Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34251) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Dobféknél mikor fékbetétet cserélünk a bowdent is cserélni kell?

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#34252) Tothgera30 válasza urbi73 (#34250) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Egyik ismerősnek volt egy 491-ese pár évig. Itt a fórumban is volt egy Benelli tulaj. Motorikusan Mina, villája, fékjei váza jó, tehát szerkezeti részei rendben, csak az idom ritka és drága rá. Attól függetlenül én megvenném jó áron.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#34253) urbi73 válasza Tothgera30 (#34252) üzenetére


urbi73
senior tag

Most vettem 90 k ért.Egy fényezés nemárt neki ,motorikusan nagyon jó ,meglepően jól megy . Ilyet már akartam régen venni nagyon bejövős nekem.

-

(#34254) urbi73


urbi73
senior tag

Viszont a KM órája az nem működik ,a meghajtó csiga ment tönkre. Ez egyenlőre így is marad új ára 11000 ft ,. Szerintem ez elég drága ezért az alkatrészért .

-

(#34255) canniball válasza canniball (#34203) üzenetére


canniball
nagyúr

Tárcsafékzár ügyben valaki?

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#34256) AndrewTdi válasza canniball (#34255) üzenetére


AndrewTdi
addikt

bevonat, keménység, zárminőség.
szvsz mindegy.

más:
nem voltam itthon 4 napig, visszaolvasva fb-t, látom, hogy Soma mennyit szopik az exrunneremmel. Hát én nem értem hogy csinálja. Nameg a fogyasztása... Komolyan mondom nem értem. nálam sosem ment 5 fölé, pedig én sem kíméltem, de nem is nyeleztem szét egy egész tankot. Bár lehet, hogy ő igen... Az is tény, hogy elmondása szerint nem bírja megállni, hogy ne nyelezze mert jól megy. Az indulási gondjaira meg már megmondtuk a megoldást, de magától nem fog "megcsinálódni".

mégmás: tegnap hazaértünk Wörtherseeről, át is ültem a motorra, bele is tettem megint egy 100-ast. Most tartok 205km-nél és egy rublikával fél alatt van a tank (15L a tank) normál használatnál. Az első 50km 2 személy, sok autópálya, autóút (110-130 között), van benne városozás is. ha kell kilövök, ha kell előzök.

[ Szerkesztve ]

(#34257) SzlobiG válasza AndrewTdi (#34256) üzenetére


SzlobiG
félisten

Soma mind1 mit vesz szarrá válik alatta. :D A nagy fogyasztás egyértelműen az állandó nyelezés eredménye.

(#34258) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Fogyasztásról jut eszembe, volt anno egy Aprillia SR50-em (még az első szériás) full malossi, csak 12 litert evett városba...:D A Runner 180-as is ha nem kímélted a 7-8-at bekajálta. Ezért is kellene egy 200-as 4T, azok állítólag ~3 literrel elvannak.

(#34259) AndrewTdi válasza B-L-A-C-K (#34258) üzenetére


AndrewTdi
addikt

Nekem úgy 7 éve volt egy rencám nélküli import 180 FXR-em. na az is simán bekajálta a 8-10-et . full gyári volt, de elhanyagolt (akkor még nem nagyon tudtam mi fán terem).
Szerintem ha csontozod a VXR-nek, az is eszik 5-6-ot.

(#34260) B-L-A-C-K válasza AndrewTdi (#34259) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Nekem SP180-am volt egy malossi variátor kivételével az is full gyári volt, és 7 liternél nem nagyon kajált többet akárhogy mentem vele.

VRX-el nemvolt még dolgom sajnos, de sokan 3-4 literre esküdnek, persze ha csontolod non-stop szerintem is lehet simán 5-6.

(#34261) DigitXT válasza B-L-A-C-K (#34260) üzenetére


DigitXT
félisten

Jobb csuklóból lehet a legjobban spórolni.:K De ebben én sem vagyok jó, sőt: hajtom rendesen a 180-as Majestymet (full Bp.), Malossi varióval elkéri a 4,5-et 100-on. De gyári varióval valóban nem nagyon ment 4 fölé, hasonló stílusba hajtva.:R

(#34262) AndrewTdi válasza DigitXT (#34261) üzenetére


AndrewTdi
addikt

Az a baj a varioval, hogyha belerakod, nem tudsz parancsolni a csuklódnak. :) hiába mondják, hogy jobb lesz a fogyasztás tőle... ja. ha kibírod, hogy ne tépd neki :D

(#34263) B-L-A-C-K válasza DigitXT (#34261) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Olyan embert nem ismerek aki ráül és ne csutkázná le minden alkalommal legalább 1-2x, vagyis én nem bírom megállni. Aki arra vesz ilyen motort hogy finoman járkáljon vele akkor az bolond...:)

A 4T amúgy sokkal lomhább a 2T-nél? Az evidens hogy lomhább de mennyivel? 4T terén semmi tapasztalatom nincs...

(#34264) barack1997 válasza molnarpeter (#34223) üzenetére


barack1997
senior tag

9KW, 12 LE :C :Y :W :DDD

(#34265) urbi73


urbi73
senior tag

Hogyne már,néha ki is kel húzatni a motort.Ezzel a kis Benelli 491 el is kilehet lőni ha zöldre vált a lámpa. Városban tökéletes mászkálni.

-

(#34266) huszi.gyb válasza B-L-A-C-K (#34263) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

50-esből, és 125-ösből tudok összehasonlítási alapot mondani... Ég és föld :)
NSR125 2T vs CBR125 4T
Honda Tact 50 2T vs Agility 50 4T

Mindkettőnél ahol a 4T-nek vége volt, ott a 2T még megy (de legalábbis nem erőlködik). Emelkedőn is hajtottam ezeket, a 125-ösöket két személlyel is... NSR 2 fővel 120km/h max (ha megy is tovább, ott már sajnálom). CBR 100 körül volt a vége arra már nem emlékszem (ugyanilyen feltételekkel).

Tact 50-55ről gyorsul, Agility 55 egyenes úton hát/oldalszéllel.

Fogyasztásban közel 2-es szorzó :) :R

www.dongosofor.hu

(#34267) DigitXT válasza AndrewTdi (#34262) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez így van.:D

B-L-A-C-K: nem tudom, abszolút nem érzem lomhának...
(Nekem meg 2T tapasztalatom nincs - ebben a ccm-ben.)

Eleve a Maja nem olyan sportos, mint a Runner - egész
más felépítésűek - de azért a varioval szedi a lábát.:R

Két Runnert lehetne összehasonlítani, de ott meg a ccm
nem stimmel, mert a VXR 200-as az FXR meg 180-as.:DDD

huszi.gyb: jó, egy 50-es 4T tényleg csiga, de nem biztos,
hogy ez az arány nagyobb köbcentiknél is tartja magát.:N

[ Szerkesztve ]

(#34268) huszi.gyb válasza DigitXT (#34267) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Tudom, 125-nél kisebb különbséget éreztem, de ott is meg volt... Sajnos csak ezekkel a tapasztalatokkal rendelkezem. 125-nél nagyobb 2T motort nem vezettem... Mondjuk 250 fölött már nem is hiányzott a 2T :) (nekem...)

www.dongosofor.hu

(#34269) B-L-A-C-K válasza DigitXT (#34267) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

2T-t ha nem próbáltad még akkor így nehéz lesz válaszolni a kérdésemre...:) Enyémnek 140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott, eszméletlenül ment, pedig csak egy variátor volt benne...

huszi.gyb: Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#34270) AndrewTdi válasza B-L-A-C-K (#34269) üzenetére


AndrewTdi
addikt

Azt tudom, hogy 180 fxr + malo vari konfiggal összefutottam egy 200vxr malo varis runnerrel és kb 80-tól mentem el neki.

(#34271) DigitXT válasza B-L-A-C-K (#34269) üzenetére


DigitXT
félisten

Mondtam, hogy nincs vele tapasztalatom, de attól függetlenül (általánosságban fogalmazva) a Maját sem érzem nagyon lomhának...:N Amire én használom, arra bőven jó: azért azt vágod, hogy nem egy 1000-es sportgép a 2T Runner se, ha érted, mire gondolok.;)

Más amúgy régebben azt írta, hogy nincs olyan nagy különbség: "A vxr az igen 4 ütemű és az 200 köbcentis bár volt belőle régebben 180 as is. Egyébként az is nagyon jól megy valamivel szerényebben mint a 180-as 2 ütemű de az is durva." Aztán ezt számszerűsítsd, ahogy gondolod.:R

140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog. Persze ha most már nincs meg a gép, amire hivatkozol, akkor mindegy.:( Mindenesetre azt nehezen tudom elképzelni, hogy tök egyenletesen gyorsul, aztán hirtelen a végsebességén megáll, mint a szög. Már csak a légellenállás természete miatt sem tartom elképzelhetőnek az ilyen sebesség-idő karakterisztikát.:N Szerk: aminek amúgy a deriváltja a gyorsulás.:DDD

AndrewTdi: ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt.:))

[ Szerkesztve ]

(#34272) SzlobiG válasza AndrewTdi (#34270) üzenetére


SzlobiG
félisten

Pedig azok lóerőben egy szinten vannak sőt nyomatékban a vxr erősebb.

(#34273) AndrewTdi válasza SzlobiG (#34272) üzenetére


AndrewTdi
addikt

Igen. véleményem szerint pont a nyomaték miatt volt jó alul.

(#34274) killer1203


killer1203
senior tag

Leonardonak (150 ccm) mennyire van kitekerve a levegő csavar gyárilag ? 1.5 fordulat elég ? :R

Xsara 1.6 16v | Motorola Defy

(#34275) SzlobiG válasza killer1203 (#34274) üzenetére


SzlobiG
félisten

1.5-2 között.

(#34276) AndrewTdi


AndrewTdi
addikt

Szerintetek hogyan, mikor, és miként lehetne összeszervezni egy PH motoros talit?

(#34277) kcsa válasza AndrewTdi (#34276) üzenetére


kcsa
veterán

robogóskismotorosat vagy all-in? Á, én nem vegyülök ilyen béna robogósokkal.

Hajrá, jó ötlet :)

(#34278) AndrewTdi válasza kcsa (#34277) üzenetére


AndrewTdi
addikt

Nekem aztán teljesen 8. általában a "nagymotorosoknak" van kifogása a robogósokkal szemben. :D

(#34279) Doki16


Doki16
addikt

Mik a vélemények ezekről a robogókról?

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#34280) Tothgera30 válasza Doki16 (#34279) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Elnyűhetetlen. Viszont azt a modellt ne vedd meg, tuti nem 7k km van benne. Az enyémben van 17k, és nincs újramázolva, felmatricázva és nincs a kapcsolóról lekopva a festék sem.

Inkább PJ, vagy DD.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#34281) huszi.gyb válasza AndrewTdi (#34278) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Nem is véletlenül... Robogóról is mindig köszönök, 90%-ban a robogósok nem köszönnek vissza, és nem a nagymotorosok... De ez csak kis apróság... Amikor lerobbantam se a robogós állt meg, és társai... Tisztelet a kivételnek :) :R :C

www.dongosofor.hu

(#34282) Doki16 válasza Tothgera30 (#34280) üzenetére


Doki16
addikt

A piros jól néz ki. A másiknál gyanús nekem ez a teljes felújítás. Nem ragaszkodom kifejezetten ehhez a márkához. Még az Aprilia SR50-et a Yamaha Aerox-ot meg a Giler Runner-t néztem. Valami jó vétel kellene ezekből 200k körül 2006-os évjárattól.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#34283) SzlobiG válasza Doki16 (#34282) üzenetére


SzlobiG
félisten

A piros tényleg korrekt. :K

(#34284) B-L-A-C-K válasza DigitXT (#34271) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog.

Jó lehet hülyén fogalmaztam, meg nem mértem le grafikonokkal anno, de volt vagy 7-8 robogóm már azaz van összehasonlítási alapom. 140-ig olyan lazán felment hogy észre se vettem. Szóval nem úgy volt hogy elérte a 100-at, és 140-ig kellett neki 20km út hogy elérje. A malossi variátor sokat dobott rajta. Ez az egy képem van róla, régi szép idők...:D

(#34285) killer1203 válasza SzlobiG (#34275) üzenetére


killer1203
senior tag

köszi szépen, egyébként kb 120 km/h a vége óra szerint, de még a szijat meg a görgőt nem néztem át, mennyi ezeknek kb a végsebességük ?

Xsara 1.6 16v | Motorola Defy

(#34286) DigitXT válasza B-L-A-C-K (#34284) üzenetére


DigitXT
félisten

Mondjuk a Maja egy dolgot nem fog soha, akármilyen varióval: kerékre állni.:DDD
Szerk: mondjuk nem feltétlen mert annyival gyengébb, csak más a felépítése.

[ Szerkesztve ]

(#34287) B-L-A-C-K válasza DigitXT (#34286) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ilyen célra a Yamaha Aerox volt eddig a legjobb....:)

(#34288) SzlobiG válasza killer1203 (#34285) üzenetére


SzlobiG
félisten

Annyi 120-tól jobban nem igen fognak menni max 130, de ahhoz nem árt egy kis hátszél se.:D Az óra meg jó 10-et csal, szal annyit levehetsz.

(#34289) Kolondrum válasza golyani (#34221) üzenetére


Kolondrum
félisten

Akkor hálás kis gép. Kíméled?

(#34290) runner 125 válasza B-L-A-C-K (#34284) üzenetére


runner 125
nagyúr

Az SP-k órája sajnos csalt vagy 20km/h-t is, nekem is volt ilyen. A mostani FXR már pontosabb, kb 4-et csal fent, így a valós végük ezeknek kb 120-125.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#34291) SzlobiG


SzlobiG
félisten

Írtak a scooteresek azt mondták, hogy ők ki se bontják a cuccokat szal már hozzájuk is így érkezhetett, hogy hiányos volt a szett a szíjat viszont tényleg benézték. Csütörtökre lesz itt elvileg az új szett. :U

(#34292) B-L-A-C-K válasza runner 125 (#34290) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Az lehet, sose mértük mennyire pontatlan...

(#34293) barack1997 válasza B-L-A-C-K (#34287) üzenetére


barack1997
senior tag

Se ;) JOG 3KJ

(#34294) DigitXT válasza B-L-A-C-K (#34292) üzenetére


DigitXT
félisten

De mennyivel jobban hangzik, hogy viszi a 140-et...;)

(#34295) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Robogó felnibe lehet 8 as?
AZ ugyanúgy centírozzák mint az autó kereket?

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#34296) B-L-A-C-K válasza DigitXT (#34294) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Te most direkt kötekedsz :F Mondtam sose néztem hogy pontos e az órája, Runner125 kolléga mondta ő nézte, így én hiszek is neki. De ettől függetlenül nekem 140-145öt mutatott, és mivel előtte írtam ezt ezért is mondtam ennyit, vagy szerinted azért írtam hogy ezzel felvágjak most?

(#34297) golyani válasza Kolondrum (#34289) üzenetére


golyani
addikt

hát új kora óta nálam van, szülői nyomás/féltés végett a vario fojtás elég későn(4k km körül ) ugrott ki belőle. a többi az időben 1000-es szervizkor. eleinte főként az élmény motorozás volt a főfeladata aztán később elkezdtem vele járni suliba is. egy reggelen sikerült megtörni az elejét, de műanyagmunkával illetve fényezéssel megúsztam a dolgot, így az elejéről hiányoznak matricák. az éves futása egy olyan 3-4 ezer km körül mozog az utóbbi években. de mivel suli cirka 20km-re vezet és főúton is kell haladnom így hajtom is azért csutka gázon ahol kell, ahol nem ott óra szerinti 60-70-kével elporoszkálok. órám az mondjuk sokat csal, mert amikor már 80-on túl van a mutató (~82-83 környéke) GPS szerint az olyan 70-72 és ennyi is a vége. a fogyasztása az viszont marha jó 2,7-2,8 körül alakul akkor is ha sokat csutkázom vagy esetleg barátnőmmel ketten nyergeljük meg. most már az első varió tárcsák is kezdenek bordásodni/kopni úgyhogy erősen fontolgatok egy polini vagy malossi variot a nagyobb végsebesség érdekében.

a cserélni valók nálam valahogy így alakultak az évek során:
- légszűrő tisztítás vagy csere évente állapotfüggően
- hajtómű olaj csere évente (eleinte 5w-30-as motorolajat kapott, aztán egyszer szervízben hajtómű olajat, aztán castrol 80w-90) (a könyvi előírás 10w-30-as olaj lenne)
- gyertya 6-8k km-ként
- fékbetétek cserélve 9k km-nél
- görgők és szíj csere 12k km-nél
- hátsó gumi 14k km körül (pirelli evo 22)
- első gumi 16k km környékén (pirelli evo 21)
- vízpumpa felújítószett 18k km-nél
- tárcsák 19k km körül (lényegében a gyári Brembo és egy szett Goldfren S3-at bírtak. ez utóbbi ette meg jobban a tárcsákat)

olajból eleinte Shell Advance VSX 2T-t, majd Valvoline Durablend Scooter 2T és mostanában Repsol Moto Scooter 2T-t használok/tam.

görgő, szíj és gumi cserén kívül mindent magamnak csináltam, most már a variot is tudom saját kezűleg bolygatni :D.

igazándiból használatban annyira nem kímélem, de a szükséges karbantartásokat elvégzem időben, így kvázi problémamentes hálás kis gép. elmúlt napokban bekerült egy halogén izzó is :) a simához képest megéri azt a +200 Ft-ot.

(#34298) runner 125 válasza golyani (#34297) üzenetére


runner 125
nagyúr

Hány év alatt mennyit raktál bele?

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#34299) golyani válasza runner 125 (#34298) üzenetére


golyani
addikt

2005. augusztus vége óta 22300km.

[ Szerkesztve ]

(#34300) runner 125 válasza golyani (#34299) üzenetére


runner 125
nagyúr

Az teljesen ok.
Kb. ki is jön a hazai 50-es "futási átlag", ami jelen esetben ~3000km éves szinten.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.