- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Steven: Sokat utazó kávéfüggők ide!
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #33094 üzenetére
Teljesen mindegy miként hirdetik magukat, az alapvető fizikai különbséget nem lehet áthágni. A kijelző egy fényforrás, ő szolgáltatja a fényeket (összeadó színkeverés). A jármű festése pedig kivonó, amikor a környezeti fényt elnyelik, és csak az a fény pattan vissza, az jut a szemedbe, amit nem nyelt el.
A "számítógépes színkeverés" meg jó marketing értékkel rendelkezett régebben. A monitoron látható színeket nem lehet egyértelműen és pontosan átalakítani valódi festékszínné, rengeteg korrekcióra van szükség. Nem mindegy a felület sem, és még milliónyi más dolog.
Arról nem is beszélve, hogy az RGB színtér sokkal korlátosabb (a nyomtatóknál használt CMYK még annyira, vagyis inkább azt mondanám nem pontosan fedik le egymást).Festékeknél sokkal több lehetőség van pl. mattsággal, csillogással játszani, hogy csak a legegyszerűbb példát mondjam arra, mit nem tud visszaadni egy statikus monitor. Vagy vegyük az arany csillogását, az se egy homogén szín, ami egy RGB színnel megfeleltethető lenne. Ha a roller festését megfigyeled, az is tele van finom csillámporral, ezt sem lehet egyetlen RGB színnel megadni.
-
-
enginev3.0
félisten
válasz
xandrush0831 #33092 üzenetére
Fogalma sincs miről beszél, nem kell vele foglalkozni
Egy idegesítő "tag" aki a tényekkel ellentétben a saját hülyeségét tolja csak -
-
lemmy71
őstag
Rendeltem egy ilyen lakatot pár órával ezelőtt még 6300ft volt az ára, ingyenes szállítással
Egy két YT csatornán jókat mondanak róla, bár azokat a német amazonról vették, dupla árban
Holnap hozza a dpd a rollert, még nem ér ide az új lakat, addig kap a lányom, egy bitang vastag, sodort bicikli lakatot -
-
vigyorgó
tag
Akkor valószínű hogy elkalkuláltam. Ahogy írod nem számoltam bele a visszacsatlakoztatásnál szökő levegőt.
Köszönöm a hozzászólásod holnap korrigálom. -
Aaron14
őstag
Na az F3 Pro-m első felfüggesztése elkezdett nyikorogni.
Erre van valami megoldás?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #33077 üzenetére
Mint kiderült 0.6 bar megy ki a lecsatlakozásnál.
Nem tudom, hogyan állapítottad meg, visszarakásnál több szökik vagy szökhet, mint amikor hirtelen lekapja az ember. Amikor visszateszed, a kerékből visszatölti a csövet levegővel. Meg az sem mellékes, hogy a benzinkúton a hordozható légtartály van, vagy a hosszú csöves megoldás, ami aránylag sok levegőt visszanyel (a roller kis kerekéhez képest).
Simán elképzelhető ilyen eset:
- Leveszed (nagyon fürgén): mínusz 0,1 bar
- Visszateszed: mínusz 0,5 barDe az nem 0,6 túlfújást jelent, vagy nem tudom, hogyan gondoltad, mivel kicsit soknak tűnik, saját tapasztalataimhoz képest.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #33087 üzenetére
Az majdnem nyilvánvaló, hogy kész festékek között pont olyat nem fogsz találni.
Autófényezők tudnának erről pontosabban nyilatkozni, pl. ott van a Mazda ikonikus Soul Red festése. A sötét alapozó után még legalább 2 kevert színt fújnak fel több rétegben. A felső átlátszóbb réteg és az alatta lévő csillogó réteg együttesen eredményezi azt a hatást. Van mélységük.Ugyanígy a rollerek színeinél is kevert festéket használhatnak, nem egy homogén szín az egész, hanem különböző struktúrájú és színű részecskék keveréke. Mint a gyöngyháznál is.
-
válasz
PociAti #33085 üzenetére
Megnézem ezeket a megoldásokat is köszi, korábban ezt a választ kaptam:
Aral szabvány leginkább Európában használt. Kínaiak nem ez alapján színezik a rollereket ezért nehéz megtalálni a megfelelőt. Ráadásul a fújt és a szinterezett festés között mindig látszani fog a különbség. Ezért ha hasonló a színezés a festés után mint a gyári, akkor az már jó.
Ma kb a festékboltban is azt mondták, hogy ugyanolyan nem lesz.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33084 üzenetére
Sírok...
Amúgy azt nem értem, hogy miért gondolják, hogy a HEX az valami más lenne, mint az RGB, hiszen pontosan ugyanazt írja le itt: Agyagbarna, 7E=126, 4B=75, 26=38
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #33078 üzenetére
Kis javításokhoz lehet javító toll is elegendő lenne:
mint amilyen mondjuk ez a Carbon Black az Amazonon.Vannak akik az Aluminum Black Gun Black, azaz fegyver feketével próbálkoztak és szerintük tökéletes lett.
https://www.midwayusa.com/product/1006362177?pid=707229Ami viszont nálunk is könnyen elérhető, az a RAL 7016-os színkód (antracit szürke, Anthracite grey), vagy annak valamely, a rolleredhez illó változata. Keress rá az általad használt netes keresőben, nem erőltetem rád melyik keresőt használd.
És akkor ez még csak egy szín, a jelleg, pl. hogy matt vagy csillogó még tovább bonyolítja, meg hogy milyen felületre ajánlott: https://www.7016.hu/ (Egyik szomszédom falfestékkel festette le a kerékpárját, és imádta.)
Kiindulási alapnak a RAL 7016, esetleg 7021 jó lehet jó lehet. Az alábbi weboldalon találsz sötétebb változatokat is. Egy szakboltban talán meg tudják mondani, és mintákat is találsz.
https://www.carcolor.hu/ral-szinkodok-festek-ral-szinskala-szerint/ -
-
válasz
Thunderzolee #33081 üzenetére
Ja RAL.
PociAti: bocsi, szakmai ártalom volt. -
-
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #33078 üzenetére
RGB?
Az összeadó színkeverés, nem kivonó (additív és nem szubtraktív), pedig neked arra lenne szüksége festék esetén.
Úgy könnyű megtanulni, hogy a kijelzőknél jellemzően a 3 különböző színű LED adja a fényt, és ha mindegyik világít, akkor lesz fehér. Általános iskolában tanultunk róla.Kivonó színkeverésnél mondjuk van az alap fehér felület, és adod hozzá azokat a festékanyagokat, melyek elnyelik az egyes fényeket (nyomdaiparban a CMYK a leggyakoribb).
-
-
vigyorgó
tag
Túlspiráztam ezt a lengéscsillapítós dolgot, összességében egy nagyon jó kis roller ez. Ma döntöttem el végleg hogy megtartom, és elvágtam a fehér vezetéket.Most 32 vel megy.
Így már kellemes az utazósebesség is.
Végül nem vettem meg a xiaomi pumpát. Itt van a közelemben a benzinkút. Le lehet ellenőrizni hogy a lecsatlakozásnál mennyi levegő megy ki a kerékből, és ennyivel kell túlfújni ahogy erről korábban volt szó. Mint kiderült 0.6 bar megy ki a lecsatlakozásnál. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #33018 üzenetére
Nem veszes, egy ev utan kellett kb 1/4 fordulat utana huzni. Btw , ezek az ,,ongyogyitos " gumik hany km-re vannak tervezve normalis hasznalat mellett? Enyem mar 2000 km-en tul van, de nem latszik rajta semmi kopas, tartja is a levegot, 2-3 hetente kell egy keveset hozzafujni.
-
pescara
aktív tag
válasz
GoodSpeed #33068 üzenetére
En csinaltattam pont a G30 max2 hoz sprayt, a vilagost es a matt feketet is, van annyim, hogy egy kamiont is le lehetne vele festeni, mert kisebb adagban nem csinaltak, adnek szivesen, de Athenban vagyok. Amugy nagyon jo, mindig ugy nez ki a roller, mintha most jott volna ki a dobozbol:-)
-
válasz
Thunderzolee #33072 üzenetére
Az autónál havonta nézek rá a keréknyomásra.
És igen, a roller abroncsok könnyebben engedik el a nyomást, bármit is ír a gyártó. -
válasz
DigitXT #33071 üzenetére
Igen megértem. Túrázáson szükség lehet a pumpára.
Az autók egy részéhez nem jár pótkerék. Helyette a szett van, ami felfújja és tömíti a gumiabroncsot. A közelben van egy kerékpárüzlet, ahol a kerékpárokat is defekt biztossá lehet tenni.
A rollerek esetében is érdekes lehet ez az upgrade. -
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Dehogy tartom magamnál, minek tartanám. A rollerek mellett van egy polcon, és hetente megnézzük az összes kereket, minden rolleren. Van amelyik hónapok alatt se ereszt le, de többnyire hetente kell mindegyikbe fújni pár tized Bart.
Szerencsére egyik kerék se rossz annyira még, h naponta, párnaponta kelljen utánfújni.Sokáig én is abban a tévhitben voltam, h havonta elég megnézni, de már nem csinálok ilyet, pláne, h látom, h hetente is némelyikből fél-egy Bar is elszökik. :/
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Ti folyamatosan magatoknál tartjátok a roller pumpát?
Anno a nagy vason nekem bent volt egy táskában, mert tubeless, de nem zselés gumival sikerült lassú defektet összeszednem az első utamon, aztán a másodikon is, szóval igen, elraktam, így rá tudtam fújni bármikor. Erre van kitalálva. Autóban is van pótkerék, már a legtöbb autóban: néha szükség van rá, amúgy nem, mégis "folyamatosan magánál tartja."Nekem a 26 éves autómban konkrétan még gyári a pótkerék (ideje lenne átgumizni), azaz 26 év alatt soha nem kellett használni, mégis gyári tartozék. Másik autóban meg volt már rá szükség, igaz, csak mankókerék van benne (de legalább el lehetett jutni vele a gumisig). Két keréken általában nem életszerű a pótkerék, viszont defektjavítót, vagy - belsős gumi esetén - akár tartalék belsőt szoktak vinni nagyobb túrákhoz a hozzáértők, jó okkal.
Olyankor viszont valahogy fel is kell fújni a javított kereket, szóval kell valami pumpa: van egyszer használatos patron is, ami egy kerék felfújására jó, kis helyen elfér, élethelyzettől függ, hogy valaki bevállal-e ilyesmit, vagy úgy van vele, hogy hívja a trélert, ha baj van.
Szerk: motoron én az utóbbi voltam, nem volt nálam semmi, még túrán sem: szerencsém volt, hogy amikor defektet kaptam, akkor már csak 500 méter volt hazáig. Ez ilyen bicikli!
(Ha nem tudod megjavítani az út szélén, és továbbmenni, akkor legyen hívható ismerős.)GoodSpeed: abszolút megértem, hiszen két falu közt beszarik a versenytechnika, sokkal egyszerűbb helyből kicserélni a kereket, és tovább gurulni, mint lapos kerékkel tolni, vagy valakit odarángatni hogy vigyen már haza, autóval... Persze kinek mi. Hol használja, stb. (Jártam úgy többször, hogy az akku adta fel, így BKV-val oldottam meg a hazajutást.
)
-
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Nálam a hátizsákban mindig ott van feltöltve a Xiaomi kompresszor. 😁
5 évvel ezelőtt ha mentem a másik lakásba, még tartalék hátsó kerék is volt a hátizsákban, meg szerzszámok. 😁 -
válasz
DigitXT #33067 üzenetére
Azért van megoldás.
Ha van gyárilag olyan ...cel cső aminek a falvastagsága megegyezik például a kormányoszlop vastagságával akkor azt kell rászabni az oszlopra. Ha nincs akkor csinálni kell.
Erre jön egy keményebb fémlemez borítás. A fémlemezborításra jön egy erősebb fólia réteg. Ezt időnként lehet cserélni.
Ha a távhő vezetékeit ez a módszer képes évtizedekig megőrzi, akkor a roller is jó állapotba marad legalább 10 évig.Igaz a látvány fura, de legalább jókedvre deríti az utca népét. Kissé kényelmetlen is, de ez legyen a legnagyobb probléma.
Más:
Ti folyamatosan magatoknál tartjátok a roller pumpát? -
-
Az új, és makulátlan Ninebot F3 rollertestét mivel lenne érdemes megvédeni? Testvédő gumi van a G30-asomon is, de az F3-nal másmilyen a kialakítása.
-
válasz
gyenesmartin #33061 üzenetére
Nyugodtan használhatod esőben is.
Pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön bele a kerék. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #33055 üzenetére
A kicsinek több változata is látható Youtube-on, USB-C csatlakozóval, de azt nem tudom, mellékelik-e hozzá az adaptert.
A nagyobbik is USB-C PD ezek szerint, ami tud 9 V-ot is leadni, arról már tölthető a 8,4 V végfeszültségű akku, de azt már a kompresszorban lévő szabályzó csökkenti le. Lehetne éppen 5 V-ról konvertálni felfelé, csak az már áramban többet igényelne, ami nem előnyös.
Ez csak példa, nem ilyen szerepel az akcióban, máshol van a nyomógomb:
-
scabi78
senior tag
válasz
Thunderzolee #33051 üzenetére
Ok, lite kilőve köszönöm
-
scabi78
senior tag
válasz
Thunderzolee #33048 üzenetére
Huhh köszönöm a kimerítő választ.
Emelkedő nincs ha lemerül érte megyek így cipelni sem kell.
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Segway F2-nèl a a kormányt mivel lehetne megcsinálni hogy ne legyen lötyögés?
Valamint ez a roller mennyire áll ellen az esőnek? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #33057 üzenetére
1 db-ot gondolom. Amúgy neked méri a töltöttséget, százalékban, vagy kivetted a
cellát, és rámértél? Nekem télen, bár erősen pirosan villogott a 10 perces művelet
után, tényleg 1 kerék volt, megcsinálta (0.9 bar -> 2.5 bar), máskor meg lemerült...
De azt betudtam annak, hogy nem volt teljesen feltöltve. Lehet kibír 20p-et, passz!De rollernél annyira kicsi a gumi térfogata, hogy "fél perceket" kell dolgoznia.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33054 üzenetére
Megnézem mikor viszed magaddal az autóakkut egy rolleren.
Amúgy kb. 10 perc egy 185/65 R14-es gumit felfújni vele. Tudja.
Lassan, de megcsinálja: igen, nem ezzel fogsz 4 kereket felfújni.
(Arra vettem anno egy B&D akkus kompresszort. Megcsinálta...
De lemerült a retekbe. Hja, egy 7Ah ólom akku volt benne. Vicc!
Azóta kapott egy 3s6p pakkot, azzal végre használható lett...)
Természetesen nem az a méret, amit magaddal viszel rolleren...
Szerk: amikor 1.9 bar -> 2.4 bar kellett, az 3-4 perc a Xiaomival...
(Kerekenként. Uis minél nagyobb a nyomás, annál lassabb.)
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #33054 üzenetére
Autós akkumulátorokról működő pumpához
- kell autó is,
- és az autónak pont ott kell lenni, ahol a lapos kerekű roller van. (Ha nincs bennük plusz akku, de akkor meg már ugyanott vagyunk.)Ezeket a hordozható pumpáknak a nevében is benne van, hogy hordozhatóak. Szerintem ez hatalmas előnyük, és rendkívül jó a használatuk. Csak egyszer kell nagyobb levegőt venni és rányomni a vásárlás gombra, aztán talán egy életre letudva a probléma. Xiaomi pumpában szabvány 18650-es cellák vannak.
A Lidl pumpában is talán azok vannak. A nagyobbhoz 12 V-os szivargyújtót adnak (belül lehet valami ami kellő töltési szintre alakítja a feszültséget), a kisebbiket 7,4 voltosnak írják, ami 2×3,6V. És elég sokan foglalkoznak háztartási eszközökben lévő 18650-es cellák cseréjével, és is cseréltettem már az egyik álló porszívóban akkut, nem volt drága.
-
válasz
PociAti #33035 üzenetére
Ha van lehetőség, akkor nem beépített akkumulátoros pumpát vásároljatok. Ritkán kell tölteni rollerek kerekeit. Én sok éve vettem egy autó akkumulátorokról működő pumpát. Ma is jól működik. Az akkumulátort mostanában kellene cserélnem. Vagy a teljes pumpát.
A rollerek kerekeit gyorsan fel lehet fel lehet tölteni. Az autókét lassabb folyamat. Nem biztos hogy egy töltéssel sikerülni fog ezekkel a kis akkumulátoros töltőkkel.
-
-
válasz
scabi78 #33034 üzenetére
Itt van pár Hardveraprós, de a Marketplacen is sok van kint mindig.
https://hardverapro.hu/apro/ninebot_f2_plus_garancias/friss.html
Ebben mondjuk kicsit talán sok a km:
https://hardverapro.hu/apro/igen_tudok_itt_van_egy_javaslat_elado_hibatlan_seg/friss.htmlEhelyett már inkább G2-t vennék, azon már hátul is van lengéscsillapító:
https://hardverapro.hu/apro/segway_f2_pro/friss.htmlEz ~20km-t tud csak:
https://hardverapro.hu/apro/segway_ninebot_e2_pro/friss.html -
válasz
scabi78 #33045 üzenetére
A Lite az 24V-os, hamar elfogy az ereje, inkább ne vegyétek. Teljesen más, mint a második generácios négyes, csak a nevük hasonló.
Az akksit sose kell cserélni:
Ha napi 10km-t mész vele, és egy ~50km-es hatótávú rollered van, akkor az mondjuk 20%-ot merül egy nap. 5 napon át lehet használni, akkor lesz meg az 50km egy hlten.
Mondjuk feltöltöd. Ez egy teljes töltési ciklus.
Ha minden nap töltöd 80%-ról 100%-ra vissza, akkor nem 5 teljes töltési ciklusod lesz, hanem akkor is csak egy.
Na és tehát egy ciklussal menrél 50km-t.
Ha az évben minden nap megy vele 10km-t ~50 héten át, az lenne 50 ciklus. Ha 10 éven át használjátok, akkor éritek el az 500 ciklust.
És 500 ilyen ciklusnál kezdHET esetleg elöfordulni, h csökken az akksi kapacitása.
Elöbb fogod a rollert lecserélni valami más miatt, mint az akksicserén kéne aggódnotok.Az milyen Segway volt, amit leszxroztak az osztálytársai? Kérdezzen típust.
Ha valaki vesz egy gyenge, kis akksis Segwayt, attól még a Segway kitűnő rollereket is gyárt. Gondolom valami belépő modell volt ami miatt elment a kedvük a Ninebottól. A Xiaominak is van sok gyenge modellje, ha valaki azoktól irtózik, utána az összes Xiaomit leszólja majd. Ez ilyen.Ami a hatótávokat illeti, mindig rá kell kérdezni, mekkora sebességgel érték el. Aki csak 15-el szüttyög, annak kétszer akkora lesz, mint aki 25-el megy.
A 4 Pro (2nd gen) egy kitűnő roller, lemmy is jól válaszrott.
Ha használtat akarnál, én a G2-t javaslom, 200ezer alatt hirdetik őket, de ki lehet fogni 150ezer alatt is. Ez ennyiért az egyik legjobb tudású, kb a legnagyobb a pálcikarollerek között.
Mivel már megjelent az utódja, a G3, igy a használtak egyre olcsóbbak belőle.
Nekünk négy G2-es van, átszoftverezve 40-el is mennek, (a global verzíósok meg 35-el). 10-14 éves lányaim hajtják őket - ők csak 25-el. -
PociAti
őstag
válasz
scabi78 #33045 üzenetére
Hát amelyik iskolás azt mondja a Ninebot nem olyan jó, annak ezen a téren nem szabad adni a véleményére. Segway-Ninebot valószínűleg a legjobb tömegtermék (Xiaomihoz tartoznak, csak a Xiaomi fejlesztésben lassan egy generációval le van maradva hozzájuk képest, főleg ha az elektronikát és a szolgáltatásokat nézzük. A kínálatról nem is beszélve.)
Viszont az is igaz, hogy a fiatalok nagyon sokat adnak mások véleményére, még ha az ökörség is.
Ha az imént említett neves gyártótól veszel rollert, akkor arra van legnagyobb esély, hogy soha nem kell benne akkut cserélni. 10.000 km környékén is valószínűleg annyi lenne a probléma az akkuval, hogy az eredeti kapacitás kb. 80%-ára képesek csak. De addigra amire az akku használhatatlanul elöregedne, a roller valószínűleg annyira ütött-kopott lenne már, hogy nem éri majd akkut cserélni benne. Ugyanis az az elem teszi ki a legnagyobb költséget.
-
-
válasz
scabi78 #33034 üzenetére
Hatótáv igényt nem írtál.
Emelkedőkre is fel kell majd mennie?
Emelgetni nem fogja? Nem lényeges a súlya?Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway F2 Plus
Xiaomi Elite
Xiaomi 5 Pro
Xiaomi 5 Max
Segway G2
Segway F3, F3 Plus
Navee GT3 MaxItt össze tudod hasonlítani az adataikat.
Xiaomi örös széria ismertető.Ezeket 10-15ezer km-re tervezik, párszáz, vagy ezer km az semmi nekik. Akksi töltési ciklusok számánál ugyanígy, néhánytíz/száz ciklus az semmi még, 500 körül kezdHET csak el csökkenni a kapacitás. Applikáció többnyire mutatja a tpltési ciklusok számát, ill. a megtett km-ek számát.
A 4 Pro (2nd gen) 48V 1000W-os, ez kb 40-50km-t tud.
Elite kb 25km-t tud, F2 kb 25km-t tud.
F2 Plus kb 30-35km-t.
G2 kb 40-45km-t.
Az egyforma akksik kb ugyanazt a hatótávot tudják.Használtan van pár, ami megéri:
4 Pro (2nd gen) 130ezer alatt
F2 Plus 100ezer körül, alatt
F2 Pro helyett én már a G2-t venném inkább.
G2 150-170ezer körül
A többi még új, használtan nem nagyon van belőlük olcsón. -
DigitXT
félisten
-
scabi78
senior tag
válasz
lemmy71 #33041 üzenetére
Köszi, megnézem. Igen, elég lenne a light is, de azt mondta a Ninebot nem olyan jó az osztálytársai véleménye alapján. A xiaomi nekem is szimpatikus. Hány év után kellene a akksit cserélni? Olvastam pár véleményt, van ahol csak 10 km-t megy és 10%-nál megáll a roller, van akinél 20-at fut...
-
amdboy
senior tag
Most megint megpróbáltam és bekapcsolt és veszi a töltést is
Mitől javulhatott meg?
-
lemmy71
őstag
válasz
scabi78 #33034 üzenetére
Én is rengeteget morfondíroztam hogy mit is vegyek a lányomnak. Végül ez lett a befutó elméletileg keddre meg is jön.
Szerintem egy lánynak ez bőven elég, egyszerű mint a "faék" és nem egy gagyi minőségű.
Az én lányom a 18 -k, szülinapjára kapja, lehet hogy neked elég lenne a Lite változat is -
DigitXT
félisten
válasz
amdboy #33036 üzenetére
Ha délután a napon volt az autó, akkor kegyetlen forró lehet a cucc, ilyenkor letilt a BMS, azért nem lehet bekapcsolni, főleg nem tölteni (utóbbi meg tűzveszélyes is lenne ekkor). Amennyiben kihűlés után sem működik, akkor más baj van.
Szerk: összecsukasnál ill. nyitásnál elnyíródhat a összekötő kábel, ha hülyén van megcsinálva, lásd Kugoo S1... Szerk2: rákerestem a típusra, nem úgy néz ki, mint a példának hozott szar, akkor más lesz a baja. Sanszos, hogy valami kábel ment szét, de jó esetben csak széthúzódott, nem elszakadt.
-
amdboy
senior tag
válasz
enginev3.0 #33033 üzenetére
Elvileg minden a helyén van. Délután még ment. Betettem az automba összecsukva majd mikor kinyitottam már nem működött.
-
PociAti
őstag
válasz
Lehiñito #33031 üzenetére
Amit többen ismerünk, az a Xiaomi Portable Electric Air Compressor 2, ahhoz éri meg hasonlítani.
Product model: MJCQB06QW
Battery type: Lithium-ion battery
Charging port:Type-C
Sensor accuracy: ±1psi
Inflation pressure: 0.2–10.3bar/3–150psi
Rated capacity: 2000mAh (14.4Wh)
Rated charging voltage: 5V ⎓ 2AA Xiaomi 150 psi-ig, a drágább Lidl 60 psi-ig, az olcsóbb 101 psi nyomásig képes felfújni az abroncsokat, tehát gyengébbek. Korábbi gyűjtés alapján 55 psi is elegendő a rollerekhez, tehát jó ha tud legalább 50 psi-t, de az ne csak teljesen feltöltött állapotban tudja már elérni, legyen benn tartalék!
Xiaomi akkumulátora 2000 mAh, a drágábbé is ennyi, de az olcsóbb ennek csak a negyede. Az meg már kevésnek tűnik, gyanús hogy minden pumpálás előtt töltőre kell dugni.
https://www.lidl.hu/l/hu/ujsag/akcios-ujsag-25-het-2025/view/flyer/page/40?lf=HHZ
https://www.lidl.hu/l/hu/ujsag/akcios-ujsag-25-het-2025/view/flyer/page/43?lf=HHZ -
scabi78
senior tag
Sziasztok, 13 éves lányomnak szeretnék rollert venni, de nem vagyok otthon a témában. Milyet érdemes venni és mire kellene figyelni? Ár/érték arányban melyik a legjobb vétel? 150-200k lenne a max keret, legyen appos és jó sokáig bírja az akku
Mi a helyzet a használtakkal? Be lehet őket vállalni? Azoknál akksi baj lehetséges? köszi a választ -
amdboy
senior tag
Sziasztok! Valaki ismeri a I-Walk KS1 PRO rollert? Ugyan is vásároltam egyet de nem nagyon akar bekapcsolni és szerintem a töltést sem veszi
-
Lehiñito
senior tag
Sziasztok.
Nem tudom neztéket e a Lidl újságot, de holnaptól lesz két fajta hordozható akkus kompresszor kerékpárhoz. Egyik 7000ft (43. oldal)a másik meg 12000ft (41. oldal)
Szerintetek valamelyiket érdemes lenne megvenni a rollerhez? -
PociAti
őstag
válasz
vigyorgó #33026 üzenetére
Szerinted ha egy lengéscsillapító a kemény állapotból felpuhul valami ideális értékre, akkor az azon azon az értéken - vagyis inkább abban a puhasági tartományban - fog maradni?
Amúgy sokszor nem csak az a probléma a lengéscsillapítókkal, hogy egy adott tartományban nem tud dolgozni, hanem hogy az nem megfelelő sebességgel teszi azt. Ha több úthiba van egymás után, akkor a következőre már tud kiépülni a megfelelő rugóút.
Kicsiit OFF, de nézd meg mennyire leszerepel az Audi és BMW lengéscsillapítása egy kínai járműhöz (a Nio-hoz) képest:
https://www.reddit.com/r/CarsIndia/comments/1jtb6z7/how_come_theres_so_much_difference_in_suspension/
Most nem az a lényeg, hogy kínai (sok minden technológiát ellopnak, vagy mert nekik van pénzük rá, így demonstrációs céllal simán beépítik azt az elektromágneses lengéscsillapítást, amit egy 9 évvel ezelőtti Lexus videóban már láthattunk.) A lágyítás helyett lehet más lenne a helyes irány.A promó videóról meg annyit, a leírtak alapján azt hittem valami vagány ugratást hajt végre, aztán közben csak vaj simán legurult a rolleres a járdáról az útra.
-
vigyorgó
tag
Most gondolkodóba estem,esetleg ne vigyem vissza és navee st3- ra lecseréljem a gt3-at?
Bár pár helyen keletkezett horzsolás lehet hogy már vissza se vennék, nem tudom
Ha visszavennék tőlem a rollert érdemes lenne lecserélnem st3-ra mit gondoltok?
Gondolom a sebességnövelés ugyanúgy működik ennél is mint a gt3-nál. -
Sirtaky
csendes tag
válasz
Thunderzolee #33021 üzenetére
Inmotion tök jól állítható elöl, vaj puhára van nekem állítva. A hátsó is állítható, csináltam hozzá imbuszt ami odafér .
GT3 Maxon is megoldottam volna valahogy a puhitast de több dolog sem tetszett ezért gyorsan visszavittem . -
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #33021 üzenetére
Van rá esély hogy a használattól idővel puhább lesz?
-
válasz
vigyorgó #33020 üzenetére
Az Inmotioné is kemény volt, lehetett rajta ugyan állitani, de akkor is ugyanolyan maradt (én nem vettem észre, h puhább lett volna).
Aztán valaki ugyanezt leírta valahol, mármint, h kemény, és hiába állít rajta, akkor is ugyanolyan maradt, meg, h szerinte nagyobb súlyú emberhez lehet méretezve, azért nem jól rugózik 70kiló alatt.
Ekkor megértettem, h ez ilyen. -
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #33019 üzenetére
Gt3-nak hátsó lengéscsillapítója úgy ahogy rendben van. Az első keréknél kemény. Esetleg szerviz tud rajta állítani hogy puhább legyen?
-
válasz
Sirtaky #33007 üzenetére
Inmotion nekünk is volt.
Nekem nem jött be.
Sharksetes G30 jobban rugózott, igy el lettek adva.
A hatótáv az tényleg jó, de az ereje eléggé vissza van véve, emelkedőkön nem nagyon jeleskedett.
Az elbxszott indexét meg tanítani kellene, h hogyan NE épitsünk az elektromos rollerre indexet.Utána jelentek meg az F2 rollerek, G2, amiken meg volt már index aztán már nem láttam értelmét megtartani, bár az egyik rollerszervizben megoldották, h tudjon 40-et is menni, (mint sz S1F), de nekem főként az irányjelzők, illetve annak hiánya miatt már nem kellett.
Láttam a Marketplacen pont a minap egyet, asszem 130, vagy 140ezer. ~3000km van benne.
-
-
válasz
lemmy71 #33016 üzenetére
Kerekeket fel kell fújni.
Hiába fogod meg, h nem lehet benyonni akkor biztos elég kemény. Ez nem olyan, mint a biciklikerék, ezt kézzel akkor se nagyon tudod benyomni, ha le van eresztve.
Ezért ajánlatos a Xiaomi pumpa, és, h hetente ellenörizzétek a nyomást, és ha szükséges, utána kell fújni. -
-
vigyorgó
tag
válasz
Hieronymus #33012 üzenetére
Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #33010 üzenetére
Nem minimális töltés lesz benne, hanem jó esetben félig fel lesz töltve.
Sem lemerülve, sem teljesen feltöltve nem jó tárolni. (Amikor veszek új
cellákat akku építéshez, azok is "névleges" feszültségen érkeznek: nem
lemerülve, nem csutkára töltve tipikusan 3.6V körül szoktak lenni.)
-
válasz
vigyorgó #33000 üzenetére
Nem.
Pontosan úgy működik mint az eredeti szelep.
Töltés közben a (fél)golyó hátramozdul. A töltés végén csúszik előre, zárt állapotba. Amikor visszahúzod azt reteszt, ami töltés közben hátra nyomta.
Az eredeti.:
A toldónak ezt is be kell nyomni. Ugyan ott vagy a toldóval, mint nélküle. Ha nem tolja be, akkor csak a nyomást lehet növelni. Legalább is ideig. Utána már mindegy is. Az időleges hallás károsodás egy idő múlva elmúlikMég egyszer. A levegő nem a kerékcsőből jön vissza. Ha ügyes vagy felnyitod a zárófület. A kinyitás megkezdésének pillanatában egyenesen már húzható a pumpacső. A szelep gyorsan zár vissza. A pumpacsőből jön levegő többsége. Legalábbis elektromos pumpa esetében.
-
lemmy71
őstag
válasz
DigitXT #33005 üzenetére
Köszönöm a tartalmas felvilágosítást
Még egy kérdésem lenne.
Ugye ha most majd megjön a roller, akkor az akkumulátorban "minimális" töltés lesz. Így azonnal mehet a gyerek egy pár próba kört az utcán (mivel ő fogja kicsomagolni és összeállítani) vagy egyből tegyük töltőre és várjuk meg a teljes feltöltést
Az energia visszanyerő kers beállításáról majd a későbbiekben érdeklődők -
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33003 üzenetére
1, Nem a magyar félrefordításokból kellene kiindulni.
2, Nem hinném, hogy nagy hányada arra gondolna, amit írtál. Bár ezt nem tudhatjuk, és nem szeretem a félreérthető megfogalmazásokat. Ezért visszautalnék az első pontra, nem a magyar félrefordításokból kell kiindulni, ha valami nem egyértelmű, akkor hozzá kell olvasni az angol szöveget is, az lehet a kiindulási alap amit a többi nyelvre lefordítanak.
3, Vagy itt a fórumon Thunderzolee szokott ennyire pongyola módon fogalmazni, meg "pálcikarollerezni" jelentsen az bármit. Lehet ő nevezi zselés guminak a zselé réteggel ellátott abroncsokat.
Adatbázisomban rákerestem a jelly kifejezésre, pár példát hoznék mit írtnak a gyártói oldalon:
https://hu-hu.segway.com/products/ninebot-kickscooters-f25i-and-f40i
Gumiabroncsok típusa:
- Fújt abroncsok (belsővel)
-- Belső nélküli pneumatikus gumiabroncsok zselés réteggel (önjavító gumiabroncsok)https://se-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f40d-powered-by-segway
Tyres
-Tyres type
-- Tubeless pneumatic tyres (with jelly layer for less maintenance)https://uk-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f2-powered-by-segway
Tyres
- Tyres type
-- Tubeless Pneumatic Tyres with jelly layer: self-sealing tyresLeírásokban most már inkább ezt az utóbbi verziót, az önjavító (self-sealing) kifejezést szokásuk alkalmazni.
-
Sirtaky
csendes tag
Nem jött be . Első rugózás szinte 0 . Hogy egy klasszikust idézzek " söprűnyél is lehetne benne rugó helyett" Hatótáv 24 km megtétele után 30 % maradt . A Xiaomi Pro2 is tudja ezt . De ettől még a Ninebot G2 is egy sokkal kényelmesebb futóművű roli . Főleg ha szoftveresen módosított ( 40-et is megy és brutál jól gyorsul , van tempomat , be lehet állítani hogy 2 km/h -tól induljon . )
Marad a Pro2 , van még Inmotion S1 is itthon, hát az meg mindig bizonyítja hogy ott van a legjobbak között . Nincs más ami olyan funkciókat tud , beállításokat , hatótávot . -
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #33003 üzenetére
Annak idején írtam egy szösszenetet az elérhető abroncsokról a teljesség igénye nélkül. Azok a videók, amiben a mókus kicsomagolja, és megy egy két kört, meg mond valamit, lehetőleg szépet és jót, általában sima promó videók (kínai gyártók nagy fegyvere ez, ha valami új terméket vezetnek be, ami vagy szar, vagy nem - többször igen, mint nem -, ám ha készül róla sok ilyen "fényezős"
influenzásvideó, akkor elkezdik venni, mint a cukrot).Ezek a rollerek javarészt karbantartás-mentesek. Nincsenek bennük folyadékok, nagyon kevés kopó alkatrészük van, konkrétan fékbetét, gumiabroncs. (Jó, ha hidraulikus fékkel szerelt, fékfolyadék van benne, de az is karbantartás-mentes megoldás, zárt rendszerű.)
Magyarán a legnagyobb gond azzal lehet, ha valami csavar meglazul, elkezd kotyogni... Nyilván az ilyen kotyogás nem öngyógyuló, szóval néha* rá kell nézni, de általában jobb gyártóknál a kritikus területeken használnak menetrögzítőt, így ez kevésbé jellemző. Ha nagyon elkoszolódik valami mozgó alkatrész, elkezdhet "nyüszögni": tisztítással is jobb vigyázni, pl. nem megküldeni magasnyomású mosóval, meg ilyesmi. Ha csapágy megy szarrá, az megint olyan dolog, hogy nem tudod babusgatni, azt cserélni kell, lehetőleg a gyári eredeti/kínai minőségnél jobbra. De mondom, ez is inkább az olcsóbb vasak baja.
Ja és még valami: csak azért, mert nyüszög, WD-40 segít, nem biztos, hogy megoldás! Amit zsírozni kell, zsírozni kell, nem olajozni. Ezeket általában a gyárban megcsinálják: amelyik gyártónál elfelejtik (nagyon kínai), azoknál több vele a probléma, ez közismert.
*: szerintem erre nincs km előírás, mint (rendes) gépjárműveknél a kötelező szervizekre.
Töltés intervallum meg nem létezik. Egész nyugodtan töltsd, amikor töltő közelében vagy. Semmi értelme azon gondolkodni, hogy ha ritkábban töltöd, akkor jobb lesz neki, mivel ez egyszerűen nem igaz, épp ellenkezőleg, minél mélyebb a kisütése, annál kevesebb töltési ciklust fog túlélni az akku közel az eredeti kapacitása megtartásával... Az meg, hogy csak 80%-ig töltsd, mert akkor még hosszabb az élettartam, ezekkel a kommersz rollerekkel, a nem programozható töltőkkel és általában nem programozható BMS-sel kivitelezhetetlen.
Szerk: hatótáv tesztet magadnak tudsz csinálni, a felhasználási körülményeid szerint.
(Nem mérvadó, ha valaki megállás nélkül körözget, neked meg párszáz méterenként van egy lámpa, kereszteződés, akármi. Mivel az energia-visszanyerés gyakorlatilag nem működik - marginális a hatása -, így annál kisebb lesz a hatótávolság, minél többször kell megállni, és újra elindulni. Ezt nem fogják tudni neked szimulálni mások, a te útvonalad fogja befolyásolni. Ahogy a kisebb emelkedők, lejtők sem szoktak benne lenni az általános tesztekben, mert tényleg összehasonlíthatatlan lenne az egész.
)
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Dr. Szilikát #33001 üzenetére
Nem értem én sem mi ez a sok aggodalom. Nekem is volt olyan rollerem mint neki van ( 2 napig) és semmilyen szelephosszabító nem kell hozzá. Rá lehet bármit csatlakoztatni. Az hogy neki van esetleg egy rossz pumpája otthon az egy dolog.
-
lemmy71
őstag
válasz
PociAti #32997 üzenetére
Ha jól emlékszem akkor valamelyik termékleírásban csak annyi szerepelt hogy "zselés abroncsok" ebből az emberek nagy hányada arra gondol, hogy valamilyen "zselével" van töltve az abroncsok. Magyarán a termék leírás, hibás valamilyen szinten.
Na de mindegy, majd ha itt lesz akkor jobban rá látok a dologra.
A YT tele van mindenféle videóval, de igazán hasznosat nem találtam, ami konkrétan érdekel. Pl. hatótáv teszt, töltés intervallum, egyéb karbantartás stb. A kicsomagolással és hogy a "mókus" megy egy két kört azzal nem vagyok előrébb -
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #33001 üzenetére
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #33000 üzenetére
Az nem golyó, egy befelé folytatódó alkatrész, ami végül megnyomja a szeleptűt. Nem ront, nem javít semmit, csak hosszabbít. De szerintem, ha nagyon gyorsan lekapjuk a pumpa csonkját, a szeleptű olyan gyorsan zár, hogy nem is érdemes emiatt aggódni.
Tapasztalataim szerint 0,1 bar lehet a veszteség, ha ügyes az ember, vagy 0,2 bar esetleg. Ha ez aggaszt, ennyivel túlnyomod, semmi különös.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Beszámítás! HP Z2 G4 Tower Workstation számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Huawei P30 Lite 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Odyssey G9 OLED 240Hz Dual QHD 0,03ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest