Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
huszi.gyb
senior tag
Naja, az szerencse... Meg mondjuk a gumi se mindegy a vason... Pont mint a többiek is írják, esős úton főleg észnél kell lenni. Az enyémnek ráadásul öregek, és keskenyek a gumik. Ez az utolsó nyaruk, aztán csere... De lehet ősszel ahogy lehűl a levegő, cserélem... Bár még nem tudom mi lesz a "sorsa" Lehet, hogy téliesítem, és télen is azzal fogok járni... Bár nem hiszem, hogy túl jó ötlet
www.dongosofor.hu
urbi73
senior tag
Nem az a lényeg hogy kinek milyen robogója van .Hanem hogy hogyan tartja rendeben ,Magyarul van e gazdája.Láttam már drága robogót is xarul kinézni , meg kínai robogót nagyon patent állapotban . Családos ember lévén nekem sincs nagyon májer robogóm ( Benelli 491 ) 10 éves ,sajna ennyi volt erre a célra a keret .
-
DigitXT
félisten
Így 8 év után szerinted aktuális még?
korpicschess
veterán
Mit szoktak erre mondani? "Napi régész"
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
Rico45
őstag
Helló
Jövő hét elején lesz kész a runesz.
De várom már :~)
Melóba buszoznom kell mert közben a sephiaban elszakadt a szíj.
Kész vagyok már.
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
akos3
addikt
jött, látott, győzött
huszi.gyb
senior tag
Akkor most nincs nagy szerencséd robogók terén... Reméljük, hogy most már vége a sornak
www.dongosofor.hu
Rico45
őstag
Igen~igen .De másban sincs az a dúrva. Mindegy valami lesz majd :~))
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
huszi.gyb
senior tag
Kitartást hozzá, lesz ez másképp
www.dongosofor.hu
Rico45
őstag
Köszi a bíztatást srácok! :~)
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Vangelis
nagyúr
Srácok Lányok!
Mi lehet a gond, ha indulásnál nehezebben gyorsul a gép. Végsebesség viszont több lett.
De elindulásnál valamiért erőlködik.
30-40től már jó.. de a 30at nehezebben éri el mint szokta, meg nem szereti most nagyon az emelkedőt
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
korpicschess
veterán
Nem kerültek bele nehezebb görgők? Vagy kopott helyett gyári értékű?
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
Vangelis
nagyúr
Még minden a gyári.
6200km van benne.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
kcsa
veterán
Kuplung nem csúszik elindulás után? Harang nincs megégve?
Grillo
senior tag
Nekem hasonló kezd alakulni, elvileg kuplung elkopott. Mondjuk az enyémben 44 ezer van...
Persze nem a kuplungban.
Vangelis
nagyúr
nem szedtem én szét.. nem tudom kuplung-e mert most előbb picivel jobb volt..
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Vangelis
nagyúr
Nem tudom most is mentem vele kb olyan mint volt.
Nem tudom mi okozhatta... most megyek melóba és kiderül.-
Az a baj, hogy ha megnézetem akkor a gatyámat is leszedik rólam.. pedig tényleg még majdnem bejáratós..
A motor sem pörgött fel amikor xarakodott .. tehát lehet nem kuplung. Nagyon lassan gyorsult.. de 30-40 től ment mint a szél még jobban mint eddig.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Ismerős dolog, ezzel küzdöttem ez év április 14-ig.
Papa18
tag
Megjött a motorom a szerelőtől.
Nagyon jól megy most, tömítetlenség volt a gond.
Viszont az mitől van, hogy hidegen van hogy csak másodjára indul.
Ez természetes?
Illetve elindul, csak leáll pár másodperc után, és gyenge az alapjárat is indítás után rögtön.
Ekkor újra indítom, húzok neki kis gázt hogy picit felpörögjön és semmi gond.
Vangelis
nagyúr
Nekem még soha nem volt ilyen.
Mi lett a megoldás.. nem akarok visszaolvasni... mert így is gondolkodóban vagyok.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Napok óta esőben járok haza, hát ma leizzadtam. Éreztem én, hogy csúszik a hátsó, de nem is lassult. Komcsi ha nem húzom az elsőt is finoman akkor megbököm az előttem lévő autót. Komolyan megijedtem.
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem az oktatóm azt mondta másfél hónapja, hogy tanuljam meg: motoron az első fék a FÉK!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Ja, az meg úgy csúszik mint álat, nem akarok elhasalni. A hátsóval lassítok, ha gond van jön az első. Amőgy váltogatom a kopás miatt.
molnarpeter
nagyúr
Robogóknál az a szívás, hogy elôl szinte semmi súly nincs, szóval nagyon óvatosan lehet csak, de motornál egyetértek, valóban regeteget számít.
korpicschess
veterán
Csúszik? Szinte csak első féket használok (mivel a hátsó félig rossz mondjuk). Robogón is elsőt használtam inkább, vagy egyszerre a 2-őt. Csak hátsót szinte sosem. Az sokkal hamarabb megcsúszik.
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
Vangelis
nagyúr
Látom már akkor nem árulod el
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Mert nem egyszerű mi volt a baj. Igazából nem is tudom, de kellett egy hozzá pár dolog hogy megjavuljon. Új a hajtás és motorikusan is meg egyebek. Visszatérő gond volt, a megoldást a komplett szétszerelés jelentette.
Bogyó bá'
nagyúr
Bocs, ezt nem tudtam, nincs ezirányú tapasztalatom. Csak az oktató letolt, hogy miért a lábféket használom, szokjam meg, hogy nagyot csak az elsővel tudok lassulni (Illetve, mindkettővel egyszerre). Nekem a lábpedál (-os hátsófék) esett "kézre".
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
korpicschess
veterán
Leszoktam róla, mikor még pár éve egy kanyarban sikerült tök lassú sebességgel is megfektetnem a Simsont (kavicsos földút).
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
molnarpeter
nagyúr
Én is általában mindkettôt használom, vagy néha csak a hátsót. (dobfék)
Vangelis
nagyúr
Most mentem vele jó pár kilométert és nem jelentkezett.
Mondjuk elég sokat megyek mostanában napi 70-80km.
Ma vettem észre ezt a jelenséget de lehet elmúlt volna.
Azt olvastam, hogy 5-6ezer km-nél már görgőket szoktak cserélni.....
De az a baj, hogy jól lehúznak ha beviszem valahová. Kocsikat szétszedem de még robogót nem gyógyítottam.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Nekem sem mindig volt baj. Jellemzően üzem melegen.
Vangelis
nagyúr
Hát lehet az előhozza. Nah majd holnap meglátjuk!
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Colos1
őstag
Amikor egy jármű fékez, akkor egy gyorsulási erő hat előrefelé. Ez a gyorsulási erő a járművet előrebillenti, és az első kereket az útra nyomja, míg a hátsó keréken a terhelést csökkenti. Ezáltal az első kerék és az út között nő a tapadás, míg a hátsónál csökken. Ezért kell az elsővel fékezni, és ezért is raknak az első kerekekre nagyobb, erősebb féket, mert nagyobb fékhatást lehet vele elérni. Próbáld ki, hogy a hátsó fékkel nem tudod ugyanazt a fékhatást elérni, mint az elsővel, mert hamarabb megcsúszik. Kerékpár esetében is ezért állnak fejre az első fékkel azok, akik nem tanultak fizikát.
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
Bogyó bá'
nagyúr
Képzeld, fizikát tanultam. Viszont motorkerékpárral ugye az első fék adja a jó fékhatást (blokkolás nélkül), sima bringán meg pont azzal lehet pofára esni. Nem kicsit, hanem nagyon!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
akos3
addikt
Igaza akkor lett vna, ha hozzá teszi, h magában sose húzzuk meg egy motornak az első fékét teljes megállási szándékkal (erős fékezéskor meg végképp), hanem mindig egyszerre a hátsóval! Egyébként lassítani nyugodtan lehet csak a hátsóval, attól még nem fog kifarolni.
(#35635) bogyo112 Motorral is lehet, ezért kell egyszerre mind a 2-t behúzni/lenyomni.
[ Szerkesztve ]
Vangelis
nagyúr
Mindig mind kettővel kell. Az az alap!
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
Rico45
őstag
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
DigitXT
félisten
Igazából "nagymotoron" jóval kisebb a jelentősége a hátsó féknek, mert
akár már egy hirtelen gázelvételre is képes megcsúszni a hátsó kereke,
olyan erős a motorféke. Robogón nagyobb a jelentősége: ott a motorfék
csak jelképes, ráadásul mint írták egy robogó még inkább farnehéz, így
alapból kevésbé hajlamos a segge megcsúszni... (De amint komolyabb
fékerő kell, kell az első fék, mert arra a hátsó arra teljesen alkalmatlan.)
Rámarkolni soha egyik fékre se! De ha muszáj, akkor inkább a hátsóra,
mert abból csak riszálás lesz, nem instant perec... Elsőt progresszívan,
hátsót meg érzéssel + az első fékerő növelésével a hátsót csökkentsük.
Ha választanom kéne, hogy melyik fék legyen a robogómon, akkor első.
Mert azzal meg is lehet állni, csak ésszel kell kezelni. Hátsóval csak
pici lassítás, meg kigurulós megállás fér bele (arra sokat használom is).
De erre amúgy hamar rájön az ember, legkésőbb az első tapasztalatnál,
mint most SymbianOS. Szerintem ilyet más is átélt már. (Én legalábbis
igen: simán lassítós hátsó fékezés közbe beleléptek elém gyalogok: az
első reakció persze az, hogy "erősebb fék", de az sz*rt sem ért, csak a
gumi kezdett visítani: mellé az első, és már meg is állt a motor, ez van.)
Colos1
őstag
Tudom
Írtam is, hogy pont ezért esik orra a delikvens a bringával, mert nem csúszik meg.
Emlékszem, amikor Kecskeméten 2003-ban vettem egy bringát, és az egyik fősulis tankörtársam ment vele egy kört. Nagyképűen akart vele megállni, hogy a hátsó kereket kissé elemelje az útról. Végül is a feltűnősködése sikerült, mert 1 hétig mindenki rajta röhögött Gyönyörűen, szépen lassan, de olyan hihetetlen precizitással állt vele fejre, hogy szinte bukfencet csinált a kerékpárral, és szinte elhittük neki, amikor azt mondta: "Kuss, legyen így szoktam leszállni"
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
Colos1
őstag
Először hozzá volt téve, de utólag kivettem azt a mondatot, mert gondoltam, hogy mindenki számára egyértelmű. És jól gondoltam. (Különben nem lenne hátsó fék)
Az utolsó előtti mondat ez volt: "A hátsó csak lassításra való, viszont ha normálisan fékezni kell, akkor mindkettővel kell, de ekkor is a nagyobb fékhatást az első fejti ki, a hátsó gyakorlatilag csak rásegít."
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
AndrewTdi
addikt
Rico45
őstag
Ah francba! Mindegy. :~)
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Bogyó bá'
nagyúr
Igazi főnyereménynek tűnik, gondos gazdától! Cserélhető kanca pónira!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
canniball
nagyúr
Nekem meg pont azt mondta az oktató hogy a rutinpályán csak a hátsót használjam, aztán mikor a pálya melletti murvás részen ráhúztam az elsőre és elindult az első kerék oldalra rájöttem milyen igaza van. Ebből adódóan ehhez szoktam hozzá és a forgalomban is ezt használtam. Ehhez jön a több év autós beidegződés (ha fékezni kell akkor jobb láb, vagy ahogy te írtad "a hátsófék esik "kézre"") pláne így több hónap kihagyás után és máris igencsak nagy figyelmet kell fordítani arra az egyszerű dologra is hogy a motoron inkább az elsőt használjam.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
canniball
nagyúr
Megtekinthető: Magyarország, Baranya megye, Patapoklosi - a környéket ismerőknek ez már árulkodó jel.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
huszi.gyb
senior tag
50-es papírokkal nélkül? Jól sejtem, hogy erre akartál célozni? Egyébként max. hintalóra cserélném
www.dongosofor.hu
canniball
nagyúr
Nem arra. Adott esetben meg lehet egy hintaló többet ér mint ez a gép.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
molnarpeter
nagyúr
Pár km/h lassításhoz, finoman csökkenteni a sebességet én is a hátsót használom. Egyébként konstrukciótól függ, nagyon farnehéz motornál szerintem is óvatosan az elsôt. Viszont fékezésnél testtel is segíteni kell, hogy elôre kerüljön a súlypont, azzal is plusz fékezôerôt kapunk, majdhogynem ajándékba.
A lovas lopott lehet?
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Már tiszta Csak félreértés volt... Jogos... A hintalovat gyorsabban lehet működésképtelen állapotában mozgásra bírni
@(#35649) molnarpeter Én is erre akatram célozni.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu