- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
félisten
Megjött végre a 12-40pro. Öröm-boldogság. Remélem hétvégén tudom tesztelgetni. Azért van súlya. Remélem megjön lassan a markolat a géphez, és akkor patent lesz.
Viszont van rajta egy L-FN gomb, ez mire való? -
Speeedfire
félisten
válasz
topikk #87198 üzenetére
"Szerintem egy jo kep akkor is jo, ha nem a legoptimalisabb technikaval lovod."
A legtöbb nagy fotós is ugyan ezt mondja. Nem attól lesz jó egy kép, hogy tűéles, vagy épp kevesebb rajta a zaj. Ha jó a technika, jó a világítás, kompozíció, akkor akár kaputelefonnal is lehet jó képet lőni. -
topikk
senior tag
válasz
Lassú Víz #87197 üzenetére
Szerintem egy jo kep akkor is jo, ha nem a legoptimalisabb technikaval lovod. Ez a ficko pl. Olympus-t hasznal, erdemes megnezni a kepeit:
Szoval a kepalkotasban kellene fejlodni, persze ez sokkal nehezebb mint megvenni egy jobb / ujabb / nagyobb szenzorral rendelkezo gepet, aztan va;lahogy a kepek megsem lesznek jobbak.
Ezek is nagyon tetszenek (bar ez nem csillag).
-
Lassú Víz
addikt
válasz
jaanoo89 #87193 üzenetére
Értem én, hogy jó a stabi, de 'ssza meg, aki csillagfotózáson töri a fejét ne sajnálja már a pénzt egy állványra. Szóval ebben a vitában a stabilizátor szerintem nem bevethető érv.
Másrészről nem értem miért kell Econt etetni. Tegye fel a kezét, aki Tejutat akart fotózni és ahhoz az MFT rendszert választotta! Meg is érdemli. Mindenkinek meg van a maga jó oka rá, hogy miért használja ezt a rendszert vagy miért nem.
-
hibavissza
veterán
User error. Tedd ugyan azt a manuált a G7-re mint ami a Canonon volt. Biztos van különbség, de amit betettél az nem normális. Nagyon eltér az expo.
De ahogy az előttem írók mondták lehet, hogy a G7-be egy rendkívül pocsék szenzor került, de én sem a Gx80-at sem a G5-öt nem éreztem elviselhetetlenül zajosabbnak a Canon 500d-nél. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
jaanoo89 #87193 üzenetére
+ Kezdem megérteni, miért tesznek itt páran tiltólistára. Szépen felhozzuk az erdős példát, ami egyébként baromi nagy igazság, gyakorlati példa és addig-addig tuszkolod, tekered a dolgot, hogy valahogy kihozd a Sony-dat jobbra, de az erdős témára persze nincs reagálás. Most jön majd a Tejútasra is biztos valami, bármi csak a Sony legyen a jobb.
Szerintem nagyon elméleti síkon közelíted meg a témát és nem gyakorlatiasan. A micro 4/3 nem azért jött létre, mert jobb akar lenni a nagyobb szenzoros gépeknél, hanem azért, mert kis méretben szeretne jó képminőséget nyújtani. Ahol a DOF kevésbé számít, illetve macronál teljesen piacképes ez a rendszer. Ott van probléma, ha valaki mindenáron csúcs portrékat szeretne lőni, oda valóban jobb lesz egy nagyobb szenzor. Tök fölösleges átszámolgatni, jobb lesz.
Annak idején, amikor kijött a 9-18, jött a sok FF huszár, mindenki, szítta mint a lovat, hogy csak f/4-5.6, ilyen DOF olyan DOF. Csak azt nem értik, hogy aki 9-18-t vesz, tájképeket fog fotózni, ahova a kontraszt kell, az élesség, amiben brutál jó volt annó a 9-18. Még annó amikor Rabi Miklós vezette a blogját, szépen leírta, miért is olyan jó az a 9-18 és az egész MFT. Az ő állítása szerint részletesebb képet kapott, mint a baromi nagy Canon és Sigma objektívével, ami ráadásul drágább is. Ő aztán végig próbált minden rendszert, nem sajnálta a pénzt és sok érdekességet megosztott, nekem az tetszett benne, hogy nem a speceket bújta, hanem kiment fotózni és levonta a konklúziót. Ennyi.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
#31733248 #87191 üzenetére
Az említett obikkal természetesen az Olympussal. A Samyang 12 f/2 az ekv. 18 f/2 míg a Laowa 7.5 f/2 az ekv. 15 f/2. Tejútnál pont nagyon fontos, hogy minél nagyobb látószöged legyen, így nem igazán 1 kategória a két objektív.
Oda APS-C-re egy kb. 10mm f/2 kéne, de azt most így fejből nem tudom, hogy van-e (főleg olyan áron és méretben!), Samyangnak viszont van 10/2.8-a, viszont az nem f/2, tehát tekersz egyet az ISO-n és kb ugyanott vagy.
Viszont a maradék 98%-ban, amikor nem a Tejútat fotózod, meg előnytelenebb az f/2.8, mert sötétedéskor nem tudod annyira kitartani a gépet, újra tekerned kell egyet az ISO-n.
Pont ez a lényeg, hogy UWA esetében, ahol a DOF-nak nincs jelentősége, ott nagyon megy ez a kis szenzor a jó stabival.
Értem én, hogy elméletileg szeretnéd összehasonlítani a két rendszert, azonos szenzor technológiával, azonos algoritmusokkal, azonos objektívvel IGEN, jobb lenne a Sony, mert úgy már csakis a szenzor mérete a tényező. Csak ezek az elméleti "helyzetek" nem igen állnak fenn a való világban, mert vagy súlyban, vagy árban nem lesz egy kategória a kettő és innentől kezdve nem tudod összehasonlítani a kettőt, hiszen ilyen erővel azt is mondhatnám, hogy egy bazi nagy középformátumra ráteszek egy fényerős objektívet és vajon az vagy a kis Sony szenzor lesz-e a jobb?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
#31733248 #87186 üzenetére
" Arról se feledkezzünk meg, hogy az f2 APS-C-n azért más,mint MFT-n..."
Én lehet elfeledkeztem. Miért is fontos ez a különbség egy UWA esetében?
Záridőd ugyanannyi lesz, a DOF más, de egy UWA-nál mit számít?Szerintem túl van ez lihegve, ekv. 35-100 között megértem, hogy számítana, mert azokat az objektíveket lehet arra is használni, hogy szépen kiemeljük az alanyt/tárgyat a háttérből. Ott bejön az a kérdés, hogy kinek mi az elég és mi a kevés... át is lett már vagy 20szor számolva, évente...
UWA-tól azt várom, hogy éles legyen, pici legyen, a színek rendbe legyenek, a gépbe pedig kvázi kötelező a képstabi, aztán szépen ki lehet tartani a gépet sokszor iso200-on is.
A felettem említett erdős, fás téma szerintem tökre igaz, hasonló példát tudtam volna én is felhozni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #87185 üzenetére
Megnéztem monitoron is, hát ez azért nem semmi. Nehogy vegyek egyet.
Na végre eljutottam oda, hogy felteszem hirdetni a GX80-t, kinyertem belőle minden nyaralós képet. 1 éves a gép és csak 1050 expo van benne, sokat elmond, mennyire nem szerettem.
Az Olympusom már most picit hajszálkarcos alul, földre tettem ide-oda, használom... ezen aztán semmi sincs, remélem hamar elmegy.
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Meg kell hogy kövesselek. Utánanéztem a neten, találtam is tutorialt a stackingra, és nem hittem volna, hogy nem csak a zajt lehet javítani, hanem a csillagelmozdulást is lehet korrigálni. Köszi az ötletet!
-
MrChris
nagyúr
válasz
#31733248 #87186 üzenetére
40%-al könnyebb, kisebb, meg az a hülye nagy tölcsér sincs a végén...
Jaja, ha már ez annyira számít apsc-n elég nagy hátrány, hogy uw-nál a nagyobb mélységélességhez még rekeszelni is kell.
Erdőben bekapcsolom a szenzorstabit még rekeszelek is egyet és nyitott blende, iso 1600 helyett maradok 200-on, minden fa éles.
A Laowa 7.5 apsc párja inkább a 9/2.8 (mint a samyang) ami méretben tökéletes lett, szinte azonos a m4/3-ossal, szimpatikusabb lenne mint a többi uw. Ízlések és pofonok, meghagyom a Sigma 8-16 cipelését neked, fotós táskámba se nagyon férne bele.
-
MrChris
nagyúr
válasz
jaanoo89 #87178 üzenetére
Kezdetleges tesztpéldány képeit láttad.
Mikor vettem nagyon bizalmatlan voltam de aztán bexar, behugy.
Csak vigyorogtam az első képek konvertálása után. Meg újra fotóztam, hogy ez tényleg f2 volt? Itt és itt van néhány korai próbaképem vele. Annyira bejött, hogy még Fujira is rátettem. Már rég ki szeretném próbálni csillagozásra, de eddig nem jött össze velük az együttállás.
Tény hogy nincs sok megfizethető nagylátó és uw obi m4/3-ra, de én csak olyat vennék ami méretben is micro. Ha az apsc Samyang 12/2 m4/3 megfelelőlje (~8mm f2) is akkora lenne mint a nagyobb szenzorra való az számomra tárgytalan, nem ezért váltottam 'nagygépről'. A 7.5/2 pont megfelelő. Az Oly 12/2-t próbáltam egy darabig de elég halovány az árához képest, végül a 14/2.5-t választottam töredék áron és marha pici méretben. Azon se lepődnék meg, ha a 12-32 jobb lenne azonos expónál. -
jaanoo89
aktív tag
Köszi a meghívást, talán majd benézek. Az jogos, hogy nem ide kéne teleírjam a fórumot még off-ként sem, csak a hétvégire visszatérve jegyeztem meg, illetve osztottam meg a "hírt". A továbbiakban majd átnézek a Sony fórumba, bár ennél a pár hozzászólásnál jobban jelenleg nem érdekel a téma, nincs Sony rendszerem, várhatóan nem is lesz.
-
80hun
addikt
válasz
jaanoo89 #87181 üzenetére
Mert reménykednek a fórumozók hogy ezáltal olcsóbbak lesznek az obik
Pedig nem, lesz nagy nézés sztem az árakon
És természetesen ne számíts FF-re ici pici UWA zoomra vagy f1.4-es fix obikra sem. és f2.8-as zoomokra semDe gyere át a Sony topikba ott elmélkedhetünk rajta a többiekkel..
-
jaanoo89
aktív tag
A hétvégi témához még egy off: egyre inkább hivatalossá válik a Nikon FF MILC. Érdekes, hogy bloggerek, fórumozók kiemelik, hogy igen, itt aztán jó lesz az a bajonett átmérő. Miért olyan fontos ezt kiemelni, ha nem létezne olyan rendszer, ahol ez nincs jól megoldva? Meglátjuk, mi igaz ebből.
Annyiból várom ezt a Nikont, hogy szépen beárazza a Sony-t, lesz verseny, viszont sajnos tisztában vagyok azzal is, hogy potenciális veszély a MFT-re nézve, mert olcsóbb f/2.8-as fixekkel ez is tud kicsi lenni.
Bár én elvagyok az Olympussal és a rém egyszerű Olympus Viewerrel, de ha belép a Nikon, jönni fog a Canon is és itt eléggé vérre megy majd a játék. Kicsi, kemény piac. Egyesek kitaposták az utat, mások gond nélkül lemásolják őket és tarolnak. Mai hír szerint már a Canon megelőzte Japánban az Olympust Milc-ek terén, holott alig van értelmes gépük, natív objektívük meg főleg. Ennyit számít a név és a marketing. :/
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
scarabaeus #87179 üzenetére
Köszi!
-
scarabaeus
őstag
válasz
jaanoo89 #87178 üzenetére
Volt (?) gyártási szórás, volt teszt is, aminél a decenteres példány harmatos teljesítménye után a cég küldött egy másik példányt, amivel aztán kiegészítették a tesztet. Az járt jól itt is, aki válogathatott.
Tejútra milyen? Engem is érdekelni kezdett a válasz, megnéztem itt:
https://www.dpreview.com/forums/post/59483356 -
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #87175 üzenetére
Ennyire jó ez a Laowa? Akkor jelent meg, amikor nagyon nem értem rá fotózni, így pont kimaradt, hogy nézzek róla beszámolókat. 1-2 képet láttam, az alapján a sarkok nagyon macerásaknak tűntek, illetve nyitva nem tűnt valami jónak ahhoz, hogy esetleg Tejútra megvegyem. De ez csak úgy tűnt 1-2 kép alapján, az is lehet, hogy valami kezdetleges tesztpéldány képeit láttam, nem emlékszem már.
Szerintem az egyébként hihetetlenül erős MFT objektív felhozatal a(z olcsóbb) nagylátóknál gyenge picit. Sony E-re megcsinálta a Sigma a 16mm f/1.4-t ami jó, Samyang 12mm is egy erős közepes, olcsón. Ide az m.zuiko 12mm szerintem drága és nem a legacélosabb nyitva, a többi meg zümm, amik jók, de Tejútra fényerős fix kéne. Nem is értem, miért nem adnak ki legalább egy 9mm f/2.0-t?!
Szóval milyen Tejútra a Lawoa?
-
dzz
aktív tag
válasz
hibavissza #87174 üzenetére
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #87173 üzenetére
De ez is olyan 'nemlehet', jól hangzó elképzelés, mint a duálstabi és fuji ibis. Sony FF E-n használják a rövid bázistávú 'tükörnélküli' filmes obikat nem túl rossz eredménnyel, mondhatnám probléma nélkül. Bratyómnak van/volt egy nagy halom L mount obija, egy májkrémes konzerv mellett eltörpülnek. Vesszőparipám a kis Laowám, ha nem létezne azt mondanánk, hogy ilyet nem lehet. De a 20-ast is ide venném. Fényerősek, nagyon kicsik, nagyon élesek.
-
MrChris
nagyúr
Abban nem lennék biztos, hogy a FF obinak nagynak kell e lennie, de még abban sem, hogy a minőséghez kell a méret. Példának okáért Fuji Natura S 24mm f1.9 kb 17mm-es lencseátmérő!
Konica Hexar AF 35/2 szintén pici lencsével, Ricoh GR21 21mm, körömnyi lencsével, de biztosan van még jó pár érdekes objektív. Meg van egy rakat FF kompakt 28, 35, 38, 40/ 2.0, 2.8-as hasonlóan körömnyi üveggel. Mint ahogy a rangefinder üvegek jó része is hihetetlenül kis méretű, jó minőségben és talán nem csak a Leica gyártott ilyen vázakat, lencséket, hanem a Canon, Nikon, Voigtlander, Fujica, Konica, Mamiya, Minolta, Olympus, Ricoh, Yashica, Cosina, Hasselblade, FED... Voltak bérgyártások, átfedések...
De helyben maradva a m4/3-nál is vannak kicsi lencsék, mint a 7.5/2, 9-18, 14/2.5, 20/1.7, 12-32, 14-42X. Azt nemtom megválaszolni miért lesz kicsi vagy nagy egy üveg, de nem mindig korrelál a méret a minőséggel, meg a vetített képkör méretével. A fenti példák és azok további részletei azt mutatják, hogy kicsiben is megy a jó minőség nagy képpel. -
válasz
Mirman #87159 üzenetére
Egyrészt a DfD csak gyári üvegekkel működik, másrészt pedig nem ad vissza pontos depth map-et, hanem csak egy saccperkb értéket/hisz ez témafüggő is/, ami alapján tud egy jó nagyot lépni a fókusz a jó irányba. Azzal pl. nem tudna mit kezdeni, hogy a szemed éles, az arcod meg fokozatosan homályosodik.
-
80hun
addikt
válasz
jaanoo89 #87165 üzenetére
Itt vagyok én pl A7M2-m van de volt sima A7-em is.
Voltak Mft gépeim is obiparkal együtt.Az Mft-t még mindig csípem az A7ii mellett sokáig megmaradt az első mftm az E-M10.
Csakhát racionalizálni kellett így ment az mft és maradt az A7ii Canon obikkal és egy kitobival.
Mostmár mennie kell a Canonoknak is meg a kitobinak is és elég lesz 1db obi is nekem a Tamron 28-75/2.8
Persze van még vagy 25db manuál az UWA-tól a 200-as fixigAz mft-t csíptem mert pici de ahogy kis dofot vagy pdaf-et akartam már nagyon zsebbenyúlóssá vált így inkább FF
De kinek mi jön be , lesz még nekem mft gépem ez nem kétség. Majd vmikorA sonynál nem az átmérővel hanem a bázistávval voltak gondok de ez kiküszöbölhető, ennyi
FF-m obiból nem fognak neked kicsit gyártani mert sajnos a jó ár/teljesítmény arányhoz kell a méret.
Léteznek kicsi FF-m obik pl Leica M , tehát nem lehetetlen de a sony hozzá képest nagyon olcsó kategória
Pl Leica M 50/1.4 4000dollárTükröst nem szeretnék újra )
Jó uton halad az MFT is ha az Olympusokba végre belekerűl a PDAF és nemcsak az E-M1mk2-be (az e-m1mk1-et nem sorolom ide mert ott még kezdetleges volt mint az első A7-ben) akkor fog igazán nagyot kaszálni a rendszer mert lesz frankó témakövetés is.
Ahogy lesz a következő e-m10-be (reméljük) már veszem is meg -
jaanoo89
aktív tag
Igazából én se szeretném ennél jobban szétoffolni ezt a fórumot, csak valahogy többet van már szó itt a Sony-ról mint az MFt-ről, aztán szélnek eresztettem a gondolataimat, hogy szerintem miért nem olyan tuti az.
Remélem, hogy valaki még beszáll a FF MILC táborba, akkor megtudjuk mi az igazság. Én nem vagyok mérnök, tehát mérésekkel nem tudom ezeket alátámasztani, csak olvasok a témában és azt látom, hogy a net tele ezzel. Nem csak fórumozók, rendes szakemberek is lenyilatkozták, hogy az az átmérő el lett kicsit szúrva, illetve hogy ezért drágább tervezni, fejleszteni igazán jó minőségű objektíveket.
Az, hogy nagyon drágák, azt már látjuk, de hogy lehetne kisebbet, olcsóbban gyártani csak akkor tudjuk meg, ha valaki még belép és nem legacy bajonettel, hanem egy teljesen újjal.
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #87161 üzenetére
Nem, nem tudok egy szót sem, munkahelyen is jelbeszeddel kommunikalok. Ja, nem. Olvasd el kérlek megegyszer mire ment a kérdésem pár napja.
Ja, és ne econizáld el a kérdést, tényleg érdekel mire alapozod a kijelentesed. Egyszerűség kedvéért maradjunk a tejutnál.
-
Matska
senior tag
Nem akarok felesleges vitát szítani, de a Sony egy Milc a másik kettő meg tükrös, azoknál nem kell félni a sarkok kenésétől a beesési szög miatt, a Sony-nál viszont a szűk bajonett miatt nem lehet elég széles hátsó lencsetagot belerakni az objektívbe, amit aztán rá lehet tolni a szenzorra néhány milliméterre, marad az, hogy távolabb teszik, így az egész objektív kicsit megnyúlik. Egy nagyobb átmérőjű bajonettel talán lehetett volna néhány millimétert/ centimétert lefaragni az objektívek hosszából.
-
dzz
aktív tag
válasz
jaanoo89 #87148 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy nem esem hasra a Canikon fejlesztésektől. El van csúszva az órájuk és én pedig öregszem, nincs már időm kivárni őket, mert szerintem az én életemben nem igen lépnek színre olyan géppel amire gondolsz
Ne legyen igazam, a verseny jó!
Fujihoz: nem ismerem, fogalmam sincs a gépeikről viszont a sonyt meg tudom kérdezni a szomszédban és a barátaim egy részénél is.
Ami képben van: a6300 vagy a7II. A 6000-es a keresővel bukott, nem annyival drágább a 6300 amennyivel jobb a keresője... -
80hun
addikt
válasz
jaanoo89 #87155 üzenetére
Na jó én megpróbálom nem szétoffolni a topikot.
Nézz utánna rendesen , a fizikát nem lehet meghazudtolni.
Egyébként az EF vs E-mount vs Nikon F külső átmérő 65 vs 61 vs 60mm. Tehát ez lenne az óriási különbség.Annak is utánnanézhetnél miért olyan bazinagy a GM85/1.4 vagy a Sigma Art obik de akár az Olympus Pro üvegek
Azt meg hogy a Canikon kiadjon egy-két FF milc gépet egy teljes natív obisorral meg győzzük kivárni mert már régóta várjuk
És hidd el szép nagyok lesznek azokra is a FF üvegek és a vázak is akorák lesznek mint a Sony vázaiDe majd meglátjuk egyszer remélem.
-
Mirman
őstag
Egyáltalán nem ilyen bonyolult a probléma mint ahogy felfested. A telefonok 0 bokeh-bol akarnak FF szintűt csinálni , itt pedig egy atlagosbol kellene . A Panasonic DFD is hasonló elven működik , nézi hogy mi mennyire van a fókusz síkon kívül és ahhoz állítja a fókuszt . Emellett kellene azt hogy ezt az információt felhasználva jobban elmossak a területeket .
-
jaanoo89
aktív tag
Tudom. Ezért várom az Olympus nagy bejelentését, hogy lesz-e kézből kitartható HI-RES mód vagy sem. Ez elég égető kérdés, egy jó HI-RES-el a pana gh5s-hez hasonlóan 10 MPX-es szenzor is elég lenne, videóra és statikus témára mindenképp. Illetve attól még lehet új 20 MPX-es váz is, általánosabb célokra.
Meglátjuk, én bizakodó vagyok, az Olympus azért letett már ezt-azt az asztalra.
-
-
-
jaanoo89
aktív tag
Ha a 85mm f/1.4-t nézzük se valami rózsás a helyzet. Itt is látszik, hogy ha fényerős objektív kell a Sony FF-re, akkor megoldják így-úgy, de részemről ezt a rendszert meghagyom másoknak.
-
jaanoo89
aktív tag
Az el van cseszve a bajonettátmérő alatt nem tudom mit értesz, de van valami amiről nem hallotunk?
- Túl pici FF-hez az az átmérő. Ezt a Sigma egyébként anno lenyilatkozta, a Sony mondjuk biztos nem fog dicsekedni vele.
A sarkok emiatt problémásak, meg lehet oldani, ha az objektívet úgy tervezik hozzá, de az pénz. Igazán fényerős zoomokat meg aztán pláne problémás rájuk tervezni, mondjuk lett 1-2, például az 1 millió 100 ezerbe kerülő 70-200 f2.8, a bibi csak az vele, hogy 1,5 kg lett, pont annyi, mint a Canon 70-200 f2.8-asa amit odaadnak 350.000 Ft-al olcsóbban és ugyanakkora. A Canonnál egy méretes vázra teszed rá, addig a Sony-nál egy papírvékony valamire, ami baromi kényelmetlen még rövid távon is, fogtam kézben. Kisebb objektíveket kéne kapni egy tükör nélküli rendszerhez!
Most még elvannak egyedül, de amint megjelenik valaki, aki ezt rendesebben megoldja, akkor nem kérdés, hogy kit fognak választani a régebbi FF tükrös tulajok, illetve az újonnan érkezők. Milliós tételekről van szó, számomra érthetetlen egy ekkora hiba.
-
-
Mirman
őstag
válasz
jaanoo89 #87148 üzenetére
Szerintem hosszú távon az MFT egyetlen lehetősége ha meg többszörözik a jelenlegi fejlesztő gardajukat és minden hátrányt ami szenzor meretbol jön megpróbálnak szoftveresen ledolgozni. Bokeht remekül lehetne szimulálni (azokat a területeket amik már alapból valamennyire kívül esnek a fókusz síkon ), bizonyos zarido alatt gyors sorozat amiből atlagolva ki tudná vonni a zajt is jöhetne vagy valami hasonló . Mindenképpen olyan megoldásokat kellene villantani amit a többi gyártó nem tud kivitelezni a nagyobb szenzor miatt (fogyasztás , processzor használat ). A bokeh szimulálasnak kellene szerintem a legfőbb dolognak lennie hiszen ezért sír mindenki aki vált főként , nem a 1-2 FE zaj különbségert ami egy APSC - FF géppel van.
-
80hun
addikt
válasz
jaanoo89 #87148 üzenetére
Hát a FF sony-ról sokmindet lehet monbdani de hogy kétes redszer azt nem. Kiváló objektívek és vázak.
Az el van cseszve a bajonettátmérő alatt nem tudom mit értesz, de van valami amiről nem hallotunk?
Az első generációs A7 és A7R-nél volt gond a bajonettel egy sima A7S bajonettel javítható volt és ha kérted gariban kicserélték. És ott sem az átmérő volt a gond.A Canikonra meg várhatsz még FF vonalon mert 4-5év lesz mire lesz hozzá normális natív obipark miután megjelenik a FF Milc vonal.
A helyedben én még nem várnék sokat a Canikotól FF milc vonalon, nehéz kezdés lesz és van némi hátrányuk -
jaanoo89
aktív tag
Még arra volt időm meg igazából érdekelt is, hogy megnézzem, hogy állnak most az mft gépek zaj terén. Íme
A G7-t nem látom, de 99,99% hogy az E-M1 szenzora van abban is, ami a 2009-es GH1 szintjén van zaj terén. Érdekesség még, hogy az E-M1 II mennyire jó, az már egyébként a DXO szerint a Sony a6000 szintjén van, ami elismerésre méltó teljesítmény. Szóval innen is látszik, hogy a 12 MPX-es gépek után a legalkalmatlanabbal szeretnél csillagfotózni, tényleg nem túl szerencsés erre a feladatra.
-
jaanoo89
aktív tag
No igen, ha minden fontos, akkor a legjobb egy FF tükrös gép és akkor jó minőségben (és jó drágán persze) tudsz mindent fotózni. Mondjuk ott meg a hegymászós, kirándulós témák lesznek kellemetlenek és nem a minőség miatt. Valószínűleg azért van több rendszer, mert mások az igények és mert nincs mindenre tökéletes rendszer, ha lenne, csak az az egy maradt volna fenn.
Sony: Szerintem az egy kétes rendszer, bármilyen fura, bármennyire tolják ki a külsős gyártók is az objektíveket rá, bármennyire jól állnak most eladásban, ez csak pillanatnyi állapot. El van cseszve a bajonett átmérő, amin nem (vagy nagyon drágán) lehet csak javítani.
FF Sony-ba én ma már új belépőként nem invesztálnék pénzt, mert jön a CaNikon rendes bajonett átmérővel és még kisebb, olcsóbb és jobb minőségű üvegeket fognak gyártani. Azért ott 1-2 jobb féle objektív fél milla vagy afelett van, ennyi pénznél megérhet várni még picit.
A croppos Sony pedig majdnem minden szettben orr nehéz, de ha ez nem zavar és ha a Sigma obik meg az a 2-3 értelmes Sony lefedi az igényeidet akkor jó (jobb) lehet. De mindenre az a rendszer se lesz jó, eleve APS-C-re tervezett ekv. 300 mm feletti objektívük nem is nagyon van, most direkt megnéztem a Sony oldalát. Ráteheted a FF-re tervezett állat objektívet, de most ezt eladni úgy, hogy minden rendben van, az szerintem meredek. Natív macro se nagyon van, adapterezés megint, vagy a méreg drága és nagy FF objektív mehetne rá. Kevés a csepp és porálló megoldás, mft-ben relatív olcsón össze tudsz állítani ilyen szettet. A 14-150 minőségét nagyjából megkapod, de 50 ezerrel drágábban és jóval nagyobb méretben. Szóval ha minden fontos, azt 1 rendszerben nagyon nehéz és drága megoldani.
Esetleg az egyik vázad add el, kis ráfizetéssel lehet már sony nex5-n meg ilyesmi kereső nélküli vázakat kapni, jó szenzorral. Rá tehetsz egy olcsó Samyang 12mm-es objektívet és ez elég lehet csillagfotózásra, utazni meg viszed továbbra is az MFT szetted. Árban lehet ugyanott lennél, mert a Samyangot így is úgyis megvennéd, a 14-150-t drágábban tudnád kiváltani, abból kijön a használt Sony váz. De ez csak tipp. Nézz körbe, hallgass meg másokat is.[
UI.: Vagy zsebbe nyúlsz, eladsz mindent és felszállsz a Fuji hajórára, az a Samyang oda is elérhető. Objektívek tekintetében meg mindegyik APS-C-re tervezett és kiváló minőségűek, az egy fasza rendszer.
/OFF]
-
dzz
aktív tag
válasz
jaanoo89 #87146 üzenetére
Pedig ezt a cikket olvastam annó, mikor vettem a gépet
Mégis elkerülte a figyelmem ez az ISO probléma!
Hogy mi lenne fontos? Minden! Nem vagyok specifikus fotós, fotózok mindent, de az nonszensz, hogy egy képet ne tudjak meglőni, mert a fotómasinám nem tudja! Hobbi fotós vagyok, magamnak készülnek a képek. Első csalódásom a manuál üvegekkel volt a 2x szorzó miatt. Ez nem a rendszer hibája, amikor vettem, fogalmam nem volt a szenzorok méretéről, csak akartam egy valamirevaló fotógépet magamnak! Nagyon meglepődtem, amikor az első bebukott képet visszahoztam rawból és elégedett voltam! Nagyon jó ez a kis gép ha van fény, de eljött az idő, hogy elismerjem magamnak: nem ez az én rendszerem, mert mást is akarok fotózni, mint amit a rendszerem megenged. Nem akarok kiszállni teljesen a szenzorméretből, ezért marad még a kis Oly. De főként nem tudom használni a kereső hiánya miatt. Valami sony lesz a vége, már látom.
-
jaanoo89
aktív tag
Egyébként igazad lehet, ugyanis pont a G7-be került az a fura Panasonic szenzor, ami dinamikatartományban egész jól szerepelt, viszont hosszú záridőnél nagyon sok színzajt produkált. Erre külön MLACA is felhívta [itt] a figyelmet.
Ezért volt anno óriási előrelépés az E-M5, mert az volt az első Sony szenzoros Olympus, ami minden tekintetben felülmúlta a Pana szenzorokat. Azóta azért elég sok Sony szenzoros gép lett és én nem 1 nagyon jó csillagfotót láttam MFT-vel, amik jellemzően valamelyik Sony szenzoros példánnyal lettek lőve.
Bár tény, hogy itt már csak az objektív választék miatt is hátrányban van a rendszer, ide inkább egy ekv. 18mm kéne és f/2.0, vagy valami hasonló, amiből nem sok van.
Nagy szívfájdalmam nekem is ez, de az én képeim max 2% lenne csillagfotó, ahol más rendszer előnyösebb lenne, viszont a maradék 98%-ban számomra meg az MFT az előnyösebb, így maradok.Ezt le kell zongoráznod, mi mennyit ér, mennyire fontos.
-
dzz
aktív tag
válasz
MrChris #87053 üzenetére
Próbáltam én mindenféle ISO-n és elment a kedvem az mFT-től. Van még egy E-PL1-em, az talán marad a 12mmF2 obival (már ha rendben lesz végre, mert az meg elektronika hibás). A G7 megy a háztól. Pedig a 14-140 szerintem jól teljesített. Kérdés más rendszereken melyik 10x átfogású zoom tud annyit, mint az, illetve van-e egyáltalán?! Utazáshoz nem viszek magammal mást, csak ezt megegy tetszőleges fix manuált. Mindig másikat.
-
dzz
aktív tag
válasz
hibavissza #87050 üzenetére
User error lenne? Hmmm... Szerintem ennyit tud a lumix sajnos!G7 vs 500D
-
Lassú Víz
addikt
válasz
MrChris #87131 üzenetére
Én is szívesen szórakoznék vele, ha az eredmény megérné. A zaj csökkentéséhez meg az élesség növeléséhez szerintem a sima stack is elég, kevésbé fingatja meg a gépet a normál felbontás a négyszereshez képest.
Ha már szegény ember hájresét keressük, akkor inkább egy hosszabb gyújtótávolságú objektív és panoráma kép. -
topikk
senior tag
válasz
inzsellér #87139 üzenetére
Nézz utána a Sequator nevű ingyenes programnak, azzal több felvételt össze tudsz fűzni, így az m4/3-al járó nagyobb zajt csökkenteni tudod. Kezeli a felvételek közötti csillagelmozdulást, természetesen egy felvételen belül a fókusztávolságnak megfelelő időn belül kell maradnod, hogy ne csíkok legyenek a csillagok.
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87137 üzenetére
Haragszik rád a fene! Én Tőled kértem képet, nem a Guggliból, mert azt gondoltam, hogy saját tapasztalatról beszélsz. Minimális asztrofotós ismereteim szerint Tejútról sorozatot lőni meglehetősen nehézkes M43-as rendszerrel csillag bemozdulás nélkül, de gondoltam, hogy ezt megcáfolod.
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #87137 üzenetére
Asztróra? Tejutra? Mikor 12mmen, f/3.5tel iso 3200n lősz 25-30seccel és így is masszírozni kell a rawot egy jobb eredményért. Meséld el kérlek, mik azok a mágikus kulcsszavak Google kereseshez, hogy tucatjával jöjjenek a találatok.
Ismételten, előzőleg asztro specifikusan kérdezték..
Köszönjük
-
inzsellér
tag
válasz
Speeedfire #87128 üzenetére
Fejlessze a hóhér, ki van az már fejlesztve, csak lehet, hogy részletesen csak angolul található. A turista jelzőt csak azért bátorkodtam odaírni, mert aki Tejút fotót 50-es obival készít, az ebben a témában bizony csak "turista", nem asztrofotós. (az ilyen asztrófotókhoz egy fényerős, ultranagylátószögű obi kell, M43-nál pl. a Venus 7,5/f2,0, ami nem olcsó, de madarat, nagyvadat se a hosszabb kitobival lőjük.)
Ami hiányzik:
- előkészületek, honnan, mikor lehet jó Tejút képeket lőni, kompozició
- hotpixelek eltüntetése, dark levonás, stb.
Ha valakit jobban érdekel a téma, priviben meg tudom küldeni Éder Iván egyórás előadásának a kivonatát, igaz pont a Tejút nincs benne, hanem a csillagforgás, Hold fényképezése.
Remélhetőleg nem nagyon tapostam bele valamelyiketek lelkivilágába. -
MrChris
nagyúr
válasz
Lassú Víz #87126 üzenetére
A precízen, célzottan mozgatott és szoftverezett highres nyílván a megfelelő módja az eltolásos technikának. Ez a Ps-es pedig az asztrofotós technikához hasonló, kétség kívül növeli az élességet, csökkenti a zajt. Szegényember hájrese.
Meg van aki szeret ilyenekkel szórakozni, én igen, csak időm nincs rá...
-
Lassú Víz
addikt
válasz
MrChris #87117 üzenetére
Hát ha lenne egy vázam amelyik tudja a nagyfelbontású módot szívesen összehasonlítanám a végeredményt. Elszórakoztam ezzel a módszerrel, de nem győzött meg, hogy megéri a rááldozott energiát vagy, hogy megközelítené a hi-res móddal készült képet a kézből lőtt sorozat eredménye.
-
inzsellér
tag
válasz
Speeedfire #87123 üzenetére
Turista fotó minőségre jó...
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #87115 üzenetére
mindig volt Hi-Res módnál RAW.
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Lősz egy gyors sorozatot. Stacking és median. Nem túl öszetett. Alap, ha értelmes tejútat szeretnél pl.
Megtennéd, hogy felraksz egy sorozatos Tejút képet? -
sticky35
tag
válasz
hibavissza #87115 üzenetére
Persze hogy van aw, bár külön kell állítani miután kiválasztottad a hi-res módot alap esetben jpegre áll át, de még tudod változtatni raw+jpegre.
-
MrChris
nagyúr
Van egy másik megoldás, a mesterséges inteligencia, pl itt, csak az még drága. Kipróbáltam, bal oldali az eredeti, jobb pedig az AI-n áthajtva és leméretezve az eredetihez. Az íveket, egyeneseket szépen kijavítja, meg zajt is csökkent, de a részleteket kicsit csökkenti is. Viszont dinamikus témára is lehet használni, meg biztosan van/lesz egyre hatékonyabb.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Royo85 #87103 üzenetére
Köszönjük. Egy templomtorony még jobb lenne.
topikk: Felbontást is lehet növelni sorozattal. Az apró elmozdulások, mint szenzor eltolás imitálói...
-
válasz
hibavissza #87115 üzenetére
Ehh, azért nem ugyan az, debayer után átlagolgatsz. Persze, ha statisztikailag kellő mennyiségű képed van megkapod ugyanazt, mint a rendes hi-res 4 képből.
-
hibavissza
veterán
válasz
topikk #87112 üzenetére
Kézből kell fotótni a sorozatot. Ezt kihagytam. Pont ez a lényeg. A remegésed lesz a szezor eltolás. Ugyan azt tudja mint a hi-res. Sőt. Nem tudom hi- res engedi a raw kimenetet vagy még mindig jpg?
weiss: nem emlékszem, lehet. Régen szórakoztam vele. Jobb a jel-zaj. Mi kell még? Van 40 megás monitorod?
-
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Medián pont nem jó, hanem átlag kell, de azzal is csak a jel/zaj javul. Ezt még régebben csináltam 20D-vel, ha jól emlékszem 8 képet vontam össze.
-
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Ez csak részben igaz, azaz dinamikára. A felbontásod (pixelszám) nem fog nőni, míg a szenzortologatásnál igen.
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #87109 üzenetére
Tudnál erről linket adni? Érdekes téma
-
oil120
senior tag
válasz
inzsellér #87105 üzenetére
195. oldal a kézikönyvben:
Alkalmazható módok:
A fényképezőgép automatikusan eltünteti a zajt, amely akkor keletkezik, ha a
zársebesség lassabb lesz, pl. éjszakai táj stb. felvételekor, így gyönyörű képeket
készíthet.
Beállítások: [ON]-[BE]/-[KI]
Alkalmazható módok:
Ha a képernyő széle elsötétül az objektív jellemzői miatt, a képernyőszélek fényerejének
korrekciójával készíthet képeket.
Beállítások: [ON]-[BE]/(OFF)-[KI]
[Long Shtr NR]/[Al. zárs. zcs.]
→ [Rec]/[Felvétel] → [Long Shtr NR]/[Al. zárs. zcs.]
• A jelfeldolgozási időhöz kiválasztott zársebességgel azonos ideig megjelenik a [Long shutter
noise reduction ongoing]/[Alacsony zársebesség zajcsökkentés folyamatban] felirat.
A következő esetekben nem érhető el:
• Ez a funkció nem áll rendelkezésre az alábbi esetekben:
– Mozgóképek felvételekor
– Sorozatkép felvétel esetén (csak amikor a [Burst Shot Setting]/[Sorozatkép beáll.]
[SH2]/[SH1]/[SH2PRE]/[SH1 PRE] van állítva)
– 6K/4K fotók rögzítése esetén
– Utólagos fókusz funkcióval történő felvételnél
– [High Resolution Mode]/[Nagy felbontású mód] felvételénél
– Az elektronikus zár alkalmazásakor -
inzsellér
tag
válasz
Mercutio_ #87104 üzenetére
Emlékeim szerint f/4, ISO 1600 és 60 sec volt a beállítás a sorozatban, legközelebb kipróbálom ezzel a funkcióval, esetleg hasznos lehet, viszont minden zajcsökkentés elmossa az apró pontokat, így kíváncsi leszek az eredményre (lövök majd mindkét módban, csak legyen már háttérfény- felhő- és Holdmentes helyszín és időjárás)
-
Royo85
tag
Gyorsba lőttem pár tesztfotót.
Olympus M10 MKII és a kívánt Panasonic H-FS14140E Lumix G Vario 14-140mm f/3.5-5.6 Asp.
A gépből kiesett JPEG és RAW.mindenféle módosítás nélkül.
Az első fotó kézből készült obi stabi bekapcsolva elektromos zárral, a második mechanikus zárral készült.
A 3. állványról elektromos zárral a 4. állványról mechanikus zárral.
Majd az 5. állvány és elektromos zár, 6. állvány és mechanikus zár.
Az utolsó pár rekeszelve elektromos és mechanikus zárral, az állvány maradt.
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Ez is egy kafa utólagos fejegység - Carpodgo T3 Pro
- Házimozi haladó szinten
- eBay
- Steam Deck
- Autós topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- További aktív témák...
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. ( 777 / 3800 / 6400 expoval)
- Insta360 X4 akciókamera Invisible Dive Case
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Canon EOS M50 Mark II +18-45mm kit obi, CSAK 5680 expo !!!
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Bomba Ár! Dell XPS 13 9380 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- HP EliteBook 835 G7 AMD Ryzen 5 4650U
- HP ZBook Studio 8 WorkStation i7-11850H 16GB 512GB Nvidia Quadro T1200 15.6" FHD IPS 1 év garancia
- Lenovo M10 HD 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest