Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Szólánc.
- bambano: A sor végén
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
Nekem pl. meccseket, szurkolókat fotózni és videózni kell egy ilyen nagy átfogású lencse. Az egyik másodpercben nagytotálra van szükség, a másikban meg már telére. Egyszerűen nincs idő objektíveket cserélgetni. Különböző események fotózásánál, videózásánál, ahol nem várnak az emberre, meg nincs túl nagy mozgástered, ott szintén jó szolgálatot tesz.
Két váz még egy járható út lenne, az egyiken egy rövidzúm, a másikon egy telezúm, vagy az egyiken egy fix, aztán le-fel dobálgatom a vállamról. De ehhez kellene mégegy váz, amit még össze is kéne hangolni a másikkal használat közben és utómunkánál is, meg cipelni is bonyolultabb, és elég sokba is kerül (persze az viszonyítás kérdése).
Múlt szombaton a 12-60-nal voltam kint, úgy gondoltam elég lesz, de nagyon hiányzott a 120mm feletti rész. Úgyhogy egyelőre vettem egy használt 14-140-et. Majd próbálgatom, tesztelgetem, hogy milyen lesz, aztán max. eladom valamelyiket. Mondjuk ennek meg az eleje szűk egy kicsit. De a 24-27mm ritkábban kell, mint a 120 és 280 közötti rész, így arra jutottam, hogy arra a pár snittre, meg képre majd feltekerem a 12-60-ast.
-
pandur99
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#89898
üzenetére
Lehet dokumentáló zoomnak is hívni, nem az elnevezésen múlik. De a fotósok (vagy fényképezőgép-tulajdonosok) nagyobbik része nem kreatív fotós, hanem csak dokumentálni akarja élete és környezete, családja eseményeit, és legtöbbször az utazásokon fotózgat. Aki 1-2 fixszel járkál, az nem az átlagba tartozik, és az ilyen szuperzoomok az átlagnak készülnek, tényleg olyanoknak, akik bridge-eken szocializálódtak, és jobb anyagi körülményeik miatt feljebb lépnek. Mindig keveredik az amatőr fotós, profi fotós, nyári fotós stb., és az egyiket a másikkal próbálják cáfolni. Nyilván egy profi NatGeós nem a 12-200-zal megy szafarira, és Józsi bácsi az unokájával nem egy 30/1,2-es fixszel megy nyaralni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
pandur99
#89895
üzenetére
"Ez természetesen tipikus utazó obi"
Ez egy marketinges bullshit, bármelyik objektív lehet "tipikus utazó". Ezek a hatalmas átfogású objektívek a szuperzoom kompaktokon és bridge gépeken nevelkedett, zömmel amatőr fotósok (amatőr nem egyenlő kezdő) számára készülnek és már ezeket a superzoom gépeket is olyan marketinggel adták el, hogy ezek aztán az ultimate utazós vasak, kiváltanak 9 objektívet és egy koffernyi fotós felszerelést.
Van aki képes egy utazást egy-két fix objektívvel végigfotózni és könnyen lehet, hogy sokkal-sokkal jobb fotókkal tér haza (nem feltétlenül technikai, hanem kreatív értelemben), mint az, aki ekv. 24mm és 400mm között tekergeti a kályhacsövet.
Komplett szakirodalma van annak, hogyan tesz kreatívabb fotóssá a fixek használata, főleg amikor huzamosabb ideig csak egyetlen egyet használsz.
Szóval én nehezen tudok egyetérteni ezzel a marketingesek által kreált "utazózoom" kifejezéssel. Sokkal inkább mondanám ezt "dokumentáló zoomnak", ami szerintem jobban körülírja ezeknek a lényegét és a dokumentálás, meg a kreatív fotózás nagyon gyakran egymás akadályozó alkotói folyamatok.
-
jmakk
őstag
válasz
Stauffenberg
#89894
üzenetére
Van már pre-production teszt galéria a dpreview oldalon.
-
jube7
tag
Ha úgy vesszük, hogy az általános igényeknek megfelelően lefedi az egész szükséges tartományt (nálam a tele is fontos része a dolognak), és ha nem akarunk obit cserélgetni, vagy ha csak egy obit akarunk összességében használni, akkor telitalálatnak érzem. Nyilván a képminőség sem mellékes, de ez majd kiderül. Én mindenesetre nagyon örülök neki, hogy egy olyan obi jelenik meg, ami szinte biztosan nem fog a terveimben szerepelni

-
pandur99
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#89894
üzenetére
Ez természetesen tipikus utazó obi, bár én nem hiszek abban, hogy utazásokhoz ilyen széles tartomány kellene. A 14-150-esnek is alig-alig használtam a felső végét, annál többet az alsót, ott viszont kevés volt, ezért maradt helyette a 12-50, ami viszont nem kápráztat el a minőségével. A Pana 12-60 nem sokkal megy feljebb, ezért nem cseréltem arra, bár az Elmarit 12-60 2,8-4 csábított, de csak akkor gondolkoztam volna komolyan rajta, ha végig 2,8. A 12-40/2,8 jó objektív, volt nálam próbára, de annyira nem szerettem bele. Meg kell ismét állapítanom, hogy nincs ideális objektív!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
pandur99
#89891
üzenetére
Nem hinném, hogy valaha ennyi pénzt adnék érte, de a tesztfotókra kíváncsi lennék, hogy amúgy mit tudhat.
Szerintem ebből is inkább akkor fogy majd több, amikor kitben adják, de én személy szerint megelégednék kisebb átfogással és akkor inkább az Olympus 12-40mm f/2.8, ami koppra ugyanennyi pénzért megy. De ez csak én vagyok, nekem ritkán van szükségem klasszikus portré kistele (~ekv. 85-120mm) gyújtótávolságnál hosszabbra és ez az utazásokra is igaz.
Az viszont már megfogalmazódott bennem, hogy a Panasonic 12-60mm-t le fogom cserélni idővel valami másra (talán éppen az említett Olympusra), de egyelőre a fix soromat akarom összerakni. Nem igazán értem amúgy, hogy ha van RAW-ba égetett vázon belüli lencsekorrekció, akkor mégis, hogyan tud ennyire elcseszettül rondán vignettálni a Pana 12-60mm. Nem az a bajom, hogy csinálja, mert egy szép, átmenetes vignettálást még simán rajta is hagyok a fotón, de ez konkrétan rusnya, ahogy beszakad a sarkok fele, nem győzöm korrigálni és utólag rátolni újra.
-
pandur99
aktív tag
Én inkább a 12-100 lájtosabb változatát vártam, fele ennyiért, ez nekem túl nagy és túl drága. Persze ha megjelenik a használt piacon egy év múlva, talán akkor már érdemes lesz elgondolkodni rajta. Volt 14-150-esem, de azért nem tartottam meg, mert nagyon hiányzott a 12mm utazásoknál, jobban, mint a mostani 12-50 50mm feletti tartománya. 100mm éppen elég lett volna.
-
pandur99
aktív tag
http://mlzphoto.hu/2019/02/13/uj-utazozoomot-leplezett-le-az-olympus/
Új 16,6x zoom objektív: az M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3 az ideális mindenes objektív – a fotózás rajongóinak tervezve. Az új M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3 március végétől, 299,990- HUF javasolt fogyasztói áron2 érhető el.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz
shakedown
#89888
üzenetére
Inkább
72 óra alatt, ideális esetben, ami szerintem egy hét alatt se biztos, hogy összejön. A 20Ah-s akksimat sok óráig tölti a 2A-es töltő, még nem mértem le pontosan mi a vége (elvileg 12óra), mert este teszem rá, reggel leveszem. Nem érdemes ezzel bíbelődni, plusz súlyt cipelni. -
hibavissza
veterán
válasz
Speeedfire
#89865
üzenetére
[link] Egy érdekes írás VariND témában. Mondjuk engem speciel annyira nem zavarnának a bokeh sávosodások. A tükröződés csak szembe fénynél vagy surló fénynél van. Ezek minden előtét lencsén okozhatnak problémát. Legalább is nekem okoztak.
-
jube7
tag
Az E-M1 4.5-ös szoftverét (jan. 24-én jelent meg) az Oly visszavonta, valami hibát okoz. Ha valaki frissítette már, akkor talán érdemes lenne visszatenni a 4.4-est.
-
shakedown
csendes tag
Elég frankón hangzik a 12-35mm is. Legjobb az lenne ha mind a három jönne velem : )
Maradok a 12-60mm + 25mm kombónál. Kezdő szettnek megteszi.
A hosszabb útra év végén indulok. Addig megtanulom használni és lehet indulás előtt még beújítok valami objektívet, amikor már jobban látom mi kell / mit akarok.Akkor most vásárlásra fel! Jövő héten pénteken utazom New Yorkba. A cucc már ott fog várni.
Remélem pár használható videot már fel tudok majd ott is venni.Később biztosan jelentkezem.
Köszi Mindenkinek az infókat!
Üdv,
shakedown -
vond
MODERÁTOR
válasz
shakedown
#89881
üzenetére
25 mm-en másfél FÉ előnye lenne a 25 f/1.7-nek, szóval kiváltani teljesen nem tudod, de a 12-60 még távolabb van tőle. Viszont a 12-35-tel végig f/2.8-ad lenne, ami azért nem rossz dolog, és 35 millin f/2.8-cal szerintem hasonló háttérmosásod lenne, mint a 25-össel f/1.7-en, csak szűkebb látószöggel (ekv. 50 ill. 70 mm).
De azt is hozzá kell tenni, hogy a 12-35-tel 70 milli fölött nem lenne semmid (hacsak nem veszel mondjuk egy olcsó telét is), a 12-60-as meg elmegy 120-ig. Nem tudom, ez mennyire fontos Neked.
Általános képminőséget nem nyomom fejből, de gondlom, elég penge. A 12-35mm f/2.8 egy pro objektív, és ugyanúgy időjárásálló, mint a 12-60-as.
Mindazonáltal a 25 f/1.7 tényleg annyira olcsó, hogy kvázi vétek nem venni egyet.
Kérdés az is, hogy mennyire akarsz/tudsz objektíveket cserélgetni.
Nem tudom, ezeket már Neked kell eldöntened.

-
shakedown
csendes tag
Ez nekem csak jó hír. Legalább van esélyem hasonlót csinálni

Használt cuccokat is szoktam rendelni, ha megbízható az eladó ebay-n. A Macbook Pro-t is használtan vettem.
A Pana 12-35mm egy univerzális lencse lenne?
Önmagában kiváltaná a 12-60mm-t és a 25mm-t? Előbbit eladnám, a 25mm 1.7-t meg sem venném, ha jól értem. Az árakat nézve nagyjából 20.000-40.000 forint körül kerülne többe a 12-35mm, mintha a másik kettőnél maradnék, tehát beleférhet. Igaz két új lencse helyett egy darab használt lenne.
Kérdés mivel kapnék többet?Napelemes powerbank wow, ez tetszik. Nap az lesz bőven.
Slow motion infókat is köszi.
-
Byk01
őstag
válasz
Stauffenberg
#89875
üzenetére
Ez olyan minőség, hogy beh.gyozol tőle
(elnézést kérek a rossz viccért) -
vond
MODERÁTOR
válasz
shakedown
#89870
üzenetére
A kiccsávó videójától én azért nem vagyok annyira hasra esve, főleg, hogy többmilliós szettel készült. A változatos helyszínek és a gyors vágások adják el, de amúgy nem nagy szám, szerintem.

4K 25/30p lassítást szoftveresen tudsz csinálni. Külső pluginekkel (pl. Twixtor), de az új Premiere Pro és Final Cut már magában is tudja. PR-ben pl. lelassítod a videót, majd jobb gomb, time interpolation és optical flow. Egyszerűbb snitteknél egész jó eredményt lehet elérni, de bonyolultabb képkockáknál azért tud hibázni rendesen. És persze túltolni sem érdemes.
Fényerős(ebb) alapzúmon, pl. (használt) Pana 12-35 f/2.8-on, vagy Oly 12-40 f/2.8-on nem gondolkodtál? Vagy ez már a 12-60-as eladásával is túl drága lenne?Ja, most jut eszembe, kint szereznéd be az eszközöket is, így viszont problémás lehet a használt adás/vétel, persze nem lehetetlen.
Ha sokáig leszel áram nélkül, akkor valami komolyabb, napelemes powerbankot is vigyél.

A többi felvetésre már reagáltak a kollégák.

-
shakedown
csendes tag
-
shakedown
csendes tag
válasz
MrChris
#89874
üzenetére
Igen azt tudom hogy a Mitakon manuális. Ahogy olvastam eddig a G85 auto focus képességeiről, mindenképpen meg kell majd tanulnom manuálisan fókuszálni, mert autoban elég szar.
Vagy pedig megtalálom az áthidaló megoldást, például ahogy te is használod.A slow motion-el kapcsolatban még: a video 1080p volt youtubeon, de alatta írta, hogy 4K-ban rögzítette. Tehát lehet hogy utána abból kreált 1080p videót és utána lassította!? Passz.
Color grading. Ez gyötrelmes lesz az elején, fel vagyok rá készülve. Ráadásul 3 forrásból jönnek majd a videók: G85, GoPro, Mavic Air. Idővel menni fog remélem.
25mm 1.7 mindenesetre eldőlt. Van elég költség így is, ez meg olcsó és jó.
Egy ilyet akarok még venni a G85-höz. Hasznosnak tűnik fogás szempontjából is + dupla akksi kapacitás.
https://www.ebay.com/itm/Neewer-Vertical-Battery-Grip-Replacement-for-DMW-BGG1-for-Panasonic-G80-G85/382421519213
Hm?Köszi az infókat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris
#89874
üzenetére
Azt nem tudom ez milyen minőségű, de létező műfaj (többféle bajonettel láttam, Leica M, M42, stb).
-
MrChris
nagyúr
válasz
shakedown
#89870
üzenetére
Mitakon 25mm 0.95 egy manuális lencse, az általában küzdelmes, mert a kijelzőn/keresőben kell az élességet belőnöd. Ez egy külön történet, előnye az abszolut fókusz kontroll, élmény, hátránya, hogy jól eltaláld, kényelmetlenség... Maga a lencse szerintem 0.95-n nem túl jó, akkor meg minek,
25/1.7 annyira olcsó.
Videózáskor a DFD fókuszrendszer nem annyira hatékony a lekövetésben, én single-ben használom és mikor kell megnyomom, hogy élesre álljon.Ha 4k és slowmotion és G80 akkor az vagy interpolációval történt, pl a Twixtor, vagy valójában fhd volt 50/60p-ben majd felkonvertálva. Én ezt javasolnám, a szoftveres lassítás elég változó minőségű és nagyon meg kell tervezni, valamint utómunkánál marhára zabálja a gépet, főképp 4k-ban.
Az utómunka valójában nagyon fontos, abban a mintavideóban is a vágáson kívül láthatóan egységesre lett gradelve, ez már eleve küzdelmes dolog.
20Ah-s pakkot vettem, azzal jópárszor fel lehet tölteni, csak van egy kis súlya. Töltésvesztés nemtom mekkora, de ki lehet kerülni dummy akksival közvetlen a powerbankról hajtva, csak ez egy kényelmetlen drótot jelent.
Stauffenberg: Ez akkor hátránya a natív obinak. MMF adapterből akár csinálhatnának ilyen vezérelt vnd-t, meg persze sokminden mást.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris
#89869
üzenetére
Ezért sokkal jobbak az objektív mögé berakható ND filterek, ebből is van vari és normál (drop-in). A Canon is csinált ilyen EF-RF adaptert és zseniális, hogy ha már úgyis a legtöbb EOS R user adapterezett EF objektíveket fog használni még egy jó ideig, akkor legalább kihasználják az ebben rejlő lehetőséget. Plusz nincs méret probléma, ugyanazt a filter sort lehet az összes objektívhez használni.
A reflexiók amúgy tényleg fokozott gondot jelentenek, egy matte box nem árthat mellé, kérdés ez valakinek kényelmetlenebb-e, mint a normál ND-ket cserélgetni.
-
csurgoi
aktív tag
Láttam szó eset az ND szűrökről.
Ha nem varió, akkor milyen fényértékű szűrőt érdemes venni ha nincs pénzem több megvásárlására.
Márkában melyik az ami nem aranyárban van és elfogadható? -
shakedown
csendes tag
Köszönöm Uraim a gyors és hasznos válaszokat. Azt megnyugtató látni, hogy azért jó irányban tapogatózom a kinézett holmikkal. Egyszerre válaszolnák a felvetésekre.
Lumix 25mm 1.7 mindenhol best buy kategóriában van említve.Ebay-n 120-140 dolcsi környékén le is tudom akasztani.
Mitakon 25mm 0.95-ről eléggé megoszlanak a vélemények. Ti mit gondoltok róla G85-ön?
Alapvetően - kezdő kérdés jön - miben tapasztalnám a különbséget a Lumix 25mm 1.7 és a 42.5mm 1.7 használata során? Mert most már lassan erre a kettőre szűkül a második lencse kérdéskör. Jelen elképzelésem szerint a 12-60mm-t használnám legtöbb esetben, azonban sötétebb szituációkban, valamint ha szeretnék homályosabb hátteret elérni, akkor kerülne fel a 25mm vagy a 42.5mm? Utcai fotózáshoz, emberekhez, szintén hasznos lehetne utóbbi kettő. Kicsit erről tudnátok írni?
Néztem jó pár youtube videót de saját nyelvünkön is érdekelne mit gondoltok. Csak, hogy könnyebben tudjak dönteni.
Legtöbbet kézből fogok lövöldözni, de nagy rohanást nem tervezek, szóval timelapse-hez szívesen rádobom majd állványra.
Lenne még egy kérdés: youtubeon láttam olyan videót, amit 4K-ban vett fel az illető. Ezt max 30p-ben tudja a G85. Mégis voltak benne slow motion részek. Ezt ilyenkor hogy csinálja?Az út egyébként év végén indul, addig van időm magamévá tenni a technikát. Lesz még drón (Mavic Air) is
a setupban, meg egy gopro7 az extrém szitukra, meg víz alatt. A vágás, meg utómunkát meg egy MacBook Pro 15"-n csinálom majd.A töltés kérdése valóban kritikus. Lesz olyan régió, ahol napokig, vagy tovább nem lesz áram. Ott előbb utóbb el fogok fogyni, még ha spórolok a naftával akkor is. De hát egy aggregátort mégsem cipelhetek a hátamon. Tehát ez az usb-s akkutöltő remek ötlet. Egy-kettő kellene jöjjön velem.
Variálható ND filtert tudtok ajánlani konkrét darabot?
@Stauffenberg, oké átnézek a videós topikba is.
@MrChris, igen a kiscsávónak elég komoly csúzlija van, amivel a New York filmet lőtte. Legalább lesz hova upgradelnem.
Üdv,
shakedown -
MrChris
nagyúr
válasz
Speeedfire
#89865
üzenetére
Nekem variND van, egy ideig szenvedtem vele, aztán hagytam a francba. De lehet újra játszom majd vele nyáron. Szerintem beszerzek fixet is. Két bajom volt vele, nagyon könnyen tükröződött. Valamint, hogy valahogy macerás volt nekem állandóan tekergetni, mert ha nem figyeltem könnyen keresztsávosodásig tekertem. +1 pedig a minőség L.C.W. gondolom nem a csúcs.
Van ebből olyan amin van végpont határoló?shakedown: Jó lesz az a Lumix 25-ös. Ha hosszabb kell akkor most a 42,5/1.7-t ajánlanám. G80-nak a fhd-ja is szép éles, abból vissza lehet lassítani. Érzékenységben a maximum az iso3200. A linkelt videóban A7SII meg 1300, 2200 dolláros obik vannak, ezzel szinte csillagfényben is lehet forgatni, ezt messze ne várd a G80-tól.
Ha nagyon sokat tolod napközben és powerbankot is tervezel vinni, akkor egy usb-s akkutöltőt is ajánlok még magaddal vinni, 1200-ft-ért vettem ebayen, pár gramm a súlya, egyből töltheted a lemerült akksit. -
Speeedfire
félisten
Köszi srácok.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Speeedfire
#89865
üzenetére
A fix ND-k jobb optikai minőséget tudnak, de videózás olyan stílusainál, ahol nem tudsz előre tervezni a fényviszonyokkal egyszerűen nem praktikus le-fel csavargatni őket, miközben a vari ND-t csak eltekered és kész.
Fotóhoz és aprólékosan megtervezett videózáshoz (pl: klipforgatás) persze legyen fix ND, de egy utazgatós, vlogolós videós felálláshoz fel kell valamennyit adni a minőségből, hogy egyáltalán meglegyen a felvétel.
-
Studi
veterán
válasz
Speeedfire
#89865
üzenetére
Az utolsó 2-3 steptől eltekintve azért használható, ha jó minőségű. Persze azért ront a képminőségen.
-
Speeedfire
félisten
válasz
Stauffenberg
#89864
üzenetére
Nem úgy van, hogy a vari ND nem jó? Engem anno lebeszéltek róla. Helyette fix-et vettem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
shakedown
#89862
üzenetére
Szerintem gyere át a videós topika: [link]
A videós MFT userek is ott gyülekeznek, de más rendszerek felhasználóitól is sokat lehet tanulni videózásról.
A Panasonic 25mm f1.7 nem pénz azért, hogy legyen nálad egy jó objektív esti felvételekhez, vágóképekhez, de vlogoláshoz már szűk lesz. Szerintem ami még mindenképpen kelleni fog neked az egy vari ND szűrő, hogy tartani tudd tartani a záridőt kinti felvételek alatt még nyitott rekesszel is.
-
Speeedfire
félisten
válasz
shakedown
#89862
üzenetére
A pana 25 1.7, oly 25 1.7 mindegyik jó obi. A 25 1.4 jobb, de nem biztos, hogy kelleni fog neked erre. A pana 42.5 1.7, és az oly 45 is jó. A pana elvileg jobban karcol. Esetleg az oly 17 1.8 ami érdekes lehet még neked. illetve valami hosszabb oly 75 1.8, vagy még hosszabb pana ois-al. Eseleg a sigma 60 2.8 is érdekes lehet, vagy a sigma 19 2.8, igaz ez sötétben már nem annyira jó, mint a fenti 1.8-asok.
-
shakedown
csendes tag
Sziasztok,
Tervezek egy hosszabb hátizsákos utat és szeretnék filmezni, fotózni közben, Főleg a videózás érdekel, mivel 1-2 évig utazni fogok lesz időm foglalkozni vele, szeretném kitanulni. Ehhez tervezek venni a közeljövőben egy gépet. Fontos, hogy könnyű, hordozható, all round gép legyen, cserélhető obi és képes legyen jó minőség előállítására.
Így lyukadtam ki a Sony a6500 vs Lumix G85 kérdésnél, amiből végül utóbbi jött ki győztesen a könnyű használhatóság (kezdő vagyok) és nem mellékesen az árcédula miatt.
Két hét múlva utazom USA-ba és ezen út alkalmával tervezem beszerezni a G85-t. 800$ csomagban 128gb sd kártyával, + két akksival, plusz töltővel, Rode mikrofonnal, hátizsákkal és tripoddal. Egész jó dealnek tűnik.
Kérdésem az lenne, hogy a G85-höz a kit lencsén túl milyen plusz lencsét ajánlanátok elsőnek, ami kicsi, könnyű és hasznomra lesz az úton? Valami fix hosszúságú, gyorsabb objektívben gondolkozom, amivel tudok éjszaka is filmezni (pl New York este) valamint tudok mosódott hátteret létrehozni.
Leginkább ezekre gondoltam:
Lumix 25mm 1.7 vagy PanaLeica 1.4 ha megéri az árkülönbözetet!?
Lumix 42.5mm 1.7.A videók, amiket lőni akarok nem vlog jellegűek (aztán lehet lesz olyan is), inkább elvontabb, kreatív, hangulat videók. Küldök egy linket, hogy milyen stílus tetszik. Ez persze csak egy példa:
https://www.youtube.com/watch?v=fZx9Why88ns&app=desktop
Ő profibb felszerelést használ és nyilván sok munkája van benne, de valami célt ki kell tűznöm
Elnézést a hosszúság és a poszt amatőr jellege miatt. Youtbe-ról és általában a webről elég sokat informálódom, tanulgatok, de látom itt azért elég komoly szakmázás folyik. Valahol viszont el kell kezdenem.
Kösz mindenkinek az ötleteket.
Üdv,
shakedown -
jube7
tag
válasz
hibavissza
#89860
üzenetére
És ehhez csak annyi kellett, hogy elkezdted érthetően leírni

(Amúgy ezek után /miattad/ megnéztem az E-M1II + 40-150 Pro + 1,4x konverter + szenzorstabi összeállítást 210mm-en 1/15-ös záridővel, igaz, ez nem 400mm, de viszont teljesen vállalható eredményt kaptam. Ugyanezt nem mondhatom el az első szériás E-M1-ről, nálam jól kimutathaóan látszik az újabb váz előnye ilyen szempontból.)
-
hibavissza
veterán
válasz
Stauffenberg
#89854
üzenetére
Az ingerküszöbömet az lépte át, hogy a sok igényes fotós berak ide kivétel nélkül ipari hulladék kategóriájú képeket és beírja mellé, hogy mekkora jóság ez a szenzorstabi.
(#89853) jube7: annyira örülök, hogy elkezdted megérteni amit írtam.

-
Balinov
titán
válasz
Speeedfire
#89855
üzenetére
Neem, nem konkrét beállításra hanem Camera profilra gondoltam, pl adobe vivid, camera neutral
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza
#89852
üzenetére
180mm-es OM obival 1/25s ami majd mindig sikerül IS-el. Ennél hosszabb idő már szerencsejáték, de nem nagyon telézek. A 12mm-essel a 1/2 másodperc ami még kifogástalan, de ez azért nem mindig sikerül. Azt nemtom megmondani, hogy hol a még könnyen használható vége 12mm-en záridőben.
Mivel párhuzamosan használom az XE1-el ezért közvetlen tapasztalom a hiányát. Át is állítottam sorozatra, hogy az egyik kép már csak sikerüljön, de így is pl az OM28-assal amit a legtöbbet koptatok azzal az 1/30 a maximum. A Lumix 20-assal a GX80-n erre egyáltalán nem kell figyeljek, ott tényleg csak az alany bemozdulása számít. Lehet, hogy előfordul a stabi miatt bemozdult kép, de ez szerintem elenyésző lehet. Viszont egy hosszas teszttel, statisztikával kimérhető lenne mennyiszer hibázik. Hozzá tartozik, hogy továbbra is azért ügyelek a minél kevesebb bemozgásra, félkézzel nem szoktam lődözni.
Számomra a G6 után megváltás volt a GX80 stabija. Mostanában visszanézve a videóit, bosszantó azaz állandó nyugtalanság, tipikus handicam fíling, nem véletlen küzdöttem a stedycammel. És ugyan ez a fotózás terén, valamint a manuál obik fókuszálása is nagyot könnyült.
IS nélküli vázat már nem vennék, nekem úgy tűnik az Olympus még jobban csinálja. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza
#89852
üzenetére
Há' nemtom' én elég hamar kiismertem azt a tulajdonságát a Panasonic IBIS-nek, hogy kell némi nyugi neki exponálás előtt, különben hajlamos berángatni. Ez van, technológiai korlát. Ebből nem következik, hogy az előnyeivel ne élhessünk ott és akkor, ahova és amikor való.
Volt már IBIS-es gépem a G80 előtt, de az utolsó ilyen egy idestova 11 éves Pentax K200D, szóval nem igazán releváns már a tudása (btw azon volt háromállású dedikált kapcsoló a vázon, imádtam). Amúgy az elmúlt években végig OIS képstabilizátorra voltam hagyatkozva (Canon, Nikon, Fujifilm vázakon), na az lehet nem fog annyi fényértéket, de ahogy felrántom a gépet a vállamról, hogy fotózzak, azonnal stabilizál, nem izeg-mozog még egy kicsit.
Az elején nekem is eltoszott az IBIS így nem kevés fotót, máshoz voltam szokva, de hamar ráálltam, hogy exponálás előtt egy kicsit még tartsam nyugiban a gépet, így drámaian visszaesett az IBIS miatt bemozdult fotók száma, közben drámaian megnőtt azoké, amiket nélküle meg sem tudtam volna lőni, pláne nem ISO 200 mellett.
Nekem mindegy amúgy, nem kell szeretni. De azzal jönni, hogy az IBIS nem való telézéshez leginkább egy olyan alapvetés elismétlése, amit már az ősi Pentax K200D idejében is illett ismerni, nem mondasz vele újdonságot. Nem is oda használtuk. De nekem mondjuk 11 éve is rohadt hasznos volt, hogy felraktam bármilyen OIS nélküli objektívet (teszem azt a Normafánál fotóztam egy modellt) és amikor a lemenő nap már f/1.7 mellett sem adott túl sok fényt, akkor is tudtam tartani az expozíciót alapérzékenységen.
Lehet arról diskurzust folytatni, hogy hova jó az OIS, hova az IBIS és hol kell kikapcsolni mindent, de az ilyen "szar gyerekjáték az egész" kinyilatkoztatások meglehetősen szakmaiatlanok.
-
jube7
tag
válasz
hibavissza
#89852
üzenetére
Érdemben? Dehogy nincs. Most például már sokkal okosabban írtál, kevesebb túlzással, vagyis mégis tanultál valamit. De még ne dőlj hátra elégedetten...

A szenzorstabi valóban lágyíthatja a képet és telére alkalmasabb az obiba épített (vagy duál), de ezt itt szinte mindenki tudta eddig is. Ha van kétkedő esetleg, aki "istencsászárságnak" tartja a szenzorstabit, azt nyugodtan győzködhetnéd privátban is... -
hibavissza
veterán
válasz
Stauffenberg
#89848
üzenetére
Nincs semmi összekuszálva. Én arra gondolok amit MrChris írt.
Hiába szajkózza mindenki, a szenzorstabi istencsászárság valójában gyerekjáték kategória. Elmondom miért. Egyszerűen a hosszú teléknél nem hatásos. Ott sokkal jobban működik az objektívbe épített. Ezt gondolom nem kell részleteznem miért. Másrészt kiszámíthatatlan. Számtalanszor előfordult, hogy a szenzorstabival, ekv. 24 milin készült kép bemozdult. Pont annyira, hogy az egérmozin nem látszott még kicsit belenagyítva sem, de otthon, monitoron látszott, h gatya. Nem bízom benne.
El lehet vele szórakozni, de ha egy kiránduláson valami ritka dolgot kell lefotózni én inkább ki vagy letámasztom a gépet egy tereptárgynak, leteszem a padra, stb. és időzítővel lövöm, minthogy rizikózzak.
Videónál is megvannak a korlátai. Nem fog hiányozni, a következő vázamban pl. nem is lesz.
Lassan 3 éve van szenzorstabis vázam. Először én is húúú meg haaaa. Aztán rá kellett jönnöm, hogy ha minőséget akarok kiadni a kezem közül, ki kell kapcsolni a csába.
Ez nem azt jelenti, hogy családi eseményeken, magamnak ne tenne jó szolgálatot és ne lenne egy jó dolog, de a piedesztálról rúgjuk már le.
(#89849) jube7: érdemben valami? semmi? kár.
-
Balinov
titán
válasz
Speeedfire
#89850
üzenetére
szerintem az alapertelmezett profil, amit ratol import utan (ott jobb felul) okozza. Persze a tevedes jogat fenntartom

-
Speeedfire
félisten
Mitől lehet az, hogy ha megnézem gépen a hisztogrammot akkor jót mutat. Illetve ha importálom LR-be akkor is jót mutat, viszont ha rányomok a before-ra, akkor valami teljesen mást hoz elő?
[link] -
jube7
tag
válasz
hibavissza
#89836
üzenetére
Hát ha nem is ma, de azért tanulhatsz valamit majd egyszer, és akkor talán kevesebb butaságot írsz majd...

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza
#89836
üzenetére
"Az ilyen statikus épület vagy tájfotóknak az a lényege, hogy tökéletes legyen. Itt nem a pillanat elkapása a lényeg. Szóval kell az állvány, hiába írják a prosiba, hogy 6 fé."
Te itt valamit nagyon összekuszálsz, mert senki nem mondott olyat, hogy a 6 Fé-re beharangozott stabilizátor kivált egy állványt. Az állványos táj/épület fotózásnak is megvan a maga közönsége, lelassulsz, előre tervezel, szűrőzöl, akár még tilt-shift objektívet is bevetsz. Egyszerűen más műfaj, mint egy viszonylag könnyű felszereléssel túrázni vagy járni a várost.
Nekem még azért megvannak azok az idők, amikor állványt nem azért cipeltem magammal, hogy a fenti lelassulós alkotói munkát műveljem, hanem mert mindennemű stabilizáció nélkül kék órás városi fotót még széles látószöggel sem tudtál meglőni kézből, főleg ha a szenzort már ISO 400-ra sem engedted el jó szívvel. Én rohadtul örülök, hogy emiatt nem kell már állványt (kényszerből) cipelnem. Állványt már csak olyan témákhoz használok, ahol nem az van, hogy nem elég az IBIS/OIS, hanem eleve ki is kell kapcsolni.
A nagytelézés meg más műfaj, oda fény kell. Nem csak a stabilizátort, de az állványt is feldughatod (hogy téged idézzelek), ha a témád bemozdul.
Szerintem te is érted és tudod jó, hogy mi az IBIS/OIS rendeltetése és helye a fotózásban, csak valamiért úgy gondoltad kötekedned kell egy jót.
-
pandur99
aktív tag
válasz
hibavissza
#89836
üzenetére
Menjél el állvánnyal társasútra! Másszál hegyet állvánnyal! Menj be egy műemlék templomba, múzeumba állvánnyal! Piacra, esküvőre, gyerekzsúrra állvánnyal! Fotózz játszó kutyákat állványról! Stb.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
MrChris
#89843
üzenetére
Persze, nálam se életszerű, hogy ekv. 120 millit fél, meg egy másodperces záridőkkel fotózzak, de még a 24-et se. Inkább lejjebb engedem egy picit, főleg, ha van elég fény, és még nem kell elszállni az ISO-val.
Néha azért nagyon jól jönnek ezek a brutális stabilizátorok. Pl. amikor fontos a valamennyire elmosódott mozgás, és muszáj kézből megoldani. Lősz egy 5-6 képes sorozatot, abból már valamelyik jó eséllyel éles lesz.
Amúgy jó ez, amit írsz.
Mármint, hogy adott esetben túlságosan a mozgástér szélére kerül a szenzor, és ez bekavarhat a stabilizálásba. "Ellenkormányzás" - ez is jó. 
(#89830) hibavissza: No most már én is letesztelem mégegyszer a G80-on, mert még mindig nem vagyok biztos benne, hogy ez az, amire gondolok, és amire szükségem van.
Amúgy a G80-on sincs auto ISO full manuál videónál. De hogy miért, azt nem értem. 
-
MrChris
nagyúr
A Mestert kérdezd.

Ja, meglepő záridők jönnek ki. Abban igazat adok hibavisszának, hogy a spec-ben megadott 3-4-5-6fé-t nem lehet minden esetben így realizálni. Láthatóan azonos fé teljesítményűnek írt IBIS-ek másként működnek. Tipikus dolog a leragadás, talán annyira a szélre kerül a szenzor, hogy onnan egy nem éppen elegáns mozgással tér vissza. Ezt fotózáskor látni a keresőben, meg videózáskor. Ebben úgy láttam, hogy az Olympus a legjobb. Gyanítom, ha ekkor, szélső szenzor helyzetben fotózom, nyomom meg a gombot az rosszabb eredményű. Ha ez számít (videónál biztosan) akkor lehetne a képernyőn a fókuszkeretben egy kis pontocska amin láthatnám épp hol jár a szenzor.
Hátha ellenkormányozhatok. 
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza
#89840
üzenetére
Nincs 400-asom, 180-as a legnagyobb, azzal 1/8-t sikerült a gx80-al. Olyan jó lesz? Bizonyít?

Valahogy nekem nem fekszenek a teleobik. -
hibavissza
veterán
válasz
MrChris
#89838
üzenetére
Pedig megpróbálhatnád ezt a gömbpanorámás módszer. Esetleg jól felül expózva. Úgy lesz szép UV zöldünk.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A 28 milliméter még mindig nem 400. De segítek, 400 milliméteren nyugodtanfeldughaeldobhatod a szenzorstabit.
De továbbra is várok egy tack sharp 400 milis képet 1/15-tel, iso200-on, hogy megtérhessek.
...és nem állványról 
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza
#89837
üzenetére

-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza
#89836
üzenetére
Ilyen hülyeséget nem próbáltam.
Bakker, nem értelek, tényleg kötekedsz, mint írtam a bemozdultakat dobtam, a 28-as és 50-es OM obival ekkor ebben a szurdokban alig készült bemozdulás mentes kép. GX80-al fátyolvizet csináltam volna
ebből, még rekeszelhettem is volna. IS nélkül viszont lőttem egy kazallal, hogy legyen egy bemozdulás mentes.
7.5-essel 1/4 másodperc f4-en, ez a lehetőség azért kuriózum. 1/10 alá menni a 28-as, 50-es, de akár a Lumix20-as obival már határeset, 1/4 meg azt jelentené, hogy nem tudok ekkor éleset lőni.PS-ben helyre tenni a bemozdulást? Mennyi idő, módszer elsajátítás és végül még a profinak is xar lesz.
Állvány nyilván hasznos, de majd ha felnőnek a gyerekek. Próbáltam korábban de élvezhetetlenné vált a kirándulás. Helyette pótléknak és egyebekre kiváló az IS.
Ha te nem veszed hasznát, vagy nem tudod a magad hasznára fordítani akkor neked felesleges. Különben is minek fotózni és csinálni n+1-edik képet arról a témáról amit
már millióan lefotóztak alexpó nélkül?

-
hibavissza
veterán
válasz
Speeedfire
#89835
üzenetére
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris
#89831
üzenetére
Ez a kép szintén hasonló záridővel készült stabival. Szóval én is használom, de azért nem az igazi. Az ilyen statikus épület vagy tájfotóknak az a lényege, hogy tökéletes legyen. Itt nem a pillanat elkapása a lényeg. Szóval kell az állvány, hiába írják a prosiba, hogy 6 fé.
(#89834) jube7: én jobban örültem volna, ha az értelmetlen beszólés helyett egy tack sharp képet teszel be 400-on 1/15-tel - és nem ISO 6400-zal, hogy maradjon némi részlet - és akkor tanultam volna ma is valamit.

-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza
#89832
üzenetére
PS-ben hogy teszed helyre?

-
jube7
tag
válasz
hibavissza
#89829
üzenetére
Semmi gond, kötekedj nyugodtan, én is szoktam időnként butaságokat beszélni.

-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris
#89831
üzenetére
Azt nem próbáltad, hogy 7,5 mm helyett 400-on lövöd meg ugyan ezeket a képeket ugyan ezekkel a záridőkkel csak gömbpanorámaként? Szerintem sikerülhet.
Értsd:
Egyik képeden sincs extrém záridő. A fotózásban ügye a gyutáv is számít. Ezek nagy része simán foghatók stabi nélkül. Esetleg PS-ben helyre lehet tenni, ha volt egy kis mozgás. Két klikk. Ha pár darab mégis kuka lenne, azért sem kár ha jól látom.... -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza
#89829
üzenetére
Sajnos kevés alkalmam van elmenni fotózni, főképp olyat amit család/baráti körön kívül megosztanék, hogy demonstráljam... egyik alkalommal az offtopik xe1-t vittem kirándulásra manuálokkal és stabi hiányában rengeteg bemozdult képem lett. Ilyen helyeken rögtön átléptem a reciprok szabályt és sok nem is sikerült. Vagy ezen a helyen is szoktam lődözni 1/3, fél másodperceket. Vagy itt.
Persze lehet stabi helyett iso-t emelni, vagy állvánnyal dolgozni, de így azért egyszerűbb, kényelmesebb, jobb minőség.
Ha valaki HDR-t is szeret készíteni akkor jobb átfedés érhető el, szinte alig illeszt a progi.
Ettől még a képek lehetnek középszarok, de az IS miatt bemozdulástól mentesek. -
hibavissza
veterán
Most kötekedni fogok. Elnézést.
Rendben, hogy stabival tudtok olyan képet készíteni, amin felismerhető, hogy mi van rajta. Ritka esetektől eltekintve (pl. paparzzi fotók, madártani megfigyelés) valljuk be, a stabis fotózás középszar képek legyártására alkalmas. Olyanokra amit jóérzésű hobbista nem mutogat. Kivéve a teliholdnál megrendezett stabis fotósok összejövetelén. Ott is csak szigorúan az áldozati állat kivérzése után és egymásnak.
Sorry
-
iscsu
tag
Na, kiitöltöttem én is a kérdőívemet, mert meghozta ma a futár a 12-40-em.
26 nap után Indítottam egy PayPal dispute-ot, amire persze nem válaszoltak, de aznap eljutott a DPD-hez a csomag. Ami meg persze átszaladt vele a kontinensen 3 napon belül.
Ott rohadjon el az egész kommunikációs osztálya az eGlobalnak ahol van. Bár, az ó'csóságnak ez az ára.
-
hibavissza
veterán
Hazaérek kipróbálom. Nem használtam eddig, csak ahogy írtál a gondodról úgy jutott eszembe.
Én mindig manuálban tolom a videót, ám ha esemény videózást csinálok, akkor feltolom az érzékenységet akár ISO 1600-ra, rekeszt 5,6 és 8 közé (legyen némi mélységélesség, de diffrakció semmiképp) és hagyom elszállni a záridőt. Ha valamiért nagyon zavaró és kell a motion blur megoldom utólag szoftverrel. Ha beltérbe megyek akkor ugyan ez, csak nyitok a rekeszen. -
vond
MODERÁTOR
válasz
hibavissza
#89813
üzenetére
A múltkor utánanéztem, az nem megoldás erre az esetre. Már nem emlékszem hol írták, vagy mondták, de elég egyértelmű volt. Utána ki is próbáltam, és hiába lőttem be pl. 1/50-re, attól még ugyanúgy feljebb, vagy lejjebb tolta, ha épp arra volt szükség.
Elég durva is lenne, ha ezt alapból tudná a váz. Hisz akkor kvázi lenne egy csilliárdos értékre is tekerhető, beépített ND szűrő a gépben.

-
vond
MODERÁTOR
válasz
MrChris
#89811
üzenetére
Erős a gyanúm, hogy ott is a rekesz lesz az utolsó, amihez hozzányúl. Szóval ha túl sok a fény, akkor első körben ISO a legalacsonyabbra, aztán ha az még mindig nem elég, akkor zársebesség csökkentés.
Majd kipróbálom, ha lesz nappali meccs. Bár anélkül is tesztelhetném, majd talán szakítok rá egy kics időt. Mondjuk ND szűrőt meg nem fogok feltenni napsütéses meccsekre, mert akkor meg a szép rövid fotós záridőimet bukom el. Inkább legyen egy kicsit darabosabb az automata videó, mint elmosódott az összes fotó.

-
Mercutio_
félisten
Nocticron nem 42,5/1.2? Szerintem ő az M.Zuiko 45/1.2-re gondolt

-
vond
MODERÁTOR
Nagyjából megválaszolom magamnak a kérdést (plusz ha esetleg másokat is érdekel):

A szombati meccsen "teszteltem", és ahogy a motion blur-ökből észrevettem, 4K 25p videó mellett a G80 próbálja tartani az ajánlott 1/50-es shutter-t A és S módokban is, és inkább az érzékenységgel játszik a megfelelő expó eléréséhez.
Kipróbálom majd még világosban is, mert ez villanyfényes meccs volt.
-
tacto
aktív tag
Ide is, hatha tudja valaki.
Segítséget kérnék: a Fujihoz való Godox/Neewer X1t transmitter kompatibilis a más rendszerhez való Godox TT350 (Neewer 400 ugyanez) kisvakuval (Olympushoz valóval a konkrét esetben)?
Netes infók alapján igen, de nem tuti, ahogy az sem, hogy amennyiben igen, mely funkciókban az? -
MrChris
nagyúr
Van, vagy már csak volt egy PL 100-400 200e-ért a HA-n jube7 által. A jegelések hogyan vannak, mert vannak hirdetések amik jegelve hetekig napi frissítéssel fent vannak.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3238
- Akció! Csere-Beszámítás! Asus ProArt B760-Creator D4 Alaplap! LGA 1700
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 6600XT / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- Hisense 43A6BG 108 cm / 43" 4K UHD Smart TV 6 hó garancia Házhozszállítás
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

A múltkor már beszéltünk róla, csak akkor még nem volt ismert az ár. Elég borsos, de megy ez majd még lejjebb is. Kár, hogy Dual IS nem lenne a G80-ammal, viszont üdvös az időjárásálló kialakítás.

(elnézést kérek a rossz viccért)




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

