Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-01 20:29:55

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#53451) V/ válasza vandor01 (#53450) üzenetére


V/
Topikgazda

Mi bajod van velem? Idéztem hogy mit válaszoltak a feldolgozási kérdésemre. Ha nem érted meg hogy ezzel nem takargatok semmit, hanem tovább adtam egy velem megosztott információt az te problémád, nem az enyém. Átadok egy információ és már védem a Magyar Postát, nem túlzás a reakciód?
Megint trágár szöveget írsz. Többször figyelmeztettelek és semmi eredménye. Kulturált megnyilvánulást várok el az ÁSZF-el összhangban a hozzászólásokban. Miért nem oldható meg hogy teljesüljön az elvárás?
Írd le a véleményed, de nem egy olyan hozzászólásomhoz kapcsold amihez semmi köze.
Lehet úgy is írni hogy nem kell más hozzászólásához kötni.
A linkelt szöveget meg nyomod ide is, amott is jó helyen volt, de mennyire tartozik az AliExpress tapasztalatok közé?
Nem lehet a téma köré csoportosítani a hozzászólásokat?
Az hogy 2-3 naponta leírod a felháborodásodat ugyanazon témával kapcsolatban persze segít kiengedni felgyülemlett haragot, de kontraproduktív szerintem az ismétlése.

Mint már írtam ez a topik nem a Magyar Posta. a NAV, a különböző bankok ügyfélszolgálati csatornája, nem igazán olvasgatják.

[ Szerkesztve ]

(#53452) RBJ


RBJ
addikt

Biztos százszor volt, de ha alin kifizettem a tax ot akkor itthon
Max a posta max kezelési ktg számol még fel?

Ubuntu / Realme GT2 / Fitbit charge 6 / Gaggia Classic / Xbox Series S

(#53453) djsunstealer válasza fairi (#53438) üzenetére


djsunstealer
aktív tag

Köszönöm szépen! :) A számlát [kép] letöltöttem rendelés után, de ott csak a szállítási cím szerepel, a nevem nem. Egyébként minden adat stimmel. Tudom volt már tárgyalva korábban az "invoice" téma. Én-Postám regisztrációm is van, minden adatot megtalálnak, ha akarnak. Kíváncsian várom a fejleményeket.

(#53454) lacoka55 válasza V/ (#53446) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Szia
Azt amit leírtál már többször olvasható volt ezt tudom értem ez engem még nem érint nekem még több csomagom úton van ezek még áfa és vám mentes vásárlások voltak csak mint többen írták hogy nem kaptak sms-est miközben a csomagon helyesen van feltüntetve így az elektronikusan küldött adatbázisban is ugyanannak kell lenni akkor hol veszhet el ez az infó ?
más
az egyik csomagomnál 11 Jún Hand over to airline parcelsapp míg a global.cainiao -nál most néztem Departure to country of destination 2021-07-16 10:31:00
a parcelsapp-nál nem frissülnek sokszor az adatok
más
volt egy régebbi vásárlásom az eladó az alin küldött egy üzenetet hogy már lengyel raktárat is választhatok és a legjobb árakat fogom kapni küldött egy skype címet is
az a termék amit vettem most kína Free Shipping $13.20 Poland $34.37 áfával együtt ha ilyen árakon árusítanak én nem látom értelmét az EU-s vásárlásnak

(#53455) V/ válasza RBJ (#53452) üzenetére


V/
Topikgazda

Hivatalosan ez van:

Mos viszont vannak akiknél valamiért(hiba) nem IOSS-ként van kezelve és ők is felszámolják.
Ezért került be az Összefoglalóba ez:
8. Reklamáció módja ha az IOSS kezelésű (kereskedő szedi be az áfát) küldeménynél a Magyar Posta újból felszámolja az áfát

[ Szerkesztve ]

(#53456) Jahno válasza lacoka55 (#53454) üzenetére


Jahno
őstag

EUs vásárlással néha eddig is ez volt. néha meg nem. Körbe kell nézni. Én ismerősöknek pld. egy bizonyos fotóállványt szoktam nézni, az cseh raktárból minimálisan drágább, viszont néha 5 napon belül hozza a DHL és semmi vámáfás marháskodás nem volt. Elkell dönteni, erre nehéz mit mondani, de aztán mégis folyton megvilágosodunk.

Utána jön a szopószorzó, mikor francia raktár hibás cuccot küld és beszéljem meg a kínai eladóval, vagy most rendre a spanyol raktáras cuccaim mégis Kínából jöttek. Eddig nekem a cseh/lengyel vonal bevált, ami ennyire drága és más megoldás van, ott mást választok, ha kell a termék akkor kell a termék.

(#53457) laskr99


laskr99
addikt

Sziasztok!

Aliról csehből rendeltem egy 6000ft értékű cuccot aminek az áfáját ott levonta.

Ez átment németekhez a 4px által majd onnan jött ide, vámon van.

Emailben vagy valahogy fogok kapni értesítést ahol be tudom adni a dokukat? Eddig semmi.

(#53458) V/ válasza laskr99 (#53457) üzenetére


V/
Topikgazda

Mi a nyomkövetési szám, mert nem kell vámoltatni ha EU-n belüli. Még ha ilyen szöveget is látnál egy általános nyomkövetőben.

[ Szerkesztve ]

(#53459) miti5 válasza V/ (#53445) üzenetére


miti5
tag

Köszi ,5 perc után leraktam,, gondoltam h ez lesz ,,ebben az országban ilyen perc számolós autómaták direkt váratnak min egy tizest ,utána talán felveszi élő ember is :).... Na mindegy ,azért vicc h a hulye kódjuk nélkül nem tud az ember intézkedni online ,, majd jön a postás papír h menjek érte be... köszi azért...

(#53460) V/ válasza miti5 (#53459) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem tudom hogy most mi a helyzet, de nekem a leghosszabb várakozási idő 4 perc volt ezen a számon. Próbáld újból mert lehet hogy a "B csapat" dolgozik ma és köztük van aki eléggé körülményes szokott lenni.

[ Szerkesztve ]

(#53461) tbalint3


tbalint3
tag

Úgy látszik, az emoji-zgatásba az állami vállalatok is nagyon belejöttek: [link]
Vám Vili :((( Ezt csak én érzem rettentő cikinek? Borzasztó cringe.....
Akkor már lehetne postás pista is, meg futár fanni....

(#53462) V/ válasza tbalint3 (#53461) üzenetére


V/
Topikgazda

Az a meglepő, hogy a válaszok szöveg sorrendje egyezik azon kérdések sorrendjével amit valamelyik nap küldtem el nekik. Én ugyan nem kaptam arra választ de Vili akkor nekem is megválaszolta. Elégé gyerekesnek tartom és bunkóságnak.
Akkor mehet a Vilinek a kérdés, hogy mi is van az IOSS küldemények újbóli áfázásával?

[ Szerkesztve ]

(#53463) laskr99 válasza V/ (#53458) üzenetére


laskr99
addikt

CQ322450954DE :))

(#53464) V/ válasza laskr99 (#53463) üzenetére


V/
Topikgazda

Német posta Europa+csomag, majd viszi az MPL csomagos szerintem holnap.

(#53465) V/ válasza miti5 (#53459) üzenetére


V/
Topikgazda

Én most 20. percnél tartok és semmi reakció, igaz van egy törvény az 5 perces emberi ügyintéző elérésről. Lehet hogy még nem ismerik, annyira új, nekik.
Viszont a másik ügyfélszolgálatuk 2 perc volt.

[ Szerkesztve ]

(#53466) Jahno válasza V/ (#53465) üzenetére


Jahno
őstag

Naja és ezt ellenőrizni sem tudjuk, mert ugye a törvény is átlagot ír.

(#53467) lacoka55 válasza tbalint3 (#53461) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Ebben a válaszban ezt a free shipping-es részt nem igen értem tudom hogy nincs ingyenes szállítás de ha az eladó a szállítás árát beleteszi a termék árába és nincs külön szállítási díj feltüntetve akkor a postánál ennek a rublikának üresen kellene maradni
( ingyenes szállítás nem létezik. Ez olyan, mint egy kedvezményes akció, amelyben a szállítás díját a webshop átvállalja a vásárlótól és nem az áruból ad kedvezményt )
itt talán az lett volna a helyes hogy a szállítás díját áthárítja vagyis a vevővel fizetteti meg free shipping néven
( Ha a szállítási díj rubrikában szerepel egy összeg, akkor azt figyelembe kell vennie )
de ha free shipping ? ahol nincs külön szállítási díj feltüntetve akkor milyen adat szerepel ott vagy a beérkező adatokban ez szétbontva jelenik meg termék szállítás meg áfa ?
kellene vennem néhány dolgot ilyen esetben a költség ha jól működik a rendszer és jól értem csak a termék ára áfa meg a posta 400 ft-ja lenne

(#53468) V/ válasza lacoka55 (#53467) üzenetére


V/
Topikgazda

Légy szíves vonatkoztasd már el a dolgokat attól hogy te mit fizettél ki, ha az elektronikusan megkapott adatoknál lett beírva szállítási költség akkor azt jogszerűen veszik figyelembe.
Idéztem az elszámolásukat és a Vámtörvény vonatkozó részét
Ez a beleteszi az szállítás árát az eladási árba az itt nem releváns.
Az alsó sor 0,5 $-os termék árhoz tartozik átszámolva 1,29 $ szállítási költség, hogy lenne ez beépítve?
Vagy az 1 $-os terméknél a 20 Jüan?
Persze az igaz hogy a valódi érték esetén ezek a szállítási díjak beleférhetnek az eladási árba, a 18-20 jüan az valós, ha nem mezei küldemény, azoknál a 8,38 a minimum díj.
Akkor újból itt a magyarázó táblázatot:

[ Szerkesztve ]

(#53469) vakt válasza V/ (#53402) üzenetére


vakt
csendes tag

Szerintem nem veszed figyelembe a kontextust, törvényeket nem lehet anélkül értelmezni.
Az eVám felületet is az Áfa tv.-nyel összhangban alakították ki.
Én tegnap láttam benne 5-18-27%-os áfakulcsot.

(#53470) V/ válasza vakt (#53469) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha megnézed teljesen új szabályozást tettek a végére.
XIX/C. Fejezet * A TERMÉKIMPORT UTÁNI ADÓ BEVALLÁSÁRA ÉS MEGFIZETÉSÉRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK *
Ha én rosszul értelmezem hogy az import áfa az egységesen 27% a törvény idézett rendelkezése alapján, akkor a vámosok is rosszul értelmezik, mert ezzel számolnak, nem cáfolták ezt az új szabályt. Ha szerinted nem érvényes akkor azzal nem tudok mit kezdeni.
A kialakítás meg olyan amilyen, sehol nem írják hogy IOSS esetén nem lehet alkalmazni így az hogy lehet áfát választani az még nem jelenti hogy az jó is.

[ Szerkesztve ]

(#53471) miti5 válasza V/ (#53465) üzenetére


miti5
tag

VICC... nekem nincs korlátlan beszélgetéses előfizum ,úgyhogy én hagytam. Érdekes ,mert már egy csomagért bementem múlt héten is ,arra sem jött csak az értesítő a postaládába- és az áfán felül 400Ft volt csak a posta díja.

(#53472) vakt válasza V/ (#53470) üzenetére


vakt
csendes tag

Tehát ha valaki IOSS-ben 5%-os ÁFÁ-t fizetett,
-vagy-
rendeléskor nem volt ÁFA fizetés és saját vámáru nyilatkozatot nyújt be 5%-os ÁFÁ-val,

akkor örüljön neki?
Vagy kezdhet aggódni? (Most mi lesz, hogy lesz, elintézhető-e kulturáltan?)
Vagy adócsaló?

(#53473) V/ válasza vakt (#53472) üzenetére


V/
Topikgazda

Mi ez a IOSS 5%? Nem értem
Az AliExpress-en egy kínai eladótól vásárolt és 5% áfa van rá felszámolva?

[ Szerkesztve ]

(#53474) vakt válasza V/ (#53473) üzenetére


vakt
csendes tag

Nekem az Amazon könyvre 5% ÁFÁ-t számolt, ezért inkább töröltem a megrendelést.

Az importáfa megfelelő-e kérdéskörben legalább ennyi vonatkozó jogszabály van:
2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról (Áfa tv.)
2017. évi CLII. törvény az uniós vámjog végrehajtásáról (Vám tv.)
A Tanács 1186/2009/EK rendelete ("vámmentességi rendelet")
A Tanács 2006/112/EK irányelve (Héa-irányelv)

Tehát nem feltétlen megfelelő az, ha leírnak valamit az Áfa tv.-ben. Lehet ezért maradt az eVám-ban a három áfakulcs?

(#53475) V/ válasza vakt (#53474) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez a vásárlásod melyik Amazonhoz köthető és mikor volt? Magánszemély vagy egy kereskedő volt az akitől vásároltál?
A felsorolásoddal nem igazán tudok mit kezdeni, láttam már ilyeneket.
Az Áfa törvény importra vonatkozó részét már megadtam, július 1-től azt veszik figyelembe, összhangban az EU-s szabályozással.
Mivel nem én vagyok a NAV ügyfélszolgálata ők bővebb felvilágosítást 1819 telefonszámon nyújtanak vámügyekben, köztük az import áfa témában.

(#53476) JóGéza válasza vakt (#53474) üzenetére


JóGéza
aktív tag

Könyvre 5% az áfa. Kivéve az ekönyvet, az 27%.

(#53477) lacoka55 válasza V/ (#53468) üzenetére


lacoka55
aktív tag

ezt a táblázatot láttam már csak egy kicsit értetlenkedek ha a vételár 5 dollár és free shipping akkor te honnan veszed a táblázatban szereplő szállítási árat ? ezt nem értem
egyébként sokkal nagyobb összegeknél is szerepel ez az állítólagos ingyenes szállítás
pl US $36.13 Free Shipping [link] ilyenkor mennyi a szállítási ár és mi lesz beírva a posta megfelelő rovatába ?
egyébként ez egy csaló eladó első vásárlásra küldött jó aksikat teszteltem adtam jó visszajelzést második vásárlás küldött szemetet azt írja hogy original pedig nem az

(#53478) V/ válasza lacoka55 (#53477) üzenetére


V/
Topikgazda

A Postától kértem meg úgy hogy megadtam néhány nyomkövetési számot, ők a küldeményhez tartozó adatokból vették, amit az adott küldeményhez berögzített a felvevő posta.
Ennél többet nem tudtam kihúzni belőlük, konkrétan azt kértem hogy valamilyen formában a küldemények kísérő adatait adják meg, hogy lehessen látni milyen formában írjuk a telefonszámot és az egyéb adatokat, hogy a program fel tudja dolgozni normálisan.
Mindig valami rész igazságot adnak, lényeg az hogy tényleg kapnak szállítási díj információt, ha ott 0-nál nagyobb szám van akkor beleszámolják az áfa alapba.

[ Szerkesztve ]

(#53479) aspe


aspe
csendes tag

Megerkezett a posta válasza miért nem kaptam ertesítőt.miért kerult 400 helyet 800 forintba.
A válasz ugyan nem tetszik, de azt meg kell hagyni korrekt választ kaptam, két munkanap alatt megis érkezett.
Idezem az ide vonatkozó reszt: Bár igazából sok újat nem tudtam meg.

A felmerült vámköltségek online fizetése abban az esetben lehetséges, ha érkezik a részünkre e-mail cím vagy sms fogadására alkalmas telefonszám. Amennyiben a feladó az Ön adatainál nem adott meg sem e-mail címet, sem telefonszámot, vagy azok formátuma nem megfelelő, illetve nem az Ön által megadott elérhetőséget továbbította felénk, az automata üzenetként generált értesítésünk nem érkezik meg Önnek. Ilyen esetben - az online fizetési idő lejártát követően - a vámkezelt küldeményt utánvételes fizetéssel kapja meg. Az adatok utólagos módosítására nincs lehetőség.

A Posta az elérhetőségi adatokat - beleértve az elektronikus elérhetőségeket - a külföldi postától kapja meg egy IT rendszeren keresztül. Ha a külföldi posta az elektronikus elérhetőségi adatokat nem töltötte fel a küldemény adatai közé, mert a feladó ezeket nem adta meg, akkor a Posta nem tud SMS-t vagy e-mailt küldeni. A vámkezelés során, továbbá az online fizetésről szóló értesítéshez a Posta nem vizsgálja, hogy a küldemény címiratán milyen adatok szerepelnek. Ha így tenne, akkor a folyamat már nem is automatikus, és hosszabb időt venne igénybe.”

Ami szerintem inkorrekt az konkrétan az, hogy kerek operec leírják, hogy nem számit mi van a borítékon.
Automata rendszer kúldi az értesítőt vagy nem. Szoval ha küldenek akkor sms,e-mail 400. Ez szerintem sok egy automata rendszerben. Ha még ezt sem csinalják akkor legalább kétszer annyi.
olyan adatra hivatkoznak amit a fizető féll nem tud befolyásolni nincs rálátása.
Ez azért bicskanyitogató eljárás. És nagyon finom voltam.
Azt gondolom visszaélnek a monopol helyzetükkel. Választast nem kinalnak. Sőt az evámot is abba az irányba terelik, hogy ebből a mederből ne is akarjunk kilepni.

[ Szerkesztve ]

(#53480) Jahno válasza aspe (#53479) üzenetére


Jahno
őstag

Ráadásul az Aliexpressnél ez központi történet is, szóval ha valamikor megérkezik az adat, akkor az "eladó" tuti megadja minden egyes alkalommal, nem?

(#53481) aspe válasza Jahno (#53480) üzenetére


aspe
csendes tag

Igen, en is így gondolom.
Szoval ha nyomok buy now-t x-nél akkor y is ugyan azt kapja.
és y csomagról van értesítő x-nél pedig nincs.
hogy vanez? .

(#53482) V/ válasza aspe (#53479) üzenetére


V/
Topikgazda

Valójában ami a címzésnél az AliExpress-en be van írva azt átadják a logisztikának és azt így a kínai posta is megkapja.
A mellébeszélés helyett kértem pár küldemény a másik postától meg kapott adatait, de nem osztották meg, így az állításaik nem igazoltak, amit neked is írtak.
Kértem szép szóval, nem teljesítették, szintet lépek.

[ Szerkesztve ]

(#53483) lacoka55 válasza V/ (#53478) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Szia
( A Postától kértem meg úgy hogy megadtam néhány nyomkövetési számot )
köszi hogy sokak nevében próbálkozol kideríteni ezt a nagy titkot amit a posta nagyon nem akar elárulni és hozzáértéseddel segítesz nekünk az odáig rendben van ha vásárláskor van szállítási költség feltüntetve de mint írtad az általad megadott nyomkövetési számokból jött ez ki de az amit megadtál az Free Shipping-es szállítás volt ?
továbbra is érdekelne hogy ha most vásárolok a föntebb megadott linken akkor a posta adatbázisában a szállítási költség rublikában mi szerepelne nulla ? mivel az eladó nem adott meg külön szállítási költséget
ha valaki regisztrál az alira meg kell adni az adatait cím e-mail telo szám nehezen tudom elképzelni hogy ha ez a csomagon pl telefon szám jó akkor az elküldött adatbázisban ez nem lenne benne hiszen a forrás ugyan az
azt minden esetre érdemes megnézni hogyha valaki vásárol valamit és kifizeti az ali mindjárt
küld egy üzenetet Messages a vásárlás adataival ha ez nem megfelelő akkor itt még lehet módosítani rajta és ez fog bekerülni az adatbázisba legalábbis szerintem

(#53484) QuadRacer


QuadRacer
csendes tag

Sziasztok!

Első Aliexpress rendelésem. Első kínai rendelésem az új szabályok óta.

Követem a csomagszámot és azt írja, hogy már a Veszprémi Logisztikai Közontban van a csomag. Én Vas megyei vagyok.

Értéke kb. 18 euró körül van, tehát VÁM-ot nem kell fizetni. Invoice-on látszik, hogy az Ali felszámolta a 27%-os VAT-ot, tehát már kifizettem a rendeléssel.

Furcsállom, most akkor nem kell VÁM-kezelési díjat fizetnem? Se SMS-t, se emailt nem kaptam. A nyomkövetésben sem jelent meg a "online fizetési lehetőség elérhető".

Mi tévő legyek? Most majd fizethetem utánvétkor a magasabb díjat?

Segítségeteket köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#53485) V/ válasza QuadRacer (#53484) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha a küldemény postai elektronikus adatainál az indulási ország (origin) Hollandia, akkor az EU-n belüli küldeménynek veszik és ez van a te csomagodnál is, viszont ha Kína van írva akkor Hollandia mint tranzitország lesz és így a küldemény az már harmadik országból érkező kategória lesz.

(#53486) fery02


fery02
addikt

Sziasztok!

Rendeltem 6 napja egy terméket egy eladótól, amit azóta sem postázott még.
Ali szerint, ha kb másfél nap múlva sem postázza, akkor automatikus refund történik.
Tegyük fel ez mind bekövetkezik, de a terméket továbbra is szeretném, akkor mit tennétek?

Esetleg érdemes lehet mégegyszer megrendelni ugyanettől az eladótól, hátha csak elfelejtette időközben, hogy nekem küldenie kellene a rendelést vagy inkább már másik eladótól rendelnétek?

Az a baj nem sok eladónál van ez a termék és az eredetiben az lenne még a jó, hogy franciából jönne és hamarabb itt lenne.

Erről lenne egyébként szó.

[ Szerkesztve ]

(#53487) QuadRacer válasza V/ (#53485) üzenetére


QuadRacer
csendes tag

Köszönöm a választ. Ezzel eddig nem voltam tisztában.

Az első hozzászólásban linkelt összes nyomkövető Origin: Hollandia vagy PostNL feladót jelöl meg. Kivétel a cainiao.com ott Origin: China jelenik meg.

[ Szerkesztve ]

(#53488) hódmaci


hódmaci
senior tag

Sziasztok!

Eddig még nem rendeltem mióta van ez az "új" rendszer.

Csak hogy értem-e.

1. megrendelek valamit aminek az értéke 150 euró vagy annál kevesebb. pl. ezt
Itt fizetek 2,069.71-Ft ot

2. várok a posta válaszára, értesítésére hogy fizessem be a áfa + postai automatikus vámkezelés díját.
Melyről értesítést kapok telefonon vagy emailban.

Gondolom valami web felületre irányít a posta és itt fizetem ki
a 27% áfát azaz 558 Ft-ot plusz a vámkezelés díjat ami 1500Ft
2058 Ft

3. hozza a postás a csomagot.

Vagyis a teljes költségem a termékre 4128Ft.

Így valahogyan? :D

Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)

(#53489) V/ válasza fery02 (#53486) üzenetére


V/
Topikgazda

Rá kell kérdezni hogy mi az oka hogy még nem adta fel, nem jó ha lezárul és újból megveszed, veszíthetzs az árfolyammal. Normál bank eleve deviza vételi árfolyammal írja jóvá azt amit te deviza eladási -magasabb- árfolyammal fizettél ki.

(#53491) V/ válasza hódmaci (#53488) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem jól érted.
Megvásárolod és mivel ennél már az AliExpress szedi be az áfát, (IOSS rendszer) ifizeted az AliExpress-en az áfát a US $1.17-t, amikor megérkezik és a Magyar Posta kézbesíti, ezeket kell fizetni a kisebb összeg az online:

Ez a vége. 5,5 $ bruttó ár és 399 Ft

Most van egy probléma hogy az ilyen fizetések esetén a hagyományos SA rendszerű sávos automatikus postai vámeljárás történik meg.
Múlt hétfő óta jelezve folyamatosan, de semmi reakció a Posta részéről, hogy miért így történik. Tegnap is rá akartam kérdezni, de 20 perc automata zenéjük, szövegük után letettem a telefont, ma megint megpróbálom.
Az ideiglenes megoldás amíg nem javítják ki a hibát az amit az Összefoglaló 8. pontban leírtam, kifizeted és visszakéred.

[ Szerkesztve ]

(#53492) Vibalazs


Vibalazs
tag

Júniusban rendeltem egy csomagot. IOSS rendszer nélkül.
Posta nyomkövetésnél ezt látom:

Most akkor nekem kellene valamilyen papírt kitöltenem?

(#53493) V/ válasza Vibalazs (#53492) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Összefoglalóban a vámolásról is van szó.
Az oldalukon van ez a feliratú nyomógomb
Vámkezelendő küldemény érkezéséről értesített ügyfelek nyilatkozatainak benyújtása
Itt kell majd megadni az adatokat és feltölteni a kitöltötten ezek közül az egyiket:
Ha nem éri el az értéke a 150 €-ot
Nyilatkozat automatikus postai vámkezelésű küldeményhez
ha ennél több vagy jövedéki termék
Import vámkezelési megbízás magánszemély részére

Csatolni az AliExpress-es vásárlás (az Orders listában) View Detail-ja-nak Order és Financial fülére kattintva a mindkét képernyő, olvasható formában, a bankkártyás fizetés tranzakciója, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek.
De biztonság kedvéért meg kell várnod az értesítőjüket, mert a feltöltéshez szükség van az értesítőben feltüntetett 6 számjegyű hozzáférési kódra.
Viszont ha nincs kód és erre utalnak Vámkezelendő küldeményhez tartozó dokumentumpótlás akkor nem kell kód hanem ugyanazok küldendők be mint amit feljebb felsoroltam.

[ Szerkesztve ]

(#53494) veze válasza V/ (#53482) üzenetére


veze
őstag

Azt mondták, a telefonszám és az email cím megadása opcionális a kereskedő részéről ( tehát nem közelező)
Na már most.. ha ez így van , akkor az bizony hiba.
Egy hivatalos eljárás alapjait képező rendszert hibátlan működését nem az opcionális adatoktől kellene függővé tenni, hanem kizárolag a kötelezően megadandó adatokra kellene felépíteni..

(#53495) Jahno válasza veze (#53494) üzenetére


Jahno
őstag

Akkor meg ja, tervezéssel van a baj. Bár én azon sem lepődnék meg, ha ilyen logisztikai cuccnál ezek a nem kötelező dolgok is szerepelnének a csomag azonosítóhoz párosítva. És akkor ismét kérdés, hogy hol szerepel, hol nem, mikor ugyanaz a vásárló és ugyanazt a szállítási címet nyomom meg? Ott minden adatom szerepel, de néha nem tölti ki a címet, mert csak?

(#53496) V/ válasza veze (#53494) üzenetére


V/
Topikgazda

Ki mondta és mikor? Az még az álláspont?
Ha rajta van a csomagon akkor csak megadta a kereskedő? Pontosabban te adtad meg és ezzel felhatalmaztad a kereskedőt a közzétételre. Ne menjünk már bele adatvédelmi ügyekbe is. De megint ott tartunk hogy az automatikus eljárásnak nincs értelme. Problémákat okoz.
A megoldás az hogy visszatérünk a július 1-ig használtra.
Tehát meg jön a küldemény és az történik értesítenek úgy mint Vibalazs-át beküldesz mindent, igazolod az értéket és az alapján áfa kiszabása vagy ha IOSS akkor beküldöd a számlát és azután fizeted online, mert te megadtad a Kapcsolattartó e-mail címet és a Kapcsolattartó telefonszámot.
Megoldva a probléma.

(#53497) V/ válasza Jahno (#53495) üzenetére


V/
Topikgazda

Oda szokott kerülni, ami a címkén van az ott a logisztikai adatbázisban a csomaghoz, ha van rá hely és van hely. Itt az UPU küldemény azonosító rendszere van használva, az adatbázis mezői egyformán adottak és kötöttek, mert egyébként nem lehet egységesen kezelni a posták közti mozgást.

(#53498) veze válasza V/ (#53496) üzenetére


veze
őstag

Ezt tegnap mondták az ügyfélszolgálaton délelőtt 9:43 kor (ügyintéző: valamilyen Csilla, a beszélgetésről hangfelvétel készült nálam is, tehát nem csak a részükről, így kikérnem sem kell ezt)
Nem küldtek sms-t mert a kereskedő nem adta meg se a telefonszámomat se az email cimemet az általa megküldött adatközlésben, bár ezt nem is kötelező neki megadni, ez opcionális, ezt kihangsulyozta az ügyintéző.. A csomagra ráirta a kereskedő de nem küldte el ( valahogy ez nem életszerű....)
ugye ha azt mondaná hogy sz@r hétvégén az sms kiküldés és vagy működik vagy nem, az
felérne egy beismeréssel, ezt nem lehet.. helyette lehet egy olyan gumiszabalyra hivatkozni , amit rajtuk kivül másnak nincs módja ellenőrizni , és ahogyan azt már korábban írtad nem hajlandók kiadni sem
edit:
tőlem nem kértek nyilatkozatot ahogy Vibalazs-tól
vámkezelés vége bejegyzés a nyomkövetőben, utána semmi, hanem itt volt a postán 799 ért
közben volt egy hétvége de sms-t nem is küldtek mert az opcionálisan magdhato adatok nem voltak kitöltve a kereskedő részéről és itt kellene szerepelni a tel számnak és az email címnek
felvetettem azt is hoigy akkor reklamaciós felületen panaszt nyujtok be de erre azut mondta azzal (áfa) összegét javithatják a beküldött számla alapkán ha az nem helyesen lett megállapítva de a kezelési dijat nem ...

[ Szerkesztve ]

(#53499) agroman válasza V/ (#53496) üzenetére


agroman
senior tag

V!

a ki nem kuldott SMS-ek kapcsan arra meg nem gondoltal hogy kersz az Aliexpresstol egy nyilatkozatot, hogy ok minden esetben amikor az IOSS alapjan elkuldik az adatokat, akkor azon szerepel a telefonszam? es ezt a posta orra ala dugni?

[ Szerkesztve ]

------

(#53500) V/ válasza agroman (#53499) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen erre gondoltam, kértem is ilyen küldeményekről azokat az adatokat amelyekből dolgoznak, hiszen nagyon egyszerű megnézni és képernyőképet csinálni, mert elektronikus adat, de nem tartom véletlennek, hogy nem kaptam rá választ tőlük, még annyit sem hogy"adatvédelmi szabályok" miatt nem lehetséges ezt meg ismernem. Erre írtam hogy más módszerrel próbálom megszerezni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.