- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- weiss: Pant* rant
- N€T0X|N: SSD cserék
- bambano: Bambanő háza tája
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33299 üzenetére
360Wh-ra benyögni 55 km-t: nem kicsit pofátlan.
Vagy valamit nagyon tudnak. 6.5Wh/km gyanús! -
válasz
hentes555 #33297 üzenetére
Ejha, már kapható az E3 Pro?
https://www.ultimate-ebike.com/Elektromos-roller/Segway-Ninebot-E3-Pro
-
pescara
aktív tag
válasz
hentes555 #33297 üzenetére
Segway MAX G30E II, nekem nagyon bejott, 2 es fel eve hasznalom, kb arra amirol beszeltel, semmi rosszat nem tudnek mondani ra. Az uthibakat kerulgetem vele, de szerencsere nincs tul sok amerre jarok. A lengescsillapitas egy megoszto dolog, attol fugg ki milyen utakon jar, amugy igen, az egy nagy plusz hibaforras, aztan meg a garis szervizekben is elkergetnek vele, hogy ez sajnos ilyen, nincs vele mit tenni.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Szeretnénk venni barátnőmmel egy rollert, ami leginkább ingázásra lenne használva, napi 2x3,5 km városon belül, leginkább bicikli úton, sok megállóval. Volt egy Okai Neon Lite, azt használtan vettem, de sajnos közelében nem volt a gyári adatnak, 2x nem lehetett megtenni vele ezt a távot, illetve utána el is romlott, visszaküldtem 1,5 hete, most kaptam egy levelet a szerviztől, hogy megtartják a rollert, forduljak a forgalmazóhoz csere darabért vagy pénz visszatérítésért. Szeretnénk más típust kipróbálni, az alábbi feltételekkel:
- max. 200-210k
- leginkább Segway típusokat néztem, ezek tetszettek inkább, mint a Xiaomi
- legalább 55 km-es gyári hatótáv
- lehetőleg minél kisebb tömeg (a panelben a pincéből kell felhozni és levinni minden nap, ha tölteni szeretném, akkor pedig a 3.-ra - lift nélkül - felvinni)Azt kérdezném elsősorban, hogy garancia szempontjából van valami különbség, hogy az mstore.hu-n, a iPon-on vagy teszem azt a Bestbyte-nál veszem meg? Van hivatalos magyar szerviz vagy saját szervizeket alkalmaznak ezek a cégek?
Vannak olyan honlapok, ahol 1 év garanciát írnak rá, de szerintem ez téves, 100k határ felett 2 év garancia jár a termékekre.A másik az első teleszkóp, barátnőm azt mondja, hogy szerinte kellene rá, nekem őszintén nem hiányzik, annyira azért nem vészes az út a munkahelyig, max pár kisebb bukkanó, keresztborda van az úton. Ezek a lengéscsillapítók mennyire hatékonyak és mennyire szeretnek elromlani?
Illetve utolsó sorban a Segway-ekbe épített (már amelyikben van) Lokátornak van bármi értelme, ha mondjuk ellopják a rollert, akkor ezzel tudom követni/értesít a roller, ha elmozdítják a helyéről?
És még egy eszembe jutott, hogy a Segway F2 E II-vel van valakinek konkrét tapasztalata, hogy városi környezetben, ahol több a megállás, egy majdnem 100 kg-os személlyel milyen hatótávot tud kb?
Egyébként a konkrét típusok, amiket néztem, ezekről mit gondoltok vagy melyiket vennétek?
- Segway MAX G30E II (ezen negatív számomra a csengő kialakítása, és hogy nincs index, cserébe 65 km hatótáv, 19.9 kg)- Segway F2 E II (itt van index, lengéscsillapító, lokátor és 2 kg-mal könnyebb, 55 km hatótáv, 17.9 kg)
- Segway E3 Pro (ez ahogy látom nagyon új megjelenés, szinte alig találtam videót róla, még most próbálok jobban tájékozódni, ez az "elasztomer felfüggesztés" nem tudom milyen lehet közel 100 kg-os személy alatt
) index, lokátor, rugózás van, 17.3 kg és 55 km hatótáv, csak ezzel semmi tapasztalat nincs
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33293 üzenetére
Nem tudom, honnan az idézet, de a köznyelvre hivatkozás ebben az esetben kamu, habár természetesen lehetnek sokan laikusok, akik keverik a kettőt és nem olvasnak Wikit sem. Egyenfeszültségből váltófeszültséget: pont. EV-ben természetesen van inverter, rollerben szintén, sőt, minden rollerben van, mert semmi köze a beépített töltőhöz. (Az ECU az!
)
Rendőrös képhez: tényleg ezen az úton mész egy rollerrel? Medve anyám. Életveszély.
-
válasz
Dr. Szilikát #33277 üzenetére
Az Inverteres rész pipa.
"A méretének és tömegének egyik oka tehát a jókora akkumulátor (15,3 Ah), illetve a fedélzeti töltő (köznyelvben inverter) beépítése, ami a DC töltést intézi úgy, hogy a konnektorba csak azt a madzagot kell bedugni, ami egyébként minden más rolleren még egy trafóhoz visz, onnan pedig egy másik megy a rollerbe. És mindezeken felül egy ilyen átalakítós, más Ninebot modellekhez használt komplett töltőt IS be lehet dugni egy másik konnektorba, hogy egyszerre két forrásból jöjjön a nafta, így három órányi időre le lehet szorítani a teljes töltést." .Más: Az autópálya felett átívelő felüljáró Derecske felőli lábánál
-
z67
őstag
Aki vett sebességkorlát feloldó kábelt valamelyik új sorozatú, vagy akár régebbi Segwayhez, annak valamilyen negatív tapasztalata? Én még csak most tesztelem az enyémet.
-
válasz
Thunderzolee #33288 üzenetére
Pár street view képben összeszedtem milyen az útvonal.
[kép] Ez az út eleje, ahol már nem kis utcákon, vagy minimál zebrán megyek át.
[kép] ugyan azaz utca közepe.
[kép] utca vége.
[kép] itt egy kép a kövi utcáról.
[kép] ilyen egy villi megálló.
[kép] ez meg már mikor bent vagy.
[kép] itt az iskola, ahol mikor van tanítás nagy a forgalom reggel fél 8 körül, mikor megyek.
[kép] ez is még az iskola rész.
[kép] itt indul egy szarabb rész.
[kép] ez a folytatása
[kép] ez a vége.
[kép] Ezt itt megint egy szar rész.
[kép] itt van az egyetlen bicikliút ami kb 200-300m
[kép] ez a villi megálló rajta
[kép] odafelé itt már nem keresztezem a sínt, mert a járdára fel tudok menni és át a zebrákon és az aluljárón.Szóval pár képpel illusztrálva ilyen lenne az utam, csak iskola időszakban nyilván sokkal forgalmasabb.
-
válasz
DigitXT #33289 üzenetére
Tőlem veheti újonnan is a ~150 helyett 300ezerért is.
Az is ugyanolyan, mint egy teszem azt alighasznált.Remélhetőleg a parkoló autók mellett ezután is csak lassan fog elmenni. Ez jó egyébként, h erre felhívod a figyelmet, h 25-ről lefékezve még meg lehet úszni egy balesetet, de 40-50-ről már neccesebb.
Ezt én is tapasztalom sokszor. Ezért is próbálok óvatosan haladni. Nálunk sok indiai, meg filippínó van, amiket azok művelnek kerékpárokkal, fogom a fejem sokszor.Nem is néztem annyira hol fogja használni, de pl a körúton is sok szakaszon autoajtónyi távolságra is lehet menni, ahol teljes sáv van leválasztva bicikliútnak, ott nem kell közvetlenül a parkoló autók mellett haladni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33288 üzenetére
Ezt én pontosan értem, és erre írom azt, hogy azzal meg egyéb problémák lesznek.
Ahol eddig el tudott menni a parkoló autók mellett 25-tel, ott most 45-50-nel fog...
Eddig nem nyitották rá soha az ajtót (szerencse), a jövőben lehet ez másképp lesz. Magyarán a javaslatom az, hogy ne a parkoló autók mellett menjen, hanem a sávot "elfoglalva", annak belső felén (közepén olajfolt veszély). Motorkerékpár kellene.Természetesen kíváncsian várom a tank rolleresek tapasztalatait, hogyan csinálják (sohasem volt igazán nagy rollerem, csak tesztkarikákat mentem velük, élhető, ám nyilvánvalóan nem veszélytelen, és sajnos igen, ezeknek megkérik az árát is
).
Ui: biztosan nem bíznám az életem 150eFt-os használt szarra, akármilyen márka is.
Jelige: még egyszer nem. (120K-ért vettem az Adventure-t: széttört az első kereke.) -
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #33286 üzenetére
25-el nem mehetek a sáv közepébe
De hát nem 45-50 km/h-t írtál?Amúgy teljesen jól érzed: a 25 km/h-ra korlátozott vas semmilyen körülmények között nem való az autók közé: ha csak ott lehetséges menned, úgy jól látod, hogy kell valami gyorsabb, biztonságosabb. (Csak az nem feltétlen roller...)
Szerk: mindenkinek más a kockázatvállalási hajlandósága. (Én a balesetem óta végleges döntést hoztam a rollerezés elengedéséről. Természetesen mások csinálhatják. Ahogy a mondás tartja, "nem tudjuk együtt nem csinálni"... Viszont úgy vélem hogy nem ördögtől való, ha felhívom a figyelmet az esetleges balesetveszélyekre adott felhasználás mellett.)
Pedig milyen jól jönne most, hogy amikor ott hagyom az autót a szervizben, onnan simán hazagurulok rolleren, és nem kell egy órát gyalogolni. De ez nem fog megtörténni. Ez van. (Bicikliútra való a 25 km/h-s pálcikaroller. Se járdára, se az autók közé nem ajánlja senki.)
-
válasz
DigitXT #33285 üzenetére
Szóval vásároljak egy 600k-tól induló rollert azért, hogy be tudjak állni középre és ne menjen el mellettem senki? Nyilván azokon a helyeken ahol villamos megálló van és az autók is azt az egy sávot használják, mint én ott nem szoktam engedni őket elmenni, de 25-el nem mehetek a sáv közepébe 150-200 métert, mert megölnek. A szakaszon mindenki biciklivel és rollerrel jár a parkoló autók mellett. Majd egyszer lesz idegeztem, bérelek egy Dot-ot és felveszem az utat. 25-el haladni tudó rollerrel 18-20 perc az út, attól függően mennyi piros lámpát kapok meg.
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #33273 üzenetére
Utálod a motorosokat, mert túl veszélyesnek tartod, és zavar a felelősség, amikor autózol, hogy nehogy "miattad meghaljanak", ellenben az elektromos roller az fasza.
Szerintem veszélyességi skálán egy nagyságrenddel a motorok felett van.
Most ugye olyan rollert keresel, amivel 45-50-nel tudsz menni (önmagában érthető igény: SMKP), viszont parkoló autók mellett, villamos síneken át. Hát, elég sok a veszélyfaktor. Egy kétkerekű akkor lesz relatív biztonságos, ha sávot foglalsz vele. Ha lehúzódsz, mindig lesznek, akik bevállalnak egy előzést, akkor is, amikor nagyon nem kéne, sávon belül, ezzel veszélyeztetve téged.
Konkrétan ezért (sem) vagyok barátja az SMKP-nak, hiszen még az is kompromisszumos megoldás, hiába csak városban használnád. (Kétüteműt soha nem vennék, túl büdös.
) Négyütemű segédmotort béreltem, amikor a motoros jogsit csináltam: életveszélyes.
Élek a gyanúperrel, hogy a vacak 3000W-os elektromos robogó lenyomta volna, bármikor.
Ha neked volnék, és mindenképp roller, akkor ilyen Wolf Warrior magasságában indulnék, vagy hát korábban javasolták a Mantist, az is elmegy, bár egy nagyságrenddel instabilabb. Pálcikával egyrészt nem lesz meg kényelmesen a tempó, másrészt nem jön mellé futómű, és fékrendszer sem, amire pedig írtad, hogy nagy szükség van, ha épp nem vettnek észre.
Ui: villamos sín keresztezése külön "móka", főleg akkor, ha nem merőlegesen történik.
Motorosok is szoktak elfirkálni rajta, ha picit gyorsabban próbálják meg a kelleténél: nem mondanám, hogy a nagyobb roller ugyanolyan, mint a pálcikák, csak gyorsabb, mert nem. Meglesz a képessége mindenhol 45-50-nel menni. Rajtad múlik, hogy ésszel használd.
Parkoló autóknál tök jó, hogy eddig nem nyitottak rád ajtót, ám eddig 25 km/h-val mentél, sokkal több ideje volt észrevenni, reagálni bárkinek, aki épp ki akart volna szállni... Egész biztos, hogy én nem haladnék nagy sebességgel parkoló autók mellett.
Akkor sem, ha mindig szerencséd volt a múltban. Még valami: egy parkolóból bármikor kivághatnak úgy, hogy ha bele is pillant a tükörbe, lehet, nem vesz észre... (Peaceliker tudna erről mesélni.)
Ui2: a sávfoglalásról még egy kis adalék, hogy anno egy robogós kolléga, aki megszokta, hogy SMKP-val lehúzódik, egy frissen vásárolt nagy robogóval is megtette ugyanezt. Hát, nem lett jó vége, valaki barom el akart menni mellette sávon belül, elsodorta - csonttörés.
-
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #33279 üzenetére
Hivatalos neve Segway-Ninebot MAX G2 E,
(max és G2 sorrendje a lényeges).
Az E-s, európai verzióban tényleg nincs tempomat és 25 km/h a sebességlimit, de ha eredeti a controller és nem a legújabb gyári firmware van rajta, akkor bluetooth-on keresztül flash-elhető, sebesség feloldható és cruise control is lesz rajta.Viszont (Ninebot MAX G30P / G30LP után) a legproblémásabb roller, használtan ezt a legnagyobb rizikó megvenni.
Utódja, a Ninebot MAX G3 kifejezetten erős gép, kerékméretben is nagyobb (11 hüvelyk), külső akku is vehető lesz hozzá, és a taposójában elég nagy akku csomag is elfér. Viszont az európai modellek eléggé le vannak korlátozva, de már náluk is várható lesz valami hack. Viszont abból használt még nem igazán van eladó, új állapotban meg keret fölött van. Az újak közül a ZT3 Pro és GT3 és GT3 Pro szintén jó lehetne, csak a kívántnál drágábban adják őket.
-
válasz
Thunderzolee #33282 üzenetére
A villamos síneket csak egy-két helyen kell keresztezni ott úgyis lassan megyek át, a többi részen nem érintkezem a sínekkel. Jövőhét necces, de összebeszélünk és kipróbálnom szívesen.
-
válasz
INGJOKE #33281 üzenetére
Nincs más, mert a többi csak 25-el, esetleg 30-al (32-vel) megy. Csak a G2-es tud 40-el is menni.
Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Navee GT3 Max
Segway F3, F3 Pro
Segway G3A G3 is megy 40-et, ha visszagörgetsz, van már hozzá megoldás, de jóval többe kerül, mint egy használt G2, illetve ugyan 11"-osak a kerekei, de aszfaltra való kerekek, nem villamossinekhez, szóval én ezért nem tudom, h mi lenne megfelelő számodra jobban.
Segway ZT3-ra is van hack, az is gyorsabb, de az se olcsó, illetve a kerekei annak se kifejezetten villamossín-barát kerekek.
Próbálj ki egy Segway G2-t, megfelelne-e a céljaidnak, aztán ha jó az is, akkor keress belőle egy olcsót.
Ha nem felel meg (pl a kerekei miatt), akkor meg csak a Kugook maradnak számodra.Esetleg tudok adni kölcsön egy G2-est, köv héten egyik nap délután Pesten, h kipróbáld.
-
válasz
Thunderzolee #33280 üzenetére
Más ezen kívül? Ami még jó lehet nekem?
-
válasz
INGJOKE #33279 üzenetére
Segway G2 a neve.
E betü még szokott utána lenni esetleg, de lényegtelen, mivel az átszoftverezett verzióról beszélünk, amiben már tempomat is van.De ez a Segway G2 ez csak használtan éri meg szerintem. Ha találsz 200ezer alatt. Vagy 170ezer alatt. Vagy inkább 150ezer alatt. Többet ne költs rá.
-
válasz
Thunderzolee #33278 üzenetére
A G2-nél milyen utótaggal nézzem, mert van egy pár fajta?
Az ai azt írta nincs benne tempomat, az pedig kellene. -
válasz
INGJOKE #33276 üzenetére
Nincs olyan segway ami 10" keréken megy és van vmi lengéscsiplapítás is és tud 35-40km-t dinamikusan?
Jah és mondjuk használtan belefér a keretbe?
Ezt írtam. Segway G2.
Ezt azért nézd át, mert a kerékméretek pl nem 8.5"-osak a legtöbb rollernél már.
Amikor azt irtam, h "sima pálcikaroller kerekei vannak", akkor a 10"-os, 5-6cm széles, átlagos, aszfaltra való mintázatú kerekekre gondoltam, (nem a 8.5"-os kis Xiaomi kerekekre). Ezzel szemben pl némelyik Kugoonak inkább vaskosabb, terepgumi kinézetre hajazó kereke van, amik talán a villamossínekhez jobban passzolnak, mint a Segway G2 kerekei.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #33269 üzenetére
Először nem is értettem, milyen inverter, de a belső töltőre ez nem igazán jó kifejezés. Az inverter klasszikusan az egyenirányító fordítottja, vagyis DC --> AC átalakító, így jelent meg a köztudatban valamikor. Noha a tápegységen belül is van egy ilyen lépcső, de nem az számít, egész egységet kell tekinteni általában.
AC megy be és DC jön ki a töltő esetében.
"A töltőn 53.9 V -van, de ez most mellékes, mert a 36V-os és a 48V-os akkupakkokaról van szó."
Nem világos, miről van szó, 53,9 V végfeszültségű töltő azokhoz a 13S csomagokhoz való, ami 3,6 V névleges feszültséggel kalkulál.
13 x 3,6 V = 46,8 V névleges.
A töltési végfeszültség cellánként 53,9 / 13 = 4,15 V kerekítve.Kezdeti időben a mobiltelefonok akkuja általában 3,6 V névleges, illetve 4,1 V végfeszültség. Később jelentek meg a 4,2 V-ig tölthető akkuk, ahol már 3,7 V-ra jött ki az átlag.
De manapság is gyártanak olyan cellákat, ahol 4,1 V a végfeszültség, ugyanakkor a merítési határ / használhatóság lehet kicsit lejjebb is a szokotthoz képest. Elvileg az sem zárható ki, hogy a 4,2 V-ig tölthető cellát alkalmazzák kímélő módban, noha a gyártók filozófiája többnyire nem ilyen irányba mutat. inkább kihasználni a max. lehetőséget, hiszen akkor nagyobb kapacitással tudja reklámozni.
-
válasz
Thunderzolee #33275 üzenetére
Most a Kukirin G2(2025) van egyenlőre képbe, meg Bog fog egy "új" (számomra) márkát tesztelni OOTD. nyilván én is jobban örülnék, egy segwaynek, viszont a 8,5"-t már ismerem a Xiaomiról pesten nem egy nagy élmény.
Nincs olyan segway ami 10" keréken megy és van vmi lengéscsiplapítás is és tud 35-40km-t dinamikusan?
Jah és mondjuk használtan belefér a keretbe?
-
-
válasz
Thunderzolee #33267 üzenetére
Nem költenék 300-350-et egy használt mantisra. (ha lenne 250-ért jó állapotú elgondolkoznék) Ez a 200-250 amit erre át tudok nyomni az asszonyon is. Bog ajánlott két fajtát, az egyiket mindenki ismeri, a másik most jött neki (kínai az is) egy árba vannak megnézem majd a tesztet róla.
Mondták, hogy pár segwayt lehet flashelni és azok is tudnak 40-et, ami már nem lenne rossz alternatíva, de azok is elég drágák.
-
válasz
PociAti #33271 üzenetére
Nem szeretnék benzines járművet, elég a hybrid kocsi otthon. Van a panellal szemben motoros "parkoló" kialakítva ahol lakod, de alapjában véve utálom a motorosokat, túlzottan kilógnak a forgalomból a motor teljesítményével és még nekem kell figyelni rájuk, nehogy meghaljanak. Az elektromos roller nekem jó alternatíva/kompromisszum a munkába járáshoz a többi eszközt figyelembe véve.
-
válasz
Dr. Szilikát #33268 üzenetére
A parkoló autókkal még nem volt gondom, nem nyitotta senki rám az ajtót. A kereszteződéseknél az elsőbbségem megadásából, már volt pár vészfékezésem 25-el is, az jobban zavar, de pesten autóval sem kapod meg sokszor.
Mindent egybe véve nyilván autó mérettől is függően, de van egy olyan 1,5 méter széles kényelmes helyed és akkor a villi, vagy bármi ami a síneken meg simán elfér. -
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #33259 üzenetére
Nem ismerem a 69-es vonalát és azt a forgalmat, amivel nap mint nap meg kellene küzdened, de elmondottak alapján nem biztos hogy jelenleg az elektromos roller lenne a legjobb jármű erre. Túlzottan a többi közlekedőn múlik a "szerencséd", amit az úthibák csak tetéznek.
Belső égésű robogó nem lenne jobb választás? (Még ha nem is a MOL-nál tankolsz, hanem másoknál, mert korábban kifejtetted mennyire nem kedveled őket.)
Egy normálisabb és tartósabb roller árában használt motort lehetne venni, amely a kerékméretéből adódóan sokkal jobban lekezelné az úthibákat is. És akkor stabilabban megkapnád azt a sebességet is, amire vágysz.
Nekem úgy tűnik számodra csak félmegoldás, vagyis kerülőút lenne az elektromos roller. Ha jól sejtem a Xiaomi Pro 2 is ezért nem vált be. -
PociAti
őstag
válasz
dm1970 #33260 üzenetére
Szívesen és köszi a visszajelzést!
Saját szemszögünktől némileg távolabb áll az a felhasználási mód, (13 éves vékonyka lány), így mindennemű tapasztalat, visszajelzés hasznos lehet számunkra.
Pl. pár hét után hogy mi tetszik neki benne, mitől lenne jobb ha másként lenne, mit az ami az egész folyamatban kellemetlen, zavaró?A keréknyomásról ne feledkezzetek meg! A gumicsere elég drága tud lenni.
És kerüljétek el, hogy a roller túlmelegedjen. Az akkumulátorok élettartamának nem tesz jót a túlhevülés, ne a tűző Napon parkoljatok le vele. -
válasz
DigitXT #33256 üzenetére
Igazad van, csak mobilról gyorsabb volt, bár most is mobilról írom ezeket a sorokat.
Amikor volt e-robogóm annak a töltője tartalmazott ventilátor is. A megoldás hátránya, hogy sokkal nagyobb mint ami a rollerekhez jár.
A rollereknél lehet, hogy pont emiatt nem alkalmazzák. Mondjuk én töltésnél a 210W-osra klimatizált lakásban még ráeresztettem egy 40 éves Tal-lux ventilátor, de sokat nem segített. 🤣Inverter:
Segway Ninebot G30E II-esemnél imádom az inverteres megoldást, mert, ott nincs ez, hogy ingadozna. Na most a már sajnos nem kapható 36V-os 5A-es külső Segway Ninebot Max G30E-ház való töltő is forrósodhat kegyetlenül, mivel kb ugyanakkora mint ami az F3 E-hez is jár.
Az inverteres megoldásnál valószínűleg azért is húzták meg 3A-nél a határt, mert a roller trepnijében nem lenne szerencsés az akksi miatt sem túlmelegíteni a környezetet.
A 3A-es töltés azért érezhető előny az 1.7 A-eshez képest.
Hátrány, ha meghibásodik, akkor körülményesebb a javítása.Külső töltő: F3 E-nél már nincs inverter, meghibásodás esetén könnyen cserélhető. Nagyobb felületen tud disszipálni, és 48V-os rendszer mellé 4A párosul. A töltőn 53.9 V -van, de ez most mellékes, mert a 36V-os és a 48V-os akkupakkokaról van szó.
Hátrány, hogy ingadozik, ahogyan a tápegysegben eléri a kritikus hőmérsékletet a belseje.Az F3E-hez alig várom, hogy megérkezzen a külső akkumulátor, mert tegnap is visszafelé elfogyott volna, ugyanis 16km/h-s szembeszél fújt, és a Ninebot Max G30E II-esem is 16%-on állt amikor hazaértem.
Hiába hirdeti úgy a gyártó, hogy nagyobb 5 km-rel a hatótávja az F3E-nek, mint a. G30E II-NEK, egyszerűen nem igaz. A 1.5x nagyobb akkumulátorkapacitást nem tudja ellensúlyozni sem az algoritmus optimalizáció, sem az, hogy itt ugye már 48V-os rendszer van 36V helyett.
-
válasz
INGJOKE #33259 üzenetére
Fidet kérdezd meg inkább.
Ha van pénz lóvéra, Mantis Dual, vagy valami az afölötti választékból. Ha csak ilyen 2-3száz ezer a keret, akkor meg úgyis Kugoot fogsz keresni.Van még Facebookon az Elektromos roller 50km/h + csoport, oda lépjél be, ott is megkérdezheted, szerintem jobban ismerik a nagyobb rollereket azok, akik oda írogatnak.
-
válasz
GoodSpeed #33265 üzenetére
Csak azért kérdeztem, mert ekkora távra már egy gyorsabb rollert választanék, de az országút szélén mondjuk 40-50-el menni nem túl kellemes, miközben 80-90-el előzgetnek az autók.
Viszont ha van bicikliút, akkor nem gond szerintem, ha az üres szakaszokon gyorsabban mész, aztán mégse másfél óra lesz mire odaérsz.
-
válasz
Thunderzolee #33263 üzenetére
Derecske - Tépe - Berettyóújfalu vonalon kerékpárúton.
Hajdúszoboszló - Hajdúszovát- Derecske országút, tegnap amúgy út közben 2 rendőrautóval is találkoztam, az egyik az autópálya felüljáró lábánál mért, ott hasítottam el előtte 25-tel.🤣
Derecske belterületén van kerékpárút, de nagyon régi, kifejezetten rossznak mondható. -
-
-
válasz
DigitXT #33261 üzenetére
A Guinness rekordok könyvébe még nem fér bele. Bár egy kis gyakorlás után ki tudja.
Az eddig jegyzett eredmények egy része.
Leghosszabb megtett távolság 24 óra alatt (váltócsapatban)
A Vmoto-Soco csapata 2023 novemberében 24 óra alatt 1 931 km-t tett meg egy CPx PRO elektromos robogóval az olaszországi Tazio Nuvolari versenypályán, ezzel új Guinness-rekordot állítva fel.
Leghosszabb távolság 24 óra alatt egyénileg
Valerio Boni 2022-ben Spanyolországban egyedül tett meg 1 158,72 km-t elektromos robogón egy nap alatt.
Leghosszabb táv egyetlen töltéssel
2020-ban Kínában egy csapat 656,8 km-t tett meg egy elektromos rollerrel egyetlen töltéssel.
Legnagyobb elektromos roller-felvonulás
2018-ban Tajvanon 1 303 elektromos roller vett részt egy hivatalos Guinness-rekordot érő felvonuláson. -
Sziasztok
Bog-tól kértem tanácsot, de kiváncsi vagyok az itteni véleményekre is:Munkába járáshoz keresek rollert. Tavaly egy Xiaomi pro2-vel oldottam meg. Aztán eladtam a rollert, mert nyáron mikor nincs suli még elmegy, de amikor suli van túl nagy hozzá a forgalom. Alapvetően a 69-es villamos vonala mellett szoktam menni rollerral. Nem tudom mennyire ismered a 15-14 kerületet. Itt sok helyen a "külső" sávban autók parkolnak és mindenkinek a sínen kell mennie kocsi/busz és nyilván a vili is. Ezeken a részeken nincs baj, mert a parkoló autók mellett és a "belső" sáv között simán van annyi hely, hogy kényelmesen elférjek, viszont vannak a megállok és olyan szakaszok, ahol ugyan azt az egy sávot kell használni nekem is és a kocsiknak is. Hiába van ezeken a helyeken 30km/h korlátozás nyilván én sem tartom be mikor kocsival megyek. Kellene egy olyan roller ami tud olyan 45-50 km/h sebességet és nem életveszélyes. Egy helyen kell átmenni villamos sínen ahol kanyarodik. Az út nagy része 70% pakoló autók mellett kell menni, a többi közös rész kb a kocsikkal. Reggel mikor megyek sokszor már araszolás van, hazafele 4 körül is.
Itt láthatod az útvonalat én kb a vásárcsarnok és Erzsébet királyné útja aluljáró között közlekedek.
Az út 6km(egy irányba) az irodában és nyilván ha kell otthon is fogom tudni tölteni. (Az épülethez lépcső vezet fel, de az irodába a 7.-re már lifttel fel tudom vinni, nyilván nem baj, ha nem 50kg.)
Olyan roller kellene, amin biztonságosan lehet ekkora sebességgel haladni és nem túl karbantartás igényes. Tudom hogy kell jogsi hozzá és bukó majd meg biztosítás, de egyébként is vennék rá sisakot és védő felszerelést. Nyilván ha van több opció érdekel egy 2-3 és nyilván bb legyen, vagy legalább jó árérték arányú. -
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33254 üzenetére
Bármilyen hihetetlen, de jobban szeretném a saját, emberi intelligenciával (
) előállított gondolataidat olvasni egy fórum felületén, mint a ChatGPT hülye agymenéseit: nem azért, vicces "beszélgető" partner, csak nem való ide amiket összehadovál. Szerintem idegesítő.
(Amúgy anélkül, hogy megjelölnéd mint forrást, nem is teljesen szabályos a megosztása.)Jó két évvel ezelőtt nézegettem ilyen elektromos robogót, akciósan (nagyobb) roller árban vesztegették, persze nyomoronc ólom-savas akkuval, de gondoltam építhetek én is. Végül anyagi okokból sem lett belőle semmi, pedig érdekes lehetett volna... De (lakotton belül) a kerékpárút nem működik. Autók közt meg nem biztos, hogy életbiztosítás a 3000W motor. (Nagyjából képben vagyok, mennyit tud, annyit vettem ki én is a rolleremből, amikor 12 km távolságra jártam dolgozni, nagyjából fél óra bruttó idővel. Mondjuk nem sűrűn, de na...
)
Amúgy egy 23Ah lítium akku azért nem a világ. Az pl. 72V-on csak 1656 Wh. Nekem meg 2kWh fölötti pakkom van... az asztalon. Épp csak roller nem lesz amibe beleférne (10 kg). Szóval ez csak dizájn kérdése, hogy kivehető-e (meg persze plusz hibalehetőség, ha igen), súlyban nem igazán lesz nehezebb egy zsugor víznél, de még méretben sem lehet akkora.
Ui: jut eszembe, az a ZTech is inkább elektromos kerékpár, mint robogó... láttam hasonlót nemrég itt a környéken, hát elég szarul nézett ki rajta az a virsli gumi. Inkább a 110/70-12.
Ami a másik HSZ-t illeti, már kifejtettük, hogy a százalék kamu. Feszültség alapon "100%", amikor elkezd csökkenni a töltő áram, de ilyenkor az akku még bőven nincs teljesen tele... -
-
válasz
DigitXT #33253 üzenetére
Idén kerestem olyan e-robogót amelyik 50, vagy 60+ km-t tud megtenni, de nem 20 kilós az akkumulátora , mert elsőre fel is kell cipelni. Mindegyik kiesett a ZT-09AL is, de a kedvencem: ja és nincs garázsom sem.
A Ztech ZT-27 elektromos robogó különböző akkumulátor-kapacitásokkal érhető el, például 12Ah, 20Ah és 27Ah. Az alábbiakban összefoglalom a 23Ah-s változatra vonatkozó információkat:
Hatótáv: A robogó hatótávolsága az akkumulátor kapacitásától és a használati körülményektől függően változik. Például a 12Ah-s változat esetén a hatótáv körülbelül 35–40 km . A 23Ah-s változat esetén a hatótáv ennél nagyobb lehet, de pontos érték nem áll rendelkezésre.
Akkumulátor kivehetősége: A Ztech ZT-27 robogó akkumulátora nem kivehető kivitelű. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátort a robogóban kell tölteni, és nem lehet egyszerűen eltávolítani .
Akkumulátor tömege: A robogó teljes tömege az akkumulátorral együtt körülbelül 65–72 kg, az akkumulátor típusától és kapacitásától függően . Az akkumulátor önálló tömegére vonatkozó pontos adat nem áll rendelkezésre, de az ólomsavas akkumulátorok általában nehezebbek, míg a grafén vagy lítium akkumulátorok könnyebbek.
Ha további információra van szükséged a Ztech ZT-27 robogóval kapcsolatban, kérlek, jelezd!
-
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Igen, ez a legvalószínűbb,
Ma kijöttem megint Újfaluba, de mivel visszafelé előreláthatólag 16 km/h-s szembeszél várható, ezért a Segway-Ninebot Max G30EII-vel jöttem ki, hátszél volt:
Végig 25 Km/h-val téptem. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Még egy dolog, ami kimaradt, ha a töltőn nézzük a LED-et, ami pirosról zöldre vált, az már jó, mert az áramot figyeli.
Tehát a görbéket tekintve, ahol az áramgörbe lehajlik az előírt szintre, nagyjából ott vált készre a LED. Ha ezután rajta hagyjuk a töltőt, az segíthet a cellák kiegyenlítésében. Ennek során a minimális, egyre csökkenő áramról szép lassan felszívhatja magát mindegyik, a cella maximális szintjére. Az összfeszültséget természetesen továbbra is korlátozza a töltő.
Ennek oka, hogy az "egészséges" Li-ion celláknak van egy érdekes önhatároló effektje, így jó esetben egyformán megszívják magukat, alacsony áramról. Nem én találom ki, self balancing néven ismert, de a LiFePo nem tud ilyet, ahhoz mindig kötelező a balanszer is.
Ezt a "házi balanszírozást" említi néhány oldal, hogy időnként elvégezhető. Nem kell mindig rajta hagyni és a hibátlan töltő / BMS kizárja a károkozást akkor is, ha rajta felejtjük sokáig. Ahol kigyullad az akku, ott valami hiba miatt lép fel hőmegfutás, lehet cellahiba is.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Ott valószínűleg a töltő melegszik túl és önmagát korlátozza áramban.
Ugyehogyugye.Akkor mégsem annyira dicsőséges... De ne féljen senki. Drága SVÉD CTEK akkutöltő ugyanezt csinálja: meleg mint állat, és emiatt leszabályozza magát.
(Ha nem tesz így, az meg leég a retekbe.) Ha kell a full teljesítmény, hűteni kell. Ez van...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #33247 üzenetére
Ott valószínűleg a töltő melegszik túl és önmagát korlátozza áramban.
Gyakori tévedés egyébként, amikor azt hiszik, hogy a CV-szakaszban a töltő vagy a BMS csökkenti az áramot, de ez nem így működik. A BMS pedig eleve csak On/Off kapcsolásra képes, nem tud áramot szabályozni.
Amikor az akku eléri a végfeszültséget (fent a kék vonal teteje), attól egyszerűen nem szabad feljebb menni, a töltő ezen a szinten korlátozza magát. Emiatt kezd csökkenni az akku által felvett áram, mert kvázi nincs több feszültség, amivel fenntartható lenne a stabil áram.
Viszont a roller kijelzője, ahogy én tapasztaltam, már a CC-szakasz végén kijelzi a 100 % állapotot, mert csak a feszültséget figyeli. (Nem úgy, mint a telefonoknál, ami a telítést rendesen érzékeli.) Az akku teljes telítéséhez szükséges még a CV-szakasz is, ld. zöld görbe.
A CC-szakaszban egyre nő a teljesítmény, mert az áram stabilizált, de a feszültség nő és a kettő szorzata a teljesítmény. A CV-szakaszban már stabil a feszültség, de egyre csökken az áram, ezáltal a teljesítmény.
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33247 üzenetére
Húbazz...
Az a baj a ChatGPT-vel (azon kívül, hogy ordít a szövegről, hogy "ő" írta), hogy haluzik. De nagyon durván. A BMS az ég világon semmit nem tud kezdeni a töltőárammal, nem szabályozza azt. Amikor a CV szakaszban csökken, az egy természetes* folyamat.
Innen viszont nem fog visszaemelkedni a teljesítmény 220W-ra. Szóval, több alkalommal? Eléggé gyanús. Továbbá: pont, hogy nem teljesítményre szabályoz, hanem CC = áramra...
Magyarán, a töltés elején, amikor az akku feszültsége még alacsony, bizony kisebb lesz a teljesítmény, biztosan nem indul 220W-ról. Az áram fix, a feszültség nő, szóval: növekszik mind a felvett, mind a leadott teljesítmény. A CC szakaszban. Aztán a CV-ben csökken.
*: rákapcsolok egy fix feszültséget, és a feszültségkülönbség fogja hajtani az áramot, ami ugye egyre kisebb, ahogy az akku feszültsége kezd megegyezni a töltő feszültségével, így a végén egészen nulláig csökken. (De még előtte zöld leddel szokták jelezni, hogy kész...)
Ui: ha a hővédelem belép, akkor leállítja a töltést a retekbe... Amiket összehord a ChatGPT, az olyan BMS-ekre igaz, amik maguk rendelkeznek töltésvezérlővel, és programozható táp hajtja őket. Szól a tápnak, hogy öreg, vegyél vissza, mert melegem van. (Ilyen létezik. Csak nem igazán rollerek esetén, amikor full buta a töltő, semmilyen kommunikáció nincs.
)
-
válasz
DigitXT #33245 üzenetére
Az EMOS-ról néztem, viszont töltés közben: több alkalommal is lement 70 W körülre, az szoba 24 C fokos volt, az akkumulátor pedig 29 C fokos.
Segway-Ninebot
F3E típusú rolleremhez vásároltam egy eredeti 210W-os Segway gyorstöltőt, az normális működés, hogy több alkalommal is a 200W körüli értékről klimatizált szobában visszaesik a felvett teljesítmény 70W körülire? A Roller akkumulátorának hőmérséklete 29C-fok a szobáé pedig 24 C fok."Igen, teljesen normális jelenség, amit tapasztalsz a Segway-Ninebot F3E roller és a 210W-os gyorstöltő használata során. A töltés közben megfigyelhető teljesítménycsökkenés – akár 200W körülről 70W-ra – nem hiba, hanem az akkumulátor védelmi és optimalizálási mechanizmusainak része.
Miért történik ez?
1. Töltési görbe (CC-CV logika):
A lítium-ion akkumulátorokat két fő fázisban töltik:
Konstans áram (CC - Constant Current): Az elején magasabb teljesítménnyel (pl. 200W) tölt, hogy gyorsan feltöltse az akkumulátor kapacitásának nagy részét.
Konstans feszültség (CV - Constant Voltage): A töltés végéhez közeledve a töltő fokozatosan csökkenti az áramerősséget (így a teljesítményt is), hogy ne lépje túl a maximális feszültségszintet, és ne károsodjon az akkumulátor.
Ebben a fázisban gyakori a 70W körüli vagy még alacsonyabb teljesítmény.
2. Akkumulátor hőmérséklet:
A 29°C nem problémás, sőt, ideális tartományban van.
Ha a hőmérséklet 45°C fölé menne, akkor a roller Battery Management System (BMS) le is csökkentené a töltési teljesítményt, vagy leállítaná a töltést – de nálad erről szó sincs.
3. Töltöttségi szinttől függő szabályozás:
Ha a roller már 70-80%-os töltöttségnél jár, akkor is természetes a teljesítmény csökkenése.
A BMS fokozatosan csökkenti az áramot, hogy minimalizálja a cellák feszültség-kiegyenlítetlenségét és meghosszabbítsa az élettartamot.
---
Összefoglalva:
A 200W → 70W visszaesés egy szabályos, védelmi célú és optimális töltési folyamat része. Ha a töltő nem melegszik túl, nincs rendellenes zaj vagy hibakód, akkor minden a gyári specifikáció szerint működik.
Ha szeretnéd, segíthetek egy tipikus töltési grafikon értelmezésében is a F3E típushoz, hogy még jobban megértsd a folyamatot.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33242 üzenetére
Nem véletlen mondtam a 80%-ot. A töltés végén csökken az áram, így csökken mind a leadott, mind a felvett teljesítmény, tehát olyankor már egyre kevésbé fűt, és ha csak a végén fogod meg, akkor azt gondolhatod, hogy pont ugyanannyira melegszik. Pedig... (Nyilván nem árulnák, ha nem lenne biztonságos, de azért 1x rámérnék töltés közben.)
-
-
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Aflamin #33238 üzenetére
Köthetsz bringás felelősségbiztosítást a hello.hu-n, az nem kötelező, de a semminél jobb.
-
Aflamin
tag
Üdv!
De. 10. Megjött az F2 Plus. Szép lassan összeszereltem, + 3 óra töltés kellet neki.
Majd levittem egy 3 km-es próba-megszokás útra. Útba ejtettem a 220 méterre levő kerékpár boltot-szervízt, ahol közölték, hogy nem foglalkoznak e-rollerrel. Pedig csak a keréknyomást akartam ellenőrizni. Ezért úgy döntöttem, nem ott fogok védősisakot, láthatósági mellényt, stb.-t venni. Plusz 80 m, egy autójavítóműhelyben ingyen elvégezte a srác a kerék ellenőrzést.
Megnéztem az insura.hu-n a biztosítást, de visszautasított.
Mi a teendő ilyenkor?
Maga a roller tetszik, elég masszív de könnyű is. Csak 8 lépcsőfokot kell vinnem>lift az elsőre. Nem rázott agyon pedig sűrű aszfalt javítások vannak. Persze csak "D" fokozatban mentem. Szerintem megleszünk egymással.
-
válasz
Thunderzolee #33235 üzenetére
A védőfelszerelést vagy ráerőlteted a gyerekre és később leveszi vagy fel sem veszi. Ha jól sejtem a többi gyerek kiröhögi.
Habár a gyerekek képesek gyorsan gondolkodni, de nem elég komplexen ahhoz, miként lehet egy balesetet megelőzni, legalább csökkenteni a károkat. Nem csak magában, a többiekben is.
Nagyon szépen próbáltam fogalmazni.
Általános iskolás koromban volt egy másodikos gyerek. Jó futó volt.
A zebrán áthaladó autót ütötte el. Pontosabban lefejelte.
Ha még egy kicsi gyorsabb lett volna, könnyen tragédiába fordulhatott volna a történet.A figyelmetlenséget nem tudod elkerülni. A felnőtteknél sem.
A következményeit lehet prevencióval csökkenteni. Például városba 50 km/h az általános korlátozás.
A németek kipróbálták milyen a városban korlátozás nélkül vezetni. Csúnya vége lett, gyorsan hozták vissza a korlátozást. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33235 üzenetére
10éves gyerekek már simán használnak normál ... VS. ezek csak lassabban mennek ...
Amúgy, egy 10 éves gyereknek mégis hova kell "száguldania" 25 km/h-val, rolleren?Amennyire emlékszem, a hagyományos, lábbal hajtós roller óvodában is népszerű volt, pontosabban volt kettő darab aztán ha néha hozzájutottál, akkor örülhettél, hehe. De a végsebesség hajszolása inkább a kamaszokra jellemző. De akkor biciklivel is meg lesz bármikor a "rekord", nekem 60 km/h volt ez egy 21 sebességes MTB max. fokozatában lejtőn pörgetve a hajtást... De hogy miért nem jó gyereknek a gyerek roller, az rejtély.
(Persze én is "rendes" MTB-t akartam, bár a lábam alig ért le róla, amúgy imádtam...
)
Ui: egyszer le akartam menni az ominózus MTB-vel sportnapra (ált. isk.), ám akkor nem engedtek el a szüleim, mert "elüt az autó". Szerintem mondjuk ez a ló másik oldala... de rollerre vetítve: gyerek akar rollerezni, rollerezzen gyerek rolleren, ne álljon rá 25 km/h-s, jóval erősebb modellekre, mert az ő testtömegéhez képest kicsit más lesz a dinamikája. (Nem csak a saját testi épségére gondolva, hanem mert sajna ő is elgázolhat másokat.)
Ha a gyereknek nem jó a gyerek roller, akkor kinek jó? Költői kérdés, de tényleg.
-
válasz
Hieronymus #33234 üzenetére
Nyilván a gyártó kénytelen ráírni, h pl csak 16 éves kortól ajánlott. De ez nem azt jelenti, h nem lehet megvenni kisebbnek, a méretezést inkább aszerint választanám, h mekkora lesz a roller felhasználója. Magassága például. Az, h hány kiló, annyira nem számít, max amiatt, h kisebb teljesítményű roller is elég lehet neki.
10éves gyerekek már simán használnak normál méretű pálcikarollereket is, szóval ha fejben elég érettnek tartjuk a csemeténket hozzá, akkor nem látom akadályát.A Segwaynek van kifejezetten gyereknek szánt termékvonala, ezekez Zing néven árulják. Korábban összegyűjtöttem, de már változott a termékpaletta.
Viszont ezek csak lassabban mennek, nem biztos, h egy 13 évesnek ilyet kell választani azért, mert a másik rollerre 16 év van megadva minimum korhatárnak.A Xiaomi 8.5"-os kerekű rollerei valamivel talán kisebbek, de pl azon meg nincs index, (de ha valakinek az is fontos lenne, kénytelen nagyobbat venni).
-
Visszatérve az életkor problémájára.
Például, a gyártó ajánlása szerint a Segway Ninebot E2 Pro használata 16 éves kortól javasolt. Emellett a felhasználó testmagasságára is van ajánlás: 140–200 cm között ideális.Gondolom a többi gyártó is hasonló ajánlást ad.
Viszont vannak elektromos rollerek gyereke számára. A roller mérete és képessége jobban alkalmazkodik a gyerekekhez.
Ezekből kellene választani. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33232 üzenetére
Nagyon reggel van még, félreolvastam.
De amúgy sem tudtam volna a szakkifejezést. (Amúgy szerintem még Hofira visszavezethető, de most már nem esküszöm meg rá.
)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33230 üzenetére
Nem a roller, hanem aminek nekimegy. Nekem motorral sikerült eltalálni egyet anno, egy bolt elől elindulva kvázi lépésben, sötétben, esőben. Pont felkapcsoltam a lámpát és még nem melegedett be, nem volt meg a teljes fényerő, de elkezdtem manőverezni. Egy lámpa-búra bánta. Ha valaki 50 km/h-val kapja el rolleren, annak szinte garantált a kórház...
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #33227 üzenetére
legalább 14 éves korig
És az mennyivel jobb, amit ma este láttam?Faszi lehetett vagy 20-30, fene tudja, de a járdán verette valami kivilágított fossal (=oldalt ledsor, hátul 2 piros pötty, ennyiből nekem nincs meg a típus), védőfelszerelés nélkül (minek az), de ami a brutál: 45 km/h-val haladó autóval nem közeledtem hozzá, sőt. Magyarán simán tolta neki 45-50 km/h körül. Járdán! Zebrán át, mintha gyalogos lenne... Aha. Este 10-kor. Szerencsére senki nem lépett elé, de az ilyen f.szkalapot addig ütném, amíg mozog, a kórházban majd magához tér, rollert meg bezúzni, mert nem való neki. Amúgy többször majdnem elfirkált. Hát ennyit a korról.
)
Ui: ha bárki sétált volna éppen arra, és telibe veri, ott kő-kövön nem marad...
Hihetetlen, hogy mennyire nem tudják egyesek, hova való ez a sebesség... Miért nem megy az útra az autók közé, ha simán képes felvenni a tempójukat? Miért nincs rendes lámpa rajta? Sisak? (Ha fog egy Demszky-bunkót, akkor szétcsapja a fejét az aszfalton = probléma megoldva.)
-
PociAti
őstag
Ha nincs védett és biztonságos kerékpárút hálózat, akkor a saját érdekében célszerű lenne legalább 14 éves korig kitolni a "gyerek" első elektromos rollerjét.
Elektromos rollernél túl könnyű hülyeséget csinálni. Hirtelen gyorsul, megerőltetés nélkül lehet száguldozni. A rollernek nem jó az egyenes tartása, sokkal jobban kell kerülgetni az úthibákat, és még oldalra vagy hátra nézni sem olyan biztonságos, mint kerékpáron, így nehezebben tudja felmérni a járműveket (a veszélyforrásokat).
Az autósokat túl könnyű kiszolgáltatott helyzetbe hozni. És ehhez párosul, hogy nálunk sok helyen nem csak az utak minőségével van probléma, hanem a közlekedési kultúrával is.Kerékpáron a gyorsabb haladáshoz sokkal több erőfeszítésre van szükség, mint a hüvelykujj megmozdítása, így jobban tudatosul benne mikor megy gyorsan. Emiatt a száguldozás nem válik annyira súlytalan cselekménynek.
-
-
Xiaomi Elite, esetleg 5
Segway E2 ProHa a rossz út miatt lengéscsillapítós roller kellene, azok drágábbak: Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Esetleg használt Segway G2 150-170ezer körül.Használtan tudnál még venni 100ezer környékén ezekből: Segway F2, esetleg F2 Plus
Segway E2 Pro
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Xiaomi Pro 2, esetleg Mi 3Itt össze tudod hasonlitani az adataikat.
Xiaomi ötös sorozat ismertető.De lehet ilyen rövid távra egyszerübb lenne egy bicikli.
-
PociAti
őstag
válasz
powergoku #33222 üzenetére
Igazából nem cella, hanem cellacsoport.
10p4s felállás miatt 40 cella van benne.https://www.youtube.com/watch?v=lgVxqaOgDQc
Ebben a videóban hasonló problémával küzd az illető, a 7-es és 9-es cellacsoport gyenge.
Ne tévesszen meg a számozás, a videóban az 5. percnél az első cellacsoportot 0-ásnak számozta, ezért ő néha 6-os és 8-as számú cellacsoportról beszél.
Legolcsóbban azzal próbálkozhatsz, hogy ha egy-kétszer lemeríted és hosszasan felteszed a töltőre, akkor a BMS talán valamennyire ki tudja balanszírozni az eltérést. Mert talán csak valami miatt azok jobban lemerültek. Kicsi rá az esély, de próbát megér. Viszont ha sérültek a cellák, azon csak cserével lehet segíteni.
A fickó azért ennél lényegesen komolyabb munkát végzett, cellacsoportonként kissé agresszíven lemerítette, majd egyenként (cellacsoportonként) feltöltötte, de végül egész vállalható eredményt kapott. Sejtése szerint a BMS működhet rosszul, korábban másik cellacsoportot érzett rossznak, tehát nála akkun belül "vándorol" hiba. Most reméli, hogy egy ideig jó lesz.Ebben a videóban pedig ki is cserélik a hibás csoportot.
https://www.youtube.com/watch?v=oZrjan6weCE
Nem dolgozik túl "elegánsan", lehet fikázni ezt is de az már más lapra tartozik, mert nem az a lényeg. Attól nem kerülsz előrébb a megoldáshoz. A probléma elhárításának munkaigényét nagyjából fel lehet mérni a videó alapján. Én egy akkus porszívóban cseréltettem akkut, te problémádhoz hasonlóan ott is 4 darab 18650-es cellát kellet cserélni, munkadíjjal együtt fizettem 10.000 Ft-ot.Ha balanszírozás után sem javul érdemben a helyzet, akkor célszerű lenne keresni valakit a közeledben, aki ki tudja cserélni.
-
powergoku
tag
válasz
Thunderzolee #33123 üzenetére
Szia
Úgy látom a 2 cellával van gond.
-
PociAti
őstag
Xiaomi Elite hivatalos weboldala:
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-elite/specsAmi miatt nem lenen jó neki,
- ez egy relatív erős roller, ajánlott korhatár 16-50 éves kor (más rollereknél ez 14 és 70 éves kor szokott lenni, bár a Xiaomi 16 éves korhatárt javasol szinte mindenhol).
- 20 kg-os tömeg (50 kilós személy nehezen fogja tudni mozgatni. Még ha nem is kell emeletre vinni, akkor is néha odébb kell rakni.)
- 140.000 Ft-os árával jócskán a 100k fölött van.Jó roller, de 12 évesnek lehet évekig ellenne egy kisebb teljesítményű, könnyebb rollerrel.
Én is inkább a kerékpárt javasolnám, a létező leginkább balesetveszélyes eszköz, rossz utakkal a kerékpárok sokkal jobban megbirkóznak. Ha pedig edzésre kell elgurulnia vele, az 1,4 km az meg se kottyanhat neki.
Lányoknak, és fiataloknak használt rollert nem javasolnám. Lányoknak az esztétikai sérülések miatt nem annyira szokták megkedvelni a rollert, fiatalok pedig nem annyira könnyen ismerik fel azokat a műszaki hibákat, amit az előző tulajdonos okozott. Pedig jó ha ismert a roller előélete.
-
psg5
veterán
12 éves gyermeknek (50kg) edzésre , esetleg suliba járni, rossz utakon, de emelkedő nincs,(illetve egy nagyon minimális ).kb. 1,4km az odaút. Mi az ajánlott? Egyelőre értékhatárt nem írnék mert nyilvan jó lenne 100k korul osszehozni, de látom hogy széles a piac es a típus valaszték. Ha a gépjárműveknek kozledesere szánt uton tud menni az egeszen jo, de ha néha járdára vagy mellékútra kell mennie (márpedig szukseges) na az göröngyös. Köszönöm.
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33213 üzenetére
Örülök, hogy megoldódott!
Innentől kicsi többet fog fogyasztani a telefon amikor összeköttetésben van a rollerrel, de ennyi áldozatot meg kell tudni hozni.Amúgy ez a történet is tanulságos, mert elég szép utat járt be.
Kicsit sarkítva,
de ott kezdtük hogy a roller nem igazán jó, talán egy szoftver frissítéssel javítható lesz a helyzet. Onnan lehet tudni hogy a rollerben gyenge a BlueTooth, mert fülhallgatóval nincs ilyen BT probléma.
A telefonon (a tulajdonosa szerint) nincs akku kímélő bekapcsolva.Aztán most is, mint sok más hasonló jellegű probléma esetén a telefon valamilyen fogyasztás kímélő szolgáltatása korlátozza le a normális működést. Visszatérő eset, mindenkinek jó ezt megjegyezni. Meg azt is, hogy utána gyorsabban fog merülni a telefon és valószínűleg egy kicsit a roller is.
A lényeg nem az kivel történt meg, hanem hogy újra és újra előfordul az, hogy a roller gyenge kommunikációjának nem a roller az okozója, hanem a "helytelenül" beállított telefon. Először a telefonnál kellene mindig körbenézni. Könnyebb is, mint (feleslegesen) hardvert cserélni a rolleren, vagy olyan frissítést feltenni, ami nélkül jobb (és talán eladhatóbb) egy roller. Mert a BT-re vonatkozó firmware frissítéssel (BLE verzió módosítással) lehet lezárni az utat a könnyű firmware módosítás előtt.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #33214 üzenetére
Még kezdő autós korban nekem is elmagyarázta a rendőr, csak más szempontból. A lámpa szabadra váltott, én pedig elindultam, de a sorompó még nem nyílt fel teljesen, azaz nem állt meg.
Valami fatális véletlen folytán a tananyagból nekem kimaradt / átsiklottam rajta, hogy a sorompó mozgása felfelé is tilosnak számít, lámpától függetlenül is. Ennek oka, hogy a sorompó "meggondolhatja magát" és visszazár, mert a vasutas, vagy az automatika úgy akarja. Rendőr meg amott figyelt a túloldalon.
Pedig nyilván tisztában vagyok vele, hogy a vasúti átjáró nem vicc, de ez valamiért kimaradt.
-
-
lemmy71
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33209 üzenetére
Nem tudom mi lehet a probléma, ennek a márkának vidáman tudni kellene a 10 - 15 méteres Bluetooth hatótávolságot. Alzás rendelés volt, most küldjem vissza és kicserélik egy másikra
(ezen a héten kedden hozta a dpd)
Esetleg valakinek volt hasonló problémája a 4Pro 2Gen -l
Holnap kipróbálom az én telefonommal, az gyári xiaomi. -
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33202 üzenetére
Árukapcsolás, a webáruházak így működnek. Azt ajánlják, amit el akarnak adni, amit nagyon el akarnak adni.
Az Amazont is pont az ajánló rendszere tette igazán sikeres áruházzá. A könyvekhez eleinte maguk írták a leírásokat, majd az ajánlásokat, de a gépi tanulással feleslegessé tették ezt a szép és nemes munkát, és ki tudták terjeszteni más termékekre is.
Szerinted mit kenne ajánlani az nem fontos. Nekik az fontos, mit éri meg ajánlaniuk. Mit fognak nagy valószínűséggel megvenni, miből van elég készleten, min van nagyobb hasznuk.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Hieronymus #33206 üzenetére
Azért egy szivar-, vagy mellényzseb/ek* nincs messze a fültől.
Én is vettem olcsó tartót, de ha kellett akkor mégis inkább a kabátom mellén lévő zsebből dirigált.
-
válasz
Thunderzolee #33201 üzenetére
Én utólag vettem telefontartót a rollere.
Egy olcsóbbat, mint a gyári.Kézben nem lehet tartani a telefont. A tartóban, ha nem is lehet látni minden esetben, hallani azért lehet. Én magammal viszem a kocsiban rollert. Idegen helyen jól jön, ha tudom mikor merre kell fordulni. Csak a ki nem fizetett parkolási díjakból már vissza jött a tartó ára. Ott állok meg, ahol még nem kell fizetni a parkolásért. Sok helyen még 4 órát tudok ingyen parkolni. Annyi nekem elég.
Próbáltam órával mutatva navigálni, de az nettó életveszély. -
Ma fotóztam:
-
lemmy71
őstag
válasz
Thunderzolee #33203 üzenetére
Persze ami fontos lenne (sisak, könyök - térd védő, kesztyű, láthatósági mellény, ...) azt persze nem ajánlják
A kézi akkus pumpa helyett vagy mellett, én egy mini A kategóriás eü csomagot is vinnék magammal. Főleg azoknak ajánlott, akik egy szál rövid gatyában hódolnak ennek a közlekedési formának. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyaralás topik
- Hardcore café
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- Vicces képek
- Motorola G86 - majdnem Edge
- EAFC 25
- Mégis mehetnek Kínába az áprilisban korlátozás alá helyezett AI gyorsítók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- AKCIÓ! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!) (ELKELT)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest