Az összes belső csatlakozója nagyon szűk. A felső oldalain végigfutó
bordákba derékszögű kanyarokat tesz a víz, ráadásul azok sokat nem
is érnek hűtés szempontjából, amikor ott van benne a két radi ugye.
Aztán ott van a gyári gyorscsatlakozó, ami extra fojtást jelent. Ezeket
még viszonylag egyszerűen ki lehet iktatni, illetve le lehet cserélni...
A probléma a tartály. Azon G1/4"-es menetet kellene vágni. De ha az
is megvan, akkor mehet bele rendes HF csati (amit linkeltem pl.), és
a rendszer ellenállása így durván lecsökken... Aztán kérdés, hogy ez
megéri-e. Fogod úgy használni, hogy kiakasztja a mérőt a szivattyú?
Most mekkora térfogatáramot mér az XT, hogy elégedetlen vagy vele?
---
A csövek ugye 8-as belsővel rendelkeznek->ha a csatikat lecseréled,
ezek is cserélendők, 16/10-es, vagy 13/10-es (lényeg: ~10-es belső),
azaz HF megoldásra. Mondjuk ha szétszeded, rá fogsz jönni, hogy
az egész kialakítása azért gyárilag át van gondolva, mert szűk helyre
kellett bezsúfolni mindent: nem túl könnyű úgy általában hozzányúlni.
Egy példa. Ha ki akarod iktatni a passzív bordákat, elvileg csak annyi
a dolgod, hogy nem kötöd rá a csöveket... Igen ám, de valahogy előre
kell jutnia a víznek, ha bejött hátul, majd vissza is kell jutnia... És hát
azokon keresztül közlekedett eddig a víz, fojtás ide, vagy oda.
Persze, csak egy cső kell. Nade hova is fér pontosan? Mert ugye ott
az áramlásmérő is (aminek magában is jelentős fojtása van, persze):
a beszerelési irányából adódóan fent már nem lehet másképp rákötni
csövet, csak derékszögű fordulóval* (eddig az előbb említett bordában
volt ez a forduló), ráadásul nem nagyon férnek el ott nagyobb csatik...
*: ha lemondasz a gyári (két csavaros) rögzítésről, akkor szabadon el
lehet forgatni: megoldható a dolog, de semmiképpen nem egyszerű...
Az az igazság, hogy nem tudom, még egyszer megcsinálnám-e ezt
a "modot"... Volt értelme persze, hiszen csendesen, és hatékonyan
működött a kütyü, de annyi pénzből, amit "elvertem rá", sokkal jobb
vízhűtést lehet összerakni magadnak, minőségi alkatrészekből.
Pont a lényegét veszti el a Reserator XT a moddolással, miszerint a
cuccot fogod, rákötöd a gépre, és megy. Persze gyárilag nem halk,
meg nem is túl erős, ellenben rohadt drága, szóval a fene tudja. Jah
és a gyári kék folyadéktól döglik be fél év után, szóval: Zalman=gáz.
Mondjuk ha használtan vetted, akkor valszeg olcsóbb volt->így talán
ha megismered, fúrni faragni kezded, nem buksz sokat ha eladod.
Szerk: a szűk helyhez még annyit, hogy fizikailag lenne még benne
hely a tartály mögött pl., csak ugye a tartály fix helyen van, mert ott
a feltöltő nyílás, ahol... Bár én hátrébb toltam a tartályt a DDC miatt,
onnantól kezdve viszont sosem volt "rendesen becsukva" a doboz.
Ami mondjuk nem feltétlen volt baj, mert az alumínium teteje is elég
szépen felerősíti a szivattyú által keltett rezgéseket, tehát nem is jó,
ha fixen be van csavarozva: legalább egy gumialátét jól jön alá.
[ Szerkesztve ]