- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- bambano: Bambanő háza tája
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Tudnátok ajánlani olyan bontókat ahol tuti van F Astra? Pesten, illetve a 4-es út környékén Szolnokon. Sajnos amit ajánlottak az szombaton zárva van és akkor megyek fel.
-
crabi
tag
Opel astra h wagon Z17DTH
Milyen olaj kell bele?Más: forgalmi V.9 08 az euro 3 as, és sárga matrica kell?
-
Chiftain
aktív tag
Valaki írta korábban hogy tényleg orvos az előző tulaj, és fent van a neten a prakszisa! Hát ilyen is van...
Szivesen olvasom az ilyen cikkeket, de nem kárörvendésből nyílván. Tanulságos sztorik ezek. -
Szada85
aktív tag
válasz
Declare #68845 üzenetére
Én is hasonló véleményen vagyok, emiatt is lennék nagyon kíváncsi, hogy az említett két példában mi Volt a háttér, illetve pontosan mi történt, mindig szeretek tanulni, mások tapasztalatát új ismeretek megszerzésére hasznosítani.
Alapvetöen azért azt el tudom képzelni, hogy a legtöbb család kasszája nem feltétlen teszi lehetövé, hogyy bármikor elörántsanak a kalapból egy turbócsere árát ( most a miértjét ne firtassuk, mert abból egy hatalmas offtopic veszekedés lenne
), ergo nyilván sok mindenki tart töle, akárcsak a kettöstömegütöl például.
A dízelnél - már megtanultuk -, hogy azért nincs para, mert az úgyis kevesebbet eszik, és az üzemanyag-ár különbségböl majd úgyis futja turbócserére ( is ).
Autócsere in Progress, hírdetem a hullaszállítót, de csak olyanok írtak eddig, akiknek Matchboxra van pénzük, a január nem feltétlen a használtautópiac fesztiválszezonja sajnos...
Az utód meglelése sem sétagalopp, 3.2-böl sem kelleti magát olyan sok a piacon, illetve ritkán jön olyan kombinációjú variáns, amit keresek ( ezüst vagy fekete szín-kéziváltó-börbelsö-xenon, jó állapot ).
Illetve most van egy, ami majdnem tökéletes, picit vastagon fogott a tulaj ceruzája, egyelöre a megfelelö hangnemet alakítom ki, hogy aztán ajánlatot tegyek...
-
Declare
őstag
válasz
Szada85 #68843 üzenetére
Persze, semmi nem megy tönkre pikk pakk....max tenyleg valami extrem anyaghiba folytan.....ennek en is utanna kerdeztem autoszerelönel is, de itt a Ph n is. Szinte mindig kell legyen elöjel, csak a tulaj nem veszi eszre (olajfogyas, üzemanyag fogyasztas növekedes, füst, rendellenes hang, sipolas, fütyüles, motorerö vesztes stbstb... az en automnal pl a valtoban csapagyhibas volt gyarilag....az elözö tulajnal szetesett a palyan....azt kb javitottak csak meg, igy nekem ismet elöjött ugyan az a hiba (masik, ki nem cserelt csapagyakra). AMikor en a szerelömhöz vittem, hogy fura hangja van valaminek, akkor még a szerelöm szerint 1000 km eket birt volna ki a hibas csapagy rendszer....azt mondta el sem tudja kepzelni az elözö tulajnak milyen hangokat kellett ennek produkalnia, mielött szetesett....sajna sokan tenyleg csak az üzemanyag visszajelzöt ismerik, aztan tiporjak falabbal a verdakat a legkisebb erzek nelkül. Igy turbos, benzines, szivo, dizel, minden szethullik.....
Latom megint temanal vagyunk amugy
megint az ördögi turbo benzines
persze a turbo dizellel, ami magasabb nyomassal, nagyobb nyomatekkal, sokkal durvabb rezgesekkel, korommal, nagyobb höterhelessel van megspekelve az teljesen oke...pedig a joöreg szivodizel, az aztan tenyleg kiment a vilagbol
Van valami fejlemeny, auto eladas, uj auto vetel temakörben?
-
Declare
őstag
Nekem elsö blikkre teljesen korrektnek tünik!
Elvileg Magyar, szoval kerd el az alvazszamtot es rendszamot es kerdezd le a km allast, kerdezz utanna opel szervizben, hatha tudnak rola valamit.
17 es gumival nem lesz semmi gond szvsz. Gumi dragabb ez teny, viszont ha mar megvan a felni, en megtartanam, ez igy nekem a legszebb H astra felni
Telinek egy struktur 16 os szett es kesz.
A sport felszereltseg szerintem pont ezt a felnit jelenti, meg a felbör ülest. A fek az motor merettöl függ, nem a külsö csicsaktol
Innen lehet azt is latni pl, ha van valami bmw M packel 19" felnivel, de benne a tarcsa egy kis pogacsa, akkor ott csak a füst nagy, lang nincs
-
Szada85
aktív tag
válasz
Ferike81 #68837 üzenetére
Ha alaposan elolvassátok a kommentemet, nem azt írtam, hogy lehetetlen, hogy ne elöjel nélkül térdeljen le a turbó, mert elöfordulhat ( ahogy fentebb is írtam ), hanem, hogy az esetek nagy többségében van tapasztalható elöjele ennek.
De való igaz, hogy elöfordulhat - ahogy a két példa is itt áll - a másik verzió is.Egyébként engem is nagyon érdekelne, hogy mi volt a konkret oka? Írod, hogy az üzemanyag ( gázolaj ) volt rossz. Ez mit takar, mit mutattak ki? Mit okozott a turbóban? ( félre ne érts, nem kötekedés, tényleg érdekel, hogy mi-hogy történt ).
-
tixem
addikt
Megakadt a szemem ezen az Astrán egy helyi kereskedésben, elég tip-top állapotban van kívül belül, egy bajom van vele, hogy indokolatlanul nagy malomkerekek vannak alatta, nem emlékszem már mekkorák pontosan, de az tuti, hogy 17 col. Egyrészt drága a gumi, másrészt szerintem nem is kényelmes egy H Astra alá ilyen ganaj utakra amikor a gyári méret 195/65 r15.
Na most a kereskedésben az van írva a táblájára, hogy gyári sport kivitel. Az mi? Jelenthet ez nagyobb féktárcsát és nyerget ami miatt a gyári 15-ös méret nem menne fel rá?
-
adalbert1
veterán
válasz
Tothgera30 #68825 üzenetére
Szerintem ha alapból egy pár éves autót veszel, és te még 10 évig szeretnéd használni, akkor jó eséllyel bele kell kalkulálni a kettőstömegű cseréjét is a költségvetésbe.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Tothgera30 #68838 üzenetére
De ez nem Afrika, turbó meg van 15 éve, miért ne tudnák szerelni itt normálisan..., tényleg nem értem miről beszélsz.
-
-
diegho
nagyúr
válasz
Szada85 #68835 üzenetére
Az egyik céges autón (A6 2.5 TDI) előzés közben hullott szét a turbó minden előjel nélkül. Szóval bizony széthullhat előjel nélkül is. A többi 1.9 PDTDI-n (mindegyiken volt már legalább 1 turbó csere, a rekorder 3-nál tart, igaz 500k km van benne) mindig előjellel halálozott el.
-
Szada85
aktív tag
válasz
ufonauta #68819 üzenetére
Azért egy turbó halált ne úgy képzelj el, hogy gurulsz békésen az Isten háta mögötti kis településen, és minden elöjel nélkül kiesik a kipufogón a lapát.
Persze ilyen is elöfordulhat, ha valahogy nagyon hírtelen elmegy a kenés, Te nem veszed észre, de mondjuk akkor ez viszi magával a Motort is, és akkor már mindjárt nem a turbó lesz a legnagyobb gondod.
Azért egy hagyományos turbóhalálnak sok elöjele van, olajfogyasztás, füst, söt, hanghatás is... Nekem a Z20LET-nél is megfigyelhetö Volt olajfogyasztás, valamint a hangján is lehetett hallani, hogy nem fúj szépen, szóval azért az instant haláltól kevéssé kell tartani, különösen, ha az ember karban tartja, és oda is figyel rá. Szerintem.
Ugyanakkor abban is van igazság, hogy egy szívómotor kevésbé bonyolult ( bár ahogy jövünk közelebb a jelenhez, már azokban is a szenzort figyelö szernzort is lassan szenzor nézi ), szóval mindkét frakcióra lehet pro és kontra pontokat találni.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Mr.Skynet #68812 üzenetére
Mondom a saját tapasztalatom:
Az akkusaru levételével a hibakódot nem felejti el.(2 napig volt levéve,mégis benne maradt),viszont a hiba megszüntetése után,első indításkor,a hibalámpa kb 5mp után nem jelzett,viszont benne maradt,de kb 25 újraindítás után eltünt, elfelejtette.Nekem a hibakódok 4 számjegyűek.Azt nem tudom,hogy a 6 számjegyűeket elfelejti e, vagy csak műszeresen törölhetőek.Ha a hibajelző világít,akkor jelenleg is van gond,ha nem,akkor valszeg neked már nem tud felejteni. -
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Luck Dragon #68831 üzenetére
3.4nél nem adnék érte többet.
-
válasz
B-L-A-C-K #68830 üzenetére
Hű! mint a lillafüredi vízesés
Tudom volt már róla szó, meg nagyon drága, de még mindig meg van, és még mindig nagyon szép -
B-L-A-C-K
titán
válasz
Luck Dragon #68829 üzenetére
Nekem most így néz ki, szépen ráfagyott az ónos eső, hámozhatom majd meló után ki belőle.
-
válasz
Luck Dragon #68827 üzenetére
Ma én is lemosattam a Sellőnél, 1600-Ft volt teljes körű mosást kértem, plusz wax. Benti mosás volt, szépen átmentek rajta, majd le is szárították.
És most még meg is itattam.
-
_seth_
veterán
Ha esetleg valaki fejlesztene az autóján:
-
válasz
Tothgera30 #68825 üzenetére
Ja és nem tudd elromlani igaz ennyi év távlatában? Hát volt már rá példa.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Tothgera30 #68825 üzenetére
Milyen pár év?
Nem tudom miért hozod fel ezt a szervizelést mindig negatívként, a turbó nem 2 hete jött divatba, hanem már elég rég, és értenek is hozzá itthon is. Mint mutattam a linket is, ott írják újítanak is fel, nem csak egyből cserélnek ha gáz van vele. Szóval ezt a részét engedd el szerintem hogy alig értenek még hozzá, mert ez hülyeség.
-
válasz
ufonauta #68819 üzenetére
Hasonlóan látom én is, de nem kizáró ok. Csak egy három esetben látom előnyét, gyorsulás/alacsony fogyasztás/kevesebb zaj (alacsony rpm). Bár egyre több szerviz mer hozzányúlni, de még kell kishazánknak pár éve, hogy majd a levedlett nyugatról behozott kis turbós gépek szerelésével tapasztalatot gyűjtsenek.
#68824 Luck Dragon: A kettős tömegű lendkerék jóval tovább bírja egy benzinesnél mint egy dieselnél, mivel nincs olyan hirtelen, alacsony fordulatról érkező tetemes nyomaték.
-
válasz
ufonauta #68819 üzenetére
Az a meglepő hogy a turbó a legfőbb problémája itt mindenkinek, viszont feljebb Black írta hogy milyen összegben lehet javítani az 1.4T
Viszont szerintem nem ezen kellene rágódni leginkább, hanem ezekben benne van a kettős tömegű lendkerék is ami szerintem hamarább megadja magát, ez arra is igaz hogy az előző tulajdonosa hogy vette igénybe. Ez sokkal nagyobb kiadást nyújt.
És jóval drágább is mint egy turbó.300-350K -
B-L-A-C-K
titán
válasz
ufonauta #68819 üzenetére
Ilyen alapon ne menj ki az utcára mert elüthetnek...
Nem tudom mit kell félni ennyire, van még egy halom tényező ami miatt megállhat egy kocsi bárhol, viszont nekem inkább egy hosszabb úton a menetteljesítmény sokkal elsődleges szempont lenne mint az hogy éppen mi lesz ha megadja magát a turbó...Na de tényleg befejeztem erről témát, már párszor kifejtettem a véleményem, mindenki azt vegyen amit jónak lát.
-
ufonauta
aktív tag
válasz
Tothgera30 #68818 üzenetére
+1 Hosszú távra 10-15 év biztosan jobban bejön. Szívó motor kivisz a világból. Bár szerintem a mostani turbósok elég jól sikerültek, de majd az idő eldönti, hogy mennyire tartósak.Én is szívó 1,6-osokat nézegetek. És nem kimondottan a turbó ára miatt, mert egy esetleges turbócsere árát bele lehet tervezni a vételkor. Nem egy eget verő tétel. De azt nehéz betervezni, hogy mondjuk Bosznia legeldugottabb hegyi útján adja meg magát a turbó. Ehhez képest egy szívó motoros egyszerű, mint a faék. Igaz Murphy mindig ott van és a szívó is megadhatja magát, de azt tényleg egy jobb traktorszerelő is menetképessé tudja tenni.
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Tothgera30 #68816 üzenetére
Én is onnan jöttem, nem hinném nincs normális szerelő, de ha nagyon tartasz ettől akkor nagyobb gond esetén elviszed márkaszervizbe és kész. A turbós meg 100x nagyobb élményt ad mint egy sima, de persze kinek mi az igénye mint már írtam. Azért mielőtt döntesz próbáld ki ezt is azt is.
-
válasz
B-L-A-C-K #68808 üzenetére
Esélytelen olyan szerelőt találni akiben meg is bízok, és ért is hozzá. Utálom ha kihagynak csavarokat, vagy nem jól teszik vissza a lebontott panelt, esetleg összekaristolják. Akkor inkább megcsinálom magamnak (kevés segítséggel), ha van időm az adott műveletre. Viszont ha abba megyünk bele hogy a környéken (Szabolcs m.) nincsennek túlfizetve a szerelők és a az ügyesebbek már külhonban melóznak, akkor nevezhetjük kontároknak őket (teljesen mindegy hogy hivatalos/márka/független műhelyről beszélünk), csalódtam már olyan hozzáértőknek mondott emberekben hogy egy gyufaszálat nem adnék a kezükbe. Utóbbi időben fater munkatársa szokta átnézni a verdát, ügyes szaki, traktorszerelésekkel kezdett, azóta már mindent megjavít, és igényes munkát ad ki a kezéből. Tehát számomra lényeg az egyszerű konstrukció, ezért a szívó motor mindig előnyt élvez.
-
gban
veterán
válasz
amargo #68813 üzenetére
Nézelődtem a neten (nem egy nem is 2 hetet, mert gyorsan itthon is lehet drágán rosszat venni), kereskedőket kizártam, találtam egy jót, leveleztünk, mindent megkérdeztem, korrektnek tűnt, megadott minden adatot, infót az autóról, lefixáltuk.
Ezután utánajárt, hol lehet az adott napon átíratni, és mennyibe kerül.
Kint ezt a biztosítóknál kell intézni, minden nap másiknál.
Megérdeklődte a rendszámot meg a biztosítást, hogy mennyi lesz nekem, megnézte a nyitvatartást, küldtem adásvételit, kinyomtatta, bementünk a biztosítóhoz, 15 perc alatt ő kijelentette, én be, kaptam biztosítást meg rendszámot, és jöttem is haza. -
diablo1984
veterán
válasz
Mr.Skynet #68812 üzenetére
ebben olyan vékony lánc van, hogy ez a kopástól elgyengül és egyszer csak elcsattan! haverék céges fiat doblojában is így járt, előtte nem volt hangja, de a 40ezres olaj csereperiódus betett neki!
szerintem nézd meg mit tud ez a motor, nem eszi-e az olajat, elégedett vagy-e vele, és ha igen, akkor cseréltesd ki a vezérlést, utána meg 10 max 15ezek km-enként vagy évente olajat és akkor nem lesz gond a vezérléssel többet! Ha a motor a végét járja és eszi az olajat, akkor lehet nem éri meg a vezérlést is babrálni.... te tudod!
Hibakód sok indítás után ha nem aktív, akkor a kijelzőről kerül le, de az agyában ott marad, azt csak géppel tudod törölni!
-
amargo
addikt
Van Ausztriában és Németországban is ismerős csak nyilván nem tudnak eljárni nekem nézelődni (bár telefonos tolmacsolas is jó lehet), én meg a németet már max csak töröm, de egy orvos tud angolul vajon a kereskedők is? J astrat pl€7500 már elég jókat láttam. Az a bajom, hogy elkezdtem olvasni mi kellhet a kinti vásárláshoz, de letudnad írni nálad mi volt a menete?
-
Mr.Skynet
senior tag
válasz
diablo1984 #68810 üzenetére
Nekem eddig mindenki azt mondta, hogy nyugodjak meg, mindenki észreveszi és egyértelmű brutális csörgéssel indul hidegen, ha a lánc a végét járja, de ha már nagyon az utolsó pillanataiban van akkor melegen is csilingel. Utána szakad, és akkor a motort nyugodtan tekinthetem javíthatatlannak, ahogy te is mondtad. Ezek szerint minden előjel nélkül ez mégis gondol egyet és csak úgy elszakad? Sose volt a családban láncos autó, mindegyik szíjas volt, nekem ez teljesen új dolog. Az is biztos egyébként, hogy ez még sose kapott új láncot meg a vele járó dolgok cseréjét. Most akkor erről mi az igazság? Mikor kell ezt cserélni?
Hibakódokról gondolom az nem deríthető ki, hogy mióta vannak jelen, olvastam olyat valahol, hogy 15-20 indítás után bizonyos kódokat elfelejt, ebből nemtom mi igaz. Akku sarú levétellel nem lehet elfelejtetni-törölni? Csak op-com vagy tech2 tudja ezeket törölni?
Doggy dog: holnap megnézem, köszi az infót!
-
Doggy dog
senior tag
válasz
Luck Dragon #68787 üzenetére
A kar tetején lévő gombot kell lenyomni!
J-ben sokkal jobb (cimborámét vezettem)@ adalbert1 izzóra- ahogy megvettem (használtan) rá 2-3hónapra cserélnem kellett.Elég hülye helyen van,kezem se kicsi,de megoldottam mind a 2 oldalt max 15 perc alatt.
@ Mr.Skynet rádiónál a beállításoknál állítható,hogy gyújtásra be-ki kapcsol a rádió.Én átállítottam.Zavart,hogy gyújtásra bekapcsolt.
-
diablo1984
veterán
válasz
Mr.Skynet #68809 üzenetére
hát ezekből egyiket sem küldené hibakódra, max az alacsony hűtővizet!
ez 4 hengeres fiat motoros, láncos vezérléssel, így a 3 hengerestől csak szebben járhat!
amúgy nem rossz motorok, tartósságát a láncszakadás tudja csak megtörni, de akkor kukára megy a motor! Sűrű olajcserével ez ellensúlyozható, kicsi a kartere, kevés olaj jár bele, így költségre is kisebb, mint nagyobb társai a belevaló 5 liter olajjal!
-
Mr.Skynet
senior tag
válasz
diablo1984 #68751 üzenetére
A kérdés jogos, csak nem akartam instant egy regényt írni. Őszinte leszek, még keresem a hibáit, nem merek vele nagyon cirkálni, mert nagyon keveset tudok a járgányról, illetve nem hiszek a volt tulajnak, mert a klímával átvágott, szóval a bizalom elszállt...
Egyébként sok km van benne, 314ezer, de ez legalább egész biztos, hogy valós.
A hűtővíz szivárog, úgy hoztam haza saját lábán, hogy a kiegyenlítő tartályból éppen szinte mondhatni elfogyott a víz pedig 1,5 óra alatt itthon voltam. Ha jár a motor ennyi fogy, ha nem jár akkor napi ~1dl maximum csöppen el. Csak sötétben munkából hazaérve garázs nélkül az udvaron a fagyban tudom piszkálni az autót esténként, illetve 7végente amikor legalább nappali fény van. A szivárgásomat baromi nehezen de 100% biztosra megtaláltam, egy kb 3mm-es hajszálvékony repedés van a termosztát házon amit csoda, hogy megtaláltam, ez szerintem cserés ahogy van, bár mondtak olyat, hogy ragasszam meg és átmenetileg kibírja, de nem szeretnék kókányolni. Ha a hűtővíz fogyásnak esetleges túlmelegedésnek (nálam még nem volt), lehet köze valamelyik hibakódhoz, akkor remélem ez lehet az.
Olaj szivárgás van valahol, a karter környékén indul, amit a menetszél szétver minden felé hátra, piros tömítő pasztával megsuszterolták az olaj leeresztő csavar környékén a teknőt, körbe a kartert tartó 10-12 csavar körbe is elég olajos, befurakodtam magam a szomszédhoz aknára, szerettem volna a már megvett vadiúj teknőt feltenni, de rájöttem, hogy nem jártam elég alaposan utána, mert a karter csavarjaihoz nem férek hozzá mert benyúlik oldalról a karter alá talán a kettőstömegű vagy a váltó nem tudom mi lehet már az ott, de nem férek hozzá a karter minden csavarjához, a kipufogós rezonátor cső is kicsit útban van de azt még le tudnám bontani, de így nem tudom kicserélni szerszámok és rutin nélkül ennyire nem vagyok autó guru, első autóm lett ez az Astra. Olaj egyébként nem vészesen fogy, de nagyon zavar, hogy látom, hogy szivárog, bár most nagyon alaposan körbenéztem, remélem, hogy nem a főtengely szimering miatt szivárog csak megzavar, hogy minden olajos, nem egyértelmű honnan jön pedig próbáltam kimosni becsületesen a motorteret brigivel....
Ezen kívül a váltó karom szoros, talán a bowden lehet a ludas, de még nem tudtam biztosra kideríteni.
Sajnos nem tudom, hogy gyárilag volt-e tempomat az autóban, de jelenleg az index kar nem tempomatos, ellenben megnéztem és nem csak benne van a kuplung kapcsoló, de be is van kötve.
Egyébként meglepően jól pöcre indul -16 fokban sem rázkódott rommá az autó nem dadorászott mint a céges 2012-es 3 hengeres 1,3-as Corsa vagy a hasonló motorral szerelt 2009-es 1,3-as Combo, én meg is lepődtem milyen szépen indul nagy hidegben. Még apukám Passat 1,9 pdtdi-je is jobban dadog. Amúgy jól megy, de még nagyon keveset jártam csak vele 400km max. Turbó működése jól hallható, 2000-2500rpm körül egyértelműen susog, de sajnos olajfilmesek a levegős dolgok, szóval már szórja az olajat. Egr szelep ügyben még nem tudok mit mondani.
Jelenleg a kis szervizen van túl az autó amit most 7végén csináltam rajta, Castrol Edge Turbos 5W40-es full szintetikus olajat töltöttem bele, eddig annyi az észrevétel ezzel, hogy nemtom milyen olaj volt benne korábban (állítólag 10w30), de ezzel ahogy beröffen a motor szinte azonnal eltűnik az olajnyomás piros lámpa, a régi benne lévő olajjal ~2sec-ig világított az olajnyomás jelző.
Fék-rázó padon volt az autó vásár után pár nappal, szilent csere javasolt, de a szerelő szerint még nem vészes, nem is ragaszkodott a cseréhez, de majd erre is sort kerítek. A rádió egy x-akta, kiveszem a kulcsot és szól tovább, nem kapcsol ki, sima CD30-as 9 gombos, szerintem valamit elbarmoltak a kábelezéssel vagy nem tudom mi lehet vele.
Elnézést a regényért, de ebben tényleg benne van minden amit tudok
Szerk.: hibát nem jelez folyamatosan egyébként, csak én próbáltam a pedálos módszerrel kideríteni van-e valami gondja, hátha... hát van.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Tothgera30 #68806 üzenetére
Azért hogy egy nem hozzáértőhöz vitted akkor ezek szerint a kocsidat nem azt jelenti minden szerelő ilyen, ha így működne a világ már nem is lennénk...
-
válasz
B-L-A-C-K #68802 üzenetére
Már csak abból ítélem meg hogy anno Suzukinál, féknyeregből kihagytak két csavart. Szóval minél egyszerűbb legyen a járgány, mert így is sok esetben inkább én magam csinálom meg karbantartást (Pl.: olajcsere 10k km-enként).
#68804 adalbert1: Hasonlóképp látom, bár dieselből lenne dögivel, sajnos a benzines autók árai igen magasan vannak. Astra H még akad is 2m alatt picivel, viszont Astra J tényleg 2.3-3m körül. Remélem még fog esni az áruk, mert kezdetben 2m körül volt a keret, és olyan nagy összeget nem tervezünk autóba invesztálni. Nem vagyok egy extrafetisiszta, klíma legyen, tempomat, ülésfűtés pedig előny.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
adalbert1 #68804 üzenetére
"Igen ritka eset, hogy egy turbót kompletten cserélni kelljen, a feltöltők – kevés kivétellel – kiváló minőségben felújíthatóak. A feltöltők háza legtöbbször még használható, így a régi turbót le kell adni cseredarabként. A forgórész kiegyensúlyozásakor milligrammokról van szó, ezt a precíziós munkát csak olyan műhelyre bízzuk, ahol új alkatrészeket használnak a művelethez, nem pedig bontott cuccokkal megy a kendácsolás.
A turbójavítás költsége nem a motortípustól függ, hanem a feltöltő hibájától. Ha elég a javítókészletes alapműveleteket elvégezni, akkor az ügyfél 40-45 000 forintért távozhat a felújított turbóval. Ha nagy a baj, akkor 100-120 000 forintjába kerül a javítás. A komplett forgórész cseréje nagyjából 80-100 000 forintos tétel.
A turbófeltöltő legtöbbször javítható, komplett újat nagyon ritkán kell venni
A feltöltött benzinesek a turbódízeleknél nagyobb hőmérsékleten dolgoznak, kipufogógázuk akár 900-1000 Celsius-fokot is elérhet. Ettől a hőtől megrepedhet a feltöltő turbinaháza, amire a turbócsere a megoldás. Számos autógyártó a turbót egybeépíti a kipufogó-leömlővel, amit így csak a leömlősorral együtt lehet cserélni. Ez többletköltség, de az árak erősen szórnak. Például az előző generációs Renault Clio 1,2 TCe turbója önállóan, a leömlő nélkül cserélhető, de így is többe kerül, mint az Opel 1,4 literes turbómotorjára a leömlővel egységet alkotó feltöltő, ld. a gyári alkatrészek árát.Kipufogó-leömlővel együtt és önállón cserélhető turbófeltöltők ára
Opel Astra J 1,4 Turbo, 140 LE – 162 800 Ft (leömlővel együtt)
Renault Clio III 1,2 TCe, 99 LE – 196 900 Ft (csak a turbófeltöltő)
Škoda Octavia II 1,4 TS, 122 LE – 237 000 Ft (leömlővel együtt)" -
adalbert1
veterán
válasz
Tothgera30 #68801 üzenetére
Én ahogy nézegettem, azt láttam, hogy H Astrából azért már 2 millió környékén lehet jobb darabokat kifogni (igaz, csak a hirdetés alapján, élőben ki tudja milyen), 2,5 millióért pedig már csak a kínálat tetején van 1-2 darab. Ezzel szemben J Astrából 2,5 millió körül kezdődik az értelmes kínálat.
Ami engem kicsit elbizonytalanít a fiatalabb autóknál, az az, hogy ha nem céges autó volt és nincs tényleg legalább 200k benne, akkor miért cserél le valaki egy 3-5 éves kocsit?szerk.: az 1.4T-nél mennyibe kerül egy turbócsere, illetve milyen intervallumonként kell cserélni?
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Tothgera30 #68801 üzenetére
Mi az hogy fosnak tőle? Milyen szerelők? Akkor ilyen alapon a simától is fosnak...
-
válasz
B-L-A-C-K #68800 üzenetére
Olvastam az írásaidat. Sajnos az Insignia kiesik, H Astra, J Astra és az Mk3 Focus van képben (esetleg Auris, Megane III). Csak és kizárólag benzinmotorral, mivel évi 10-15 (ha nagyon sokat mennénk, akkor is 20) ezer km-nél több nem fog belemenni (tehát hosszú távra lenne vásárolva, kb. 15 év). Az 1.4T-vel én is néztem, nem is lenne rossz, csak a szerelők fosnak tőle (nem értenek hozzá), és nem akarok magamnak bajt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC (fapad) 169e km, NEM KLÍMÁS 699.990Ft
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest