Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#73951) csabavo


csabavo
csendes tag

Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni.
Visszanéztem a hozzászólásokat, de nem találtam választ. (lehet nem voltam elég türelmes)
2000 körüli 50 2T Liberty-m gyújtás alaplap és CDI csere után párszor rendben elindult, majd visszafele indul el. Lendkerék a helyén (ék helyén tartja), alaplap, jeladó szintén. Vezetékek csatlakozói stimmelnek. Az új CDI-n van egy plusz fekete vezeték, azt a vázhoz kötöttem. Néhány nap állás után elsőre rendben indult, majd ismét visszafelé.
Mi lehet a gond? Valamit benéztem és rosszul kötöttem? Lendkerék?
Nagyon szépen köszönöm!
Csaba

(#73952) nyogo83 válasza csabavo (#73951) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Pedig a visszafele elindulas a hibas gyujtasbol adodik.
Ellenorizni kellene, mert tul kicsi elogyujtas okoz ilyet.

A CDI az tuti ehhez a tipushoz valo?

A 4.-ik kivezetest sehol nem latom, hogy be kellene kotni, bar nem hiszem hogy ez okozna.

[ Szerkesztve ]

(#73953) vtechun válasza vtechun (#73742) üzenetére


vtechun
veterán

Pénteken kész lett a dekni. kemény 2500 ft-ba került.Vettem új fogasívet, meg racsnit. Tegnap összeraktam. Tökéletesen rúgható. Viszont nem nagyon akart indulni. Rendkívül sokszor kellett berúgnom, mire pöffent párat, kiszedtem a gyertyát, nem őrült meg a nagy szikrázástól, de olykor volt szikra. Találtam egy régi gyertyát a csomagtartóban, azzal is hasonlóan szikrázott.
Aztán egyszer elkapta (mindig nagy gázzal indítok, mert az automata szívató már jó ideje nem úgy működik, ahogy kellene, azaz alapjáraton sose indult be), járattam kicsit, majd leállítva, utána már egyből indult.

Kérdésem az lenne, hogy egy ilyen 50-es 4 ütemű robogónál (Kymco Agility 50 4T), egy rúgás alatt egyáltalán hányat kellene szikráznia? Mert utoljára Simsonnál nézegettem ilyet, de emlékeim szerint ott sok szikra volt.

Ma megint próbáltam reggel indítani, de sokat kellett rúgni megint. Amikor elkapta, akkor utána már járt szépen, leállítás után is pöccre indult.

Valakinek van ötlete, mi okozhat ilyet? Előtte nem volt ilyesmi. Annyi változott, hogy egyszer gyújtáson hagytam az elmúlt 2 hónapban, így tönkrement az akksi. De ugye akksi nélkül is működnek ezek. Ötlet valakinek? Nem is nagyon pöffen, ill. 10-30 rúgás után pöffen 4-et, majd leáll. Aztán megint 10-20 után elkapja, és aztán már jó.

[ Szerkesztve ]

(#73954) csurgoi


csurgoi
aktív tag

Látom a gumi volt terítéken.
Ti milyen guminyomással jártok?
Nekem Yamaha Neosom van-

https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/

(#73955) csabavo válasza nyogo83 (#73952) üzenetére


csabavo
csendes tag

Köszönöm a választ! Elvileg alvázszám alapján vettem az alkatrészt, de az ördög nem alszik. Utánajárok!

(#73956) huniross válasza vtechun (#73953) üzenetére


huniross
tag

A Simson kétütemű, értelem szerűen kétszer annyit szikrázik, mint egy négyütemű ugyanannyi fordulatnál.

(#73957) nyogo83 válasza huniross (#73956) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Mindegyik ugyanannyit szikrazik, ami a fotengelyrol kapja a gyujtas jelet es nincs vezermutengely jelado, amibol tudna a CDI, hogy eppen milyen utem van.
Kiskobcentis motoroknal nem szokott lenni, soot meg nagymotoroknal is csak a viszonylag ujabbaknal jellemzo.

(#73958) KisTé válasza nyogo83 (#73950) üzenetére


KisTé
tag

Huuuhh ez igazán biztató nagyon köszönöm máris jobb kedvem lett :) nekem a mindenem ez a robogó remélem sok évig együtt maradunk rengeteg kilométert leharcolunk élményekkel töltve! Én meg nem tudom kicserélgetni benne a dolgokat meg szerelgetni mert nem értek hozzá így akkor ez remélem nagyon jó megoldás lesz !

[ Szerkesztve ]

(#73959) KTMHobby3 válasza vtechun (#73953) üzenetére


KTMHobby3
tag

"Annyi változott, hogy egyszer gyújtáson hagytam az elmúlt 2 hónapban, így tönkrement az akksi. De ugye akksi nélkül is működnek ezek."
Nem működnek. Akksi nélkül nem működik a szívató, ezért nem akar indulni.

(#73960) huniross válasza nyogo83 (#73957) üzenetére


huniross
tag

Nem tudtam, sosem volt négyütemű motorom. Elég pocsékolós dolog, hogy minden második szikra felesleges.

(#73961) KTMHobby3 válasza huniross (#73960) üzenetére


KTMHobby3
tag

Én is meglepődtem, mikor erről olvastam, de működik. A veszteséget forintban nem lehet kiszámolni.

(#73962) Bib válasza KTMHobby3 (#73959) üzenetére


Bib
őstag

Szerintem meg azon is patronos szivató van ami ha lehűl akkor kinyit, majd járó motornál kap feszültséget amely felmelegíti és bezár. Akku nem kell a működéséhez ott sem. Nagyon könnyen ellenőrizhető alkatrész kivéve ha félúton ragad meg ritkán. Viszont olcsó.

(#73963) KTMHobby3 válasza Bib (#73962) üzenetére


KTMHobby3
tag

Azt hiszem Neked van igazad. Tény hogy a fiam Gilera Runner 125-ösét, akksi nélkül nem lehetett beindítani. Lehet hogy más miatt, de akksival indult.

(#73964) macilaci78 válasza csurgoi (#73954) üzenetére


macilaci78
nagyúr

2,5 bar az én súlyommal, normál testalkattal 2-2,2 nar elég.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#73965) vtechun válasza Bib (#73962) üzenetére


vtechun
veterán

Köszi a sok segítséget. Úgy néz ki, hogy normalizálódott a helyzet. Mostmár indul rendesen, sőt menet közben kiderült, hogy amit az "okos" akksitöltő hibás akksinak jelzett, abba életet tudott lehelni a generátor általi töltés. Így este rá is raktam töltőre, szépen észlelte is, töltötte is. Szóval nem kell akksi. Most tökéletesen úgyanúgy működik, mint a dekni repedés előtt. Mondjuk, akkor sem volt tökéelets, mert van egy kis zavaró jelenség, mely a következő:

Motorfék üzemben, van egy eléggé zavaró "csörgés", de nem olyan Simsonos, hanem attól masszívabb, ha úgy lassítok, hogy hirtelen elveszem a gázt, akkor jelentős, ha szépen fokozatosan veszem vissza a gázt, akkor szép négyütemű hangon szól. Ez mi miatt lehet? Gyűrű? Köszi!

#kymco #agility #50 #4t

(#73966) nyogo83 válasza vtechun (#73965) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Hang alapjan meg eloben hallgatva is nehez barmi konkretat mondani.
De motorfekre jelentkezo csorges altalaban hajtokar felso csapagy/tugorgo kopasra utal. a fotengely feloli also csapagy kopasa jellemzoen terheleskor is becsorog.

De okozhatja meg jopar mas problema is, attol fugg honnan jon a hang egyaltalan.(Fentebb azt feltetezem, hogy a blokkbol).

(#73967) body007 válasza Vismajor01 (#73872) üzenetére


body007
addikt

Ez a fejére állítjuk a motort honnan jött? Nem bicikli ez :DDD

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#73968) molnarpeter válasza vtechun (#73953) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Jó ár, hegesztés+fúrás (felszabályzás) volt?

(#73969) vtechun válasza nyogo83 (#73966) üzenetére


vtechun
veterán

a felső csapágy az a dugattyú és a hajtókat találkozásánál van? Vagy a hajtókar "lenti" csapágya 2 részből tevődik össze? Gondolom ennek ne álljak neki egyedül :D

@molnarpeter: igen, ennyi pénzért ajándék volt.

(#73970) molnarpeter válasza vtechun (#73969) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Próbálj meg videót csinálni róla, álló helyben járatva lenne a legjobb előidézni :)

[ Szerkesztve ]

(#73971) nyogo83 válasza vtechun (#73969) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Igen, a felso a dugattyu csapszegnel van, a masik pedig csuszocsapagy a fotengelyen.

Nagyon nem erdemes nekiallni, a felsot meg csak-csak kitudod cserelni, de alul a hajtorud altalaban preselve van a fotengelyre, az vagy egyben csere vagy gepmuhely, aki kicsereli/preseli/kiegyensulyozza ujra.
A felsohoz eleg "csak" a hengert lebontani vezerlesestol mindenestol, akkor mar meg lehet vizsgalni/meregetni hogy minek mekkora logasa van.

(#73972) suste válasza vtechun (#73965) üzenetére


suste
veterán

De akár a hajtás felől is jöhet a csilingelő hang (variator nyomolap + csúszkák).
Ezért is lenne jó hallani, akár több szögből/oldalról is....

(#73973) suste


suste
veterán

Egyszer régebben már találkoztam ilyennel, akkor nem tudtam mitől lett ilyen.
Most már van egy szinte biztos tippem, de ti mire gondolnátok? :)

(#73974) vtechun válasza molnarpeter (#73970) üzenetére


vtechun
veterán

[videó a hangról]

#kymco #agility

(#73975) nyogo83 válasza vtechun (#73974) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Na, pont igy video es hang alapjan ez a barmi lehet kategoria :(
Video hangbol meg akar egy fellazult hovedolemez zorgesnek is tunhet, de johet akar a hajtasbol/barhonnan.

[ Szerkesztve ]

(#73976) sityupityu válasza vtechun (#73965) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ha tíz volt alá lemegy az akkuban a töltés, akkor ezek az autómata töltők a legtöbb esetben hibásként könyvelik el ezért nem kezdik el tölteni. Ilyenkor az szokott segíteni, ha egy olyan töltőre rakja fel az ember aminél van manuális állítási lehetőség, és ezáltal fölülírni azt amit automata módban tenne a töltő. A te esetedben ezt megtette a motor. Bár azért megjegyzendő, hogy ha egy 12 voltos akku 10 alá süllyed, akkor az a jövőjére nézve nem valami biztató még akkor sem ha sikerül is feltölteni.

(#73967) body007 Ezt már én is próbáltam vizualizálni... :D

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#73977) sityupityu válasza vtechun (#73974) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Olyan mintha alapjáraton is lehetne hallani valamit...a ventilátortól nem jöhet a hang? Így a videón keresztül elég nehéz.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#73978) Bib válasza vtechun (#73974) üzenetére


Bib
őstag

Akár a kipufogóban is szét lehet esve valami. Le tudod venni megrázni, gumikalapáccsal ütögetni?

(#73979) vtechun válasza Bib (#73978) üzenetére


vtechun
veterán

levenni max akkor merném, ha cserélném :D

eléggé rozsdás már, igen, lehet, hogy nem a motorblokkból jön, hanem tényleg mintha zörögne valami, fene tudja

(#73980) dond válasza suste (#73973) üzenetére


dond
csendes tag

Tipp, a kuplung felülete szokott "rozsdapöttyössé" válni, az kezdheti ki?

(#73981) dond válasza dond (#73980) üzenetére


dond
csendes tag

*kuplung szíjtárcsa

(#73982) Kobun1980


Kobun1980
aktív tag

Sziasztok!

Láttam, hogy már másoknal is felmerült a gumicsere kérdése. Nekem 5, illetve 6 éves gumik vannak az NRG-n, ráadásul a 6 éves az újabb. Értem ezalatt, hogy az jóval kevesebbet futott, az előző tulaj vette rá nemrég.
Mennyire bízzak ezekben a homokban, vagy mennyire javallott a csere?
Nagyon nincsenek lekopva, de hogy mennyire kemények azt nem tudom megítélni.
Illetve milyen értékee érdemes ezeket fújni?
Köszi előre is!

(#73983) suste válasza dond (#73980) üzenetére


suste
veterán

Igen, az is csinálhatna ilyet. De nálam a variátordob csinálta.
A kuplungnál ugye acél tárcsák vannak, ezek nagyon sokat ki is bírnak.
A variátor oldal viszont alumíniumból van, és az a része ami körülbelül 40 és 60 km/h-ás sebességhez esik (itt van legtöbbet a szij), nagyon kikopott. A fix tárcsát már régebben cseréltem, így a szíj külseje az jól nézett ki, de belül jól megette az egyenetlenség.... szerencse, hogy kivettem a szíjat.....

(#73984) capafog23


capafog23
őstag

Sziasztok, 1 hónapja vettem egy aprilia sr 50 et. Gumicsere előtt állok. Elöl még GYÁRI gumi van xx04es dottal repedezett oldalfallal szóval az tuti cserés. Hátul valami fortune márkájú gumi van dot számot nem találok rajta, állapot alapján jó még. Ezt a Michelin Power Pure SC-t néztem ki magamnak újonnan. Így csak az a kérdés hogy 1 vagy 2db ot vegyek ? Érdemes 1 márkát használni elöl hátul ?

(#73985) Bib válasza capafog23 (#73984) üzenetére


Bib
őstag

Én párban cserélném. Jó gumit néztél ki, nekem is olyan van. Forgásirány nem azonos elől hátul erre figyelni kell.

(#73986) x50benelli válasza capafog23 (#73984) üzenetére


x50benelli
csendes tag

Hali,

Nekem is ilyen megy fel a benelli x50-re jövőhéten, kíváncsi leszek.
Egyértleműen párban cseréld le. Nekem 2013 as gumi még a gyári van rajta, de döntögetni már nem ajánlott vele, ha nem azon az 1-2 cm-en fut ahol ki van járva, széle felé kemény mint a kő, így csúszik.
Egyszer majdnem kicsúszott alólam, de mentettem. :)

[ Szerkesztve ]

(#73987) Kobun1980


Kobun1980
aktív tag

Látom ti is gumi csere előtt vagytok. Akkor az en 73982-es kérdésemre is az az érdemi válasz, hogy javasolt a csere?
Nekem mindkettő valami szlovén márka, igaz különböznek, és 5, ill. 6 évesek.

(#73988) x50benelli válasza Kobun1980 (#73987) üzenetére


x50benelli
csendes tag

Vezetési stílustól függ, ha nem döntögetsz kanyarban még maradhat erre a szezonra, viszont ha előáll egy vészhelyzet, ami ne legyen, de ha hirtelen irányt kell váltani, lehet a jelenlegi gumival elcsúszol, az újjal meg nem. Autónál is fontos a jó gumi, de mivel itt csak 2 kerék van fokozottabban érvényes.
Csak egyforma márka/típus legyen elől hátul. Így nem érhet meglepetés, mivel egyformán tapadnak.

[ Szerkesztve ]

(#73989) Kobun1980 válasza x50benelli (#73988) üzenetére


Kobun1980
aktív tag

Köszi szépen. Még nem csereltett a robogom gumit, így lehet hülye a kerdes: hagyományos gumishoz lehet vinni, vagy ők nem foglalkoznak robogokkal?

(#73990) x50benelli válasza Kobun1980 (#73989) üzenetére


x50benelli
csendes tag

Külön keresni kell, ahol motorgumit is szerelnek, vagy csak azt.

(#73991) dond válasza Kobun1980 (#73989) üzenetére


dond
csendes tag

Épp most hozta a futár a friss ropogós 16"-os MC26-okat a Scarámra, én megpróbálom hétvégén leszedni/feltenni magamnak. A legtöbb autógumis megoldja szerintem ha viszed a felnit/gumit, csak azt nem vállalják, ha nekik kell kiszedni a kereket a gépből.

(#73992) macilaci78 válasza dond (#73991) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Azért vittem el lábon a gépet gumishoz, mert a gumicseréhez ki kell venni a kereket, azaz az első fékkel és a kipufogóval is babrálni kell. A gumikon felül ezek olyan dolgok, amik hatással vannak az én és a motor épségére is. Mindazonáltal akkor még más jármű nem volt a motoron kívül, busszal meg nem akaródzott volna vinni a kereket. :D

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#73993) dond válasza macilaci78 (#73992) üzenetére


dond
csendes tag

Na igen, ezek alap dolgok egy átgumizásnál, + a km spirál meghajtóra is érdemes ilyenkor rápillantani, bezsírozni ha még működik ;) Szerencsére van a közelemben gumis, ha nem tudom lekapni a gumit akkor majd elsétálok a kerékkel.

(#73994) csabavo válasza nyogo83 (#73952) üzenetére


csabavo
csendes tag

A helyzet, hogy az után gyártott (101 octane) alaplap a motorhoz való, de mégsem jó. Rossz összeszerelés, tekercselés nem tudom. Vissza a régi és pőcc-röff, ELŐRE!!!!
Köszönöm az infót!

(#73995) capafog23 válasza Bib (#73985) üzenetére


capafog23
őstag

Köszi, berendeltem 2-t akkor.

(#73996) sityupityu válasza Kobun1980 (#73982) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Homokban/terepen a szélesség és a bordázat (mintázat) a mérvadó, na meg hogy hány bar nyomás van benne. Ott nincs különösképp (vagy legalább is akkora) szerepe annak, hogy mennyire keményedett el, aszfalton viszont annál inkább.

(#73989) Ha viszed a kereket akkor bármelyik gumis átgumizza. Itt a gond abból szokott lenni, hogy a gumisok közül nagyon kevesen tudnak robogókereket centírozni...

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#73997) Kobun1980 válasza sityupityu (#73996) üzenetére


Kobun1980
aktív tag

Köszi szépen.
Igazság szerint továbbra is Bp.-n belül használom, és én is úgy gondoltam, hogy ott pláne nagyobb szerepe van a gumi kemenysegenek, csak mint írtam nem vagyok ahhoz elég gyakorlott, hogy megiteljem mennyire kemény. De mar nagyon hajlok a cserére, csak kellene egy olyan gumis találnom, akihez betolhatom a robit, és nem kell a leszerelessel babralni. :)

(#73998) sityupityu válasza Kobun1980 (#73997) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ha BP-en belül használod leginkább, tehát aszfalton, akkor mindenképp érdemes (ajánlott) cserélni.

"csak kellene egy olyan gumis találnom, akihez betolhatom a robit, és nem kell a leszerelessel babralni"

Na az viszont nehéz lesz. :) De hátha tudnak itt ajánlani valakit...

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#73999) macilaci78 válasza Kobun1980 (#73997) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Kék Holdban cseréltettem. Telefonon kértem időpontot, 3 hétre adtak, mentem a megbeszélt időre, egy órát mondtak, addig a tömb körül sétáltam, ettem egy gyrost, mire visszaértem, kész volt, fizettem.
Fizetés közben jött egy arc, hogy neki máris azonnal cseréljék le a Harley-n a gumikat, nem tud várni, míg időpontra kerül. Elhajtották, nem borítják fel a naptárat, ha van üresedés, akkor megcsinálják. Emberünknek nem tetszett, szitkozódva távozott. Nekem szimpatikus volt a hely hozzáállása, mert ha nem így tesz, akár az én robogómat is félre dobhatták volna.
Levették a kerekeket, kipufogó tömítést is cseréltek, a csavarokat megjelölve tették vissza, a fékek állapotát is megnézték. Kop-kop, 2 éve semmi baj nincs az ott érintett dolgokkal. :K

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#74000) vtechun válasza macilaci78 (#73999) üzenetére


vtechun
veterán

jól látom 10 ezer ft 1 db gumi lecserélése??

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.