- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- sh4d0w: Én és a számítógép
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz
topikk #88193 üzenetére
Ja, ha addig lesz mire várni... tök jól fut a szekér most is. De hát a Samsungnak is milyen jót tett, hogy a masszívan veszteséges időkben erőltették a profi NX1-et. Valóban megelőzte a korát egy csomó mindenben, csak közben a Samsung NX maga lett kukázva. Megérte, nem?
-
Studi
veterán
Néha benézek, itt mindig a fingreszelés megy ugyanazon gondolatok mentén.
Képet csinál valaki?
-
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #88194 üzenetére
Az 25%-al több, szerintem pont indokolt a különbség az árazásban. Van aki 1300-ért az XT3 mellett fog dönteni, van aki meg 1050-ért az EM1ii mellett. Amúgy meg nem más világ. Nem azt akarom mondani hogy a paraméterek többségében nem jobb az XT3, hanem a más világ az nálam lényegesebb különbséget jelent. Ahhoz képest, hogy a Oly két éves, néhány paraméterben még mindig jobb, pl DPR ( ahol narancs van ott az Oly az erősebb, a value az eredeti árra vonatkozik ami valóban magas volt, de most már a helyére került)
-
Mercutio_
félisten
válasz
Grga_Pitic #88188 üzenetére
Igen, erre írtam, hogy tisztázni kell melyik Pana és melyik Olympus modell-t veti épp össze, amikor azt írja, "tényleg van-e érezhető különbség"
Egyébként a GM1-ben valszeg tudatos butítás van (ahogy annó a G3-nál is volt ISO 200-800 között), hisz ahogy te is írod azonos a szenzor, és ha összeveted a tesztekben a GM1-et a másik 2 panával látszik, hogy alulmarad.
-
inzsellér
tag
válasz
Ereshkigal #88190 üzenetére
Köszönöm!
-
-
inzsellér
tag
válasz
Grga_Pitic #88188 üzenetére
Én sehol nem találtam annak nyomát, hogy a G-9-ben Sony szenzor lenne. Tudsz valami konkrétumot mutatni?
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
Mercutio_ #88186 üzenetére
A Panasonic szenzoros Pana vázak és a Sony szenzoros Olympus vázak között azért nem csak csillagfotónál jön ki a difi. A GM1-em és az E-M10mk2-m között látható különbség van magas érzékenységen: az Olympust ISO3200-ig is elengedem, ahol még elfogadható a zaj mértéke és nem esik szét a kép sem, a színek is rendben vannak (nekem), a GM1-et viszont nem engedem ISO1600 fölé, és a színeket mégsem adja vissza ugyanúgy, mint az Oly az 1 EV-vel magasabb érzékenységen.
A GM1-ben a 16 Mpixeles Pana szenzor van, ez van a GX7-ben, és talán a G80-ban, GX80-ban is. Az újabb Panák, amikben Sony szenzor van (GH5, G9 mindenképpen az IMX272-vel), már nyilván nem mutatnak érzékelhető különbséget az Olympus-hoz képest. Az ugyanolyan szenzoros Panákon belül az anti-aliasing filter megléte/hiánya, a képfeldolgozó szoftver finomodása persze okozhat még különbséget az egyes modellek között.
inzsellér: teljesen OK, de a G9 Sony szenzoros, ezt a képet egy Pana szenzoros Panával nem biztos, hogy így meg tudnád lőni.
-
inzsellér
tag
válasz
INTELligent #88184 üzenetére
Miután én elsősorban tájakat fotózok, így nem nagyon tudtam az AF-t kipróbálni. Hétvégén valószínűleg fogok madarakat fotózni, akkor remélhetőleg többet tudok majd. Az biztos, hogy a Pana színei kissé sápadtabbak, mint az Oly-é, de ez a Lightroom-ban gyorsan javítható (vagy Color Checker használatával)
-
Mercutio_
félisten
válasz
INTELligent #88184 üzenetére
Szerintem szenzorban max ilyen extrém területen mint a csillagfotó jön ki a difi, egyébként csak az Olympus vs. Pana színvilág a különbség, de itt is tisztázni kell melyik szenzorról van szó (20MPx-es Pana mintha már zajban is egál lenne, de nézz utána)
Pdaf jobb szélsőséges szitukban mint a ddd, DE csak az E-M1 mark I és II-ben van!
-
Ez a jobbik fajta focal reducer ami jó E-PL5-re is, igaz?
-
INTELligent
senior tag
válasz
inzsellér #88183 üzenetére
Jó, nyertél
.
Azért még megvárom, Speedfire mit mond az E-M5 II-ről, mert igazából a fogáson kívül nem tudom, mi szólna számomra a Pana mellett (azt leszámítva, hogy kvázi megszoktam, de az nem szeretném, hogy befolyásoljon) - mivel nem vagyok nagyon videós, meg ha minden igaz, fejlődött annyit az Oly is videóban, hogy nekem elég legyen. Mert őszintén már lépni kellene, mivel a normális stabilizátor hiánya érezhetően korlátoz, és mivel használtban gondolkodom, nem hiszem, hogy érdemes lenne akár egy Black Fridayt megvárni.
Utolsó kérdés: mennyivel előnyösebb az Oly PDAF-je mint a Pana DFD? Videókat néztem, de éles tapasztalat érdekelne. -
inzsellér
tag
válasz
INTELligent #88177 üzenetére
-
madgie
titán
válasz
topikk #88174 üzenetére
És az olimpián amúgy annyira fontos lesz ám, hogy két kilós legyen az a tele, ne négyfél
Elképzelem a megbeszélést az Oly HQ-n:
- Szaszusi-szan, az idei év nagyszerűen bemutatta, hogy kisebb érzékelős gépet kurrens fullframe mellé árazni öngyilkosság. Ott a Fuji, botor módon az A7 III árkategóriájába tolta be a profi X-H1-et, buktak is vele akkorát, hogy Mantaka-szan a Fuji HQ-ben már a wakizashit élezte a szeppukuhoz, de az utolsó pillanatban megjött az eszük és kidobtak egy jóval olcsóbb vázat, ami ugyan egy kategóriával lentebbre lett tervezve, de az ára miatt viszik, mint a cukrot. Mit csináljunk, Szaszusi-szan?
- Csináljuk a profi vázat. Árazzuk az A7 III és az A7R III közé, mert nagyon profi lesz.
-
INTELligent
senior tag
válasz
totálkezdő #88175 üzenetére
Köszönöm, megnézem!
Részben amúgy arra is alapoztam, amit írtam, hogy itt a fórumban is előkerült, hogy pl. csillagozásnál már kijön, hogy az oly szenzora alkalmasabb az ilyen jellegű képelésre.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
topikk #88174 üzenetére
Fejből nem tudom, hogy mennyibe kerül egy FF tükrös szett, de fél perc gugli kiadta, hogy a Canon 800/5.6-os fix több mint 4 millió Ft-ba kerül és 4,5 KG!!
Szóval teljesen logikus lehet az Olympus részéről ez a lépés, a tele objektívekben van a nagy zsé, valószínűleg a nagy árrés is. Felépítettek egy használható rendszert, most pedig jöhetnek a nagy telék. Még ha 1 áron is adnák őket, egy jó, új szenzorral az ember elgondolkodik, hogy a 4.5 kilós objektív helyett inkább egy 2-2.5 kilósat cipel. Itt sokkal nagyobb létjogosultsága van a kisebb méretnek, mint egy ekv. 50mm-es fixnél, ahol igazából a vázon nyersz nagyobb előnyt, mert egy 50-es minden rendszerben elég pici.
-
-
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
topikk #88171 üzenetére
Gondolom ehhez érkezni fog egy óriási teleobjektív, valami 100-400 de nem ilyen f/6.3 végű, aztán ahhoz jól jön egy eleve nagy, böszme váz, ami még mindig fele akkora lesz súlyban mint egy FF tükrös.
Igazából sokan azért panaszkodtak, hogy az Olympus nem lép ki a komfortzónájából, hát most úgy néz ki, ki fog. Ettől függetlenül ugyanúgy jönni fog 1 évvel később az E-M5 III ami megörökli az új gép szenzorát, meg szinte mindent és azzal ugyanúgy használhatóak a kicsi objektívek. Ez egy új típus lesz, ezek szerint 4 tagú lesz az OM-D család, a Peneket meg lecsökkentik, szerintem a PL sorozat fog maradni egyfajta mini gépként meg egy Pen-F.
-
INTELligent
senior tag
válasz
Balinov #88170 üzenetére
@Royo: tudok a vázstabiról a G85 esetében, csak nem tudom, hogy a két márka között van-e lényegi különbség.
A másik viszont ami érdekelne, az a szenzor zajérzékenysége kevés fény mellett. Tényleg annyival jobb az oly mondjuk akár hosszú expós képekhez/sima kevés fénnyel bíró szituációkhoz? -
Balinov
titán
válasz
INTELligent #88168 üzenetére
Speedfire epp egy EM5MKII-vel tolja O12-40-el, szvsz vard meg, mit ir a kerdesedre. Sajat magam egy EM1MK1+12-40-el vagyok el nagyboldogsagban.
Viszont ahogy irtak is, ujabb Pana vazakban is mar van IBIS es megfelelo stabis Pana obival mukodik a dual IS. ERdemes lenne ennek is utananezned. SZemelyes tapasztalatom nincs, Panabol csak a G3-am volt 14-42MK2-vel ill. Sigma 30-assal.
-
Royo85
tag
válasz
INTELligent #88168 üzenetére
Ahogy írod most is Panasonic vázad van, lehet érdemes lenne elgondolkozod egy Panasonic G80-as váz beszerzésén. Vázstabi, időjárásálló váz, jó fogás és még markolatot is lehet hozzá kapni.
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
Sok mindent kérdezgettem itt az elmúlt időben, mert már agyalok, hogy a rendszeren belül feljebb lépjek, ehhez kérdeznék még néhányat.
Jelenleg egy Pana G5-öm + kitobi + manuálok, amivel fotózok, viszont ez kezd kevés lenni. Alapvetően bejönnek a Panasonic cuccai, viszont lehet, hogy most áttérnék Olyra, mert alapvetően gyakran fotózok kevés fénynél, és ha jól tudom, az Oly szenzora kevésbé zajosodik - ezt kérlek cáfoljátok vagy erősítsétek meg.
A másik kérdés a stabilizátort illeti: a vázstabi a manuáloknál eddig is rettentően hiányzott (főleg a CJZ Sonnarnál ekv. 270-en), itt alapvetően kb. ugyanúgy teljesít a 2 rendszer? A Pana vázstabi+objektívstabi kombója sokat ad hozzá a dologhoz (tudom, hogy ez csak bizonyos objektívekkel működik)?
Mivel most láttam elég jó áron E-M5 II-t használtan, így arra pályáznék egy szintén használt 12-40 2.8-cal, aki Oly-t használ, attól kérdezem, hogy a fogása milyen (lehetőség szerint megyek kipróbálni a vázat egy boltba, mielőtt megrendelem, de kíváncsi vagyok a véleményetekre), mert ami szimpatikusabb a Panában, hogy az ő gépeiken a markolat markánsabb kialakítású (tudom, vegyek E-M1-et, de azt most talán mégsem). Tudom, hogy van hozzá portémarkolat, meg sima, fogást segítő markolat is, de azzal egyelőre lehet várnék.
-
Lassú Víz
addikt
Ha jó a kép, elteszem a nyerset is, mert a tudásom biztosan, látásmódom talán fejlődik, és egy veszteségesen tömörített kis színterű sRGB jpg képet már nem lehet jól masszírozni. Az AdobeRGB nagyobb színteret fed le. Ha egyszer eldobod azokat a színeket amikkel több mint az sRGB, akkor azokat már többé nem hozhatod vissza. A magam részéről biztosan nem tárolnék egy jó képet csak azért sRGB-ben, mert még nincs AdobeRGB-t vagy nagyobb gamutot tudó monitorom.
+: Ágyazd be a színprofilt a képbe, mert a rosseb se fogja később tudni, hogy melyik milyen. Megosztáshoz ments egy sRGB jpg-t is, a legtöbben kalibrálatlan eszközön fogják nézni, sőt sokszor nem is azt, amit feltöltöttél, hanem azt, amit az FB vagy a Google csinált belőle. Ha nyomtatni akarod, akkor meg konzultálj a kidolgozó hellyel (vagy olvasd el a honlapjukon) a kért kép színprofiljáról. Ha tömegigényre szakosodott, akkor kötelezően sRGB-t kér, míg egy profi helyen nem kellene, hogy kifogjon a képbe ágyazott profil használata.
-
Terapeuta
őstag
Erre az expozíció korrekcióról mi a vélemény fotós körökben? Miért van erre egy dedikált tekerőgomb?
Szerintem automatikus fénymérés használatakor a legfontosabb.
-
Erre az expozíció korrekcióról mi a vélemény fotós körökben? Miért van erre egy dedikált tekerőgomb? Utólag nem lehetne ugyanezt megcsinálni szoftveresen RAW formátumból?
Ezt nem is értem, hogy gondolod. A expó korrekció fizikailag módosítja a fényértéket, tehát ha pl. blende prióval fényképezel, akkor a záridőt módosítod vele. Ezt SW-ből hogy oldanád meg?
-
Mercutio_
félisten
Az ogre feltehetően rosszul értelmezte a kiírást , ugyanakkor az épület tulajdonosa szerintem megtilthatja a fotózását , illetve a fotó engedélye nélkül történő közzétételét.
A közteresek tekintetében is jó tisztázni, hogy sajnos 2013-tól rendészeti feladatot ellátó személyek így a korábbiakhoz képest többlet jogkörük van...
-
1eske
tag
Hát sajna nem wide gamut monitorom van:
Standard gamut (~sRGB),
73% NTSC, 96.9% sRGB, 76.0% Adobe RGBMarad az sRGB.
Köszönöm a válaszokat!
Erre az expozíció korrekcióról mi a vélemény fotós körökben? Miért van erre egy dedikált tekerőgomb? Utólag nem lehetne ugyanezt megcsinálni szoftveresen RAW formátumból?
-
sRGB, hacsak nincs wide gamut monitorod.
24, mert a 120 egész számú többszöröse.
Passz, amelyiknek nagyobb a bitrate-je.
AF - fókuszzár/ AE - expozíció zár. Mikor zárolsz, megjegyzi azt az értéket, utána még átkomponálhatod a képet. AE pl. naplementénél jó, mikor egyszerűbb mintát venni valahonnan, és nem pöcsölni a korrekcióval. -
1eske
tag
Sziasztok!
Egy LX100-as tulajdonosa lettem és lenne pár alap kérdésem.
sRGB vagy aRGB színtér használata jobb általános felhasználásra?
24 vagy 25 FPS jobb mobilon illetve 60/120 Hz-es monitoron való visszanézéshez?
AVCHD VS MP4 kérdésben gondolom MP4 az egyértelmű nyertes, igaz?
Mi értelme van az Af/Ae zárnak? Nem teljesen értem, főleg hogy dedikált gomb is van rá.Van-e rá bármi mód, hogy az expozíció tekerőjét letiltsam? Még ha RAW-ba is fényképezek abba is belekerül ez a hatás, sajnos sokszor véletlenül elkapcsolom és borzasztóan elcseszi a képet...
-
grigo
őstag
válasz
jaanoo89 #88154 üzenetére
Szerintem semmilyenre. Az ork nem hatóság. Bírságot csak bármilyen "közhatalmi" rendészeti szerv szabhat ki rád. De általában minden hatósági eljárás ami bírsággal végződik lehetőséget is ad jogorvoslatra. Szóval gondolhatod, hogy egy ilyen darab szar mennyi intézkedésre jogosult....
Magán cég maximum küldhet fizetési meghagyást de ugye ahhoz adatok kellenének rólad, namármost egy ilyen ork nem kérhet tőled igazolványt, és nem is tárolhat rólad semmilyen személyes adatot, nem nézhet bele a gépedbe, nem intézkedhet veled szemben. Annyit tehet, hogy megkér, hogy hagyd el a területet, amennyiben nem teszed akkor hívhat rendőrt, de gondolhatod mit tesz majd veled a rendőr azért mert készítettél két fényképet... Szelfik százai készülnek egy plázában naponta és még lehet keveset mondtam.
A másik, hogy közterületen neki semmilyen intézkedési lehetősége nincs, csak annyi mint bármelyik állampolgárnak, ő ott maximum vagyonvédelem miatt léphet fel, ezt el lehet mondani neki és természetesen mondhatod, hogy ha tovább zaklat és fenyeget akkor hívsz egy járőrt és mehet hivatalos úton a dolog. Közterületről azt fényképezel amit akarsz, egyedüli akadály az lehet ha valakit lefotózol mert ott már bejönnek a képbe a személyiségi jogok. Esetetlegesen ha szerzői joggal érintett dolgot fotózol, de az meg csak akkor ha abból haszonszerzés következik, egyébként magáncélú a történet és senkinek semmi köze hozzá.
Azonkívül ezeken is van azonosító, felírhatod, panaszt tehetsz a munkáltatójánál, vagy éppen magánál a plázánál is.
Szóval sokat nem kezdhet veled, viszont te se nagyon kezdhetsz velük semmit. Ezek ilyen egybites senkik, és kb a munkáltatójuk sem tud semmit tenni.Az ilyeneket (beleveszem a köztereseket meg az összes hasonló wanabe rendőrt) egész egyszerűen meg kell kérdezni, hogy mi alapján intézkedik, nevezze már meg hogy mi ad neki törvényi felhatalmazást erre, mi alapján látja el a feladatát, pontosan mi indokolja a fellépését, ki ő és kinél kapcsolatosan tudsz panaszt tenni vele szemben esetleg akkor hívjuk már ide a felettesét egy rendőrrel (ha fajulna a helyzet). Szerintem 1db jogszabályt se tudna megnevezni, ha tudja is hogy mi az egyáltalán és tapasztalat alapján ilyenkor inkább beszarnak hogy bajuk lehet belőle. De sose menj át agresszívbe, mindig legyen tanúd és az se baj ha van kamera a környéken.
-
jaanoo89
aktív tag
Nagyon tetszik a karácsonyi díszlet a KÖKI terminál tetején, gondoltam kimegyek, lefotózom.
A 148-as buszmegállója mellé álltam és csináltam 2 db képet, 1 perc se volt az egész, de amint eljöttem volna onnan, megérkezett egy biztonsági őr, hogy én mégis mit csinálok itt ezzel a fényképezővel? Mondtam, hogy tetszik az a mosoly az épület tetején, lefotóztam. (semmilyen kivehető épület, márka, szöveg nem látszik a képen, csak egy égőkkel kirakott mosoly és a mély kék égbolt) De hát ez itt magán terület, tilos a fotózás, bírság jár érte, de ha odasétálok vele az ajtóhoz, ahol elvileg világosan le van írva, hogy fotózni nem lehet, akkor eltekintenek ettől és elmehetek.
A bejárati ajtón tényleg ki van téve, hogy nem lehet kamerázni, bár azt nem láttam sehol írva, hogy egy bkv megállóból se lehetne, mindenesetre nem ér annyit, hogy ezen vitázzak, eljöttem. A poén az egészben az, hogy amíg ezt elmondta, 10 méterrel arrébb, az épület falára hugyozott egy hajléktalan és egyébkét is köztudott, hogy tízesével alszanak minden nap ezen az állítólagos magánterületen.
Ilyenkor milyen bírságra számíthatnék? Szerintem a nem lehet fotózni kép, az a plázában, belül értendő és nem egy buszmegállóból. Hol tudnék erre vonatkozó jogszabályokat olvasni?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Lassú Víz #88149 üzenetére
Ezt már én is "megszívtam". Bár nekem a monitorom csak érzésre van beállítva, szóval nincsen színprofil fájlom.
Előhívtam a nyaralós képeimet a Viewerben és mindegyik "fakó", ha nem Viewerben nézem. Aztán láttam a beállítások közt, hogy valamilyen színprofilt hozzáadott nekem, holott a monitoromhoz nincs is beállítva semmi. Amint azt kiszedtem, jó lett. Ugyanazt látom a neat image-ben, irfanview-ben és az egyik böngészőben, flickerre feltöltve. Azért írom, hogy az egyik böngészőben, mert sajnos a 3 nagyobb böngésző közül (azt hiszem a firefox) az egyik nem jól jeleníti meg a sötét részeket.
Szóval nekem így jó és valóban csak a sötét részeken láttam különbséget. Neked annyival más a helyzet, hogy be kell állítsd a színprofilt az alkalmazásokban és lehet, hogy ott a viewer ezt nem tudja rendesen betölteni? Esetleg állítsd be úgy, hogy a Viewerben külön betöltöd azt a fájlt, hátha.
Érdekel majd a végeredmény, mert monitort tervezek a jövőben venni és ha ez így szoftveresen nem működik, akkor olyan monitort szerzek be, amit hardveresen lehet kalibrálni és nem kellenek hozzá színprofil fájlok. (ha van ilyen egyáltalán)
-
jube7
tag
válasz
Lassú Víz #88149 üzenetére
Nálam nem látszik értékelhető különbség (a monitorom sem kalibrált), pl. a PS, az ACDSee Pro 10 és az Oly Viewer között. Viszont hasonló különbséget látok egy böngészőn belül (Chrome) a feltöltött képeimnél. Pl. a fotovilag.hu, face (ami iszonyúan tömörít is) rontja a képminőséget, szaturáltabb, a feketék összemosódnak, stb., míg pl. az indafoto.hu oldalon olyan, mint ahogy feltöltöttem. Az okát nem tudom, de mostanában néha módosítom már a képet (csökkentett kontraszt, szaturáció), ha ezekre töltök, hogy a neten jobban hasonlítson az eredetire...
-
Lassú Víz
addikt
Hasonlított már össze valaki kalibrált eszközön Olympus Viewert más programokkal? Egy gépből kieső sRGB jpg fájlt tekintettem alapnak. A monitor kalibrálva van, a kapott icc profil Windowson beállítva. DXO, gimp, OV3 beállítva, hogy monitorhoz használja az oprendszerben található profilt. Affinity alapból az elsődleges monitor profilját használja. Faststone CMS bekapcsolva.
A kép egyformán jelenik meg a következő programokban:
- Affinity photo
- DXO photolab
- gimp
- Chrome böngészőEgy másik, élénkebb színvilággal, de szintén egységes:
- Faststone
- xnview
- Windows fényképekVégül a kakukktojás
- Oly Viewer 3. Színvilágban az első csoportra hasonlít, de olyan mintha el lenne baxva a gamma korrekció. A sötétebb területek látványosan sötétebbek mint az első csoportban.És a kérdés: más is tapasztalt hasonlót, vagy nálam van valami elállítva? Ha nálam, akkor mi lehet?
-
MrChris
nagyúr
válasz
neevous #88138 üzenetére
Mikor megjelent külsőre nagyon tetszett az Olympus obija, de a tesztek számomra kiábrándítóak voltak. Képeiden 2.8-tól már javul az élesség, de nehéz megítélni mert úgy tűnik mindenütt máshová került az AF pont. 20-ason egy hangyányival kevesebb a kontraszt, szembe fénynél alulmarad.
Én végül maradtam a 20-asnál az élesség, látószög, no meg az ára miatt. -
neevous
tag
válasz
FEDman #88142 üzenetére
Abszolut ertem, hogy mit mondasz es utolag elolvasva a kommentemet, sokkal negativabbnak tunik, mint amilyennek szantam. Sokkal inkabb langymeleg erzesem van az obival kapcsolatban, foleg ugy, hogy mekkora a kulonbseg az arban (meg a 20mm MKII-vel osszehasonlitva is)
Alapvetoen nem szoktam pixelt kukkolni, de a normal uj obi (fokusz, decenter stb) teszt kozben tunt fel, hogy mennyivel elesebb a kep kozepen a 20mm (nem szembefenynel).
Meg van harom hetem eldonteni, hogy visszakuldom-e az Olympust, addig is igyekszem kicsit megjaratni. magamhoz huen rakok meg be portrekat, ha van ra igeny.
-
FEDman
addikt
válasz
neevous #88138 üzenetére
Azon túl, hogy néhol nem teljesen ugyanott van a fókusz, ez egy teljesen papírforma eredmény. A Lumix 20/1,7 minden teszt és személyes tapasztalat alapján kérdés nélkül egy élesebb képű objektív. Míg az Olympus meg kifejezetten, az árához képest meg különösen lehangoló élesség szempontból. Ennek ellenére a történet azért nem ilyen egyértelmű, az Olympus 17/1,8 messze nem olyan szörnyű objektív. Egy objektívet kismillió dolog jellemez, az élesség ezek közül csak egy. Például ha nem pixel kukkolunk, akkor kontrasztban, színekben, tónusokban szinte mindig az Olympus a kellemesebb a szemnek. Kicsit olyan ez, mint Fuji vonalon az XF 18/2. Élesség szempontból az is negatív irányba lóg ki a sorból. Ennek ellenére gyakorlatban ha valaki nem élességmániás, akkor imádni való képi világgal rendelkezik.
Visszatérve MFT-re, CA szempontból is árnyaltabb a kép. Ilyen téren alapból szerintem konkrétan a Lumix 20-as a rosszabb. Azért írom, hogy alapból, mert a régi (újabbaknál nem tudom mi most a helyzet) Pana vázaknál Pana objektívet használva automatikus CA korrekció van, még Raw + Adobe programok esetében is, míg Olympus objektíveknél ilyen nincs.
Végül kicsit visszakanyarodva az összképhez, amiben még nagyon más a két objektív, az a tükrözésgátló bevonat. Ez határozza meg többek között az általad is észlelt eltérő színvilágot, valamint hogy mennyire bírja az ellenfényt. E téren pl a Pana kifejezetten gyengén szerepel. Nézd meg az utolsó összehasonlításod, a Pana mennyire eldobta a kontrasztot ellenfényben, míg az Olympus meg ilyen téren hogy tartja magát!Ezek alapján el lehet dönteni, hogy kinek mi a fontosabb. Illetve, ha valaki nagyon élességmániás, de tetszik neki az Olympus szembe fényben mutatott teljesítménye, annak erősen ajánlott az Lumix 20/1,7 MkII verziója. Az ugyanis pont ilyen téren fejlődött. Az új bevonatának köszönhetően szebb színek, jobb kontraszt jellemzi ellenfényben.
-
Royo85
tag
válasz
neevous #88138 üzenetére
Az én megállapításom ezzel a két objektívvel kapcsolatban az, hogy fókusz sebességet kivéve a Panasonic 20mm 1.7 mindenben jobb mint az Olympus 17mm 1.8. Na jó nem mert az Olympus olyan mint egy kis ékszer, nagyon szép maga az objektív.
Képminőségben, élességben egyértelműen a Panasonic a jobb.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
neevous #88138 üzenetére
Lötyögni biztos, hogy nem kéne!!
Viszont képminőségben mindenki azt mondja, sőt a DXO is, hogy élességben a gyengébb fixek között van. Ez az objektív nálam az igazi fekete ló, mert szeretem ezt a látószöget, de képek alapján én is gyengének érzem ezt 160.000 Ft-ért.
Igazából vállalható a képe, csak ár/érték arányban nem túl jó.
Sokszor elgondolkodtam azon, hogy csak erre a látószögre vennék egy Fuji X100-t használtan, csak még nem jártam utána, hogy mennyire macerás a RAW arra fele. (Tehát, hogy van-e Olympus Viewer szerű alkalmazás oda)
-
neevous
tag
Az alabbi posztot korabban betettem az Olympus csoportba, de hatha masnak is erdekes az osszehasonlitas, aki nem jar oda, emellett, hatha van valaki, aki validalni tudja a benyomasaimat:
/Olympus 17mm F1.8/ vs. /Lumix 20mm F1.7/
Szerintetek kifogtam egy hibas peldanyt vagy ez egy ilyen Olympus obi?
Par napja megerkezett a 17mm F1.8 Olympusom es osszevetettem a Lumix 20mm F.17 obimmal.
Az alabbiakat vettem eszre:
- Gyakorlatban egy lepesnyi kulonbseg van latoszogben
- A 17mm-est nem erzem kulonosebben elesnek sem abszolut, sem a 20-assal osszehasonlitva
- Gyorsabb az Olympus fokuszban
- Kicsit melegebbek az Olympus szinei, ami kellemesebb (olyan, mint a 45-os)
- A fokuszgyuru kicsit lotyogosen csuszik hatra, a Lumix nem tul fancy, de egyben van
- Az Olympus jobban CA-zikOsszessegeben kicsit csalodott vagyok, tekintve, hogy az Olympus uj ara kedvezmeny nelkul 450 EUR, a Lumixot nagyjabol ennek feleert (sem) tudnam eladni. Nem erzem, hogy az Olympus jobb vagy legalabb olyan jo obi lenne ennek ellenere kepminosegben (elesseg/CA/kontraszt).
A linken modositatlan Lightroom exportok vannak teljes meretben:
[link]1. teszt: a fokusz a kormanyon
2. teszt: a fokusz a kozepso fan
3. teszt: a fokusz a jobb oldali (nekunk bal) A oszlopon
4. teszt: kb latszik a fokusz, inkabb bokeh teszt
5. teszt: Fokusz a merci hatso fenyszorojan (nem zarom ki, hogy elcsesztem a 17mm-nel, de ugy CA-zik, mintha nem lenne holnap) -
grigo
őstag
válasz
totálkezdő #88117 üzenetére
Köszönöm, a 3-as versenyző lett a nyerő, Marianna Armata.
Mindig eszembejutottak a képei amikor elrettentenek a pana szenzorától, hogy döglött színek, keserves képi világ. Aztán ennek a csajnak mégis tök jók a képei, olyan természetes, letisztult. Persze a végén mindig fostam panát venniSzóval köszi mégegyszer a linket!
-
jaanoo89
aktív tag
Előbb utóbb mindennek vége... Egyébként a Fuji X rendszere is ugyanúgy veszélyeztetett. A különbség az, hogy micro 4/3 az egyetlen olyan tükör nélküli rendszer JELENLEG amihez ha nem adnának ki több objektívet, akkor is kvázi minden feladatra van NATÍV objektív, a közepes minőségűtől a csúcsig, kicsitől a nagyig mindenre van legalább 1-1 objektív. Kvázi innentől már olcsóbb fenntartani a rendszert, mert nem kell tonnányi objektív fejlesztésre költeni, elég csak a vázakat optimalizálni.
Aztán, hogy mi lesz 5 év múlva, jó kérdés, valamelyik FF MILC rendszer fog befutni, vagy ugyanúgy osztoznak 3-4-en ezen a kicsi piacon, majd meglátjuk. De ma, 2018-ban eszem ágában sincs eldobni a jól bevált MFT-t egy ugyanúgy bizonytalan Fuji X kedvéért (ráadásul onnan még hiányzik pár objektív) vagy váltani a most megjelenő új FF MILC rendszerek valamelyikére, mert azokat akárhogy is nyomatják, még 5 évig nem lesz teljes a natív objektív kínálatuk.
Így marad a Sony FF, mint opció, de az a rendszer nekem nem tetszik, az olcsóbb objektíveik nem tudnak jók lenni, mert rossz az a bajonett átmérő és a sarkok taknyolnak rendesen, a drágább objektíveik már jók, de olyan nagyok és orrnehéz a szett, hogy köszönöm, erre inkább nem áldozok komolyabb pénzeket.
Szóval az élet (számomra) halad tovább és meglátjuk pár év múlva mi lesz. Most elővettem a stabi hibás, de egyébként működő E-P1-emet, rátettem a 60-as macrot és lestem, hogy bizony, még mindig lehet ezzel is értékelhető képet lőni, messze veri a telefonokat, amivel az emberek 99,99 %-a fotózik, pedig abban egy 10 éves szenzor található. A nemsokára megjelenő csúcs Olympus szenzora az E-M5 III-ba le fog csorogni kb. 1 év múlva, amivel szerintem 2025-ben is lehet majd jó képeket lőni, annál tovább meg miért tekintsek?
-
Lassú Víz
addikt
Ha téged érdekelnek az ilyen jóslatok, válts rendszert.
A gépem képessége tökéletesen elegendő egy amatőr célú felhasználásra, sőt porig alázza a telefonokat, amivel a legtöbb ember fotóz. Ahhoz, hogy újat vegyek először meg kell győzni arról, hogy az új tud valamit ami nélkül sokkal szarabb az élet vagy tönkre kell mennie a réginek. Hogy akkor melyik rendszer lesz életben és megfizethető, majd kiderül. -
eeXaa
addikt
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #88129 üzenetére
Hogy a vázakat összeveted az persze érthető (bár előnyösebb lett volna valami kevésbé flame-gerjesztő módon indítani) , bár ez egy sokkal több összetevős dolog annál mint hogy sommásan el lehetne intézni azzal a kijelentéssel hogy "alapvetően gyengébb". Számomra pl. nem, és ez nem csak duma, két éve használok kiegészítő jelleggel Fujit, ha fordítva gondolnám akkor már a m43 lenne kiegészítő szerepben a Fuji mellett. De ez mindegy, mindenki felméri a maga szempontjait és hogy miért mennyit hajlandó fizetni, aztán eldönti.
Ellenben a 18-55-öt viszont ne vegyük be a képbe, nincs vele semmi bajom, bár nem használtam de olvasom hogy egy jó kit objektív (de amúgy a Fuji topicon belül is mindig leírnak sok pro-kontra szempontot az alternatívákkal összevetve), de mivel az Oly 12-40 az egyik legfontosabb objektívem így számomra nem megfelelő alternatívája annak, kezdve rögtön azzal hogy nem ekv 24ről indul. Hiába olcsóbb, meg a képe sem rossz, ilyen az élet hogy ez bizony megint az a helyzet amikor a kicsinek _tűnő_ pluszok nem csak kicsivel kerülnek többe.
-
hibavissza
veterán
válasz
jaanoo89 #88127 üzenetére
Itt konkrétan arról beszélek, hogy az EM1 II 12-40 kit nem kéne, hogy hogy drágább legyen mint egy XT3 18-55 kit. Sőt az Olympusnak elvileg lényegesen olcsóbbnak kéne lennie, mivel alapvetően egy gyengébb gép. Az én preferenciáim szerint. Lehet az 1500-800 túlzás, de ne ragadjunk le itt.
Erre az abszurd helyzetre kijönnek a pletyivel, hogy majd januárban hozzák a spanyolviaszt.
(#88128) Mirman: ez természetesen szubjektív. Én pl. még akkor sem az EM1 II 12-40 kitet választanám, ha olcsóbb lenne mint az XT3 kit. Ha lenne két darab 12-100-as obim természetesen én is EM1 II-t vennék. Dupla áron is.
-
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #88126 üzenetére
Szenzor méretet leszámítva miben jobb a Fuji lényegesen ? Az Olympus egy 2 éves gép és a szenzor meretbol fakadó negatívumokat leszámítva a mai napig a top gépek mellé nyugodt szívvel oda lehet rakni .
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #88123 üzenetére
Bár ezek már nekem is drága cuccok, de ránéztem. 80.000 Ft a különbség az X-T3 18-55 és az E-M1II 12-40 között, a Fuji javára.
Viszont itt 650.000 Ft körüli összegről van szó, ahol 80.000 FT bár számít, de ekkora összegnél azért nem óriási difi.
Annak ellenére hogy az X-T3-ban jobb szenzor van, azért az Olympus is feltud mutatni jó pár dolgot, amiben jobb a Fujinál. Ha csak az objektívet nézzük, ekv. 24mm-ről indul és csepp és porálló.
-
hibavissza
veterán
válasz
Mercutio_ #88124 üzenetére
Legutóbb 1200-ért láttam az Em1 II vázat míg az XT3 kit 1500 volt. Szerintem ennyiért csak az veszi meg az Olympust aki már vett 3 db 12-100-as objektívet.
(#88125) topikk: igen fotóztam már vele.
Én csak arra reagáltam, hogy jelenleg az árképzésben sem tudják tartani a lépést, erre beröffentik a pletyitraktort, hogy majd januárban....Majd januárban...majd megmutatjuk.
Nekem ebből az jött le, hogy nem csak technológiában, de marketingben is kemény lemaradásban vannak.
Az igaz, lehet a japók meg zabálják. -
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #88123 üzenetére
Te ismered az EM1 ii technikai tartalmát?
Vagy mi alapján írod ezt?
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #88119 üzenetére
Hol 800€ az X-T3 és milyen obival ?
e-global/infin nem ér! -
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #88119 üzenetére
Te hol látsz XT3 kitet 800 EUR körül?
-
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #88119 üzenetére
Szerinted reális lenne egy 300k-s objektívet és egy mondjuk 500k-s vázat újra árazni úgy hogy a kettő együtt kerüljön kevesebb mint 400 ezer forintba ?
Amúgy a pletykák szerint saját szenzort csinál az Oly amit valakivel legyártat. Ez az egyetlen elképzelhető módja szerintem hogy behozza az X-T3-at.
-
hibavissza
veterán
válasz
topikk #88116 üzenetére
Már az is örömteli lenne, ha az EM1 II ára igazodna az XT3 kit árához és értékéhez és beállna valahol 800 Euro körül 12-40 kitben. Egy pöppet leamortizálták a konkurensek friss vázai az MFT kínálatot.
Ha a pletyinek van valóság alapja akkor vagy ff lesz az új váz vagy a Sony őrült meg. Esetleg a Szíriuszról hozzák az új szenzort
-
topikk
senior tag
-
b.vr
őstag
válasz
Lassú Víz #88104 üzenetére
"Ha biztosra akarnék menni, akkor maradnék az 1 akkus töltőnél vagy csak 1 akkut tennék a 2 akkus töltőbe amikor powerbankról táplálnám."
Ja, természetesen, csak arra voltam kíváncsi hogy megy-e powerbankről egyáltalán, azt amúgy sem gondoltam hogy onnan egyszerre töltenék kettőt. Eddig amúgy mindig elég volt amennyi tartalék-akku volt nálam, csak volt azért olyan helyzet (túra) amikor áram hiányában persze este sem lehetett tölteni másnapra, persze ezt tudtam előre és eleve jobban odafigyeltem az akkukra. Csak mivel úgyis kéne egy új töltő, akkor már eleve olyanban gondolkoznék hogy szükség esetén azért powerbankről is lehessen használni.
-
b.vr
őstag
válasz
INTELligent #88105 üzenetére
"csak nem tudom, hogy van-e alternatíva (akár 2 fix)"
Mivel azt írtad elsősorban portré, így mind a fényerős zoom, mind a (persze ahhoz képest még inkább) fényerős fixek egyaránt jó megoldás. Attól függően hogy mik a (leginkább fotózási szokásoktól és helyszínektől függő) prioritások , mindkét opció másban optimálisabb inkább, de ez csak fokozati eltérés. Régebben egy elég részletes blogbejegyzést írtam erről a kérdésről, valamint utána külön írtam még az Oly 40-150/2.8-ról is, valamint az Oly 45/1.8 és a Pana Nocticron fixekről is egy-egy posztot, ezek alapján el lehet dönteni melyik irányba érdemes elindulni a saját szempontjaid szerint.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Tin_Shield #88112 üzenetére
Ez egy szigetelt vázzal teljesen időjárás álló szettet alkotna? Csak mert a 16-os Bigmánál volt valami furcsaság, hogy talán csak a mount környéke szigetelt...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
INTELligent #88110 üzenetére
A Sonyhumor szerint 450$ lesz, és november 22-étől elérhető. Nem kifejezetten budget ár, de nem is elszállt szerintem.
-
grigo
őstag
Sziasztok. Elég hülye kérdéssel jövök, jó pár éve itt találtam egy linket egy csajhoz aki flickr-ön teszi közzé a fotóit. Azóta valahogy már nincs meg vagy nem látom a fotóit és szeretném újra megnézni. Akkor odáig voltam a természetfotóitól, kíváncsi vagyok, hogy még mindig tetszik-e.
Semmit nem tudok róla csak annyit, hogy lumix-ot használt, akkor talán GH4-et és sok a növény, és makró fotó. Jellemzően egy hideg színvilágot használt, sok a havas, őszies kép és úgy dereng mintha kissé deszaturált lenne a stílusa.
Valaki esetleg ráismer? Előre is köszönöm. És bocsi
-
INTELligent
senior tag
válasz
Tin_Shield #88108 üzenetére
Köszi a tippet, tényleg figyelemre méltó darab!
-
Mercutio_
félisten
válasz
Tin_Shield #88108 üzenetére
Hmmm, elnézve tényleg érdekes lesz, főleg, ha valami baráti árat találnak ki hozzá
-
Tin_Shield
őstag
válasz
INTELligent #88107 üzenetére
Mercutio_ listáján kívül még a Sigma 56 f1.4 is izgalmasnak igérkezik. Ha nem nagyon sürgős a vásárlás én megvárnám milyen áron nyit.
-
Mercutio_
félisten
válasz
INTELligent #88105 üzenetére
Ti átlagban mivel feditek le az ekv 70-200mm-es tartományt?
Pana 45-150 és ha nagyon kell az alja valami a 20/1.7, 25/1.4, 25/1.7, 25/1.8 közül, de ha nem gond a súly jó választás a Pana 35-100/2.8Mert most elgondolkodtam a Panasonic 2.8-as obiján (elsősorban portré, meg nem a túlsó hegyen lévő zerge pupillája a cél
Portréra 42.5/1.7, 45/1.8 vagy Sigma 60/2.8, de az DoF tekintetében lehet már határeset -
INTELligent
senior tag
Üdv!
Ti átlagban mivel feditek le az ekv 70-200mm-es tartományt? Mert most elgondolkodtam a Panasonic 2.8-as obiján (elsősorban portré, meg nem a túlsó hegyen lévő zerge pupillája a cél), csak nem tudom, hogy van-e alternatíva (akár 2 fix), mert az ára nekem elég jelentős.
Másik kérdés :mintha rémlene, hogy itt valaki rendelt einfinity-ről, mik a tapasztalatok? Most úgy néz ki, hogy német címre rendelném. Köszi! -
Lassú Víz
addikt
Hát most erre mit mondjak? Ha azt mondom oké, és megveszed, de nem működik mert a határon van, akkor én leszek a hunyó.
Ha csak a számokat nézem, akkor 2 < 2,1. Ha biztosra akarnék menni, akkor maradnék az 1 akkus töltőnél vagy csak 1 akkut tennék a 2 akkus töltőbe amikor powerbankról táplálnám.
-
konyi79
addikt
A powerbankok kapacitásánál sokszor az alap Li cella kapacitását adják meg, ami 3,6V-os. Azaz a 8000mAh powerbank 28,8Wh-s, tehát leadható teljesítményre célszerű átszámolni. Ott lesz még veszteség azt az USB 5 Voltjára feltolni, meg a töltő oldalán megint visszatárolni a 3,6V-os cellába (ami töltöttségtől függően kb 2,9-4,2V között van.
Szóval a GX80 7,4Wh-s akkuját ha 3x feltölti a 8000mAh-s powerbank, az már jó. -
b.vr
őstag
válasz
Lassú Víz #88099 üzenetére
"Csak az a lényeg, hogy annyit tudjon mint amennyit a töltő akar. A mellékelt töltő esetében ez 5V 2.1A"
mivel az ilyen elektro-dolgokban még ilyen alapszinten sem vagyok épp magabiztos, szóval a biztonság kedvéért megkérdezem: ha tehát van egy olyan 8000 mAh-s powerbank-em aminek van olyan kimenete hogy 5V/2A, akkor ezzel a töltővel tudok arról a powerbank-ről is tölteni, ugye?
(valamint ha a veszteséget is figyelembe veszem, kb. 5 akksihoz elég is a kapacitása, ha jól gondolom)
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem okoz az adattárolón hibát a Windows 11 augusztusi frissítése
- Háztartási gépek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Xbox Series X|S
- Milyen autót vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
- További aktív témák...
- Honor 90 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3106, 100% Akkumulátor
- Dell Latitude 5420 i7-1185G7 16GB 512GB magyarbill. 1 év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest