Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Throme
veterán
Nem voltam elég pontos , de jobb is így mert valóban ott az LCD is, ahol szintén lehet pixelhiba...
Vásárlásnál erre is rákérdezek majd....
Írtad, hogy "minden érzékelőn vannak hibás pixelek", akkor ezek még nagyításban (pl A4-A3) sem látszódnak?
Csak azért kérdezem, mert egyébként mindenki menne a szervizbe, miután lőtt pár mintaképet.
Throme
veterán
És elhajtottak, hogy ott a garai, meg a szerviz? Nem szép tőlük!
Hol vetted, ha szabad kérdeznem?
Van egyébként pixelproblémád?
Degeczi
nagyúr
nem látszanak - mert már a gyárban kimappelik őket...
a szervizben is csak ezt a hibatáblázatot egészítik ki az azóta keletkezettekkel
az, h látszódik-e, a környezettől is erősen függ
ekkora méretben többnyire részletgazdag képet nyomtatsz, azon pedig általában nem föltűnő, csak homogén, sötétebb felületen
de tényleg gyorsan elintézhető dolog, és még a szervizelés előtt, otthon is könnyen javíthatóak a képek (mert ismét: általában csak kevés képen föltűnő, így az egyedi, kézi eltüntetés sem gond - bár egyébként automatizált megoldások is léteznek)
Dorian
félisten
Az enyémben már a menüben van egy ilyen opció (nem kell vinni sehová): Ellenőrzi, majd "kijavítja" a hibás képpontokat.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
rumos14
nagyúr
mivel írod a live view-t, hadd kérdezzek rá, hogy kompakt gépen megszokott módon akarod használni a gépet, állandó LV használattal? mert ebben az esetben az egyetlen márka ami szóba jöhet, az a Sony. 130k-ból tudsz venni egy A330-at ó minőségű kit objektívvel, 3 év garival. nézd meg ezt a gépet, ha felkeltette az érdeklődéset, írok róla többet, ha érdekel.
Degeczi
nagyúr
gondolom Oly, mert már a régi Olympus csúcskompaktomon is volt ilyen funkció
végülis egyszerű: zárnyitás nélkül lő egy hosszú képet, és ami azon nem fekete-közeli, az bekerülhet a hibatáblázatba
az enyém egyébként elég óvatos volt, nem mindent számított annak (valszeg pont azért, mert kompakt volt, ahol folyamatosan dolgozott, melegedett a CCD, és nem akart túl sok pontot hibásnak tekinteni. Egy DSLR-en már feltehetően egyszerűbb a helyzet)
mindenképpen szép gesztus tőlük - azzal együtt, h az esetek nagyrészében alaposan fölfújt problémáról van szó (gyakran olyan képekre panaszkodnak, amik sok mp-es expók és fölöslegesen magas érzékenységűek is egyszerre - amikor is természetes jelenség a hotpixelesedés)
a gyakorlatban ritka a komoly gond, amikor tényleg zavaró hibáról lenne szó - és akkor is egyszerű, gyors a megoldás
emiatt nem érdemes aggódni
rumos14
nagyúr
az Oly nem hosszabb záridőnél, hanem magasabb iso értéknél zajosabb. már ha egyáltalán tényleg az. az általad felsorolt gépeknél biztosan nem lóg ki a mezőnyből.
ugyanakkor ma már a Canon, Nikon képstabilizált kit objektívek is igen jók, sőt, a Sony is felzárkózott az új 18-55-össel.
szerintem menj el egy boltba, fogd kézbe a szóba jöhető gépeket, utána érdemes tovább boncolni a témát, mert lehet h kézbevétel, menük áttúrása alapján ki is zárod x vagy x opciót.
Dorian
félisten
Nem, Pentax K-x
Végülis egyik gépbe sem túl nagy varázslat belerakni ilyen funkciót.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
DV
senior tag
Koszi szepen a valaszod, en is ezt valasztottam a felsorolt nehany kozul.
Allando jellegu LV-re gondoltam, mint a kompaktoknal. Talaltam leirast a geprol a pixinfo oldalan, de ha van meg egyeb tapasztalatod, szivesen varom. Igaz, most meg nem tervezem a vasarlast, csak elkezdtem figyelni a piacot.
rumos14
nagyúr
helyesbítenem kell magam, természetesen a Pana G1 is szóba jöhet, kis túlzással egy cserélhető obis komapkt, az LCD kijelző ugyanúgy tudsz komponálni mint egy kompakt esetében.
tömören és velősen az A330 hátránya a nagyon rossz fogás, a túlságosan leegyszerűsített gombleosztás. + magas iso-n némileg zajosabb mint a többi hasonló gép.
DV
senior tag
A Pana G1-nek jobb a fogasa, mint a Sony-nak? Csak azert kerdem, mert volt mar a kezemben a Pana G1 par masodpercig a boltban, nem is nezegettem komolyabban, de nem igazan olvadt bele a kezembe, egy picit picinek ereztem. Igazabol baratnom szeretne DSLR-t az o keze kisebb, ezert meg a Pana G1 ujra szoba johet.
TeeJay
félisten
bocs hogy ezt mondom de ha veszel egy DSLR-t kb. 10perc után el fogod felejteni az LCD-ről fotózást mert milliószor jobb feeling az optikai keresőbe nézni és úgy lőni a fotókat mint egy képernyőről ami lehet hogy nem is színhelyes, plusz Live view esetén az AF is sokkal lassabb meg egyebek.
mióta megvan a D90 nekem azóta kb. kemény 2percig volt LV módban akkor is azért mert kipróbáltam milyen HD videót tud. soha többé nem használtam ezt a funkciót mert keresőből a legf@szább fotózni szóval szerintem te is rá fogsz cuppanni erre, illetve a full AUTO módot is el fogod felejteni ha rájössz hogy egy kis gyakorlással milyen király képeket lehet készíteni kreatív módokban. nem mondom hogy kapásból majd a full manuális módban fogsz alkotni de én pl imádom az "A" módot amikor én mondom meg a gépnek milyen rekeszértékkel szeretnék fotózni, tehát hogy kis vagy nagy mélységélességet szeretnék-e.
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
DV
senior tag
Ertem amit irsz, de nem hiszem, hogy a baratnom valaha is fog Manual modban fotozni, magamat ismerve viszont ki fogom probalni, amint meglesz a gep.
[ Szerkesztve ]
nesa
veterán
Szerintem a Sony LV ne hasonlitsuk a Nikon vagy a Canonehoz mert nem 1 kategoria a sonynal ugyan olyan gyors mert 2db ccd van benne .
Szerintem ezen a teren a sony megoldasa verhetetlen utanna jon az Oly es a tobbi ,de akinek ez fontos az csakis Sonyt vegyen mert ott valoban gyors osszehasonlithatatlanul barmelyik masik markaval .
Bar en is ugy gondolom hogy gyorsan lefog szokni rola es nemfogja hasznalni.
Joy001
tag
Azt közölték, ha mégsem viszem el, nem tudják eladni.
Edigital, de nem osztom meg melyik. Lehet, hogy ott sem minden üzlet egyforma. Dehát a pénz nagy úr.
rumos14
nagyúr
a fogása sztem jobb, azért, mert van rendes markoolata. sztme még egy ultrazoom-nak (pl. Pana FZ28) is jobb a fogása, mert normálisan meg lehet fogni. de próbáld ki te is, és ne csak lézbe vedd, hanem "szimuláld" a fotózást, tartsd kézben pár percig.
a Pana G1-gyel nekem az a bajom, hogy nagyon kevés obi van hozzá, és nem is olcsóak.
rumos14
nagyúr
bocs, de én nem szeretem az ilyen abszolút kijelentéseket. neked jobban bejön a kereső, meg a DSLR júzereknek nagy részének, de sokan szeretik az élőképet, mert pl. azt szokták meg, vagy kényelmesebb számukra. a kihajtható kijelző előnyeiről meg már beszéltünk itt is.
az auto meg P módot én is elfelejteném egy tükrös gépnél, sosem bíznám a gépre a rekesz megválasztását. egy kompaktnál kb. mindegy hogy f2.8 vagy F8 (mélységélesség és képminőség szempontjából), egy tükrösnél nagyon nem.
BiriBum
őstag
Azt meg szabad kérdezni, hogy miért rekeszelted le 5.6-ra? A "nagylátó" tartomány elején (36mm) elérhető az F2,7 is. A kis szenzor miatt képminőség és a DOF sem fog jelentősen változni, viszont nyersz egy halom fényértéket, ergo rövidebb záridővel, bemozdulás nélkül tudsz fotózni. A másik, amit nem értek, az a pozitív expokompenzáció - ez miért kellett?
[ Szerkesztve ]
Joy001
tag
A különböző rekesz értékek különbségeire lettem volna kíváncsi. Rekesz előválasztással, az érték változtatásával is (3,5-5,6) mindig 1 másodperces záridőt rendelt.
A pozitív expokompenzáció a sötét kép elkerülése végett.
Az edigital tegnap megszüntette a forgalmazását az E520 DZK kit-nek. Örülök, hogy nem vártam.
[ Szerkesztve ]
BiriBum
őstag
A pozitív expokompenzációt a gép hosszú záridő állításával éri el, tehát be fog mozdulni a képed.
Degeczi
nagyúr
normál esetben így van, hiszen magad választod meg milyen mélységélességet szeretnél, így 99%-ban tényleg az A mód jön be
ugyanakkor gyorsan változó helyzetben, nem szikrázó napfényben egy hosszabb obival aranyat érhet egy "okos P mód" is, ami figyelembe veszi a zoomobi aktuális gyújtótávolságát is, és ennek megfelelő zársebességet választ: amikor a tele tartományban jársz, ügyel rá, h ne mozduljon be a kép, nagylátó felé eltekerve már bátrabban választ hosszabb időt/szűkebb rekeszt
másrészt nyaraláson szívtam már azzal, h egy portré jellegű kép miatt tág rekeszt választottam - amit aztán úgy felejtettem a későbbi képeknél is, ahol már nem volt szerencsés ugyanaz...
(ez nyilván egyedi hülyeség, de amikor nem a fotózás a fő téma, másra is kell figyelni, velem legalábbis könnyen megesik)
a P ugyanitt azért jó, mert ha azt eltekerem tágabb rekesz felé, az csak ideiglenes beavatkozás, a következő bekapcsolásnál visszaáll alaphelyzetbe
Joy001
tag
Igen, de mivel aludt, kvázi nem mozgott, mindegy volt, hogy 0,5 sec, vagy 1 sec. a záridő, és így a rekesz állításával igyekeztem élesebb képet csinálni.
Degeczi
nagyúr
érdemes megpróbálni, mert lehet, h a kéz bemozdulás 1/2 mp-nél enyhébb lett volna
a kompaktok egyébként tipikusan f/4-nél már elérik az optimális élességüket, tehát nyugodtan bevállalható az egy blendényi nyitás (f/5.6->f/4, ami 1 helyett 1/2 mp-et adna)
Joy001
tag
Akkor f/4-től szűkebbel gyakorlatban nem fogok tudni élesebb képet csinálni?
Ez minden körülményre igaz?
Slowman
aktív tag
De biztos lehet különbség az f/4 és f/8 vagy magasabb (persze ha tudja a géped) értékek között, de az az élességbeli különbség annyira csekély, hogy nem éri meg azt a fényértékbeli csökkenést, vagy ISO emelést. Természetesen verőfényes napsütésbe lehet jobban jársz egy tájképnél az f/8al de itt és egyéb beltérben készített képeknél nem túlzottan indokolt.
ForRedGlory
félisten
Sziasztok!
Még új vagyok ezen a téren, amolyan hobbi fotós, szeretnék egy komolyabb masinát venni, de nem nagyon tudok választani. Még túlságosan utána sem néztem a dolognak, ha tudnátok ajánlani gépeket, akkor megköszönném. A videózás minősége nem létszükséglet, de jó lenne ha az is minőségi(bb) lenne. Eddig egy fényképező tesztet olvastam, az mondjuk meg is fogott: Olympus E-P1
Nem feltétlen szükséges ez a kategória, de ha olcsóbban közel hasonlót nem tudtok ajánlani, akkor lehet egy ilyenre nevezek be.
Degeczi
nagyúr
igen, kompakton fölötte általában már romlik az élesség...
5.6-on még persze nem tényező, nyugodtan használható, de f/8-on már valszeg észrevehetően, ezért is vannak többnyire ennyire korlátozva (bár mindez a fölbontástól és érzékelőmérettől is függhet: egy 6 Mp alatti modellnél talán még nem észrevehető ott sem, míg egy ésszerűtlenül nagy fölbontásúnál már igen)
BiriBum
őstag
Az én s3is-em hasonló szituációban jellemzően f4,5-5-nél adta a legélesebb képet. Érdemes belezoomolni egy pöttyet és nem a "nagylátó" 36mm-rel portrézni.
Próbáld még a saját szín beállításnál: kontraszt +1 élesség +1 telítettség 0 vagy +1, a színek maradnak 0-án. Továbbá érdemes eggyel kisebb méretben (M1) fotózni.
Az 5,6-os rekesz már DLSR szinten f11-13-nak felel meg, nem igazán jó portrézni.
Az f7,1 és 8 (maximum) nem igazán használhatók, ha extrém rekeszelés kellene inkább egy ND szűrőt érdemes elé tenni.
[ Szerkesztve ]
BiriBum
őstag
Mire szeretnéd használni? Táj, család vagy egyéb? Szerintem nem igazán éri meg az árát.
[ Szerkesztve ]
rumos14
nagyúr
amit te a P módra írsz, hogy okosan megválasztja a rekeszt a kézremegés miatti bemozdulás elkerülése végett, én az iso-val "helyettesítem". auto iso esetén olyan értéket választ a gép, hogy a reicprok szabály pont betartsa. amúgy nekem a kézremegés miatti bemozdulás ritkán "téma", sokkal inkább a fotó tárgyának bemozdulása.
ForRedGlory
félisten
Táj lenne a Fő, ami fényképezve lenne
Ha tudsz annál az E-P1-nél jobbat ár-érték arányban, akkor ne tartsd vissza magad
Joy001
tag
Köszönöm.
Még egy dolog eszembe jutott, ha a gép remegése kizárt (mert letettem), érdemes a stabilizátort kikapcsolni, vagy nem oszt nem szoroz (még nem próbáltam)?
Degeczi
nagyúr
sajnos nem tipikus, h "auto ISO"-ban figyelembe vegyék a gyújtótávolságot
Nikonok pl. nem foglalkoznak vele, csak egy általad megadott fix zárlimitet figyelnek, mondjuk 1/500-at, és olyan érzékenységet állítanak be, h ez az érték meglegyen
ez arra persze jó, ha a célpont bemozdulását kell elkerülni, de kézremegés ellen nem igazán, mert a tele vég miatt beállított limit fölöslegesen nagy a zoom rövidebbik felén
Degeczi
nagyúr
mindenképpen érdemes kikapcsolni, mert olyankor csak rontani tud a képen a stabilizátor
ugyanakkor tükrös gépnél fontos, h ne csak "letettem" állapot legyen, hanem stabil állványhoz csavarozás, mert különben a saját tükör és zármozgásától is bemozdul
BiriBum
őstag
Ha a video is kell, akkor szerintem a legjobb ár/érték arányú gép a Pentax K-x.
[ Szerkesztve ]
BiriBum
őstag
Egyértelműen ki kell kapcsolni, ahogy Degeczi kolléga mondja. Sőt, ilyen hosszú záridőnél 2s autokioldót használj a stabil alap (akár egy 1000Ft-os miniállvány) mellett, hogy ne mozduljon be a kép.
Joy001
tag
Mindig használom az önkioldót.
"Az 5,6-os rekesz már DLSR szinten f11-13-nak felel meg, nem igazán jó portrézni"
Lehet láma vagyok, de miért?
BiriBum
őstag
Vesd össze: az S3IS f2,7-8 illetve mondjuk egy alap Canon 18-55 IS 3,5-22 (38) rekeszelhetőségét.
A kompaktokon f8 feletti rekesz többnyire már csak beépített ND szűrővel oldható meg.
rumos14
nagyúr
csak a Sony gépekről tudok beszámolni, az A550 pl. úgy dolgozik, hogy az auto iso 200-1600 között mozog. sajnos felső limitet nem lehet beállítani, de az 1600 még elfogadható, szóval jó így nagyjából. "A" módban a záridőt úgy állítja be, hogy legalább a reciprok szabálynak megfelelő legyen, tehát pl. az 50-es fixnél (ami uegyebár ekv. 75mm) nem engedi 1/80s-nél hosszabbra. (ebben mondjuk sok logika nincs, mivel van vázba épített képstabi, de az 50-esnél nagyjából jó is így, 1/80s-nél jó eséllyel lehet a gyerkőcről bemozdulás mentes képet csinálni.) a példát továbbvive 300-os gyútávon 1/500s-nél hosszabbra nem engedi a záridőt, 100-nál 1/160s, stb.
Mákosmetélt
aktív tag
Sziasztok,
köszönöm a válaszokat!
Akkor d3000 helyett d5000-et ajánlotok inkább, az viszont 170e egy obival. Ezt akkor szerintem kilövöm.
pentax k-m helyett k-x ajánlotok, ez van is 149e forintért egy obival.
és akkor még maradt az olympus 520-as ami 110e Ft 1 obis kittben.
(habár most még ezen is megakadt a szemem 130e Ft-ért:
OLYMPUS E-450 DZ Kit + 14-42 + ED 40-150 mm)
Azt hogy az e520 hosszabb záridőnél hotpixelesebb (azonos iso-n használva a többi géppel d60 és k200d) a pixinfo-s tesztben olvastam.
Még egyszer átolvasom a teszteket aztán meglátjuk..
Üdvözlet!
Éljenek a nyulak!
nesa
veterán
Jo gep az E-450 is de abban nincs beepitett stabi, ha kesobb szukseg van ra akkor olyan obit kell venni hozza ami stabis (LEICA)
Joy001
tag
Néhány helyen az E520-at is megkapod még két kit obival 130 ezerért. Szerintem jobban megéri ezt a pénzt mint a 450.
A hotpixelekre pedig van benne szűrés.
[ Szerkesztve ]
Pulsar
veterán
520-ban vannak jó kittek:
Mákosmetélt
aktív tag
Sziasztok,
köszi még egyszer!
Edigital: hahaha e520 dupla kittben kifutó termék? voltam náluk személyesen is tegnapelőtt: már nincs, már nincs..
Most meg megint lehet kapni ugyanúgy 130 e Ft.
Igen van hotpixel szűrés bennük, most oly sp 500 Uz gépem van és ebben is van és nem is a buta fajtából
Ugyanúgy mint az E szériában a jelenlegi gépem is 2 képet készít és azok alapján dönti el mi hotpixel, mi nem. Csak egy hosszabb éjszakai expo-nál az 2x annyi idő
Boldog Új Évet mindenkinek!
Üdv.
Éljenek a nyulak!
Degeczi
nagyúr
hosszabb (több perces) éjszakai képnél erre minden váznál rákényszerülsz, ez az érzékelők természetes velejárója
különbség abban van, h sok típussal a relatív rövidebb éjszakai képeknél (mondjuk 30 mp alatt) még el lehet boldogulni enélkül is, másoknál viszont már ott is érdemes ezt a 2. expós hotpixelszűrést használni
johnjohn
addikt
CSAK akkor ajánlgass valamit, ha tuti tipped van, 0-napos, 0-hozzászólásos újonc azt írogat amit akar. Ha a cucc az övé, hogy lehet, hogy nem tudja, hány expo van benne ?
máyköl
veterán
Ezt később írta, hogy nem tudja hány expo van benne, de sok. Megfelelő leellenőrzéssel meg lehet venni nyugodtan, attól még, hogy újonc... A Camera Kft.-nél kell vele találkozni, és pár perccel előbb odamenni, és beszélni az eladóval, hogy mi a helyzet. Gépet szeretnél venni, nézze már át pls a gépet, érdemes-e megvenni. Én is ezt tettem, rendesek voltak, átnézték. Ha az eladó azt, hogy jó, semmi baj nincs vele, és 20k alatti az exposzám, szerintem nyugodt szívvel meg lehet venni.
johnjohn
addikt
Azt, hogy valamit hogyan kell megvenni, az elmúlt 40 évben megtanultam, Én arra céloztam, hogy ha Te ajánlasz valamit, akkor ismerd is az eladót, vagy a gépet. Vaktában ajánlani valamit egy hirdetés alapján nem túl jó ötlet.