Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#85751) FeniX- válasza Zoli bácsi (#85750) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nem tudom, hogy X ezer darab legyártásánál ez mekkora költséget jelent.
Talán sokak szemében a menőség/gagyiság mérőfoka, hogyha még van.
Ugyanez az injektor-karbi dolog is pár embernél. Általában a többséget célozzák meg 1-1 újításal.

Voltam ma itt a nálunk lévő motorszalonban (keeway) és még van 1db superlight 125, amit dobozban tárolnak és a tavalyi - 800.000 körüli - áron tudnának eladni.
Gondolkozom... 3 évig kéne fizetni a havi 15 ezres hitelt, ha a felét kifizetem. Pont ennyibe fog nemsokára kerülni a műanyag ablak az egyik szobámban.
Jó lenne az a fene motor..
Használtban nem igazán látok 400.000 alatt olyat, ami igazán tetszene.

[ Szerkesztve ]

(#85752) nyogo83 válasza FeniX- (#85751) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Csak mondom, hogy erdemes a hasznalt cuccokat nezni FB-n/HaHu-n.
Tavaly pont igy fogtuk ki 500-ert a 2800km-t futott 1,5 eves Superlightot sogoromnak.
Tegnapelott lattam egy 2021 (kozepi) 2000km-t futott Superlightot talan 600k korul.

Szoval erdemes racsekkolni, mert sokan megveszik A1 jogsi melle mert eleg lesz az, aztan azzal a lendulettel kezdik is a koraltlant, mert raereznek az izere es cserelik. Rokoni korben is volt nem egy ilyen, de pl a sogoromet is egy ilyen arctol vettuk meg, a Superlight melle mar megvette a Kawasaki Vulcan-t.

(#85753) FeniX- válasza nyogo83 (#85752) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Igen, egy szép k-lightot "be könyvjelzőztem" a márketplészen, de az 770 ezer.
Kicsit ilyen döntésképtelen vagyok, nézzétek el nekem. :-D
Még a nagymotor-kismotor témát sem döntöttem el. (Volt egy szép gs500 is, 550 környékén)
No meg ott van a 700 ft-s benzinár. :) ..és a nyomorult bicajt sem tudom egyelőre eladni, pedig ahhoz kötöttem a vásárlást elsősorban. :)

Már magamat sem bírom hallgatni szinte ezzel a picsogással.
Nagy valószínűség szerint ez megint impulzus-vásárlás lesz. :)

Egyszerre most kb. 4-5 kilónál többet amúgysem szívesen adnék ki rá, azért is jött volna szóba az új vétel.

[ Szerkesztve ]

(#85754) sityupityu válasza Zoli bácsi (#85750) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A régi (2006 előtti), 4T karbis runnerokon sem volt már berúgókar. Ugyanazon évjáratú 125/180 2T-ken viszont volt.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#85755) Zoli bácsi válasza FeniX- (#85753) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Attól tartok, nem 700ft lesz a benzinár....Mire leveszik a támogatást. Meg azt gondolom, ha itt felmegy 8-900 ft-ra az üzemanyag (Én ennyit gondolok őszre, ne legyen igazam ám, a háborútól függ), akkor megint felmegy a motorok ára, mármint nem a nagyoké, hanem ezeké az 50-125 ccm-es csettegőké, amik 2 liter benzinnel elmennek. Lesz az az üzemanyagár, amikor sokan leteszik az autót.
Szóval én azt mondom, vágj bele. Bukni nem igazán tudsz, amennyiért veszed, annyiért eladod később....
Honda CUB nem tetszik? Tartós, éhségsztrájkoló. [link]
Ez esetleg..? [link]

(#85756) FeniX- válasza Zoli bácsi (#85755) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Halihó, hát a cub az a stílusa miatt túlárazott, address-t meg már nem kapni. A legtöbb helyen meg odaírják, hogy 'rendelésre', ami annyit tesz, hogy fél év múlva sem lesz belőle motor.

Tegnap láttam egy szép k-lightot a marketplace-n, arra rá fogok 'pingelni', mert 450-ért, 10.000 km-rel jó árban van.
Köszi a tippeket!

(#85757) nyogo83 válasza FeniX- (#85756) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Az a 2018-as annyiert meger egy megnezest :K

(#85758) KTMHobby3 válasza sityupityu (#85748) üzenetére


KTMHobby3
tag

nyogo83 megírta a választ. A döglött akksi nem tud referencia feszültséget adni, ezért bizonyos fesszabályzók túl nagy feszültséget adnak ki, ami tönkre teheti az indexrelét.
Mi az a digitális indexrelé?

(#85759) nyogo83 válasza KTMHobby3 (#85758) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Nem a hagyomanyos reles megoldas, hanem full elektronikus. Altalaban akkor hasznaljak, ha LED-esre cserelik az index izzokat. Ez nem erzekeny a kisebb terhelesre, ugyanolyan sebesseggel villogtatja.

(#85760) KTMHobby3 válasza nyogo83 (#85759) üzenetére


KTMHobby3
tag

Attól hogy elektronikus, még nem digitális. Az én motoromon már régóta ledes indexek vannak, elektronikus ütemadóval. Nincs benne relé, ezért nem relés. Én terveztem, én készítettem el. Azóta sokaknak csináltam már, eddig mindenki meg volt vele elégedve. Még csak annyit hogy erősebb a fénye, mint a hagyományos 21W-os izzóéknak. Bármilyen járműre felszerelhető és csupán 2 db. Li-Ion akkuról működik.

(#85761) nyogo83 válasza KTMHobby3 (#85760) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Helyes vagy nem az elnevezes, de igy nevezik, igy is aruljak.
Ha valamiben mar IC-t alkalmaznak, arra mar sokszor a gyarto is rasuti hogy digitalis.
Marpedig manapsag nem szorakoznak gyartasban tranzisztoros astabil multivibrator felepitessel, hanem kompletten beraknak 1 feluletszerelt IC-t amirol a csipogas visszajelzest is megoldjak.

Vannak ilyen kifejezesek amitol tikkelest kapok en is, de igy terjedt el sajnos.

Nekem peldaul nagy vesszoparipam az autoiparban a valtozo szelepvezerlesu motorok fokolhato vezermu bordaskereke. Vezermutengely vegen van, olajnyomas hatasara el tud fordulni a vezermutengely poziciojahoz kepest, ezaltal a szelepnyitasi idok nem fixek a fotengelyhez kepest.
Na a koznyelvben ez "okoskerek" neven terjedt el, pedig ebben aztan egy gramm okossag sincs :DDD

(#85762) sityupityu válasza KTMHobby3 (#85758) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Na, te is megkaptad a választ. Azért mondom digitálisnak, mert a köznyelv ezt a nevet adta neki, és így rá is lehet keresni.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#85763) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Vasárnap Kráter tónál motoros tali :) Igazából Z-tech, de bárkit szívesen látunk :)

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#85764) KTMHobby3 válasza nyogo83 (#85761) üzenetére


KTMHobby3
tag

Igazad van, sajnos sok ember kitalál marhaságokat, ahelyett hogy megkérdezne egy szakembert. Ennek a "digitális relének" is mi köze a bináris rendszerhez?

(#85765) NYPD


NYPD
aktív tag

A legalja sufni tákolás mai napi győztese én lettem :D de így legalább nem forog el. Nagykerben sincs jelenleg jobb oldali kapcsoló. Kiszakadt a menet teljesen, hozzá van gyorskötözővel fogatva a fékkar szárához... Amíg nem lesz csak kibírja. Bontottat csak leharcoltat találtam.

(#85766) body007


body007
addikt


Tud vki honda dio dekli csavarokat? Ezek vannak jelenleg :DDD

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#85767) nyogo83 válasza body007 (#85766) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

En altalaban rozsdamentes imbuszcsavarokra szoktam cserelni mindet a dekniben. Legtobbszor nincs semmi speci merete a gyariaknak, szabvany hosszusagu csavarokkal helyettesitheto.

(#85768) body007 válasza nyogo83 (#85767) üzenetére


body007
addikt

Az nem rossz ötlet, de a gumi "tömítésekkel" mit csináljak?
És a tömítésesek kicsit speciálisak - van rajtuk alátét. Gondolom, h ne lehessen túlhúzni, de ezt csak megoldom :)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#85769) Rivaul válasza body007 (#85768) üzenetére


Rivaul
addikt

Nem is kell agyon húzni azokat a csavarokat. Csak "érintőlegesen". Sokan agyon tépik totál értelmetlenül.

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#85770) macilaci78 válasza body007 (#85768) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Megfelelő méretű csavar és alátét kérdése. Én egy gyenge akkus fúró-csavarozóval szoktam meghúzni a csavarokat, korábban egy kis racsnis készletet használtam. Nem kell komolyabban, eddig mindig be volt feszülve mind, egy sem volt lelazulva, de akár egy sima imbuszkulccsal, vagy csavarhúzóval is le tudtam volna szedni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#85771) Tamás9x válasza Rivaul (#85769) üzenetére


Tamás9x
őstag

Erre van egy ökörszabály, mekkora csavart miylen közegben hány Nm-el kell meghúzni, sokan azt hiszik, hogy agyon volt tépve előtte is miközben csak a menetrögzítő fogta :)
Érintőlegesen volt meghúzva a lengővilla csavarom, amit 120km/h-nál hagytam el, és csúszott ki a villatengelyem.... :U egy szerencsém volt, hogy elengedett gáznál esett ki és összecsúszott nem széthúzta a hajtásomat...

azota ...

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#85772) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Okosan...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#85773) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Elmentünk a Hófehérkével egy kisebb túrára. Tavaly nem ment szinte semmit, jobbára betegség miatt, idén tavasszal nem aludt el a check engine.....azért nem ment.
Miután a hiba kijelzés is megoldódott (benzincsere), olajat-szűrőt is lecseréltem, ma jó idő volt, ráértem, mondom robogózok egyet. Ság hegyen ezer éve nem voltam, oda indultam. (Celldömölk mellett van) Ez kb 2x50km-es táv. Hátszéllel mentem, aggódtam is mi lesz visszafele. Sikeresen leküzdöttük a hegyre felvezető rövid, de meredek szakaszt is, Hófehérkét letámasztottam, sisakot hozzá láncoltam, pulóver a dobozba..Irány a hegy!

Nem nagy a hegy, de érdekes, mert kibányászták a belsejét. Ajánlom, érdemes megnézni, így hét közben senkivel nem találkoztam, egyedül kóboroltam.


Lefele menet elkezdtem keresni a kulcsot. Nem találtam a zsebeimben, csak a doboz meg a sisakot lezáró lánc kulcsát..Hm, biztos bedobtam a dobozba a pulóverrel.....
Motorhoz érve jót röhögtem..


Igen, otthagytam a robogót, benne a kulccsal. Hülyül az ember.....Nyóckerbe' nem biztos hogy 2 óra múlva is ott várna bent felejtett kulccsal (szerintem) :U
Szembe szélbe hazarobogtam, alaptalan volt a félelem, alapból 70-75 km/h körül tartottam a sebességet (bejáratáskor ezt szoktam meg), az utak se tükörsimák, de ahányszor a sebességmérőre néztem, már mindig 80 fölött ment. Széllel szemben egy ekkora kandisznóval mint én..... :D
Igaz hogy csak 11 lóerő, de mégis két kereke van. Ma is megrúgtam a dobozt, úgy akarok leszállni mint egy motorról..Meg egyszer kuplungolni is akartam..... :B
De élveztem!
Sághegyet meg ajánlom, akár össze lehet kötni a Somló heggyel a túrát, elég közel van, ott vár is van. :K :K

(#85774) malagutif122


malagutif122
tag

Aprilia scarabeo 50
Irányjelző, kürt nem működik rajta, új akksit tettem bele, biztosíték is cserélve lett, hol kellene keresni a hibát.

(#85775) macilaci78 válasza malagutif122 (#85774) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Kapcsoló jó? Nálam bal oldalt van ez a kettő, plusz a reflektor.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#85776) FeniX- válasza Zoli bácsi (#85773) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nagyon jó kis túra, fasza lehetett! Én is most néztem a naptárra, hogy június van. Évekkel ezelőtt ilyenkor már vártuk a Balatoni nyaralást, meg a jóidőket. Most meg meló van nem is kevés. Merkantilos ismerősömmel is beszéltem, aki lebeszélt az új moci vásárlásról, mondván: bazinagyot emelkedtek a kamatok, 3 évig hiába 15 ezer a havi törlesztő, végül 100 ezerrel többet fizetnék vissza egy 400 ezres hitelre. Arányaiban ez borzasztó sok én meg spúr vagyok. Még a másikat sem hívtam fel, mert nem mernék azokkal a cordial gumikkal nekiindulni, a 2 gumi meg kb. 80.000, ami azonnali plusz költség. ;-)

(#85777) KTMHobby3 válasza Zoli bácsi (#85773) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia Zoli bácsi!
Érdekes, tőlem is pont 50 km-re van a Ság hegy. Akkor Te is arrafelé lakhatsz, mint én.
Holnap Veszprémben lesz a IX. veteránmotoros találkozó és börze, nincs kedved eljönni? Én páron már voltam, mindig nagy buli volt.

(#85778) dond válasza malagutif122 (#85774) üzenetére


dond
csendes tag

Gyújtáson indexen dudán kívül még hátsó féklámpa megy akkuról, ha az világít, avval ki tudod zárni a bal kapcsolót.

(#85779) malagutif122 válasza dond (#85778) üzenetére


malagutif122
tag

Nem világít a hátsó féklámpa se néztem.

(#85780) Zoli bácsi válasza KTMHobby3 (#85777) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Nem, köszi, az azért már messze van nekem (Kapuvárról). Közelebb lenne lehet megnézném.
Nagy élmény volt, amikor egyik évben a Zemplén fele nyaraltunk, találtam egy háznál Pannónia múzeumot, tetszett. :K
Apámnak volt T5-öse, de a 80-as évekbe elkótyavetyélte, már kerekek nélkül, azok kordéba kerültek. Hány meg hány Pannónia, Danuvia, Csepel.....az enyészeté lett, mert senkinek sem kellett akkoriba... :((

(#85781) NYPD


NYPD
aktív tag

Sziasztok. Tükörszárra milyen csavarrögzítőt ajánlott tenni? Kék Loctite mehet rá nyugodtan?

(#85782) macilaci78 válasza NYPD (#85781) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ezeket az anyagokat forgatónyomaték szerint skálázzák, milyen erőhatásra engednek el. Nézd meg, hogy a tükörszárat mekkora erővel kell lehúzni és aszerint válassz.

Amúgy nálam nincs semmilyen kence, a száron van egy kontraanya gyárilag, tettem alá egy rozsdamentes alátétet, hogy ne rohadjon oda.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#85783) malagutif122 válasza NYPD (#85781) üzenetére


malagutif122
tag

Ha rossz a menet benne akkor helicoil menetjavitóval meg lehet javitni. Ha jó a menet akkor dupla anyával le kell kontrázni a tükör szárát.

(#85784) NYPD válasza malagutif122 (#85783) üzenetére


NYPD
aktív tag

Le van kontrázva, de a vibrációtól egy idő után meglazul, megtépni meg nem akarom. A menet még tartja magát, bár már nem olyan mint az új. De nyomaték alapján elég nekem a lila is (Loctite 222), a service manual szerint az általános érték a 8 mm-es csavarokhoz 1.8-2.5 Nm.

(#85785) macilaci78 válasza NYPD (#85784) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Rugós alátét is elég lehet. Nekem is folyton elállítódott a tükörszáram, meguntam. Addig-addig húztam az anyát, hogy az egyik oldalt az alumínium anyában elfogyott a menet. kapott 8.8-as rozsdamentes anyát, szerencsére épp a megfelelő menetirány adta meg magát.
Azóta van 13-as és 14-es villáskulcs is az ülés alatt. :))

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#85786) KTMHobby3 válasza Zoli bácsi (#85780) üzenetére


KTMHobby3
tag

Ez mindig nagy buli szokott lenni. 13 órától veterán motorok (és autók) felvonulása, rendőri felvezetéssel a városban. Legutóbb is több mint 250 motor vonult fel. A legszebb motorokat díjazták. Volt motoros ügyességi és autós driftelési bemutató. Szóval egy egésznapos program. Én ott leszek. Régebbiről egy kép, ahol bal oldalt a mocim látható:

(#85787) malagutif122


malagutif122
tag

Aprilia scarabeo 50, akksi pozitív kábelén Van biztositék 10-es piros van benne, a service manual meg azt írja 7,5-es bizti kell bele. Az Irányjelző, kürt nem is működik most akksiról ez miatt lehet?

(#85788) macilaci78 válasza malagutif122 (#85787) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem. A biztosíték tervezetten az elektromos hálózat leggyengébb pontja, hogy ha gond van, ellenőrzött körülmények között ez menjen tönkre. A nagyobb biztosíték annyiban rossz, hogy többet enged meg a nála kisebb áramra tervezett alkotóelemeknek, így azok közül esetleg hamarabb megy tönkre valami, mint a biztosíték.
Nyilván nem jó a 33%-kal nagyobb biztosíték, de egy akármekkora ép biztosíték még engedi működni a dolgokat. Viszont így felmerül annak a lehetősége, hogy az áramkörben valami más tönkre mehetett, mert a túlméretezett biztosíték nem védte. És ennek felderítésében nem feltétlenül segít egy megfelelő biztosíték beépítése. Lehet mérni, tesztelni, lámpázni.

Első körben a kötéseket nézném meg, illetve hogy a vezetékeken van-e szakadás. A kürt egy egyszerű fogyasztó, amit egy pillanatkapcsoló vezérel. Azzal kezdeném.
Ahogy már írtam, nálam bal kézen van a duda, index mellett a reflektor és a hátsó fékkar is. Mivel nálad ebből a 4-ből 3 rossz, simán lehet a kormányon lévő kapcsolóegység a ludas, lehet, hogy csak egy egyszerű nulla szakadásod van.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#85789) Rivaul válasza NYPD (#85784) üzenetére


Rivaul
addikt

Nord lock alátétre keress rá. Az "lezárja".

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#85790) NYPD válasza Rivaul (#85789) üzenetére


NYPD
aktív tag

Ez marhajó, és filléres, köszi! :R

(#85791) Zoli bácsi válasza Rivaul (#85789) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Ez nekem is hasznos volt. :R
Amikor levettem tavalyelőtt téli tárolás előtt a tükröket, a gyári alátétek darabokba jöttek ki ahol a kontra anya leszorítja a szárat, onnét. Nem én húztam túl, szerintem gyári ezres szervizen húzott rá irtózatos módon a szerelő.
Két alátét volt mindegyik tükör alatt, de csak szilánkjai maradtak. Két sima alátétet tettem, nekem is állandóan lelazult. Kértem is itt anno tanácsot.
Most egy sima, meg egy ilyen fogazott [link] alátét van. Nem olyan mint a gyári állapota volt, ha véletlenül nekimegyek a garázsba a tükörnek, vagy ráteszem a sisakot, hamar lelazul.
Ahogy a gyárba összerakták, akkor ha elnyomódott a szár, nem lazult le, visszanyomtam, és kész. Most jó erősen meghúztam a kontraanyát, így azért használható, menet közben nem lazul le. De a 17-es kulcs az ülés alatt van....
Mikor rákerestem erre az alátétre, egyszerre megismertem, ilyen alátét darabjai hullottak ki először. Csak eddig nem tudtam mit keressek. Pedig megkérdeztem a szervizt (Hivatalos márkaszerviz, ahol megtépték amúgy), ott is ezt a fogazottat mondták.
Na mindegy, most meglett a megoldás, mi is kell ide, pedig nem is kerestem. :D

(#85792) dond


dond
csendes tag

Mi a bevált megoldás a (70-es mina scarabeo) szabadonfutó elhagyására? Szeretnék minden felesleges zörgő/mozgó súlyt eltávolítani a főtengelyről. Arra gondoltam első körben kibelezve visszateszem ezt a részt, így hézagolva az eredeti helyét, esetleg körbe is lehetne vágni a lukak tövében kisebbre...ez a jó irány? :)

(#85793) Benir8


Benir8
senior tag

Sziasztok!
Van egy Italjet Formula 50-es robogó.
Eredeti gyújtáskapcsolója tönkrement. Vettem hozzá 4 vezetékes univerzális gyújtáskapcsolót. Tudtok abban segíteni, egy bekötési rajzot, hogy mi hova kell kötni? Mellékeltem képeket. Köszönöm a segítséget.

Eredeti.

Univerzális.

(#85794) sityupityu válasza dond (#85792) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az első megoldás a jó, ki veszed az egészet és utána hézagolsz.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#85795) cool13


cool13
őstag

Sziasztok!
Scarabeo Ditech, kezd elkeseríteni. Nyomások rendben, mérve. Új kompresszor, gyári új henger + dugattyú szett. Henger tömítések. Gyertya is. Mégis le kormolja a gyertyát, és nem megy rendesen, majd be sem indul. Tiszta fekete egy kis járás után. Tps szenzor + ECU próba is volt másikkal, azzal is ugyan ez. Tippjeim: Injektor nem porlaszt rendesen. O gyűrűk esetleg a rendszerben? Mitől lehet? Ötleteket tippeket, bármi a előre visz jó lenne. Ennek most már működnie kell, végig viszem. Már nagyon nincs mit cserélnem, ha kell még akkor blokk ki, szimering + csapágyak cseréje, és fel van újítva a dög. Szóval írjatok bátorítsatok. :D

[ Szerkesztve ]

(#85796) mumtaz válasza cool13 (#85795) üzenetére


mumtaz
senior tag

Ha a nyomások tényleg rendben vannak, akkor nem hinném, hogy O gyűrű probléma lenne.

Esetleg a nyomástartó szelep hibája előfordulhat, hogy átereszt. Azt onnan tudni, hogy a nyomástartó szelep csészéjében áll az üzemanyag. Viszont ide a levegőjáraton át is bejuthat benzin, ha az üzemanyag injektor átereszt. Az O gyűrű azért nem lehet, mert ha a felső O gyűrűje ereszt át, akkor az injektorházon kívül a peremnél benzin szivárog ki. Ha meg az alsó O gyűrű ereszt át, akkor meg a levegő nyomást eresztené el.

Ami még elképzelhető, hogy átereszt valamelyik injektor. Ha a levegő injektor nem zár rendesen, akkor is átszivároghat levegő és üzemanyag az égéstérbe. Ha a benzin injektor ereszt át, vagy annak az O gyűrűje, akkor meg az injektor fejben lesz túl sok az üzemanyag és be dúsul a keverék.

A levegő injektort úgy lehet ellenőrizni, hogy sajnos le kell venni a hengerfejet, de rajta kell hagyni a komplett injektor egységet csövekkel, kábelekkel, mindennel együtt. Gyertyát és gyertyakábelt jó messzire tenni, nehogy begyulladjon a cucc!!! Indítózva lehet látni, hogyan porlaszt. Illetve indítózás után, amíg nyomás van a rendszerben, addig lehet látni, ha az injektor átereszt, mert üzemagyag, vagy esetleg buborékok jelennek meg az injektoron. Ez a hengerfej égésterében van.

Az üzemanyag injektort úgy kell ellenőrizni, hogy az injektorházat le kell venni a hengerfejről. Belenézve látszik az üzemanyag injektor porlasztó feje. Járatni kell az ac pumpát. Ha az injektor átereszt, akkor benzin jelenik meg a porlasztófejen. Rosszabb esetben már "pisál" is. Ha az O gyűrű a rossz, akkor meg az injektor mellett jön át üzemanyag.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#85797) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Sziasztok, azt hiszem, én itt untam meg a bambáskodást... :D
Minden is eltörik alattam... az is az igazság része, hogy túllőttem az utazó sebességemet, így lehet nem csoda...

Létezik megbítzható rugós rögzítés ide?

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#85798) fanci


fanci
tag

Sziasztok!
Adva van egy suzuki sepia 2t robogó, két percig jár majd leáll. A karburátort (mikuni) kivettem, benziben átmostam, kifujtam. Mivel először csináltam ilyet igyekeztem nem nagyon bolygatni, semmin nem állítottam, fúvókákat nem vettem ki.
Visszaszerelés után az alapprobléma megszünt, a motor most már folyamatosan jár viszont eltünt az alapjárat. A motor őrült fordulaton indul, alapjárat csavart kitekerve picit esik a fordulat de még mindig nagyon sok.
Mi lehet a probléma?

(#85799) robogo81 válasza fanci (#85798) üzenetére


robogo81
aktív tag

Látatlanban,nem lehet hogy a gázbowden feszes maradt összeszereléskor? és a tolattyú(a nagy henger a karbiban a hegyes tűvel a végén) az nem megy teljesen vissza?

redmi note 8 . psn:robert_warior

(#85800) fanci


fanci
tag

Én is erre gondoltam először, a légszűrő felől belenézve a súber fél centi híján leér. Ennek teljesen le kéne mennie?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.