Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Szólánc.
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Öregszem
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Nehezen megjósolható. Azért egy 50 ezer expó alatti halál még a belépő kategóriában is ciki egy géptől, a jobb gépeknél 100-150 ezer expó a megadott irányszám. Amitől persze elmehetnek 300ezerig is, meg ha gyári hibás a zár, bedöhölhet 4 ezernél is - ha ez garanciaidőn belül történik, akkor nincs is gond.
A kb. 15 ezer expó a hozzánemértés magasiskolája ebben a formában.
Egyébként attól, hogy meghalt a zár, nem kell kidobni a gépet, pár tízezer HUF-ért lehet benne zárat cseréltetni, és megy tovább. -
Joy001
tag
válasz Slowman #4950 üzenetére
Nem Fuji pólós volt Piros céges pólóba volt.
Nem kértem a véleményét jött, és mondta magától, mikor az E520-at meglátta a kezemben.
Úgy kezdte, hogy nem gondolom komolyan, hogy ilyen rossz fényerejű optikával ez megér 160k-t (mert náluk ennyi).Amit ő nagyon ajánlott az a Pana FZ38-as zajgenerátor (ez a saját véleményem), mert szerinte jó tömörítésű, és minőségű HD vidót csinál.
-
Joy001
tag
válasz Szten Márs #4951 üzenetére
Köszi.
Azért ezt már jobb hallani. -
Szten Márs
nagyúr
Gratulálok Nem tudom igényel-e bővebb kifejtést a dolog a fényerőről, az árról, annak hatásáról, bármiről, ha igen szólj
Most komolyan, szerintem baromi sok ember keres munkát, akár eladóit is, nem igaz, hogy nem lehetne olyat találni, aki legalább kicsit ért is ahhoz, amit árulnia kell. Vagy ha legalább nem ért hozzá nem okoskodik. Nem értem én ezt, ennyire nem érdekli a "nagyokat" hogy ki a fenét vesznek
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #4954 üzenetére
MM-ban csak akciós termékeket éri meg venni. Ami nem akciós, pl. fényképező, az sokszor drágább, mint szakboltokban, a kiszolgálás pedig -1. Nulla akkor lenne, ha tudom, hogy mit akarok venni és nem pofáznak bele. El kell felejteni ezeket az áruházakat komolyabb műszaki cikkekkel kapcsolatban. Tessék szaküzletben vásárolni, én mindenkinek ezt javaslom.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Szten Márs #4954 üzenetére
A mondat végét ügyesen lehagytam, de szerintem mindenki rájött, hogy úgy végződne, hogy "ki a fenét vesznek fel?"
Ijk: persze, ez így van, de azért nem kevés ember van, aki úgy gondolja, hogy ha már egyszer műszaki áruház, akkor oda megy be műszaki cuccot venni, és ha már műszaki áruházban dolgozó eladók mondják az okosságokat, akkor csak tudják, hogy mit beszélnek. És talán elvárható lenne, hogy így is legyen. Lényeg a lényeg: kíváncsi lennék, hogy éves, vagy akár havi szinten hány embert visznek el az erdőbe, és hány ember vesz végül sokkal rosszabb terméket, mint amit a "szakképzett" eladók segítsége nélkül venne. És persze, az a ráadás, hogy mindezt ráadásul még gyakorta jelentősen drágábban kapja meg, mint bármilyen szakboltban.
-
Joy001
tag
válasz Szten Márs #4954 üzenetére
Nem igényel bővebb kifejtést.
Sajnos nem csak a media-val van rossz tapasztalatom. De nem karom őket zapulni, úgysem vagyok vele előrébb.A fényerőröl írhatsz még, ha van kedved.
Vagy ha tudsz (nem tesztoldalakon) képeket ugyanolyan beállítással kit obival, és nem kit-el, azt megköszönöm. -
Joy001
tag
Egyébkén a media-ba én spec. azért mentem be, mert ott tudtam a kiszemelteket kézbe venni. Raktárkészlet sokszor nagyon szegényes.
-
Szten Márs
nagyúr
Kérdés, hogy mi az a "nem kit" Mert van ugye pár, nem kicsit különböző árkategóriás obi, ami nem kit.
Az Olympus kitobik a kitobik mezőnyében talán a legjobbak. Persze, ez is kitobi és csodákat nem kell várni, de vakok között a félszemű a király alapon lehet a dobogóra tenni.A fényerőről meg ugye: először is miért is jó a nagy fényerő? Azért mert azonos érzékenység mellett legtágabb rekesznyíláson rövidebb záridő használatát teszi lehetővé, magyarán rossz fényviszonyok között is van esély arra, hogy nem nyúlik meg a záridő, mint a gumi. Nade a kompakthoz képest, amit ajánlott, egy tükrösnél legalább két fényértékkel magasabbra lehet tekerni az érzékenységet, de azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük, hogy inkább többel. Magyarán egy DSLR F/4-ét egy kompaktnál legalább F/2-nek kéne kompenzálni, hogy esélye legyen, de még sokkal inkább jobb fényerőnek. Ha kettő helyett három fényértéket mondunk érzékenységben, ami szerintem bőven nem túlzás, akkor egy DSLR F/4-ét a kompaktnál F/1,4-el kéne kompenzálni. Ja és ha van elég fény és mindkettőt lerekeszelve is használhatjuk ISO100-on, akkor a kompaktnál hogy is megyünk alá x fényértékkel érzékenységben, hogy a képminősége ne legyen jóval roszabb? Hát igen nehezen
A másik pedig az elérhjető kisebb mélységélesség, magyarán az élességgel-életlenséggel való játékra nagyobb teret biztosít egy fényerősebb objektív. De mivel a kompakton ugyanolyan látószög eléréséhez jóval rövidebb valós gyújtótávolságú objektíveket kell használni, ez az előny is nemhogy elolvad, de egy DSLR-nél összehasonlíthatatlanul, döbbenetesen nagyobb terünk van a mélységélességgel játszani. Így kb. ennyi. -
Slowman
aktív tag
Persze ez tök normál, hogy tapizni bemegy az ember ilyen nagy áruházakba (MM, Saturn stb.), de ha egy mód van rá a vásárlást ezeken a helyeken nem kell erőltetni .
Amúgy meg nem hinném, hogy jobb képet tudnál azokból kicsikarni mikor gyűszűnyi szenzoruk van még a 4/3-hoz képest is. A Fuji-ba 1/1.6" ami kb 1/4-e az Olympus érzékelőjének, az FZ38-ba meg 1/2.35" az meg még az előzőnél is kisebb. Nos ez azért RnR . Tehát ezeknek a szenzoroknak a zajosodása kb ISO400 környékéig elviselhető. Meg nem utolsó sorban a mélységélességet is elbuktad mert ezekkel a kompaktokkal igen ki kell zoomolni, hogy legalább egy kicsit is homályos legyen a háttér. Így még ha jobb fényerejű is az optikája a kompaktnak akkor sem jutottál előrébb. A másik dolog, hogy ebben nem vagyok biztos, de ahhoz, hogy egy DSLR készített képet reprodukálj kompakttal, átlagosan 2 fényértékkel kisebbet kell megadnod - ez is valahogy a szenzorméretből adódik azt hiszem - , így megint elestél az állítólagos előnytől mert 2.8-4.4 a Pana és az Oly meg 3.5-5.6 ez asszem csak 1fényérték. Tehát az érzékelő nagyon fontos és így az Oly egyértelmű győztes ebbe a versenybe.
Csak hogy lásd a méretbeli különbséget [link] (bár ezt már linkeltem korábban).
Szerk.:
Már jóval hamarabb elkezdtem a hsz-t, akadt egy kis dolgom, mire befejeztem már Szten megelőzött és leírta a nagyját.[ Szerkesztve ]
-
Slowman
aktív tag
válasz Szten Márs #4961 üzenetére
Hát akkor meg abszolút oda az az előny amit az eladó mondott , mert még csak azt se lehet mondani, hogy kompenzálja azt a 2 fényértéket. És csak a zaj meg a mélységélesség bukta.
