- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lali81
tag
sziasztok!
Karbi setup ügyében érdeklődnék egyet. Van egy 17,5 PHVA Dellorto karbim kézi szivatós (50ccm Derbi enduron), van alapjárat, veszi a lapot szépen 30 -40 km/h-ig.
Viszont! Ha innentől félgáznál nagyobbat húzok akkor ledadog, egyszerűen nem veszi a gázt,nem reagál, nem pörög ki csak csuklik. Leginkább 5-ös, 6-os fokozatban...72-es gyári főfúvóka van benne és a súber zégere középen. Merre rakjam el a zégert, hogy rendbe jöjjön? Túl sokat kaphat nagy fordulaton, az a baj? köszi! -
suste
veterán
válasz
Zoli bácsi #72997 üzenetére
Kisköbcentist remélem hamarosan leváltja az elektromos, és hamar beesik az ára, ha sokat eladnak.
5-20km-re bőven jók már most is. Gyorsulásra veri a 2T -t is.
Normális dizájn és ár kéne -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #72997 üzenetére
"Miért nincs M.O.-on robogógyártás?"
Van, a Motowell az gyakorlatilag magyar
Csak Kinaban gyartatjak le a konstrukciot.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm a segítségteket!
Azért vettem autót is újat (2004-ben Ignist) mert előtte 3x lettem átbaszva, rommá tört autót vettem. Jelenleg is hajlottam új robogóra, de mindenki azt mondta, hogy pecázni járni fölösleges, idő kérdése és elcsúszok vele, és törik. Egy új Piaggio kb. 600e. forint, ezt azért sajnálnám megfektetni na......
Motowell, Keeway is nézegetve lett, de amit olvastam (Főleg Motowell-ről).......Ááááá....
Keeway-ból még volt nagykerekű, 4T, a Goccia, az tetszett, 365e újonnan, de kifutott, nem látom, ahogy olvasgatok, kutakodok, az lett a véleményem hogy a Keeway ami sokat javult, és megvehető, de úgy látom inkább a nagymotorok fele fejlesztenek.
Itt helyben (Kapuvári vagyok) is árulnak új robogót, valami Lineákat. Kollégám fiának volt, örültek neki, kétszer. Mikor megvették, és amikor eladták....
Miért nincs M.O.-on robogógyártás? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #72992 üzenetére
Én vidéken kezdtem robogózni, volt földút is, 12" széles ballonos gumi, Yamaha BW's.
A szélesség hasznos: nem süpped úgy a porba, nem dobja csak úgy le magáról minden kavics, biztonságosabb.
Ugyanakkor a nagyobb kerékátmérő komfortosabb utazást tesz lehetővé: bukkanók, gödrök, repedések fölött könnyebben gördül, például traktornyomon.Ha kisebb kerékátmérőre váltasz, akkor lassabb utazósebességet fogsz választani a földúton, mert vagy a gépet sajnálod, vagy a fogtöméseidet.
-
palfitom
félisten
válasz
Zoli bácsi #72992 üzenetére
A nagyobb kerék-átmérő szerintem jobb egyenetlen úton.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #72992 üzenetére
A zsiros teleszkophoz csak en is annyit tudok mondani mint gabe_: sok jo hire nincsen. Addig szuper amig jo allapotban van es viszonylag uj robogo. Jelemzoen tizeneves peldanyoknal hamar gatyara tud menni.
Az, hogy ez most a zsiros telo sajatossaga miatt van-e(nehez eszrevenni mikor kopott mar el teljesen a szimering es begyujti a koszt), de surubben talalkoztam kikopott perselyu, szorulo teloszarakkal ilyen tipusnal, mint a sima olajosoknal.
A gond meg az is, hogy van bennuk egy csillapito patron, amit szinte mar alig lehet beszerezeni(ugyanez van a Gilera Runner-ral is).
-
gabe_
őstag
válasz
Zoli bácsi #72992 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a nagyobb átmérőjű kerék a jobb mindenhol. Aszfalton, földúton, kátyús úton is.
A zsíros telóról sok jót én még nem hallottam. -
Zoli bácsi
őstag
Köszi a tippeket, nekem kiesett egy negyedszázad a motorozásból, kb. 23 éve eladtam egy TS 125 MZ-t, azóta motorom nem volt, robogóm meg pláne, soha.
Annyi még, hogy ez a srác, aki megnézte nekem, és javítaná, olyannal is foglalkozik, hogy kintről behoz motorokat, rendberakja, és eladja. Na, azt mondja, hogy kavicsos útra jobb választás lehet egy kisebb, de szélesebb kerekű robogó. Konkrétan egy Piaggio NRG (Remélem jól írom a típust) volt nála, vízhűtéses, 2 tárcsafék, új ballonos gumikkal....Mentem vele egy kört, príma csendes a motor (tudom, mert vízhűtés) és így kényelmesebbnek, puhábbnak tűnt a rugózása mint a Liberty-é.
Bár bennem is felmerült a kérdés, mi a f....nak nekem 50 évesen sportrobogó, de nagyobb a lábtér mint a Liberty-n, elférne a diszperzites vödör (Horgászatra kell). És azt mondja a szerelő, hogy az NRG-n valami zsíros első teló van, jobban bírja a földutat.
Szóval azon agyalok, hogy meghirdetem így a hibájával a Liberty-t, szerintem 90-100-ért elmenne, aki megcsinálja magának annak megérné, én meg vennék egy másikat. Hálistennek átiratás nincs, könnyen variál az ember.
Csak abba segítsetek, hogy a Hanság kavicsos-földes útjain bóklászni egy nagyobb de keskeny kerék, vagy egy kisebb de széles gumi lenne jobb? -
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #72989 üzenetére
Esetleg ha venne hozzà egy másik vázat? 10-15k-ért lehet találni. 130kg alatt nem biztos hogy egy húzatott földúton használt vàz valaha is tuti lenne. Még ha szerelőre bízza akkor sem lenne drágább átpakolni az új vázzal sem. Csak azt nem tudom smkp-nál ilyenkor mire megy a biztosítás? Az új vázszámmal köt egyet és kész? Bocs hogy belevauzok csak úgy látszik nincs elég gondom, màséba is beleugrok
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #72988 üzenetére
Sajnos mar ott megbukik a dolog, hogy '99-es es 3800 van benne pofatlanul. Ha puffos volt az eleje, akkor az is lehet, hogy ebben az uj oraban van ennyi km.
Tapasztalat alapjan 130-140 kornyeken necces egy tip-top peldanyt kifogni Liberty-bol, mert vagy kiderul hogy megtortek vagy postas motor volt.
A pozitivum, hogy a blokkja az tenyleg nagyon megbizhato, amig van benne egy minimalis kompresszio, az indulni fog hidegen/melegen es meg ero is lesz benne.Megcsinalni meglehet normalisan a váznyak visszahuzasat, de ez a szerelon mulik mennyire ert hozza. Nagyobb, komolyabb motorokat is helyreraknak igy. De ezt mondom ugy, hogy nem ismerem ki, hogy csinalja, illetve hogyan nez ki a vaz.
Itt Pesten a Sima Belaek kicsi tulzassal kiflibe csukott Harleykat ujja varazsolnak.Annyit tudok mondani, hogy ha mar most megvan, akkor a visszakapott penzbol rakd rendbe es igy ismert nagyjabol minden gyugje. Ha most eladnad, akkor ennyi penzert megint hasonlo lutri lenne vadaszni egyet.
A Libertyknek a gyari lampaja sajnos tenyleg ilyen lepkefing ennyi idosen. Meglehet probalni akar egy erosebb izzoval, vagy ledes izzoval mennyire javul a helyzet.
Motorolajbol azert erdemes egy picit minosegibbet venni, eleg egy szimpla Castrol vagy Motul, Repsol, Elf, barmi full szintetikus. Nem zabalja az olyan gyorsan, hogy nagy tetel legyen.
-
Zoli bácsi
őstag
Helló!
Jártam itt régebben, horgászni járni keretem robogót. Nagy kerekűt, nem kínait ajánlottatok. Nézegetem egy ideje a hirdetéseket Múlt héten belefutottam egy Piaggio Liberty hirdetésbe, garantált 3800km-el, 1999-es. Svájci papírokkal, idén januárban még svájcban volt, 71'-es születésű tulaj. Én Győrben vettem, sajnos elkapkodtam...... 140-ért vettem, a motorja mint a doxa, pöccre indul, csendes, viszi a bojler testemet (130kg). szóval motorikusan jó. Idomok festegetettek, javítottak, de ezzel nem foglalkoztam, mert azt mondták a kavicsos utakon előbb-utóbb elcsúszok. Gumik újszerűek, fékek is jók. Elvittem ma szerelőhöz, mondom nézzen rá. Sajnos rossz hírei voltak, a motor karambolos, rugózáskor az első kerék hozzáér az idomhoz, illetve a kormánycsapágy is kuka, hangos. Az első kerék kb 5cm-rel van hátrébb csúszva.. Kb 50ezret mondott a javításra a szerelő. Felhívtam az előző tulajt, hebegett, nem tudott a hibáról, egy olyan embertől vette aki svájcból behozta, szervizelte és eladta, és állítólag nem tetszett neki (ezt a motor megnézésekor is elmondta), ezért adta tovább. Most megegyeztünk, holnap 40ezret visszautal nekem (így 100e. be van)
Kérdéseim:
-Mennyire lesz jó egy ilyen javítás után a futómű? Tudtommal visszahúzzák eredeti helyzetbe. Érdemes javíttatni, vagy adjam el, természetesen a hibával hirdetve, olcsón (Mondjuk 100-ért hirdetve) én meg keressek másikat?- A lámpa sötétben sz.rt sem ér.....Mint egy gyertya annyit világít, mondta a szerelőm, hogy ez ilyen típus. Nincs valami megoldás?
- Speckó szintetikus 2T olaj kell neki, vagy jó ami a kerti gépekhez van itthon, MOL-os Arol 2T olaj...?
-
perge666
veterán
válasz
Chereiose #72983 üzenetére
Szerintem nagyobb mint egy Honda Dio vagy egy Yamaha Jog,és azt is felnőttek használják.
Jó persze nem vagyunk egyformák,mindenkinek mást jelent a kényelem/használhatóság.
Nekem volt Suzuki Address robogóm 183 centi és 93 kiló vagyok,nem mondom hogy hosszú távon kényelmes volt,de boltba elgurulni vagy a munkába járni tökéletesen megfelelt. -
Rivaul
addikt
válasz
Rivaul #72982 üzenetére
Kicsit összeszedtem a gondolataimat. A hiba úgy kezdődött hogy nem indul. Ha elindult 30-as sebesség limit. Erre vettem egy manuál szívatót amivel szépen indult de a limit maradt. Karbi pucolások, állítások, hajtás ellenőrzés alkatrész cserék stb mind megvolt. Aztán észrevettem hogy ráhúzott szívatóval megy rendesen melegen is. Elkezdtem játszani és tökig betekert levegő csavarral már szívató nélkül is ment rendesen. Ekkor jött a szimering átnézés. Gyújtás oldal olajos volt. Most kicserérltem és szívatóval indul szépen, a levegőcsavarra reagàl ahogy nyitom ki úgy hangosodik. Viszont betekerve teljesen ugyan úgy egyneletes az alapjárat, ellenben ha ráhúzom a szívatót a csere előtti állapottal szemben most azonnal leáll a motor. Szóval valami változàs történt de miért megy még mindig betekert levegővel? Van itthon még 3 másik motor. Ilyen ne kérdezd kategória, mawi, keeway, kradler stb. Hozták őket. Ezekből kettőn 19-es mikuni karbi van, esetleg még az egyiket àt tehetem az enyémre de tartok tőle hogy nagy lenne.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #72982 üzenetére
Falsot hogy ellenorizted? Fektisztitoval finoman megfujkalhatod a kerdeses helyeket, aztan figyeled valtozik-e a fordulatszam.
Mielott szimeringet csereltel, akkor is ennyire nem reagalt a csavar betekeresere?Karbiban tudnal meg tomiteseket cserelni, illetve a keverekcsavart kitekerni, rendesen elpucolni, esetleg cserelni. Ha kikopott a csavar, akkor se tud tokeletesen zarni full betekerve, bar altalaban akkor problemas a kevereket is beallitani.
-
Rivaul
addikt
Segítsetek mert elfogytam... A szimeringet megnéztem szépen beült, nem a helyére de tolómérővel nézve egyenletesen van a helyén. Próbáltam kiszedni, van egy kva ers porszívónk, annak a csövére meleg ragasztó és hozzá a szimeringhez. Mikor megkötött porszívó be és húztam, rendesen rá lehetett feszülni de meg sem mozdult. Előbb engedett el a ragasztó. Ezzel nyugtáztam hogy ott is marad. Összeraktam a motort. Elindul pöccre, szépen jár de tökig bent van a levegő csavar
Ha kifele tekerem reagál, felpörög de üzem melegen is úgy megy a motor hogy be van tekerve. Kiborultam. Nagyon sokat dolgoztam vele, költöttem rá rendesen és elfogyott az ötletem. A szívócsonk nem repedt, most kapott manuális szívatót az is jól zár, a szimeringeket kicseréltem és nem. Használhatnám így is mert most stabil az alapjárat, megy rendesen de az agyamra megy hogy nem így kellene lennie. Mit nézzek még meg? Nektek sok a rutinotok, én elfogytam.
-
JoinR
őstag
válasz
Chereiose #72977 üzenetére
Keeway-ből van 50-es robogó, de már csak 4T, és az se sokáig.
Az utóbbi években elvileg nagyot fejlődött a márka, én beruháztam egy szaladgálós motorra tőlük, majd az idő eldönti, hogy bevált-eÉlőben megtapogatva meg újabb teszteket olvasva én ennyiért nem tudok belekötni - de igazából kidolgozásban a "márkás" kategóriatársak sem jobbak (tájföldi meg indonéz gyártású "japánokra" gondolok)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Chereiose #72977 üzenetére
Latod, az benn lehet a pakliban, hogy regi modell vagy nincs nekik. Viszont en neha ranezek a site-ra es azert van hogy frissitik a tartalmat, igy erthetetlen hogy nem rendelheto modellt miert tuntetnenek fel.
Raadasul az uj 2019-es Agility modell a nemet markakereskedesnel 1600 Eur, ami nem 350k Huf
-
Chereiose
addikt
válasz
nyogo83 #72976 üzenetére
Érdekes mert cím alapján ez a bolt itt van ahol múltkor személyesen voltam bent, és ott nem említett kymcot. Keewayre is azt mondta, hogy már nem gyártanak 50ccm-es motorokat és csak motowell volt nekik. Vagy lehet van csak nem kérdeztem ezt a kymcot, holnap bemegyek és megkérdezem. Van egy másik honlapjuk is de azt sem frissítették 2 éve, úgy hogy nem tudom egyáltalán kymco gyártja-e ezt még.
-
Chereiose
addikt
válasz
macilaci78 #72974 üzenetére
Kymcobol hol láttál 300 ért újat? Akkor már az érdekelne, ha jobb mint a motowell és társai
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Chereiose #72971 üzenetére
A 2T olajjal bekevert benzint kér, 1:40-1:50 arányban. Egy modern robogóban már van külön olajtartály és hozzá szivattyú, ami megoldja a keverést. Az olaj 1 literes kiszerelésben van, a tartály praktikusan akkora, hogy belemenjen, de ha nem is teljesen, egy fél liter azért simán. Nekem két olajvásárlás közt eltelt 1039 km.
Olajból fontos, hogy a motornak megfelelőt vedd, a magasabb minőség a teljesen szintetikus, de ezek drágábbak. Majd ha lesz motor, lesz ajánlás olajra is.
Távol-keleti robogót szabad venni, de nagy a szórás minőségben. Kymco üzletből, 2 év garival 300k-ért lőhet (legolcsóbb modell). A Keeway, Motowell ezzel szemben kerülendő.
Az értékelés része egyrészt a motor minősége, összeszerelés minősége, tartósság, másrészt a kopó és egyéb alkatrészek, karosszériaelemek beszerezhetősége, ára.
Ahogy fentebb már írták, a Vespa árában benne van a név is a kora ellenére.A 4T szerintem kényesebb, hidegen járatás, kell kicsit melegednie, bonyolultabb szerkezet, lomhább is. Ezzel szemben a 2T-re ráülsz hidegen, nyélgáz és húz, mint a bolond, ha elég gyorsan mész, a szagát sem érzed.
Olajat persze, hogy kapsz a kúton, de szakboltban olcsóbban ugyanazt. Bárdi, Kaufner, stb...
-
suste
veterán
válasz
Vismajor01 #72972 üzenetére
Én eddig az összes 2T robogó mögött/mellett (sőt még néha előtte is) haladva/állva éreztem a jellegzetes és erős kipufogószagot. A legújabbnak kinézőnél is
. Ha nem látom, de előttem ment nemrég arra, akkor is lehet tudni, hogy ott járt
Pl. kifejezetten idegesítő, amikor egy sorompónál előre megy, és hagyja pöfögni, miközben még nem is látszik a vonat. Minden utána lévő járműben meg lehet "dögleni"
Szóval lehet van olyan amelyik nem füstől annyira, de pont ugyan olyan büdös.
És ez megjelenik a sofőr ruhályán is. Nálam a bukósisak hátulja is teljesen ragadós/olajos lett a 2T-s idősuzakban, de most 4T-vel nincsen ilyen. -
Vismajor01
addikt
válasz
Chereiose #72971 üzenetére
290-ért 1 éves robit venni, hát én azért megnézném rendesen azt a motort
2T ha minőségi szintén nem füstöl és nem hangos, ellenben sokkal alkalmasabb a budapesti iramot tartani mint egy 4T.
Az enyém a 65-ös utazóval is el van, 30ig szépen húz de még igyis kevesellem néha a váci úthoz meg ilyesmikhez.
-
Chereiose
addikt
válasz
macilaci78 #72970 üzenetére
Értem, és 2T-hez a kúton kapni ilyen olajat, vagy azt honnan tudok szerezni? Gondolom pár tankolás után kell bele újratölteni.
Másik kérdés, tudom szubjektív mindenkinek, de ti vennétek ezt a 2T-t gyakorlatilag új állapotban, az újnál nyomottabb áron, vagy 4T-t, amit újonnan veszek és ugye drágább is?
4T Motowell itt a robogó szalonban 350k-tól van, de nem tudom melyik érné meg, szerintem alkudni is lehetne a linkelt árából. Régebbit nem szeretnék venni ,mert alapból újat akartam, de így 1 évesen talán még be lehet vállalni egy ilyet, az árát tekintve. Itt is írtátok már, hogy a 2T jobb a dinamikusság szempontjából, de itt a városban szaladgálni pár km-t a 4T is elég lenne, és legalább nem füstöl és csendesebb. Viszont azt meg nem nagyon látok használtan.
-
-
Chereiose
addikt
Az újabb fajta 2T robogókba kell külön olajat tölteni? Úgy értvén, hogy nem keverve, hanem külön tartályba. Valamint 4T esetében nincs szükség ilyesmire?
-
suste
veterán
válasz
hd3650-65Hz #72964 üzenetére
Az alátéttel mindenképpen a dob útvonalát kell növelned, hogy jobban beessen a szíj. Tehát lényegében teljesen mindegy hogy kívülre (csap-tárcsa közé) vagy belülre (nyomólap-csap közé) kerül. (Kívül sokkal egyszerűbb cserélgetni
)
És jól látod, figyelni kell a nyomólap csuszkájára is, nehogy túlságosan lejöjjön. Ahogy már írtam/írtuk, egy rendszerként kell gondolni rá, bármelyik elemét változtatod, az kihatással van a többire is!
Ezért írtam, hogy szerintem kint összerakva tesztelés le először. Pl a görgőkön áthuzhatsz egy cernát, és azzal tudod kifelé húzni...
Keress vissza itt, linkeltem egy kis kínai bácsi videóját, ahol szépen elmutogatja az egészet (nyelvismeret nélkül is érthető)
-
válasz
hd3650-65Hz #72964 üzenetére
De ilyenkor annak a variátor nyomólap és a variátor dob közé kellene kerülnie?
A csapszeg belső fele és a nyomólap közé. Ha rögzítve van a külső tárcsa, akkor ugyanolyan stabil mintha kívül lenne.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #72962 üzenetére
Köszönöm szépen. Rànézésre egyenletesen befeküdt. Emlékeim szerint a csapágyig egyenes a felület de mint ha lenne egy kis távolság még, szerintem nem ütöttem be annyira. Akkor marad a próba szerencse. Holnap összerakom és megnézzük. Mondjuk ez az oldal a kevesebb szerelést igénylő legalább ha kitolja. Sokat vesződtem vele, rendberaktam az olajozót, elpucoltam mindent stb. Remélem nem lesz vele gond.
-
hd3650-65Hz
csendes tag
Amíg nem rakok hézagolást addig a szíjat odaszorítottam az anyával és kb. lehet ferdén is raktam fel ha függőlegesként tekintek rá, ami tönkre is vágta a tárcsa mentemet végül.
A dob és a tárcsa közé raktam a hézagolást a szíjnak kb. megfelelően az utolsó próbáknál, hogy a szíj elférjen. Ezt a falfogyasztást nem próbálnám ki, mert sztem csak több kárt okoznék
, főleg megfelelő műhelyi szerszámok hiányában.
De még az érdkes lehet, amit sityupityu írt: "A hézagoló alátétet ha mód van rá, akkor inkább a csapszeg belső feléhez, a nyomólaphoz jobb inkább tenni."
De ilyenkor annak a variátor nyomólap és a variátor dob közé kellene kerülnie? Ami növeli a kettő közti távolságot a görgők kifutása során, és a 3 oldal írányú műanyag hézagolók nem esnének le amikor a görgők elkezdik kinyomni a dobot a szíj felé?
Mert ha a nyomólap külső felére rakom akkor a tengelyhoszt növelem ugyen de a szíjszélességet nem tudom kikorigálni a hézagolással.
Szerintem. Javítsatok ki.
Köszi. -
hd3650-65Hz
csendes tag
válasz
nyogo83 #72959 üzenetére
Kommented alapján rájöttem egy érdekességre, minden alkatrészt Ebay-en keresztül vettem és ugye néztem, hogy robogóm típusához jó legyen, utángyárott, általában ezek motoros boltok csak ebay-en adnak el.
A szíjakra most megint rákerestem és érdekes:
Hossz (L), Szélesség (S), Magasság (H),A régi szíj:
755 18 30 Bando Vs Belt (utolsó számát rajta nem értem de ez van rajta)Van egy alig használt szíjam is félretéve, mivel később vettem egy másikat amikor már tele volt a tököm a hibakereséssel, sokkal kevesebb infóval a fejemben:
765 17,5 Narraku VSEz a másik, legújabb:
755 18 30 - WM motor vs Belt típusú, ez van a képeimen.Ebayen, ha most vennék:
769x18x8.4mm 32° , a malossi Drive Belt X-Special.
765mm L 17.5mmW 8.3mmD ATHENA DRIVE BeltÉrdekes módon mind jó a típusomhoz, gondolom aztán hézagold magadnak ki, meg találd ki, hogy tartod meg az eredeti hajtás hosszt.
Azaz maga az utángyárott piac elég változatos és további hibákat szül.
Nem csak a szélesség de a hossz is más.
"
dzso22
(senior tag)Vannak olyan variátorok ahol van egy pontos szíj méret és slussz.
Ha hosszabb szíjat raksz rá itt nem gyorsabb lesz a gép hanem lassabb.
Mivel a variátoron kifut a szíj egy pontig és ennyi.
A határoló nem engedi tovább emelni,de mivel a szíj hosszabb, a hátsó szíjtárcsán marad egy kis "plusz"
ami ugye nem fog beülni rendesen a tárcsába. És már rosszabb is az áttétel."
De így, hogy ma is okosodtam majd megpróbálom rárakni a Narrakut mert akkor máris nyerek egy 0,5mm-es aláltétet, mert valójában tényleg lehet, hogy még a kettő is kevés. Csak hát nem tudom, az eredeti hajtáshosszam, de mindenesetre a főtengely bordás részére már majd jobban odafigyelek, hogy elég legyen.
Csak előbb még meg kell, hogy kapjam (kb. szerda körülÖ az új külső tárcsámat+variátor csillagot, mert egynek már lesorjáztam a menetes részét a nullára, mikor alulhézagolva az anyával megfogattam.
"Ellenőrizni kell, hogy az anya alatti feszítő alátét az ellenkeréken üljön fel, ne a főtengely bordás részén"
Lehet így jártam. De a két elem egybefort, meg a menet a sok le fel csere után kikopott a külső tárcsában.Pont mielőtt ez történt akkor már használtam alátétet és már az is elég hézagolás volt, hogy az alsó tartományból kimenjen erőlködés nékül, a motor felpörgés már jó volt, de sajnos az 5g és 9g-os vonalkopást akkor csináltam, így remélem neked lesz igazad, de kétlem, hogy változni fog a súly választásom. Pörögni jól pörgött ki, gyorsult is a robogó csak kb. 30Mph környékén megállt. Bár nem is nagy végsebességet akarok, mert akkor vennék egy 125-östs, csak inkább már ha ennyi időt eltöltök vele a lehető legjobb beállítást megtalálni.
Köszi a kommenteket, véleményeket.
De mikor mindent alátét nékül raktam fel, akkor
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #72961 üzenetére
Forgattyushazban nemigazan van kompresszio(legalabbis nem akkora, mint pl az egesterben). Az nem nagyon fogja neked sehova mozgatni.
Itt a kerdes az inkabb, hogy felfekszik-e valamire mogotte,illetve igy hogy nem a nutjaban van, mennyire fog stabilan ott maradni es normalisan tomiteni. Lehet hogy hasznalat soran megis elmozdul valamelyik szele ferden, aztan ott ereszteni fog/falsot szivni.Nem mernem nyugodt szivvel azt mondani, hogy rakd ossze aztan hasznald, nem lesz gond vele
Szerk:Ez csak a sajat velemenyem igy kep alapjan, eloben kellene latni mennyire necces...tobbszor megneztem a kepet, de nehez kivenni a kulso szeleit a szimmeringnek mennyire gaz.
Nem volt belul felfekvo felulet a szimeringnek? Mert mogotte elvileg kozvetlenul mar csak a csapagy van. Ha van eleg hezag es nem er hozza belul, akkor akar siman jo is lehet.
Most nezem, hogy a kepen amit en nutnak neztem a szimering kulso felen a dekninel, az nem az elvileg.
Manualban nincs semmi speci instrukcio a beszerelesevel kapcsolatban (van aminek szigoru mm illesztest adnak meg, meg speci beuto szerszam kell hozza, ami adott melysegig tolja).
Szoval ezt figyelembe veve, ha nem all ferden benne, akkor akar jo is lehet. De ez is egy olyan, amit messzirol nehez 100%-ra mondani
-
Rivaul
addikt
Sziasztok.
Sikerült elb...nom a szerelést. A gyújtás oldali szimering csere egyszerű volt, ott nem is volt gond. Viszont a vario oldalon nem igazán akart kijönni. Mire rájöttem hogy mennyire feszesen tart már nem volt vissza út így cserélni kellett. Hagynom kellett volna a francba de ha már megvettem az Athena szettet akkor mondom mind a kettőt kicserélem, ne legyen vele fél év múlva megint gond. Nah jah... Kiszedtem a szimeringet, megpucoltam a helyét, az újat friss olajjal bekentem, szépen a helyéhez igazítottam és egy csövet ráhelyezve bekocogtattam. Hogy biztos a helyén legyen egy racsnis szárral és kalapáccsal körkörösen 3x átkocogtattam. Mikor elégedetten néztem a munkámat akkor viszont láttam hogy vagy 1,5-2 millivel beljebb sikerült ütnöm mint a perem ahova be kellene feküdjön.A képen is látszik hogy az eredeti (fekete) szimering hol feküdt és az új (kék) hol fekszik. A régi kis bemarást hagyott a tengelyen szóval jól látható mennyivel beljebb van az új. Most a kérdésem hogy ezt a kompresszió szépen helyretaszigálhatja? Kiszedni csak rongálással tudnám amihez nem igazán fűlik a fogam
-
suste
veterán
válasz
nyogo83 #72959 üzenetére
A rövid bordahossz nálam is meg volt sajnos, de engem az mégjobban zavar a videóban, hogy még a 9g-os görgővel is csak mennyire fut ki a szíj
. Pont ez miatt kezdtem én is bele az átalakításokba, hiszen az tök egyértelmű, hogy a max sebesség akkor lesz meg, ha a szíj kifut teljesen.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
hd3650-65Hz #72957 üzenetére
Csak annyit tennek hozza, hogy eloszor hezagold ki rendesen a variatort.
Ez az, ami jonak tunik igy keprol. Persze fel kell probalni a kulso szijtarcsat is es megnezni, hogy ne fekudjon fel a csapszegre. Az ekszij also szele nagyjabol a hezagolo alatet kulso vonalaba essen, mivel a kulso szijtarcsaban van bemaras meg, ami miatt bentebb kerul a tarcsa es az szij nem fog a csapszegre felfekudni..
En a videodbol kep alapjan meg azt mondanam, hogy az a 0,5+0,3-as alatet is keves.
Amint az meglesz, van egy olyan gyanum, hogy az 5gr-tol fogsz egy picit fentebb is menni, mert teljesen maskepp fog viselkedni, hogy vegre normalisan megindul az also tartomanybol.
Szerk: amugy gyanusan keves hely marad a kulso szijtarcsanak. Megmerned az ekszijad szelesseget?
Gyari meretu cuccokkal nem szabadna ennyit szorakozni, raadasul ha meg oda beraksz meg hezagolot, akkor alig marad hely a szijtarcsanak -
suste
veterán
válasz
hd3650-65Hz #72957 üzenetére
Mindig rácsodálkozom, hogy menyi mindentől függ a jó beállítás.
Egy alap logikával azt mondanám, hogy ha nem csúszik a szíj, akkor felesleges a kontrasztrugót piszkálni. De közben meg a te példád is mutatja, hogy van az a helyzet, amikor olyan kicsi már a görgők súlya, hogy hiába csapódik ki, nem tudja kitolni magával a dobot. (Ugye a nehezebb görgővel kijjebb futott a szíj!)
DE!
Mivel beraktál hézagolókat, így a dob és a tárcsa egymástól messzebbre került, vagyis most tovább kéne tolnia a dobot a görgőknek, és ehhez viszont lehet hogy kevés a görgőpálya, vagyis lehet olyan helyzet is, mint nálam (és sok youtube-os tuning videóban), hogy a görgőpályát lezáró "falat" kell kicsit "lefogyasztani", hogy a görgő 1-2mm-rel tövább tudjon gördülni/csúszni, így jobban kitolva a dobot a tárcsa felé.
DE!
Ehhez látni kéne a dob kialakítását is, és asztalon kipróbálni, hogy mennyire tudnak kifutni a görgők a megfelelő hézagolókkal összerakva. Ez a kiszerelt de összeszrelt (csavarral vagy egy régi főtengely véggel) teszt számomra az első, hogy meglássa az ember, hogy ki tudja-e használni a komplett első variátor a teljes tartományt. Aztán jöhetnek a görgős tesztek.....Ezek szigorúan magánvélemények, mert nem egyértelmű, hogy mikor és mekkora hézagolókat használtál, és csak "magántanulóként" próbálkozom
-
hd3650-65Hz
csendes tag
válasz
sityupityu #72953 üzenetére
Szia!
Köszönöm a kommented.
Az alátétet vagy az eredeti meghajtásból használom fel, vagy az utángyártott variátorral jött, így átmérőben kisebb vagy pont akkora mint a csapszeg. Nem lóg túl. De viszont jó ötletnek tartom oda rakni ahova írtad, mert akkor nem a bordás részen ül föl, hanem simán.
A youtube videóban lévő kép alapján melyik tűnik jobb szíj állásnak? Egy vagy két alátét? 0,3mm-es vagy 0,5mm-es vagy a kettő együtt?
Az ékszíjjas cikkben ez áll: "Megfelelően akkor van beállítva a hézagolás, ha az ékszíj alsó széle a variátor csapszeg elé helyezett hézagoló alátét, kopott ékszíj esetén a csapszeg széléhez esik."
A görgősúlynál nem csak beleválasztottam az 5g-osat. Sajnos már van 10g, 9g, 8,5g , 8g, 7g, 6g, 5g, 2,4g-os szettem is. A 10g-ostól szépen mentem lefelé és néztem mit csinál a robogó, még a hézagolás előtt. Aztán azt tapasztaltam, hogy minél könyebb annál inkább növekszik a fordulat (RPM-em), tehát amíg 9g-os nál kb. 5500at pörög maximálisan addig az 5g-osnál 7000-7500-öt is, bár néha csak 6900-et , ezt gondolom a CDI egysége szabályozza.
Leírás alapján ezt tudom a motoromról:
Max. power output 3.8 kW at 7300 rpm
Max. torque rating 6000 rpmElőtte próbáltam a 6g-osat is mert tunning szett mellé ált azt is adják, de azzal csak 6500 körül pörgött.
Tehát probáltam elérni, hogy a 7300 körüli tartományban legyen a motor. De ezek szerint még lejebb kellene mennem. Lehet venni egy 4 vagy 4,5g-osat is.Idézek a leírásból:
"A variátorgörgők, a fordulatszámtól függően kifelé vándorolnak a számukra bemart pályákon, elmozdítva így a variátort kifelé, ami által változik az ékszíjáttétel. Egy jól beállított variátornak mindig a motor legnagyobb teljesítményéhez tartozó fordulatszámon kell váltani (ékszíjáttétel váltás)."
A kontraszt vagy nyomórugó a megfelelő nyomást gyakorolja az ékszíjra (hátsó varióra), így megakadályozza, hogy ékszíjcsúszás lépjen fel.
Ahogy már írtuk, úgy kell beállítani a variátort, (áll: első variátor, görgők, hátsó váltó nyomórúgó és kuplung-ból) hogy a motor maximális teljesítményen kezdje el az áttétel váltását. Csak így érjük el a lehető legjobb gyorsulást.
A variomatik beállítása nagyrészt a helyes görgők megválasztásából áll.
Ha a görgők túl nehezek, vagy túl könnyűek (itt már fél gramm is számít) akkor a motor teljesítményét nem optimálisan használjuk ki. Nehezebb görgök gyorsabban hamarabb mozdulnak el ezáltal hamarabb váltanak, és hamarabb érnek el egy hosszú áttételt, a könnyebb görgök lassabb mozgás által rövidebb áttételt érünk el. (az áttétel itt az ékszíj áttételére vonatkozik)
Egy túl könnyű görgőkkel ellátott variátort a motor maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám felett dolgozik, a gyorsulás romlik. Túl nehéz görgőzésnél a motor sosem éri el a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot, folyamatosan váltja a fordulatokat és lassan felküzdi magát. Ha a fordulat alacsonyabb és erősen ingadozik, akkor túl nehéz a görgő.
Ha indulásnál csúszik az ékszíj, vagy olyan könnyű görgőket kell használni, hogy már nem éri el a végsebességet, akkor erősebb kontrasztrugót kell beépíteni!
Általánosságban elmondható, hogy egy 70-es szett (sportkipufogóval) használható fordulatszám tartománya 7000 és 10000 ford/perc között van, a variónak 6000-8000 körül kell kapcsolnia. Ezek csak átlagos adatok, nagyon sok tényezőtől függenek."
Nekem 50-es szettem van sportkipufogóval, max. RPM 7300-nál így valahol 5000-6000 kürül kellene kapcsolnia, hogy optimális legyen?
Szóval ezek alapján amibe nem vagyok biztos vagy nem értem teljesen:
Ha a görgő súlya kisebb, akkor ugye nagyobb fordulatszámon fog megindulni a variátor a centrifugális erő miatt, mint a nehéz görgőnél de rövidebb áttételt ér el, azaz a végsebesség csökken, igaz? Tehát a szíj nem éri el a hoszabb átételt vagy végáttételét.
Mert a variátorra filctollal húzott egyenes alapján az rajzolódott ki nekem, hogy 9g-os súlynál jobban kiment viszont az alacsony fordulat miatt erőtlenebb volt a motor, lassú gyorsulásom volt.
Az 5g-os görgőknél hoszabb filctoll csík maradt, tehát a motor már húzott, több lőerőm volt a magasabb fordulat miatt, de a szíj csak rövidebb áttételen volt még tudott volna nyúlni és nagyobb végsebességet elérni, ha erősebb a rugóm és nehezebb súlyom van?
Vagy ha mindkét végén erősítek akkor csak erőlködne a motor? Tehát egy erősebb rugó miatt később nyitna a kuplung magasabb fordulaton, ahhoz viszont nagyobb görgősúly kellene.
A cikk azt írja, hogy ha olyan könnyű görgőket kell használni, hogy a végsebességet már nem éri el, akkor használjak erősebb kontrasztrugót. 9g-ról vagyok most 5g-on és ezek szerint a 4,5g vagy 4g lenne még közelebb a 7300RPM-hez, ahol max a teljesítmény. Ezért is kérdeztem a rugó cserét, hogy szerinted érdemes-e.
Anno a robogó kb. 44Mph órát ment a gyári kipufogóval maxon, majd vittem szervízbe párszor ezzel azzal és most már kb. 30-33 Mph a max.
A rezonátorra visszatérve, a gyári kipufogó szétrohadt, így leszedtem, a sportkipufogóból kifurtam a szűkítést=folytást, így új rezonátoros rendszer van.
Köszönöm.
Üdv. -
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #72953 üzenetére
"A hézagoló alátétet ha mód van rá, akkor inkább a csapszeg belső feléhez, a nyomólaphoz jobb inkább tenni."
Ezt azért mondod, hogy még véletlenül se legyen az, hogy kilóg a csapcseg átmérőn túlra, és akadályozza a dob mozgását kifelé? Vagy van más ok is? -
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #72948 üzenetére
Nem lattam hasonlo motort sem!
Amugy ez az egesz nagyon nem valodi smkp-nak van... Vegig sem tudtam menni, mivel kielozott az utolso rendor is. 45-el mentem, majd terkepen megnezzem meddig sikerult eljutni.
Amugy nem volt rossz.
-
válasz
hd3650-65Hz #72952 üzenetére
A hézagoló alátétet ha mód van rá, akkor inkább a csapszeg belső feléhez, a nyomólaphoz jobb inkább tenni.
A 9 grammról lemenni 5-re akár lehetne jó is, de ugye itt hangolni kell, tehát nem lehet előre megmondani, hogy milyen súlyú görgő lesz a teljesen megfelelő. Lehet, hogy 6,5 lenne a jó, de az is lehet, hogy 4,5. Ezt így nem lehet megmondani. Én először lementem volna a gyári 9-ről mondjuk 6 környékére, és ott annak függvényében, hogy mit mutat fél grammonként lépegetve fel vagy lefele kell menni. Hogy mennyit ugye azt így nem lehet megmondani, az a hangolás során derül ki. Tehát mivel csak úgy hasraütésszerűen raktad be az 5 grammos görgőket, ezért felesleges hozzányúlnod még a kontrasztrugóhoz. Lehet, hogy nem is kell...
"Vagy, hogy miért lehet ez a 9g vs. 5g teljesítménykülönbség."
Mivel a rezonátor felrakásával (ha az) megbontottad a gyári rendszert, ezért teljesen újra kell hangolni az egészet. A rezonátorok jóval magasabb fordulaton dolgoznak mint a gyári csövek, ezért az egész motort fel kell "húzni" a gyárinál könnyebb görgőkkel, hogy előjöjjön a teljesítmény. A gyári görgők kisebb fordulaton hamarább kimennek a variátorban (ugye a centrifugális erő miatt) ami a gyári csőnél pont jó, de mivel a rezo magas fordulaton működik, ezért az nem tud a megfelelő fordulatszámon dolgozni, mert túl hamar (alacsony fordulaton) akar működésbe lépni a variátor. Tehát az irány, hogy lefele mentél a görgővel az jó, csak azt senki sem fogja tudni megmondani távolról, hogy pontosan hány gramm is lesz a megfelelő.szerk: Az összefoglalóban van egy-két hasznos link ezzel kapcsolatban, hogy hogyan is működik a cvt rendszer. Szerintem még működnek a linkek. Most, hogy itt van nyugo is lehet, hogy majd az összefoglaló is ráncba lesz szedve egy kicsit...
-
hd3650-65Hz
csendes tag
válasz
body007 #72875 üzenetére
Szia!
A hézagolás megváltoztatása megoldja azt a problémát, hogy alsó fordulaton erőtlen a motor. De valójában még nem tudom melyik hézagolás a legjobb nekem (az előző felrakások során a külső tárcsa és a variátor csillag egyberagadt és a külső tárcsa belső menetes része kopott - amit ma teljesen le is radíroztam - így nem tudtam tovább próbálni). Így rendelnem kell és utána próbálni újra, addig is segítséget kérnék tapasztaltabbaktól.
Két alátétem van 1db 0,5mm-es és 1db 0,3mm-es. Sajnos nem tudom, hogy volt a gyári, de már új utángyártott variátorom van így annyira nem is mérvadó, arra sem emlékszem, hogy az alátétek a robogon voltak vagy a vásárláskor kaptam.
Segítséget kérnék a variátor hézagoláshoz egy röpke videóba ágyazott képek alapján, ki szerint hova helyezzem el az alátéteket?
https://youtu.be/eGQ6G9ZXWdk
https://robogoalkatresz.hu/robogo-variator-hezagolas
Egy robbantott ábrát találtam, de az alapján túl vastag lenne a szíj, illetve van is egy kérdőjel az ábrán számomra. Sztem kell az alátét valahova.
https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts/10738/1100798952/peugeot-speedfight-3-50-/transmission?uid=0
A gyári kipufogóm tönkrement, helyette kapott egy sportkifpufogót és egy új kuplongot is a motor. A gyári 9g-os görgőkkel nem megy jól, így most 5g-os görgők vannak benne, mert így nő a fordulatom, 7000 körül kezd el jól húzni.
Húztam egy fekete filcel a variátorra egy vonalat, ott lehet látni meddig meg fel rajta a szíj - azaz ahol lekopott. Nem dolgozik teljes tartományban, így gondolom új erősebb rugó kellene a kuplungba. De abból a kicsit vagy a nagy? Illetve hány RPM-el több 1000 - 1500 -2000? Tudtok ebbe is segíteni? Vagy, hogy miért lehet ez a 9g vs. 5g teljesítménykülönbség.
Köszönöm.
Üdv. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Kobun1980 #72950 üzenetére
"Ezért a pénzért azonban 50-es Runnert, vagy SR-t is kapok 5-8 eveset, vagy régebbi Aeroxot."
Teljesen jo az irany. En inkabb neznek egy fiatalt ezek kozul, ami boven kijon 300k-bol vagy alatta esetleg, mint egy 125-os Vespat. 125-osokbol nagyon nehez kifogni Vespabol olyat, ami tuti vetel, raadasul 90%-uk Olasz import, csillio km-el, ami nalad fog visszautni.
Raadasul azert a Vespa-nal erosen dominal a marka miatti tularazottsag is.Plusz, ha 125-ost nezel, akkor szamold hozza meg a jogsit is a vetelarhoz(mert gondolom legalisan akarnakd vezetni
).
A fentebb emlitett 50-esekkel siman fogsz 70-et menni es eleg dinamikusak ahhoz, hogy tartsd a forgalom ritmusat.
Nincs gond a leghuteses blokkokkal se, de a vizes altalaban kicsit erosebb, hutes szempontjabol jobb a varosban.
De hogy ellent is mondjak magamnak: van/volt sok vizes meg levegos blokku motorom/robogom BP-n, de egyikkel se volt semmi gond hutes szempontjabol.
En azt ajanlom, hogy nezz most egy jo, fiatal 50-est, akar a felsoroltak kozul. Menet kozben eldontod, hogy kell-e neked a nagyobb robogo/motor, meg kialakul majd, hogy pontosan milyen tipusu robogora vagy esetleg motorra van szukseged.
Ha oda jutsz, hogy jogsit csinalsz es motort valtasz, akkor minimalis bukoval fogod tudni eladni barmelyiket, ha tisztesseggel karbantartod.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Renault, Dacia topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Honor 200 Pro - mobilportré
- 3D nyomtatás
- Óvodások homokozója
- Intel Arc Alchemist A310/A350/A380/A580/A750/A770... és mobil verzióik
- EAFC 25
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
- AMD Csúcskategória! Számítógép Munkára vagy játékra! R9 7950X3D / RX 9070XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 15" 2019 i9 9980HK 32GB 500GB Radeon Pro 560X hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI PRO Z690 i7 14700K 64GB DDR4 2TB SSD RTX 3070Ti 8GB Fractal Design Meshify C CM 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest