Szerintem igen, de elhanyagolható.
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
Szerintem igen, de elhanyagolható.
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
A dxo mérései szerint az ISO200 marketinges hókusz-pókusz, valójában csak ISO100. De amikor a többség a max ISO-ra éppúgy gerjed mint a megapixelekre, akkor ha lehet egy kicsit csalni, simán megteszik a gyártók. Vagy csak a dxo nem tud mérni
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Vagy csak: làttad nàluk akàrhol megemlìtve, miből szàmoljàk az ISO-t? SOS szerint, vagy REI szerint? (előbbit nem érdekli a szenzor AD àtalakìtàsi karakterisztikàja, csak a teljes telìtődés 0.461-szeresét osztja lux-szekundummal, utòbbi pedig a teljes kép alapjàn definiàl)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
Ennyit találtam az oldalukon a mérési/számítási metódusról.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Előző konkrétan az ISO ez pedig a szenzorra vonatkozó összes paraméter leírása.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Egy gyors kérdés:
SONY Alpha 6000 vs. Panasonic Lumix G DMC-GX80K?
Ebben a topikban Pana, nyilván
De nincs egyértelmű válasz, van amiben az a6000 jobb, van amiben a GX80.
[ Szerkesztve ]
Mert hogy a Sony APS-C?
Videó nem érdekes, csak a képminőség...
[ Szerkesztve ]
Akkor Sanyi. Viszont nézz néhány objektív tesztet is, mert az is belezavarhat a képminőség képletbe... no meg kérdés az is, hogy milyen témára kell, mert statikusra talán inkább pana, abban valszeg a szenzorstabi többet segít ilyenkor, mint a sony jobb magas iso-ja.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Magas érzékenységen jobb a Sony szenzora, és követő AF-ben is erősebb. A Pana mellett szól a képstabi és a jobb minőségű, szélesebb objektív kinálat (incl. kitobjektív is)
[ Szerkesztve ]
Olympus E-M1 II: ISO Low (approx. ISO 64) vs Base ISO
Itt lathatoan tobb a reszlet a Low ISO beallitassal. Azt irja a teszt, hogy kisebb a dinamikai tartomany, de ha a tema ezt megengedi, akkor erdemes hasznalni (felteve hogy valaki JPEG-ben fotoz).
[ Szerkesztve ]
Én erről lemaradtam .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Nyilván nagyobb szenzor (pláne, hogy Sony gyártja) akkor jobb képminőségre számíthatsz. Egy kicsit színesebb, egy kicsit kevesebb a zaj magas érzékenységen.
Viszont szerintem rendszerben gondolkodj és ne ebben a két gépben. Mindkét fényképező jó, de miket szeretnél fotózni? Ha az esetek 99%-ban nem mész iso800 vagy iso1600 fölé, akkor zaj tekintetében nem igen fogod megérezni azt, hogy nagyobb szenzor van a gépedben és ez egyre inkább igaz lesz. Valamint (szerintem) a Panasonic (és az Olympus) objektívek hihetetlen jók, még az olcsóbb szegmensben is. Sony-nál ez nem így van. Ami még nagyon tetszik ebben a rendszerben, hogy több olcsóbb objektív csepp és porálló, viszonylag olcsón össze tudsz hozni egy viharban is használható szettet, ha esetleg ilyen igényeid is lennének.
Szerintem írd össze, nagyjából mikre lenne szükséged, nézd meg az ár/érték arányt és amelyiknél jobb jön ki, azt válaszd.
Ellenpélda: ha például hajlandó vagy nagyon drága objektíveket venni, azok jók lesznek a Sony full frame gépeihez is és később tudsz fejlődni abba az irányba is.
Le bizony tegnap volt a bemutató, ronda egy kopoltyús dög, meg termetes is.
Ja, bűnronda . Viszont végre átlagjúzer számára is elérhető a raw videó és gondolom ezután már a panny-sonynak is meg kell lépniük.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Nekem is ez ugrott be, hogy remélhetőleg a nagyok is lépnek majd valamit. Ha az árak esetleg csökkennének, el tudom képzelni, hogy lesz majd egy fotós és egy videós gépem. Mondjuk 1-2 éven belül.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok én telhetetlen, nem akarom hogy új géppel szenvedjenek, elég lenne csak egy cineraw firmware frissítés a panámra
Amúgy meg a gh5s-be tehettek volna ilyet.
Üdv! Offba teszem: 4/3-os objektívet szándékozok venni, használtan. Elég, ha elviszem a m4/3-os gépet, adapterrel, vagy vigyek szerintetek 4/3-os vázat is?
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
Az a géptől függ. PDAF támogatás csak az Olympus pro vázakban van. Ha utána m4/3-on akarod használni, akkor vidd amin használnád, hogy még a vásárlás előtt kiderüljön, együtt tudsz-e élni a lassú autófókusszal.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Ok, nem a sebességet, hanem az állapotát akarom ellenőrizni. Azt hiszem a 4/3-nál maradok, az E-3-t viszem.
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
Srácok, hülye kérdés, nem megkövezni, de ha az O30mm makró mellé teszek egy pl 10mm afes közgyűrűt, akkor az változtatja-e a fókusztavot vagy csak a kozelpont fókuszra van hatással?
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
A látószöged szűkebb lesz, de nem fogsz tudni távolabbi témákra élességet állítani!
asszem értem...
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
Engem se kövezzetek meg, de leírom néhány napos tapasztalatomat a fiamtól kapott Canon 700D+50/1,4 obival.
Tudom, hogy kicsit off, de teszem mindezt azért, hogy eloszlassam azokat a kételyeket, amelyek felmerülnek egy rendszer váltás vagy simán vásárlás kapcsán.
Bocsánat, de nekem mindig valami olyan érzésem volt, hogy jó gépek az M4/3-ok , de azért mégsem DSLR.
Azt gondoltam, hogy jól néznek ki ezek a kis gépek, de azért képminőség, meg egyéb téren nagyon elmaradnak a tükrösöktől, vagyis hogy az egy szinttel feljebb lévő kategória.
Lehet hogy ezzel a néhány nappal még nem kellene határozott véleményt leírnom, de nekem az az érésem, hogy az M4/3-ok semmivel nem rosszabbak mint a tükörreflexes társaik.
Persze a bokeh....hát azon jobban érvényesül.
Nekem például a rossz szemem miatt az EVF jobban bejön mint a DSLR keresője.
A képminőségben nem láttam különbséget még pixel kukkolással sem.
Amit tapasztaltam, hogy amig a MILC-el a legnagyobb rekeszen is lehet éles képet csinálni, addig a Canon 50/1,4-en ezt nem tudtam realizálni.
De lehet hogy ez az én hibám.
Sokáig gondolkoztam a rendszer eladásán és a DSLR-re váltáson, de azt hiszem most hogy valamelyes megismertem a DSLR rendszert mostanában nem lesznek ilyen gondolataim.
Nyilván ez a vélemény privát, lehet hogy a tapasztalatlanság is benne van illetve nyilván nem igaz a FF-re , mert azt nem ismerem.
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
Gx80-nál meg lehet oldani, hogy videó alatt, manuál fókusszal a belenagyítás segéd ne tűnjön el felvétel indításkor és kisebb méretűre állítsam az alapértelmezett nagy téglalapnál?
Valaki megpróbált Pana gx80-al valami "olympusos" színvilágot kreálni és ha igen, sikerrel járt? Jól jönne egy-két tipp, mert kezdem feladni.
Az ezeréves E-P1-t váltotta, ez volt a legjobb ár/érték arányban úgy éreztem, de amíg az Olympusnál kimentem, lövöldöztem, hazajöttem és semmit vagy csak nagyon keveset szöszöltem (az egyébként tök barátságos Olympus Viewerrel) és máris olyan képeket kaptam, amilyeneket szerettem volna, addig a gx80 esetében kimegyek, hazajövök és nincs időm újra kimenni, mert órákat szenvedek a gép előtt, hogy valami értelmes színvilágot kapjak.
Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy nehezen kezelem ezt a Silkypix nevű csodát, nekem tényleg csak pár beállítást kéne hogy tudjon, mint a faék egyszerű Viewer.
Úgy érzem, hogy sokkal kevésbé veszem szívesen kézbe a gépet emiatt, így bevallom férfiasan, szívesen fogadnék tippeket, trükköket még a nyári akciózás előtt...
Miért nem E-M10 II-t vettél, ha az Olympus színvilág OoC jpg jön be?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
8 hónappal ezelőtt 165.000 Ft-ért jutottam hozzá a 12-32-es objektívvel, teljesen újonnan, boltból. Akkoriban az E-M10 II kicsivel drágább volt és nem a jó kis 12-32-vel hanem az oly rosszabb kitobijával. Mivel az E-P1-hez is csak a kitobim volt, így örültem, hogy végre van ekv. 24mm-es objektívem és úgy gondoltam, hogy idén fejleszteném a rendszert, vennék még 1-2 üvegeket hozzá.
Szóval összességében úgy éreztem nagyon jól járok vele, olcsóbb, jobb objektív jár hozzá, papíron pedig még tán többet is tud az E-M10 II-nél. Most, hogy több időm van elővenni, nézegetem, de egyenlőre nem tudtam megbarátkozni vele.
Nem szeretném eladni mert buknék rajta, biztosan én vagyok béna/türelmetlen.
PiP-re gondolsz? Szerintem olyat nem lehet, ezen és G6-on se sikerült maradásra bírni. (Most fedeztem fel, hogy az első tekerővel, kb pixelenként lehet szabályozni a fókuszterület méretét.)
jaanoo89: Mercutionak igaza vagyon. Hányas Silky? Ugyan olyat nem fogsz tudni összehozni, csak hasonlót. Próbáltam mindennel, egyik srác küldött GX80 és EM10 portré fotót, ugyan arról. Valami mindig különbözött, pedig nagyon sok időt eltöltöttem a csúszkákkal, programokkal. Még kipróbálhatod az új ACR-t és C1-t. Szerintem jó színeket lehet velük elérni, de minddel más lesz mint az Oly.
Lightroom. Olyan színvilágot kreálsz benne amilyet akarsz.
(#86232) MrChris: Igen. Elindul a videó és eltűnik. Ráadásul túl nagy a legkisebb mérete is. Sokat kitakar a komponáláshoz. Arra gondoltam, hogy képközépre (aranymetszéshez) beállítanék egy kis négyzetet és ott is hagynám. Sajnos az élkiemelés teljesen hektikusan jelenik meg. Témafüggő a használhatósága.
[ Szerkesztve ]
(#86233) hibavissza:
Ettől félek. Én csak fotózni szeretnék, persze RAW-ban amit általában 0 hozzányúlással exportálok jpg-be és megy fel webre, vagy nagyon pici mókolás után. Tőlem egy LR vagy ez a Silky nagyon sok időt vesz el.
Régen megpróbáltam az Olympusnál is állítgatni ezt azt, pár óra után azt láttam, hogy nem is kaptam jobb eredményt annál, mint amikor 5 percet foglalkoztam vele a Viewerrel, így hagytam ezeket a mindentudó szoftvereket. Egész nap programozok, a fotózással pihenek kinn a szabadban, nem akarok túl sokat gép előtt ülni még emiatt is.
Azt hittem, kicsit legenda kategória ez az Olympus/Fujinak milyen jók a színei mondás, de ha a többi géppel tényleg órákat kell szöszölni a számítógép előtt, akkor eladom és veszek egy Olympust. Persze a 12-32 marad, az nagyon bejön.
[ Szerkesztve ]
Köszi! Nem tudom a verziószámot fejből és nem vagyok a gép előtt, de 2017 júliusában tettem fel, akkor a legújabb verziót.
Szerintem a legutolsó Lightroom/ACR alap beállításon is teljesen jó színeket kreál a Gx80-ból. Próbáld ki. Szokd meg. Valaki az Olympus harsányságát, af rendszerét nem kedveli. A Fuji vízfestékez és méregdrága. Ritka szerencsés aki az aktuális vázával maradéktalanul elégedett.
Amúgy, ha nem kell az UHD videó, kizárólag fotóra nem volt egy szerencsés választás. Nem a te "készülékedben" van a hiba.
egyik srác küldött GX80 és EM10 portré fotót, ugyan arról. Valami mindig különbözött, pedig nagyon sok időt eltöltöttem a csúszkákkal, programokkal.
3D LUT Creatorral szinte bármit lehet reprodukálni.
Amennyi haszontalan időt eltöltesz a piszkálással azt nyugodtan bukd el a cserén, még pár tízezer is kevesebbet ér mintha összeadod a hiába való óraszámot. A Viewert annak idején arra használtam, hogy a WB-t helyére tegyem, meg esetleg egy kis expó korrekció, te ezzel jársz a legjobban.
Én most a Fujival küzdök Pana ellenében. Eddig nincs az a wow és hogy hűha most már nincs csúszkázás.
hibavissza: Lehetni lehet kreálni, csak egyszerre egy gépet használnék, nem akarok taranis mélységeibe elmerülni.
Azzal sajnos nem értek egyet, hogy ACR-el bármilyen színt el tudnék érni. Például ez a képpár ugyan az a raw, felül a C1, alul ACR. Megfigyelhető, hogy a sárga kis flakon az sárga C1-ben, míg ACR-el van egy vörös stihje amit ha korrigálok elbaxxa az arcbőrt, mögötte a vörös pedig elmegy narancsba. Nem lehet olyanra húzni, se profilváltással. Alsó képen a ruha kékjében pedig van egy kis döglöttség, amit szaturációval se lehet eltüntetni, mert nem a megfelelő árnyalat. A bőrön is lehet látni ami árnyék felé fordul ACR-ben döglődni kezd, bejön valami lila. ACR-el semelyik profillal nem lesz telibe sárga a flakon. Meg az egész olyan döglődős, ha emelem a színt csak egyre rosszabb lesz. Nem csak az a lényeg, hogy az sárga legyen (mert az a flakon tényleg citrom sárga), hanem ilyen kis dolgok összessége miatt módosulnak az árnyalatok a különböző programokban. A tapasztalatom az, hogy van olyan kép ami egyikben vagy a másikban néz ki jobban, kültérben az ACR általában jobban teljesít, ebben az esetben a C1 nyert.
Nekem ennyi színezet eltérés bőven elfogadható a megszokott és gyors kezelésért cserébe. Vörösebben is egy sárga flakon marad. A szürkésebb bőrszín pedig nem változtatja meg a személyt és kifejezését. De értem mi a gondod. Párszor már nekifutottam raw konverter programoknak, de annyira bénák a Lightroom/ACR-hoz képest, hogy hamar töröltem őket. Lehet futok egy kört, megnézem mennyit fejlődtek.
[ Szerkesztve ]
Létezik, hogy a fényképezőgépem vagy az objektívem "rövidlátó"? Többször megfigyeltem, hogy a távolban lévő dolgokat, eléggé életlenül képezi le. Közeli képeken (pl. portré) sokkal jobban látszódnak a részletek.
Nézzétek ezt a 100% cropot. 25mm (avagy 50mm) fókusztávolság, ISO-200, 10-es blende 1/80s záridővel, a tó túlartján lévő (a cropban is látszó) fákra helyezett autofocus.
Rosszul csinálok vmit?
[ Szerkesztve ]
Segítséget kérnék objektív kiválasztásában.
Pana G-7-re kellene objektív, de annyiféle van és még ott vannak a Olympus objektívek is...
A lényeg, hogy már ott elakadtam, hogy fotózni és videózni is szoktam és ezekhez célszerű külön venni inkább vagy inkább egy jobb obi legyen? A videóhoz érdemes PZ-t választani?
Amire használnám portré és rendezvény fotózás, videózás és tájképek, esetleg néha makró.
Jelenleg a hozzá adott 14-140 van és egy kis 14-42 PZ, de ezzel nem vagyok túl elégedett...
Ja a legfontosabb az ár, 2-300e ből jó lenne ha kijönne újonnan!
A témában jártasak kérem konkrét típust is írjanak, hogy össze tudjam hasonlítani.
Előre is nagyon köszönöm!
1-2 dolog:
- a téma nagyon aprólékos. Ez nem annyira leképezési, mint inkább rögzítési probléma. A Bayer rács miatti interpoláció sajnos elvisz a részletekből, ami ilyen helyzetekben már látszik
- blende: picit nyiss a blendén. Nem tudom, milyen obit használtál, ha fixet, akkor 5,6, ha kitobi, akkor mondjuk 6,3, de ennél lejjebb ne rekeszelj, mert a diffrakció már inkább ront a képen
- és ezzel párhuzamosan a záridő: az a blende nyitásával rövidül, amivel elkerülhetőbbek lesznek a nagyon minimális bemozdulások, berázások is
- stabi: ha be volt kapcsolvan kapcsold ki, inkább nagyon stabil légzés, géptartás. Vagy állvány
- pára: víz fölött fotóztál, valamennyi pára mindig lesz, ami csökkenti a kontrasztot.
Beráztad. 1/80 amúgy a leginkább shutter shock veszélyes A 10-es blende is túl van a diffrakciós határon. 16 megás mft szenzoron 6,3-tól indul és 9 fölött már jól látható a rombolás. Ahogy előttem írták a stabit is kapcsold ki.
Csináld meg ugyan ezt a képet állványról, e-shutterral, min. 1/100-as (inkább 1/320) záridővel, f7,1-en, szélcsendben. Ha akkor is homály, akkor hibás az objektív.
(#86241) yoli666: makróra, portréra Oly 60 f2,8. Videóra, általánosnak 12-35 f2,8 mkII. Tele Pana 100-300.
Ha eladod a mostani két obit és hozzáteszed a 300 ezret okosan még ki is jöhetnek a számok.
Én videóra vennék egy gimbalt is.
[ Szerkesztve ]
Létezik elérhető árú gimbal MILC-hez?
12-35, vagy oly 12-40
Írj kérlek erről a blende témáról kicsit részletesebben, lehetőleg láma nyelven, mert én az vagyok.
Tárgyfotókat csinálok a blogomba, viszont én az E-PL5 gyári kitobijánál a képeket az elérhető legmagasabb blende értéken csinálom (talán f22), hogy minden része "éles" legyen a fotózott terméknek. Akkor most ezzel hibázok? A képeket kb. 30-60cm távolságból készítem. Állványon van és 12 másodperces késleltetéssel, hogy ne mozduljon be, záridőt a fényviszonyoknak megfelelően állítom be, iso fix 200-on van, mivel elég jól meg vannak világítva a cuccok egy "photobox"-ban.
Mivel tudok még tovább javítani a képek minőségén? Sajnos én sem találom őket "penge" élesnek, sem autofókusszal, sem manuál fókusszal.
⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐
Fényelhajlás a jelenség, ami nagyon szűk rekesznél már lágyítja a képet. Ekkora érzékelőméret mellett F5,6-F8 között van az a határérték, ami fölé csak akkor menj, ha a fényviszonyok, vagy az elvárt mélységélesség ezt indokolja. A te témádnál nehéz megtalálni a helyes egyensúlyt, de alapvetően az elmondható, hogy próbálgasd, hogy mi az a legtágabb rekesz, ahol neked még jó a mélységélesség.
Nézz utána a "focus stacking" témanak a neten, az kell neked az f22 helyett.
Kinek mi az elérhető. Én sajnálom rá a 100-150 ezret.