Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#44516) 2ozzmexy válasza Tigerclaw (#44513) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Na ezt a sületlenséget a Toyota piszkosul okos szerelői is eljátszották hogy 5w30 helyett 10w40-et öntöttek a 4ZZ kódú motorokba... mondjam mi lett a végeredmény?
Biztosan van olyan olaj, ami speciális (pl. LongLife olajok, nagynyomású motorkba való olajok stb.) és speciális/szélsőséges körülmények közé tervezik a gyártók, de ettől még nem biztos hogy itthon is az a jó.

@beef: Nem arra gondoltam, hogy felülbírálom, csak sok gyártó (Toyota,Opel, Mitsu) úgy adja meg az olaj viszokozitását, hogy éghajlat függő. Például a régi corollámba lehet önteni 5w30-at, 5w40et, 0w30-at stb. Attól függ milyen éghajlaton használod, ezért kérdeztem, mert ott az 5w30-at -20foktól +30fokig ajánlja, ezért is használtam 5w40, amit -20-+40ig ajánl. Ezt a részét a gépkönyvnek én úgy értelmeztem, hogy "kedves L'user, ahol te laksz ott nézd meg a minimumot télen és a maxot nyáron és olyan kell a kocsidba". Meg a SAE minősítés volt előírva még, azon kívül kb. semmi.

@SirKero: Ez így van, ráadásul van kiterjesztett Pro garid is, szóval 10évig/200ekm-ig ha bármi van, lehet lobogtatni.
Amúgy én elrakom a számlákat (vagy nem tudom mi az amit adnak) hogy meg legyen a nyoma pontosan mikor és mit öntöttek bele. A mennyiért része nem izgat, én még a 46ezres olajcserénél tartok lelkileg (Toyota, valvoline 5w30 + noname olajszűrő). Ha ezt kihevertem (15 éve nem sikerül) majd utána rugózok én is rajta, bár ettől még egyetértek veled, rablás...

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.