Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13551) Killing


Killing
addikt

Sziasztok!
A motoromban az első féknél a fékbetét nagyon elkopott, már a fém súrolta a tárcsát, ami nagyon idegesítő, ciripelő (fémes) hangot adott. Ki lett cserélve a fékbetét, minden nagyon fasza lett, eddig. A fékbetétcsere óta mentem vele olyan 300 km-t, most megint csinálja, igaz nem olyan élesen, de menet közben hallható, és nagyon zavar. Ennyi idő alatt kétlem hogy elkopott volna...
Mi okozza ezt a ciripelő hangot? :F

Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest

(#13552) r-chee


r-chee
őstag

Motor: Piaggio NRG Power DT (2007-es)
Kérdés: Szokásos fojtásokon kívül nincs-e elektronikusan lefojtva a motorom? Cseréltem főfúvókát 53-asról 65-re, de végsebességben nincs különbség a korábbihoz képest, ugyanúgy 60-64km/h a vége. Változás csak abban érezhető, hogy kissé jobban húz. Motor 7-7500-nél jobban nem pörög. Lehet, hogy a gyári kipufogó fogja le a motort? Eddig ismert fojtások eltávolítva (kipuf., karburátor).

Előre is köszi a választ.

üdv.

Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája

(#13553) DigitXT válasza Killing (#13551) üzenetére


DigitXT
félisten

Szerintem a tárcsa lyukacsossága miatt van ez a hang, így normális.:B

(#13554) Tothgera30 válasza Killing (#13551) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Szerintem nem, én még csak 37 km-t tettem a motorba, ezzel egyidejűleg az első fékbetétbe, és érezhető hogy fog még, viszont nem ciripel. Esetleg próbáld ki azt hogy megvasalod a féket, ami annyit tesz hogy sebességből erőset fékezel, de nem annyira hogy megcsússzon a kerék, csak igazán erőteljes fékezés legyen. Közben látom hogy DigitXT már válaszolt!

Amúgy új fejlemények a motorommal kapcsolatban hogy Repsol 2T-t raktunk bele a Husky olaj helyett, és érezhetően jobb lett. Jövőhét hétvégén a szerelő átnézi, akkor már többet tudok.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13555) Killing válasza DigitXT (#13553) üzenetére


Killing
addikt

Igen, lyukacsos, de még semelyik másik motornál sem hallottam ezt a hangot.

Tothgera30: Majd megpróbálom mégegyszer, mert fékbetétcsere után olyan 100 km-rel már próbálkoztam satufékekkel hogy bekopjon a fékbetét, de akkor még nem csinálta ezt. Majd most akkor megpróbálom újra és beszámolok a fejleményekről.
Köszi a segítséget! :)

Ja és van egy másik problémám ami miatt már írtam de nem jött válasz, most lusta vagyok újra leírni, inkább bemásolom: :DDD

A peugeot sv motorom nagyobb sebességnél (55-től felfele) mély csilingelő hangot ad (nem találtam rá jobb szót, ezt nem lehet leírni, hallani kell :D) amibe az egész motor beleremeg. Nem tudom honnan jöhet és miért, alacsonyabb sebességnél nem csinálja. Amúgy 80-at megy a gép, se nem lassabb, se nem gyorsabb emiatt. Hogy lehetne ezt megszüntetni? Elég rég óta csinálja már csak eddig lusta voltam megkérdezni. Motorféknél erőteljesebben hallatszik.

[ Szerkesztve ]

Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest

(#13556) cila1


cila1
aktív tag

Láttam egy ilyen Elektromos légkulcsot az egyik áruházba.Ti azt elhiszitek,hogy egy ilyen 12v-os valami leszed egy kerék anyát vagy egy variátor anyát?

(#13557) Killing válasza Killing (#13555) üzenetére


Killing
addikt

No, megpróbáltam újra, egy kicsit javult, de még tolásnál hallatszik. :(

Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest

(#13558) r-chee válasza cila1 (#13556) üzenetére


r-chee
őstag

Szerintem nem. Egy 80-120E forintos Makita akksis fúrógépről jobban elhiszem - mert volt már a kezemben -, nagy nyomatékkal rendelkezik. Bár olyan gyors nem lenne, hogy megtámasztás/blokkolás nélkül leszedje a külső tárcsa-variátor elől a főtengelyen lévő anyát (innentől pedig nem lenne értelme beruházni rá, hiszen a kézi erő ingyen van).
Légkulccsal viszont bármi egyszerűen, gyorsan elintézhető - egy kompresszor birtokában, persze :).
A képen szereplő gépről még annyit, hogy - keréknél s variátornál maradva - elektromos mivoltához nem ésszerű a kialakítása, simán kicsavarná magát az ember kezéből - feltéve, ha nem ég le rögtön az elején. Egy, a meghúzni/lazítani kívánt anyához/csavarhoz képest merőleges megfogási lehetőség előnyösebb lenne. Hobbi célokra alkalmas lehet, bár arra akkor inkább egy akksis, vagy hálózatról üzemelő fúrógép, ami több felhasználási lehetőséget is kínál...

[ Szerkesztve ]

Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája

(#13559) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Tartozásom kiegyenlíteném...

Piaggio NRG Power PJ (2006)

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13561) r-chee válasza cila1 (#13560) üzenetére


r-chee
őstag

Jó, leszedi :). Élettartamra kíváncsi lennék, hogy pl. egy autószerelő műhelyben meddig bírná egy téli-nyári gumi cserés időszakban :D.

---

Erre valami ötlet? : #13552

[ Szerkesztve ]

Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája

(#13562) DigitXT válasza Tothgera30 (#13559) üzenetére


DigitXT
félisten

Kinézetre elég jó.:D

(#13563) Tothgera30 válasza DigitXT (#13562) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Kösz :K . Ma 1 körül felhívtam a szerelőt, elmondtam a tüneteket, azt mondta hogy gyertyacsere lesz :U . Remélem, bár én még gyanakszok a kompresszorra :B .

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13564) runner 125 válasza cila1 (#13556) üzenetére


runner 125
nagyúr

Vicc.

Halkan megjegyzem, h nekem volt 10k-s légkulcs készletem, amit 8bar-ról hajtottam meg, az nem szedte le a varió anyákat.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13565) akos3 válasza Killing (#13557) üzenetére


akos3
addikt

Tolásnál az összes hallatszik. Tárcsaféket nem fogsz tudni úgy beállítani, h sose súrlódjon

(#13566) akos3 válasza Tothgera30 (#13559) üzenetére


akos3
addikt

Nagyon patika. Mást nem lehet erre mondani :)

(#13567) Tothgera30 válasza akos3 (#13566) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Hát azért van rajta egy-két karc, illetve tuti hogy csúsztak vele előző életében, jövőhét közepén hozok bele új Champion RG6YCA gyertyát, akkor hátha újra erőre kap, a másik lehetőség hogy a szűrőknél eltömődött.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13568) runner 125 válasza Tothgera30 (#13567) üzenetére


runner 125
nagyúr

Add el. ;]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13569) Eagl3


Eagl3
veterán

Ma egész nap Vespáztam, nagyon zsír... viszont annyira elvarázsolt, hogy elfelejtettem képeket készíteni. :DDD

(#13570) Tothgera30 válasza runner 125 (#13568) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ehh, még a végén az lesz ;] . De nincs szívem eladni, olyan szép :P . Talán NRG Power DD lesz belőle ha injektor hibás, bár mások ezt kizárták :B .

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13571) runner 125 válasza Eagl3 (#13569) üzenetére


runner 125
nagyúr

Jajám, megvan a maga varázsa.
Látod, ha most az Aprilia-t vetted volna, ezt nem mondhatnád el. :) Vespa nagy feeling, ez az a robogó, amit mindenki ismer és tisztel.

Tothgera30

Ilyen fiatalon annak biztos nem lehet baja.
Annó a srác Morini-s SR-je ette a gyertyákat, 1000km alatt egyet. ;] :D

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13572) Tothgera30 válasza runner 125 (#13571) üzenetére


Tothgera30
Ármester

De 14 ezer km van benne! Ez nem lehet ok arra? Apám szerint a gyertya mondta be az unalmasat, mert melegedés után rángatott/fulladozott.

ui.: Morini SR, ne is mond! Még egy Piaggio-ba bele mertem vágni, de Morinibe soha. Havernak is volt egy, majdnem megvettem tőle, de nála talán egy hónapig volt, mert minden nap más gyertyával kellett indítani.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13573) akos3 válasza Tothgera30 (#13567) üzenetére


akos3
addikt

Karcok nem látszanak fotón. :P Csúsztak vele? 14E km?? És megvetted? Mi van veled? :P :D

(#13574) cila1 válasza runner 125 (#13564) üzenetére


cila1
aktív tag

Persze igazad van.Ezt én se hiszem el.Lehet,hogy egyszer használod és beszarik.
Amúgy a légkulcs helyett hogyan kell leszedni a varió anyát?Van valami célszerszám hozzá vagy házilag kell elkészíteni valami szerszámot?

(#13575) Tothgera30 válasza akos3 (#13573) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Jobb oldali lábtartón látszik, másokat nem, de engem zavar. Bár idővel meg lehet szokni hogy féláron nem új motort kap az ember. Az a storyja hogy 12e km-rel volt hirdetve, erre a srác ráadja a gyújtást és kiírta hogy 14450km. Persze attól még elmegy, mert ő se tudta pontosan, ahogy ő hazahozta, fél évet állt a sarokban, és most lakásfelújítás miatt adta el, illetve a BMW E42-esért is hirdeti. Viszont ellenőrizhető mert minden szervízpapírt megkaptam róla, matricák is ott vannak a motoron, 2006.06.30.-án vették (én is 30.-án születtem) és 2010.04.04-én vonták kis a forgalomból Svájcban, egy tulajdonosa volt, rendszáma LU 39 788 volt. Megvan a Fahrzugausweis-e, ami eredeti, szóval szar nem ehet. Idomokat szedegettem le, mindegyiken ugyan az az évszám, csak a hónap tér el +-1, szóval komolyabban nem törhették, leengedett kormánnyal meg néztem a stabilitását, de nem húz félre, szóval a váz sem hajlott.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13576) r-chee válasza cila1 (#13574) üzenetére


r-chee
őstag

Pl. egy variátor blokkolóval eképpen:

Vagy egy, a gyertya helyére becsavarható dugattyú blokkolóval.
Vario blokkolást és humánusbbnak tartom :). Múltkor eképp szedtem le variátort és könnyedén megvolt.

[ Szerkesztve ]

Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája

(#13577) Eagl3


Eagl3
veterán

Milyen bukósisak márkák között érdemes nézelődni?
Esetleg ajánlhatnátok valami Vespához illőt. :)

(#13578) cila1 válasza r-chee (#13576) üzenetére


cila1
aktív tag

Nem is tudtam,hogy van ilyen szerszám!
Én meg kompresszor+légkulcs vételen törtem a fejem.
Nagyon hasznos volt ez a hsz számomra.Köszi szépen. :R

(#13579) dJ Peer


dJ Peer
aktív tag

Motoron mikor kell láthatósági mellény? :o
Én erre eddig nem is gondoltam!

(#13580) Eagl3 válasza dJ Peer (#13579) üzenetére


Eagl3
veterán

Azt hiszem, hogy csak városon kívül.

(#13581) r-chee válasza dJ Peer (#13579) üzenetére


r-chee
őstag

Ha már láthatósági mellény: ne 1000FT-os piacosat vegyetek, mert az olyan, mintha rajtatok sem lenne. Főleg ha hátizsákot is visel az ember.
De aki nem veszi észre egy robogó/kismotor első vagy hátsó lámpáját, az így is úgy is elüti az emert.

[ Szerkesztve ]

Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája

(#13582) dJ Peer válasza r-chee (#13581) üzenetére


dJ Peer
aktív tag

Naja...
Rajtam még sosem volt motorozás közben, és szinte minden nap megyek, rendőr is látott, de nem szólt semmit. Szerintem ők sem tudják, hogy kötelező :D

(#13583) vicces válasza r-chee (#13576) üzenetére


vicces
addikt

hát én beszoktam dugni egy flex kulcsszárát a bal felső sarokba. egy fog és az öntvény egy fodrába. igy csak egy fog akasztja meg csak a tárcsát, de egyátalán nem roncsolok vele semmit. ;)

:)

(#13584) DigitXT válasza Eagl3 (#13580) üzenetére


DigitXT
félisten

Valaki linkelné az erre vonatkozó jogszabályt? Rákerestem, de ilyen kritériumot
csak kerékpárosokkal kapcsolatban emlegettek. A csomagtartóban mondjuk én
is tartok egyet, ha bármi lenne, de eddig mondjuk fel nem vettem/nem tervezem.

(#13585) runner 125 válasza r-chee (#13576) üzenetére


runner 125
nagyúr

Ez a holmi csak a Pigi blokkosoknál működik, legalábbis a Mina-nak nem a külső tárcsa széle fogaskerekes.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13586) runner 125 válasza Eagl3 (#13577) üzenetére


runner 125
nagyúr

Vespa-hoz én mindenképpen valami cool robogós bukót választanék.
Akár valami barna színűt - ami megy az üléshez.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13587) Eagl3 válasza runner 125 (#13586) üzenetére


Eagl3
veterán

Igen, én is ilyesmire gondoltam, most is hasonló van kölcsönbe... teljesen zárt sisak nem jó ehhez a mocihoz.
Csak azt nem tudom, hogy milyen márkák közül érdemes választani. Gagyi szart semmiképpen nem szeretnék...

(#13588) Eagl3 válasza DigitXT (#13584) üzenetére


Eagl3
veterán

"Annak ellenére, hogy a ma gyártott és használt típusok szinte mindegyike rendelkezik pontosan ugyanolyan forgalombiztonsági elemekkel (lámpák, irányjelzők), mint a nagy motorok, mégis használójuk kötelezve van arra, hogy lakot területen kívül láthatósági mellényt viseljen, mint egy kerékpáros."
[link]

Más:
Kicsit béna kérdés, de én a kocsisorba hogy mehetek előre? Egy kétsávos úton csal balról mehetek előre a kocsisorban, vagy esetleg jobbról, az útszegély mellett is beelőzhetem a kocsisort pl. a lámpánál vagy a körforgalom előtt?
Illetve balról csak akkor mehetek előre ha nincs záróvonal, vagy akkor is ha záróvonal tiltja az előzést?
Tegnap mondjuk mentem tökön-babon keresztül, jó nagy forgalom volt a ballagók miatt. :)

[ Szerkesztve ]

(#13589) cila1 válasza runner 125 (#13585) üzenetére


cila1
aktív tag

Azért ezt én is láttam.Éppen ezért körül néztem a boltba.
Motoforce variátor blokkoló szerszám (Fekvőhengeres Minarelli)

(#13590) akos3 válasza Tothgera30 (#13575) üzenetére


akos3
addikt

Persze. Ez látszik is rajta, h nem gányolt, megkímélt, original állapotban van. Én csak piszkálódtam. :) Teljesen korrekt a moci tényleg. Nagyon tetszik nekem is. Majdnem annyira mint a BWS tetszett :P .

Eagl3 Tolj már fel képet a Vespáról, kiváncsi vok rá! :)

(#13591) Tothgera30 válasza akos3 (#13590) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Akkor kapsz még egy csipetnyit. Nekem is tetszik, nem hiába kattantam rá, bár BWS-t nem vettem volna, inkább az Runner-en gondolkodnék, az szintén pofás darab.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13592) Eagl3 válasza akos3 (#13590) üzenetére


Eagl3
veterán

ok... csak legyen jó idő.

(#13593) akos3 válasza Tothgera30 (#13591) üzenetére


akos3
addikt

Tőlem ment az első "T" :) Fel se tűnt, h a hátsó lápája ilyen kis pofás. Egy dolog nem tetszik benne. Ill. talán kettő. Ez egyik az a hátsó sárhányó. Ez már a runnereken se tetszett. A másik, meg kicsit furi nekem, h a hátsó idom fekete és nem olyan szürke mint elől. Egyébként nagyon szép. Elegáns. azt Hiszem erre mondják. Semmi kirívó, semmi csicsa. Sztem ez még az én papámnak is tetszik, bár ő folyton azt mondja, h ő csak is Vespát venne :) Műszerfala és az első lámpája is faja.

(#13592) Eagl3 Hát az tényleg jó lenne. kicsit hervasztó ez az idő :U

(#13594) Gergello


Gergello
addikt

Teljesen elfejtettem, hogy ilyen létezik: Gilera DNA Nem is drága.

(#13595) Tothgera30 válasza akos3 (#13593) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Köszi. A hátsó lámpája ledes, elég szép, felfelé állnak benne a ledek. Ez Tricolor fényezéses, vagyis szürke-fehér-fekete, ezért olyan amilyen. A hátsó sárvédő nekem se jön be, de szerintem hagyom rajta, így gyári. Vespát én is nézegettem, de sajnos drágák voltak az újabb példányok, a többi pedig régi olaszból hozott verzió volt milliónyi km-rel.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#13596) runner 125 válasza Eagl3 (#13587) üzenetére


runner 125
nagyúr

Nolan, Shoie, AGV, Schubert, Dainese, Arai, ezek kb. a prémium márkák, eggyel alsóbb kategória (közép) ; Grex, Airoh, HJC, Caberg, Probiker, Shark, Berik

Most kb. ezek jutottak eszembe, más márkát nem szabad megvenni.

Gergello

"Márciusban teljes olaj és hűtőfolyadék csere történt,.."

Azért ezeken jót mosolyog az ember. :)) Amatőr számára kb. az jön le, h motorolajat cserélt..

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13597) Gergello válasza runner 125 (#13596) üzenetére


Gergello
addikt

Gondolom sokat ért hozzá a tulaj. :))
Igazából most csak a képeket néztem. Külseje képről gyönyörű. Blokk pedig egy 2t vizes pigi, nem?

(#13598) runner 125


runner 125
nagyúr

Gergello

Olyan, igen.

Eagl3

Ez? :U

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#13599) Eagl3 válasza runner 125 (#13598) üzenetére


Eagl3
veterán

Ilyesmit szeretnék igen. De nem bánnám ha olyan 30 alatt lenne :U

(#13600) runner 125 válasza Eagl3 (#13599) üzenetére


runner 125
nagyúr

Az viszont nevesebb darabból necces lesz.

Max. használt, - szerintem azzal sincs semmi baj, szép állapotút kell venni, ezeknek meg úgyis kivehető a bélése, kimossa az ember és kész.

Itt is vannak ilyen no name darabok 20k környékén, 2év garral - de mire megy az ember a garanciával, ha megdöglik benne. Már bocs a morbidságért.
mod.

Tényleg, számtalanszor hangsúlyoztam már, h motorozás nem olcsó hobby, legyen szó robogóról, vagy nagyobb motorról.
Az emberi élet meg megfizethetetlen, éppen ezért a biztonságért a lehető legtöbbet meg kell tenni, nincs mese.
Nem tagadom, h nincs bennem elfogultság a nevesebb márkák felé, de ettől függetlenül azt mondom, h az ilyen kínai bukók 50-es gépre talán jók, illetve, h a rendőr ne szóljon mert nincs bukód.
Épp' múltkor motoros topikban egy friss tag linekelt egy fotót magáról, és a motorjáról, amin rövidgatyában, sisakban és tornacipőben ül. Egy percen belül jó páran észrevételeztük, h ez aztán bölcs húzás...

Arányba lehet állítani a motor árával a bukó árát, sajnos ilyenkor elkeserítő tud lenni az arány, de ismétlem; nem dísz a bukó.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.