A GS-ben minden van, ez a lényeg. Két plusz van még: navigációs rendszer rendelhető, és sportos kipufogó vég az 1,5GS-nél van csak.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Blagoje
csendes tag
''Az új fékrendszer és a szintén új, torziórudas felfüggesztés tökéletes komfortérzést nyújt.''
Ismét dolgoztak a marketingesek a suzukinál!
Milyen szépen megfogalmazták, hogy az eddigi merevtengelyes futómű helyett, ismét merevtengelyes futóművet használnak.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
gézu
őstag
A swifteknek mindig is független kerékfelfüggesztésük volt...
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Blagoje
csendes tag
Igazad van, de már csak volt...
Akkor viszont downgrade-elte a régi swift futóművét.
A merevtengely a lovaskocsikra való!
Bár lesz végre egy merev alkatrész az autóban...
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
rATdrAgOn
senior tag
Ize, az en vasamban is ami nem suzuki is merev a hatso tengely.
Csak epp lengokaros a felfuggesztes.
Tehat fuggetlen. ;)
Szoval, lehet merev tengellyel is fuggetlen kerekfelfuggesztest csinalni.
A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
divot
veterán
Tessék itt egy teszt az új Swiftről.
Thankfully, the new Suzuki Swift shares only its name with the derisible version that’s just ceased to limp out of showrooms. In fact, the new version is an entirely different and more serious proposition than any other small car from Suzuki.
Why? Because, just like other Japanese car makers, it’s started to set its sights on grabbing the attention of European buyers. So the Swift is the first stab, a striking, finely judged design, more Mini than Japanese mono-box. And it promises to be good to drive as well, with much talk from Suzuki about ‘listening to European enthusiast drivers’ and plenty of testing on our roads.
Suzuki’s current line-up hardly provided the right building blocks to achieve this sort of ambition, so the Swift is a clean-sheet design, built on a newly developed platform with three- and a five-door models on offer. Underneath the cutesy styling, though, it’s a lot less avantgarde, with contemporary (if hardly revolutionary) mechanicals. Suzuki has adopted torsion beam rear suspension – as is the class norm with cars in the B segment – instead of their usual three-link set-up, and fitted necessary modern safety systems such as electronic brake force distribution and brake assist. Accompanying those active safety systems are twin front airbags, and optional side and curtain airbags. Big-car features such as keyless ignition are also optional.
On the road
There’s a choice of three engines: a 65bhp 1.3-litre four-cylinder petrol, a 75bhp 1.5-litre petrol with variable valve timing, and a 1.3-litre turbodiesel with common-rail injection. There are also three gearboxes on offer, with a five-speed manual, robotised five-speed manual and four-speed automatic gearboxes available on selected engines.
Our Japanese-spec test car was a 1.3 petrol model with the four-speed auto transmission, and it had no problem in keeping pace with busy town traffic. The engine revs smoothly through its range and remains refined even when worked hard; pulling through the ’box’s four gears is thankfully not a chore. The Swift strikes a pleasing balance between decent ride comfort and control, and although the power steering could use a little more feel and precision, the wide track and long wheelbase give it a sure-footed feel. The engine and suspension will be tuned differently for European-spec cars, but it feels strong and secure on the road, and while it’s not especially sporting, it does what you expect of it. The brakes are particularly noteworthy, combining good stopping power with a well-weighted action. The Swift now drives in a manner comparable with its main rivals.
In the cabin
The cabin is a roomy, distinctive place to travel in with an impressive level of quality to its construction. The layout of controls is simple and clear, although some cheap plastics hinder the impressive overall feel. The seats are comfortable and of a good size with plenty of under-thigh support, and room is generous in the back, even if headroom is a little compromised for taller passengers. Only boot space lets the Swift down: at just 213 litres with the seats up, it’s significantly smaller than a Honda Jazz’s 353 litres.
It’s been noticeable that changes have been afoot at Suzuki recently. With the Concept S and concept S2 – shown at the 2002 Paris Motor Show and the 2003 Frankfurt Motor Show respectively – and a large, successful presence in the Junior World Rally Championship with its canary-coloured Ignis rally cars, Suzuki looks like a brand trying to chisel a niche for itself rather than drown in a sea of anonymity. The new Swift proves that it’s also capable of seismic shifts in the way it produces cars.
The Swift is one of the most intriguing small new cars for some time – more so because it comes from the left-field, from a manufacturer that’s not been associated with producing competitive mainstream cars. But the Swift signals Suzuki’s intent to compete on a global level and to do so they need the right standard of product. We’ll have to wait until we can conduct a proper test on European roads to give a firmer verdict, but on this initial evidence it would appear that Suzuki has succeeded in that goal.
You might not be tempted out of your Polo just yet, but there’s plenty of reasons why other supermini makers should be dreading the Swift’s arrival.
Hiroyuki Saito
Szeke
senior tag
Lényegében semmi újat nem mond ahhoz képest, amit eddig is tudtunk/tapasztaltunk
A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
divot
veterán
Az jó hír, nem
Szeke
senior tag
Csak annyit jelent, hogy még nem vettek belőle eleget, nem törtek össze eleget és sajnos még mindig nincs NCAP törésteszt
A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
Bikeman
aktív tag
A merevtengely sokkal többet bír mind terhelésben, mind pedig élettartamban.
Szeke
senior tag
Így van. Nem ül le annyira a kocsi, mint a teljesen független felfüggesztésű. A régi Swiftek meg is ültek rendesen, ha hátul ültek benne...
A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
divot
veterán
Az új Swift motorja kisebb fordulatszámnál adja le ugyanazt a telejsítményt, mint az Ignis 1,3 vvt-je, ugyanakkor a max nyomatéka cseppnyivel kevesebb, és kevesebbet is fogyaszt. Na most akkor ez ugyanaz lenne apróbb változtatásokkal? És milyen az Ignis motorja?
a_tesz
Korrektor
nekem tetszett a literes swift után, ég és föld, bár azt mondják az okosok, hogy az alsó fordulatszám-régióban nem volt elég nyomatékos, gondolom ezért kellett picit átgyúrni, hogy a teljesen európai (dízelpárti) ízlésvilágnak se feküdje meg a gyomrát
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
gézu
őstag
Tipusa, -M13A- méretei,sűrítési viszonya ugyanaz,valószinű csak a vezérlési
programja más.Érdekes, a sebváltó áttételezés is ugyanaz,kivéve az 5. fokozatot.
Bővebben: link
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
divot
veterán
És ebből adódhat a kisebb fogyasztás?
gézu
őstag
Ebből is,meg a kaszni formájából is adódhat.Nem tudom mennyi a légellenállási tényezője, de az Ignis formája ebből a szempontból 'enyhén' kedvezőtlen.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
divot
veterán
Jó lenne most már egy részletes teszt.
Blagoje
csendes tag
Ez lehet, viszont komfortban sehol sincs a normál futóművekhez képest. Ha vesz az ember egy autót, akkor az már ne rázza ki a lelkét rossz úton... Nem tudom, hogy a suzukinál miért erőltetik ezt a kőkori megoldást.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
Bocsek
aktív tag
Én faterom 97-es egyliteres stiftjét szoktam használni. Semmi bajom vele, egyedül annyi hogy nem merek előzni, mert egyszerűen nem megy! Egyébként nem rossz kis kocsi.
Volt már hogy meghúztam a hátulját, pontosabban nekitolattam a háznak, mert nem láttam semmit , olyan hangja volt hogy azt hittem a hátulja befigyel az anyósülésre , de nem!! Csak karcolás lett rajta
Fade_Away
őstag
Ignist ismerem semmivel se rosszabb komfortja mint a Yarisünké.
Sőt Ignissel rendesen lehet fékezni míg Yaris egy kabaré....
gézu
őstag
Úgy beszélsz,mintha kilométer hegyeket mentél volna az új Swifttel.Nem szeretem az ilyen elő-fikázást.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
a_tesz
Korrektor
előítéletnek hívják, de hát ők biztos jobban tudják, hadd pöffeszkedjenek tovább a '92-es bömösükben... ha meg ugye apuci alájuk rakja a jó verdát, honnan tudnák, mitől lesz egy autó autó?
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
divot
veterán
Hat hozzászólásból hat arról szól, hogy szar az új Swift, amit még nem is látott.
viszont a yarisnak jó a töréstesztje.. talán éppen ezért...
(mármint hogy úgyse lehet vele fékezni... - bár ezt mástól még nem hallottam)
---------------------------
Bocsek : tavaly kaptam kölcsön egy 1 literes suzukit 1 napra. azt hittem, nem fog menni, de végül olyan előzéseket vágtam le vele a 70-es úton, hogy még én is meglepődtem rajta...
Pleased to meet you - hope you guess my name
Blagoje
csendes tag
Lehet, hogy a Yarisban is merev tengely van?
Amúgy nyílván nem kizárólag a hátsó tengely kialakítása határozza meg a menetkomfortot. Én elég sok fajta suzukit vezettem már, de nekem messze nincs jó véleményem róluk.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
Blagoje
csendes tag
Lehetnek előitéleteim, mert elég sok fajta suzukit vezettem életemben.
Amúgy láttam már élőben új swiftet.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
divot
veterán
És milyen volt menet közben? Hogy viselkedett a kaszni? Gyorsulás? Műanyagok kopognak? Stb?
gézu
őstag
Igen és ha ehhez hozzávesszük,hogy szinte csak ezért reg-elt be,akkor
már nagyon LOL.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Fade_Away
őstag
Szüksége is van a jó törésteszre mert a féke egy kaki.
részletezve:
nyomom a féket egyik kerék megcsúszik kavicson/jégen/homokon akkor az összes keréken a fék szintén nemfog nemcsak azon az egyen. A kocsi meg megy előre... megy előre...
peugeot(106) on megnyomtam a féket lehet egyik kerék blokkolt de a másik 3 úgymegállította a kocsit kiszakadtam ülésből. Evvel szemben toyotával istenkisértés a jakabhegyi út mert mindig van egy felújítás, épitkezés soder az uton, fék nemfog, kocsi megyelőre, megyelőre, szembe jönnek(egysávos), kocsi megy előre, megy előre...
Blagoje
csendes tag
Álló helyzetben láttam. Sőt, hogy pontos legyek: parkolt.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
Bocsek
aktív tag
Én a 97-es 1littyós stifttel legyorsultam(no tuning) a haveromat! Ő 1literes Yarissal volt! (igaz abban 2-en ültek, viszont én egyedül kiteszek 2 ember súlyát )
divot
veterán
Akkor jó a szemed, hogy máris kiderült számodra az autó összes hiányossága.
Fade_Away
őstag
divot imho nézd ki melyek amelyek beleférnek az anyagi keretbe + jókat halottál róla minőségileg.... aztán keresd fel azt a 2-3 kereskedést, szálj be az új swiftbe, 206, c3... ba vezesd őket egy félóráig, járd körbe őket, aludj rá egyet és vedd meg amelyik a legszebb/legjobb neked!
Fade_Away
őstag
Yaris 150kgval nehezebb mint régi swift(hajtogatott alufólia ) +1ember + ugyanannyi lovas motor= nemcsoda legyorsultad.
Bocsek
aktív tag
Az új Stift nem néz ki rosszul(sőt nagyon szép!), viszont (igaz még nem ültem benne a 190 cm-mel) kicsinek láttam.
Blagoje
csendes tag
Én eddig csak a futóművét szídtam, hiszen technológiájában még az elöző swifthez képest is komoly visszalépés. Ezt kár vitatni.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
a_tesz
Korrektor
1.) 206-ba ne szálljon be, mert felesleges
2.) yaris 1l-es VVTi motorja 68LE, swift 1l-es Euro3-mas motorja 53LE. másrészt én is gyorsultam már le 1l-es swifttel 1.5-ös civicet (talán '93 vagy '94-es), de havernak két héttel előtte lett meg a jogsija, szóval nagyon nem mérvadó...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
divot
veterán
A GS 2.950.000 Ft., viszont ezért bőséges a felszereltsége. Körbenéztem, hogy ugyanezt mennyiért kapnám meg más modelleknél, és minimum 500ezerrel többet kellene kiadnom. Ráadásul elmentem egy szalonba, ott is megvizsgálgattam a Swiftet, és nagyon tetszett.
Fade_Away
őstag
érdekes mert swiftek engem is majd legyorsulnak pedig én nyomom mintállat.
...viszont sztrádán 1.0as yarissal mentem 170et.
csak a féke nelenne egy ekkora sz*r.
Blagoje
csendes tag
Azért mert valaki nem szereti a suzukit, annak még nem biztos, hogy bmw-je, vagy öreg autója van.
Hiszen egy suzuki árából remek jó autókat lehet venni!
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
Bocsek
aktív tag
Igaz
Blagoje
csendes tag
A Honda Jazzt nézted?
Szerintem korrekt kis autó, és az ára sem rossz.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
Fade_Away
őstag
bázzeg félmillából inkább nyáron menjetek el egy hónapra nyaralni aszonnyal meg 2hetet síelni télen. Vagyha nagyon ful-ful extrat akarsz rakjbele légkondit és akkor csak 1hóra mentek nyaralni nyáron és nemlesz síelés!
!!! EZ SZIGORUAN IMHO !!!
szerk:''Még Honda Jazzt dicsérik sokan csakhát az sokkal drágább ugyanolyan felszereltséggel.''
[Szerkesztve]
a_tesz
Korrektor
a Jazz tényleg a legjobb autó a kategóriában, sajnos az áráról ugyanez nem egészen mondható el...
a BMWs dologban akkor ezekszerint te vagy az üdítő kivétel, bár látatlanban lefikázni valamit nem szép dolog akkor sem. és hogy egy új swift áráért milyen jó autót lehet venni? hát azt hiszem, ha visszaolvasol, már kitárgyaltuk ezt is..
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Blagoje
csendes tag
Igazad van.
Ezennel ünnepélyesen abbahagyom az új swift fikázását.
Legalábbis igyekezni fogok.
Az újra házasodás az optimizmus győzelme a tapasztalat felett
Szeke
senior tag
Az ABSt ne keverd már össze a fék hatásosságával. Ha az egyik kerék csúszik, a többitől is visszavesz az ABS - sajnos még központi ABS lehet.
Azt hittem, a szar fék alatt azt érted, hogy 100ról fékezve X méterrel hosszabb a fékútja...
A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
a_tesz
Korrektor
namost, M7 Balaton felé, Érd környékén szép lejtős, meg emelkedős. arra jártunk faterral no meg az elmaradhatatlan 993ccm-es csodával , és hát fater elszunyókált kicsit, én meg mondom, akkor használjuk ki a gyenge forgalom és a lejtők adta előnyöket. 170 volt a vége, de azt az élményt nem kívánom senkinek. a motor talán 6000 környékén járhatott, a tükörben nem láttam semmit, annyira rezgett, a kormány és a sebességváltó egymással harmóniában táncolt, de mint egy őrült, és amikor elmentem egy kocsi mellett, a közben a nagy zajra és rezonanciára felébredő fater elmondása szerint hatalmas döbbenet ült ki a sofőr arcára (el bírom képzelni). na utána döntöttem úgy, hogy 130-cal is odaérünk a Balatonra
aztán amikor haveroknak itthon elmeséltem (akik egy kicsit drágább autóban ''kénytelenek'' utazgatni), őszinte elismeréssel adóztak teljesítményem előtt. leggtöbbjük 120nál már fél a swiftben, pedig a java még csak onnan jön...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Szeke
senior tag
Itt megint előjön az új vs használt vita. Van aki szeretne új autót, van, akinek meg tökmind1.
A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.