Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Kolondrum:] BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
batai15
félisten
azért annyira nem. Nem patent gépet akarunk, csak megbízhatót és nem szét vert kocsit.
rob210
Topikgazda
Ne feledd most vettem kocsit egy csomót megnéztem.
Nem sok olyan volt amibe be mertem ülni.
Egyszerűen hihetetlen miket mernek jó állapotúnak hirdetni.
No és megvétel után, vezérlés szűrők cseréje olaj csere átírás biztosítás adó.
Nem olcsó mulatság.
Renault power
Ck.
addikt
Jaj Istenem, a szívbaj jött rám. Dejavu...
giigz
veterán
Szokásos kérdés:
Miért nem veszi meg a tiédet? 240-ért simán jó vétel
rob210
Topikgazda
Hát igen aki már találkozott az esettel esetleg meg is tapasztalta soha többé nem szeretne vele találkozni.
Jól megy most az ódi, hogy nem köpi az olajat, meg, hogy nem kell töltögetni.
Renault power
Ck.
addikt
Jaja, de mostmár annyira belém idegződött, hogy hiába nem folyik, naponta 2x ellenőrzöm a szintet és minden alkalommal ha leállítom a kocsit, bemászok alá foltokat keresgélni. De szerencsére nem találok már. Most is bementem tescoba, jövök ki és ugrottam be a kocsi alá.
Most amikor nagyon el volt durvulva a folyás, egy-egy ilyen tescos kiruccanás, amíg járattam a parkolóban alapjáraton 1-2 percet, hogy visszahűljön a turbó, 2-3 tenyérnyi olajtócsát generált. Legrosszabb állapotban 1 hete már 1 liter/50 km volt a rekord. Most semmi tócsa, de a kényszeres napi ellenőrzés belémgyógyult. Sőt, beteg módra már más autók alá is elkezdtem benézegetni. Egyszer le ne üssenek, hogy lopom a motorkocsit... De meglepetésemre tapasztalom, hogy minden második felfestett parkoló sáv tele van kisebb-nagyobb olajpötyökkel.
Hihetetlen mennyi pékhez kellett elvinnem, mire egy becsületes szerelő az eddig kókánnyal eltöltött idő töredéke alatt diagnosztizálta és elhárította a problémát. Egy fölös szelepfedéltömítés csere és kb. 15 ezer Ft munkadíj bánta az eddigi töketlenkedéseket.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
A kézifék alatt nagyjából pontosan mi van? A katalizátor vagy a középső dob van hozzá közelebb?
Már kb. vagy 1 éve van nekem az a csörgő hang ~1.100-as fordulatnál, ez lehet a középső dob is, vagy tuti katalizátor?
rob210
Topikgazda
Bármi lehet, de valószínűleg dob, mert a katalizátor előrébb van.
Renault power
Vagy még egy dolgot megnézhetsz, a kipuff hővédő lemezét. Nekem az volt nemrég lelazulva és némely fordulaton olyan hangok jöttek az autó alól, hogy azthittem kileheli a lelkét.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Hát ma reggel megadta magát a Clio, nem indult el, csak tekert a gyújtást....
most már azt se, mert közben biztos lemerült az akksi....
Folyt köv....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
rob210
Topikgazda
Izzító gyertyák?
Üzemanyag van?
Renault power
Az izzító gyertyát megnézték kb 1 hónapja, azt mondták jók, nafta van benne félig...
Eljöttek a gépszerelőink, bebikázták, akkor elindult, de van a motornál, egy kézi üzemanyag pumpa, azt nyomkodták, de elég levegős volt,aminek szerintük nem kéne annak lenni....
bementünk szervizbe vele, leadtam , várom majd mit mondanak.
Akksi biztos csere, mert még a gyári volt benne, és az indítózás most megölte.
meg végre meg tudtam mutatni a szerelőnek a ciripelő hangot, mert mire odaértünk eléggé hangosan rákezdett, ő is tűzkarikát mondott, szóval azt is cseréltetem velük.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Füge007
senior tag
Üzemanyag ellátó rendszerben lesz a hiba, gondolatom szerint.
Füge
rob210
Topikgazda
Visszacsapó szelep elengedi a nyomást, vagy az AC haldoklik.
Ha kézzel kell rápumpálni az mindig nyomás veszteséget jelent.
Az is lehet csak egy tömítést kell cserélni.
Miután beindult járt szépen egyenletesen?
Renault power
Sgt. Chris
aktív tag
Szia!
Olvastam a kérésed, hogy mérjem le a tolatóradar elhelyezését...meglesz egyszercsak :-) Ma épp szervízbe vittem, mert a féktárcsáim megérettek a cserére, nem akartam sokat húzni-halasztani. :-)
Amugy annyira nem nyűgözött le a tolatóradar, elég sokszor bejelez, még egy 3cm-es szintkülönbségnél is...én meg csak lesek, hogy mi az amit nem vettem észre... Közben csak egy repedés a betonon pl... Ilyen repedés meg a magyar utakon van elég...
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
Intru
csendes tag
Pár hónappal ezelőtt valaki töltött fel egy képet, hogy a trafók színe alapján melyik milyen. Mivel főleg telefonról vagyok, így kicsit bonyolult megkeresni... Ha valakinek megvan, esetleg újra belinkelné ide, azt Megköszönném!
gabx76
senior tag
A képre nem emlékszem, de ami tuti:
szürke :Sagem (nem gyó )
zöld: Valeo (Többiek nem szeretik, nekem lassan 5 éve működnek gond nélkül)
barna: Szintén Valeo (nem ismerem)
Fekete: Sok minden lehet, akár bosch, de akár kínai vacak is.
[ Szerkesztve ]
Intru
csendes tag
Köszi az infót, Elvileg ez is elég. 3 feketém, 1 barnám van, valamelyik héten néztem.
rob210
Topikgazda
Az mondjuk akkor elég kókány megoldás, mert gyújtó trafót minimum párban kell cserélni.
Feketét kell venne berut vagy densot.
Renault power
Itt a kép: [link]
Lehet valahova összegyűjthetnénk a topikban összegyűlt okosságokat.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Beszéltem velük, azóta elindul, sőt állítólag az akku is jó, terheléskor is leadja amit kell...
ott marad hétvégére, és megnézik, hogy egy éjszakás állás után mi lesz....
hétfőn kiderül a dolog, addig gyalogkakukk leszek, vagy használom a gördeszkám...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
just
aktív tag
Én is gondoltam már rá hogy csinálni kellene valami hibajelenségek és megoldások összesítőt.pl bizonyos motoroknál mire kell figyelni, típushiba, stb.
Two things what i hate. People that can't count...
rob210
Topikgazda
Te vagy a felelős a plusz dolgok szerkesztéséért.
Az ötlet teszik.
Renault power
rob210
Topikgazda
Na jelentem van egy plusz új ledes tagunk.
Remélem majd képeket lő róla este, hogy hogy sikerült
Renault power
toldy
őstag
sziasztok, kellene pár dolgot cserélni és kérdezném ti mit javasoltok?
1, kinyomó csapágy valamint kuplungtárcsából mit javasoltok? valeo, japanparts, sach
2, (első) hátsó féktárcsának? brembo, skf,
Valamint felmerült egy olyan hogy keresztfateromnak van egy II lagunája, normál kártyás két gombos ( nem szabadkezes), az egyik kártya olyanokat produkál hogy nem működik semmi nyitás majt a nyílásba helyezve az imo villogása is gyors lesz és nem indul, a másik csak egyszerűen nem nyit ( gomboknak kampec) hogy hol lehet ezeket javítatni, vagy lehet e otthon barkácsolni rajtuk , illetve az előnek mi lehet a gondja? köszi
Az élet nem habostorta.
batai15
félisten
Nos meg kérdeztem a gépet. 1.6 16v 107 LE .
árat 300 körül mondja, ez lehet 350 is akár nem tudom még,. ő sem határozta el még .
Szóva mégis érdekelne a kocsi engem, tehát bővebb infókat írnál még esetleg?
giigz
veterán
Egy jó 1.6 16V simán megér 300-350-et
benvolio
őstag
Gratulálok az új verdához! Tessék az "AUTÓINK"-nál képet cserélni.
Üdv!
batai15
félisten
Én még ezt is keveslem azt a kocsit elnézve. De még mindíg érdekelnének az elő forduló hibák stb stb.
Inkább ilyet mint a suzukit, ez legalább tágasabb .Az említett trafó csere mennyibe fáj?
rob210
Topikgazda
Az autó, ha egyben van nagyon jó vétel annyiért.
Én ezt most 500.000.- vettem.
Tehát érdemes lesz nagyon átnézni, mert vagy az évszázad vétele, vagy valami nagyon szét van hullva rajta.
Amire érdemes odafigyelni az a hátsó futómű, a kipufogó rendszer, mert az szeret szétrohadni úgy 4-5 évente csere.
Tornyokat meg kell nézni, illetve összességében, hogy érzed magad a kocsiban.
Ha egyben van még egyszer leírom az évszázad vétele.
Renault power
rob210
Topikgazda
Sajnos látástól vakulásig dolgozom.
Kedd környékén lesz időm lemosni végre és akkor teszek fel normális képeket fotó masinériával készítetteket.
Renault power
batai15
félisten
Igazából munka társ, és az apjától örökölte , mert az meg halt. Egyébként ténylegesen nagyon jó állapotban van,régebben se volt rá egy rossz szava sem, mikor még nem akarta lecserélni( most mercit akar) gondolom még szétnéz a neten az árakról, lehet hogy nem 350 lesz hanem kicsivel felette, még nem tudom, mert még nem beszéltünk komolyabban róla.
MEnnyi lenne ennek a gépnek a reális ára? 450?
giigz
veterán
Ha jó állapotban van, akkor 500-ig nagyon jó vétel 400 alatt ajándék
batai15
félisten
ÉRtem, akkor komolyabban meg kell érdeklődjem a verdát.
De tényleg, a gyujtó trafó csere pl mennyibe fáj? , illetve a sűrvebben cserélendő alkatrészek kb mennyibe vannak?
giigz
veterán
Az 1.6 16V-nek egy kicsit drágább a fenntartása, az 1.4 8V Megane kb. Swift szinten van fenntartásban, de csak fenntartásban, mert egyébként ég és föld a két autó, nem egy kategória van közte.
Gyújtó trafó 10k körül van /db.
Sűrűbben cserélendő alkatrész nem nagyon van, tudtommal nem szokott baj lenni a Megane 1-ekkel, esetleg ilyen ablakmosó motor, alapjárati motor, fhp jeladó, de ezek ilyen pár ezer Ft-os tételek, és egyrészt nem törvényszerű, hogy cserélni kelljen, másrészt utána sok évig nincs vele gond.
Nekem 1.4 8V van, az előző tulaj után rendberaktam, azóta egyetlen Ft-ot sem kellett rá költeni, a teljes javítási költség 1,5 év alatt nekem egy 100 Ft-os izzó volt.
Jó most lehet lesz egy kis kiadás, a középső dob lehet cserés lesz, csörög benne valami talán, 10k körül van az alkatrész.
Viszont 16 éves autó, szerintem nagyon megbízható, gombokból fenntartható. Vezérléscserét gondolom csinálnod kell majd, az húzós összeg, 50k körül szerintem, de utána az is 5-6 évig pipa.
Olajcsere az meg alap, 5W-30 kell abba, az szűrővel együtt kb. 15k, nekem az 1.4-ben 10k-ból megvan az olajcsere 10W-40-nel.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
A gyújtó trafó darabja 9.500.- már mint amit érdemes is beletenni, párban kell cserélni, de nem biztos, hogy nálad lesz vele baj.
A fékek jó árban vannak, elöl hűtött 280mm hátul dob.
Mondjuk a dob ha elkopik kicsit borsos áron van de azt 15 évente elég cserélni
A futóműben a szilenteket sűrűn lehet cserélni de ez minden autóra igaz a jó Magyar utak miatt, filléres dolog.
A szűrőket szintén illik cserélni de azok se eget verően drágák, pont mint minden másik autónál.
Az egyetlen zsebbe nyúlós, amibe én is most futottam bele az a hosszbordás szíj szett, az drágább mint a vezérlés
Igaz azt se kell hetente cserélni.
A kasznira figyelj nagyon oda, ha nincs rajta rozsda rohadás akkor nagyon nem tudsz mellé nyúlni vele.
Amit még érdemes megnézni az a szokásos minden autónál ellenőrizendő, víz, olaj, motor járása, meg, hogy minden működjön benne.
Renault power
rob210
Topikgazda
Az olajcsere nem annyi.
Szűrővel együtt az 5 liter olaj 8.300.-
Renault power
batai15
félisten
Rendben köszönöm! Kívülről tényleg jól néz ki, tehát szerintem nem rohad, de jobban elbeszélgetek majd a sráccal.
Fent tartási költségbe igazából nem azért kérdeztem, mert annyira nem tellik rá, csak érdekelt.
De elég sok ilyen kocsit néztem ma az utcán, ha sikerülne meg venni, akkor jobban járnék vele, csak nagyobb kocsi,(suzukiba nem férni rendesen)
Ha valami fejlemény lesz írok, előre is köszi!
Én most nemrég kuplungoztam, valeo kinyomó és japanparts kuplungszerkezet+tárcsa került az autóba. Ez utóbbi, mint kiderült gyári nissan-renault kuplungot rejtett. (a japanparts nem gyárt, csak felvásárol és csomagol).
Féktárcsám nekem az első brembo a hátsó meg vagy bosch vagy delphi, arra már nem emlékszem, egyikkel sincs bajom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Luk Sachs Valeo ebben a sorrendben.
Féktárcsa ATE Ferrodo Brembo
szintén ilyen sorrendben.
Renault power
SZATA
senior tag
Még képek nem készültek, de ami késik, nem múlik.
Maxi respect Robnak a mai áldozatos munkájáért!
rob210
Topikgazda
Renault power
toldy
őstag
Értem, köszi srácok
Kinyomó csapágy milyen kell a k9k722-höz? sima hidraulikus, csak mert ez nekem nem tiszta
Valamint, ahogyan beszélgettem az ismerőseimmel, lenne olyan lehetőség ( az összes ilyen golfos civices bütykölős haverom dícséri hogy milyen jó) hogy a gyári kuplungtárcsára tudnék rakatni plusz kevlár réteget, szerintetek meg érhet egy próbát?
mycso: szerinted akkor a japanparts ( gyári) jó lessz? mert én 30ért tudom venni a szerkezetett+tárcsát
Az élet nem habostorta.
just
aktív tag
Ha nincs komolyabb tuning a gépen akkor felesleges a kevlár réteg. Ha már újat veszel akkor az biztos kibír legalább 200ezer km-t. Ha van chip vagy más akkor talán megéri.
Two things what i hate. People that can't count...
toldy
őstag
Igazat megvalva 3-4k-ért tudom csináltatni, így nem egy nagy tétel, csak hogy megéri-e?
Az élet nem habostorta.
just
aktív tag
Az jó ár, annyit megérhet.
Two things what i hate. People that can't count...
rob210
Topikgazda
Megérni megéri, de kösd fel a gatyád, az elején nem fogsz tudni elindulni vele.
Renault power
Füge007
senior tag
Hidraulikus kell hozzá.
Füge
Hidraulikus, de már írták is neked.
Nekem a japanparts bejött, de nem biztos, hogy te is gyárit kapsz tőlük, mert több cégtől is vásárol és azokat csomagolja át.
Erre a kevláros dologra nemtudok mit mondani, talán csak azt, hogy teljesen felesleges...
Illetve ha szét van borítva az autó, akkor még a kéttömegűre is érdemes ránézni, hogy milyen állapotban van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”