- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Thunderzolee #32498 üzenetére
Hehe
Mint a jó öreg Kugoo S1 PRO-ban
Akkoriban divat volt egy lábfékezős dolog, annyira, hogy az ettől eltérőekre mai napig rá van írva, hogy NE lépj rá! :XD
Amúgy az F3-ba milyen fékbetét való?
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32498 üzenetére
A tárcsafék az tetszik, sőt jobban is tetszik. Csak miért nem lehet úszó nyerget csinálni, nem egy nagy műszaki bravúr ez ma már. A tanácsoknak köszönhetően annyit sikerül már biztosan eldönteni, hogy vagy F3 Pro vagy 5 Max. Esetleg a 90 kilóm miatt jól jön az F3 Max kicsit erősebb motorja.
-
-
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32494 üzenetére
A másik az alu vs acél. Az acél olcsóbb, nehezebb, talán rugalmasabb és kevésbé törik egyből. Az alu könnyebb, sokáig bírja az erőhatást, de ha eléri a végét akkor egyből törik.
-
whbear
senior tag
válasz
Quent1n #32492 üzenetére
Az F3 úgy hallottam kerékcsapágy problémákkal küzd. Minden esetben tönkre megy, vagy csak ha vizet kap? Mondjuk ki lehet cserélni, főleg ha esetleg szabvány mért kell bele, ezt nem tudom.
Az egy tagos első felfüggesztés esetleg hamarabb lógósodik. A másik idegen dolog az F3-on, hogy ha jól láttam ilyen tárcsa hajlitós féknyereg van. Egy jó dobfék bőven tudja ezt a fékerőt, esetleg jobban visít. Viszont örök élet. Legalábbis az autók esetében,amivel naponta találkozok. Amúgy meg nekem is jobban tetszene az F3. -
-
-
Quent1n
senior tag
válasz
whbear #32465 üzenetére
Az elasztomer rugókat nagy teherbírással és hosszú élettartammal reklámozzák. Nem tudom itt ez mennyire lesz igaz.
Én sima F3-at nyúzok de a Max volt a másik opció, de a Xiaomi feleslegesen nehéz lett szerintem. Az F3-at mozgathatósága sokkal élhetőbbé teszi számomra. A fogantyúval (bár lakatolásra találták ki elsősorban, de arra szerintem felesleges és nem is annyira jó), nevetségesen könnyű, húzni/tolni akár szűk helyeken is. Plusz a Xiaomi kormánya oldalra csukható, míg az F3-nak középre, ami által megint csak könnyebb vele a mozgás.
Ha ez nem szempont akkor szerintem a Xiaomi felfüggesztése egyszerűbb emiatt talán megbízhatóbb is. Az F3 kezelőszervei szerintem jobbak (a hajlított kormány is) és van markolatos gázadás is ami tempomat híján számomra egész elfogadható megoldás, mert kényelmes vele tartani a sebességet.
Fékben némileg jobb a Xiaomi de ahogy olvastam attól sem voltak elájulva.
Teljesítményben, hatótávban elég hasonlóak. A Segway-re lehet plusz akksit rakni, a Xiaomihoz meg van gyorstöltő. A Segway BMS 2.0-val jött ki, a Xiaominál nem írják.
Szóval szerintem összességében F3 de egyéni preferencia alapján a Max sem lehet rossz. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
Az eset margójára, tanulságára:
Kecskés Lilla, az OMSZ kommunikációs szervezője megkeresésünkre elárulta: a helyszínről egy fiatal fiút súlyos sérülésekkel, stabil állapotban szállítottak bajtársai kórházba.
-
-
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus #32486 üzenetére
az is igaz, ma már minden mai gyereknek jut legalább 2 házirabszolga, de ha család egy településen lakik, akkor minimum 4.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
Szegeny autos.
-
-
Emunem
őstag
válasz
enginev3.0 #32481 üzenetére
vagy a detoxban van minden hétvégén...
-
válasz
enginev3.0 #32481 üzenetére
Én se vagyok mai gyerek és anno többszőr tört el rajtam fakanál is. Az ikrek nálam 21 hónaposak most kezdtek el a három kerekű rollerrel menni, eddig nyuszi motor volt, bár felváltva használják.
Ezek szerint, akkor ne mondjam el nekik, hogy kell közlekedni csak üssem őket és megtanulják? -
válasz
enginev3.0 #32481 üzenetére
Minden szavaddal egyetértek.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Hieronymus #32479 üzenetére
"Nem szól a fiú mentségére, de ez a közlekedési hiba viszonylag gyakori. Nem számolnak a jobbról érkezővel vagy rosszul ítélik meg a sebességét."
Sajnos ők azzal sem számolnak, hogy ilyenkor engem anyám még jól meg is vert volna, ott helyben, aztán meg mikor hazaérek, még egyszer akkor is
kb semmilyen nevelést nem kapnak ezek a gyerekek, és igen, a verés az nevelés, lehet itt tutujgatni őket, csak akkor verés helyett, elüti egy autó
-
válasz
enginev3.0 #32475 üzenetére
+1
Top komment!
-
válasz
DigitXT #32473 üzenetére
Ott volt egy kis emelkedő, rásegített lábbal.
Szerintem nem látta meg a távolabbi sávban érkező autót. Lekötötte a figyelmét a közelebbi sáv, a jármű előtt még el tudott haladni. Utána jött a lepetés.
Azon túl, hogy a járdán kizárólag a gyalogosoknak van elsőbbsége. A "semmiből" jelentős sebességgel érkező rollernek ütközés ellen nem sokat tehetett az autós. Látszik, hogy forgalom van az úton. Pillanatnyi szellemileg mozgáskorlátozott állapotban kell lenni ezen manőver végrehajtásához. De legalább nem gyógyul lassabban azért, mert nem volt elsőbbsége.Nem szól a fiú mentségére, de ez a közlekedési hiba viszonylag gyakori. Nem számolnak a jobbról érkezővel vagy rosszul ítélik meg a sebességét.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32474 üzenetére
Ha nem fékezi aktívan a kereket a beállított korlát fölött, akkor igen, gyorsabb úgy.
Túl sokat feltételezel az oktatási rendszerről és a mai fiatalokról. Mondjuk én sem
vagyok az a tipikus boomer a 42 évemmel, ám ilyen baromságot nem követnék el.
(Követtem el mást nyilvánvalóan, fiatalon de pláne, de ez a roller verseny járdán...) -
Sirtaky
csendes tag
G3 Hack ?
https://youtu.be/taT2dJWtla8?si=9n1vw06d4GNpXtpD -
A napokban igazoltattak. Mondja a rendőr, hogy belső... igazából belsőégésű motort akart mondani a rollerre, de belsőmeghajtású motornak mondta!
Na és a rendőr fiatalabb lehetett nálam olyan 6-7 évvel, a 30-as éveiben járhatott.
Már most kavarodás van náluk ... -
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #32474 üzenetére
Szerencsére szerintem az 1500as években élő francia írókról mindent tanítanak, de kreszt kétlem
-
válasz
DigitXT #32473 üzenetére
Igen, az.
Ugyanolyan, mint a Tier/Lime rollerek, csak más cég.Én is néztem, h lábbal hajtotta, de minek?
Mondjuk még sose próbáltam, de ha 25-ös tempónál lábbal rásegítek, gyorsabb lesz?
Tele akksival a Lime 27-28-ig gyorsul alapból. Bár azt utálom, h ha nincs tele, már a 25-öt se akarja elérni. Bosszantó, h applikáció szerint 20+ km hatótávú rollerek 20-21-el csordogálnak már csak. :/
Erre azért odafigyelhetnének, mert pl 25-el még átmegyek egy sárgán, adott esetben, de 21-el már inkább megvárom a következő zöldet, de a lóvét csengetni kell az állásidőért is. :/De ezt amúgy nem értem, hát zebránál megállok, körülnézek, utána indulok el. Txkmindegy, h gyalog vagyok, vagy biciklivel/rollerrel.
Már nem tanítják?
Volt egy ilyen könyvem: -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
De még hajtja lábbal is, hogy még gyorsabb legyen: normális?
Színéből ítélve bérroller lehetett, nem ment 25 km/h fölé másképp. -
-
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #32467 üzenetére
Bár a TikTok és hasonló szenny oldalak nálam tiltva vannak, így nem láttam az általad belinkelt videót, de a M, azaz mód váltó gombbal lehet a 3. generációs Ninebot rollereknél a cruise control-t aktiválni.
Korábbi hozzászólásokban ezt már többször leírtam:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_31641-31641.html
ebben a hozzászólásban képet és videót is csatoltam hozzá.
Így kell bekapcsolni (aktiválni) a tempomatot, és ez a funkció hiányzik az európai modellekből. Vagyis szoftveresen le van tiltva. -
SegwayNinebot J-O (@segwayninebot_jo) | TikTok
Elvileg itt egy spanyol nyelvű bemutató a tempomat bekapcsolására.
Viszont nekem a jelnél feltűnt, hogy az M gomnál van is tempomatnak külön jelzés, tehát szerintem esélyes, hogy nem E verzió.Valaki próbálta már?
-
whbear
senior tag
Ami sajnos nem fér bele a keretbe és a fórumban is kevés szó esik róla az a Kaabo. A Mantis 10 ECO annyival jobb lenne? Tényleg akkora a minőségi ugrás? Tudtok erről valamit?
-
whbear
senior tag
Eddig úgy tűnik, hogy Ninebot F3 Pro és Xiaomi 5 Max közül kellene választani. Ahogy látom ezektől a tárcsafékektől a dobfék is jobb és a Ninebot hátsó elasztomer rugózása az olyasmi lehet mint egy lengőkarban a nagy hátsó szilent vagy hidrocsapágy? Mert akkor az nem túl biztató hosszú távon.
-
Fefe26
friss újonc
Sziasztok! Adott egy Kugoo Kirin G3 elfosta magát OTA frissítés közben szóval nem fejezte be ( Úgy döntött kikapcsol
)
Mit kellene rajta cserélnem a kontroll panelt vagy a motorvezérlőt ? ( szervízt szeretném utoljára hagyni mert a kornyeken nem vallaljak el)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Aaron14 #32458 üzenetére
Hátsó meghajtású Ninebot, csapágyak és cserék:
https://www.youtube.com/watch?v=n77JmNBrRXY
https://www.youtube.com/watch?v=4SN1Ma0PoswSzerepel benne kalapálós és kíméletesebb csapágyhúzatás is. Második linken a motor vezetékének kikötése is.
-
Quent1n
senior tag
válasz
Chamoro #32459 üzenetére
Alapvetően nem nagyon szeretik ha a nyakukon ül az ügyfél. Akármi közbejöhet meló közben, aztán akkor ott ültél x órát és kijön szólni, hogy "bocs ez ma mégse lesz meg". Kicsit stresszes így dolgozni. Szerintem egy egy napos határidő simán bele kell férjen, nincs abban semmi. Had dolgozzanak nyugalomban. Plusz azért sok helyen rendesen be vannak tervezve a javítások, nem csak úgy ülnek üresjáratban aztán várják mikor dolgozhatnak a te rollereden.
#32458Aaron14: Nézz akkor másik szervizt, hátha van a környéken. Azért azt tényleg meg kéne tudni oldaniuk, hogy beviszed reggel és legkésőbb záráskor elhozod, főleg ha telefonon egyeztetnél időpontot.
#32446devast: Bringán nekem M6000 Deore van és hát igen, az más világ.
Igazából én valahogy a rollerrel sokkal előrelátóbban közlekedek emiatt és talán emiatt nem érzem vészesnek a dolgot, de motoszkál a fejemben egy fék upgrade (sőt még azon is, hogy átváltok a dupla fékkaros Pro-ra és azt tuningolom), de azért tragikusnak nem érzem a gyári féket. Nem tudom egy fékcsere esetén a garival mi lenne a szitu. Illetve azt sem tudom pontosan Segwaynél mire, hogyan vonatkozik a garancia, ezzel még nem volt időm foglalkozni. Egyébként szerintem ez az F3 elég jól sikerült. Persze 200 alatt lenne igazán ütős.
#32444Emunem: Ha akkora eső kap el, hogy esetleg beázna a fedélzeti, akkor alapból életveszély a közlekedés is rollerral (szerintem). De ha nagyon szeretnél ilyesmit, szerintem magyarban is lelsz hasonlót, ezért én nem "kínáznék".A Segway telótartót én 9 ezerért vettem, úgy voltam vele, hogy a 300 rugós telefon alá nem drága. De ha tutira akarsz menni én pl. bringán csak QuadLock-ot vagyok hajlandó használni, annál stabilabb és esztétikusabb megoldást nem nagyon láttam még. De persze árban kicsit más kategória
-
válasz
Chamoro #32459 üzenetére
Egyszerű az ok.
Ha látja a megrendelő, hogy kerek 5 perc volt szükséges a javítás elvégzéséhez és megkapja a számlát, akkor szívinfarktus közeli állapotba kerül.
Bármelyik járműnél előfordulhat valami komplikáció szerelés közben. Nem lehet teljesre betervezni a munkanapot.
A kisebb szervizek délelőtt ellenőrzik a járművet, amihez az alkatrész majd kora délután fog megérkezni. Ha akarnának sem tudnának gyorsabban végezni a munkával.#32458 Aaron14
Szeretném javasolni, nem próbáld önállóan megoldani a problémát.
Ha a csapács meghatározása már gondot jelent, a csere sem lesz probléma mentes. Sok YT. videó van az önálló javítások témában.
A legtöbb akarva - akaratlanul nem pontos. Kihagynak fontos mozzanatot. A gyártó már más megoldást alkalmaz. ... Ha valami a csapágyon kívül cserére szorul, nem biztos, hogy felismered. Ön és közveszélyes lehet egy látszólag sikeres javítás. -
Chamoro
tag
De miért csinálják ezt a szervizek? Itt nálunk is ez volt, mondom megvárom míg kész, - áááá azt nem lehet! Nem tudom mi titkosat csinálhatnak
vagy lehet yt-ról csinálja és ne nézzék h*lyének.
-
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #32453 üzenetére
Beszéld meg velük, hogy reggel beviszed, meló után készen elhozod.
Hátsó kerékben a csapágycsere mennyi ideig tarthat egy szerviznek, ahol alkatrészek is vannak hozzá? Legfeljebb 1 óra?Annak nincs semmi értelme, hogy 5 napot álljon a szerviz sarkában és csak a 6. napon álljon neki. Azon az 5 napon simán használhatnád. Ők mondják meg mely napon vigyed be, azon a napon tartsanak fenn neki 1 órát (vagy amennyi idő szükséges a munkára). Hasonló szervizekben nekem mindig sikerült ezt megbeszélnem velük. Adjanak egy dátumot, előtte lévő nap még egyeztettek.
-
lehella
senior tag
Sziasztok,
van egy Xiaomi Pro2-es rollerem. Évek óta egy módosított, indexes hátsó lámpával használtam. Ennek a szettnek saját csatijai és kábelezése van, de plug&play. Ez a lámpa sajnos kiszakadt a sárvédőből, vezetékestűl amit vissza forrasztottam, de visszaszerelés után nem csinált semmit a lámpa. A hozzá tartozó csatin megcseréltem a zöld és fekete vezetéket, mert nem volt biztos, hogy jó helyre mentek vissza a lámpatesten, amitől az index része megjavult, de a helyzetjelző/féklámpa nem működik továbbra sem. A csatlakozón tudom mérni az 5V-t (piros, fekete, zöld színek). Ugyanígy kipróbáltam a gyári lámpát visszakötve, ugye annak az akkumulátorból jön a vezetéke külön, de az se működik. Mi lehet a gond, vagy mi lehet a megoldás? -
-
Aaron14
őstag
Ma voltam szervizben és full csapágyas a rollerem (hátsó kerék). Viszont nem igazán tudom ott hagyni napokra, mert ingázok vele.
Szerintetek próbáljam meg én otthon cserélni vagy felejtsem el? Ninebot F3 Pro-ról van szó. Mennyire nehéz egy ilyen csere?
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32448 üzenetére
Szerintem az már rég rossz, ha ilyen helyzet kialakulhat.
Felidézni is nehezen tudom mikor mentem közel autókhoz, szerencsére felénk rengeteg kerékpárút van, szintben és oszlopokkal, fákkal elválasztva az autóktól.
Legfeljebb kis utcákban fordul ilyen elő, de azokban meg kicsi a forgalom, bőven van lehetőség messze elkerülni az elszórtan előforduló, parkoló autókat.Az alacsony tempóban való nekihajtás is addig működőképes, amíg nem buksz előre. Hátra kell vinni a testtömeget és akkor talán anélkül belassít az ajtó, hogy foggal ráharapnál az ajtó keretére.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #32448 üzenetére
Kengururacs kell a roller elejere. Oda meg nem tiltott
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32448 üzenetére
Január 1 óta már gyilok jár érte szóban.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
devast #32446 üzenetére
Számíthat a bowden belső súrlódása, ez kerékpáron is észrevehető volt, amikor teljesen kihúzva, átkentem a huzalt lítiumos zsírral, utána kellemesebb lett a használat. A bowdenbe iktatott kanyarok sem mellékes.
Mivel láttam a beírásod a fékcsere kapcsán, kitérnék pár részletre. Rollernél az egyszerű féknyerget szétszedtem, átvizsgáltam / tisztítottam, megkentem, ami kenhető alkatrész volt és a sima működéshez hozzájárulhat.
A gyors beállítás egyszerű, a féknyereg enyhén lazított rögzítése mellett, ugyanakkor egyik kézzel leszorítva, igazítva, hogy pontosan a megfelelő síkban feküdjön, a féket másik kézzel behúzom. Így a helyére pozicionálja magát, majd a csavarokat meghúzom véglegesre.
Noha a tapasztalatok szerint ez megfelelő, de kipróbáltam később a finomabb beállítást is, amikor a fix oldal biztosító csavarját kioldva, a légrést minimálisra szabályoztam, de ezt meg is kellett ismételni, mert menet közben néha rá is súrolt a féktárcsára, olyan szorosra hangoltam. Lényeg, hogy behúzáskor a féktárcsa hajlása olyan jelentéktelen legyen, amitől biztosan nem képes deformálódni, rugalmassága folytán.
Ahogy elnézem, ezt 1500-2000 km után ráér ellenőrizni és újrafinomítani, a fékbetét kopása miatt.
-
válasz
PociAti #32447 üzenetére
Az nem jó "taktika" ilyenkor, h lassabban megyek, ha mindenképp parkoló autók mellett kell elhaladnom, és ha netán kinyílik egy ajtó, akkor nekihajtok?
Én nekipuffanok az ajtónak, mivel alacsony a sebesség, és vészfékezek is, elvileg nem lesz sérülésem sem, de a kormányrúd remélhetőleg maradandó sérülést fok okozni az ajtón, és ez némileg felvidítana.Ez is egyféle "hozzáállás".
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32442 üzenetére
Nagyon jó ez a videó is az ESG-s srácoktól,
korábban ezt linkeltem be tőlük:
Top 7 Riding Mistakes New Scooter Riders Make & How to Avoid Them
(7 gyakran elkövetett hiba kezdő rolleresektől és miként kerüljük el őket)
https://www.youtube.com/watch?v=k7vsfBO-6boSzemléletesen be is mutatják jobbos közlekedés esetén, amikor a legnagyobb fenyegetést a parkoló autók ajtónyitása jelenti rád, akkor miért a jobb láb előre helyezése a legoptimálisabb. (Párhuzamos láb kerülendő, túl merev testtartás eredményez, sem kitérés, sem fékezés esetén nem jó.)
Ha bal lábad van elől, akkor félig sikeres kitéréskor az ajtó éle az érzékeny lágy részekkel fog találkozni. (Ha lehetne választani, akkor inkább az ember hátulját találja el, ezért kell ilyen esetekben a jobb lábnak elől lenni.)
-
devast
addikt
válasz
Quent1n #32440 üzenetére
Mert ugyan nem sok, de van viszonyítási alapom. Egy belépőszintű shimano mt200 a kerékpáromon fényévekkel jobb pl. Jobban adagolható, erősebb fékhatás stb... Ezen az F3-on ez olyan, mintha taknyot húznék, nyúlik. Nyilván nem lehetetlen vele megállni, csak egyszerűen rossz használni.
Összességében ezen az áron (~260k) mindegyik roller sok kompromisszummal rendelkezik, válogathat az ember, hogy mi fontos neki és mi nem. -
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus #32441 üzenetére
Használom is, mindig bereteszelem. Nekem eddig tetszik, a piros mondjuk túl race már, de nem volt már full fekete. Nézem, hogy egyeseknek szétjött kb 1/2 év múlva, látok benne potenciált én is, hogy mi fog megmenni, ezért gondolkodom a szétszedésén / megerősítésén.
-
Emunem
őstag
válasz
Quent1n #32440 üzenetére
Segway teló tartó: nem volt sehol raktáron értelmezhető áron. Ezt meg motoros ismerős ajánlotta...
Nem tervezem az esőben való járkálást, de ha elkapna egy zuhé útközben, akkor nem legyen gond. Boltban azt mondta csávesz, hogy annyira nem jól zár a gomb körül, (Mediamarkt) nem ajánlott esőben menni vele. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Quent1n #32440 üzenetére
Párhuzamos lábakkal állnak némelyek, szorosan egymás mellett. Egyszer mentem ilyen mögött, 30-as rollerrel alig bírtam követni, úgy "repesztett" a kerékpárúton és rossz volt nézni, ahogy vigyázzba állt, de mihez kezdene egy váratlan helyzetben?
Például én gyakorlatilag nem is kapaszkodom a kormányba, nem feszegetem előre-hátra, emiatt biztosan nem fog elfáradni a váz. Mint a klasszikussá vált videóból is láthattuk a fékezési technikát, noha már szerepelt, de a később érkezők kedvéért talán nem árt ismételni:
https://www.youtube.com/watch?v=A-tJUQwwKDE
Fék egyszerű bowdenes hátsó tárcsafék, de az is blokkolható kézi erővel, semmi különös hátrányát nem érzem, végzi a dolgát.
-
válasz
Emunem #32438 üzenetére
Nekem is hasonló telefontartóm van.
A telefonom tokban van. A tok felülete tapadós gumi bevonat.
Az tartó alján érdemes használni a rögzítőkart.
Ránézésre a konstrukció gyenge pontja a gömbfejes tartókar. Az enyém műanyagból van. Lehet kapni fémből készültet is. Egyrészt drágább, másrészt annak a gyenge pontja a fémkar és a műanyag találkozása. -
Quent1n
senior tag
válasz
devast #32430 üzenetére
"de ez a fék ez valami katasztrófa." Mitől érzed katasztrofálisnak? Csak mert F3-am van nekem is 100kg-al és nincs különösebb gondom a fékjével, igaz vészfékezni nem kellett még, de nem vészes sem a fékerő sem a fékút. Nem azt mondom, hogy zseniális vagy valami, de azért katasztrófának sem érzem. Nyúlósnak nyúlós, de nem vészes, ha időben hagyom a motorféket dolgozni, akkor nem is nagyon kell használnom. Egyébként ha csere akkor vannak más márkák is amiket rá lehet dobni (Max G2-re is tettek úja, F2 Pro-ra stb), csak mivel még újak ezek, nincs sok tapasztalat.
Emunem#32416: Kijelzőre szerintem felesleges ilyen gumi cucc, hacsak nem felhőszakadásban akarod használni, nem fog beázni. De talán még azt is bírná.
Egyébként mobiltartónak nem volt jó a gyári Segway? Én azt vettem és amellett, hogy kevésbé bumfordi, nagyon jól fogja a telefont.
#32347Enigma1945: "minden a súlypontod hol helyezed el, a lábaid, mert az is segít a csillapításban" Ez amúgy tök alap lenne de megdöbbentő mennyien nem tudnak normálisan rollerezni. Csak állnak rajta merev lábakkal, mintha odaragasztották volna őket. Én, ha kikerülhetetlen kátyú jön, súlypont hátra lábak kicsit rogyasztva, egyből más rajta átmenni (és a rollernek is kellemesebb). Fékezésnél ugyanúgy hátra terhelni. Ugyanaz mint a bringázás, használni kell az embernek a testét.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32426 üzenetére
Hát majd meglátjuk, majd írok tapasztalatokat, nálam hogy szuperál.
-
Emunem
őstag
válasz
Enigma1945 #32437 üzenetére
Akkor figyelek. Köszönöm a figyelmeztetést.
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #32434 üzenetére
A túlmelegedés azon tényezők egyike, mely leginkább tudja öregíteni ezeket a lítium akkumulátorokat (a lemerülten való tárolás mellett).
Aztán majd télen, amikor megnő a belső ellenállásuk, akkor jelentkezik látványosan a nyáron elszenvedett túlmelegedés.
Abban igazad van, hogy a matt sötét festés nem segít a fény visszaverésben, de azt is jelenti, hogy nem fedett, vagy nem árnyékos helyen van tárolva a roller, és az aszfalt is jó forró lehet, ami a roller alatt van. Tehát alapból elég rossz a helyzet. Az UV általi öregedés csak egy újabb adalék, de az abban érintett dolgok olcsóbban pótolhatók, mint az akku. -
Emunem
őstag
válasz
Enigma1945 #32433 üzenetére
Hogy történt?
-
válasz
PociAti #32424 üzenetére
Amúgy lenne értelme a kijelzőt védeni.
De nem az esőtől, hanem az erős napfénytől (UV).Ha valaki komolyan gondolja, akkor.
Alul az UV védő. Felette az eső védő. Hiszen az UV védő nem jól véd az esőtől. De ez esetben szükség lenne egy esővédő - védőre is, hogy a széltől is meg legyen óvva a kijelző.
Ha van lehetőségem, akkor olyan helyre rakom a rollert, ahol nem éri nap és az eső sem. Ezzel le van tudva a dolog.Ami inkább zavar az, hogy a roller már 2 órát számolt, amikor túl meleg volt az akkumulátor.
Ha nem fekete lenne a taposó felülete a rollernek, hanem világos (sár) szürke, akkor az akkumulátor sem melegedne túl napos időben közlekedve..
Már 2 óra, mi lesz majd a forró hónapokban!? -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #32431 üzenetére
Leszokhatnál a nevezéktanon való kötekedésről, kontextusból úgyis kiderül, nem?
Amúgy két fajta fék felfogatási szabvány van... Mindkettőt alkalmazhatják rollereken...
(Ha és amennyiben váltani akar köztük, vannak megfelelő adapterek, ahogy a tárcsa is
változtatható bizonyos határokon belül.) Szerintem nincs is Segway "márkás" fék.
A linken a legalja egypálcás féloldalas általános kerékpáros tárcsafék-nyereg van: nem
csoda, hogy borzalmasnak érzi a kolléga, annál bármi jobb... Ha érdemi fékerő növelés
a cél, és adottság egy gyenge, műanyag fékkar, amivel nehéz nagyot húzni, kézenfekvő
választás a félhidraulikus nyereg: ugyanúgy bowden üzemelteti, mégis fog rendesen.Szokták ajánlgatni a hidraulikus, több dugattyús tárcsafékeket, mint legjobb megoldás, viszont egyrészt teljes átalakítással jár, nem kevés pénzért, másrészt nincs szükség rá,
hogy egy ujjal blokkolható legyen az első kerék, hiszen abból könnyen baleset lehet. -
PociAti
őstag
válasz
devast #32430 üzenetére
Az Max G3, nem pedig fordítva írva. Más gyártóknak vannak G3 Max és hasonló nevű rollerei, ezért elég megtévesztő.
Ninebot F3 eredeti fékjével összehasonlítva a fényképeket, a Max G3 fékje szélesebbnek tűnik. (Vagy csak a fotó csalóka, és azonos csavartávolsággal rendelkeznek. Redditen, Telegramon vagy hasonló csatornán kérdezz rá milyen más fék jöhet itt szóba. Nem muszáj a Segway márkánál maradni, talán hasonló áron is kaphatsz jobbat.)
-
devast
addikt
Szerintetek egy ninebot f3 egy dugattyús első fékjét ha kicserélném egy G3 max 2 dugattyús fékre az működhet? Ahogy néztem bowden kb ugyanúgy ugyanonnan megy bele. A műanyag kar még elmegy, meg annak a cseréjéhez jobban szét kellene borítani a cuccot, de ez a fék ez valami katasztrófa.
-
PociAti
őstag
válasz
bence188 #32427 üzenetére
A Xiaomi lényegében olyan, mint a Segway-Ninebot.
Kijelzője elavultabb, szoftveresen a Xiaominál nem léptek annyit előre, mint a Ninebotnál (itt főleg a szolgáltatásokra gondolok), és ár érték arányban talán egy picit jobbak az új generációs Ninebotok. De van akinek mégis a Xiaomi jön be jobban. (Meg hetente változnak az árak, akciók torzítják a pillanatnyi képet.)Néha írnak meglepő hatótáv adatokat, a következő számítással ezt ellenőrzöm le.
A Ninebot F25-ben 183 Wh-s akku van (36 V, 5100 mAh), míg a Xiaomi 5-ben 477 Wh (46,8 V, 10200 mAh).
A motor teljesítménye nem sokban változott 300/600 W, illetve 350 / 700 W, az abroncs kicsit szélesebb lett, és ha azonos fogyasztást feltételezünk, akkor a Xiaomival 65 km hatótáv lenne.
25 km / 183 Wh és ezt felszorozva a 477 Wh-val = 65,2 km.
Az erősebb motor és a szélesebb gumi miatt valószínűleg kevesebb lesz, és sok más tényező is befolyásolja, de ha az F25-tel tényleg kijött 25 km, akkor a Xiaomi 5-tel is legalább 55-60 km-t meg kellene tudjon tegyen. Vagy akár többet. -
bence188
tag
Sziasztok, mennyire ajánlott a xiaomi 5 roller? Ár érték arányban nem tűnik rossznak. Barátnőm eddig Segway f25-öt használt, de erre a típusra gondoltam lecserélni. Az ő 60 kilójával 25 km-es sebességgel emelkedő nélküli úton akár 50 km is meglehet a hatótávja nem? Segway f25-tel 25 km-t elment és 25 km a hatótávja a rollernek.
-
válasz
Emunem #32420 üzenetére
Én is csak akkor szoktam rárakni.
Eleinte még rátapadt, aztán már nem.
Esőben meg beértem pl munkahelyemre, vizesen leveszem, azt hová tegyem, h ne legyen vizes minden tőle.. persze, törölgessem pzs-vel.. áhhhh... hamar megunom az ilyesmit. :/
És hát amennyire tudom, ezek már nem áznak be, szedtél már szét? Láttad belülről a kialakitását?
Kettőt elhagytam, egyik késöbb meglett, aztán inkább rajta hagytam a rollereken, amiket eladtam.
Had "örüljön" neki az új tulaj. Bosszankodjon ő vele tovább. -
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32423 üzenetére
Az úgy rendben van, ha tudatában vagy. Az a gyógyulás első lépcsője.
A beázás miatt nem kell annyira parázni, még az első 2 generációs Xiaomik osztott kijelzőjénél volt ez potenciális hibalehetőség. Nagy esőben lehet ráhúznék egy zacskót, amíg haza nem érek. Vagy ragasztószalaggal leragasztanám a kapcsoló gomb környékén. Ha időre kellett valahová odaérnem, akkor inkább más közlekedési eszközt választottam. Hazafelé meg inkább megvártam míg elmúlik az intenzív esőzés, és csak akkor indultam el amikor csillapodott.
-
Emunem
őstag
mindenkinek igaza van, én is leírtam, hogy egy hülyeség, de legalább nyugodt a lelkem, hogy megpróbáltam. PociAti: linkeltem feljebb alis cuccokat, tudatában vagyok a felesleges vásárlásnak, csak legalább megpróbáltam.
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32416 üzenetére
De legalább mindent megtettem a megóvás égisze alatt.
Mármint mindent megtettél annak érdekében, hogy megóvd magad attól hogy lásd ezt a szép kijelzőt.Gondolom csak a tudat számít, hogy alatta lévő nem karcos, tehát ha nem lenne ott, akkor jól lehetne látni, és látszódna hogy szép, csak most attól nem látni hogy szép, ami csúnya.
Ez az úgynevezett "display cover" elem elég olcsó tétel.
Ha későbbi eladás szempontjából számít az állapota, akkor ez is kapható (talán eredeti állapotban is, bár 1 percnyi keresés nem hozott eredményt). Nem eredetiben pedig elég olcsó tétel, helyből lecserélheted olcsó utángyártottra, és majd eladáskor felrakod az eredetit. Vagy majd ha nagyon karcos lesz, akkor az eredeti helyére raksz új állapotút.
Nálam a rollerek használati eszközök. "Napi használatból eredő apró karcolások" bele kell hogy férjenek.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32419 üzenetére
csak esőben használnám…
-
válasz
Emunem #32417 üzenetére
Nekem volt ilyen.
A szokásos sötétitett ez is, magyarán csak sötétben lehet használni, nappal az ember inkább nem teszi rá, (mármint ha épp nem esik), de ha leveszegeted róla, mikor épp nem kell, akkor meg le fog esni egy idő után, azt egyszercsak azt veszed észre, h elhagytad.
Ha nem veszed le, meg amúgy is lelopják. :/Feleslegesek ezek. :/
A 3D nyomtatott, ami nem sötétitett üvegű, és rápattintva rászorul, az az egyetlen, aminek van értelme (szerintem).
-
Aaron14
őstag
válasz
GoodSpeed #32326 üzenetére
Nálam sajnos változott. 20km/h felett, ha elveszem a gázkarról az ujjam és újra gázt adok, egyszerűen alig van teljesítmény. Nem húz. Ez azért veszélyes tud lenni.
Első bekapcsolás továbbra is nehézkesen megy, utána már nincs gond.
Navigáció megy lezárt képernyőjű telefonnal.
-
Emunem
őstag
válasz
Emunem #32416 üzenetére
most jött velem szembe alin, lehet elcsábulok...
és csak 1,57€.... Vízálló szilikonos képernyő védő... ó jaj, most szedhetek össze 10€-nyi cuccot, hogy ingyen haza jöjjön. -
Emunem
őstag
válasz
Emunem #32221 üzenetére
És ilyen lett...
egyrészt az én hibám, mert nem jól pozícionáltam első körben a gomb helyét, ezért felszedtem, majd újra ragasztottam, másrészt meg kell hozzá hajszárító/hőlégfúvó a letörések simításhoz. (kimaradt, mert mentünk focizni a gyerkőccel, csak úgy feldobtam, egy ideig marad ilyen igénytelenül, aztán valamikor kicserélem
)
Kíváncsi meddig bírja, véleményem szerint ez a matt felület jobban fogja gyűjteni a koszt, mint a fényes... Egy fedöelem amúgy kbamazonon13€alin 5$ , a 2 db fólia meg 6€, szal lehet mind1 hogy meg karcolódik-e, nem egy esztétikai kuriózum, és egy esés esetén ugye nem védi meg...De legalább mindent megtettem a megóvás égisze alatt.
Más: Ma volt egy 9km-es csak Sport módos hajtás, hát nem rossz, ha alattam 35 km-t megy el (volt bőven szembe szél, állítólag akár 40 km/h-s szél-lökések voltak nálunk), akkor ez win-win helyzet. Kb 27,2 km maradt benne...
Ebben volt kb 1,5 óra készenléti idö is.
Ja meg vettem egy ilyet is:
Kicsit nagy, de nagyon stabilan fogja a telót (100 mp/h-ig garantálja a stabilitást a gyártó, sok motoros is használja) . Egyedüli bajom, hogy teló nélkül zörög, mint valami kacatos doboz... nagyon ciki, majd szédszedem, aztán megnézzük, mit lehet tenni zajcsökkentés terén. -
válasz
Thunderzolee #32410 üzenetére
Bocsi. 🤣
Komolyan, lehet, a jobboldali közlekedésre 1941-ben gyorsabban átnyomták a parlamenten az egész országot érintő változást mint ezt. 🤣 -
válasz
Peaceliker #32409 üzenetére
Így van, nekem is az E-Twow jutott eszembe erröl az Inokim Light 2-ről.
-
-
Az új KRESZ értelemben 14 éves betöltött életkor kell életkor elvileg elektromos rollerezéshez.
-
kovacs65
őstag
válasz
Thunderzolee #32405 üzenetére
Van egy Light Super típusa, most nagy kedvezménnyel
-
-
kovacs65
őstag
Az Inokim márkáról mi a vélemény?
-
matex
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32401 üzenetére
Az ajánlottak alapján a Xiaomi Elite lesz a befutó.
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #32399 üzenetére
Így sose lesz modi, üvölt, hogy hatalommal (bármily kicsiny is) visszaélésre készül...
Szerk: amúgyis totális szereptévesztés, a modi nem attól modi, hogy jobban tudja adott témát, kizárólag a fórum szabályzatot kell tudnia. Soha nem tartalmilag moderálnak.Topikgadzánál elvárás, hogy adott témában jártas legyen: minimális plusz jogokkal jár...(Az elején még voltak moderátorokra jellemző jogosultságok, pl. HSZ módosítás, rejtés. Nyilván okkal vették el, mert az megint egy más mentalitást követel az illetőtől... Tudod, amikor kalapács kerül az ember kezébe, hajlamos mindent szögnek nézni. Az meg baj.)
-
Xiaomi Elite, vagy Xiaomi 5.
Ez utóbbi elmegy kb 60km-t. Az Elite kb 25-30-at.
Ezeken van lengéscsillapitó is elöl.A Naveen nincs lengéscsillapitó, kb 25-30km-t tud, és elsőkerekes.
De lehet, h elég lenne a 4 Lite (2nd gen) is. (Én mondjuk 24V-ost nem vennék, de nem ez volt a kérdés.)
Ez a 4 roller, ahogy egyre többet tudnak, úgy nő az áruk is, és vele együtt a tudásuk is. Majd eldöntitek melyik szimpatikusabb.
Nekem hasonló koru lányok Segwax G2-ket használnak például.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Formula-1
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Iqos cigaretta
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- PR-Telecom
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S21 Ultra , 12GB , 128 GB , Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest