Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
5.2-es malossi görgőket tud valaki linkelni? 15x12-est.
-
SzlobiG
félisten
válasz
DigitXT #35494 üzenetére
Az pont a hézagoló gyűrű, ha nélküle jól megy nem érzel rendellenességet, akkor ne tedd vissza pár száz km után nézz rá, hogy nem kopik-e nagyon a szíj. Ez amúgy gyári fojtásként is szolgál ezzel is szokták korlátozni a kis gépeket. Mondom a leo-n nekem sincs, de az Amicohoz kellett mert nélküle nem tudott kifutni a szíj túl közel volt a külső tárcsa a varió tárcsához. Malossi szíj a héten jön nekem is ez a kib@szott dayco túl hosszú és bizonyos fordulaton hozzáér a blokkhoz most vettem csak észre egyik nap.
Mivel most a szíj közelebb van az alátét kivétel miatt így ugye jobban kitolódik ahogy írtad is ezért nem forog 9000-et viszont így a fogyasztásod csökken meg végre jobban kell mennie. Nekem amúgy nem is jönnek be a multivarhoz adott 9grammos görgők túl nagy fordulaton jár a motor indulásnál is idegesít a 9.5-el sokkal jobb nekem, hogy előbb indul meg nem forog mint a szemét.
-
haligali70
csendes tag
válasz
SzlobiG #35492 üzenetére
akkor is azt mondod ha azt mondom, hogy az első három alkalommal amikor csak úgy spontán elszakadt mindhárom alkalommal a meghajtó tengelyre csavarodott fel a szakadásból eredő cafat, vagyis szerintem, meg a szerelő szerint is a meghajtó tengelyen, vagy azzal lehet valami problema.
-
DigitXT
félisten
válasz
SzlobiG #35492 üzenetére
Azon gondolkodom, hogy amit kivettem gyűrűt nem vmi "fontos alkatrész" volt?
Mindenesetre elmentem egy karikára - a szél miatt persze nem volt túl releváns a
mérés, de majd nézegetem...Ami biztos, hogy most újra tudok 105 fölé menni,
de a fordulat akkor is 8000-en áll, és nem megy feljebb: korábban ekkor már 9000
volt legalább. (Mondjuk erre elvileg amiatt a gyűrű miatt számítani lehetett, mivel a
két tárcsa így még közelebb tud menni egymáshoz, jobban kitolja elől a szíjat: én
keveredtem meg, hogy ez talán jobb gyorsulást ad, de runner helyretette a dolgot,
hogy inkább jobb végsebességet, feltéve, ha megvan hozzá az elegendő motorerő.
Nos, szerintem nincs.Egy végtelen hosszú egyenesben (forgalom nélkül) talán
hozna valamit, ha a végsebességnél elkezdene jobban felpörögni a motor - viszont
így legalább jó mellékhatás, hogy nem pörög annyira szét. De hogy megy-e úgy?)Más: az ezüst plexinek van egy kellemes light-os napszemüveg feelingje, meg az
nagyon poén, ahogy kinéz.Mellékhatása, hogy (minimálisan) tükröz belülről is,
szóval erős napfényben reggel halványan láttam az orrom, ha odakoncentráltam...
Meg az még a kellemetlen, hogy amibe ez volt, 2 db víztiszta kijött volna helyben.Ui: az a 9000 fölé való túlpörgés az első út után elmúlt. Azóta 6000-en indít, majd
8000-et tartja végig. Picit alá-aláejti mondjuk, de max. 7500-ig - nehéz leolvasni...
(Nem tudom, visszarakjam-e azt a sz*rt. Megéri-e megint szétkapni a cuccot?)
-
-
SzlobiG
félisten
válasz
DigitXT #35491 üzenetére
A variátor csapszeg végére kell és a külső szíjtárcsa elé, mert vannak olyan esetek, hogy túl közel van a két tárcsa ezért szorul a szíj és nem tud kifutni na meg a külső tárcsát se fogja oda szorítani az anya.
[link] Itt a képen látszanak a hézagolók. Hozzáteszem nem mindenhol kell, pl nekem a leohoz nem kell, de amit csináltam amico-t(minarelli) oda kellett. Ismerős is egyik nap a hézagoló nélkül rakta össze a malagutiját azt alig ment.
-
SzlobiG
félisten
válasz
haligali70 #35488 üzenetére
Milyen márkájú szíj ez? Bár még a leggagyibb se szakadhat el. Ott egyértelműen valami rosszul van összerakva. Tippem az, hogy nincs kihézagolva a variátor.
-
Papa18
tag
válasz
Tothgera30 #35487 üzenetére
Légszűrő 600km-el ezelőtt volt takarítva.
Elvittem szerelőhöz, rakatok bele benzinszűrőt.
Olajjal nem tudok mit kezdeni, full szintetikus repsol volt benne mindig.
Szerelő azt mondta hogy vagy dugulás, vagy tömítetlenség, vagy keverékszegény üzemanyag vagy olaj vagy mi. -
haligali70
csendes tag
Robogó tulajdonosok, szakértők, szerelők. Először is üdv mindenkinek.
Volna egy számomra óriási problémám, ami a következő. Van egy Peugeot Vivacity 50. robogóm. Még a tavalyi év októberében egyszer csak menet közben elszakadt a variátor ékszíjam. Eltoltam a szerelőhöz, kicserélte, ha jól emlékszem akkor cserélt görgőket is meg még valamit a hátulsó forgó részen. Kb. 20-30.km-t tettem meg újból elszakadt. Visszavittem, garanciába kicserélték az ékszíjat ( lehet gyári hibás volt, gondoltuk mi ). Ugyan csak 20-30.km. elszakadt újból . Na ez már nem gyári hiba. KiIcserélve megint. Egy - két kiseb út után levettem a deklit és figyeltem a szíjat. Nem volt égett büdös szaga, nem láttam szakadást, esetleg foszlást, de egyszer csak menet közben arra lettem figyelmes, hogy tartott gáznál lassulni kezd. Gázt visszaengedtem, majd újból óvatosan gázt adtam neki és lassan menni kezdett, de újból lassulni kezdett majd inkább lassan haza mentem ( nem voltam messze szerencsémre ). A deklit levettem majd láttam, hogy az ékszíj ugyan nem szakadt el, de a bordázott részek egy az egyben el voltak rágódva. Amikor a szíjat cserélték a szerelő mindíg átnézte a forgórészeket, hogy nincs e rajta valami ami elkoptatná vagy rágná a szíjat. Véleményem szerint az utolsó esetben azért nem szakadhatott el az ékszíj mivel talán kíméletesebb módban jártam vele, nem pörgettem teljesen túl ( szerintem ! ! ! ). Az előző három alkalommal mindegyiknél mondhatni nagy fordulatnál következett be a baj, egyszer csak menet közben felpörgött a motor és kész.Mi lehet a baj. Ha valakinek volt már hasonló problémája és rájött kérem ossza meg velem a baj forrását.
Üdv mindenkinek.
-
Elkapott az eső:
#35484 Papa18: Nem tudom mit mondhatnék, de ezeknél a PureJet gépeknél a levegőszűrő és a tiszta olaj-benzin a lelke mindennek. Ahogy olvasom a hsz.-eid, az tűnik le hogy ezek az alap takarítások-tisztítások elmaradtak. Én a helyedben keresnék egy rendes szerelőt és áttakaríttatnám vele a rendszert. A szűrőket pedig cserélném. Benzinszűrőt is! Továbbá a ZX-hez átírják az injektorképet, tehát máshogy fog duruzsolni a gép, erre találták ki a sport programot. Ne hallgass a hozzá nem értőkre, alapjában véve egy jó motor, csak szerintem és a szerelőd szerint is tele van trutyival, mert nem volt idejében rendbe téve.
-
korpicschess
veterán
-
Papa18
tag
válasz
korpicschess #35483 üzenetére
Gianelli kipufogó volt rajta.
Csak már zörgött, meg el is volt dugulva.
Valami el volt benne törve.
A zx-be meg ha van fojtás gyárilag, akkor az benne is van még.
Azt hogy lehet kiszedni?
Szét kell vágni, vagy a tompítónál van valahol vmi?
Ezzel még ment volna kicsit, de nem akartam gyilkolni, valszeg így 85 a vége, de a szerelő nem szedett ki semmi fojtást, ahogy jött sopronból, úgy lett feltéve. -
korpicschess
veterán
válasz
Papa18 #35482 üzenetére
Totál gyárira tudtommal inkább TT ajánlott, ZX inkább 70-es hengerhez már.
Nem tudom mitől más az. ZX is van nagyobb motorhoz, de az meg megint más.
65 és 80 között azért elég nagy a difi, meglepően. Mondjuk a 65 alapból kevés, szóval lehet, hogy a gyári kipufogóban volt fojtás (?), a ZX-ből meg kiszedték gondolom. -
Papa18
tag
válasz
korpicschess #35481 üzenetére
Cserélni kellett mert megdöglött a régi, és úgy voltam vele ha már veszek akkor jót. Plusz tuningolni nem akarom, mert mindenki mondja hogy az injektoros 50-es meghal. Ezért vettem a zx-et.
A másikkal 65-öt ment, ezzel 80-at is vitte mikor próbáltam, de most hogy valami döglődik, megint 65 kb.
Ezt ajánlották. Videókon is szép hangja volt.
Viszont az enyém nem olyan pattogós, mint a videókon, hanem azokhoz képest csendes, nem pattog.
Azokból lehet ki van szedve a gyapot? -
Papa18
tag
válasz
molnarpeter #35477 üzenetére
Injektoros a gép.
Vagy van karburátor is benne?
Teljesen sügér vagyok a motorokhoz. -
Papa18
tag
Remélem csak az lesz a gond hogy eltömődött valami vagy gyertya.
Eltömődéssel nem lehet valamit kezdeni?
Végülis megy a motor, hidegen rángat mint állat, hol megy hol nem, melegen már nem annyira, de azis zavaró.
Remélem nem nagy baja van. Nemrég lett átnézve, elvileg az injektor jó, a számítógép is, szíjak újak, benzincső új, váltóolaj cserélve, gázbowden nem laza. Szerelő azt írta hogy tömítés lesz valószínűleg, valahol levegőt kap vagy mi. És ha sokáig csinálja szét is olvadhat valami.
9200km van a motorban. Mikor ezt csinálta, kb 3 km-t mentem csak vele, azóta áll.
Holnap még gurulok vele 3km-t a szerelőig, remélem nincs nagy baja. Néztem nem folyik sehol semmi.
3 hete lett rajta kipufogó cserélve. Új leo vince zx, tehát szerintem azzal nincs gond, új görgők, kuplungrugó.
Ami a kipufogó mellé volt csomagolva. Lehet a kipufogócserével kapcsolatos a dolog? Cserénél lehet állítani kellett volna valamit, ami elmaradt? -
urbi73
senior tag
válasz
runner 125 #35474 üzenetére
Meg még egy berúgó beépítés sem árt . Ezzel szerintem bőven kimeríttettük eszt a témát miért nem éri meg .Persze ha valakinek nemszámit a pénz akkor meglehet csinálni. Egy donor blokkot kellene szerezned .
-
Papa18
tag
válasz
runner 125 #35471 üzenetére
Konkrétabban mit jelent hogy drága?
Bontott alkatrészekből is?
Az a baj hogy 260-ba van eddig a motor, és max 200-ért tudnám eladni.
Meg a szívemhez nőtt. -
Papa18
tag
Üdv. Erre valaki tudna választ adni? Előre is köszönöm
Átalakítás injektorosról karburátorosra mennyibe kerülhet? Runner purejet
Mert lehet nem érné meg injektort venni ha az a rossz.
Illetve mit kell venni, csak karburátort? -
urbi73
senior tag
válasz
thEndeR #35466 üzenetére
Arról a kis sérülésről nem írja hogy hogyan keletkezett . Viszont jó alku forrás lehet .Mivel a hirdetésből kiderül fiatalé a robogó ,nyelezhette egy párszor az biztos .Ez injektoros ha jól tudom ,ennek a javítási költsége nagyon drága lehet . Megkel nézni alaposan ,semmiféle rendellenes zörej nem megengedett bármit állít az eladó.
-
thEndeR
aktív tag
Lehet, hogy talaltam egy szamomra megfelelo darabot, viszont 1 problemam lenne vele. Csak 1 kulcs van meg hozza. Szerintetek 17k-ert realis egy teljes zar szett?
Itt van link a zarrol (ha egyaltalan jo hozza): http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/APRILIA_SR_ZAR_GRT_SR_RALLY.php
Itt pedig a robogorol: http://m.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_di-tech_factory-6921064
Egyszer mar linkeltem, de senki nem irt hozza semmit. -
urbi73
senior tag
válasz
thEndeR #35455 üzenetére
Én ilyet vettem . 90 ért .[link] Én is sok robogót néztem ,Aprilia SR ,.stb .Aztán már megelégeltem ,vagy túl drága ,vagy nagyon messze volt, KM állás szerintem sok hirdetésnél nem valós .Így inkább egy "elfogatható " állapotú robogó mellet döntöttem . Az eladó azt mond amit akar .Én inkább apránként felújítom .Így legalább tudom hogy új alkatrészek lesznek benne .Olajat amúgy is cserélni kel bármit mond az eladó .Mondjuk én nem bántam meg eddig, csak nekem egy szíj +görgő kellet rá . Esetleg egy fényezés +10 k. Mondjuk te 250 k szánsz rá .jól meg kel gondolni 200 ezres robogó is lehet lehajtott .
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Azt tudjátok, hogy a robogós generátorok mennyi áramot (amper) termelnek? Konkrétabban egy 250-es Beverly generátora esetében érdekelne az adat, de a neten nagyon eldugták...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
vaksi8 #35458 üzenetére
Tényleg mindhez van, csak a 125-öshöz nem találok én sem...
-
vaksi8
senior tag
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni abban,hogy suzuki burgman uh125-höz kipufogó tömítést (tűzkarikát) hol tudnék venni?Vagy hogy egyáltalán milyen méret.Én nem találtam sehol..
Köszi! -
thEndeR
aktív tag
Milyen 50-es robogok ajanlottak? Aprilia SR tetszene meg mindig, de eddig a kereses nem jart sikerrel. Esetleg Aerox? Linkek is johetnek, meg mindig 250k-ig.
-
Colos1
őstag
válasz
urbi73 #35452 üzenetére
Szerintem a túl nagy billenés. A henger legnagyobb átmérője 50,08 mm a kiömlő fölött 1 mm-el, a dugattyú meg 49,86-49,9, így 0,18...0,22 mm hézag van. A szegény keveréket nem tartom valószínűnek, ha eggyel feljebb teszem a tűt, már nem határozott a felpörgése, és így is elég kemény a járása, és a legkisebb gázmozdulatra is reagál. (Túlzottan is, ha belemegyek egy bukkanóba, és megmozdul a kezem, már érzem, hogy ránt) Sajnos a karbija nagyon ritka, tavaly fel akartam újítani, új schubertű, főfúvóka, tűszelep. A 3-ból csak tűszelepet tudtak szerezni, japánból kellett hozatni, ne akarjátok tudni, hogy mennyibe került. (Egy sima tűszelephez képest...) A schubertű a legfelső rovátkában van. Amúgy ha lejjebb teszem, már alapjárat sincs. Normális ember már nem is foglalkozna ezzel a robogóval
Amúgy most nézegetem a szervíz manualt.
Eredetileg a furat 48 mm -es, csak ezt valaki 50-esre fúratta.
A manual szerint a henger legnagyobb átmérője 48,05 mm lehet. A dugattyú 47,9 mm. 50-esre vetítve akkor 50,05 lehet a henger, és 49,9 a dugattyú.
Tehát a henger 0,03 mm-el, a dugattyú meg 0,04 mm-el van a "service limit" fölött, ami 0,07 mm. A dugattyú eredeti, így biztos nem egyedi gyártású, tehát jó a fenti kalkulációm.
-
urbi73
senior tag
-
Colos1
őstag
válasz
urbi73 #35449 üzenetére
Mégis sokkal jobban megy....
Olvasd vissza a HSZ -eimet, pont ezért kerültek bele csak új gyűrűk, mert nem volt annyira megkopva sem a dugattyú, sem a henger, hogy javítani kellett volna. Mindkettő határon belül volt, és azt mondták, hogy ezzel jobb lesz - és jobb is - , és ha ezek a gyűrűk is elkopnak, akkor menjek vele vissza, és felújítják.
Engem csak annyi érdekelt, hogy normális-e a csilingelés új gyűrűk esetén, vagy valamit rosszul szereltem össze...
De közben máshonnan választ kaptam rá. Igen, normális, és egy pár 100 km erejéig fog is még csilingelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Raspberry Pi
- eBay
- Milyen egeret válasszak?
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Horgász topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 3 üzleti notebook - i5 1245U 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XeW11
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 650W
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i7-10850H I 32GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest