- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Steven: Sokat utazó kávéfüggők ide!
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
lemmy71
őstag
válasz
Sirtaky #33198 üzenetére
Megkérdeztem a lányom és azt mondja nem használ a telefonján akkumulátor kímélő appot. A telefon gyári beállításában sincs az akkumulátor kímélő mód bekapcsolva. Ez a poco x7 pro A xiaomi mostoha gyereke de jó minden hardvere. Szerintem maga a rollerben lévő Bluetooth egység gyenge, vagy szoftver problémás. Kicsomagolás után az első beüzemelésnél, majd fél órába telt a telefonnal való párosítás. Szinte csak akkor működött ha kijelző mellé tette a telefont. Gondolom azért erőltették hozzá a kormányra szerelhető telefon tartót is. Azt direkt nem vettem, mert tuti hogy rollerezés közben is azt figyelné, utána meg jönne a bukta
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33194 üzenetére
A mobiltelefonokon lévő oprendszer úgy van hangolva, hogy a fej- és fülhallgatókkal és egyéb hangtechnikai egységekkel folyamatosan fenntartsa a kapcsolatot, és viszonylag nagy toleranciát képesek elviselni, előre pufferelik az adatfolyamot.
Másfajta BT kommunikáció esetén eleve nincs lehetőség előre pufferelni az adatokat, és nem is ragaszkodnak ennyire egy kapcsolat fenntartására. Ezt leginkább energiatakarékosságból teszik. Okos órák, hőmérők, stb. csak időszakosan küldenek információt, aztán hosszú ideig nem. A BT-s eszközök zöménél ez az alap viselkedés, valószínűleg máshogy van konfigurálva a rendszer, fejhallgató esetén sokkal később megy el alvó módba a BT.A rollerben a BlueTooth egység a kijelzőben szokott helyet kapni. Az felülről nem nagyon van árnyékolva.
-
lemmy71
őstag
A lányom jelezte hogy a háromnapos xiaomi 4pro 2gen folyamatosan megszakítja Bluetooth kapcsolatot a telefonnal (poco x7 pro) A zsebében hordja a mobilt és a roller kijelzőn látja amikor lekapcsol a Bluetooth. Az itthoni készülékein (JBL füles, Sony hangfal, stb.) akár 10 - 20m -ről is csatlakozik. Ez a probléma megoldható esetleges szoftver frissítéssel, vagy gyárilag gyenge esetleg nagyon árnyékolt a Bluetooth egység a rollerben?
Máskülönben nagyon elégedett a gépsárkánnyal -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #33190 üzenetére
Nem valószínű, mert rosszabb az energiasűrűsége, de amúgy jogos. Biztonságosabbak.
Legutóbb szolid 32700-as cellákból a motoromba építettem indító akkut. Brutál mit tud! (Mikor az ólom-savas már erősen kókadozott, ez még mindig vidáman tekerte az indítót, pedig az 50A fölött kér folyamatosan: meg se kottyant neki.
Erre a feladatra tökéletes, mivel a névleges feszültség 3.2V (12.8V), teljesen feltöltve 3.6V (14.4V), szóval abszolút alkalmas "12V-os" savas ólomakkumulátor kiváltására, 4s konfigurációban... A rollerben megszokott 3.6V/3.7V-os cellák sehogy se adják ki: 3s kevés, 4s sok. Igen ám, de mivel kisebb a feszültség, ezért egy "48V-os" (13s) roller akku helyett ebből 15 db cella kellene sorba kötve, tehát az akku mérete már emiatt is nagyobb lenne, sajnos. Érdekes kérdés!)
-
PociAti
őstag
válasz
BlacKSouL #33180 üzenetére
Én U-lakatot használok és annál nagyon nem mindegy merre áll a zár nyílása. Flexibilis lakatoknál majdnem mindegy, de a merev lakatok ebből a szempontból egy plusz előnnyel rendelkeznek.
Úgy kell lelakatolni, hogy a kulcsot kényelmetlenül lehessen csak belecsúsztatni a nyílásba, mert az a fal felé, vagy a talaj felé áll.
A lakat kulcsánál lényegesen hosszabb tolvajkulccsal mennyivel kényelmetlenebbül lehet a zárral finoman játszadozni. Mert csak akkor 10 - 30 másodperc tolvajkulccsal kinyitni egy zárat, amikor ideálisak hozzá a körülmények. -
DigitXT
félisten
válasz
gyenesmartin #33188 üzenetére
Ezzel amúgy nem teszel jót az akkunak, ha mindig nagyon lemeríted.
Csak akkor érdemes így használni, ha tényleg szükséges, amúgy töltsd fel. -
-
válasz
gyenesmartin #33179 üzenetére
Most nézem, hát örülök, h végül inkább F2 sorozatból vettél.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
gyenesmartin #33183 üzenetére
~5 napja használod, ez idő alatt sikerült 30 km-es túrákat lenyomni vele megállás nélkül? Amúgy nagyon sokat számít a megállás, elindulás. De pláne az emelkedő... 367Wh akku, nem annyira acélos, de a 12,23 Wh/km hihető, elérhető, szóval elhiszem, hogy 30 km, ám ha valakinek gyakran kell elindulnia, megállnia, indulásonként elveszít 50-100 métert...
(Mármint ez csak egy becslés az energia igényére a gyorsításnak, de lehet ennél több is.)
-
válasz
gyenesmartin #33183 üzenetére
Ahh... Értem.
-
gyenesmartin
őstag
válasz
Thunderzolee #33182 üzenetére
25kmh.
De kb sík úton. Ha egyszer elindultam, akkor egyszer állok meg. -
válasz
gyenesmartin #33179 üzenetére
Mennyivel szoktad használni az F2-t?
25-ös tempóval nekem nem igazán jön ki 30km belőle, igaz, emelkedőn is mentem vele, meg sok fékezés -gyorsítás volt benne. -
válasz
nfsu17 #33178 üzenetére
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway G2
Xiaomi 5 Pro/5 Max
Segway F3/F3 Pro
Segway G3
Esetleg Navee GT3 MaxF2 Plus helyett inkább 4-es Xiaomit vegyél. Olcsóbb, erősebb, nagyobb a hatótávja. Az F2 Plussal a 40km nem lesz meg, ha 25-ös tempóval használod.
Ha lengéscsillapítóst keresel, akkor meg a többi fenti közül válassz.
Esetleg ha használt is jó, akkor a Segway G2 150-170ezer közt jó vétel, ha átszoftverezve használod, 35-40-el is tud menni.
Itt össze tudod hasonlítani az adataikat.
Xiaomi ötös sorozat ismertető. -
BlacKSouL
addikt
válasz
Hieronymus #33176 üzenetére
Lockpickinglawyer videókat szoktam nézegetni, az alapján tulajdonképp ha nem egy autónyi rendőrrel állsz a tulajdonod mellett, akkor bármit ki tud nyitni valaki, annyi csak a kérdés, hogy 10 másodperc, vagy 30.
-
gyenesmartin
őstag
válasz
nfsu17 #33178 üzenetére
Miskolcon a szemem előtt 10 perc alatt 20 rollerből 18 valamelyik új xiaomi volt.
Én is nézegettem annó a xiaomikat, de a 20 kiló nekem már sok lett volna.
Aztán helyben lett egy segway f2. ( Volt története a beszerzéanek, de végül csak lett egy rollerem)
Szerintem bőven elég dinamikus ez a roller. A plustól annyival kevesebb hogy kisebb az akksi benne. Ezzel az akksival tudja a 30km-t nekem.
De ha kézben nem lesz hordva és újonnan akarsz venni én a xiaomi 5-öt nézném. -
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Őszintén mondom, mikor elkezdtem e-rollert keresni, hogy újonnan vegyek, rögtön a Kukirin és kínai társai jöttek képbe először és elég nagy ingerenciát is kiváltottak, hogy kell az.
Aztán olvasgattam, hogy itt sem kívánatos tárgyak, meg minél jobban beleástam magam, annál többet olvastam róla, hogy elég gázak tudnak lenni.
Most a napokban ilyen szemmel jártam a városom, hogy miket látok, milyen márkájú gépek szaladnak itt.
Nem fogok hazudni, de ha nagyon barokkos számot akarok mondani, akkor alsó hangon is 40, de inkább 50% az arányuk.
De ha csak 30-at mondok, sztem az se lenne rossz szám.
Persze egymillió légy ugye nem téved...na mindegy, nem akarok erről vitát indítani, én azért (így kívülállóként) azért nem látnám szerintem ennyire borúsan a helyzetet.
De mindegy, engedjük el.
Nem tudom milyen oknál fogva, de egyszerűen sehol nincs semmi semmelyik kínai oldalon (a jóárasok közül), ahol lenne raktáron olyan, amit kinéztem.
Azaz:
Kukirin G2 2025 (a Max verziója még majdnem volt, de az meg kiüti a pénztárcám)
Angwatt F1 NewSzóval ha ezek lettek volna raktáron és pár nap alatt itt lett volna, akkor igen, az eszemen túljárt volna a szívem.
De ennyit nem akarok rá várni, így gyorsabban kell valami.Viszont Mo-ról akkor meg már nem vennék óccókínait, elengedem ezt a vonatot.
Akkor legyen rendesebb márka, garanciával.Így kötöttem ki (pár óra nézelődés után, pont a lakatos sztorira ráülve) a
Ninebot F2 Plus-nál.
Pont lenne 190e-ért a helyi BestB*te-ban. 2 év garit ír rá. Volt olyan roller, amire 3 évet is ír. Majd megkeresem melyik volt, most nem rémlik.Jelentem teljesen rollerszűz vagyok, életemben nem használtam még. De nem vagyok annak a híve, hogy első autónak vegyünk valami olcsó, lef*ngott xart, aztán szépen fejlődjünk felfelé. Persze nem is ferrarit gondolnék első autónak. De valami normális alapot.
Tehát kérlek engedjük el azt a szálat, hogy vegyek valami 100e-s akármit, aztán majd később rájövök mik az igényeim. Igényeimet tudom, ehhez kell a segítség. További igények meg majd jönnek, ha már lesz min gurulni és lehet tovább keresni a 2. rollert..vagy nem, mert lehet be sem fog jönni.Alapok:
-60kg
-városi használat, rengeteg bicikliút, járda (nem tervezek ralizni vele, de lengéscsillapítás (akár jó puha is) nagyon szükséges.
-akku azért legyen biztonságosan meg 40km
-töltési idő mindegy, sztem éjjel töltöm
-app nem szükséges, sztem meglennék nélküle
-kerékpárhoz szoktam (helyette/mellette lenne a roller), szóval a nagyon keskeny kormány szerintem nem lenne nekem kényelmes
-lakattal/lánccal biztonságos rögzítés, mert sok kül. helyen lenne letéve (az előbb említett F2 pont emiatt került nálam szóba)
-vonattal nem cipelném (autó esetleg, de nem lényeges)
-erő (azért ha lehet láblendítés nélkül tudjon elindulni, aluljáróból ki se álljon meg, de nem kell driftelnie...amiket láttam videókat, azért 800W már rendesen meglép, na sztem ezt nem fogom megkapni ebben az árban Ninebot-tól. Mindegy, minden nem lehet.
-25km/h gondolom a max mindnél (ami nem kínai), szóval itt úgysincs választás, de a cangámból kiindulva elég is a 25.Még valamivel tudnék segíteni, amivel ti tudnátok nekem segíteni? köszi
-
beci
őstag
Sziasztok.
Erről van már esetleg tapasztalat, vagy teszt?
[M4 Max] -
PociAti
őstag
válasz
Emunem #33170 üzenetére
Nekem is van F szériás rollerem, annál az általad bejelölt rudak adják magukat, hogy annál fogva lakatoljuk le őket.
De vannak hasonló vázú modellek, melyeknél műanyagburkolattal lezárták ezeket a réseket. Illetve az új Segwayeken ott vannak a hordozófülek. Azt még nem néztem mennyire könnyű azokat leszerelni, de egy ritkább csavarfejre áttérve talán megnehezíthető a tolvajok dolga.#33172 új roller összerakásakor nyilvánvalónak kellene lenni, hogy az összerakáshoz hasonlóan a szétszedés is megvan pillanatok alatt. Egyedül a fékbowden gyors kiakasztása nem lehet egyértelmű mindenkinek. (Meg érkeznek már úgy is rollerek, hogy az elektronikai kábelek is össze vannak dugva, nehogy a tüskéket szétbarmolják összedugáskor.)
#33173 akik lopással foglalkoznak, azok ismerik ezeket a módszereket. Viszont fórumokat olvasva sok tulajdonos értetlenül áll a helyzet előtt, hogy ott van sértetlenül a lakatja, de a rollert elvitték, és ez miként történhetett meg?
Tehát hiába a drága lakat meg a nyomkövető, ha egy imbuszkulccsal meg egy kis alufóliával könnyen kijátszható mind a kettő, ha rosszul védekezünk. Nem elég a legdrágább, legmenőbb lakatot ajánlani, tudni kell azt észszerűen használni, nem csak hanyagul rátenni valahová.
És még egy dolog eszembe jutott: egy kevésbé vonzó, kevésbé eladható roller kisebb csábítást jelent a tolvajoknak. Nagyon rövid távon a feltűnő matricák is segíthetnek, de beazonosításban a sérülések, hegesztési varratok is segíthetnek, így ezeket is megéri lefotózni.
-
BlacKSouL
addikt
[kép]
Nálam így.
Sajnálom is hogy az F3-nak nem ilyen, mert vásárláskor sok más szempont mellett pl valóban ez is egy fontos lehet valakinek. Vázon átfűzve nem sok kérdés marad.Azt azóta tudja valaki hogy az F3-akból kivették-e a "riasztót"/dudát? Mert akkor összességében a védelemnek 2 mínusz pont. A "hordozófülbe" nem is vagyok biztos hogy a lánc beférne, de még ha be is, mint láttuk az is lecsavarozható.
-
-
-
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #33162 üzenetére
Minden másra meg ott a dupla tekerés...
Dupla tekerést is lehet rosszul csinálni, amikor csak a váz kap a dupla tekerésből, vagy az az oszlop, amihez tekerik. Mert felemelik a rollert, megpörgetik egyszer a saját tengelye mentén, és a dupla tekerésből egy jó laza szimpla tekerés lesz. De a legszorosabb tekerés is fabatkát sem ér, ha nem jó helyen van tekerve. Lásd később.
Legnagyobb hiba közé tartozik a rossz helyszín megválasztása.
A másik közel ilyen súlyos hiba, amikor nem a roller "nyakát", hanem a kormányoszlopot lakatolják le. Nyaka alatt most azt a részt értem, ami a deck és a kormányoszlop között helyezkedik el. Elég eltérően oldhatják meg ezt a részt, van amelyik rollernél nem is lehet ezt a részt lakatolási pontnak használni, de lehet van más pont, ami stabil.
Kormányoszloppal az a baj, legyen az a legdrágább lakat, ha imbuszkulccsal feltűnés nélkül 1 percen belül szét lehet szedni, és újabb egy perccel később egy használható rollerrel el lehet gurulni. https://www.youtube.com/watch?v=GPTYKbze5vQ -
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #33128 üzenetére
Nem gond, visszavehetik az enyem is
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #33082 üzenetére
Az szuper, 2 ev alatt 2000 ment bele, akkor szerintem a rollerrel egyutt lesz cserelve , ha eljon az ideje.
-
-
Lehiñito
senior tag
válasz
Thunderzolee #33156 üzenetére
Én is a lánc felé hajlok, pont ez végett, hogy nagyobb tárgyakhoz is le lehet zárni. 90cm a lánc hossza, ami már elég lenne. Arra viszont mindenképp figyelnék, hogy ne lehessen kifűzni. Akár úgy, hogy többször áttekerem nyolcqs alakban, hogy relatív feszes legyen.
-
amdboy
senior tag
Sziasztok! i-walk ks1 pro rollerhez esetleg valaki tud működő " univerzális" applikációt ajánlani? A gyári applikáció az android 15-ön sajnos nem működik.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #33155 üzenetére
megcsekkolom, köszönöm.
-
Emunem
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33153 üzenetére
köszönöm, holnap beviszem nézzenek rá, kicsi 8-as van a gumiban, felni atom stabil. (1-2mm kb) Gariban vajon foglalkoznak vele, ha szál szakadt a gumi? (Ugratások meg hasonlók nem voltak, terepen se voltam vele, túlfújás se volt)
amúgy harmat gyenge a vibrálás, elképzelhetőnek tartom, hogy a gumi mintáját érzem jó minőségű úton, vagy a motor rezonanciája a vázon keresztül a kormányrúdon felerősödik, és azt érzem egyéb ingerek (rossz út, gyalogosok) hiányában zavarónak...
Autónál is pár dolognál a bizalmas szerelőm azt mondta, hogy csukott szemmel/füllel vezessek, vagy vegyek minden évben új autót.
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #33146 üzenetére
Köszönöm!
-
-
válasz
Emunem #33151 üzenetére
A Facebookon vannak még rolleres csoportok.
Én vagyok az egyik legnagyobbnak a moderátora, de hiába az ~50ezer tag, csak nagyon kevés közöttük, aki ért is hozzá valamit, ráadásul hihetetlen, mennyi laikus ember írogat "tanácsokat".Az "Elektromos roller 50km/h-", és a másik, az "Elektromos roller 50km/h+" topicokat keresd fel, ott szoktak még használhatóbb válaszokat adni.
-
Lehiñito
senior tag
Sziasztok.
Szerintetek melyik lezárási mód a hatékonyabb? Az U lakat, vagy egy 8mm anyagvastagságú textil borítású biztonsági lánc mozgásérzékelős riasztós lakattal? Lakatom már régebbről van, aminek 10mm az anyag vastagsága. Csak láncot kellene hozzá vennem. Ezt a láncot néztem ki.
www.iszerszam.hu/burg-w-chter-skm-8-90-biztonsagi-lanc-fekete-jb104147
A lánc meg a lakat beleférne és talán el is bírná a súlyát a gyári xiaomi rollertáska. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Emunem #33152 üzenetére
Kerékpárnál volt ilyen, amikor már szálszakadása lett (részben túlfújás miatt is), dudor keletkezett rajta. Eleinte csak az tűnt fel, hogy egy frissen aszfaltozott, valóban nagyon sima úton, finom zökkenőket éreztem, minden fordulatnál.
De nem volt erről tapasztalatom, hogy meg kellett volna vizsgálni alaposan, így már csak azt vettem észre, amikor hirtelen eldurrant alattam. (Még jó, hogy csak 3 km távra járok általában.)
Ha a roller hajtott kerekét felemelve felpörgetem, ott is érződik rázkódás, a tömeg kiegyenlítetlensége miatt, de az úton ez nem érzékelhető és nem is hibás a gumi.
-
Emunem
őstag
válasz
PociAti #33147 üzenetére
Nem, a csapágy problémát tudom lokalizálni /felismerem. Ez inkább olyan, mintha bütykös gumival mennék, kimondottan a gumi adja, nem a csillapítás, vagy csapágy hibája. Aki volt már terepgumis autóval, vagy terepre való cross motorral, tudja miről beszélek. De mind1, rákérdezek német csopiban, aztán a választ be írom ide is, amennyiben építő lesz.
De az is hozzá tartozik, hogy maximalista emberként mindent IS észreveszek saját autón, vagy bármilyen járműben, ha valmai számomra nem ok hang/mozgás/vagy megjelenést tapasztalok.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #33144 üzenetére
sajnálattal olvasom a komment 2. felét.
-
Emunem
őstag
válasz
alphamooncam #33142 üzenetére
tökéletes a meglátásod.
Sokmindent magamnak javítok, ha tudom, hogy mit szabad csinálni vele. Ennyi egy szakinak elég is szokott lenni, a mértékét meg megszemléli, ha valami nem tiszta.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #33139 üzenetére
értem, az említett videóval hátha lesz nagyobb rálátás. (Akkor az enyém precedens jellegű lesz, amivel fogtok valszeg példálózni a későbbi esetekben.
)
-
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #33110 üzenetére
A kicsit darabos futás alatt arra gondolsz, hogy ritmusban meg-meg akad? Mert az akár csapágy probléma is lehet. Hajtsd meg a levegőben tartva (vagy fejre állítva) a kerekeket és nézd meg nincs-e tojás vagy nyolcas az abroncsokban.
És mint sokadszor, most is tudom ajánlani a Segway-Ninebot hivatalos szerelős videóit:
https://www.youtube.com/watch?v=d0Q8fp4Ia9M
Segway Ninebot F2/F2 Plus Series Front Fork Assembly & Disassembly1:30-nál szedi ki az első villát, majd szedi le a gumiharangot a lengéscsillapítóról. Látod milyen "teleszkóp" van benne. Sajnos a videóban ugrálgatnak F2 és F2 Plus típus között, túl sok feszítési lehetőség nincs. Ha egyáltalán az okozza a problémát, és nem az összecsukó mechanika.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #33141 üzenetére
1,3 A kímélő töltőáramnak számít a kategóriában, nem várható túlmelegedés, normál körülmények között.
Ennyi áramot elvileg még terhelés utáni meleg állapotban is elvisel, mivel még úgy is kihűlőbe menne, nem melegedőbe (ha azt nézzük, hogy terhelésnél jóval nagyobb áramok szaladgálnak). De nyilván jobb az óvatosság.
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #33143 üzenetére
Soha nem "gameeltem" tehát nem én kérdeztem a videókártya topikban.
Köszönöm az infót!
-
válasz
alphamooncam #33142 üzenetére
Egyszerűbb egy video csatolása ilyenkor, de még jobb ha roller szervizben kérdezi meg.
Ráadásul abból a z első lengéscsillapítós F2-ből nem sok lehet forgalomban, kevesen vettek olyat.Ez ugyan egy roller topic, de nem kifejezetten szerelős topic. Az autós topicban pl tudnak segiteni a szerelésben is, mert sokan látogatják, autószerelők is, de itt nem nagyon.
-
válasz
vigyorgó #33141 üzenetére
Te voltál az, aki megkérdezte a videokártya topicban is, h gamelés közben mekkora videokártya-hőmérsékletnél kell a játékot megszakítani?
Ti. a töltés automatikusan megszakad, ha túlmelegedne valami töltés közben. De nem fog, mert nem ez a jellemző, neked pedig nem kell ezt nézegetned.
Neked egyetlen dolgod van, az, h elolvasd a rollerhez kapott, vagy letölthető használati utasítást, amiben le van írva, h amikor használtad a rollert, utána hagyd mittudomén egy órán át magára, és csak utána tedd fel tölteni.
Mert amikor használod a rollert, melegszik az akkupack, és ezért elvileg meg kellene várni, h használat után visszahűljön, és utána nem fog túlmelegedni töltés közben. (Meg amúgy sem, de ha már igy kérdezted, h hogyan kíméld a rollert, hát pl így.)
Ezt egyébként senki se tartja be szerintem, de mégse melegszik túl senkinek sem. A gyorstöltők is jóval kevesebb árammal töltenek, mint amivel már komolyabban fel lehetne melegíteni az akksit, pláne a Xiaomi újabban a rollerekhez adott minimalista töltői. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #33138 üzenetére
"
igencsak furán kotyog a "teleszkópom" az F2 pluss-on.
Nehéz ezzel a kijelentéssel mit kezdeni.
A teleszkóp dolga hogy mozogjon.
Találjuk ki mit értesz fura alatt?"Kotyog az azt jelenti, hogy olyan holtjátéka van, aminek nem lenne szabad ott lennie, szorosan/ szorosabban kellene illeszkednie az alkatrészeknek.
Ezt minden kicsit is a szerelésben jártas egyén érti.
Az meg hogy ez által a lötyögés által "fura" a mozgása, megint érhető szerintem.
Ebben az esetben a fura azt jelenti, hogy nyilvánvalóan nem a tervezett mozgást, hanem attól eltérő mozgást végez.
Szerintem.
-
vigyorgó
tag
Érdekelne az adatokat nézve hogy mire érdemes odafigyelni esetleg,és mekkora akkumulátor hőmérsékletnél érdemes megszakítani a töltést? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gyenesmartin #33117 üzenetére
Érdekes kérdés, ahogy látom a Redditen vannak még főleg ilyen panaszok, amikor a roller kereke összecsukva áll egyenesen, kinyitva már nem. Gyakori egyes Segway modellek említése, de nem kizárólagosan.
Sokan kiegyenesítik álló helyzetre, ehhez adnak tanácsokat. Valaki nem emlékszik a gyári helyzetre, csak később tűnt fel neki.
Egyetlen AI-választ találtam, de a pontos forrás nem azonosítható, miszerint (valamelyik?) Segway roller első kereke összecsukva áll egyenesen, hogy tárolás / szállítás során stabilabban álljon, ne boruljon fel, ez normális.
Nekem a Xiaomi klón szabályosan áll, lecsukva kanyarodik kicsit. Igaz, hogy borulékony is a másik (nem támasztott) oldalára, de emiatt nem állítanám félre, ha számít egyáltalán.
-
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #33110 üzenetére
igencsak furán kotyog a "teleszkópom" az F2 pluss-on.
Nehéz ezzel a kijelentéssel mit kezdeni.
A teleszkóp dolga hogy mozogjon.
Találjuk ki mit értesz fura alatt?
Nézzél teszt videókat, másoknál hogyan dolgozik a teleszkóp. Vagy készíts videót arról mit csinál és miért érzed furának. -
PociAti
őstag
válasz
dm1970 #33131 üzenetére
A Navee V40i kisebb és könnyebb én egy 13 éves lánynak egyértelműen a Nevee V40i-t választanám. Xiaomi Elite már 20 kg, az azért rollerek között sem számít könnyűnek, még ha cipelni nem is kell neki, lehet a méretei miatt nem illene hozzá. Szélesebb, magasabb, hosszabb, nehezebb, motor teljesítménye is több. Ha felnőtt férfiról lenne szó, akkor hozzá jobban passzolna a Xiaomi Elite.
Csak itt a fórumon sajnos folyamatosan bele szoktak itt esni ajánlgatáskor egyesek abba a hibába, minél nagyobb, annál jobb. Mert jellemzően elfelejtik figyelembe venni ki használná azt a rollert. Mert nem az a kérdés, "melyik a jobb roller?", hanem hogy az adott célszemélynek számára mi lenne a jó választás? -
PociAti
őstag
válasz
Aflamin #33120 üzenetére
Lehetnek különbségek magyarnak tűnő webáruházak között.
Konkrétan amiket megemlítettél azoknál talán nem lenne gond. Az iPon az magyar cég, és bár az Alza eredendően cseh, de konkrét példánál maradva az se lenne problémás (mivel a magyar cég az eladó), ahogy az gyöngyösi Prímaenergia (PrimaNet) sem.
Inkább olyannál kell oda figyelni, akik marketplace-ként, azaz piactárként üzemelnek, mint pl. az eMAG. Hiába az emag.hu-ról rendeled meg, a magyar cég csak közvetítő, ha az eladó meg román vagy bolgár, és a szerződési feltételek között bizonyos kikötések vannak, akkor lehet hogy a garanciális ügyintézés problémásabb. Irodatechnikai eszközöknél tapasztaltuk, hogy nem a hivatalos magyar forgalmazón keresztül érkeztek be az országba a termékek, így a hazai forgalmazóhoz köthető márkaszerviz sem volt illetékes a garanciális javításban. Adott szériaszámú termékek nem hozzájuk tartoztak, külföldre kellett volna a tulajdonosnak elküldeni, ha garanciálisan szerette volna megjavíttatni.
Amikor a márkaszervizben megjavíttatod a rollert, a márkaszerviz a felmerülő költségeit a magyar forgalmazó fogja megtéríteni, ha az adott szériaszámú rollert ők hozták be az országba. Ha nem, akkor, akkor nem ők kapták a jutalékot utána, vagy ők nem tudják a költségeket tovább passzolni a közép-európai központ felé. (Románok, bolgárok meg lehet már a kelet-európai vagy balkáni központhoz tartoznak, attól függően miként alakítottak ki régiókat.) Lehetnek ettől eltérő szabályok, vannak termékek ahol csak 1 európai központ van, és bárki bárkinek a termékét intézheti "gyártói garancia" címszóval.
-
dm1970
aktív tag
válasz
Thunderzolee #33133 üzenetére
Köszi!
Így átláthatóbb, egyértelműbb a dolog. Még alszom rá egyet-kettőt.
-
-
-
dm1970
aktív tag
válasz
Thunderzolee #33129 üzenetére
Ismét köszi és Neked is PociAti!
Ránéztem egy kicsit tüzetesebben a használt vonalra is, tényleg vannak jóáron elérhető darabok, de nem értek hozzá, így tartok a hibáktól. Na meg ahogy Ati írta mit szólna a leányzó.
A v40i, nagyjából keret közelében van, de +10-ért ott az elite.
Érdekes, hogy az ák-n azért van negatív vélemény Xiaomi-król, a Navee-kra csak jókat írnak. Gondolom azért itt számít, hogy melyikből mennyit adnak el. Még utoljára egy pro és kontrát megköszönnék a v40i és az elite között.K dm
-
Aflamin
tag
válasz
Thunderzolee #33122 üzenetére
Köszike!
Hosszas elmélkedés után [ezt] rendeltem.
Milyen szoftver kell hozzá? -
válasz
dm1970 #33107 üzenetére
Hát igen, 7-8km-re elég a V25 is, csak ilyen minimum rollert akkor se szoktan ajánlani.
Gondolom nem szempont, de ezen még index sincs, a többin meg már van.Valóban az Elite-t Árukereső olcsóbban adja be.
Nem követem annyira az áraikat. Ennyiért én se venném meg.Annyit még hozzátennék, h ha van pénz lóvéra, ne menjetek az 5, vagy egy 4 Pro (2nd gen) alá.
De ha mindenképp olcsó kell, nyilván azt veszed, ami belefér a keretbe. -
-
válasz
Thunderzolee #33125 üzenetére
Ja bocsi, nem olvastam végig. Clickbait megint
-
-
válasz
powergoku #33112 üzenetére
Töltsd le az M365 Toolst, nézd meg az akkupack celláit.
-
-
Ideális hőmérséklet a tároláshoz, és főként a töltéshez:
F3E
Max G30EII, mind a kettő 22 C fokon.😁
-
Aflamin
tag
Üdv!
Nineboot vagy Xiaomi rollert szabad-e az I*on v. Al*a oldalról venni az esetleges garanciás eljárást illetően ? -
powergoku
tag
.
-
válasz
gyenesmartin #33117 üzenetére
Nem tudom, de sok rollernél láttam én is már. :/
Már én is kezdtem néha azt hinni, h ez direkt van, ennyire nem lehet béna a szerelőmunkás, h ennyi ferdén szerelt legyen. Meg hogy minőségellenőr sincs, aki ezeket észrevegye? -
gyenesmartin
őstag
Ezeknék az összecsukhatós rollereknél direkt áll a kormány ferdén a kerékhez képest?
Amikor a kormány pont merőlegesen áll az úttal, akkor a kerék egy kicsit jobbra néz.
De ha össze van hajtva, és a csengőnél be is van akasztva, akkor a kerék egyenesen áll.
Pár fok, először nem is vettem észre.
Csavarokon még látszódik, hogy nem volt szétszedve. -
PociAti
őstag
válasz
powergoku #33112 üzenetére
Leginkább a magas hő tudja kinyírni a roller akkuját. Legyen ez a nap hatása, vagy hűtés nélküli gyorstöltés. És abból az állapotból már nem igazán tud regenerálódni. Leginkább télen, hidegben érezni a lerövidült akku élettartamot, de akkor csak megnő a belső ellenállás, majd felmelegedve normális állapotra tér vissza. Viszont magas hő hatására visszafordíthatatlanul tud károsodni az akku.
Ha úgy próbáltad töltőre dugni, hogy már eleve nagyon meleg volt az akku, akkor lehet töltés közben a BMS hővédelme letiltott, és azért nem töltötte fel teljesen. Szerencsés esetben csak ez történt.
Óvd a nagy melegtől és teszteld le később. -
PociAti
őstag
válasz
dm1970 #33107 üzenetére
Én fiatal lánynak csakis új roller vennék, használt van akinél szóba se jöhet.
Egyik kedves ismerősömből kiindulva számára az is nagyon fontos volt a rollernél, hogy fehér legyen (Xiaominak voltak ilyen rollerjei, ezért azt választotta). A roller megjelenésére nagyon odafigyel, rendszeresen tisztogatja, kiegészítőknek is illenie kell a roller színéhez. És már 4.000 km fölött tett bele.A használtaknak nem ismert az előélete, és nehéz annyira örülni neki, mint egy olyan példánynak, amit első pillanattól kezdve mi használunk. És ha bármi apró problémája lenne, nem merülne fel bennünk, hogy biztos az előző tulajdonos nem vigyázott rá eléggé, "nem jól használta".
Aztán olyan is van, aki csak közlekedési eszközként tekint rá, és nem különösebben zavarják azok a kisebb sérülések, amikkel érkezik a használt roller, és inkább másra költi a különbözetet.
NAVEE V25 a naveeshop-nál most 98.990 Ft.
Kifutó modell, azért is akciózták le, de az a műszaki tartalom, amivel rendelkezik az egy fiatal lánynak megfelelő lehet.Meglehetősen kicsi akkumulátor van*, így a 7-8 km-es utat oda-vissza csak teljesen feltöltött akkuval tudja teljesíteni.
* 36 V, 5100 mAh, 184 Wh.
A mérés úgy zajlik, hogy adott tömegű személlyel ideális időjárási körülmények között (25˚C, szélcsend) elindulnak adott sebességgel, és fékezés, lassítás nélkül az adott tempót tartva mennek, amíg le nem merül.
Navee-nál 15 km/h sebességhez 25 km hatótávot adtak meg, 20 km/h fix sebességhez 22 km és 25 km/h sebességhez 18 km hatótáv tartozik. Viszont a vezető tömegére vonatkozó infóval nem találkoztam.
A Xiaomi 4 Lite nagyjából ugyanekkora akkuval rendelkezik, ők a 20 km hatótávot 15 km/h sebesség mellett érték el, de 75 kg-os volt a vezető tömege. 50-60 kilós személy esetén 15 km/h mellett simán kijöhet a 25 km/h, a tömeg nagyon sokat számít.Decathlonos Oxelo rollereket nem igazán merném ajánlani. Hasonló paraméterekkel rendelkezik, talán annyira nem is rosszak, de látszólag kis példányszám után cserélgetik a típusokat, nem tudni mennyire kiforrottak. A Navee-ben, Ninebotban, Xiaomiban én sokkal-sokkal jobban megbíznék.
-
powergoku
tag
válasz
Dr. Szilikát #33113 üzenetére
Nem volt lemerülve teljesen ,úgy emlékszem kb 20-30 % on volt.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
powergoku #33112 üzenetére
Ha feltételeznénk, hogy az akkunak baja lett, egy hibátlan töltőt ez nem befolyásol a változatlan áram leadásában, változatlan melegedésben.
Miután épp az a lényege, hogy az áramot pontos értékre stabilizálja, illetve a végfeszültség is pontosan behatárolt egy szinten. Töltési idő változhat, de a hőegyensúly beáll egy idő után, azt tartania kellene, végén lassan lehűl. Mint a telefonoknál is, valakit megtéveszthet, hogy meleg időben az is melegedhet jobban, ami nem hiba.
A rollert árnyékban tartva nem hinném, hogy emiatt baja lenne. De ellenőrizni kellene a bevitt / leadott töltésmennyiséget, adatokat, vagy amit tud az alkalmazás, jobban nem ismerem.
Szimpatikus lehetőség lenne, ha csak a töltőnek lenne problémája. Mellesleg milyen szintre volt töltve a tárolás alatt?
-
powergoku
tag
Üdv.
Lenne egy problémám a Xiaomi scooter pro-mal . 2 hétig nem volt használva defekt miatt és most kb.2 óra alatt feltöltődik és hamar le is merül és a töltője tűz forró.Elötte kb 4-5 órán keresztül töltődött fel maxra és bírta is az aku.Kint volt a roller az udvarban ,nem a tűző napon ,de gondolom így is kapott rendesen hőt ,lehetséges hogy 2 hét alatt a hő tette tönkre az akuját?
-
Emunem
őstag
Na kicsit más téma, igencsak furán kotyog a "teleszkópom" az F2 pluss-on. Ha jól olvastam, akkor ez nem nagy valami, de sztem a 0km óta kicsit fel erősödött. Illetve full sima aszfalton kicsit darabos a gumi futása, mintha bütykös crossal lennék, ez normális? (megfelelö nyomás a kerekekben)
Amúgy nagyon megvagyok vele elégedve, távot 100%-ban tudja egy 80 kg-os felnőttel + 4-6 kg-s hátizsákkal... -
lemmy71
őstag
Ma megérkezett a "várva várt" XIAOMI 4Pro 2Gen
Már a kicsomagolásnál látszódott hogy nem egy "tálka rizsért" összedobott gépről van szó.
Minden patentúl összerakva nem zörög lötyög semmi. A kormányrúd két külső csavarja kissé húzósabban ment a helyére mint a belső kettő. A Bluetooth kapcsolat kissé nehézkes volt, nem igazán akarta elvégezni a párosítást a Poco telefononnal, de végül sikerült. Az akku 44% -s töltöttségi szinten volt. A gumik kéznyomásra kémények voltakHolnap megnézem műszerrel a nyomást, amúgy hány bar -ra kell fújni, 2,5 jó
Összességében a lányomnak nagyon tetszett, teljesen elégedett volt
Nekem két dolog szúrta a szemem. A kormány összeakasztása a sárvédővel és maga a csengő, hát ez olyan vicces ezen a sziten -
dm1970
aktív tag
válasz
Thunderzolee #33106 üzenetére
Köszi és Neked is PociAti!
Vékonyka leányzó. Cipelés minimálisan. Kis település. Max szomszéd települések kerékpárúton 7-8 km. Nagy emelkedők nem lesznek. V25-t használ helyben egy ismerősünk, hasonló felhasználási mód, eddig elégedettek vele.
Használt mind messze van, Pesti meg megoldható lenne, de hiába "új" szerintem drága, több helyen ennyi az új. dSőt van olcsóbban is ingyenes szállítással.
A dechatlonos Oxelo sd500r-l mi a véleményetek? -
válasz
dm1970 #33104 üzenetére
Hány kiló?
Emelkedőkön is fogja használni?
Mekkora hatótáv kellene?Ennyiért inkább használtat vennék.
A V40i kb 20km-t tud.
A V50i kb 25km-t.
Az E2 Plust azt inkább ne. 24V-os, hamar elfogy az ereje, és semennyire se vízálló. A V25-ben meg nagyon kicsi az akksi.Itt pont hasonlót kérdezett valaki, annak válaszoltam.
Ezek meg lennének a használtak.
Itt van még egy Elite is, ez lenne a minimum amit megvennék, vagy az 5-öst:
https://hardverapro.hu/apro/elado_uj_xiaomi_electric_scooter_elite_hivatalos_g/friss.htmlEsetleg egy G30:
https://hardverapro.hu/apro/ninebot_kickscooter_elektromos_roller_g30p_30_km_h/friss.html -
PociAti
őstag
válasz
dm1970 #33104 üzenetére
Rollerezés szempontjából a 13 éves életkor nagyon széles tartományt fed le.
Egy 13 éves vékony kislánynak, aki az iskola közelében lakik, jó minőségű az úthálózat, és neki kell az emeletre felcipelnie a rollerjét, annak jó lehet a Segway E2 Plus-hoz hasonló könnyű rollerek. Kicsi, tömör kereke van (8,1 hüvelyk), kényelmetlensége miatt nem nagyon akar majd vele gyorsan menni.
Viszont ha egy erősebb alkatú srácról van szó, akinek nagyobb távot kellene megtenni, és már most motorozáson jár az esze, számára kész büntetés lenne az a roller. Arról nem is beszélve, hogy annak már jelent meg utódja (E2 Plus II) és talán már az E3-ak is megjelentek, vagy mostanában fognak megjelenni:
Ninebot E3 E, Ninebot E3 Pro E.A Navee-ről kevesebb tapasztalat van, azok se lehetnek rosszak mivel nagy átfedés van a két cég között, és a Xiaomik között is biztosan lehetnek használhatóak.
A használati módról részletesebb leírás kellene, hogy a sok jó és kevésbé jó roller közül ajánlani tudjunk. (Fizikai erőnlét, cipelés szükségessége, útminőség, emelkedő, iskola és egyéb célállomások távolsága).
Annak nem sok értelme lenne, ha üres adatokkal leírjuk milyen rollerek vannak a piacon, hiszen azt te is látod amikor körbenézel a weboldalakon, az üzletekben. -
dm1970
aktív tag
Sziasztok!
Valahol 120e környékén keresek 13 éves gyerkőcnek e-rollert.
Vissza olvasgattam, s az alábbiakat néztem ki, melyik lenne a jobb választás?
NAVEE V25
NAVEE V40i Pro
Segway KickScooter E2 Plus E
Hasonló tudású, árkategóriában melyik Xiaomi az ajánlot?Köszi dm
-
válasz
enginev3.0 #33102 üzenetére
Én olyat se láttam/hallottam még, hogy a gyerekek mikor 2-3-4-en mennek egy lime/dott-on, hogy valaki megállítsa őket és megbüntesse.
-
enginev3.0
félisten
-
PociAti
őstag
válasz
xandrush0831 #33092 üzenetére
Gratulálok!
Pár hónap után cserélni kellett a KuKirin G2 hátsó motorját?
Elég szarul hangzik!Vagy nagyon tudtad mely eladótól kell venni, vagy csak nagy mázlid volt, hogy az nem rázott le, és volt neki pótalkatrésze és elküldte neked. Pedig Redditen, Telegramon és egyéb helyeken épp az ellenkezője az uralkodó vélemény, ne egyszerű webshopból vásároljatok, hanem az Amazontól, mivel így sokkal nagyobb eséllyel tudjátok érvényesíteni a garanciális igényeteket. Abban kérész életű periódusban, amíg az tart.
Pont a KuKirin tulajdonosok tudják leghangosabban szidni a márkát. Ne vedd meg ezt meg azt a típust, mert az egy kupac szar, eltörik, vagy elromlik, bezzeg amit ő vett, az már nem olyan rossz, mint a másik típus. (Mondják ezt kb. fél éven keresztül.)
Vagy amit vett, az már jó mivel javították az elődje hibáját. Csak pont az elődre is ugyanezt mondták, és annak elődjére is. Rövid távon jó, csak mire megjelenik az utód, addigra újra és újra bebizonyítja magáról a márka, hogy tele van gyengeségekkel.Ebből a KuKirin és hozzá hasonló szar kínai márkákból nem azért nem lehet kapni a használt piacon 10.000 km-t futott, közel eredeti állapotú használt példányokat, mert a tulajdonosok annyira ragaszkodnak hozzá, hanem addigra teljesen használhatatlanná válnak, elromlanak.
Vagy cáfolj meg, mutassál közel 10.000 km-t futott jó állapotú példányokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest