Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35601) huszi.gyb válasza korpicschess (#35598) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Naja, az szerencse... Meg mondjuk a gumi se mindegy a vason... Pont mint a többiek is írják, esős úton főleg észnél kell lenni. Az enyémnek ráadásul öregek, és keskenyek a gumik. Ez az utolsó nyaruk, aztán csere... De lehet ősszel ahogy lehűl a levegő, cserélem... Bár még nem tudom mi lesz a "sorsa" Lehet, hogy téliesítem, és télen is azzal fogok járni... Bár nem hiszem, hogy túl jó ötlet :)

www.dongosofor.hu

(#35602) urbi73 válasza dbali (#92) üzenetére


urbi73
senior tag

Nem az a lényeg hogy kinek milyen robogója van .Hanem hogy hogyan tartja rendeben ,Magyarul van e gazdája.Láttam már drága robogót is xarul kinézni , meg kínai robogót nagyon patent állapotban . Családos ember lévén nekem sincs nagyon májer robogóm ( Benelli 491 ) 10 éves ,sajna ennyi volt erre a célra a keret .

-

(#35603) DigitXT válasza urbi73 (#35602) üzenetére


DigitXT
félisten

Így 8 év után szerinted aktuális még?:DDD

(#35604) korpicschess válasza DigitXT (#35603) üzenetére


korpicschess
veterán

Mit szoktak erre mondani? "Napi régész" :DDD :P

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35605) Rico45


Rico45
őstag

Helló

Jövő hét elején lesz kész a runesz.
De várom már :~)
Melóba buszoznom kell mert közben a sephiaban elszakadt a szíj.
Kész vagyok már.

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#35606) akos3 válasza DigitXT (#35603) üzenetére


akos3
addikt

jött, látott, győzött :D

(#35607) huszi.gyb válasza Rico45 (#35605) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Akkor most nincs nagy szerencséd robogók terén... Reméljük, hogy most már vége a sornak :K

www.dongosofor.hu

(#35608) Rico45 válasza huszi.gyb (#35607) üzenetére


Rico45
őstag

Igen~igen .De másban sincs az a dúrva. Mindegy valami lesz majd :~))

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#35609) huszi.gyb válasza Rico45 (#35608) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Kitartást hozzá, lesz ez másképp ;)

www.dongosofor.hu

(#35610) Rico45 válasza huszi.gyb (#35609) üzenetére


Rico45
őstag

Köszi a bíztatást srácok! :~)

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#35611) Vangelis


Vangelis
nagyúr

Srácok Lányok!

Mi lehet a gond, ha indulásnál nehezebben gyorsul a gép. Végsebesség viszont több lett.

De elindulásnál valamiért erőlködik. :(

30-40től már jó.. de a 30at nehezebben éri el mint szokta, meg nem szereti most nagyon az emelkedőt

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35612) korpicschess válasza Vangelis (#35611) üzenetére


korpicschess
veterán

Nem kerültek bele nehezebb görgők? Vagy kopott helyett gyári értékű?

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35613) Vangelis válasza korpicschess (#35612) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Még minden a gyári.

6200km van benne.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35614) kcsa válasza Vangelis (#35613) üzenetére


kcsa
veterán

Kuplung nem csúszik elindulás után? Harang nincs megégve?

(#35615) Grillo válasza Vangelis (#35611) üzenetére


Grillo
senior tag

Nekem hasonló kezd alakulni, elvileg kuplung elkopott. Mondjuk az enyémben 44 ezer van...
Persze nem a kuplungban.

(#35616) Vangelis válasza kcsa (#35614) üzenetére


Vangelis
nagyúr

nem szedtem én szét.. nem tudom kuplung-e mert most előbb picivel jobb volt..

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35617) Vangelis válasza Grillo (#35615) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Nem tudom most is mentem vele kb olyan mint volt.

Nem tudom mi okozhatta... most megyek melóba és kiderül.-

Az a baj, hogy ha megnézetem akkor a gatyámat is leszedik rólam.. pedig tényleg még majdnem bejáratós.. :D

A motor sem pörgött fel amikor xarakodott .. tehát lehet nem kuplung. Nagyon lassan gyorsult.. de 30-40 től ment mint a szél még jobban mint eddig.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35618) Kolondrum válasza Vangelis (#35617) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ismerős dolog, ezzel küzdöttem ez év április 14-ig.

(#35619) Papa18


Papa18
tag

Megjött a motorom a szerelőtől.
Nagyon jól megy most, tömítetlenség volt a gond.
Viszont az mitől van, hogy hidegen van hogy csak másodjára indul.
Ez természetes?
Illetve elindul, csak leáll pár másodperc után, és gyenge az alapjárat is indítás után rögtön.
Ekkor újra indítom, húzok neki kis gázt hogy picit felpörögjön és semmi gond.

(#35620) Vangelis válasza Kolondrum (#35618) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Nekem még soha nem volt ilyen.
Mi lett a megoldás.. nem akarok visszaolvasni... mert így is gondolkodóban vagyok.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35621) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Napok óta esőben járok haza, hát ma leizzadtam. Éreztem én, hogy csúszik a hátsó, de nem is lassult. Komcsi ha nem húzom az elsőt is finoman akkor megbököm az előttem lévő autót. Komolyan megijedtem. :O

(#35622) Bogyó bá' válasza Kolondrum (#35621) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nekem az oktatóm azt mondta másfél hónapja, hogy tanuljam meg: motoron az első fék a FÉK!

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#35623) Kolondrum válasza Bogyó bá' (#35622) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ja, az meg úgy csúszik mint álat, nem akarok elhasalni. A hátsóval lassítok, ha gond van jön az első. Amőgy váltogatom a kopás miatt.

(#35624) molnarpeter válasza Bogyó bá' (#35622) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Robogóknál az a szívás, hogy elôl szinte semmi súly nincs, szóval nagyon óvatosan lehet csak, de motornál egyetértek, valóban regeteget számít.

(#35625) korpicschess válasza Kolondrum (#35623) üzenetére


korpicschess
veterán

Csúszik? Szinte csak első féket használok (mivel a hátsó félig rossz mondjuk). Robogón is elsőt használtam inkább, vagy egyszerre a 2-őt. Csak hátsót szinte sosem. Az sokkal hamarabb megcsúszik.

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35626) Vangelis válasza Kolondrum (#35618) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Látom már akkor nem árulod el :D

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35627) Kolondrum válasza Vangelis (#35626) üzenetére


Kolondrum
félisten

Mert nem egyszerű mi volt a baj. Igazából nem is tudom, de kellett egy hozzá pár dolog hogy megjavuljon. Új a hajtás és motorikusan is meg egyebek. Visszatérő gond volt, a megoldást a komplett szétszerelés jelentette.

(#35628) Bogyó bá' válasza molnarpeter (#35624) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Bocs, ezt nem tudtam, nincs ezirányú tapasztalatom. Csak az oktató letolt, hogy miért a lábféket használom, szokjam meg, hogy nagyot csak az elsővel tudok lassulni (Illetve, mindkettővel egyszerre). Nekem a lábpedál (-os hátsófék) esett "kézre". :))

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#35629) korpicschess válasza Bogyó bá' (#35628) üzenetére


korpicschess
veterán

Leszoktam róla, mikor még pár éve egy kanyarban sikerült tök lassú sebességgel is megfektetnem a Simsont (kavicsos földút). :DDD

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35630) molnarpeter válasza Bogyó bá' (#35628) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Én is általában mindkettôt használom, vagy néha csak a hátsót. (dobfék)

(#35631) Vangelis válasza Kolondrum (#35627) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Most mentem vele jó pár kilométert és nem jelentkezett.

Mondjuk elég sokat megyek mostanában napi 70-80km.

Ma vettem észre ezt a jelenséget de lehet elmúlt volna.

Azt olvastam, hogy 5-6ezer km-nél már görgőket szoktak cserélni.....

De az a baj, hogy jól lehúznak ha beviszem valahová. Kocsikat szétszedem de még robogót nem gyógyítottam.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35632) Kolondrum válasza Vangelis (#35631) üzenetére


Kolondrum
félisten

Nekem sem mindig volt baj. Jellemzően üzem melegen.

(#35633) Vangelis válasza Kolondrum (#35632) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Hát lehet az előhozza. Nah majd holnap meglátjuk!

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35634) Colos1 válasza Bogyó bá' (#35628) üzenetére


Colos1
őstag

Amikor egy jármű fékez, akkor egy gyorsulási erő hat előrefelé. Ez a gyorsulási erő a járművet előrebillenti, és az első kereket az útra nyomja, míg a hátsó keréken a terhelést csökkenti. Ezáltal az első kerék és az út között nő a tapadás, míg a hátsónál csökken. Ezért kell az elsővel fékezni, és ezért is raknak az első kerekekre nagyobb, erősebb féket, mert nagyobb fékhatást lehet vele elérni. Próbáld ki, hogy a hátsó fékkel nem tudod ugyanazt a fékhatást elérni, mint az elsővel, mert hamarabb megcsúszik. Kerékpár esetében is ezért állnak fejre az első fékkel azok, akik nem tanultak fizikát.

[ Szerkesztve ]

Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...

(#35635) Bogyó bá' válasza Colos1 (#35634) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Képzeld, fizikát tanultam. Viszont motorkerékpárral ugye az első fék adja a jó fékhatást (blokkolás nélkül), sima bringán meg pont azzal lehet pofára esni. Nem kicsit, hanem nagyon!

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#35636) akos3 válasza Bogyó bá' (#35622) üzenetére


akos3
addikt

Igaza akkor lett vna, ha hozzá teszi, h magában sose húzzuk meg egy motornak az első fékét teljes megállási szándékkal (erős fékezéskor meg végképp), hanem mindig egyszerre a hátsóval! Egyébként lassítani nyugodtan lehet csak a hátsóval, attól még nem fog kifarolni.

(#35635) bogyo112 Motorral is lehet, ezért kell egyszerre mind a 2-t behúzni/lenyomni.

[ Szerkesztve ]

(#35637) Vangelis válasza akos3 (#35636) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Mindig mind kettővel kell. Az az alap!

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#35638) Rico45


Rico45
őstag

Vóót má ??

:B

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#35639) DigitXT válasza akos3 (#35636) üzenetére


DigitXT
félisten

Igazából "nagymotoron" jóval kisebb a jelentősége a hátsó féknek, mert
akár már egy hirtelen gázelvételre is képes megcsúszni a hátsó kereke,
olyan erős a motorféke. Robogón nagyobb a jelentősége: ott a motorfék
csak jelképes, ráadásul mint írták egy robogó még inkább farnehéz, így
alapból kevésbé hajlamos a segge megcsúszni... (De amint komolyabb
fékerő kell, kell az első fék, mert arra a hátsó arra teljesen alkalmatlan.)

Rámarkolni soha egyik fékre se! De ha muszáj, akkor inkább a hátsóra,
mert abból csak riszálás lesz, nem instant perec... Elsőt progresszívan,
hátsót meg érzéssel + az első fékerő növelésével a hátsót csökkentsük.

Ha választanom kéne, hogy melyik fék legyen a robogómon, akkor első.
Mert azzal meg is lehet állni, csak ésszel kell kezelni.:DDD Hátsóval csak
pici lassítás, meg kigurulós megállás fér bele (arra sokat használom is).

De erre amúgy hamar rájön az ember, legkésőbb az első tapasztalatnál,
mint most SymbianOS. Szerintem ilyet más is átélt már. (Én legalábbis
igen: simán lassítós hátsó fékezés közbe beleléptek elém gyalogok: az
első reakció persze az, hogy "erősebb fék", de az sz*rt sem ért, csak a
gumi kezdett visítani: mellé az első, és már meg is állt a motor, ez van.)

(#35640) Colos1 válasza Bogyó bá' (#35635) üzenetére


Colos1
őstag

Tudom :)
Írtam is, hogy pont ezért esik orra a delikvens a bringával, mert nem csúszik meg.

Emlékszem, amikor Kecskeméten 2003-ban vettem egy bringát, és az egyik fősulis tankörtársam ment vele egy kört. Nagyképűen akart vele megállni, hogy a hátsó kereket kissé elemelje az útról. Végül is a feltűnősködése sikerült, mert 1 hétig mindenki rajta röhögött :DD Gyönyörűen, szépen lassan, de olyan hihetetlen precizitással állt vele fejre, hogy szinte bukfencet csinált a kerékpárral, és szinte elhittük neki, amikor azt mondta: "Kuss, legyen így szoktam leszállni" :C

Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...

(#35641) Colos1 válasza akos3 (#35636) üzenetére


Colos1
őstag

Először hozzá volt téve, de utólag kivettem azt a mondatot, mert gondoltam, hogy mindenki számára egyértelmű. És jól gondoltam. :) (Különben nem lenne hátsó fék)

Az utolsó előtti mondat ez volt: "A hátsó csak lassításra való, viszont ha normálisan fékezni kell, akkor mindkettővel kell, de ekkor is a nagyobb fékhatást az első fejti ki, a hátsó gyakorlatilag csak rásegít."

Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...

(#35642) AndrewTdi válasza Rico45 (#35638) üzenetére


AndrewTdi
addikt

(#35643) Rico45 válasza AndrewTdi (#35642) üzenetére


Rico45
őstag

Ah francba! Mindegy. :~)

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#35644) Bogyó bá'


Bogyó bá'
nagyúr

Igazi főnyereménynek tűnik, gondos gazdától! Cserélhető kanca pónira! :DD

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#35645) canniball válasza Bogyó bá' (#35622) üzenetére


canniball
nagyúr

Nekem meg pont azt mondta az oktató hogy a rutinpályán csak a hátsót használjam, aztán mikor a pálya melletti murvás részen ráhúztam az elsőre és elindult az első kerék oldalra rájöttem milyen igaza van. Ebből adódóan ehhez szoktam hozzá és a forgalomban is ezt használtam. Ehhez jön a több év autós beidegződés (ha fékezni kell akkor jobb láb, vagy ahogy te írtad "a hátsófék esik "kézre"") pláne így több hónap kihagyás után és máris igencsak nagy figyelmet kell fordítani arra az egyszerű dologra is hogy a motoron inkább az elsőt használjam.

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#35646) canniball válasza Bogyó bá' (#35644) üzenetére


canniball
nagyúr

Megtekinthető: Magyarország, Baranya megye, Patapoklosi - a környéket ismerőknek ez már árulkodó jel. :D

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#35647) huszi.gyb válasza canniball (#35646) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

50-es papírokkal nélkül? :F Jól sejtem, hogy erre akartál célozni? Egyébként max. hintalóra cserélném :DDD

www.dongosofor.hu

(#35648) canniball válasza huszi.gyb (#35647) üzenetére


canniball
nagyúr

Nem arra. Adott esetben meg lehet egy hintaló többet ér mint ez a gép. :D

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#35649) molnarpeter válasza canniball (#35645) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Pár km/h lassításhoz, finoman csökkenteni a sebességet én is a hátsót használom. Egyébként konstrukciótól függ, nagyon farnehéz motornál szerintem is óvatosan az elsôt. Viszont fékezésnél testtel is segíteni kell, hogy elôre kerüljön a súlypont, azzal is plusz fékezôerôt kapunk, majdhogynem ajándékba.

A lovas lopott lehet?

[ Szerkesztve ]

(#35650) huszi.gyb válasza canniball (#35648) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Már tiszta ;) Csak félreértés volt... Jogos... A hintalovat gyorsabban lehet működésképtelen állapotában mozgásra bírni :)

@(#35649) molnarpeter Én is erre akatram célozni.

[ Szerkesztve ]

www.dongosofor.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.