Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-01 20:29:55

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#70951) dredjudge84 válasza zacci (#70939) üzenetére


dredjudge84
őstag

Az ugye megvan, hogy a második képen ha belekattintasz a refund amountba, ott át tudod írni kézzel az összeget?

(#70952) csuhi17 válasza dredjudge84 (#70951) üzenetére


csuhi17
tag

Többet nem írhatsz bele mint ami az alatta lévő sárga szövegben szerepel...

(#70953) zacci válasza dredjudge84 (#70951) üzenetére


zacci
aktív tag

Ha elolvastad volna az elozmenyeket, akkor tudnad, hogy NEM lehet atirni az osszeget.

(#70956) zacci válasza V/ (#70947) üzenetére


zacci
aktív tag

Ezzel azt akarod mondani, hogy 66 dodo vasarlasi erteket 5x dodo refunddal akarnak megoldani es ez nem atveres. A vegen meg En verem at az Alit, ugye ?
Nyilvanvalo, hogy a refundot nem az elado "allitja" be, hanem az Ali. Kez a kezben csalo banda az eladojaval egyutt.
Azon kivul, hogy veded az Alit, van epkezlabb tanacsod ? Tobb kerdest is felvetettem, egyikre sem kaptam epito jellegu, segito valaszt.
Megnyitom azt a refundot, oszt meglassuk a kici kinaiak mennyi penzt fognak ellopni tolem. Majd jovok az eredmennyel...Egyelore maradjunk a tenyeknel es ennek fenyeben nem tulzo a minositesem. A tenyek szerint 66 kifizetett dodobol 5x-et akarnak visszadni.

(#70957) csuhi17 válasza zacci (#70956) üzenetére


csuhi17
tag

Kellene a link a termékről, mert lehet hogy van olyan amikor nem vagy jogosult a full refundra.
Nem tudom csak találgatok.
Arról felesleges balhézni, hogy az Alin átvernek, mert van 1-2 de nem mind.

Én a te esetedből azt szűrtem le, ha nem akarja az eladó elküldeni a terméket akkor nem erősködök.
11:11 alkalmával nekem sikerült 117USD ért vennem egy olyan akkupakkot ami már a kosaramban volt majdnem 1 éve és 240 körül ingadozott...

(#70958) zacci válasza csuhi17 (#70957) üzenetére


zacci
aktív tag

Tessek:

https://www.aliexpress.com/item/1005005820067590.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.33.26de1802a8BViT

(#70960) csuhi17 válasza zacci (#70958) üzenetére


csuhi17
tag

Köszi, ha jól látom volt 1-2 negatív értékelése el nem küldött termék miatt, de a te esetedet nem írták, mm hogy a szállítási költséget levonták volna.

Azt tudom csak elképzelni, hogy a rendszer úgy kezeli a dolgot, hogy az eladó elküldte a terméket és ezért a szállítási költséget levonja tőled, mert még a szállítási védelmi időn belül kérted a refundot. Sajnos ha jól vettem észre az ali nem foglalkozik a kövszám valósságával, ha az eladó azt mondja hogy most küldtem el onnantól számolja az x hónapot.

Lehet hogy ki kell várnod az Order details ben szereplő időt és csak a 15 nap alatt kérhetsz full refundot. Ez csak találgatás.

(#70961) V/ válasza zacci (#70956) üzenetére


V/
Topikgazda

Félreérted, a dispute-nál a termék ára van felajánlva mert az a fix, a szállítási költség az változó, amikor megítélik a a teljes visszatérítést természtesen azt a pénzt kapod vissza amit kifizettél, kivéve ami neked nem került pénzbe, kupon vagy bármi beszámolt kedvezmény, ennél amit nem kaptál meg a 183,91+40,96 Jüannak megfelelő USD-t kapod meg, figyelembe véve a -8 USD arányos megosztásával.

Ha szerinted az védelem, hogy van egy még nem történt döntés, egy el nem indított dispute-nál és te alpári módon szidalmazod őket, úgy hogy ők még semmit sem csináltak akkor igen tényleg védem őket. Te előre gyártasz koncepciót, de semmi alapja nincs az elmúlt 13 év működésük alapján.
Tanácsot vársz tőlem?
Te már eldöntötted hogy az AliExpress miként működik, az eladók nem megfelelő hozzáállást is rajtuk kéred számon, így az a javaslatom hogy ne vásárolj az AliExpress felületén árusító eladóktól, mert az általad kreált koncepció az folyamatosan jelen van.

Továbbiakban meg kérlek fejezd be a gyalázkodó megnyilvánulásokat, a topik és én ezt nem tekinti a szabad véleménynyilvánítás hatálya alá tartozónak.

[ Szerkesztve ]

(#70963) LouiS22 válasza V/ (#70961) üzenetére


LouiS22
veterán

:R

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#70964) csuhi17 válasza V/ (#70961) üzenetére


csuhi17
tag

Köszi,
Akkor az én teóriám megdőlt.
Ha jól értem akkor ha a disputot elindítja akkor a végén a teljes kifizetett összeget kapja majd vissza.
És most a disput indításánál nem írja ki a szállítási költséget neki, csak a termék árát, mert az nem alku tárgya vagy valami hasonló?

(#70965) V/ válasza csuhi17 (#70964) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen, mert az a free-től indulva lehet akármennyi.
Még egy érdekessség ha pl egy 3+ items from US $1.99 tételnél indítasz dispute-t akkor nem az 1,99-es ár jelenik meg, hanem az eredeti ár, megadod azt az összget, de a refund az nem az lesz,hanem az eredetileg kifizetett ár.
Ezt 1,79-ért vettem meg

A refund rész ezt mutatja

Így küldöm el, viszont csak a ténylegesen kifizetett 1,79 $-t kapom vissza.
Free shipping volt így az most nem kerül szóba.

(#70966) csuhi17 válasza V/ (#70965) üzenetére


csuhi17
tag

Megnéztem egy rendelésemnél ahol volt szállítási költség és ott benne van a szállítási költség.
Zacci nál nem tudom el képzelni miért hiányozhat.
Másik rendelésemnél is amit megérkezettnek jelöltem és disputot indítottak ott is szerepel a szállítási költség.
:W

(#70967) zacci válasza csuhi17 (#70966) üzenetére


zacci
aktív tag

Hi!

Ugy tunik meglett a megoldas. Ezek az Alisok full idiotak...Majd irom mi a megoldas, csak meg kivarom az ugy veget.

(#70968) Tamy


Tamy
senior tag

Van egy csomagom, ami feladást követően vissza lett fordítva:

Azóta eltelt már annyi idő, hogy minden bizonnyal visszaérkezett a feladóhoz. Vártam, hogy ismét elküldi, ami lehet, hogy megtörtént, de nem látom nyomát. Mi ilyenkor a bevett szokás? Várjak türelemmel, hátha egyszer csak ideér, vagy írjak neki, hogy mi a terve, miért nem küldi újra el?

Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.

(#70969) V/ válasza Tamy (#70968) üzenetére


V/
Topikgazda

Írunk neki amikor meglátjuk ezt és rákérdezünk hogy hogyan tovább, küldi, nem küldi?

(#70970) Tamy válasza V/ (#70969) üzenetére


Tamy
senior tag

Oké, köszönöm.

Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.

(#70971) Dr V


Dr V
őstag

Sziasztok!

Többmindent rendeltem egyszerre, különböző boltokból az Alin. Ahogy nézem, egy csomagban adták fel az egészet. Mire számítsak áfa és társai szempontjából?

(#70972) hroberto válasza Dr V (#70971) üzenetére


hroberto
veterán

Áfát már vásárláskor fizettél, úgyhogy valószínűleg nem lesz semmi plusz költség.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#70973) V/ válasza Dr V (#70971) üzenetére


V/
Topikgazda

A nyomkövetési azonosítóból látod hogy ki lesz a szállító, ha 158-al kezdődő 24 szám akkor az Express One, ha PNLUC..al kezdődő akkor MPL és mindkét cég vámolás után belföldi csomagként kapja meg, így nincs költséged.

(#70974) Dr V


Dr V
őstag

Szuper, köszi a válaszokat.

(#70975) Recyclicator


Recyclicator
csendes tag

Sziasztok!
Astell&Kern A&Norma SR25 MKII DAP , 128GB . Rendelhettem volna használtat az Ebayról-Japánból, de az AliExpress mellett dőntöttem :
https://vi.aliexpress.com/item/1005003656980298.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.76.19101802BKchHL&gatewayAdapt=glo2vnm
LS549157395NL
Szóval elakadt a vámon,fizetnem kell. Új ez az érzés! Az eladó azt állítja, hogy 160 € értéket adott meg, jelentősége semmi. ("Hello. The declared value of your order is € 160. Please pay attention when clearing customs. Thank you.") Viszont nincs "Download invoice" gomb a megredelésemnél, csak "Confirm delivery". Van lehetőségem kipréseni az ALI-ból -ha az eladó nem reagál kérésre-, vagy hagyjam a csodába, mert úgysem kellene garanciáztatáshoz? Avagy a Postától kapom meg, és azt kell mutogassam, ha meghibásodik?
A másik : LS545996071NL .
("Friend, this is a logistics and transportation issue. We need you to submit a logistics dispute for refund and solve the problem to protect the rights and interests of the merchant and you. Once you get the refund, you can re-purchase the product and we will arrange delivery as soon as possible." )
Tényleg létezik "logistics dispute" ? Egyelőre azt látom, hogy a majd két hónapot, ki kell várnom.
Egy ráadás kérdésem lenne még. Ha már egyszer kiemeltek a vámon, nagyobb értékkel; számíthatok-e, hogy a rendszer megjelöl?

Pálinkában ázott májjal. Küllők közé szorult lábbal. Vajon meddig bírom , háton? Útközépen fekve, nyáron. P

(#70976) Jester01 válasza Recyclicator (#70975) üzenetére


Jester01
veterán

Viszont nincs "Download invoice" gomb a megredelésemnél, csak "Confirm delivery".

Az order details-nél nézted? A sima rendelés listában nincs ott.

A meteorológus, az nem időjós !
Ja, akkor azért nem találták el tegnap, hogy esni fog az eső. :(((

[ Szerkesztve ]

Jester

(#70977) Recyclicator válasza Jester01 (#70976) üzenetére


Recyclicator
csendes tag


Persze (Nem titkolok semmit, de Petrucci jobban mutat.)

Pálinkában ázott májjal. Küllők közé szorult lábbal. Vajon meddig bírom , háton? Útközépen fekve, nyáron. P

(#70978) V/ válasza Recyclicator (#70975) üzenetére


V/
Topikgazda

Ami 150 €-nál több annál ugye nem szedi be az áfát az AliExpress és számla sem készül mert az csak az AliExpress áfa beszedésének az igazolás.
Ezek a csomagok (150 €-nál több) akármilyen módon is lesznek szállítva Kínából akkor vámolni fogják nálunk.
Amikor Hollandiába beérkezett akkor a holland posta csak tranzit csomagként kezeli, ők nem fogják vámoltatni, így az itteniekre marad ez.
A képeden látszik hogy a "nettósították" mert az áfa összegét a kiírt árból levonták (price adjustment) hiszen nem szedhetik be és a szállító, kézbesítő cég kéri majd.
Nem kell számla, egyébként sem tudod Magyarországon garanciáztatni és a vásárlási történetben ott van minden információ a vásárlástól, minmum 2 évre visszamenőleg, de legfeljebb elmemted pdf-be a képernyő képeket.
Nem jelölnek meg senkit sem, a csomag tartalmának értéke dönt hogy miként járnak el.

Az Összefoglalóban leírtam a tudnivalókat 7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai.
És egy megjegyzés, némi pénz buktál mert forintban fizettél, úgy 10000-13000 Ft közt, attól függően hogy a melyik banktól van a bankkártyád.
Pl ha ma venném meg akkor az AliExpress HUF 234,442.73 kérne, míg ha fizetem a US $637.7 Wise kártyámmal akkor meg 220 963 Ft-ba kerülne. -13479 Ft

[ Szerkesztve ]

(#70979) V/ válasza Jester01 (#70976) üzenetére


V/
Topikgazda

Ne keresd aminek nem kell lenni. Meghaladta a 150€ az értéke, nem készül számla.

(#70980) Recyclicator válasza V/ (#70978) üzenetére


Recyclicator
csendes tag

Köszönöm! (Remélem kiszolgál, és nem hibásodik meg. Visszaküldeni a Kinai Népköztársaságba, hülyeség lehet. Olcsóbb kidobni hulladékudvarba, itthon.Rákerestem kulcsszavakkal, ezért bátorodtam kérdezni. Megyek is olvasni, Köszönöm az abbéli segítő munkádat!
Az SSD esetében , csak a megszokott "Retuns/Refund" gomb lehetősége van meg eddig.
Semmi "Logisztikus Dispute" . A Google sem találja. Lehet, megveszem még egyszer.
"Refund can't be processed right now"
"Order in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund."

Pálinkában ázott májjal. Küllők közé szorult lábbal. Vajon meddig bírom , háton? Útközépen fekve, nyáron. P

(#70981) Recyclicator válasza Recyclicator (#70980) üzenetére


Recyclicator
csendes tag


Megjött,

Pálinkában ázott májjal. Küllők közé szorult lábbal. Vajon meddig bírom , háton? Útközépen fekve, nyáron. P

(#70982) V/ válasza Recyclicator (#70980) üzenetére


V/
Topikgazda

Amit másiknak hívsz azzal az gond hogy nem érkezett meg? Ha igen akkor mivel nem írtak rövidebb időt, még 56 napot kell várnod, hogy a dispute elinduljon.
Az eladó egyébként látva a nyomkövetésnél hogy 16 Okt 2023 20:32 Package finished és ki sem jött Kínából visszaadhatná a pénzed, csak neki kellene "eladói dispute"-t indítani. Nála jelentkező probléma, ő nem teljesítette azt hogy eljuttassa hozzád amit kifizetté, neki kellene a pénzt visszaadni kérés nélkül..
Az hogy megint költsél aztán 90 nap múlva kapd vissza pénzed, mert esetleg megint nem küldik el, talán nem hasznos ötlet.

(#70983) V/ válasza Recyclicator (#70981) üzenetére


V/
Topikgazda

A megadott HUF értékkel számoltak és szerencsédre nem írtak a küldeményadatokba szállítási költséget ezért az nem növeli az áfa alapot, így kevesebb az áfa. Ezeknél sajnos már csak a 4000 Ft-os kezelési díj van.
És biztos nem 160-at írt akárhova is gondolta.

[ Szerkesztve ]

(#70984) csuhi17 válasza V/ (#70979) üzenetére


csuhi17
tag

Úgy tűnik hogy most lehet számítani arra, hogy külön bekérik majd az adatokat, vagy csak nekem is pechem van?
Nekem is meg fogták, holott az eladó a valós árát adta meg, ebből vagy 100 at küldött Európába és mindet rendesen kezelték. Most meg fizethetem ki a +4000Huf-ot a postának. :(((
Remélem gyorsak levamoljak és megkapom.

(#70985) V/ válasza csuhi17 (#70984) üzenetére


V/
Topikgazda

Melyik csomagodról van szó?

(#70986) Recyclicator válasza V/ (#70983) üzenetére


Recyclicator
csendes tag

így is drága a portéka nekem. (És, két éves a technika)(De, a Quad 405 erósítőmet, régóta nincs mődom bekapcsolni. Viszont, állandóan ingázom, és marhára hiányzik már a minőségi zenehallgatás. Ott a basszus gyomorban szól A "kicsi" meg adhat részletgazdagabb hangzást.) Ajánlotta az eladó, még a PS -ot. Én biztatás nélkül is jogkövető vagyok...

[ Szerkesztve ]

Pálinkában ázott májjal. Küllők közé szorult lábbal. Vajon meddig bírom , háton? Útközépen fekve, nyáron. P

(#70987) csuhi17 válasza V/ (#70985) üzenetére


csuhi17
tag

CH157229062NL

(#70988) V/ válasza csuhi17 (#70987) üzenetére


V/
Topikgazda

A vámkezeléshez szükséges információk bekérése (ügyfélre vár) 20 Nov 2023 09:59
Küldenek egy adatbekérőt, de nem kellene megvárnod.
Be kellene küldened azokat amit ítt írok az Öf 7. pontnál,
Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők
csak ezzel a nyilatkozattal:
Ha meghaladja a 150 €-ot vagy jövedéki termék:
Import vámkezelési megbízás magánszemély részére

(#70989) csuhi17 válasza V/ (#70988) üzenetére


csuhi17
tag

Bocs kicsit félreérthető voltam, már be küldtem kb 20 percre rá, ahogy megkaptam az emailt.
Két képpel, a rendelésről ahol jól látszik mire mennyit fizettem és a nyomkovetesrol meg a beszkennelt aláírt nyilatkozatról.
Arra várok hogy feldolgozzák és küldjék a fizetéshez a linket.

(#70990) gergo5991


gergo5991
őstag

sziasztok, mi a helyzet az olyan eladókkal aminek az a neve példa: shop0000043254234523
törökországból ingyen szállit, más eladóknál 30-40 eurós cuccokat 5,47 euróért kínál, és kb van fent vagy 200 terméke és minden 5,47 be kerül.
top 3 termékén ilyen 200-300 eladást mutat aliexpress de 0 review-al

szabad ezektől venni? mennyire esélyes hogy elbukom a pénzem? vagy ezek adathalászatra mennek? 5,47 euróba nem halnék bele ha még el is buknám annak a reményében hogy tényleg megkapom a tárgyat, de jó lenne tudni hogy mivel is jár ez

(#70991) V/ válasza gergo5991 (#70990) üzenetére


V/
Topikgazda

Ne vásárolj török eladótól. Ha nem akarsz magaddal kiszúrni.

(#70992) kicsiPistike


kicsiPistike
tag

Sziasztok!
Hogy értendő ez a garantált 5napos szállítás?
Nemhogy nem 5 nap, de az 5 munkanap sem lesz meg. Ráadásul
From Poland to Hungary via CAINIAO WAREHOUSE EXPRESS SHIPPING van a terméknél, de a nyomkövetés szerint Németországból jön.
Ilyenkor reklamálhatok jogosan?

(#70993) csuhi17 válasza gergo5991 (#70990) üzenetére


csuhi17
tag

Nagy rá az esélyed, hogy buksz.én már kettőből kettővel megszivtam. Az egyik volt olyan pofátlan, hogy amikor kértem a követési számot azt a választ adta, hogy mennyit fizetek neki érte hogy megadja...

(#70994) V/ válasza kicsiPistike (#70992) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem igazán, mert ugye legfeljebb 1 USD-és kupont kapsz, azzal meg nem sokra mennél, bár nem ismerek olyan fórumozót aki megkapta volna, mert ott és úgy ahogy írják sose kerül elő az igénylési lehetőség és nem a szállításra van ígérvény, a kézbesítésre.

Sokszor írtuk már, itt ne számoljon senki pár napos kézbesítéssel, még a drága futáros cégeknél is előfordul hogy EU-n belül nem megy az 5 munkanap.
Nem határidős vásárlásokra van az AliExpress kitalálva, írjanak is bármi reklámszöveget, fenntartással kell fogadni a szállítási vállalásokat, nem pedig Szentírásnak venni. (Bár az is változott.)
Az útvonal egyébként jó mert úgy szokták küldeni, nem közvetlenül Lengyelországból jön., főleg ha De a vége a nyomkövetési azonosítódnak, bár ennek nem postai szállításúnak kéne lenni.

[ Szerkesztve ]

(#70995) kicsiPistike válasza V/ (#70994) üzenetére


kicsiPistike
tag

Köszönöm a gyors választ.
Igazad van láttam, hogy ne várjunk csodát a pár napos szállítástól, bár lengyel raktárról azért pár nap alatt megjöhetne.
Mondjuk nem értem, mert van még spanyol, cseh és persze német raktárról való szállítás is az eladónál, de akkor minek ha Németországból indul...
xxxDE végű a csomagazonosító, de már a magyar posta csomagkeresőben is látszik.

(#70996) V/ válasza kicsiPistike (#70995) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha megérkezik az MPL már másnap kézbesíti, de néha nehezen kerül ide. Pl. Németországból küldenek, de a cseh GLS veszi fel, aztán van amikor a 2. nap megkapom és van amikor az 5. nap, szerintem nem minden nap van ide járatuk, ha szerencsém van akkor beleesik az aznapi indulásúak közé, ha meg nem akkor 2 nap múlva jön. A posták is optimalizálva szállítanak már.

(#70997) dredjudge84 válasza kicsiPistike (#70995) üzenetére


dredjudge84
őstag

Ez a XXXXDE gyanúsan Kínából jön, csak Kína-Németország részt te nem látod. De ez csak tipp. Nekem is volt már ilyen cx..... de csomagom, kb 3 hét volt míg megjött. Utólag derült ki, mikor rákérdeztem, hogy Kínából jött, azért volt ilyen lassú.

(#70998) herion válasza herion (#70187) üzenetére


herion
tag

90 nap, vagyis a szállítási védelem lejárta után ma a "javamra döntött" az Ali és majd vissza utalja valamikor a 8 ezer forintomat. Azért elég patkányság volt ez a hozzáállás részükről, hogy okt. 4-e óta folyamatosan elutasították a refund kérelmet, vagyis mindig 10 nappal kitolták a türelmi időt. A TN aug. 22-e óta ugyanazt mutatja, szóval nem értem mi kellett volna még ahhoz, hogy ne üljenek 3 hónapig a pénzemen. Mindenesetre ez egy elég negatív tapasztalat volt az egész ügymenetről.

kicsiPistike nekem eddig 2 rendelésem volt EU raktárból, ami megérkezett 5 napon belül. Szóval annyira nem lehetetlen a dolog, feltéve ha tényleg EU-ból adják fel.
Pár hete volt egy rendelésem francia webshopból, DPD-vel 4 nap alatt megérkezett a csomag.

Who Let The Dogs Out?

(#70999) V/ válasza dredjudge84 (#70997) üzenetére


V/
Topikgazda

Ne ijesztgesd már, nem Kínából jön, a héten megkapja.

(#71000) V/ válasza herion (#70998) üzenetére


V/
Topikgazda

Most ez van, néha adnak meg korábbi időpontot a vásárlás zárásra és akkor a dispute is hamarabb indítható, de ez a 90 nap időtartam elég régóta így van és írják is így annyira nem váratlan.
Awaiting delivery
The system will automatically confirm receipt after XX days. If there are any problems, you can apply for a refund/return within 15 days of confirming receipt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.