- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- bambano: Bambanő háza tája
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #73896 üzenetére
Igen, igazad van, de a 8 literes fogyasztás, inkább a túl sok üzemanyagra utal. Bár még így se értem hogy ennyi üzemanyag hová fogy el?
-
válasz
piaggionrg #73898 üzenetére
Üzemmelegen alapjáraton le kell hogy álljon ha ráhúzod a szívatót ha minden rendben van.
-
piaggionrg
újonc
Kézi szivatós nemtudom hogy ellenőrizhetném hogy zár e rendesen. Gondolom nagyjából biztosan mert ahogy felhúzom felpörög a motor ahogy visszaengedem lecsendesedik. Gyári légszűrőházba van Malossi red filter szűrőm.
-
dond
csendes tag
válasz
piaggionrg #73894 üzenetére
Gyári légszűrőház van fent? (Avval kéne belőni)
-
válasz
KTMHobby3 #73895 üzenetére
Fulladni fulladhat sok levegőtől is...Amikor benzintől fullad, az általában dadogásszerű szokott lenni, nem tud kipörögni.
"Túl jó" olajtól is füstölhet egy motor ha azt nem tudja elégetni rendesen (nincs meg a megfelelő hőfok hozzá), hiába a megfelelő keverési arány. De amúgy ja, természetesen lehet a füstölés a rossz keverési aránytól is. -
KTMHobby3
tag
válasz
piaggionrg #73894 üzenetére
Még egy dolgot nézz meg, azt hogy a szívató a motor bemelegedése után rendesen lezár-e. Mert ha nem, az indokolja a túlzott fogyasztást. Ha a motor gázadásra fullad, akkor túl sok üzemanyagot kap, amihez a szívató is hozzáad. Fontos még az is hogy a benzin-olaj keverési aránya pontosan a gyári előírásnak legyen kimérve. Ha egy motor nagyon füstöl, az nem normális. Egy bemelegedett motornál nem látni füstöt.
-
piaggionrg
újonc
Köszi a tippeket! Ez egy Polini henger és 300 km már benne van.Ezt 92 főfuvival 50 alapjáratival tettem bele mert én is nagyon tartottam tőle hogy megragad. (Ezért nem is értem hogy mi történt most hogy semmivel nem akar jó lenni.) De nem volt jó ez a beállítás neki igaz hogy eddig nem fulladt, nem darált de gyertyakép elég rossz volt meg tényleg 8 litert ne egyen már nem is hajtottam hiszen bejáratós..Szerzek kisebb főfúvókát, hátha jobb lesz. Az alapjáratival az a baj hogy már 38-assal se tudtam neki semmilyen keverékcsavar állásba normális alapjáratot beállítani.
-
KTMHobby3
tag
Elfogadom hogy Neked van igazad, ebből a szempontból biztosan. Én a gyertyaképpel nem foglalkoztam, mert amíg fullad a motor gázadásra, addig nem ad értékelhető eredményt. Azonkívül a keverési arány és az olaj minősége is befolyásolja, valamint a gyertya hőértéke a gyertyaképet. Én 1:50-es keverékkel járok, szintetikus olajjal.
-
válasz
piaggionrg #73878 üzenetére
Nekem gyári 12-es karbi van a tuningolt robogómon. Ha jól be van állítva, és 80nál nem akarsz gyorsabban menni, akkor felesleges nagyobb karbi. Előző ugyanilyen robogómon 21-es Mikuni volt, a gázkar belső kétharmadára kb. ott sem volt szükség soha. Hiába húztam jobban, ott semmi nem történt.
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
molnarpeter #73890 üzenetére
Saját kárán tanul az ember.
az a Malossi szett kb 40-50k között volt, és nem egész 500 km után gatya lett. Henger sem volt menthető.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #73885 üzenetére
EGT-t mérni kifizetődő
-
KTMHobby3
tag
válasz
piaggionrg #73878 üzenetére
Nem szabad egyszerre több mindent változtatni. Az úszóhoz ne nyúlj, az alapjárati fúvókát, 35-össel próbáld úgy hogy a csavar 1,5 fordulatra legyen nyitva. A főfúvóka méretét változtatsd csupán először, ha lehet kicsivel kezd. 65-öst ajánlanék kezdésnek, majd növelve megtalálni a legjobbat. Az én 50-es motoromnál a 21-es Delloto 64-essel volt a legjobb. Jelenleg 14-es Bing van rajta 60-as fúvókával, a fogyasztása 3 liter, végsebessége 70 fölött van. A főfúvóka méretének megtalálása motorfüggő, de ha alulról mész felfelé, biztosan megtalálod a legjobbat. Kis lépésekkel keresd, pl: 65-68-72-75, mert csak így lehet megtalálni a legjobbat. A fogyasztás nem annyira függ a köbcentitől, anno a 150-es MZ-m 2,6-5,5 litert fogyasztott, sebességtől függően, az 5,5 liter 125-ős tartós sebességnél volt. Ennél többet nem szabad fogyasztani a Te motorodnak sem.
-
flegga92
senior tag
válasz
flegga92 #73673 üzenetére
Hétvégén volt egy kis időm bütykölni a csoda Ditechet, betettem a benzinpumpát, összes cső kicserélve, de csak nem akar menni, potyára pedig nem akarok minden lehetséges hibaforráshoz alkatrészt szerezni ezért felhívtam a szerelőt akihez szoktam járni, szerencsére vállalta, volt már vele dolga, van is hozzá mindene, tud vele próbálkozni.
Legrosszabb esetben 50k lesz a végösszeg, de akkor karbisra alakítja át. -
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
Jakab66[hun] #73885 üzenetére
Pontosítok, vas 70-es malossi volt, 75-ös fúvókával kezdtem, és 55-ig mentem le. Azzal tűnt jónak.
-
energy4ever
addikt
válasz
Jakab66[hun] #73883 üzenetére
Ha nagyon-nagyon epiteni akarsz, jatszik a blokk csere is, akkor pl ami nekem van Choi-Nori, az lancos, tehat beletolsz egy jo kis AM6-ot, vagy egy d50b0-as blokkot, amikre felmegy akar 94cc-s hengerszett is... Ott tartasz, mint egy alap 250cc-es motor lenne teljesitmenyben, de nem lesz tobb mint 50kg igysem az egesz, ugy ahogy van...
Belegondolva, meg arban sem lenne veszes...
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
energy4ever #73881 üzenetére
Ahhoz már volt szerencsém, sajnos bevállaltam egy ditechet kevés km-el. Megbántam.
Viszont a karbis nem lehet rossz.
-
Bib
őstag
válasz
piaggionrg #73878 üzenetére
Szerintem sokat kap, attól is fulladhat. Gyári 17,5 karbi 53-as fúvókával van szerelve, fojtás kivételnél +10% kell , 70-eshez még +10-15%. Én 70-75 körül próbálnám vagy 80-tól lefelé haladnék, főleg 19-es karbinál.
Példaként van egy Am6 blokkos mocim gyári 17,5 karbi 105 gyári fuvi helyett 115-ös van benne 70-es vashengerrel tuning kipuval. Aprilia sr50-em is túl volt fuvókázva valami 70 körülire dörzsárazottal. Most 58-as van benne, meg nagy nehezen szereztem bele a lukacsos rézkupakot amit fojtásnak gondolnak pedig áramlás szabályzó. Így megy 84-et gps szerint a 100+ kilóm alatt 3,5-ös fogyasztással gianelli go-val.Többi minden gyári. -
energy4ever
addikt
válasz
Jakab66[hun] #73880 üzenetére
50-esekbol talan az Aprilia SR a leginkabb boy racer tipus, de az minosegibb is mint a tobbi!
-
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!!
Tudnátok ajánlani robogó típust, amelyikből érdemes egykerekezős játszós mocit építeni?
-
lbence
aktív tag
válasz
piaggionrg #73878 üzenetére
Nekem a Simon csinálta ezt, amikor alacsony volt az úszószint, bár nem egyből kezdte, hanem egy 20 mp eltelt a teljes gáz és a fulladás között. Azon hajlítással lehetett állítani a szintet...
-
piaggionrg
újonc
Még mindig Dellorto 19 PHBG beállításával szenvedek.
Sokat evett a gép 7,8-8 liter körül. 84 kilómmal nem túl magas fordulatszámra hangolt robogóval eléggé sokallom ezt...oké hogy 70-es de szerintem 6-nál többnek nem kellene lennie. A vadi új Dellorto úszóház tömítés könnyezett de valószínűleg egyébként is sokat kapott mert a kipufogó eléggé olajos nekem meg a gyertyaképem is meglehetősen szar. Újra kezdtem fúvókázni plusz most ollóval én vágtam úszóház tömítést ami kicsit vastagabb mint a gyári de szerintem nincs 1 mm a különbség. A könnyezés megszűnt de most valami más meg beszart. Semmilyen fúvókával illetve semmilyen seeger helyzetben nem akar jó lenni. Alapjáraton eddig is azt produkálta hogy ha hirtelen odarántottam lehörög meg szerintem nem elég gyors a gázreakció. 38-40-45 alapjáratival ezt csinálja. 45-össel 3 teljes fordulatot kitekert állítócsavarral valamennyire tűrhető de koránt sem tökéletes pedig szerintem már az is túl nagy. Akit kérdeztem 70-es öntöttvas hengeresek közül ilyen 35 körüliek a jellemzőek. Igazából a nagyobb bajom ami most kezdődött hogy ha nyélgázt húzok mintha kifogyna a benzin nem akar húzni. Le nem fullad de visszább kell engednem a gázt különben majdhogynem alssulok. Fél-háromnegyed gázálláson tudok csak felgyorsulni. 89-92-94 fóvúkával mind ugyanez. Amióta összeraktam a gépet sehogy nem sikerül a barna gyertyaképet még csak megközelíteni sem. Mihez nyúljak már? Mit változtassak? W7 tű van a karburátorba. Ezzel még nem babráltam. Úszószintet hogy lehet állítani PHBG-n? Egyáltalán lehet? Csak hajlítgatással tudom elképzelni. Bocsi hogy nagyon hosszú lett de már nagyon elegem van belőle.... -
nyogo83
Topikgazda
Azert ha 50-eskent akarod majd hasznalni, akkor csak ovatosan. Ez volt az egyetlen egy robogom, amivel tobbszor is megallitottak rendorok varosban, hogy ez tuti nem 50-es. Pedig az tenyleg az volt.
Nem is a sebesseg vagy a hang miatt, hanem a meretei miatt. Raadasul amiatt se akartak elhinni mikor megallitottak, hogy az 50-esnek is a 125-os oraja ban gyarilag belerakva, ami 130-ig van skalazva.
Az egyik biztos urnak felajanlottam egy tesztkort, hogy esku onkent befizetek minden letezo birsagot amit ki tud szabni, ha csak a 100-as kornyeket megkozeliti vele
Semmilyen mas motorral nem igazoltattak emiatt (najo egyszer a Hosok terenel kiszedtek, hogy a kocsisor mellett a bringasavon mentem elore a lampahoz
)
-
Vismajor01
addikt
válasz
KTMHobby3 #73871 üzenetére
Igen, én benzinre gyanakszom. Most, hogy az oldalára volt forditva jelentős mennyiségű benzint folyatott ki maga alá. Tegnap amikor a tetején volt akkor szinte semmit. De néztem a kábeleket amik sztem ezért felelősek de én nem láttam semmi rendelleneset. Elviszem szerelőhöz aztán majd ő megoldja
-
KTMHobby3
tag
válasz
Vismajor01 #73869 üzenetére
Ahhoz hogy induljon a motor, szikra kell, meg benzin. Ellenőrizd le hogy mindkettő megvan-e, a többi nem fontos.
-
reményhal
csendes tag
válasz
Vismajor01 #73869 üzenetére
Pff, hát nem egy egyszerü eset
Sok sikert, kiváncsi vagyok mi lesz a megoldás. -
Vismajor01
addikt
válasz
Vismajor01 #73868 üzenetére
Most lementem szerelgetni, hátha kábelbirizgálástól jó lesz. Vissza is tettem a kivett menetfényt, mert láttammárcsodát. Semmi. A "kiesett" üvegbiztositékot betettem ahelyére, ami a piros vezetéken volt az akksinál(tehát nem onnan esett ki, ha egyáltalán a motorból van), erre kulcsforditásra most felvillan a műszerfal és úgy is marad, de se gyújtás se index se berúgásra nem indul, de féklámpa ég. Eddig jutottam. Most próbálok szervezni vmit h szerelőhöz eljusson.
-
Vismajor01
addikt
válasz
reményhal #73863 üzenetére
Világos. Viszont youtube videó alapján néztem meg, hogy berúgásra gyönyörűen beindult. Nála is az volt a tünet mint nálam, hogy kulcsforditásra se kép se hang, de rúgásra megy.
Én berúgtam, ki is gyulladt a műszerfal, de égett a féklámpa is, pedig nem húztam a féket.
Ma lementem megint megpróbálni, egyáltalán nem reagált semmit a berúgásra. Ha el volt forditva a kulcs ha nem ugyanúgy meg se nyekkent, tehát mintha nem is lenne benne kulcs. Nem értem...
-
KTMHobby3
tag
válasz
#50433536 #73864 üzenetére
Szia!
1. Fúrd fel 18-asra az 20%-os bővítést jelent. A nagyobb hengerhez a 16-os fojtást okoz.
2. Egyelőre ne változtass a főfúvókán, mert az a porlasztó torokátmérőjéhez van kalibrálva. Ha mégis szükség lenne rá célszerű 0,02 mm-es bővítéssel megtalálni hozzá a legjobbat. -
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Szeretnék két dolgot kérdezni a tapasztaltabbaktól. Van egy motowell elenor 4t 50-es robogónk, már kér éve megvan. Vettem hozzá egy Polini 72ccm tuning szettet (henger, hengerfej, variátor, kontrasztrugó)
Összeraktam a gépet és jól megy
Azt szeretném kérdezni, hogy
1. A karbi alapból 18-as torokátmérőjű volt, az ötvenes hengerhez be volt rakva egy távtartó, ami leszűkítette 16-ra. A hetvenes hengerhez felfúrjam a távtartót 18-as átmérőre, ami a karbi névleges torokátmérője??
2. Az ötvenes hengerhez 82-es főfúvóka volt/van benne, cseréljem ezt is nagyobbra, mondjuk 90-re?
Előre is köszönöm!
-
reményhal
csendes tag
válasz
Vismajor01 #73862 üzenetére
Csak a tevékenységed, és az események közt kerestem a szálat, ez tünt elsőre logikusnak. Tényleg nem értek hozzá, nekem is csak kérdéseim vannak.Bár a féklámpás esemény miatt én a helyedben tényleg átnézném a kábelezéseket, legalább egy hibát kizárhatsz
macilaci78
Elhiszem,csak alig bírtam kiszedni belöle,plusz ülés alatt van,ezért gondoltam hogy magától az csak úgy nem esik ki. -
Vismajor01
addikt
válasz
reményhal #73860 üzenetére
De ha a gyújtáskapcsoló izélbizél akkor attól még miért nem gyulladnak ki a fények?
Amúgy most youtube videó alapján lementem és megpróbáltam berúgni(mármint a motort), elsőre beindult és járt szépen, ezzel a a műszerfal is kigyulladt (mármint elkezdett világitani, ez a magyar nyelv?! ) viszont a fék lámpám is égett?
-
reményhal
csendes tag
válasz
Vismajor01 #73859 üzenetére
Csak találgatás, amikor elöl izzót cseréltél meglazitottad valamelyik kábelét a gyújtáskapcsolónak...passz.A régebbi motorkámban az aksi mellett a piros kábelen van egy kis műanyag doboz,abban lakik nálam az egyetlen üvegbizti, de szerintem az atom biztos.
-
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Remélem van ötletetek, mert sajna nekem nincs!
Szereltem a motoromat, Yamaha Neo s 2006;
Levettem az elülső burkolatot(ami a lámpatestek körül van) és kivettem azt az izzót ami kiégett (csak távolsági működött). Kipattintottam a fémkeretet, kivettem majd a fémkeretet visszapattintottam.Majd meglazitottam a kormányrúdon lévő rögzitőt, egyenesbe állitottam a kormányt (kicsit jobbra állt) és megszoritottam.
Ezek után fejjel lefelé állitottam a motort, és megcsavaroztam a kipufogót és szemrevételeztem mi maradt a sztenderdemből (semmi, tőből letört a hajtásházról
) Ezekután még megcsavaroztam a taposó-idomot mert lógott, majd visszaállottam a talpára.
Pöccre beindult, gyönyörűen járt, semmi ingadozó alapjárat (Köze lehetett a nehéz-indulásnak és ingadozó alapjáratnak, hogy nem volt szoros a kipufogó és levegős volt?)
Majd miután arrébb guritottam akkor láttam a földön egy üvegbiztositékot. Sztem a motorból eshetett ki, de fogalmam sincs honnan? De pöccre indult a motor szal nem foglalkoztam vele.
Itt le volt állitva a motor, majd kis idő múlva újra beinditottam, mert elakartam vinni tankolni. Pöccre indult.
Begurultam a benzinkútra, leállitottam, megtankoltam.
Inditanék, SEMMI. Elforditom a kulcsot, és nem történik semmi. Nem is ir ki semmit a kijelző, mintha el se forditanám a kulcsot. Mintha nem lenne benne akku vagy nem tudom.
Szerintetek? Autónál ha ilyen van mindig vmi triviális a hiba (lecsúszott akku saru, lemerült akku ilyesmi) itt mi lehet az oka? Az üvegbiztositék gyanús nekem, de mivel utána 2x is pöccröff indult nem értem...
Most hazatoltam a benzinkútról, de remélem megtudom ezt magam is oldani mert saját lábán kéne elvinni szerelőhöz :/
-
reményhal
csendes tag
válasz
energy4ever #73853 üzenetére
Olysbá tűnik
-
reményhal
csendes tag
válasz
energy4ever #73851 üzenetére
kép nem megy perpill, még nem szedtem szét, és el is kerülném, hétfőn melózni kéne menni vele.
De itt a service manual
https://robogoalkatresz.odormotor.hu/szerelesi-utmutatok-kezikonyvek/yamaha-1yu-mint.php
nézz rá, hátha csak debill vagyok ehez is... -
energy4ever
addikt
válasz
reményhal #73849 üzenetére
Vakumos benzincsapnam nem kellene folynia egyik csobol se semminek.
Ezek az allasok lehetnek(mar ha allithato) :
Nyitott: Normal allas. Csoveket lehuzva nem folyik semmibol semmi.
Tartalek: A tank aljaban levo benyat szivja be, de itt se folyik semmibol semmi.
Feltolto: Na itt mar nem vakumosan mukodik, es elereszti magat a benzincso.(#73848) Siti:
[link] Az fuj is, nem csak sziv. (nem nezzek ilyen kokany videokat, ugyhagytam a gepet egyszer, es mar ez ment mire visszaertem.
)
(#73849) Reményhal:
"olajjal feltöltött hajtásháza van,plusz láncos"
Kepet! Vagy valamit nagyon beneztel, vagy elirtal, vagy eladtak neked egy motort ami nemis az...
Az enyem tenyleg szijas, plusz lancos, de a tiedrol nem hinnem, hogy az, google se dob ki kepet rola.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
- HyperX Cloud Alpha 2 Wireless + HyperX Cloud Alpha 2 Olvasd el
- Dell Precision 5560, 5550, 3561 i7, 10-11. gen. Nvidia 4k Touch, gar
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest