Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- -szabi-: Kodi beállítása és használata CoreElec rendszeren
- vrob: 1991 - játék a PC-n
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz
CyberPunk666 #78399 üzenetére
Azt azért várd meg amíg visszatér ebből a bad tripből
-
CyberPunk666
senior tag
Lemondta a safety a terepes képzést, mert nem olvadt fel a jég a pályán...
Hüpp-hüpp...
#persu, fel tudod tenni nekem valahova a mamis anyagot?
Nagy segítség lenne, úgy néz ki holnap mégis ráérek. -
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr #78396 üzenetére
Te, figyi má' van még ebből a cuccból???
-
canniball
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #78396 üzenetére
Látom nincs meg a tökéletes összhang...nehogy itt essél önmagadnak!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Topiccsendőr #78394 üzenetére
Latom senkinek nem tunt fel, hogy ez egy negyutemu motor.
Es a vicc az, hogy ugy fustol, mint egy ketutemu. Tudom, mostanaban nagyon szakmaiak a vicceim, de sajnos hondabol csak az sc 59 tetszik, az elso szeria... Az meg ilyen. Tovabbi mosolyogtato adalek, hogy igy tokeletesen beleillene az amugy is ketutemuekbol allo gepparkomba. Natessek, megegy vicc. Es en vagyok a rosszarsz? Meg kotekedo?Te meg gondolkozzal mar, miellot fassagokat kerdezel.
Megegy vicc! Beszarok mi van ma.
-
FIREBLADE78
addikt
Használt első hátsó gumit,ami még egy szezont elbír, kb mennyiért lehet eladni?
-
Topiccsendőr
addikt
Mondom en, hogy szuksegem van megegy ketutemure
-
Bogyó bá'
nagyúr
Bocs!
-
emre
veterán
válasz
V.Stryker #78386 üzenetére
Egy ismerősöm majdnem szétszedette a motorját, mert egy mittudomén milyen felújítás, láncszett csere pucerálás után nem tudott elindulni vele.
Elindult a gép, betette sebességbe, engedte ki a kuplungot és mindig lefulladt akárhogy próbálkozott.
A nap végére a kanna benzin, doboz gyufa ötlete egy jobb megoldásnak tűnt a probléma megoldására, mire is észrevette mi a gond. A váltó rudazat karját ugyan függőlegesen tette vissza a rúdra, de nem lefele hanem felfelé állt, és folyamatosan ötödikben akart elindulni. A legfurcsább, hogy az üreset megtalálta. -
Kátyú. Az a bizonyos. Már kijárták az autók a javítást és a körülötte lévő kezdődővől született még egy és ha még csak az lenney sokkal több és nagyobb van. Árpád út Újpest.
-
V.Stryker
nagyúr
Megosztanék veletek egy "érdekességet".
Meséltem már tavaly, hogy haveromnak Hayabusája van, nagyon szereti, minden téren elégedett vele, még télen is azzal jár. Egyetlen gondja volt vele mindig,hogy ha beért vele városba, sok lámpa és araszolás, lassú haladás esetén forralta a vizet. Már nézték a hűtőt, speckó hűtőközeg került bele és a dolog nem változott, viszont előszeretettel szívtam ezzel a vérét.
Most meséli, hogy vagy 4 év után tökéletes a motor, meglett a vízforralás oka! Nem hiszitek el, de olyan banális dolog volt, amire senki nem gondolt és egyszerűen soha nem tűnt fel. Az előző tulaj vagy annak szerelője fordítva kötötte be a ventilátor motorját.
Így az ugye nem volt valami megfelelő hatásfokú.... Valahogy észrevették, megcserélték a vezetékeket és hibátlan a motor.
Beszarás....
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
canniball
nagyúr
válasz
-Mosquito- #78373 üzenetére
Uhh, akkor az otthagyós lesz. Köszi!
-
Minap nagy hó, blattyogok benne mert még arra senki nem járt, látom a hibaelhárító autó nyomán le van nyomva, rá is mentem, hiba volt. Mérgembe a vonat kulcsát a vak sötétbe elkrtm. Hogy én azt mennyit kerestem.
Vagy amikor a jégen a csúszásgátló vszkrja a féket és szánkózik.
Van baj velem, több mint régen. -
válasz
-Mosquito- #78373 üzenetére
Olyat akarok ami jól fekszi az aszfaltot. Tudod vannak amik nem fekszenek le rendesen, olyan kell ami lapul.
persuader!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
CyberPunk666 #78367 üzenetére
Aszfalton pontosan ennyit lehet blokkolo elso kerekkel csuszni egyenesen
-
-
canniball
nagyúr
Ha már szóba került a szelephézagállítás: sacc/kb. mennyi időt vesz ez igénybe (ha számít: SV650 K4 esetén)?
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
Kolondrum #78363 üzenetére
Egy kézzel fogta a kormányt és úgy fékezett, ezután asszimetrikusan terhelte a két oldalt és ezért esett el azonnal, ahogy blokkolt az első (hallani a csúszó gumi hangját). Pedig ha ezt nem teszi, akkor ilyen terepen egy csomót lehet blokkoló elsővel csúszni egyenesen. Ha a hátsót nem fékezi állóra, akkor meg főleg, de ez nem látszik a videón.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Topiccsendőr #78361 üzenetére
Lol. Ez igaz.
Kurv@r@ szeretném magam csinálni de kellene mellém egy ember aki csinált már ilyet.Lomha 8v: állítottál egyen? Szervizben vagy vagy hobbiból?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Topiccsendőr #78344 üzenetére
Azt honnan tudhatom hogy az én motorom lapkás vagy csavaros szelephézagállítású?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
demars #78356 üzenetére
Ilyet akkor sem mondunk egy diaknak, hogy torrentezd le.
A masik dolog, ami nem tiszta, hogy a tankonyv ellatasert az oktatasugyi miniszterium a felelos. Engedelyeztetni kell minden ilyen kiadvanyt. (De majd megnezem a cd-t, van-e barmilyen ilyen ra irva, de az is lehet, hogy egyszeruen elneveztek segedletnek, igy nem tankonyv, vagy ilyesmi)
Tehat egy akkoriban konkurens m-force hogy csinal egy masik engedelyeztetett kiadvanyt, amit a mamirol masolt?Mindegy, szedjetek emelle minel tobb tudast fel mashonnan is, mert ez nem eleg.
-
demars
addikt
válasz
Topiccsendőr #78355 üzenetére
Értem én, hogy összevágott (válogatott) anyagból áll, de sok más "szakirodalom" szintén. Valaki összeollózza, kiegészíti (néhány saját méréssel, kísérlettel, módosításokkal) , majd kiadja egy könyv, tankönyv, stb formájában és "levédi" vagy hogy mondják ezt
Én csak gondolom, hogy valami ilyesmi lehet a háttérben. Bár ez sztem lényegtelen ha úgy is fent van online valahol.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
demars #78353 üzenetére
Ezt nagyon messzire vissza lehet vezetni, kb egy 50 es evekbeli belso egesu motorok cimu tankonyvben minden benne van, amit eddig feltalaltak, es hasznalnak.
A mami anyaga egy gyujtemeny. Mindenhonnan kiollozva. Nekem ez tovabbra sem all ossze, hogy itt ki birtokol mit. -
Geresics
addikt
válasz
CyberPunk666 #78351 üzenetére
Ez mekkora baromság már...
Ennyi erővel a tanárok/professzorok ne adjanak ki többé könyvet, mert valaki más is taníthat belőle? Ez mennyire ostoba hozzáállás?
Cserébe legalább "olcsó" a tandíj! -
CyberPunk666
senior tag
válasz
Topiccsendőr #78341 üzenetére
Igen, nagyon hálás lennék, ha feltöltenéd valahová nekem.
A visszaélés úgy nézett ki, hogy más iskolák megvették az anyagot majd azt használták oktatásra. Gyakorlatilag ellopták a munkájukat, szellemi terméküket.
A könyvek azért kellenek, hogy a totál alapok meglegyenek, azokra szerintem, jó lesz, meg hogy előre fel tudjak készülni a sulira, mert nekem az elmélet nem hiszem, hogy gond lesz (villamosmérnök vagyok), gyakorlatom viszont nulla. Mellette meg csinálom az MSc-t, szóval jó lenne addigra végigvenni az anyagot.
-
demars
addikt
válasz
Topiccsendőr #78344 üzenetére
Köszi, nekem is ez jött le.
Még egy kérdés: Ha nincs szervizkönyvem honnan lehet azt tudni, hogy mikor volt ( volt e egyáltalán) szelephézag állítva? Ha jól gondolom sehogy, csak ha belenéznek ugye? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
demars #78342 üzenetére
Igen.
Hozzatennek meg par nagyon fontos dolgot. Nem csupan a szelep kopik, hanem a szelepulek is. A szelephezag MINDIG csokken a hasznalat soran. (Termeszetesen kivetel, ha a vezermutengelycsapagyazas valami miatt kopik, es feljebb maszik a veztengely, csupan ekkor tud noni a hezag, de ez kenesi problemaknal jelentkezhet) Nem fog szelephangja lenni semminek. Akkor jo, ha szelephangja van.
Ha nincs, az a baj.Ezt meghallani senki nem fogja. Aki meghallja, az egy kibaszott saman.
A szervizintervallumokrol. A szelephezag attol fuggoen csokken, minel jobban forgatod a motort. Minel inkabb hasznalod, annal hamarabb kell beavatkozni, minel inkabb vigyazol ra, es elvaltod 3ezernel, annal kesobb fog elmaszni. Nem markafuggo, hanem hasznalat fuggo. Igy a szervizintervallumoknak sok ertelmuk nincs.
(Palyahasznalat mellett a 4x000 km helyett mar 1x000 km nel allitani kell altalaban) -
demars
addikt
válasz
Topiccsendőr #78341 üzenetére
Helytálló ez a cikk persu?
-
Topiccsendőr
addikt
Nekem van egy cd-m a mamitol, szerkezettan, villamossagtan. Valoszinuleg erre gondoltak. Akkoriban, amikor en jartam, ez benne volt a tandijban. Visszaelni hogy lehetne ilyesmivel?
Mar akkor elavult dolgok voltak benne, (sot, meg hibak is, boven) pl vfts lada vezerlesi idok, az uj technologiak egyaltalan benne sincsenek, de ha nem mesz markaszerviz tovabbkepzesekre, csak sajat magadra szamithatsz, es kepzed magad az interneten tovabb...
Ahogy enis tettem sokszor.
Ha hazamegyek valamikor, oda tudom adni/fel tudom valahova tolteni. -
CyberPunk666
senior tag
válasz
dellfanboy #78339 üzenetére
te elolvastad egyáltalán, amit írtam?
-
dellfanboy
őstag
válasz
CyberPunk666 #78338 üzenetére
nappalira vagy estire jarsz? weboldaluk szerint 630/ev a tandij es toltsd le torrentrol a 10 eves tananyagot?
(azt mar meg se merem kerdezni hogy a 10 eves konyvekbe a 2000-2007 kozott gyartott motorok szerelesei vannak vagy a 90-es evek gepei?)
-
CyberPunk666
senior tag
Na, voltam a mami nyílt napon, eddig tetszik a dolog.
Azt mondták, hogy már nem lehet megvenni a tananyagot csak úgy, mert ezzel más oktatási intézmények visszaéltek, de - egy 10 éve nem frissített változat - állítása szerint fent van torrenten valahol.Én ezt nem találom, valaki más esetleg? Van tippetek hol van?
Nem zavar, ha nincs frissítve 10 éve, gondolom azért a 10 évvel ezelőtti motorok azóta is úgy működnek, mint 10 éve, szóval alapnak jó lenne, hogy tudjak tanulni belőle, mert pont amikor a rendes oktatás lesz, akkor eléggé el leszek havazva :/Meg várni sem akarok addig. Lesz ott bőven tanulni való, mert pl szerelési gyakorlatom nincs.
-
Horvi
őstag
Hi,
Ezzel kapcsolatban valakinek ötlete/tapasztalata?
Köszi! -
-Mike-
addikt
-
demars
addikt
Elképzelhető, de az a tapasztalatom, hogy nagyon "pofára" megy. Nálunk nagyon bunkók, lusták az okmányirodás k.vák. Fater se íratta át a kocsiját (enyém volt), mert azt mondták h nincs családon belüli ajándékozás, mindent újra kell csinálni. Így lett üzemben tartó, egy forgalmi cserével. De arra nem emlékszek h eredet vizsga kellett e (azt hiszem nem, mert tulaj váltás nem történt, meg én is ott voltam).
De kérdezz rá, az a biztos. Máshol lehet, hogy megúszod az átírást macera nélkül. -
demars
addikt
-
beci
őstag
Sziasztok.
Adott egy motor,aminek jelenleg nem én vagyok a tulaja,csak az üzemben tartója.
Namármost megvásárolom ezt a motort,így én leszek a tulaj is.
Átiratásnál van valami ami olcsóbb,mivel eddig is én voltam az üzemben tartó? -
#79335424
törölt tag
válasz
Lomha 8V #78320 üzenetére
Újszílvási találkozó, állunk a kapuban. Odajön egy ember azzal, hogy kér még egy levonót. Mi kell, ember? Már lassacskán köcsögök voltunk, mert nem fért a fejébe, hogy gőzünk sincs arról, hogy mit szeretne.
-Honnan jöttél, ember?
Mondta. Szerencsére arra jött Ügü barátunk, aki szabolcsi (a botrafagyót is tőle tanultuk).
-Te, Ügü! Mi az a levonó?
-Mi lenne? Matrica.
Innen már ment a dolog. -
Lomha 8V
addikt
Nagyon kemény dumák vannak, mikor katona voltam, ezek sok vidám pillanatot okoztak.
Állt előttem a sorban egy srác (étkezde) és mondta a konyhás gyereknek, hogy "hugyintsd meg". Persze hadarva. Az meg nem értette, "mit csináljak ember?" "Hugyintsd meg bazmeg, most mit nem értesz?" Tiszta kabaré volt, aztán kiderült, hogy azt jelenti, hogy sokat merjen neki, ne sajnálja.
-
Gaboman
nagyúr
Egyszer hallottam ilyet, pálcikás jégkrémet szeretett volna venni az illető, megkérdezte hogy botra fagyott van e, na ott én is eldobtam az ékszíjat.
-
#79335424
törölt tag
válasz
D1Rect #78315 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy Hátvánbán háráp á kácsá.
Egyébként sok vidéki barátom van, és imádom a dumáikat. Van egy komáromi barátom (sztem Győr környékinek minősül).
Birónő, moló, hüttő, stb. Beszarás dumája van. Olyan egész estés.
Aztán van egy jászberényi testvérpár.
Olasz motor = digórakéta
Rendőrautó = bütyköstaxi
stb., stb.
De a csúcs egyértelműen a szabolcsi nyelvjárás.
bizsergefa, éjjelibátor, levonó, leig/fölig, stb. -
válasz
runner 125 #78312 üzenetére
Hatvani is lehet.
-
polimorf
tag
-
Tarill
őstag
válasz
runner 125 #78302 üzenetére
majd rakok fel úgy is h a motoron van, elvileg a váznak a folytatása a minta
-
Tarill
őstag
kész lett az ülésem
: [kép]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- LEGO klub
- Triplázás jöhet: az Amazon és a Google szerint az atomenergia a jövő
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Trollok komolyan
- Stellar Blade
- Milyen autót vegyek?
- Macska topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest