Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35451) Colos1 válasza urbi73 (#35449) üzenetére


Colos1
őstag

Mégis sokkal jobban megy.... :U :Y :C :F

Olvasd vissza a HSZ -eimet, pont ezért kerültek bele csak új gyűrűk, mert nem volt annyira megkopva sem a dugattyú, sem a henger, hogy javítani kellett volna. Mindkettő határon belül volt, és azt mondták, hogy ezzel jobb lesz - és jobb is - , és ha ezek a gyűrűk is elkopnak, akkor menjek vele vissza, és felújítják.

Engem csak annyi érdekelt, hogy normális-e a csilingelés új gyűrűk esetén, vagy valamit rosszul szereltem össze...

De közben máshonnan választ kaptam rá. Igen, normális, és egy pár 100 km erejéig fog is még csilingelni.

Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...

(#35452) urbi73 válasza Colos1 (#35451) üzenetére


urbi73
senior tag

Közben nagy ráértemben megkérdeztem szervizes ismerősömet ezzel kapcsolatban .Tehát a gyűrű csilingelés nem normális dolog semmi esetben sem. Ő szerinte Dugattyú hézag nagy lehet (Billenés ) Nagy Előgyújtás , "Falsot " szív , Ebből adódó szegény keverék .

-

(#35453) Colos1 válasza urbi73 (#35452) üzenetére


Colos1
őstag

Szerintem a túl nagy billenés. A henger legnagyobb átmérője 50,08 mm a kiömlő fölött 1 mm-el, a dugattyú meg 49,86-49,9, így 0,18...0,22 mm hézag van. A szegény keveréket nem tartom valószínűnek, ha eggyel feljebb teszem a tűt, már nem határozott a felpörgése, és így is elég kemény a járása, és a legkisebb gázmozdulatra is reagál. (Túlzottan is, ha belemegyek egy bukkanóba, és megmozdul a kezem, már érzem, hogy ránt) Sajnos a karbija nagyon ritka, tavaly fel akartam újítani, új schubertű, főfúvóka, tűszelep. A 3-ból csak tűszelepet tudtak szerezni, japánból kellett hozatni, ne akarjátok tudni, hogy mennyibe került. (Egy sima tűszelephez képest...) A schubertű a legfelső rovátkában van. Amúgy ha lejjebb teszem, már alapjárat sincs. Normális ember már nem is foglalkozna ezzel a robogóval :DDD

Amúgy most nézegetem a szervíz manualt.

Eredetileg a furat 48 mm -es, csak ezt valaki 50-esre fúratta.

A manual szerint a henger legnagyobb átmérője 48,05 mm lehet. A dugattyú 47,9 mm. 50-esre vetítve akkor 50,05 lehet a henger, és 49,9 a dugattyú.

Tehát a henger 0,03 mm-el, a dugattyú meg 0,04 mm-el van a "service limit" fölött, ami 0,07 mm. A dugattyú eredeti, így biztos nem egyedi gyártású, tehát jó a fenti kalkulációm.

[ Szerkesztve ]

Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...

(#35454) urbi73 válasza Colos1 (#35453) üzenetére


urbi73
senior tag

:R

-

(#35455) thEndeR


thEndeR
tag

Milyen 50-es robogok ajanlottak? Aprilia SR tetszene meg mindig, de eddig a kereses nem jart sikerrel. Esetleg Aerox? Linkek is johetnek, meg mindig 250k-ig. :)

(#35456) SzlobiG válasza thEndeR (#35455) üzenetére


SzlobiG
félisten

Piaggio NRG, Aerox, SR, Malaguti F12. Ezek mind jók persze ha jót fogsz ki...

(#35457) Kolondrum válasza thEndeR (#35455) üzenetére


Kolondrum
félisten

Sajnálom, hogy nem 2014-et írunk. :W :W
Malossi görgők, malossi kevlár szíj rendelőben. Várd meg a jövő évet na. ;)

(#35458) vaksi8


vaksi8
senior tag

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni abban,hogy suzuki burgman uh125-höz kipufogó tömítést (tűzkarikát) hol tudnék venni?Vagy hogy egyáltalán milyen méret.Én nem találtam sehol..
Köszi!

(#35459) Bogyó bá' válasza vaksi8 (#35458) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Tényleg mindhez van, csak a 125-öshöz nem találok én sem...

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#35460) fesii válasza Bogyó bá' (#35459) üzenetére


fesii
aktív tag

khm... Van egy áruk.

(#35461) thEndeR válasza Kolondrum (#35457) üzenetére


thEndeR
tag

Hat kar. A tiedbe legalabb tudja az ember hogy jo cuccok vannak benne es nem selejt a motor...

(#35462) longwild


longwild
aktív tag

Sziasztok!

Azt tudjátok, hogy a robogós generátorok mennyi áramot (amper) termelnek? Konkrétabban egy 250-es Beverly generátora esetében érdekelne az adat, de a neten nagyon eldugták...

szoftver szakmabeli && Beverly250

(#35463) urbi73 válasza thEndeR (#35455) üzenetére


urbi73
senior tag

Én ilyet vettem . 90 ért .[link] Én is sok robogót néztem ,Aprilia SR ,.stb .Aztán már megelégeltem ,vagy túl drága ,vagy nagyon messze volt, KM állás szerintem sok hirdetésnél nem valós .Így inkább egy "elfogatható " állapotú robogó mellet döntöttem . Az eladó azt mond amit akar .Én inkább apránként felújítom .Így legalább tudom hogy új alkatrészek lesznek benne .Olajat amúgy is cserélni kel bármit mond az eladó .Mondjuk én nem bántam meg eddig, csak nekem egy szíj +görgő kellet rá . Esetleg egy fényezés +10 k. Mondjuk te 250 k szánsz rá .jól meg kel gondolni 200 ezres robogó is lehet lehajtott .

-

(#35464) thEndeR válasza urbi73 (#35463) üzenetére


thEndeR
tag

Nekem foleg a tavolsaggal van bajom. Ezert az arert mar lehetne normalisat venni, de a legtobb 400 km-re van.

(#35465) urbi73 válasza thEndeR (#35464) üzenetére


urbi73
senior tag

Hogyne lehetne már .Elsőnek én is nagyobb őszeget akartam erre a célra rá áldozni . Azért az is pénzbe kerül amikor már a tizedik motorért utazik az ember jó messzire .

-

(#35466) thEndeR


thEndeR
tag

Lehet, hogy talaltam egy szamomra megfelelo darabot, viszont 1 problemam lenne vele. Csak 1 kulcs van meg hozza. Szerintetek 17k-ert realis egy teljes zar szett?

Itt van link a zarrol (ha egyaltalan jo hozza): http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/APRILIA_SR_ZAR_GRT_SR_RALLY.php

Itt pedig a robogorol: http://m.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_di-tech_factory-6921064
Egyszer mar linkeltem, de senki nem irt hozza semmit.

[ Szerkesztve ]

(#35467) SzlobiG válasza thEndeR (#35466) üzenetére


SzlobiG
félisten

De minek akarsz zárszettet venni hozzá? Simán lemásoltatod a kulcsot azt kész. :U

(#35468) Kolondrum válasza thEndeR (#35466) üzenetére


Kolondrum
félisten

3db a gyújtáshoz és 1db a tankhoz. ;)

(#35469) urbi73 válasza thEndeR (#35466) üzenetére


urbi73
senior tag

Arról a kis sérülésről nem írja hogy hogyan keletkezett . Viszont jó alku forrás lehet .Mivel a hirdetésből kiderül fiatalé a robogó ,nyelezhette egy párszor az biztos .Ez injektoros ha jól tudom ,ennek a javítási költsége nagyon drága lehet . Megkel nézni alaposan ,semmiféle rendellenes zörej nem megengedett bármit állít az eladó.

-

(#35470) Papa18


Papa18
tag

Üdv. Erre valaki tudna választ adni? Előre is köszönöm
Átalakítás injektorosról karburátorosra mennyibe kerülhet? Runner purejet
Mert lehet nem érné meg injektort venni ha az a rossz.
Illetve mit kell venni, csak karburátort?

(#35471) runner 125 válasza Papa18 (#35470) üzenetére


runner 125
nagyúr

Drága, nem éri meg.

Jobban jár az ember, ha eladja az injektorosat, és karbisra cseréli, még ha van rajta bukó, akkor is.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#35472) Papa18 válasza runner 125 (#35471) üzenetére


Papa18
tag

Konkrétabban mit jelent hogy drága?
Bontott alkatrészekből is?
Az a baj hogy 260-ba van eddig a motor, és max 200-ért tudnám eladni.
Meg a szívemhez nőtt.

(#35473) urbi73 válasza Papa18 (#35470) üzenetére


urbi73
senior tag

Laikusan belegondolva is,kel egy másik henger 20- 30 között , karbi 15 -20 ezer , légszűrő is másik kel rá és még sok egyéb dolog . Nem éri meg szerintem.

-

(#35474) runner 125 válasza urbi73 (#35473) üzenetére


runner 125
nagyúr

Plusz a teljes elektronika, gyújtás, minden.
Mondom, gazdaságtalan, ha csak nem sikerül szerezni kompletten egy bontott blokkot, mindennel együtt.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#35475) urbi73 válasza runner 125 (#35474) üzenetére


urbi73
senior tag

Meg még egy berúgó beépítés sem árt . Ezzel szerintem bőven kimeríttettük eszt a témát miért nem éri meg .Persze ha valakinek nemszámit a pénz akkor meglehet csinálni. Egy donor blokkot kellene szerezned .

-

(#35476) Papa18


Papa18
tag

Remélem csak az lesz a gond hogy eltömődött valami vagy gyertya.
Eltömődéssel nem lehet valamit kezdeni?
Végülis megy a motor, hidegen rángat mint állat, hol megy hol nem, melegen már nem annyira, de azis zavaró.
Remélem nem nagy baja van. Nemrég lett átnézve, elvileg az injektor jó, a számítógép is, szíjak újak, benzincső új, váltóolaj cserélve, gázbowden nem laza. Szerelő azt írta hogy tömítés lesz valószínűleg, valahol levegőt kap vagy mi. És ha sokáig csinálja szét is olvadhat valami.
9200km van a motorban. Mikor ezt csinálta, kb 3 km-t mentem csak vele, azóta áll.
Holnap még gurulok vele 3km-t a szerelőig, remélem nincs nagy baja. Néztem nem folyik sehol semmi.
3 hete lett rajta kipufogó cserélve. Új leo vince zx, tehát szerintem azzal nincs gond, új görgők, kuplungrugó.
Ami a kipufogó mellé volt csomagolva. Lehet a kipufogócserével kapcsolatos a dolog? Cserénél lehet állítani kellett volna valamit, ami elmaradt?

[ Szerkesztve ]

(#35477) molnarpeter válasza Papa18 (#35476) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kipuff mellé nem árt karbit is állítani.

(#35478) Papa18 válasza molnarpeter (#35477) üzenetére


Papa18
tag

Injektoros a gép.
Vagy van karburátor is benne?
Teljesen sügér vagyok a motorokhoz.

(#35479) molnarpeter válasza Papa18 (#35478) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Elnézést, így már más. Sajnos olyannal nem volt még dolgom, majd a többiek megmondják. Eltömődések ellen jó dolog a papíros benzinszűrő, ajánlom beszerezni, ha nincs, vagy másfajta (hálós) van.

(#35480) urbi73 válasza Papa18 (#35476) üzenetére


urbi73
senior tag

Legjobban akkor jársz ha beadod egy szervizbe . Ezt így nem lehet megmondani.

-

(#35481) korpicschess válasza Papa18 (#35476) üzenetére


korpicschess
veterán

50-es gyári motorra minek ZX?

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35482) Papa18 válasza korpicschess (#35481) üzenetére


Papa18
tag

Cserélni kellett mert megdöglött a régi, és úgy voltam vele ha már veszek akkor jót. Plusz tuningolni nem akarom, mert mindenki mondja hogy az injektoros 50-es meghal. Ezért vettem a zx-et.
A másikkal 65-öt ment, ezzel 80-at is vitte mikor próbáltam, de most hogy valami döglődik, megint 65 kb.
Ezt ajánlották. Videókon is szép hangja volt.
Viszont az enyém nem olyan pattogós, mint a videókon, hanem azokhoz képest csendes, nem pattog.
Azokból lehet ki van szedve a gyapot?

[ Szerkesztve ]

(#35483) korpicschess válasza Papa18 (#35482) üzenetére


korpicschess
veterán

Totál gyárira tudtommal inkább TT ajánlott, ZX inkább 70-es hengerhez már.
Nem tudom mitől más az. ZX is van nagyobb motorhoz, de az meg megint más.
65 és 80 között azért elég nagy a difi, meglepően. Mondjuk a 65 alapból kevés, szóval lehet, hogy a gyári kipufogóban volt fojtás (?), a ZX-ből meg kiszedték gondolom.

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35484) Papa18 válasza korpicschess (#35483) üzenetére


Papa18
tag

Gianelli kipufogó volt rajta.
Csak már zörgött, meg el is volt dugulva.
Valami el volt benne törve.
A zx-be meg ha van fojtás gyárilag, akkor az benne is van még.
Azt hogy lehet kiszedni?
Szét kell vágni, vagy a tompítónál van valahol vmi?
Ezzel még ment volna kicsit, de nem akartam gyilkolni, valszeg így 85 a vége, de a szerelő nem szedett ki semmi fojtást, ahogy jött sopronból, úgy lett feltéve.

[ Szerkesztve ]

(#35485) korpicschess válasza Papa18 (#35484) üzenetére


korpicschess
veterán

Lehet, hogy nincs, nem vagyok ebben túlzottan tájékozott. Az viszont biztos, hogy be kell hozzá hangolni a motort, lehet, hogy a szerelő cseszett el valamit közben, és abból lett ez az anomália. Majd ha elviszed, akkor jó esetben kiderül, hogy mi a baja.

Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄

(#35486) vaksi8 válasza Bogyó bá' (#35459) üzenetére


vaksi8
senior tag

Hát ez a baj hogy én se jutottam többre.
Azért Köszi! :)

(#35487) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Elkapott az eső:

#35484 Papa18: Nem tudom mit mondhatnék, de ezeknél a PureJet gépeknél a levegőszűrő és a tiszta olaj-benzin a lelke mindennek. Ahogy olvasom a hsz.-eid, az tűnik le hogy ezek az alap takarítások-tisztítások elmaradtak. Én a helyedben keresnék egy rendes szerelőt és áttakaríttatnám vele a rendszert. A szűrőket pedig cserélném. Benzinszűrőt is! Továbbá a ZX-hez átírják az injektorképet, tehát máshogy fog duruzsolni a gép, erre találták ki a sport programot. Ne hallgass a hozzá nem értőkre, alapjában véve egy jó motor, csak szerintem és a szerelőd szerint is tele van trutyival, mert nem volt idejében rendbe téve.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#35488) haligali70


haligali70
csendes tag

Robogó tulajdonosok, szakértők, szerelők. Először is üdv mindenkinek.
Volna egy számomra óriási problémám, ami a következő. Van egy Peugeot Vivacity 50. robogóm. Még a tavalyi év októberében egyszer csak menet közben elszakadt a variátor ékszíjam. Eltoltam a szerelőhöz, kicserélte, ha jól emlékszem akkor cserélt görgőket is meg még valamit a hátulsó forgó részen. Kb. 20-30.km-t tettem meg újból elszakadt. Visszavittem, garanciába kicserélték az ékszíjat ( lehet gyári hibás volt, gondoltuk mi ). Ugyan csak 20-30.km. elszakadt újból . Na ez már nem gyári hiba. KiIcserélve megint. Egy - két kiseb út után levettem a deklit és figyeltem a szíjat. Nem volt égett büdös szaga, nem láttam szakadást, esetleg foszlást, de egyszer csak menet közben arra lettem figyelmes, hogy tartott gáznál lassulni kezd. Gázt visszaengedtem, majd újból óvatosan gázt adtam neki és lassan menni kezdett, de újból lassulni kezdett majd inkább lassan haza mentem ( nem voltam messze szerencsémre ). A deklit levettem majd láttam, hogy az ékszíj ugyan nem szakadt el, de a bordázott részek egy az egyben el voltak rágódva. Amikor a szíjat cserélték a szerelő mindíg átnézte a forgórészeket, hogy nincs e rajta valami ami elkoptatná vagy rágná a szíjat. Véleményem szerint az utolsó esetben azért nem szakadhatott el az ékszíj mivel talán kíméletesebb módban jártam vele, nem pörgettem teljesen túl ( szerintem ! ! ! ). Az előző három alkalommal mindegyiknél mondhatni nagy fordulatnál következett be a baj, egyszer csak menet közben felpörgött a motor és kész.

Mi lehet a baj. Ha valakinek volt már hasonló problémája és rájött kérem ossza meg velem a baj forrását.

Üdv mindenkinek.

(#35489) Papa18 válasza Tothgera30 (#35487) üzenetére


Papa18
tag

Légszűrő 600km-el ezelőtt volt takarítva.
Elvittem szerelőhöz, rakatok bele benzinszűrőt.
Olajjal nem tudok mit kezdeni, full szintetikus repsol volt benne mindig.
Szerelő azt mondta hogy vagy dugulás, vagy tömítetlenség, vagy keverékszegény üzemanyag vagy olaj vagy mi.

(#35490) SzlobiG válasza haligali70 (#35488) üzenetére


SzlobiG
félisten

Milyen márkájú szíj ez? Bár még a leggagyibb se szakadhat el. Ott egyértelműen valami rosszul van összerakva. Tippem az, hogy nincs kihézagolva a variátor.

(#35491) DigitXT válasza SzlobiG (#35490) üzenetére


DigitXT
félisten

Ezt a kihézagolás dolgot hogy kell elképzelni?:R

(#35492) SzlobiG válasza DigitXT (#35491) üzenetére


SzlobiG
félisten

A variátor csapszeg végére kell és a külső szíjtárcsa elé, mert vannak olyan esetek, hogy túl közel van a két tárcsa ezért szorul a szíj és nem tud kifutni na meg a külső tárcsát se fogja oda szorítani az anya.

[link] Itt a képen látszanak a hézagolók. Hozzáteszem nem mindenhol kell, pl nekem a leohoz nem kell, de amit csináltam amico-t(minarelli) oda kellett. Ismerős is egyik nap a hézagoló nélkül rakta össze a malagutiját azt alig ment.

[ Szerkesztve ]

(#35493) Tothgera30 válasza Papa18 (#35489) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Legközelebb eleve úgy tankod a benzint hogy előtte átszűröd. De szerintem is az lesz a gond hogy a csövekben lerakódott a kosz.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#35494) DigitXT válasza SzlobiG (#35492) üzenetére


DigitXT
félisten

Azon gondolkodom, hogy amit kivettem gyűrűt nem vmi "fontos alkatrész" volt?:DDD
Mindenesetre elmentem egy karikára - a szél miatt persze nem volt túl releváns a
mérés, de majd nézegetem...:) Ami biztos, hogy most újra tudok 105 fölé menni,
de a fordulat akkor is 8000-en áll, és nem megy feljebb: korábban ekkor már 9000
volt legalább. (Mondjuk erre elvileg amiatt a gyűrű miatt számítani lehetett, mivel a
két tárcsa így még közelebb tud menni egymáshoz, jobban kitolja elől a szíjat: én
keveredtem meg, hogy ez talán jobb gyorsulást ad, de runner helyretette a dolgot,
hogy inkább jobb végsebességet, feltéve, ha megvan hozzá az elegendő motorerő.
Nos, szerintem nincs.:D Egy végtelen hosszú egyenesben (forgalom nélkül) talán
hozna valamit, ha a végsebességnél elkezdene jobban felpörögni a motor - viszont
így legalább jó mellékhatás, hogy nem pörög annyira szét. De hogy megy-e úgy?)

Más: az ezüst plexinek van egy kellemes light-os napszemüveg feelingje, meg az
nagyon poén, ahogy kinéz.:D Mellékhatása, hogy (minimálisan) tükröz belülről is,
szóval erős napfényben reggel halványan láttam az orrom, ha odakoncentráltam...
Meg az még a kellemetlen, hogy amibe ez volt, 2 db víztiszta kijött volna helyben.

Ui: az a 9000 fölé való túlpörgés az első út után elmúlt. Azóta 6000-en indít, majd
8000-et tartja végig. Picit alá-aláejti mondjuk, de max. 7500-ig - nehéz leolvasni...
(Nem tudom, visszarakjam-e azt a sz*rt. Megéri-e megint szétkapni a cuccot?:o)

[ Szerkesztve ]

(#35495) haligali70 válasza SzlobiG (#35492) üzenetére


haligali70
csendes tag

akkor is azt mondod ha azt mondom, hogy az első három alkalommal amikor csak úgy spontán elszakadt mindhárom alkalommal a meghajtó tengelyre csavarodott fel a szakadásból eredő cafat, vagyis szerintem, meg a szerelő szerint is a meghajtó tengelyen, vagy azzal lehet valami problema.

(#35496) SzlobiG válasza DigitXT (#35494) üzenetére


SzlobiG
félisten

Az pont a hézagoló gyűrű, ha nélküle jól megy nem érzel rendellenességet, akkor ne tedd vissza pár száz km után nézz rá, hogy nem kopik-e nagyon a szíj. Ez amúgy gyári fojtásként is szolgál ezzel is szokták korlátozni a kis gépeket. Mondom a leo-n nekem sincs, de az Amicohoz kellett mert nélküle nem tudott kifutni a szíj túl közel volt a külső tárcsa a varió tárcsához. Malossi szíj a héten jön nekem is ez a kib@szott dayco túl hosszú és bizonyos fordulaton hozzáér a blokkhoz most vettem csak észre egyik nap.

Mivel most a szíj közelebb van az alátét kivétel miatt így ugye jobban kitolódik ahogy írtad is ezért nem forog 9000-et viszont így a fogyasztásod csökken meg végre jobban kell mennie. Nekem amúgy nem is jönnek be a multivarhoz adott 9grammos görgők túl nagy fordulaton jár a motor indulásnál is idegesít a 9.5-el sokkal jobb nekem, hogy előbb indul meg nem forog mint a szemét.

[ Szerkesztve ]

(#35497) Kolondrum


Kolondrum
félisten

5.2-es malossi görgőket tud valaki linkelni? 15x12-est.

(#35498) DigitXT válasza SzlobiG (#35496) üzenetére


DigitXT
félisten

:R

(#35499) DigitXT válasza Kolondrum (#35497) üzenetére


DigitXT
félisten

Leginkább 5,4 g-os találok a webshopjukban...

(#35500) Kolondrum válasza DigitXT (#35499) üzenetére


Kolondrum
félisten

ez a baj. 5.6 és 4.9 van most bent. A mediánja 5.25g.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.