Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18151) _NCT válasza Coyot (#18149) üzenetére


_NCT
őstag

A "Ha akarsz egy kalandot,vegyel egy trabantot" szolas uj ertelmet nyer a a Renault szemelyeben :D Te egy igazi kalandor vagy,en mar az emlitett hibak negyedenel eladtam volna a picsaba.

Ez tenyleg szomoru,h en is innen-onnan tajekozodok es 10 renault-s emberbol kb 3-4 van megelegedve vele...

Mycso udv a klubban (akiknek szar a tukorfutes igaz nekem csak a bal oldal)

[ Szerkesztve ]

(#18152) tresh válasza _NCT (#18151) üzenetére


tresh
addikt

Azért azt vedd figyelembe hogy az emberek kb 80%-a szarik nagy ívben az autójára legyen az rönó,ódi, bömös, akármi egy vasat se költ rá ha majd behal nem mozdul talán megcsináltatja azt ami végett újra elindul de hogy kopott gumival szét hullott futóművel jár az nem érdekli..és akkor itt jön a maradék 20% aki költ rá foglalkozik vele és minden apróságot igyekszik helyre tenni..mert autóba szeretne ülni nem ipari hulladékba amiből valljuk be nem kevés mászkál az utakon...én kb 200k-t költöttem rá de kopra cseréltem mindent..ha érdekel majd valakit akkor belinkelem az oldalt ahol vezetem mi történik az autóval:)) lassan 1,5 éve szolgál és én elégedett vagyok vele ahogy eddig az összes rönómmal..
Viszont az autó akár hogy nézzük egy rossz befektetés mert költeni mindig kell rá a kérdés csak az hogy mennyit és e téren szerintem a rönó jól áll pl m1 ph1/2 -nél is van egy két széria hiba azt orvosolod utána csak kopó alkatrészekre fogsz költeni ez tuti illetve arra amit ezek a remek utak szétb*sznak :)

(#18153) _NCT válasza tresh (#18152) üzenetére


_NCT
őstag

Az igaz, nekem sem lenne okom panaszkodni, legalább 150k-t félretehettem volna, ha nem akarom kicseréltetni pl a kuplungszettet és az ablakmosót nem javíttatom meg, hogy hátul is nyomja a vizet, ha nem akarok váltóolajat cseréltetni stb...., csak én vagyok ilyen f*sz.... :)))

Talán nem is volt olyan, ami nem kopó alkatrész volt. Jah de, a tükörállító kapcsoló, amit 3000-ért cseréltem. Többi az sajnos kopó alkatrész.....

Csak rossz olvasni index fórumon is, h sok "szériahiba" fordul elő, főleg ezek a beázások, elektronikai hülyeségek... Néha úgy érzem, nem kéne csak ABS + ESP a kocsiba meg egy légkondi oszt jónapot, a többi nem romlik el. No meg az ablak ne legyen kurblis...

Amúgy meg Toyota fórumot olvasgattam sokat, ott is kinyomócsapágyat cserélni kell 100k km körül, illetve az ablak ott is van hogy leesik, mert meghal a bowden, szal nem csak Renault-nál van ilyen. No meg sokan írják a rohadást bizonyos helyeken. Szal nem biztos h több örömöm lenne egy 9-10 éves Corolla-ban...

Az tuti h legközelebb nem a választék aljából fogok meríteni....

Mod: 30 millás Range Rover sem jobb....

[ Szerkesztve ]

(#18154) tresh válasza _NCT (#18153) üzenetére


tresh
addikt

Nyugtasson a tudat hogy most is 2,6 milla új japo kocsi megy vissza légzsák problémával...akkor előtte ott volt a beragadó gázpedál és társai... és itt nem 1 milliós autókról beszélünk :) Pl a te rönódat is ha jól emlékszem csak a gyújtótrafók végett hívták vissza ill nem is visszahívták cserélték őket gariban még a legelső szériánál.. és ha azt nézem előbbi 2 a biztonságodért jobban felel mint egy gyújtótrafó :)

[ Szerkesztve ]

(#18155) zenke válasza rob210 (#18142) üzenetére


zenke
aktív tag

Megnyugodhatsz miden kocsival így van

Ez hülyeség!

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#18156) rob210 válasza zenke (#18155) üzenetére


rob210
Topikgazda

Lehet hülyeség, de olyan kocsit nekem nem tudsz mutatni amin nem romlik el semmi soha.
Még az istenített suzuki is elromlik.
Meg a nagyszerű BMW AUDI tök mindegy mit veszel ha kocsid van az elromlik előbb vagy utóbb.

Ami nem mindegy az az hogy hogy és mennyire romlik el.
Az út szélén orvosolható bosszantó kis hiba, vagy motorcsere nagy szerviz.
:R

Renault power

(#18157) -cobra-


-cobra-
aktív tag

Azért be kell látni, hogy a megbízhatósági statisztikák nem hasra ütésre születtek. A családban van nálunk egy Toyota Avensis is, az idén lesz 9 éves, és olajon, szűrőn, fékeken kívül semmit nem kellett még benne cserélni. Van összehasonlítási alapom, mert nekem meg egy Thaliam (1.4 8v) van városi használatra, és csakis azért mertem megvenni, mert ez még olyan egyszerű mint a facsipesz. Mégis mindig van valami apróság, ami elromlik rajta, és lehet rajta bosszankodni. Szerencsére a dolgok nagy része otthon javítható (a WD40 és a kontakt spray az isten azóta nálam), de valakinek már nincs hozzá affinitása, vagy bonyolultabb az autója (újabb Megane, Laguna stb), akkor bizony súlyos összegeket felemészthet az autó fenntartása. Folyamatosan követem a Renault és Toyota fórumot is, és el kell hogy mondjam, hogy sokszor meghökkenek az emberek reakcióin. Itt az az elfogadott, hogy természetes ha elromlik valami az autóban, de csináltasd meg, mert egyszer ha mindennek a végére értél, akkor lesz egy tökéletes autód. Míg ha a Toyotában kell valamit kicserélni, akkor egyből megy az ujjal mutogatás a nem Toyotások részéről, hogy nesze nektek Toyota. Senki nem mondta, hogy a Toyota tökéletes autó, egyik sem az, de az tény, hogy hosszú távon sokkal megbízhatóbb és hibamentesebb mint a Renault. Persze mindkét márkából ki lehet fogni rosszabb és jobb példányt, amivel ezt cáfolni lehet, ez csak az én személyes tapasztalatom.

(#18158) zenke válasza rob210 (#18156) üzenetére


zenke
aktív tag

Nem.

nem mindegy, hogy elkopik valami azért kell cserélni, vagy egyszerűen beszarik, villog, pislog, letilt, nem megy, minden nap tönkremegy valami...

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#18159) FRENK1988 válasza zenke (#18158) üzenetére


FRENK1988
veterán

az mind1. Elromlott cserélni kell? Akkor is a juzer szívja a fogát miatta. Legalábbis szerintem

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#18160) tresh válasza -cobra- (#18157) üzenetére


tresh
addikt

Na azért azt vegyük már figyelembe ár/érték/felszereltség terén nem kis difi van...vegyél egy full extrás corollát és pl egy megane-t mondjuk 2006 os évjáratba bő 1 misi van közöttük min és akkor még arról nem is beszéltünk hogy valószínű a corolla 2 szer annyit futott és igaz hogy kevesebb a baj vele de ha javítani kell valamit jobban a zsebedbe kell nyúlni mint a megane-ál.. a másik fele rob is én is írtam olyan nincs hogy ne kelljen javítani egy használt autót a kérdés csak az hogy otthon javítható/szerviz és hogy ez mennyibe kerül..
Mondom ezt úgy hogy volt toyotánk corolla,avenisn,yaris most még is két rönó áll az udvaron és mindenki elégedett a kocsijával (pedig apám japán párti csak belátta hogy anno 3 misiért olyan avansisbe nem ült volna mint most a Lagunája :) ) és nem isteníteni akarom a rönót távol álljon tőlem de francia autók között igen is az egyik legmegbízhatóbb márka és ez tény ;)

(#18161) _NCT válasza tresh (#18160) üzenetére


_NCT
őstag

Nekem ami lejött eddig a 2 lentebb említett márkánál:

ár/érték arányban Renault verhetetlen
megbízhatóság/értékállóság arányban Toyota a nyerő.

Itt el kell dönteni, kinek mi a lényeg. Ugye a Toyota nem hiába kerül 1 Misivel többe. Mindenki azt veszi, ami megengedhető. Ha valaki ki tudja fizetni a jó statisztikát és megbízhatóságot, akkor Toyota-t vesz, aki nem az ár/érték arányban a legjobbat fogja keresni, ami a Renault. Ez ilyen egyszerű. Én ezért írtam, hogy olcsó húsnak híg a leve....

Felszereltségben viszont a Toyota is bővelkedik, a sok elektromos kütyü ami M2-be van, az ugyanúgy megtalálható mondjuk egy Corolla-ban, csak ugye nem azért az árért...

Toyota alkatrészeinek ára meg nem drágább mint a Megane. Mivel mindkettő elég drága szervizelni.

[ Szerkesztve ]

(#18162) giigz válasza _NCT (#18161) üzenetére


giigz
veterán

Az középút meg a Ford :K :D

(#18163) Coyot válasza _NCT (#18151) üzenetére


Coyot
őstag

Nem saját autó, kedveseméké, így eladni nem tudom :) Viszont míg el nem viszik használjuk, végül is működik, a kérdés hogy még meddig :D

Má' nem

(#18164) tresh válasza _NCT (#18161) üzenetére


tresh
addikt

Ezért is mondtam árat ;)

giigz: lehet a ford is közép út ha meg tudsz barátkozni az étvágyával :)) Forból nekem csak a focus ST170 kéne és ott lesz*rnám a fogyit kárpótolna az laza 170 paci :D

[ Szerkesztve ]

(#18165) _NCT válasza tresh (#18164) üzenetére


_NCT
őstag

Azért a Fordtól se kell félni, 7-8-ból nyáron el lehet vele járni, van ismerettségi körben benzines és diesel is. 1.6-os M2 is ennyit evett, mikor jó volt a lambda szonda :D Most 9.1-nél járok városban szar szondával...

(#18166) giigz válasza tresh (#18164) üzenetére


giigz
veterán

Max egy félliter különbség van talán, de az sem annyira biztos :)

(#18167) mycso válasza FerNandor (#18147) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Ha nem is az összesben, de párban volt némi folyadék, meg valami homokszerű anyag.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#18168) tresh válasza _NCT (#18165) üzenetére


tresh
addikt

Ja nem félek én tőle de mivel a következő autóm 1,8-as motor alatt nem lesz az tuti nekem megér annyit az a +1-2 liter cserébe hogy van benne némi erő tartalék... Nálunk a céges m2 7 körül állt be igaz vegyesbe szerintem full jó a fóka 8 körül van hasonló használat mellet :)

Mondjuk azon szoktam mosolyogni ha elviszi az egyik kollegina és megnézem a fogyi adatokat amit ír csori 9 alatt nem szokott számot mutatni :D

[ Szerkesztve ]

(#18169) eTrade válasza _NCT (#18135) üzenetére


eTrade
tag

Akkor szerencsére ezek szerint nincsen itt semmi probléma. :D

(#18170) FerNandor válasza mycso (#18167) üzenetére


FerNandor
őstag

akkor szerintem ugyanaz a baj, mint nekem, de én meg nem tudom, hogy mi a baj :DDD
vonóhorgod van? valahonnan alulról verödhet fel a víz meg a homok, kavicsok és felszalad valahova, szerintem így jut be. mikor fogod megvizsgálni? mert akkor megvárom, hogy mire jutsz :)

ja, a tegnapi leszakadó hang... ma megyek vissza a körforgalomba és látom, ott van egy qrvanagy csavar, rajta az anya. szerintem ez valahogy felverödhetett és kicsit járkált vagy a felni belsejében vagy nem tudom. másra nem tudok gondolni, mert nincs semmi hiba.
majd lefényképezem, hogy mekkora nagy.

[ Szerkesztve ]

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#18171) FerNandor


FerNandor
őstag

itt van ez a csavar (csak nem tudom, miért fejjel lefelé van.. pedig direkt visszafordítottam)
[link]

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#18172) tresh


tresh
addikt

(#18173) Laraxior válasza tresh (#18172) üzenetére


Laraxior
titán

1. viszont ez biztos nem városi autó volt.
2. dízel, gondolom lehet benne cserélni a porlasztókat, meg a többi motyót
3. talán ez az ami nincsen tekergetve... :D

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#18174) tresh válasza Laraxior (#18173) üzenetére


tresh
addikt

Hát ez tuti nem hacsak nem előre felé mert már 100e Km-nél hengerfejes volt :D

(#18175) mycso válasza FerNandor (#18170) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Hogy őszinte legyek, nem igazán foglalkoztat a dolog. Régebben, mintha valamilyen fórumon (lehet külföldin) olvastam volna erre megoldást. Egyébként ha jobb idő lesz, lehet lekapom a lököst és alánézek. Vonóhorgom nincs.

( #18172 ) tresh: nem is sok...4évesen 220k km.
én 3éves 2hónaposan vettem 260k km-el. ;)

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#18176) just válasza FerNandor (#18170) üzenetére


just
aktív tag

Szerintem minden grandtour tulajt aggaszt ez a probléma, nekem is szokott benne lenni víz.

Two things what i hate. People that can't count...

(#18177) Laraxior válasza just (#18176) üzenetére


Laraxior
titán

Az Audisok jobban szívnak, mert nekik meg az esőelvezetőnél ázik be :DDD Itt a pH!-n is egy kollegának, tehát ez a kisebb gond, hogy hátul áll a víz :D

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#18178) kisninja


kisninja
őstag

Én maximálisan elégedett vagyok a megane 1-esemmel. Soha semmi baja nem volt 6 éves a kötelezőkön kívül.

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#18179) FerNandor válasza mycso (#18175) üzenetére


FerNandor
őstag

én is azért halasztom, mert valószínü, hogy a lökhárítót kell leszedni hozzá.. :(
én nem hagyom így, majd valahogy megcsinál(tat)om.

én is néztem külföldi fórumot, valakinek az egész müanyag kádat kellett újra körbeszigetelni, aztán azt mondták index, hogy ha vonóhorog van, akkor ott a kábeleknél folyik be.. remélem az utóbbi lesz, talán azt könnyebb megjavítani, de a lökös levételéhez is le kell venni a hátsó kerekeket stb. nem egyszerü.

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#18180) vallas


vallas
senior tag

Szorííccsatok, ha minden jól megy, holnap lesznek új papucsok a gépsárkányra....

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#18181) SocketA


SocketA
aktív tag

Tegnap ujra szetszedtuk a kocsit, de ezuttal mindket oldalt belul. Az akksi melletti elektronika meg mindig fent szarad. A kabelkotegeket is attoroltuk (az ules alatti nagy feher csatlakozo bizony vizes volt rendesen, remelem ez okozza az elektronika hibat).

A jobb oldal tovabbra is szaraz, nincs baj, de fogalmam sincs, a bal oldal hogy' azhatott el ennyire.

Viszont ami nagyon elszomorit, hogy a vezetoules alatti padlolemez rohad, es a legrosszabb, hogy kb. 1 honapja volt UGYANITT alul az alvaz kezeltetve, mert volt par apro rozsdafolt, ami a szerelo szerint attol volt, hogy megpatkaztak a kocsit,es lehorzsoltak az aljat. Ja, es a szerelo azt mondta (es ezt en is lattam), hogy mar ganyolt modon valaki probalta megjavitani!

Szerintetek mennyire veszes ez a rozsda belul? Kell AZONNAL foglalkozni vele. Mert holnap mar szeretnem ujra osszeszerelni a kocsit, mert a heten maskor nem lesz ra idom, es nincs kedvem most meg a rozsdakezelessel is foglalkozni, majd 1-2 honap mulva egy szep nyari napon visszaternek ra. De ha azt mondjatok, hogy ezt meg kell csinalni, akkor nekiesek........ :S :(

Ime par kep a rozsdas ules alatti padlorol:

Kep

Kep

Kep

Kep

(#18182) _NCT válasza SocketA (#18181) üzenetére


_NCT
őstag

Reggel nyúlkáltam ott a légszűrőház körül, nekem száraz szerencsére. Meg abba a kis műanyag tárolóba sincs semmi, ami elvezeti a dzsuvát az ablaknál.

Ma dobom fel a nyári papucsokat az autóra. Bementem gumishoz, mondtam h komplett kerék, rögtön rávágták h centírozás.

Autóvillamossági szerelőhöz elvittem lambda szonda miatt, de nem dugott rá semmit, szerintem nincs is neki hozzá számítógép. Viszont rendes az öreg, fognak CO értéktől kezdve minden szart mérni, azt mondták h hagyják kihűlni az autót és 0-ról kezdve fognak mérni. Azt mondja ha lambda szonda teljesen szar lenne, Check Engine lámpa világítana. Viszont valami 50ezerről beszélt, a gyári Renault lambdaszondáról.... De mondta hogy lehet nyugodtan hozni saját anyagot is... Azt is beszélte h igen, 25 körül az utángyártott lambda szonda szokott lenni, a gyári 50 körül mozog...

Jah meg most nézem, igaza van nagyjából, diagnosztizáló szonda van 40-50 körül, ami a hátsó, az első meg a sima lambdaszonda, na az az olcsóbb....

[ Szerkesztve ]

(#18183) vallas válasza SocketA (#18181) üzenetére


vallas
senior tag

Én nem nagyon értek hozzá, de ezt már kezelni kéne szerintem, ha mással nem , olyan rozsdamegkötő anyaggal, amit a wheeler dealerben szokott a csávó alkalmazni, és utána lefesteni...

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#18184) rob210 válasza SocketA (#18181) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kend át noveroxal és felejtsd el.
Majd lövök neked képet és felteszem, hogy nekem mit fogott meg a noverox.
Nagyon jó cucc de ezt már írtam meked.

Mindenesetre kezeletlenül ne hagyd.

Renault power

(#18185) _NCT válasza _NCT (#18182) üzenetére


_NCT
őstag

No felkerültek a 17-es nyári papucsok, 3900-ért centírozták és váltották le a gummedlit. Futóműbeállításért 6500.- az sok?? Én kicsit sokallom...

Egyáltalán kell-e gumicserénél a futóműbeállítás?

giigz: adnak 10 kemény százalékot, mert tagságban veszek részt....szal 5850 lesz akkor...

[ Szerkesztve ]

(#18186) giigz válasza _NCT (#18185) üzenetére


giigz
veterán

Nekem 5.500 Ft volt a futóműbeállítás, tehát a 6,5k szvsz. tökéletes ár :D

(#18187) mycso válasza _NCT (#18185) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nálunk 7K-ért csinálják, ha első+hátsót is kell állítani. (már vagy 2 éve ennyi)
Nem kell gumicserénél egyébként. --> én nem szoktam.

mod.: Ha érzem, hogy baj van a futóművel, húz/ráz/stb., akkor szoktam elvinni, egyébként évente 1x meglátogatok egy futóművest és szokott is utána állítani.

(#18182) MMA87: lambda hibát egy sima ELM327 BT eszköz is kimutat, tudod, amit androidos telóval lehet összekapcsolni. [link]

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#18188) _NCT válasza mycso (#18187) üzenetére


_NCT
őstag

Szerintetek állítassam be? Mikor átvettem az autót, megnézték a futóművet, de sokszor észre vettem, h balra húz a kocsi kicsit. Lehet csak a téli gumik miatt volt, de igazából mivel nálam most van először ez az autó, és a lambda szonda hibával is átb*sztak, így gondolom h nem valami lelkiismeretesen végezték az állapotfelmérést ahol vettem, ezért gondoltam rá, hogy beállíttatom a futóművet. Gondolom ezt nem kell minden gumiváltásnál megtenni.

Itt vidéken meg nem az a jellemző, h ingyenes futóműbeállítást adnak....

(#18189) SocketA válasza rob210 (#18184) üzenetére


SocketA
aktív tag

rob210: Es hol lehet ilyet kapni? Tegnap voltam Tescoba ott 2.700.- Ft -ert talaltam akciosan valami cuccot, amit rozsdara lehet kenne, alapozo es festek is egyben. Persze azt nem irta, hogy elbanna a rozsdaval.
Es szted nagyon surgos, vagy raer par het mulva?

(#18182) MMA87 En helyedben elsonek hibakodolvasoval raneznek, mert lehet, hogy nem is rossz a szonda, vagy lehet Neked is csak valami csatlakozo elazott.
Illetve kesobb is jol johet a hibakodolvaso, mert lehet, hogy csere utan megmarad a kod, es "ki kell utni". De szep osszeg lesz az is akkor :((

(#18183) vallas Okes, koszi. Amugy jo kis sorozat, kar, hogy az uj reszben nincs benne Ed :(

[ Szerkesztve ]

(#18190) _NCT válasza mycso (#18187) üzenetére


_NCT
őstag

Szerelő azt mondta, hogy nem biztos hogy teljesen rossz a lambda szonda, az is előfordulhat, hogy azért nem gyulladt ki a check engine lámpa, mert hibás értékeket kap, csak nem annyira, hogy az ECU ne tudna hozzáigazodni, vagy valami ilyesmi... IGazából tettszett az az öregben, hogy rááldozzák az időt és hideg motortól kezdve az üzemmelegig megnézik a gázokat, értékeket, számítógéppel monitorozzák folyamatosan. Nem csak az volt h rádugta a gépet és puff 5ezer. Tehát rászánja az időt a normális átvizsgálásra.

Gumis témához: nem érzem hogy ráz, csak minimálisat húzott oldalra a téli, nyárit még nem tudtam tesztelni, lehet a gumi bordázata miatt, de most meg olyan hülye hangot hallottam menet közben.... Mind1, rááldozom a pénzt, inkább minthogy szar legyen a futómű és szétbassza a gumit. Főleg ezek a szar magyar kátyús utak, nem csodálnám ha szétrázták volna a szart is a kocsiban.

Ma reggel érdekes zörejt, hangot vettem észre, mintha a szellőzőből valami zörej jött volna, de levegőt fújt rendesen meg minden, csak olyan furcsa hangot hallottam, mintha ventillátor nem tudna rendesen felpörögni, vagy valamibe akadna. Aztán elmúlt...Indításnál szoktam főleg hallani a hangot, először azt hittem a cd lejátszó ahogy megforgatja a lemezt vagy valami, de nem....Mind1, felhangosítottam a zenét és eltűnt a hiba :DD

XVII. kerületben valaki ismeri stefi mester műhelyét?

[ Szerkesztve ]

(#18191) giigz


giigz
veterán

Valamelyik nap én is felrakom majd a nyári gumikat, kíváncsi vagyok a gyakorlatban milyen lesz a két gumi közötti különbség :D

Kormoran vs Michelin :D

(#18192) mycso válasza _NCT (#18190) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

A ventilátorral, nehogy úgy járj, mint én.
Nekem is először ilyen apró kerregő, cincogó hang volt, aztán egyre erősebb és egyre masszívabb, majd egy puffanás és megállt a venti.
Egy szigetelés darab valahonnan elszabadult és beleállt a ventilátorba. Egy majdnem egész napos móka volt kiapplikálni és visszarakni.... :U

Pár, ami pozitív, hogy otthon elvégezhető, pár szerszámmal, akár hozzáértés nélkül is.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#18193) _NCT válasza giigz (#18191) üzenetére


_NCT
őstag

Nekem olyan noname gumik vannak az autón, hogy sírtam, meg sem tudtam jegyezni a nevét.... Viszont én nem fogom lecserélni csak azért, mert noname..... Amúgy is 5 éves gumi, bőven jó még.

Téli gumim viszont 10 éves.....De Michelin Alpine A4 :DD

mycso: na az fasza...Igen, indítás után ilyen cicergés, zörgés, pár másodperc múlva el szokott hallgatni, de ma vagy 2-3 percig szólt...Azóta kuss van...

Lehet berendelem ezt az ELM-327.es szörnyűséget....

[ Szerkesztve ]

(#18194) vallas


vallas
senior tag

Nekem tegnap gumicserénél kiderült miért húzott a kocsi jobbra... :(((
A gumira gyanakodtunk mi is, de csere közben feltűnt az egyik gumisnak, hogy a 4 lemezfelniből egynek más az ET mérete, és valszeg ez volt a hiba , kicserélték a póttal, és azóta pöpec az egyenesfutása a gépnek...

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#18195) giigz válasza _NCT (#18193) üzenetére


giigz
veterán

Nekem azért is lesz érdekes a gumi váltás, mert ugye a Kormoran is Michelin :D

(#18196) _NCT


_NCT
őstag

Még egy gyors kérdés.... Nem emlékszem, hogy adtak-e a 17-es alukerekekhez másik csavarokat, ezért a téli gumi csavarjaival tették fel. Kérdezték van-e másik csavar hozzá, de nem volt otthon, feltetettem azzal. Ez okozhat bármi gondot?

(#18197) giigz


giigz
veterán

Na akkor b@sszameg :D

Gondoltam kimegyek már, megnézem milyen nyári gumikat kaptam a kocsi mellé, ha már erről volt szó :D És akkor jött a hidegzuhany :D

- Nem is egyforma mind a 4 gumi, párban vannak...
- Hátulra: Michelin Energy 175/65 R13 80T
- Előlre: Sava Perfecta 165/70 R13 79T

Először is erről a Sava-ról még soha nem is hallottam, másodszor meg mi a franc az, hogy nem is ugyanolyan méretű? :D

Évjáratot tekintve a Sava 2009-es, a Michelin pedig (ez nem biztos :D) 1995 és 1996-os :U

A hátsó méret sem stimmel, meg az első sem...

Itt egy kép a Michelin DOT-járól, de ez kicsit vicc, hogy 17 éves gumim lenne :Y

(#18198) _NCT válasza giigz (#18197) üzenetére


_NCT
őstag

Látom autós fórumba nem merted így kifejteni :DD

Így már értem. Ha nincs egy rublikába sehol máshol 4db szám, akkor bizony ez egy kövület lesz. Én sem vagyok rá büszke, 10 éves gumival jártam, de jóvót.....

(#18199) SocketA válasza giigz (#18197) üzenetére


SocketA
aktív tag

giigz Az, hogy nem ugyaonolyan meretu, nem feltetlenul nagy baj, bar hatso kerekes kocsira lenne ertelme nagyobbat feltenni hatulra, hogy jobban tapadjon. Elsokerekhajtasnal mind gyorsitaskor, mind lassitaskor az elso tengely kap nagyobb szerepet-

A Sava nem a legjobb marka, de egy 2009-essel (ha jol volt tarolva) sokaig el lehet meg jarni, semmi baj nincs vele. Nincsenek akkora kulonbsegek, amit Te megereznel ezekkel a gumikkal.

Viszont, hogy 16-17 eves gumit en soha nem tennek fel semmilyen kocsira, az is biztos... szerintem mar a 10 ev is nagyon sok, meg akkoris, ha jol taroltak... en a helyedben keresnek egy par gumit. Es a legrosszabb - hogyha jol ertelmezem - hogy nem is azonos evjaratok, tehat valoszinuleg nem egy kocsin voltak fent.
Persze egy 16-17 eves gumi sztem mar par kocsit megjart...

[ Szerkesztve ]

(#18200) SZATA válasza giigz (#18197) üzenetére


SZATA
senior tag

A Sava a Michelin másodmárkája.

Létezhet olyan gumi amin nincs gyártási idő megjelölés? A DOT felirat után van még két betűkből álló csoport, de olyan oválban lévő számok nem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.