Hirdetés

2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#88684) csoszogi


csoszogi
tag

Én Szegeden vagyok már 1993 óta. Előtte egy kisvárosban (35000fő laktam) ahol semmi tömegközlekedés nem volt. Bicajjal mentünk árkon bokron. Ahogy láttam az utóbbi X évben, sokat fejlődött Szeged több szempontból is. Bejutni a belvárosba azért azt elég könnyű tömegközlekedéssel, főleg arról a helyekről, ahol sok ember él egy kupacon. Ez sokat javult az utóbbi időben, 93 óta meg rengeteget. Más országok városaiban is hasonló a helyzet, kertvárosból ritkábban járnak a buszok.
A klinikákig is el lehet jutni tömegközlekedéssel, sok troli stb..
A belváros meg keresztülsétálható 15 perc alatt. Ha ügyet intéznél több helyen, tényleg jobb a bicaj, jó lenne a bérbicaj a belvárosba.
Viszont a bicikliutak szerintem is hagynak némi kívánnivalót, ezen csak az autósok kárára lehetne javítani, viszont abból tényleg egyre több van. Mindegy mikor megyek, rengeteg autó van mindenfelé. De több a robogód is.
Másrészt: tényleg nem lehet szabályosan eljutni egyik pontból a másikba kerékpárral. Elég csak megnézni a Bertalan hidat, kész agyrém. Erre mondják, ott a Belvárosi híd. Oké 5 perc plusz és szabályos. Akik megrajzolták az utakat, nyilván ezt tartották szem előtt, de pont aki meg bicajjal akar menni, az meg azt, hogy 5 percet spórolna. De szabályosan nem tud. És igen gyalogos autós bicajos motoros egyik se különb a kressz szempontjából. Az a csoda, hogy csak ennyi baleset van.

Mivel Szeged csillagos elrendezésű, azért elég könnyű megtalálni a "kertek alatt" vezető, alacsony forgalmú kis utcákat, ami bicajjal rendesen abszolválható. Nyilván itt is bejátszik az időfaktor, ami plusz 5-10 percet jelent a távolság függvényében. Előny a kevesebb ember kevesebb autó.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.