Az szep. De ugy tudom hohy a benzin-gazos autoknal van egy kapcsolo valahol a muszerfalon vagy a kormanynal, amivel lehet a gazt kapcsolni ki/be. Ezt a kis kapcsolot minden gazos autoba belerakjak?

(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."

(#19156) giigz válasza _NCT (#19153) üzenetére


giigz
veterán

Én a meganeklub.hu fórumjára gondolok, vagy ez lenne az?

(#19157) rob210 válasza laszlo168 (#19151) üzenetére


rob210
Topikgazda

akkor az valami kókány gáz volt és szarul volt beállítva.

Renault power

(#19158) FRENK1988 válasza wertigo1984 (#19155) üzenetére


FRENK1988
veterán

Általában igen. De mostaniakban nemnagyon van mert autómaták

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#19159) rob210 válasza wertigo1984 (#19155) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem mindegyikbe, van amelyikben autómata szabályzó van és pl. ha elfogy a gáz autómatikusan átáll a benzinre. Meg amikor indítod az autót akkor is magától szabályozza hogy mi kell neki.
Ez a fejlettebb rendszer a butább a kapcsolós.

Renault power

(#19160) _NCT válasza giigz (#19156) üzenetére


_NCT
őstag

Ez az :D a meganeklub fórumja az indexes fórum amit linkeltem :)

(#19161) laszlo168 válasza rob210 (#19157) üzenetére


laszlo168
senior tag

Szerintem a gáz, az gáááz :)
És egy másikat is széthajtottam, szintén gázzal.
Persze nem szó szerint lett szét hajtva, ugyanis tortákat, és süteményeket szállitottam, ami megkövetelte az óvatos vezetést.

[ Szerkesztve ]

(#19162) rob210 válasza laszlo168 (#19161) üzenetére


rob210
Topikgazda

a baráti körben 2 gázos autó van egy roomster és egy passat.
Mind a kettő több mint 4 éve megy gázzal és semmi bajuk.
:R

Renault power

(#19163) giigz


giigz
veterán

Nekem is van ismerősi körben gázos autó, semmi baja...

(#19164) wertigo1984


wertigo1984
őstag

Koszi sracok, mindig tanulok valami ujat. :R Google terkepen megtalaltam asszony autojat a Streetview-en barangolva. :D

(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."

(#19165) laszlo168 válasza rob210 (#19162) üzenetére


laszlo168
senior tag

Mondjuk én napi 300-400km-t mentem minden nap, igy 2 évet birt ki mind két motor, aki kevesebbet megy, annak meg nem igazán éri meg a gáz.

[ Szerkesztve ]

(#19166) giigz válasza laszlo168 (#19165) üzenetére


giigz
veterán

Azért évi 130.000 km nem gyenge, még az is csoda, hogy 200k+ km-t kibírt a gáz :D

(#19167) FRENK1988 válasza giigz (#19166) üzenetére


FRENK1988
veterán

sok motor már benzinnel se bír ki ennyit :D

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#19168) mycso válasza laszlo168 (#19165) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

No, annó az autós topikban 1-2 embertől jött a nagy okoskodás a gázos autókról, hogy az mekkora jó, meg milyen tökéletes és mennyire takarékos, mert csak a gyertyákból kell speckóbb és sűrűbben cserélni + a gázszűrő.
És, hogy milyen hülye aki dízelt vesz, mert jól beszopja vele, bla-bla...

Akkor felvetettem, hogy ez szép és jó, de:
1, minden nagyobb cég autóflottájában diesel autókat használ, nem gázosokat
2, akkor az okoskodóknak mondtam, hogy egy komplett gázszett árából, azért megcsinálok egy turbo + összes csúcs felújítást (mondjuk 300k km futás után), tehát eddig egál
3, illetve, hogy a 2. pont teljesüljön, ugyan hibátlan 300-400k km-t futott dieseleket ismerek, viszont senki nem tudott példát felhozni ugyan ennyit futott only gázzal használt autóra --> de akkor tőled itt van a példa

(persze itt még jöttek a kettőstömegűvel, meg nagynyomású tápszivattyú, bla-bla, de hát ez nem ilyen, hogy 300k km-nél minden beszarik rajta, főleg ha vigyázva volt rá)

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#19169) tresh válasza _NCT (#19147) üzenetére


tresh
addikt

Hát el kell dönteni hogy közlekedni vesz az ember autót vagy gyorsulni nem mind1:P

Normál használatba az a 110en X LE bőven elég( ha kilövőd a klímát nyersz egy kis erőt)...ha haladósabbat szeretnél akkor min 2 liter hasonló bódéval bár meg jegyzeném hogy pl megane esetében az is kb 20 Le többlet.. A bodén+súlyon sok múlik pl múltkor nálam volt cimborám xsaraja 1.6 16v paci 110 Le és a céges megane/fóka (szintén 1.6 16v) nem mentek úgy ahogy a xsara..a fóka az jóval erőtlenebb volt a rönci már közelebb járt a xsarához de hozzá kell tennem hogy volt pár - kiló a xsara javára és az ennyit számít..ugyan akkor nem kell messzire menni ugyan ez a 1.6 16v ami a xsarába van csak 120 LE re pöckölve gyárilag egy saxo bodéba volt nem vagyok beszari ültem már kemény autóba de ebbe a kis fosba szó szerint fostam úgy szedte a lábát :)

Gázos dologhoz meg csak ennyit fűznék hogy a fizikát ott se lehet megb*szni a kenés jóval rosszabb lesz ergo jobban kopnak az alkatrészek.. kettő aki benyásba gáz szettet annak inkább nagy cm3 is dieslet kéne venni hisz úgy is sokat jár ott már a diesel is visszahozza a pénzét..

[ Szerkesztve ]

(#19170) rob210 válasza mycso (#19168) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én nem okosokodásból írtam, hanem tapasztalatból, hogy ha a keverék képzés az indításnál jól van behangolva akkor kutya baja nem lesz a kocsinak.
Az igaz, hogy gázból a szabályzást alaposan szakemberrel kell beállíttatni, mert különben "szárazon" jár a motor és hamar tönkre megy.
De ha valaki szakemberrel szerelteti be a gázt aki valóban tudja is hogy mit csinál akkor kismillió kilómétert el lehet azzal is menni.

Amiben igazad van, hogy a dieselnél nem olcsóbb, mert a tartály és vizsgadíjjak itt is sokat dobnak a beszerelési és fenntartási költségen.

Volt kollégámnak volt még gázos audi 80-asa (újabbik) 470.000.-kilóméterrel adta el, hibátlan állapotban.
50.000.volt benne amikor beszereltette a gázt mert nem bírta benzinesként itatni.

Renault power

(#19171) tresh válasza rob210 (#19170) üzenetére


tresh
addikt

feltételezem nem is 1.6os volt hanem min 2.3-as benya :)

(#19172) rob210 válasza tresh (#19171) üzenetére


rob210
Topikgazda

(#19173) mycso válasza rob210 (#19170) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Egyébként nem rád gondoltam okoskodás gyanánt. :R

Gondoltam, hogy lesz valakinek ellenpéldája is, viszont modern dieselt, azért modern benzinessel ér hasonlítgatni. :U
Mert ugye akkor ide jöhet ellenfélnek a malacorrú passat utáni passat (IV ?), 1.9tdi, amik elmentek csillió kilométereket, keveset ettek és se kettős tömegű, se nagynyomású pumpa, se csúcsok, illetve ha valami hibádzik rajta, akkor kavicsokból beszerezhető/újítható.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#19174) wertigo1984 válasza rob210 (#19172) üzenetére


wertigo1984
őstag

Te jo eg de gyonyoru! :) Felenk szabolcsban meg a regi 100as is fut az utakon, megfujt tankkal...

(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."

(#19175) tresh válasza rob210 (#19172) üzenetére


tresh
addikt

Érdembe nem tudok mit hozzáfűzni..vagy csak bántóan..
Viszont azért amikor ezt a blokkot tervezték még autókat gyártottak :))

(#19176) rob210 válasza mycso (#19173) üzenetére


rob210
Topikgazda

Urak én nem is hasonlítgatás szempontjából mondtam.
Kár hogy Josi nem jelentkezik ha jól tudom neki van itt 1.4 16V benzin gáz.
Ő tudna nyilatkozni milyen a gázautózás.

Egyébként meg én elismerem a dieselek nyomatékát és takarékosságát, de egy valamit szögezzünk le a környezetvédelmi értéke soha sehol nem lesz olyan egyik dieselnek, sem mint egy gázautónak.
:R

Renault power

(#19177) rob210 válasza tresh (#19175) üzenetére


rob210
Topikgazda

:K
Én ezért szeretm a kis 8V-s megane-t.
Ez is megszámlálhatatlan kilóméteren van túl és gyári kompresszió 2 forgatás és indul.
Szóval elpusztíthatatlan.
Most tartok vele 297.000 kilóméternél és nem volt a blokkhoz hozzányúlva, csak szelepállítás időnként.
Szóval úgy fogalmazok, hogy gyári főtengely+csapágyak, és a hengerfej még a gyárban meghúzott nyomatékkal van a helyén:)
:D

2005 után felejtettek el autót gyártani a cégek.
Meg is látszik, hogy melyik mennyit veszít az értékéből 5-8 évesen.
Már a toyota sem a régi.
:(

Renault power

(#19178) mycso válasza rob210 (#19176) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Jó, ez nyilvánvaló, ha a környezetvédelem a fontos (mondom ezt környezetvédelmi végzettséggel :U ), akkor etanol vagy gáz, esetleg extrémebb esetben hibrid, elektromos... :R

(De, amíg egy vegyipari gyárban dolgozok, szerintem a diesel autók, csak elhanyagolható pontforrások :( )

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#19179) FRENK1988 válasza mycso (#19178) üzenetére


FRENK1988
veterán

áh kolléga :)

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#19180) rob210 válasza mycso (#19178) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én meg mint élelmiszeripari technikus jegyezném meg hogy amíg mérget zabálunk addig olyan mindegy minden:D

Renault power

(#19181) giigz válasza rob210 (#19180) üzenetére


giigz
veterán

A nátrium-glutamátról mi a véleményed?

(#19182) rob210 válasza giigz (#19181) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hidd el ne menjünk bele, rengeteg mérget tudnék felsorolni.
Az általad említett ízfokozó sem túl egészséges 12hónap alatt csecsemőknek szigorúan tilos is ilyen termékeket adni.

Nevezhetjük, úgy hogy gyorsan bomló főleg oxidánsok hatására szétváló anyag.
Ha akarod a teljes élettani hatását ki tudom neked fejteni, egészségesnek semmiképp nem nevezném.
:R

Renault power

(#19183) giigz válasza rob210 (#19182) üzenetére


giigz
veterán

Vicc, hogy miket etetnek meg velünk...

A filteres teakrol es a tablas csokikrol tudsz valami infot mondani meg? Mennyire raknak ezekbe altalanossagban ilyen veszelyes anyagokat?

(#19184) tresh válasza rob210 (#19177) üzenetére


tresh
addikt

Ezért preferálom én is jobban a 8 szelepes gépeket mert nagyon masszívak és hála a kevés elektronikának kegyetlen üzembiztosak ha csak minimálisan is karban tartják őket.

A gázos dologhoz csak annyit hogy se 1.4;1.6-ot nem gázosítanék szerintem normális használat mellett felesleges, mert még pont a vállalható fogyasztás kategóriába tartoznak.Az etanol azért más téma de azt a bulit is megölték ahogy a gázost is.. Egy esetben értem meg ez a gázosításos dolgot amit a cimborám is csinált a cég fizeti a benyát neki sokat megy ezért gázosított de a benya van elszámolva így ha úgy nézzük az autó pénzt termel neki :)

más: azért a törököknél van lé rendesen

[ Szerkesztve ]

(#19185) rob210 válasza giigz (#19183) üzenetére


rob210
Topikgazda

A vicc az, hogy a csoki egyébként tök egészséges, teszem azt hozzá a táblás csoki és amelyik nincs agyon cukrozva. Az ízesített színezett csoki készítmények már megint más tészta.Van benne egy pár anyag ami pl. más élelmiszerrel szinte be se vihető a szervezetbe, pl. lecitin.

A filteres teákról nem tudok nyilatkozni nem ismerem a gyártás technológiáját.

Renault power

(#19186) rob210 válasza tresh (#19184) üzenetére


rob210
Topikgazda

Egy nissan és egy renault mellett mit keres egy VW, ez bűn:)

Renault power

(#19187) FRENK1988 válasza tresh (#19184) üzenetére


FRENK1988
veterán

Ezt a hármast elfogadnám, bár a GTi helyére egy Mazda6 MPS kéne

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#19188) tresh válasza rob210 (#19186) üzenetére


tresh
addikt

Itt az a bűn hogy az a szép kis M3 nem nálam csucsukál a kertbe :D

FRENK1988: azért az a kis vw gti-t is elviselném pár napig aztán be cserélném egy laguna v6 ra mászkálós kocsinak :D

[ Szerkesztve ]

(#19189) FRENK1988 válasza tresh (#19188) üzenetére


FRENK1988
veterán

hu tényleg. Még egy 2.0dCI @180LE is jó lenne :D
Mikor szervizbe került a gép akkor próbáltuk ki faterral debben. Hát nagyon veszélyes :D Nagyon megy és nagyon kényelmes és csendes :)

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#19190) tresh válasza FRENK1988 (#19189) üzenetére


tresh
addikt

Nem rossz de akkor már környezet barát lennék és nem vennék dieselt ;]

más: így kell nagyobb felni árát spórolni :C

[ Szerkesztve ]

(#19191) rob210 válasza tresh (#19190) üzenetére


rob210
Topikgazda

ennek a vw topikban a helye:)

Renault power

(#19192) tresh válasza rob210 (#19191) üzenetére


tresh
addikt

Akár ott is helyt áll de itt is elfér ha a cél az hogy meg mutassa mennyi fáradt/ráérős/hülye ember van :)

(#19193) Reaper04 válasza tresh (#19190) üzenetére


Reaper04
aktív tag

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajj :DDD

(#19194) Josi válasza rob210 (#19176) üzenetére


Josi
aktív tag

Itt vagyok, csak hétvégén nem annyira aktivan. :)
1év és kb 14 ezer gázos km után után nincs semmi gondom a gázüzemmel.
Csak a gáz árával. :(
A mostani rendszerek már elég inteligensek hengerenkénti befecskendezéssel, saját computerük van.
Ahogy irtátok magátol kapcsol át gázüzemre (ha a vizhőfok eléri a 40 fokot), és visszakapcsol benzinre, ha kifogy a gáz.
Szinte észre sem lehet venni, hogy milyen üzemben vagyok, csak a visszajelzőről.
Átkapcsoló azért ezekben is van, tehát ha akarom kézzel is válthatok az üzemmódok között.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#19195) tresh válasza Josi (#19194) üzenetére


tresh
addikt

Igen ezt akartam pont mondani hogy már a gázos mókát is kb a benzines autókázás árára hozták sajnos :(

(#19196) giigz válasza tresh (#19195) üzenetére


giigz
veterán

CNG-vel kell járni :D

(#19197) Josi válasza tresh (#19195) üzenetére


Josi
aktív tag

Sajnos kormányunk ilyen.
Máshol a benzin árának kb 60%-a a gáz, így ott megéri.
Én gázból olyan 7,5l átlaggal járok és most 280 ft-ért tudok tankolni.
Olcsóbb mint a benzin, de most már nem biztos hogy beszereltetném a gázt.
Elég hosszú lett a megtérülési idő. :O

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#19198) rob210 válasza Josi (#19197) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen és sajnos ki tudja még mennyit dobnak rá.
Mert az etanollal is ezt csinálták.
Minden ami kicsit is óvná a környezetet kevésbé szennyezi, azt megölik.
Csak a rohadt olajlobbi.
Kíváncsi lennék rá, amikor elfogy az olaj mi a f@szt csinálnak majd. :W
Bár a duabi példa is jól mutatja, "hülye" arabok micsoda építkezéseket csináltak ha elfogy az olaj majd a turizmusból élnek.
:(

Magyarország így nem szeretlek.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#19199) Josi válasza giigz (#19196) üzenetére


Josi
aktív tag

És hol tankolsz bele?
http://www.mgkke.hu/oldal/gazkutak
Ebből is siralmas a magyar helyzet.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#19200) tresh válasza rob210 (#19198) üzenetére


tresh
addikt

Etanolt nagyon preferáltam főleg keverve jó arányba nem rossz dolog volt de ez az ár mait rá csaptak hát már bocsánat de elmennek a f*szomba kategória nálam.. :W

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.