Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Norbika88
senior tag
Hehe
Valami hasonlót akkor show me, ha ez tényleg fos.
Térd protektort akarok venni meg ilyen inget.
30z.Samu
félisten
Szerintem jó. Egy rendes gerinc protektor nekem se ártana.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
SLYM
veterán
sziasztok, ercsi környékén tudtok olcsón eladó mopedet, ami még ráadásul működik is mellé? mióta nincs itthon semmilyen benzines kocsi, kicsit hiányzik a benzin szaga, de kocsit nem akarok venni csak azért, hogy legyen itthon valami ami benzines. úgy 15 éve volt itthon apámnak egy kinetic-je, szép emlékeim vannak vele kapcsolatban, valami hasonlót keresek. kb arra használnám, hogy beindítom, pöfögtetem, meg kicsit bütykölgetem, meg tisztítgatom ha éppen olyanom van. nagyon max nyáron mennék vele városon belül, de csak poénból pár kört, tehát nem mennék vele évente 100 kilóméternél többet (de inkább annyit se). kell valamire figyelni a vásárlásnál? ha konkrétan tudtok valami gépet ami eladó és jó vétel, annak még jobban örülnék. ami még érdekelne, hogy milyen papírmunka van a mopedeknél? kötelező kell rá, vagy mit kel utána fizetni? kell-e bukósisak a használatnál? nem vagyok képben a témával kapcsolatban. kösz a válaszokat
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
Szia!
Vedd rá Dexar-t, hogy adja el neked a Kymco-ját, azt bütykölhetnéd naphosszat. És azzal tuti nem mennél 100km-t se évente, max ha tolod.
Sic Parvis Magna
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintem olcsóbban megúszod, ha veszel egy kanna benzint, és időnként szagolgatod...
(#53456) 30z.Samu: egy év alatt 100km-t csak bírja cipelni, nem?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
30z.Samu
félisten
És benzines kannával rohangáljon a városban? Vagy kösse rá egy rollerre?
Szerk.: Igaz is.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
huszi.gyb
senior tag
Fox az nagyon jó. Méretre figyelj, a protektorok legyenek jó helyen. Bár én robogóra inkább kabátot keresnék, de ízlések és pofonok.
www.dongosofor.hu
Norbika88
senior tag
Nézegettem ami az ízlésemet fedi az 35K tól kezdődik shox bőrkabát
Ezt meg elvileg póló, pulcsi alá is jó.
üszök
őstag
Ha nem vagy túl nagy darab,használtan jó áron tudsz venni jó cuccokat.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
SLYM
veterán
De én az égett benzin szagot szeretem, plusz a benzinmotor hangját is nehezenm imitálja egy benzines kanna 😄
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
Fűkasza?
Sic Parvis Magna
SLYM
veterán
rotakapa, annak tényleg ugyanolyan még a hangja is . nade most komolyan, mit érdemes venni?
huszi.gyb
senior tag
Erre a célra kb bármit ami olcsó. Ha a szaga miatt veszed, akkor gondolom nem mindegy, hogy 2T vagy 4T...
Viszont évi 100km nagyon kevés, álltában rengeteg gond lesz vele.
2T:
Ha robogó: Honda Dio, Yamaha Jog, Suzuki Sepia...
Ha nem robogó: Simson
4T-ből... A legolcsóbb, csak ne noname kínai (legyen hozzá alkatrész).
www.dongosofor.hu
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! A következő pár napra egész jó időket ír. Szóval mindenki motorra!
Sic Parvis Magna
Ha lenne karbi a mocimon már azzal járnék...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
30z.Samu
félisten
Egyik ismerősnek meséltem mi történt velem múlt héten (látta a kabáton, hogy kicsit megviselt és rákérdezett). Erre: Bezzeg ha kocsival buksz, akkor nem fájna semmid. Mondom és ha az ajtónál kapnak telibe például egy Suzukiban ülve?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Weeman1
veterán
Sajna a gyerkőc beteg lett így kilőve a motorozás.
Asszony dolgozik,én meg táppénzen vagyok a gyerkőccel.
Xiaomi 11T Pro
üszök
őstag
Itt esik rendesen.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
30z.Samu
félisten
És az miért baj?
Sic Parvis Magna
kcsa
veterán
Mi történne?
huszi.gyb
senior tag
150 000-ért kapsz ilyet?
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Összeghatár nem hangzott el És ez még a régebbi, az újabb nyilván még jobb.
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
Az első Swift-re gondoltam, mert abból is elég sok szaladgál még az utakon.
Sic Parvis Magna
kcsa
veterán
Nézz bele, szép nagy oldalmerevítés van benne.
Csak azért mutatom, hogy ne csak a szavakkal vagdalkozzunk
30z.Samu
félisten
Oké, de kocsival is lehet olyan pórul járni, mint motorral. Erre akartam kilyukadni, mert minden autós felhozza, hogy bezzeg az autó.
Sic Parvis Magna
Bogyó bá'
nagyúr
Igen, annak (2005 előtti Swift) konkrétan nulla csillagos töréstesztje volt.
(#53477) kcsa: tizenpár éve a nyomtatott Autó-Motorban olvastam. Biztos neten is fenn van valahol, de nem tudom hol...
Ember! Ezek a sz*rok a mai napig úton vannak, ráadásul annyi különbséggel, hogy még a rozsda is megette őket, hogy még törékenyebbek legyenek....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kcsa
veterán
Link?
De ha igaz is, és csak lemaradtam róla, akkor se szabad elfelejteni, hogy 80-as évek végi fejlesztés, úgyhogy kortársakkal tessék összehasonlítani bátran
Ilyen képeket amúgy én is tudok linkelni. Audi RS6.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Linkem nincs, kénytelenek lesztek elhinni... Láttam egy Swift I. gen, facelift vs Golf 2 (1983-1992) frontális ütközést. A Golfon sérült: lökhárító, lámpa, motorháztető. Swiften elment a komplett eleje, és az utastér tető rárogyott a hátsó ülésre V alakban...
Van a családban, nagyon jó autó A-ból B-be, csak ne ütközz vele.
kcsa: szerk a szerk2-re:
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Komolyra fordítva a szót, kizárt hogy régi Swiftet EuroNCAP szerint tesztelték volna valaha, mivel annál korábbi a típus.
De ahogy mondtam, azonos korú típusokkal össze lehet hasonlítani, nem hiszem hogy mittom. egy Renault 19 vagy egy Gen3 Honda Civic erősebb lenne.
@huszi: nem a képességeit vitattam, mert az olyan amilyen. Alufólia. Hanem tudtommal nincs törésteszt, és a kortársai se jobbak.
szerk2.: na jó, most szálltam ki.
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
Valahol azt olvastam egyszer, hogy még a Trabant is strapabíróbb volt az első Swift-nél.
Sic Parvis Magna
Bogyó bá'
nagyúr
Nem kötekedni akarok, csak feldühít, hogy aki itt a PH Motoros/robogós topikjaiban 50 ezernél olcsóbb bukóban, full-testprotektor nélkül motorozik, az egy szar alak, pedig ugye maximum magát veszélyezteti.
Akkor milyen ember lehet az, aki a fent említett régi (ráadásul félig elrohadt) Swiftbe ülteti a családját, gyerekeit? Na az a könnyelműség.... OFF vége részemről.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
30z.Samu
félisten
Ja, motoros topikban egyszer én is kaptam hideget-meleget. Van 1-2 ilyen ember, nem kell foglalkozni velük.
Sic Parvis Magna
Something_
őstag
Kollégámnak hasonló protektora volt, látható a képen.
Autós fordulni akart balra, megállt, mert látta, hogy jön az 50-essel kollégám, de ő is lassított, nehogy beforduljon az autó, de látta, hogy megállt az autó. Erre az öreg papi úgy gondolta, hogy még befér.
Kikanyarodott, kollégám kb 20-al érkezett a jobb első sárvédőhöz, majd koppant a szélvédőn, aztán jött a beton.
Bukó, protektoros kesztyű, protektoring, sima bőrkabát, térdvédő.
Tört a bokája és a keze is kapott gipszet, ott asszem 1 vagy 2 új megrepedt.
Öltözzetek be. Ha lett volna egy jó kis csizmája is, akkor megspórolt volna alaphangon orvosra, gyógyszerre kb 20e-et, plusz 5-6 héten keresztül tudott volna jönni dolgozni is. Lába sosem lesz olyan, mint volt.
El lehet dönteni, hogy mennyit ér a motoros felszerelés.
Térdprotektornak én az asesso-t ajánlom. Van több fajta hossz is. 10e alatt kapható kicsivel, igen, ez annyi majdnem, mint a linkelt protektoring, de hidd el, megéri.
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
+1 Ha nincs rajtam a ruha, meg a sisak lehet, hogy ott is maradok akkor. Pedig az én esésem ehhez képest eltörpül.
Sic Parvis Magna
Something_
őstag
Jah és motor kuka, 30e-et ítélt meg a biztosító. Kb 5 hete vette tőlem 80e-ért, úgy hogy rendbe lett rakva, normálisan működött motorikusan és még jól is ment a végére
Most bíróságon van az ügy, mert az öreg papi valamit nem akar beismerni. A balesetkor oda sem ment hozzá, én szedtem fel a motort autóval, hozzám sem jött oda a papi.
Ha pl kamu50-es lett volna a motor, akkor szerintem alaphangon 200e kár lett az autóban, motor kuka, biztosító nem fizet, feljelent a rendőr, bíróság, stb.
30z.Samu
félisten
Wolfnet-nél sem akarta beismerni a papi.
Sic Parvis Magna
Bambalazs
senior tag
Fokt motoros boltban szoktak lenni leértékelve Bering kabátok, ott vettem az enyémet is 50 helyett 30-ért.
30z.Samu
félisten
Én gerinc protektoron gondolkodom. Meg ugye a sisak csere és CÍM-nek egy hátsó doboz.
Sic Parvis Magna
Grillo
senior tag
Itt van teszt, ez az amerikában forgalmazott modell, nagyjából egyeznek.
SLYM
veterán
ha nem is tökéletes, de asszem elég helytálló ellenpéldával tudok szolgálni a suzukira, ugyanis az eset velem történt meg: friss jogsi, első kocsi, 1.3-as 60 lovas swift. még a színe is ilyen volt. nyilván éreztem az erőt, kicsit neccesebb szitukba is belementem vele régebben, így esett meg, hogy a városban található lámpánál, egy sor végéhez érkeztem meg, szemből is jöttek vagy 5-en, mi is mentünk vagy 5-en, de én lendületből érkeztem, tehát nem a sorral együtt mentem. meg is érkeztem vagy 50-el a kereszteződésbe, hogy még átférjek, csak az volt a gond, hogy valaki úgy érezte, hogy lesz ami lesz ő lekanyarodik balra. az ő hibája volt jobban nyilván, de azóta így nem megyek be mégegyszer a kereszteződésbe, aki vezet vágja a szitut, tipikus olyan, hogy a szabályok ugyan engedik, mégse lehet. hát ez nem sikerült neki, oldalról telibe vertem. az ütközés maga kb olyan 25-30 km/h lehetett, előtte még tudtam egy kicsit fékezni. nem voltam bekötve (ez már akkor se volt rám jellemző, de akkor csak városon belül mentem, meg hát tizenéves fogyatékként még megjátszik ilyeneket az ember), de az ütközésből kb semmit sem éreztem. vannak azok a videók, mikor beleültetnek valami vasdarabba embereket és megmutatják milyen 10 km/h-val nekimenni valami baknak és hogy az mekkorát üt. na hát ez a valóságban nem ilyen, nem érzel kb semmit, mert ilyen kis sebességnél még tompít a gyűrődő karosszéria. nade vissza a suzukihoz, kicsit az eleje közelebb ment a kerékhez, néhány műanyag elem, meg a lámpa bánta. én hazavezettem utána, a másik kocsit (szintén valami fos volt, megmondom frankón nem tudom mi volt) trailer vitte el, igaz ő oldalról kapta az ütést, én meg ahogy rántottam el a kormányt, a kocsi jobb oldala sérült (mondták, hogy a lehető legjobb helyen kapta az ütést a kocsi). szóval ha valaki azt képzeli egy pillanatig is, hogy a motor esetleg biztonságosabb, mint valami fos autó, szerintem felejtse el. ugyanekkora sebességnél törött boka, kezek, ujjak. kocsiban ezt meg se érzed
[ Szerkesztve ]
SLYM
veterán
ja és a másik fosban, amit oldalról kaptam el, abban se volt sérülés, pedig ültek az anyósülésen is
Bogyó bá'
nagyúr
Tudom milyen csattanni, 23 évvel ezelőtt egy kamion csúszott a Swifthez hasonló "acélosságú" ősrégi Skoda 120-asom oldalába. Azóta vagyok "púpos", azóta fáj mindig a hátam (gerincporcsérv), pedig még a mentőbe sem voltam hajlandó beülni, mert hogy "nincs semmi bajom" az ijedségen kívül. Kocsi totálkár, utána 3 és fél évig nem is volt másik. A sztori: egy hirtelen felhőszakadásban a szemből jövő (!!!) kamion megpördült a taknyos úton, és keresztbe állt. Mindez éjszaka. Mi meg pont akkor voltunk pont ott (mint írtam oldalba kapott, és vízszintesen 180 fokkal megpördülve, menetiránnyal szemben estünk a mély árokba). - Soltvadkert és Kiskőrös között félúton. Egy fősulis kori, amatőr raliversenyen történő Trabant-felborulást leszámítva eddig ez volt az egyetlen autós balesetem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
SLYM
veterán
itt a hozzászólásokból azt lehetett kivenni, hogy a motor van olyan biztonságos ha beöltözöl faszán, mint valami szarabb autó. most a te balesetednél, ha motorral történik ugyanez, nem hiszem, hogy ennyivel megúszod
huszi.gyb
senior tag
Nem lehet általánosítani. Van, hogy motorral jól esel, és van, hogy kocsival szarul... Ezt nem lehet megmondani. Törtem már 2 motort, szerencsére komoly sérülés nélkül. Rengeteget estem lóról/lóval/biciklivel... Szóval esni is tudni kell, ez is közre játszik. De van ismerős aki úgy halt meg, hogy le kellett húzódni az útról, mert a szembejövő átlógott. A sofőr lement az útpadkára, utas beverte a fejét, meghalt. Szóval nem tudsz igazságot tenni. Alapvetően az autó biztonságosabb... De LEHET olyan eset, amikor jobban jársz motorral.
www.dongosofor.hu
Peczek
aktív tag
Nekem ilyen LS2-es sisakom van, de az olcsóbb FF 351-1 sőt én is itt a Batthyány utcában vettem.
Nekem ez az első sisakom, tehát nem tudom semmihez sem hasonlítani.
Nekem rendesen öszerakott cuccnak tűnik, de 50km/h alatt most télen párásodik minta fene. Max az alsó rakparton tudom a plexit teljesen lezárni, amint lassítok, már nem látok semmit.
30z.Samu
félisten
Azt tudja az enyém is.
Sic Parvis Magna
30z.Samu
félisten
Mondjuk én azt szoktam csinálni, hogy ha megállok pl egy pirosnál, akkor a plexit picit felhajtom, amikor elindulok, és megyek már mondjuk 30-cal, akkor lehajtom. És így nem párásodik be.
Sic Parvis Magna
Something_
őstag
De jó is a pinlock
Sok fel-le hajtogatástól befosik a mechanika
30z.Samu
félisten
Akkor majd kitámasztom valami deszkával.
Sic Parvis Magna