-
TeeJay
félisten
válasz Slowman #4962 üzenetére
nézd 2 hete vettem Nikon D90-t és szívbaj nélkül fel merem tolni ISO800-ISO1250-re ha szükség van rá miközben a tavaly vásárolt Canon A570IS kompaktom már ISO 100-on is olyan zajos fotókat csinál hogy nem is szívesen emelném ISO200-ra...
nem kicsit veri a DSLR még úgyis hogy a 18-105 kitobim "csak" 3,5-5,6 fényerővel rendelkezik míg a kompakt 2,6-ról indul, viszont a D90-re vehetek 1,8-as objektívet akkor meg aztán vége a kompaktnak
mélységélességről már nem is beszélek szóval soha többé nem fogok kompaktot használniMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Ijk
nagyúr
válasz Slowman #4960 üzenetére
A kompaktok arra jók, hogy verőfényes napsütésben, jó fényviszonyok között, pl. nyaraláson fényképezz vele, gyenge fényben kivétel nélkül az összes elhullik. Talán az LX3 a kivétel, a jó fényerő miatt, de már az is kompromisszumos.
Az m43 képezi az átmenetet a két rendszer között, viszonylag kicsi és sötétben már jobban használható. De a legnagyobb hátránya, hogy baromira kevés hozzá az üveg.
A dslr-ek pedig a mindenesek, bárhol, bármikor megállják a helyüket, a lényeg az obikon van helyzettől függően. Viszont cipelni kell.
Saját véleményem, hogy a bridge gépeket, szuperzoomokat elfelejteném. Verőfényes napsütésben távcsövezésre jók, esetleg még arra, hogy az ember pár év után dslr-re váltson.Ha nem akarunk sportfotózni és sokat belefektetni a fényképezésbe, viszont kell a képminőség, akkor szerintem a m43 egy arany közép út, nem tökéletes, de sikerült egy nagy rést betömnie a piacon.
Másik megoldás a dslr és nyaralásokra egy kis zsebkompakt, mert tuti nem lesz mindig nálunk a tükrös. Erre a célra tökéletesen megfelel egy kis 50k-s kompakt is, mert jó fényviszonyok között zéró különbség van köztük.
Dslr-ből meg szerintem ízlés kérdése mit vesz az ember, ott sincs szignifikáns különbség képminőségben, én inkább az ergonómiát és a kezelhetőséget tartom szem előtt./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
nyaralásokra én is mindig viszek kompaktot a DSLR mellett
így egyrészt ott lehet vmelyik gyereknél, és olyan képek is készülhetnek, amit én nem is csinálnék, másrészt oda is elvihető ahol egy DSLR útban van, ill. hülyén néz ki, kirí a környezetből (pl. étterem), de pár ezerért lehet vízhatlan zacsi is szerezhető kompakthoz, míg DSLR-hez csak méregdrága búvártok, ami ilyen célra nem éri meg
-
Slowman
aktív tag
válasz Degeczi #4968 üzenetére
Engem nem túlzottan érdekel, hogy furán néz ki a DSLR . Ha valakinek nem tetszik akkor ne nézzen oda, amúgy meg étterembe nem szoktam vinni mert mit tudnék fényképezni kajáló emberen kívül, az meg nem nagy kaland. Gyerekem még nincs, nyaraláskor is bárhová elviszem, soha nem korlátozott még a méret, nem zavar, hogy nehéz és nagy gép van a kezembe, vállamon kibírom inkább mint, hogy egy kompakttal kínlódjak. Persze megtudom érteni, hogy van akinek ez jobb megoldás.
Mikor elindulunk előveszem a gépet és majd ha hazaérünk elteszem, ennyi így gyorsabb mint bármelyik kompakt .
Gyerekeknél tök praktikus mert van vízalatti tok, zacsi akár időjárásálló alapból a gép és tudnak vele kattogtatni, és nem a "papa" drága több100k-s szettjét vizezik, sarazzák össze.
Szóval nekem a kompakt csak nyűg nem pedig praktikum még egy valami amit elő kell venni. És ez nálam tapasztalt útján forrt ki, mikor elvittem a DSLR-t és egy kompaktot egy többnapos kiruccanásra, és egyszer elő nem vettem a kompaktot. Általában nyugiba szoktam fotózni, vagy felkészülök ha pl. gyerek kutya akármi van közelbe és akkor nem is teszem el így nem maradok le semmiről. Ha már második valamivel vacakolok inkább egy régi SLR-el csinálom.Ijk: az a Micro 4/3-os rendszer - ha egyre gondolunk - nekem nem egy nagy megváltás. Baromi drága, és akkor egy E520 majdnem akkora és valamicske keresőd is van, több obi stb. Persze csajomnak ha gazdag lennék vennék egy fehér E-P1 -et, vagy E-P2-őt ha lenne fehér, de csak feketét láttam eddig, amúgy meg nekem minek a DSLR mellé . Soha nem vonzott se a videó, se a kis méret, se semmi - kijelzőn való komponálásból herótom van kompaktok után - , ebből a kategóriából az előnyök számomra nem fontosak és szükségtelenek. Nekem a lényeg hogy, legyen egy strapabíró jó vázam és pár jó obim, ennyi.
Akkor már lehet egy Canon G11 így másod kis kompaktnak, az komoly cucc. De majd ott van mint egy DSLR. Egyébként én még a Sony R1-re mondanám, hogy egy jó gép volt, frankó obi (átfogás, fényerő stb. hát csak CZ ) és akkor a érzékelő volt benn mint egy APS-C vázba. De az sem kisebb mint egy kompakt és idétlen tekergetős kijelzője van, a markolatán a vakupapus optikai tengelytől eltolva fura felépítés, egyedül a képminősége volt jó. Nem tudom elképzelni, hogy kényelmes lehetne az a gép .
Egyedül talán egy Leica ami el tudna csábítani a nagy DSLR vázaktól . -
Joy001
tag
Eldöntöttem. Megrendeltem az E520-at.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!Még egy kérdésem lenne, hogyan tudom az E520-ból előcsalni, hogy hány expozíció van benne? Szeretném ellenőrízni, mert jobb félni ......
-
Joy001
tag
Azért jó kompaktokkal is lehet viszonylag jó képet csinálni.
Én a saját Canon S3-al is elégedett vagyok (igaz ma már ilyet nem lehet vásárolni), de ennél nem műödik az, hogy előkapom és már exponálok is.
A jó kép érdekében azért "hosszas" állítgatás szükséges, vagy az, hogy pl. a gyerek aludjon, mert akkor kevesebbet mozog és ekkor egy hosszabb záridő segít a félhomályos szobában.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Slowman #4969 üzenetére
Hát nem mindenki szereti nyaraláson, kiránduláson cipelni a tükröst, ráadásul pl. strandon el sem tudod nagyon rejteni. Volt már hogy a 40 fokban cipeltem egész nap a D50-et, az első órában még fel sem tűnik, a végén meg már a pokolba kívánom.
A kompaktok képeit nagyon nem komálom, így vettem a Dp1-et APSC szenzorral, 70k-ért. Napsütésben remekül működik, sötétben képtelen fókuszt találni, de akkor ott a d50/人◕ ‿‿ ◕人\
-
t_a_m_a_s
addikt
Akkor te sem kevés fotós cuccal jársz nyaralni Egyébként és is úgy vagyok vele, hogy hamár fotó készül, akkor az a legjobb géppel készüljön. De azért egy kis szappantartó mindig kéznél van. Szinte az összes kép, amin rajta vagyok, azzal készült
Holnap majd jól beletépünk...
-
Mercutio_
félisten
válasz Slowman #4969 üzenetére
Majd, ha lesz 1-2 gyerek és asszony is többet beleszól a dolgokba változni fog ez nyugi
R1 az 1 kiló és méretben is akkora mint egy DSLR, és az AF-je se volt valami fényes, ahogy régebben utánaolvastam
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Slowman
aktív tag
válasz Mercutio_ #4975 üzenetére
"De az sem kisebb mint egy kompakt..." ez itt az akart volna lenni, hogy De az sem kisebb mint egy DSLR .
Szóval én is erre akartam célozni, hogy annak normális szenzora van, de sehova se jutottunk vele mert adtunk a sz@rnak egy pofont , méret és súlyügyileg is.
Abban, hogy ha lesz gyerek meg asszony és változni fog a véleményem erről nem tudok nyilatkozni, de elhiszem, hogy lesz ez még így se . -
Mercutio_
félisten
válasz Slowman #4976 üzenetére
Majd valami sörözésen mesélnek az érintettek
Nem véletlenül várok egy mikro4/3-szerű rendszert, ami megfizethető, és a pana-féle AF sebességét legalább tudjaEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Throme
veterán
Helló!
Kompaktról váltanék dslr-re, mint sokan mások .
Már egy ideje bújom a fórumokat, teszteket, ismertetőket.
Kizárólag belépőszint érdekel és hobbifotózás a cél (turisztikai látványosságok, táj, belső terek).Kérdésem a képstabilizátorral kapcsolatos.
A Sony csak azért szimpatikus mert beépített képstabi van benne, így objektív vásárlásánál ezzel nem kellene foglalkozni.
Canon és Nikon az obiba teszi ezt a szerkezetet, de nem mindegyikbe!
Így hiába van nagy választék, abban az esetben ha inkább képstabis objektívet érdemes venni!Kérdésem az lenne, hogy mennyire számít a képstabi a dslr világában?
Kompaktnál nagyon jól jön.Tisztában vagyok vele, hogy több mindentől függ! Engem a 17,18 – 70,85 tartomány és a 18 – 125,135 tartomány érdekelne (kompaktos 27-486 zoomátfogásról lemondtam hamar dslr-ben). Többnyire nappal fotózok és kézből, vagy párszor este, de ez utóbbi más tészta. Szürkület ritkább, de abba is belefutok.
Ja, és belépő géphez mérten az „olcsóbb” obik érdekelnek, olyan max 90e ft magasságig
Canon, Nikon gépekhez milyen obit használtok? úgy értem képstabilizátorost vagy nem?.Köszi a válaszokat!
T. -
Mercutio_
félisten
Pentaxban is a gépben van a képstabi és ugyanúgy hasznos, mint a kompaktoknál.
Lentebb linkelték a K-x nevű új gépet, ott van LiveView és videófelvétel is, hátrány, hogy csak a kijelzőn látszanak a fókuszpontok, a keresőben nem (de ha a középső fókuszpontot használod vagy a hátsó LCD-n is szoktál komponálni ez nem is gond.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
TeeJay
félisten
válasz t_a_m_a_s #4964 üzenetére
szerintem meg ezek a "18-X" 3,5-5,6 objektívek lazán hívhatóak kitobinak mert az olcsóbb vázakat ezekkel lehet megvenni általában...
Nikon 18-55, 18-70, 18-105, 18-135, 16-85 bár az már drágább cucc ugyanúgy mint a 18-200Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
egy sima 18-70 körüli átfogáshoz még kibírható ha nincs képstabilizátor, mert ezekben a gépekben bátran lehet emelni az ISO-t akár 800 vagy afölé is így meg elkerülhető az elmosódás. masszívabbak is a gépek, a szemedhez emeled meg amúgy is 2 kézzel fogod szóval kisebb az esélye hogy berázod mint a kompaktot.
inkább a fényerős objektív az ami jó ha van, mert bizony van sok helyzet mikor az kellene inkább mint a képstabi körülbelül 3 fényérték előnye
de majd a hozzáértők kiegészítenek mégMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Degeczi
nagyúr
attól függ, mit fotózol:
ha mozdulatlan tárgyakat, épületeket, akkor persze jól jöhet a stabilizátor
ha azonban mozgást, legyen az szaladgáló gyerek, vagy jármű, akkor túrót nem ér...
nekem emiatt egyáltalán nem szempont, így bármikor volt stabos obim idővel mindig eladtam, mert egyszerűen nem kellett - akkor meg minek, ha egy olcsóbb is megteszi (adott esetben jobb minőségben is, pl. 18-135 a 18-200 helyett)
-
forceberg
veterán
válasz Degeczi #4983 üzenetére
Teléknél jön igazán jól.. 300/450mm-t kitartani nem egyszerű, de nem lehetetlen. 1/50-1/100 elég lehet pl. egy állatra, de stabi nélkül nehéz kitartani. Verőfényes időn kívül meg 1/4-500 vagy annál kisebb záridőhöz meg. ált. magas ISO kell(az én tapasztalataim szerint).
Bár lekönyökölve elég jó hatásfokkal tartottam ki legutóbb 1/60 - 1/80-ra legutóbb a 300(450)mm-t.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
Ijk
nagyúr
Tökmindegy melyik márkát választod, ugyanis feltehetőleg kitet fogsz venni, és már minden kitben megkapod a vr-t ilyen-olyan úton. Nézd meg a belépő vázakat, mivel most vágsz bele ebbe a világba. Belépő kategóriában nekem a Nikonok és Pentaxok jönnek be.
Nikonnál pl. egy D3000 egy 18-105VR-el remek választás számodra, vagy esetleg olcsóbban a 18-55vr-el.
De legelőször menj be egy boltba és tapizd meg a különböző márkák tükröseit. Mivel képminőségben nincs jelentős különbség köztük, így a helyben bevizsgált ergonómia, és kezelhetőség sokkal többet ér számodra, mint a tesztek böngészése./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Throme
veterán
Először is köszi a válaszokat!
Mercutio_: Igen a Pentax és az Oly még, akik a Sony-n kívül stabit építenek a vázaba. Én 3 márkának a belépőit néztem ki magamnak, ezek a Sony, Canon és Nikon. Semmi bajom a Pentax-al, csak nekem nem jön be.
TeeJay: Ezért is szemezgetek a Canonnal. Jókat olvastam róla. Ha fel kell menni érzékenységben akkor jó a kevésbé zajosodó gép....
A kompaktomat (ultrazoom) is többnyire 2kézben tartom. Persze tele állásban szinte mindig.
Igazából egy 18-125 jó lenne. így az obit se kéne cserélgetnem.
Nézegettem már ezeket, de nincs olyan obi amiről valaki ne mondana rosszat. Nem csak a 100 rugó alattiakra, hanem még a felettiekre is.
Általában ezek 3.5-től indulnak nem pedig 2.8-tól.Degeczi: Szerintem a hobbifotósoknak van a legtöbb gondjuk! Ők (én is) mindent fotóznak igazából. Makrót (macro), házat (nagylátószögű), tájat, madarat faágon (tele). Ezért is keressük a kompaktokhoz leginkább hasonlító obikat és nem a fix fókuszos lencséket.
Profik beállnak valamire és ahhoz vagy elég egy obi, vagy sok obi kell nekik de azokat mind külön gépre rakják. Mármint ahogy én ezt el tudom képzelni...Olyat is olvastam valahol, hogy a dslr 3.5 az mondjuk kompaktban a 2.6, mert ennyivel jobbak a tükrös gépek objektívjei....
Bocs ha hülyeség!Ijk. már voltam tapperolni és közelebbről megnéztem párat . Nem hagytam volna ki!
Hát én még a Canon 1000D-t is jelöltként tekintem mert tényleg csak a belépők érdekelnek (max Canon 500D, Nikon D5000). Pont az 1000D-nél már csak IS nélküli (asszem az a régi) 18-55-el árulják.
Szerencsére nem sürgős a dolog (meg -10°-ban én nem szívesen fotózok), lehet megvárom, míg az 500D lemegy 150-re..... még befuthat a 2000D isJelenleg az információ begyűjtés megy, nem akarok "tök hülyén" belevágni.
-
Degeczi
nagyúr
ennek nem sok köze van ahhoz, h fix vagy zoom az obi, sőt: míg ha egy hobbifotós lemarad egy képről, hát na bumm, így járt, egy profi riporter viszont nem engedheti meg ugyanezt, ezért ritka, h eseményen (ahol nem garantáltan tud mozogni, és egy adott helyről kell végigfotóznia az egészet) fixet használna
stúdióban ugyanakkor persze teljesen jó megoldás a fix - de hobby célra is, ha olyan a téma
mindenesetre korábban nem a fixekről, hanem a stabilizátor szükségességéről volt szó
azt pedig könnyen eldöntheted -
Throme
veterán
válasz Degeczi #4990 üzenetére
én nem mondtam, hogy a profik fixet használnak, csak azt, hogy amire specializálódott az illető ahhoz választ lencsét (ez lehet fix, vagy zoom, feladat adja), vagy úgy néz ki mint a karácsonyfa, lóg róla vagy 4-5 gép, mert - ahogy mondtad - ők nem tehetik meg, hogy lemaradjanak 1 témáról is! Az obicserélgetésre sokszor nincs idő, vagy lehetőség.
...vissza a stabilizátorhoz...
Összegezve: az általam megjelölt max 18-125 zoomtartományban nem fontos a képstabilizátor. Érzékenység növeléssel lehet csökkenteni a bemozdult kép esélyét (figyelembe véve, hogy többnyire kézből fotózok). -
sanyixXx
senior tag
...vissza a stabilizátorhoz...
Összegezve: az általam megjelölt max 18-125 zoomtartományban nem fontos a képstabilizátor. Érzékenység növeléssel lehet csökkenteni a bemozdult kép esélyét (figyelembe véve, hogy többnyire kézből fotózok).hát ez erősen az attól függ... kategória. nem fogod ugyanazt az eredményt kapni iso emeléssel, elég csak a zajra gondolni.
másrészt a 125-ös vég már nem túl fényerős. rosszabb fényekkel az egekbe kell tekerni az iso-t.Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
rumos14
nagyúr
A Sony fórumban már beszéltünk, én Sony-t használok, de az általad nézett A330-cal kapcsolatban elmondtam, hogy mit tartok gáznak, a helyette javasolt A300-at is akkor ajánlanám elsősorban, ha az élőkép fontos szempont.
Sony esetén a megnevezett tartományra a keretbe beférő javaslatom a Sigma 17-70. kicsit drágább és rövidebb tele véggel bír, de amúgy nagyon jó a Tamron 17-50/2.8.
ha Nikon mellett döntesz, az árához képest elég jó obi a 18-105 VR.
Canon obikkal kicsit hadilábon vagyok, nem tudok olyat mondani, ami igazán megérné az árát (kitobit kiváltó obi). -
Szten Márs
nagyúr
"Olyat is olvastam valahol, hogy a dslr 3.5 az mondjuk kompaktban a 2.6, mert ennyivel jobbak a tükrös gépek objektívjei....
Bocs ha hülyeség!"Megbocsátjuk, de hülyeség - ebben a formában mindenképpen Olvass utána mi is ez a szám az objektívek mellett, mire is jó, mit mutat meg stb Elég fontos lesz, ha tényleg be akarsz lépni a tükrös gépek világába.
-
Szten Márs
nagyúr
Milyen árkategóriában is gondolkozunk? Az valami régi, téves beidegződés, hogy ha Canon, akkor alacsonyabb képzaj. Ez néha megállja a helyét, de többnyire hülyeség. Pl ha a belépőnél eggyel magasabb szintben gondolkozunk: Canon EOS 500D vs Sony A500 - nem lesz jobb zajban a Canon, a Sonynak az a 12MP-es CMOS-a baromi jól sikerült. Ha abszolút belépőszintben gondolkozunk: Canon EOS 1000D vs Sony A330, akkor valóban zajtalanabb a Canon, de nem azért, mert átlag felettin teljesít, hanem azért, mert a Sony A330 átlag alatti ezen a téren. Ez csak két kategória példának. Elnézést, ha már lett volna róla szó, most hírtelen nem látom, mindenesetre egy árkategóriát kifejezetten jó lenne tudni
-
Throme
veterán
válasz rumos14 #4993 üzenetére
Igen, a Sony fórumban már kérdezgettem ezt-azt. Unalmas lehet a "kompaktról váltok dslr-re" kezdetű hsz .
Én szerencsésnek tartom ezt a folyamtot ami elindult a tükrös gépek terén. Megjelent a belépőszint. 100k-hoz közel lehet venni ilyen masinákat. Másrészt kezdenek "elkompaktosodni". Hozzák a tükrös világból a jó képminőséget és pakolják befelé a kompaktoknál ma már alap video (videoknál AF) és újabban élőkép funkciót.
Azt sem tudom tükrös gépeknél mióta van műanyag váz. Belépőszint megjelenése hozta, vagy amúgy is volt ilyen.
Talán az A330 utódjánál kijavítják a kényelmetlen markolatot, de megtartják a - szerintem - tetszetős külsőt és a frankón skálázott belépőszintet. Persze pakolnak bele még valamit.Bármilyen gép is lesz végül, obik terén a 17-70 és 18-125 a szimpatikus (vagy Nikon 18-105).
Azt sajnálom, hogy nincs nagyobb különbség árban a kitobis és csupasz váz közt (utóbbi legyen olcsóbb ).
Kb 10-15 rugó. Ennyit megér egy 18-55-ös objektív ha nem is profi színvonal, de kezdőknek tuti. Mézesmadzag. -
Throme
veterán
válasz Szten Márs #4997 üzenetére
Dehogy kell elnézést kérni, én köszönöm, hogy foglalkoztok az általam felvetett témával is itt a fórumon!
Géppel kapcsolatban csak a "belépő szint" volt említve, obiknál a 90 rugós határ (de már látom a 18-125, az 95k ). Gép esetében nem szeretnék 150k fölé menni. És nem 1xre lesz gép + objektív vásárlás.A párosítással nem teljesen értek egyet (mondom ezt úgy, hogy egyelőre se gép se objektív , szóval ne bántódj meg).
Az 1000D, 450D, 500D mind CMOS lapkát használ a speckók szerint, csak az 500D-jére rápattintottak még +5MP-t (a 450D-re meg asszem +2MP-t), hogy ez jó vagy sem az más kérdés. Lehet csak a profibb obik használják ki, az olcsóbbaknál ugyan olyan lesz a képminőség csak nagyobb a felbontás.
Vagy nem így van?Amiben jobb lehet a Sony A500 vagy Canon 500D az a képfeldolgozás.
-
Szten Márs
nagyúr
"A párosítással nem teljesen értek egyet"
Ezt nem teljesen értem. Azonos árkategóriákat párosítottam össze Sonyból és Canonból. Ha az embernek van x pénze, akkor megnézi, hogy abból az x pénzből mit lehet venni az egyik és mit a másik márkánál, így ez az x megadja a konkurens modelleket, ha nem is kategóriára, de árkategóriára, azaz reálisan, vásárlói szemmel - gyakorta ezek sok mindenben különböznek egymástól, igaz, de pont erről szól ez a fórum, hogy ezeket kitárgyaljuk Szóval ezen nincs mit egyetérteni, vagy nem egyetérteni, jelenleg ezek vannak kb. azonos árban a két márkánál.
Az 1000D, 450D és 500D mind valóban CMOS-t használnak, de ezek is különböznek egymástól, nem csak a rájuk zsúfolt megapixelek számában, hanem sok egyébben is, valamint azért ezek a modellek egyéb, jelentős tulajdonságukban is különböznek egymástól. Az 1000D felépítése, keresője, AF rendszere azért elmarad a 450D/500D modellekétől, érződik, hogy más szegmensbe szánta ezt a gépet a gyártó, és ennek nincs sok köze a megapixelek számához - pl. az EOS 40D is 10MP-es, és az 1000D is, mégis fényévnyi a különbség a kettő között.
Egyébként a Sony A500 is CMOS-t használ, de én ezt sem tenném meg annyira elsődleges szempontnak, mint amennyire divat megtenni. Minden gépnek van egy zajszintje, dinamikatartománya, egyéb képminőségbeli tulajdonságai, amik egyrészt a szenzorból adódnak, másrészt viszont a képfeldolgozó rendszerből. Ezeket nem lehet - illetve lehet, csak összetetségükből fakadóan nem érdemes - képletbe rendezni, hogy ha CMOS, akkor jó, ha CCD, akkor rossz, hanem minden gépnél külön érdemes megnézni, hogy mit is tud a különböző szempontokból. Nem csak tesztekből és tesztképekből, hanem felhasználói visszajelzésekből és valós használatkor készült képekből.A tizensok megapixeles felbontásokat természetesen csak igencsak combos objektívek tudják igazán kihasználni, ettől függetlenül a képminőség rosszabb nyílván nem lesz, maximum jobb sem. Bár pár járulékos hatása van az objektívtől teljesen függetlenül is a nagyobb felbontásnak, ami a képminőséget némileg pozitív irányba befolyásolja - ez a képérzékelők felépítéséből következik, és itt sokan mások jobban értenek ehhez, mint én.
Sony A500 vs Canon EOS 500D: menj be egy boltba, fogd meg mindkettőt, néz bele a keresőjükbe stb... ha ez megvan, akkor gondold át, hogy melyik géphez milyen objektívek elérhetőek, milyen árban és minőségben, gondold meg, hogy mennyit ér neked a vázba épített képstabi, vagy épp a kihajtható LCD.
Nem egyszerre veszel gépet és obit? Ezt úgy kell érteni, hogy először a gépet sima, alap 18-55-el fogod venni?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest