Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
DonThomasino
veterán
Dobféknél mikor fékbetétet cserélünk a bowdent is cserélni kell?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Tothgera30
Ármester
Egyik ismerősnek volt egy 491-ese pár évig. Itt a fórumban is volt egy Benelli tulaj. Motorikusan Mina, villája, fékjei váza jó, tehát szerkezeti részei rendben, csak az idom ritka és drága rá. Attól függetlenül én megvenném jó áron.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
urbi73
senior tag
Most vettem 90 k ért.Egy fényezés nemárt neki ,motorikusan nagyon jó ,meglepően jól megy . Ilyet már akartam régen venni nagyon bejövős nekem.
-
urbi73
senior tag
Viszont a KM órája az nem működik ,a meghajtó csiga ment tönkre. Ez egyenlőre így is marad új ára 11000 ft ,. Szerintem ez elég drága ezért az alkatrészért .
-
canniball
nagyúr
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
AndrewTdi
addikt
bevonat, keménység, zárminőség.
szvsz mindegy.
más:
nem voltam itthon 4 napig, visszaolvasva fb-t, látom, hogy Soma mennyit szopik az exrunneremmel. Hát én nem értem hogy csinálja. Nameg a fogyasztása... Komolyan mondom nem értem. nálam sosem ment 5 fölé, pedig én sem kíméltem, de nem is nyeleztem szét egy egész tankot. Bár lehet, hogy ő igen... Az is tény, hogy elmondása szerint nem bírja megállni, hogy ne nyelezze mert jól megy. Az indulási gondjaira meg már megmondtuk a megoldást, de magától nem fog "megcsinálódni".
mégmás: tegnap hazaértünk Wörtherseeről, át is ültem a motorra, bele is tettem megint egy 100-ast. Most tartok 205km-nél és egy rublikával fél alatt van a tank (15L a tank) normál használatnál. Az első 50km 2 személy, sok autópálya, autóút (110-130 között), van benne városozás is. ha kell kilövök, ha kell előzök.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Soma mind1 mit vesz szarrá válik alatta. A nagy fogyasztás egyértelműen az állandó nyelezés eredménye.
B-L-A-C-K
titán
Fogyasztásról jut eszembe, volt anno egy Aprillia SR50-em (még az első szériás) full malossi, csak 12 litert evett városba... A Runner 180-as is ha nem kímélted a 7-8-at bekajálta. Ezért is kellene egy 200-as 4T, azok állítólag ~3 literrel elvannak.
AndrewTdi
addikt
Nekem úgy 7 éve volt egy rencám nélküli import 180 FXR-em. na az is simán bekajálta a 8-10-et . full gyári volt, de elhanyagolt (akkor még nem nagyon tudtam mi fán terem).
Szerintem ha csontozod a VXR-nek, az is eszik 5-6-ot.
B-L-A-C-K
titán
Nekem SP180-am volt egy malossi variátor kivételével az is full gyári volt, és 7 liternél nem nagyon kajált többet akárhogy mentem vele.
VRX-el nemvolt még dolgom sajnos, de sokan 3-4 literre esküdnek, persze ha csontolod non-stop szerintem is lehet simán 5-6.
DigitXT
félisten
Jobb csuklóból lehet a legjobban spórolni. De ebben én sem vagyok jó, sőt: hajtom rendesen a 180-as Majestymet (full Bp.), Malossi varióval elkéri a 4,5-et 100-on. De gyári varióval valóban nem nagyon ment 4 fölé, hasonló stílusba hajtva.
AndrewTdi
addikt
Az a baj a varioval, hogyha belerakod, nem tudsz parancsolni a csuklódnak. hiába mondják, hogy jobb lesz a fogyasztás tőle... ja. ha kibírod, hogy ne tépd neki
B-L-A-C-K
titán
Olyan embert nem ismerek aki ráül és ne csutkázná le minden alkalommal legalább 1-2x, vagyis én nem bírom megállni. Aki arra vesz ilyen motort hogy finoman járkáljon vele akkor az bolond...
A 4T amúgy sokkal lomhább a 2T-nél? Az evidens hogy lomhább de mennyivel? 4T terén semmi tapasztalatom nincs...
urbi73
senior tag
Hogyne már,néha ki is kel húzatni a motort.Ezzel a kis Benelli 491 el is kilehet lőni ha zöldre vált a lámpa. Városban tökéletes mászkálni.
-
huszi.gyb
senior tag
50-esből, és 125-ösből tudok összehasonlítási alapot mondani... Ég és föld
NSR125 2T vs CBR125 4T
Honda Tact 50 2T vs Agility 50 4T
Mindkettőnél ahol a 4T-nek vége volt, ott a 2T még megy (de legalábbis nem erőlködik). Emelkedőn is hajtottam ezeket, a 125-ösöket két személlyel is... NSR 2 fővel 120km/h max (ha megy is tovább, ott már sajnálom). CBR 100 körül volt a vége arra már nem emlékszem (ugyanilyen feltételekkel).
Tact 50-55ről gyorsul, Agility 55 egyenes úton hát/oldalszéllel.
Fogyasztásban közel 2-es szorzó
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Ez így van.
B-L-A-C-K: nem tudom, abszolút nem érzem lomhának...
(Nekem meg 2T tapasztalatom nincs - ebben a ccm-ben.)
Eleve a Maja nem olyan sportos, mint a Runner - egész
más felépítésűek - de azért a varioval szedi a lábát.
Két Runnert lehetne összehasonlítani, de ott meg a ccm
nem stimmel, mert a VXR 200-as az FXR meg 180-as.
huszi.gyb: jó, egy 50-es 4T tényleg csiga, de nem biztos,
hogy ez az arány nagyobb köbcentiknél is tartja magát.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Tudom, 125-nél kisebb különbséget éreztem, de ott is meg volt... Sajnos csak ezekkel a tapasztalatokkal rendelkezem. 125-nél nagyobb 2T motort nem vezettem... Mondjuk 250 fölött már nem is hiányzott a 2T (nekem...)
www.dongosofor.hu
B-L-A-C-K
titán
2T-t ha nem próbáltad még akkor így nehéz lesz válaszolni a kérdésemre... Enyémnek 140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott, eszméletlenül ment, pedig csak egy variátor volt benne...
huszi.gyb: Köszi!
[ Szerkesztve ]
AndrewTdi
addikt
Azt tudom, hogy 180 fxr + malo vari konfiggal összefutottam egy 200vxr malo varis runnerrel és kb 80-tól mentem el neki.
DigitXT
félisten
Mondtam, hogy nincs vele tapasztalatom, de attól függetlenül (általánosságban fogalmazva) a Maját sem érzem nagyon lomhának... Amire én használom, arra bőven jó: azért azt vágod, hogy nem egy 1000-es sportgép a 2T Runner se, ha érted, mire gondolok.
Más amúgy régebben azt írta, hogy nincs olyan nagy különbség: "A vxr az igen 4 ütemű és az 200 köbcentis bár volt belőle régebben 180 as is. Egyébként az is nagyon jól megy valamivel szerényebben mint a 180-as 2 ütemű de az is durva." Aztán ezt számszerűsítsd, ahogy gondolod.
140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog. Persze ha most már nincs meg a gép, amire hivatkozol, akkor mindegy. Mindenesetre azt nehezen tudom elképzelni, hogy tök egyenletesen gyorsul, aztán hirtelen a végsebességén megáll, mint a szög. Már csak a légellenállás természete miatt sem tartom elképzelhetőnek az ilyen sebesség-idő karakterisztikát. Szerk: aminek amúgy a deriváltja a gyorsulás.
AndrewTdi: ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Pedig azok lóerőben egy szinten vannak sőt nyomatékban a vxr erősebb.
AndrewTdi
addikt
Igen. véleményem szerint pont a nyomaték miatt volt jó alul.
killer1203
senior tag
Leonardonak (150 ccm) mennyire van kitekerve a levegő csavar gyárilag ? 1.5 fordulat elég ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
SzlobiG
félisten
1.5-2 között.
AndrewTdi
addikt
Szerintetek hogyan, mikor, és miként lehetne összeszervezni egy PH motoros talit?
kcsa
veterán
robogóskismotorosat vagy all-in? Á, én nem vegyülök ilyen béna robogósokkal.
Hajrá, jó ötlet
AndrewTdi
addikt
Nekem aztán teljesen 8. általában a "nagymotorosoknak" van kifogása a robogósokkal szemben.
Doki16
addikt
Mik a vélemények ezekről a robogókról?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Tothgera30
Ármester
huszi.gyb
senior tag
Nem is véletlenül... Robogóról is mindig köszönök, 90%-ban a robogósok nem köszönnek vissza, és nem a nagymotorosok... De ez csak kis apróság... Amikor lerobbantam se a robogós állt meg, és társai... Tisztelet a kivételnek
www.dongosofor.hu
Doki16
addikt
A piros jól néz ki. A másiknál gyanús nekem ez a teljes felújítás. Nem ragaszkodom kifejezetten ehhez a márkához. Még az Aprilia SR50-et a Yamaha Aerox-ot meg a Giler Runner-t néztem. Valami jó vétel kellene ezekből 200k körül 2006-os évjárattól.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
SzlobiG
félisten
A piros tényleg korrekt.
B-L-A-C-K
titán
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog.
Jó lehet hülyén fogalmaztam, meg nem mértem le grafikonokkal anno, de volt vagy 7-8 robogóm már azaz van összehasonlítási alapom. 140-ig olyan lazán felment hogy észre se vettem. Szóval nem úgy volt hogy elérte a 100-at, és 140-ig kellett neki 20km út hogy elérje. A malossi variátor sokat dobott rajta. Ez az egy képem van róla, régi szép idők...
killer1203
senior tag
köszi szépen, egyébként kb 120 km/h a vége óra szerint, de még a szijat meg a görgőt nem néztem át, mennyi ezeknek kb a végsebességük ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
DigitXT
félisten
Mondjuk a Maja egy dolgot nem fog soha, akármilyen varióval: kerékre állni.
Szerk: mondjuk nem feltétlen mert annyival gyengébb, csak más a felépítése.
[ Szerkesztve ]
B-L-A-C-K
titán
Ilyen célra a Yamaha Aerox volt eddig a legjobb....
SzlobiG
félisten
Annyi 120-tól jobban nem igen fognak menni max 130, de ahhoz nem árt egy kis hátszél se. Az óra meg jó 10-et csal, szal annyit levehetsz.
Akkor hálás kis gép. Kíméled?
runner 125
nagyúr
Az SP-k órája sajnos csalt vagy 20km/h-t is, nekem is volt ilyen. A mostani FXR már pontosabb, kb 4-et csal fent, így a valós végük ezeknek kb 120-125.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
SzlobiG
félisten
Írtak a scooteresek azt mondták, hogy ők ki se bontják a cuccokat szal már hozzájuk is így érkezhetett, hogy hiányos volt a szett a szíjat viszont tényleg benézték. Csütörtökre lesz itt elvileg az új szett.
B-L-A-C-K
titán
Az lehet, sose mértük mennyire pontatlan...
barack1997
senior tag
Se JOG 3KJ
DigitXT
félisten
De mennyivel jobban hangzik, hogy viszi a 140-et...
DonThomasino
veterán
Robogó felnibe lehet 8 as?
AZ ugyanúgy centírozzák mint az autó kereket?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
B-L-A-C-K
titán
Te most direkt kötekedsz Mondtam sose néztem hogy pontos e az órája, Runner125 kolléga mondta ő nézte, így én hiszek is neki. De ettől függetlenül nekem 140-145öt mutatott, és mivel előtte írtam ezt ezért is mondtam ennyit, vagy szerinted azért írtam hogy ezzel felvágjak most?
golyani
addikt
hát új kora óta nálam van, szülői nyomás/féltés végett a vario fojtás elég későn(4k km körül ) ugrott ki belőle. a többi az időben 1000-es szervizkor. eleinte főként az élmény motorozás volt a főfeladata aztán később elkezdtem vele járni suliba is. egy reggelen sikerült megtörni az elejét, de műanyagmunkával illetve fényezéssel megúsztam a dolgot, így az elejéről hiányoznak matricák. az éves futása egy olyan 3-4 ezer km körül mozog az utóbbi években. de mivel suli cirka 20km-re vezet és főúton is kell haladnom így hajtom is azért csutka gázon ahol kell, ahol nem ott óra szerinti 60-70-kével elporoszkálok. órám az mondjuk sokat csal, mert amikor már 80-on túl van a mutató (~82-83 környéke) GPS szerint az olyan 70-72 és ennyi is a vége. a fogyasztása az viszont marha jó 2,7-2,8 körül alakul akkor is ha sokat csutkázom vagy esetleg barátnőmmel ketten nyergeljük meg. most már az első varió tárcsák is kezdenek bordásodni/kopni úgyhogy erősen fontolgatok egy polini vagy malossi variot a nagyobb végsebesség érdekében.
a cserélni valók nálam valahogy így alakultak az évek során:
- légszűrő tisztítás vagy csere évente állapotfüggően
- hajtómű olaj csere évente (eleinte 5w-30-as motorolajat kapott, aztán egyszer szervízben hajtómű olajat, aztán castrol 80w-90) (a könyvi előírás 10w-30-as olaj lenne)
- gyertya 6-8k km-ként
- fékbetétek cserélve 9k km-nél
- görgők és szíj csere 12k km-nél
- hátsó gumi 14k km körül (pirelli evo 22)
- első gumi 16k km környékén (pirelli evo 21)
- vízpumpa felújítószett 18k km-nél
- tárcsák 19k km körül (lényegében a gyári Brembo és egy szett Goldfren S3-at bírtak. ez utóbbi ette meg jobban a tárcsákat)
olajból eleinte Shell Advance VSX 2T-t, majd Valvoline Durablend Scooter 2T és mostanában Repsol Moto Scooter 2T-t használok/tam.
görgő, szíj és gumi cserén kívül mindent magamnak csináltam, most már a variot is tudom saját kezűleg bolygatni .
igazándiból használatban annyira nem kímélem, de a szükséges karbantartásokat elvégzem időben, így kvázi problémamentes hálás kis gép. elmúlt napokban bekerült egy halogén izzó is a simához képest megéri azt a +200 Ft-ot.
runner 125
nagyúr
Hány év alatt mennyit raktál bele?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
golyani
addikt
2005. augusztus vége óta 22300km.
[ Szerkesztve ]
runner 125
nagyúr
Az teljesen ok.
Kb. ki is jön a hazai 50-es "futási átlag", ami jelen esetben ~3000km éves szinten.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya