Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz zoltanz #18298 üzenetére
Venni szeretnél egy ilyen rollert, azért kérdezed?
Szerintem így bemondásra nehéz lenne megtippelni mennyit öregedett.
Normálisan fel kellene tölteni, majd használat során lemeríteni, és ezt megismételni 3-5 alkalommal. Utána kellene egy hatótáv tesztet csinálni, és abból kiderülne mennyi maradt benne. (A hatótávot korábbi méréshez hasonlítani, vagy egy még jó rollerrel összevetni.)
Ha Xiaomi rollerről van szó, akkor az M365 Tools applikáció mutatja a cellacsoportok állapotát, ott kell keresni kiugró értéket.Tárolásról pedig itt írtam korábban #18104.
-
zoltanz
nagyúr
Egy akksit mennyire vesz igénybe állás (szobahőmérsékleten) nagyjából 4 éves roller esetében.
Nagyon kevés ciklus van benne. Nemtudom hány százalékon volt feltöltve állásában, sanszos 100% (jobb a 75% körűl tárolni).
Köszi! -
Peaceliker
addikt
Na, következő áldozat egy Mantis 10 (dual)
Szimpi, hogy könnyebb mint a zero és, hogy a kormány össze csukva be is akad a taposóba. Azt most még nem tudom eldönteni, hogy a puritánsága előny vagy hátrány lesz. Zero után kicsit olyan, mint régen egy nyugati autó után valami szoci vas... Jó, nem annyira, mint g-booster, az az igaz gettó gép Mondjuk menet közben azért már nagyon más mint booster, szépen finoman is tud ha azt kérem.
Viszont az egyszerűség jelenthet kisebb karbantartási igényt... Habár 1000km után, hogy így tört ketté az első rugó tartó tengely, az mondok gáz:Ja és akkor 9k ez a semmi
Ami biztos, hogy mérgesebb, mint 52v os zero, de ugye ez 60v szóval ez nem nagy meglepetés.
Biztos nem ez az utolsó gépem. Szét szedem, össze építem faszán, aztán majd lecserélem ezt is, ahogy szoktam
"Oh my Goa'uld!"
-
Kowi84
aktív tag
Az F40 az 120kg-ig terhelhető. Pont ezért esett erre a választás a többi 100 kg-ig terhelhetővel ellentétben.
Akkor felesleges lenne az 500W-os rollerek közül válogatni? (Navee N65, Inmotion S1 stb) Nem lenne érdemi változás? Csak a kétmotorosok?
-
kovipetiii
csendes tag
-
Reggie0
félisten
válasz pescara #18289 üzenetére
"Ez lehet azert, mert nincs hova visszetolteni, ha tele van? vagy hulyeseg? "
Ez pont igy van. Plusz rajon meg ket elektronikai szempont:
A toltoaram attol is fugg, hogy mekkora a rendszer belso ellenallasa es mekkora a toltofeszultseg valamit az akku pillanatnyi feszultsege. Nyilvan a toltofeszultseg es az akku feszultseg kulonbseget osztjuk a belso ellenallassal es ez lesz a maximalis aram amit a rendszer le tudna adni. Minel nagyobb az akku pillanatnyi feszultsege, annal kisebb lesz ez a korlat.
A masik szempont pedig az, hogy a toltofeszultseget nem lehet a vegtelensegig novelni, mert a litium akkuk a biztonsagos maximumot atlepve hirtelen nagyon veszelyesse valnak. Ellenben egy savas(olom) akkunal ez nem ennyire kritikus.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #18289 üzenetére
Nem hülyeség, pontosan így van. Akkor tud nagy* áramot tölteni az
akkuba, ha az képes felvenni. A tele akku nem képes erre, márpedig
ha nem tudja az akkuba rakni a mozgási energiát, nem tud fékezni...*: az erős fékhatás rekuperációs módban nagy töltőáramot jelent.
Ha csak kicsit tud felvenni az akku, akkor kicsit tud fékezni... Vannak
más fékezési stratégiák is, meg lehet próbálni elfűteni is az energiát,
sőt, extrém esetben aktívan visszafelé hajtani a motort, de az durva
terheléssel jár: a visszatöltés a legértelmesebb, a korlátai ellenére is. -
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #18288 üzenetére
Kerdeznek valamit. Az normalis, hogy 100% os toltottsegnel alig van motorfek, szinte semmi, a kozepes fokozaton van a visszatoltes. Utana, amikor mar lejjebb megy a toltottseg, akkor szuperul mukodik. Nem kell sok, 5-10 perc hasznalat eleg. Ez lehet azert, mert nincs hova visszetolteni, ha tele van? vagy hulyeseg?
-
DigitXT
nagyúr
válasz Thunderzolee #18287 üzenetére
a rollerek 50% alatt már nem úgy mennek
Ez nem rollerspecifikus dolog... minden DC motor üresjárati fordulatszáma
egyenesen arányos a feszültséggel... Nem csak 50% alatt, hanem mindig:
amiért nem egy folyamatos(!) végsebesség csökkenést látsz a merüléssel
egyidejűleg, az az, hogy a szoftveres 25 km/h korlát ezt elfedi. Ezért lehet
a Xiaomikat felhúzni végsebességre szoftverrel. Nem azért, mert a szoftver
valami csoda folytán újratekercseli a motort (vagy megnöveli az akkufeszt).Magyarán, aki "unlockolt" rollerrel megy, és hardveres végsebességen hajt
folyamatosan, az végig látja, hogy az akku merülésével együtt lassul.
(Adott konfiggal végigteszteltem, nagyjából 1V merülés 1 km/h bukta volt.)30% alatt meg pl visszaveszi a sebességet elég rendesen
Ha ez hirtelen történik, annak is lehet szoftveres oka. Ha menne ugyanúgy,
ahogy a fizika engedi, esetleg kipurcanna 1 km-en belül: BMS tilt, szevasz.
Ennél talán egy fokkal jobb, mikor vonszolja magát még 2-3 km-t lépésben.Nyilván a legkellemetlenebb, amikor még látsz valamennyi töltést, erre egy
kövér gázra hirtelen megindulás helyett a roller egyszerűen kikapcsol, mert
az akku feladta a feszültségesés miatt... Erről pl. G-Booster tulajok tudnak
mesélni: ott nem oldották meg ilyenre is figyelve a dinamikus áramkorlátot,
cserébe persze egyéb korlát sincs benne (szóval nem is 25 km/h-val hasít).Az Essential egy gyerekjáték. Pont annyira lehet ajánlani közlekedésre.
A kedvenc képem, amikor ott a vázban a hely, és félig se tölti ki az akku...
A 20 km/h meg vicc, ha neadjisten közúton is kénytelen vagy használni.
Mondjuk oda 25 is vicc. De legalább kisebbet repülsz róla, ha kátyút fogsz.Ui: amúgy teljesen egyetértünk, hogy nem szerencsés a napi közlekedési
távolságot éppen lefedő akkut használni, mivel ha csutkára meríted mindig,
sokkal hamarabb tönkremegy az akku. Lásd még DoD: akkuból sose elég. -
veterán
válasz RAiN91 #18280 üzenetére
Kezdetben vala az M365 (250W - 30km), és az M365 Pro (300W - 45km). Meg volt mellettük még egy, az M187 (Youth Edition).
Értelem szerűen ezt az utóbbi nem volt olyan ismert.Aztán modellfrissítettek, és ezek lettek:
M365 --> 1S (motor és hatótáv maradt)
M365 Pro --> Pro 2 (motor és hatótáv maradt)
És mellé még egy érkezett: M187 --> EssentialÍgy már érthető, h miért olyan semmitérő az az Essential. Persze van akinek megfelel, de ha nem nevezték volna át, akkor valószínűleg az 1S lett volna az olcsó sláger roller, nem az Essential. :/
Amiket néztél, M365, 1S, az kb ugyanaz a kettő. (250W - 30km)
Sztem még arra a heti 1-2 alkalomra a 8+8km-re is egy normálisabb rollert vegyél. (300W-os motorral). Mi 3, F30, esetleg Mi 3 Lite, D28.Az aprók közt is sokszor van kint 140-150ezerért Mi 3-as Facebook Marketplaceen, vagy a Hardverapón.
Az Essentialnak az akksija ami nagyon kicsi, ráadásul a rollerek 50% alatt már nem úgy mennek, 30% alatt meg pl visszaveszi a sebességet elég rendesen. Ezért nem érdemes 2x8km-re 20km hatótávú rollert venni, mert sanszos, h az utolsó km-eket már vánszorogva teszed meg vele.
Egy Pro 2 pl a maga 45km hatótávjával olyan 30-35km-t tud életszerű körülmények között. Tehát 2x8km után fog csak 50%-ra merülni, vagyis végig tartja a gyorsulást, ill. a max sebességét, és még kisebb emelkedőkre is felmegy gond nélkül, mivel az akksi még 50% felett lesz végig közben.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kowi84 #18284 üzenetére
A tapasztalataid arra vezethetők vissza, hogy a roller túl van terhelve...
Hegymászásnál iszonyat hátrány a nagy mozgatandó tömeg, és ez köszön
vissza a megfelezett hatótávolságban is: a gyári adatok ugye annyira "steril"
körülmények közt értendők, hogy max. 75 kg pilóta és max. 15 km/h tempó
(természetesen szélcsendben, hogy a légellenállás se rontsa el a "mérést").Nem mondom, hogy nem mérés, mert az, csak nem életszerű. De pláne ha
valaki nehezebb. És de pláne, ha van emelkedő is a tesztben. (Ha csak egy
adott teszt kört ismételget, ahol az emelkedés és lejtés kiegyenlíti egymást
végeredményben, akkor sem ugyanaz, mint végig síkon, uis a lejtőn fékezve
nem tud annyit visszatölteni, mint amit az emelkedőn extrán bezabált.)Amúgy a specifikáció is csak 99 kg terhelhetőséget ír. A vázra... és az még
nem feleltethető meg annak, hogy a motor/vezérlő/akku triumvirátus mit tud!
Az egy külön történet: 100 kg fölött valami dupla motoros vas kellene, de ha
nagyon nincs, akkor legalább 1 kW környéki masina, hogy haladni is tudjon.
(Ahogy a Xiaomi tulajok is felrángatják firmware módosítással 900W fölé, és
úgy már nem akkora probléma az emelkedő sem. Már amíg le nem ég vmi.)Ui: ha csak hatótávolság gondod lenne vele, azt egy külső akku megoldaná.
A gyári 367Wh hogy úgy mondjam harmatos. Dobnál mellé egy hasonló kis
pakkot egy táskában (a kormányra ), és máris meglenne a 40 km. (Csak
hát attól nem lenne erősebb, tehát az emelkedőkön úgy is lábhajtani kéne.)Mondjuk a Dualtron Victor nem tudom, hogyan merült fel utódként, mert az
nem kicsit erősebb, és valóban teljesen más világ, abszolút egyetértünk.
(Ha már szolidabb Dualtron, akkor talán még a Mini az, ami jó "gurulgatni".
De ezt ne vedd készpénznek, nincs vele tapasztalatom. Mantis is teljesen
jó választás, azzal már mentem, csak pont rosszkor, mert a Wolf King GT
után nagyon semmilyennek éreztem, pedig amúgy teljesen élhető az is.)[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz Reggie0 #18283 üzenetére
Nem hülye ötlet.
De ha nem repedt, akkor nagy eséllyel én nem gépem le, mert nem abba kapaszkodom.De sajna ott maradt a gép, mert... Pfff... Foglalkozós, mondjuk így kötve mutattam neki mi merre, mondtam is egy alkut rá, de nem fogadta el... Aminek így utólag örülök, mert kiderült, hogy a kormány nyak is az első verzió, ami tud törni. De ezen kívül elől hátul voltak para dolgok a gépben.
Pedig kezdtem örülni, hogy lesz egy 60v zerom
Na mindegy, tavaszig ráérek, addig lesem a piacot. Lenne most jó áron dualtron eagle pro, de papír forma gyorsulása nem annyira meggyőző... De még kattogok rajta
Kowi84
Mantis 10 plus? Vagy egy dual akkor már, árban nincs sok difi. Az sem egy elegáns gép, de dicsérik, vagyis sűrűn nem hullanak szét (mert az hogy sokan szeretik erre legalább enged következtetni)
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
Kowi84
aktív tag
Pont a napokban lesz egy éve, hogy megvettem egy Ninebot F40-et. Hidegben melegben és gyengébb esőben is használtam szinte folyamatosan, és beletettem egy kicsivel több mint 1000 km-t.
Így első rolleres tapasztalatnak teljesen jó volt, de mindent egybe véve nekem kevésnek bizonyult. Beöltözve, hátizsákkal kb. 110 kg amivel terhelem, de gyengécske. Még "langyos" emelkedőkön is alig visz fel (lábbal mindig segíteni kell). És a hideg időben ez még fokozottabban jelentkezik.
Ez mellett a hatótávval sem vagyok megelégedve, mert még 20 km-t se tudok kisajtolni belőle egy töltéssel, nem hogy a hirdetett 40-et. Tudom, hogy az csak steril körülmények között lehetséges, de ha őszinte vagyok akkor még a fele sincs meg...Szóval elhatároztam, hogy lecserélem valami erősebbre.
Tudnátok ajánlani egy olyan gépet, ami összeszerelési és anyagminőségben is hozza a Ninebot színvonalát (ezzel teljesen meg voltam elégedve), de teljesítményben és hatótávban meghaladja azt.Próbáltam a Dualtron Victor-t, de az nekem inkább sportgép, mintsem egy kényelmes közlekedési eszköz. Erős mint a barom, de valahogy nem tudom magam elképzelni rajta bőrcipővel, farmerban és zakóban munkába menet. Inkább gerincprotektorral meg motoros ruhában . Már a testtartás se olyan kényelmes rajta...
Szóval valahol a mostani és a Dualtron között keresgélnék.Tudnátok ajánlani olyan típusokat, amik megfelelnének az igényeimnek?
Ugyanitt szép állapotú, "megvigyázott" Ninebot F40E eladó!
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Peaceliker #18274 üzenetére
Kormanytores se akkora para, csak a vezetek mindket vegen legyen biztositek.
#18280 RAiN91: En 2x15km-et megyek minden nap 25-os korlattal, az 2x55 perc bp belvarosan keresztul.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz RAiN91 #18280 üzenetére
Az útvonal attól függően tűnik hosszúnak, milyen hosszú kellemetlen szakasz van benne.
Győrben az Egyetem a város északi részében van, onnan a legdélebbi összenőtt városrész Kismegyer, annak legdélibb pontja pont 8,0 km. Ezek alapján feltételezem vagy valami szélső helyen van a munkahely (Audi, Ipari Park, stb. ahol sztráda minőségű kerékpárutak vannak), vagy te indulsz a város pereméről (Csanak, Szentiván, stb.) ahonnan szintén elég jó utak vezetnek be a városba.Ha van tempomat a rolleron, és nincsenek úthibák, kereszteződések, akkor nagyon nagy távolságot meg lehet tenni rollerral, mert csak állni kell rajta. 25 km/h esetén a 8 km tiszta menetideje kb. 20 perc, valóságban lehet inkább 30 perccel kell számolni, ami még mindig nem hangzik túl fárasztónak.
-
PociAti
őstag
Én a Xiaomi 1S-et használom bő másfél éve, (kb. 1800 km lehet benne). Ez alapján mondom, hogy az Essential nekem is elegendő lett volna, de itt többen is írták, hogy nekik kevésnek bizonyult, csalódtak benne. Aki nincs tisztában a roller korlátaival és mellé agresszívabb a közlekedési stílusa, vagy emelkedőket kell megmásznia vele, annak nem ajánlandó.
-
RAiN91
őstag
válasz PociAti #18278 üzenetére
Köszönöm a választ, akkor nézek inkább használtakat. Az mennyire életképes, hogy városon belül 2x8km-t heti max. 1-2x megteszek? 8km oda reggel és vissza munka után. Kis városban, ahol lehet haladni (Győr). Sok az a 8km, kényelem szempontjából?
Az Essential gondolom nem attól gyenge, hogy 250w motor van benne? Mert sokakban az van.
Pl. amikkel találkozom hirdetésekben: m365 és 1S.[ Szerkesztve ]
-
ultio
aktív tag
válasz PociAti #18278 üzenetére
Több, mint 3 000 km-t mentem egy Essentiallal. Minden évszakban, esőben is. Soha nem volt baja, egyszer kaptam defektet. Elégedett voltam vele nagyon!
De tény, nagyon gyenge roller, a gyorsulása szinte semmi.
Kb 80-85 kg voltam hátizsákkal, ruhával, mindennel együtt, kb 15 km volt így a hatótáv.
Télen sokkal kevesebb, 10 alatt bőven.rasti rusti
-
PociAti
őstag
válasz RAiN91 #18277 üzenetére
Az Essential teljesítménye sokakat kiábrándított. Így ha az nem éri el az általad kívánt szintet, akkor nehéz jó szívvel ajánlani.
2-3 év után az akksinak nem szabadna elhasználódnia. Évenkénti 2-3% körüli degradációról olvasni. A középső Xiaomi elvi hatótávja 30 km, nekem napi használat során közel 23 km-t sikerült kihozni. Ha a 23 km-ből levonunk 3×3%-ot, akkor is marad 20,93 km valós hatótáv (ha az elvi 30-ból indulunk ki, akkor meg 27,3 km).
A használódás mértéke viszont erősen függ attól, mennyit állt feltöltetlenül, illetve hány teljes töltési cikluson van túl. Gyártó szerint 500 teljes ciklus után legalább 70%-os még az akkumulátor.
A roller állapotát más tényezők talán jobban meghatározzák. Pl. estések száma, túlsúlyos ember kíméletlenül használta, vagy a köpenyek mennyire vannak elhasználódva. Ha keveset mentek vele, de lapos gumival, akkor is várható egy dupla kerékcsere, ami már látható összeg.
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
2-3 éves Xiaomi rollereket érdemes nézni vagy az akksija már elhasználódott ennyi idő alatt? 100-150 között lehet kapni. Vagy újan a Xiaomi Essential. Mi a véleményetek? -
Peaceliker
addikt
válasz DigitXT #18275 üzenetére
Ja igen, jogos. Így pont az a kényelem veszve el(többek között) , hogy szalaggal nem kell szórakozni.
Ma megyek gép mustrára, ha hozom el, akkor látom majd az a pakk milyen forma, mehet-e csomagtartó tervezésMinden esetre ez a doboz tényleg jópofa cucc
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #18274 üzenetére
Igen, ezt linkeltem anno, de ez egy ilyen dedikált eBike doboz.
Nagyon kényelmesen hegeszthető, mivel eleve formára van vágva a
nikkelszalag (nikkelezett acél egész pontosan). Viszont ebből jön az
a tulajdonsága is, hogy csak új akkut érdemes bele építeni... (Csakis
adott elrendezésben fér bele 65 cella, amiből 13s5p akku lett most.)
Elméletileg lehetne építeni pont ekkora méretben egy 16s4p pakkot
is. De szétbontani hibátlan pakkot, csak hogy "szebbre" formázd?!
Van az a pénz, de babra munka. Ilyet inkább akkor, ha javítani IS kell
(esetleg konfiguráció váltás miatt), vagy eleve másik BMS kell rá, stb.Teszem hozzá, hogy a fenti képen a BMS rossz helyen van, nem lehet
úgy becsukni a dobozt, alá kell bejátszani, és még úgy is necces picit:
ha most oda képzelek pl. egy Daly 60A BMS-t, azzal abszolút bukó.[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz DigitXT #18273 üzenetére
Ez az a doboz amit anno mutattál?
Hozzám most lehet kerül egy gép, amire első tulaj építtetett (elvileg hozzá értővel) egy külső 60v 14ah pakkot...nem annyira szép módon lóg egy táskában. Arra még lehet kell majd egy igényesebb megoldás, de képről nehéz eldönteni.
Mondjuk én kormányra nem szívesen lógatok semennyit, kormány törés a rémálmom.
Ami nekem szimpi, amikor hátsó kerék fölé épük egy kis túra doboz."Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
nagyúr
Újabb "kis" külső akku készült, 790Wh kijött belőle (8 fokban, 2A terheléssel):
Mondtam én, hogy mozgatta a fantáziám a doboz, bár vegyesek az érzéseim.
A BMS elhelyezése nem teljesen triviális, pedig ha már hozzá adják, lehetne...
Amúgy korrekt. A specifikációjának megfelelően működik. Túl nagy áramokat
persze nem lehet kivenni vele a pakkból, pedig cella szinten elférne 50A, de...
(Lehet, hogy ha magamnak építek egy ilyet, vmi erősebb és BT-s BMS-t kap.)Mondjuk az is igaz, hogy 30A folyamatos 48V akkunál 1440W: elég az...
-
Rivaul
addikt
Ez egy 2 éves darab. Lehet akkor még pont elkapta. Sajnálom mert így elég vérszegény. Nekem Mi3 van. Az alapból is megfelel. Ez viszont ahhoz képest valóban gyenge. Kell neki a cfw :/
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
DigitXT
nagyúr
válasz Thunderzolee #18265 üzenetére
"a 36V-os rollerek"
Pedig az emelkedőn való felmenetel nem csak akkufesz függvénye.
Leginkább egy konkrét teljesítmény kell. Amit az akku mellett ugye
a vezérlő áramkorlátja határoz meg, pont ezért nőtt meg akkor is a
végsebesség az adott emelkedőn, mert az áramot növelte: 5 vs. 10,
nagyon nem mindegy, 5 km/h-nál már egyensúlyozni sem könnyű...
(Ha a vezérlő fázisáram korlátja limitál, ugyanúgy menne 48V-tal is:
úgy tudom, hogy Xiaomin külön programozható, szóval sanszos.) -
Chereiose
addikt
válasz Thunderzolee #18264 üzenetére
Köszi, akkor ez alapján fújom majd fel
-
veterán
válasz Thunderzolee #18264 üzenetére
A leírásban 50-60 PSI szerepel. Én 60-ra szoktam nyomni.
-
veterán
-
veterán
-
Rivaul
addikt
válasz Thunderzolee #18261 üzenetére
Köszönöm. Közben foggalmam sincs hogy, de egyet elfogadott. Most 30 a max. Eddig 5-6-al hozott fel a dombon nálunk, most 10-11-el. Így már megfelelő lesz arra amire kell. Feleségem barátnőjének rollere. Ő még könnyebb is mint én egy tizessel. Így nagyon szenvedett vele.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Chereiose
addikt
Azt megtudja mondani nekem valaki, hogy kb 80kg-os felhasználóig hány bárra érdemes fújni a xiaomi mi essential roller kerekeit?
-
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Adott egy Xiaomi Essential. Custom fw-t szerettem volna rá tenni hogy kicsit feloldja a lomha 20kmh-t. Megnézem tucat videót. Leszedtem vagy 3 appot és 4-5 cw. Hiába megy végig a telepítés, nem változik semmi. Ugyan azok a limitek maradnak. Mit ronthatok el?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
veterán
-
fere750
csendes tag
Helló.Esegway 500 van valakinek?
-
Peaceliker
addikt
Jaja, mert néztem, hiv, hogy szép, hátha másnak is tetszik. Aztán kitettem egy reális, de nem a "kenyérre kell" áron. Oszt elvitték
Most először kiírtam, hogy keresek 60v os zero 10x-et. De erre sztem kevés az esély sajna.
De ha nem viszik el napokon belül akkor megnézek egy kicsit rokkant warrior 11+t. Szívesen szerelek.Ha az sem, akkor figyelem a piacot, ha lesz egy értelmes áru mantis pro, akkor lehet megveszem, bár ahogy néztem mantis váza nem annyira begyere, az zero után visszalépés lesz sztem.
Ami még fejben van, hogy fogok egy nagykerekű rollert [ilyesmit]
Majd kap egy 3-5kw os motort hátra vagy 2db 1,5-2kw osat és akkor dual motoros. 60v sztem elég lenne, de 72 nagyon adná... Na csak ez a projekt tartok tőle el tudna szaladni árbanViszont ha már itt tartunk. Tudok fórumot, csoportot, bármit ahol ilyen bika ebike motorokat árulnak?
"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
őstag
válasz pescara #18248 üzenetére
Xiaomi rollerek első 2 generációjának osztott kijelzője volt, és ott az apró réseknél be tudott szivárogni a víz. A harmadik generációtól ezért tértek át egybefüggő felületre, és terjedtek el a korábbi modelleknél a kijelzővédő fóliák.
Ja, és nem "csak a kijelző" megy tönkre, mondjuk nem írja ki a sebességet, hanem nem tudod használni a rollert. Úgy látszik a te szervizeseiddel ellenkező tapasztalata volt más szervizeseknek.
-
addikt
válasz pescara #18248 üzenetére
Azért van különbség a "menet közben elkap az eső" és a "berakom a kádba zuhanyozni között". Meg ugye nem mindegyik rollernek (vagy akár külön a motornak) azonos a védettsége.
Én mondjuk pont lesz@rom milyen a védettsége. Nem akarok megázni rolleren és külön cuccot sem szándékom emiatt venni. Szóval van amikor pihen a gép.
Peaceliker:
Eladtad a rollert? Mi a terv, milyen lesz az új?[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #18242 üzenetére
En se ertettem soha, amikor egyesek vizallo kijelzovedoket kerestek. Annak mi ertelme, amikor maga a roller nagy valoszinuseggel hamarabb megy tonkre az esotol, mint a kijelzo... Legalabb is a szervizek ezt mondjak.
-
PociAti
őstag
válasz Casseius #18244 üzenetére
Akkor a cikkel kapcsolatos egyetlen dicséretet is kénytelen vagyok visszavonni.
Nyugati megyeszékhelyen én úgy tapasztaltam, hogy az elmúlt 2 év során kb. fél évente duplázódott meg az elektromos rollerek száma.
(Ezzel nem azt mondom országosan akkor most 200k lenne, mert semennyire sincs rálátásom az országos adatra.) -
PociAti
őstag
válasz Thunderzolee #18241 üzenetére
Igen, ez a riport a "lángelmével" az ellenzéki miniszterelnök jelölti verseny idején volt.
Elektromos eszköz tisztítására miért ne használjunk folyó vizet, ezt a példát szoktam felhozni.
Azért tudta volna még fokozni a hülyeséget nagy nyomású mosóval. -
addikt
válasz Casseius #18244 üzenetére
Valószínű már akkor is több volt. Feltéve, ha az megbízható adat.
Mert ugye általában ilyenkor forgalmazói és/vagy kereskedői adatokat vesznek alapul. Tehát némileg megjelenik benne a leszállított mennyiség. Nem csak értékesítési darabszám. Amitől általában inkább becsült adat lesz.
Viszont ami biztos nincs benne, az a külföldi magán rendelések. Meg valószínű a kisebb cégek egyéni importja. Tuti nem kerestek meg minden garázs céget.
Szerk.:
Egyébként majd jövőre lenne jó látni egy hiteles statisztikát. Amikor még magas az üzemanyag ára, már jobb idő van, és kijön valamilyen szabályozás is. Akkor nagyjából minden negatív és pozitív hatással érintve lesz a roller eladás.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
addikt
válasz creedszl #18237 üzenetére
én nem merném. Vízállósági ígéret ide vagy oda, legtöbb gépbe tuti bejut a víz. És ha deknibe nem is, motorba tuti és akkor megeszi a mágneseket a víz.
Én kerülöm a vizes, nedves utat is a gépemmel....vagyis kerültem, mert most pont nincs rolim, de lesz és azzal is így teszek majd
illetve pont ezért mert nedves időbebn nem megy a gép, nagyon nincs is mit takarítani róla, amit egy rongy ne vinne le"Oh my Goa'uld!"
-
veterán
-
PociAti
őstag
válasz creedszl #18237 üzenetére
Erről a módszerről a magyar politikai paletta egyik legkukább bohóca, 2021-ig a Momentum elnöke: Fekete-Győr András jut eszembe aki szintén betette a zuhany alá a rollerét. "Az ember a hibákból tanul."
Az értelmesebbek meg logikusan gondolkodnak és rendelkeznek annyi gyakorlati tudással, hogy nem tesznek ilyet. Szegényke csak jogász-politikus, ő fel van mentve a gyakorlatias gondolkodás alól.Nem tanácsos a kondenzátorok, akkumulátorok pólusait rövidre zárni. Az elektronikai elemek elvileg le vannak szigetelve a rolleren belül, de nem folyó vízre vannak tervezve. A bejutó pára is elkezd belül dolgozni.
A koszt inkább nedves kefével, nedves rongyokkal kell eltávolítani, nem folyó vízzel.
-
veterán
-
Revolit
senior tag
válasz creedszl #18237 üzenetére
Hmm, hát igazából ez egész jó ötlet bár kérdés, hogy néz ki utána fürdőszoba. Na meg egy g30-al még működhet is, annál nehezebb/nagyobb rollert tuti nem cipelnék be fürdőbe.
Nekem is elég saras. Ha megszáradt, le szoktam előtérben (ahol tartom) trutyizni, aztán általános tisztító kendővel megtisztogatom.
-
PociAti
őstag
Csak a szokásos jelenség, aki nem megszállottja egy témának, az nem veszi a fáradtságot, hogy a dolgok mélyére ásson, így csak nagyon felületes és hasztalan cikket rittyentene össze.
És hogy ne legyenek benne súlyos tárgyi tévedések, felkérnek egy "profit", vagy jelentkezik egy túlbuzgó alak, aki megkeresi őket egy ilyen írással.
Egy olyan személy, aki már rég átesett a ló túloldalára és azon a nézőponton keresztül von le irreális konzekvenciákat. Ilyenkor elmarad a 9x%-ot kitevő tömeg figyelembe vétele. -
PociAti
őstag
Egyetlen hasznos infó van benne, a második mondat:
"Szakértői becslések alapján több mint 50 ezer saját tulajdonú elektromos roller van Magyarországon."Ez azt jelenti, hogy kb. 200 lakosonként 1 roller. (Ha Budapest 1,7 milliós számát szoroznánk fel 200-al, akkor 8500 lenne, de figyelembe véve az ottani közlekedési igényeket, 15-20k fölé tippelném a számot.)
Érzésem szerint ezt a cikket is egy szűk látókörű, a ló túloldalára átesett személy írta. 50k rollerről ír, és közben mindhárom fotón kb. 1-1,5 milliós rollerrel - tippem szerint Kaabo Wolf - illusztrálja mit kell érteni roller alatt és ehhez mérten erodálja a cikk objektív részét saját szubjektív gondolataival: "A belügyminisztérium és az ügyészség szerint egyértelműen motoros hajtású jármű a roller, tehát jogosan elvárt a vezetői engedély és a sisak. Tegyük hozzá, egy 40-50-nel haladó, aprókerekű járgánnyal egyébként is kész oroszrulett bukó nélkül közlekedni, szóval fura, hogy ezt egyáltalán elő kell írni..."
Ezt úgy írja, mintha nem is léteznének olyan rollerek, amik nem 40-50-nel haladnak. Miközben amiről ő ír, abból talán csak 100-200 darab fut a magyar utakon, és közben a maradék 50.000 hagyományos rollerről megfeledkezik.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Múltkori ittas rollerezés vs. Kúria bulihoz kapcsolódva (IS) egy újabb cikk. Vagyis kicsit lazább, mint a múltkori.
Döntött a Kúria: gépi hajtású járműnek minősül a roller
Újdonság nincs túl sok benne, így csak akkor ajánlott a cikk, ha valakit tényleg érdekel a téma.ZX Spectrum - Commodore 64
-
pazola
tag
válasz pescara #18228 üzenetére
A bejegyzesembol, amire reagalsz, nem derul ki, de ott az volt a lenyeg, hogy az Asus-nak is van rollere (nem mellesleg azt vettuk 3 evre). Annak szerintem megannyira sincs (bar a 2 ev gari meg a szervizhalozat le van irva valahol), de en remelem, hogy nem is lesz ra szukseg.
Az osszehasonlitas azert van, mert kb. azonosak elvileg. Kb.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Ciccuka #18229 üzenetére
Megvalósítható. Csak illegális kb. bárhol a világon... Nem véletlen:
egy esetleges balesetnél konkrétan nagyon nagy baj lehet belőle.Szerk: pedelec esetén sanszosabb, hogy legális, gyereküléssel, ha
már egyszer kerékpáron megoldott, és a pedelec az egy kerékpár.
De ennek utána kell járni, itt a pedelec off... A roller 1 személyes.[ Szerkesztve ]
-
Ciccuka
veterán
Van olyan roller vagy elektromos szállítójármú, amivel gyereket lehet szállítani?
Kugoo Kirin G2 Pro-val megvalósítható esetleg?
Ilyen helyen vannak értelmes rollerek mostanság?
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
addikt
válasz Peaceliker #18226 üzenetére
Akkor majd meglátjuk. G65 -ön gondolkoztam először, de aztán rájöttem az már ki fog esni az alsó kategóriából. Vagyis elvileg, ha úgy lesz szabályozva, ahogy korábban tervezték.
Mivel több mint 350W. Hiába lesz 25 -re korlátozva, úgy már nem sok értelme lesz.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
addikt
amiben stm32 van, azt igen, ha van fw. Én kocka állapotból (olyan is volt, hogy be nem kapcsolt) csak egy gyári állapotra tudtam hozni és onnan ment újra a fleshelés. Újabb xiaomiban már nem ilyen soc van és azt (még?) nem lehet sütögetni. Ninebotnak nem néztem utána, de itt csoportban is írta valaki, hogy vmi új gépe nem volt hekkelhető.
"Oh my Goa'uld!"
-
addikt
válasz Peaceliker #18224 üzenetére
Az jó buli, de legalább van rá megoldás.
Stlink -kel bármelyik gyári szoftvert fel lehet tolni a rollerekre? Legyen az bármelyik hivatalosan korlátozott verzió (D/E)? Olyannál is, ahol mondjuk van fizikai eltérés is? Pl. motor és egyéb más.
A népszerű pálcikákra gondolok, mint a Xiaomi, Ninebot.
Most még viccesen hangzik, hogy valaki korlátozni szeretné saját rollerét, amit kintről vett. Viszont egy későbbi szabályozásnál, ahol meghatározzák a roller maximális képességeit, sebességét az adott kategóriában, már lehet visszatérő kérdés lesz.
Engem is érdekelne, mert ha váltanék később egy frissebb modellre és úgy döntök kintről veszem, akkor jó lenne tudni milyen opciók vannak. Nyilván ezt későbbi modelleknél nehéz lenne megmondani így látatlanban...de nálam lehet tervben lesz majd valamikor egy G30 utód.
Viszont olyan szarul állunk (mint ország), hogy nem biztos a "jó" magyar forintot használnám vásárláskor.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
válasz Peaceliker #18222 üzenetére
Azt hiszem az egy főzött cucc volt, már nem tudom melyik rollernél, de ha érdekes visszakeresem. Azt tudom, hogy többen is panaszkodtak és a készítője tudott a problémáról. Nem tudom azóta sikerült -e már megoldani.
Más megoldás nem volt a nagyobb sebességre.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
F40 -nél egyébként rá lehet tenni az európai szoftvert a global helyett? Vagy be lehet korlátozni 25 -re?
Mert múltkor valamelyik rollernél olvastam az egyik FB rolleres csoportban, hogy még nem tudják módosítani. Ott mondjuk pont fordítva kellett volna. 25 -ről 30 -ra.
Egy másiknál meg arra nem volt megoldás, hogy kikapcsoljon a roller. Állandóan visszakapcsolt utána.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
BaLee
addikt
válasz salieri. #18215 üzenetére
Hát ezt mindenkinek magának kell eldönteni.
Kicsit nagyobb hatótáv, erősebb motor. Más érdemi különbség szerintem nincs.
Ahogy nézem árban 180 vs 230 most itthoni forrásból.Én anno a nagyobb mellett döntöttem, nem bántam meg, de én 100+ kiló vagyok szóval nekem mindenképpen ideálisabb a nagyobb.
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Lement most az F30E ára 180-ra. Érdemes megvenni,vagy várható akár akciósabb ár a tél folyamán?
-
veterán
válasz Herczi #18208 üzenetére
F30 jó választás sztem is.
Bár arra a 2km-re lehet egy Xiaomi is elég lenne: Mi 3 Lite, Mi 3. A szállításnál jól jöhet, ha kisebb, könnyebb.
Gondolom a táblázatot átnézted, amit linkelni szoktam. Nem nagyon van más, F30, D28. Remélhetőleg az a felüljáró nem olyan meredek, h ne tudjon felmenni rajta.
Hardveraprot is nézd át, folyamatosan vannak kint alig használt rollerek.
Sencor egy egyszerű márka, jó, de tömör kerekei vannak, bár lengéscsillapítóval szerelik.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
xxman
senior tag
Sziasztok!
Boldog tulajdonosa lettem egy Himo L2-nek, eddig leginkább motoroztam, így új nekem egy kicsit, de nagyon elégedett vagyok eddig a géppel, jól veszi a nagyon szar utat is.
Egyedül a max 25km/h ami nagyon kevés, egy 30-35tel már ki tudnék békülni, és bírnia is kéne a 70kg-mmal.
Valaki szedett már ki limitert?
Mielőtt szétkapom, hátha tud valaki valami okosat mondani!
Köszönöm!I just wanna have some fun.
-
addikt
válasz pazola #18209 üzenetére
Én hármat rendeltem, de amúgy szerintem kettővel érdemes számolni. Vagy legalábbis én így gondolom, ha egyik éppen a mosásban van. Úgy meg már annyira nem veszélyes a postázás költsége.
Meg szerintem ez olcsónak számít, de lehet kapsz máshol is. Nekem kézenfekvő volt tőlük venni, mert közel vannak.
Bár én személyes átvétellel vettem, tehát nálam ez nem volt szempont.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Herczi
senior tag
Sziasztok!
Mostanában nézegetem az elektromos rollereket, jövőre többet kell bejárnom dolgozni sajnos. Az üzemanyagár meg nem éppen baráti, szóval vonat + roller kombóra gondoltam. A roller része 2 km kb. össz-vissz, viszont ezen múlik, hogy elérem-e a vonatot vagy várnom kell 1 órát a következőre. A terep sík, de van egy felüljáró, bicikli út térköves, én 85 kg körül vagyok.Topikot olvasgatva, netet böngészve a Ninebot F30e a legszimpatikusabb a 10"-os kerék és a 300 wattos motor miatt. Távra az F25e is elég lenne, csak a 250 wattos motorban nem vagyok biztos. Súlyra 1,5 kg-val könnyebb, nem oszt, nem szoroz kategória.
Xiaomi a 8"-os kerék miatt nem szimpi, Kugoo a minőség szempontjából is kérdéses.
Acer ugyanaz mint a Xiaomi, meg van még pár kínai, amifelé megint csak nincs bizodalmam. A Sencor SCOOTER TWO is jól mutat papíron nekem (tömör kereket kivéve), de alig van róla információ.Van esetleg még valamilyen típus, ami mellett elmentem, de érdemes lenne ránéznem, ragaszkodjak egyáltalán a 10"-os kerékhez? 200k-nál nem akarok többet költeni, de az se baj ha kevesebb.
-
addikt
Még múltkor a sisak alá vettem egy többnyire poliészterből álló maszkot, ami jó nagy hülyeség volt több szempontból is. Pl. áthűl a szájnál. Plusz a varrásnál sem volt annyira kényelmes.
Viszont most rendeltem egy pamutot, ami baromi jó. Pedig filléres..., de mégis ez vált be jobban.
Általában rendelésre jön nekik, ha valakit még érdekelne, mert ahogy érkezik pillanatok alatt elfogy az összes. 2+ hetet írnak, de ez változó. Nálam 1 hét sem volt, pedig nem volt benne az aktuális rendelésekben.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
buherton
őstag
Milyen nadrágot ajánlotok rollerre a hideg ellen? Lehetőleg könnyen fel lehessen húzni a már meglévőre, ez fontos szempont. A sínadrág jó lehet? Illetve milyen sisakot, ami alá mehet a normál sapka télire? Biciklis szóba jöhet? G30-am van.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
pazola
tag
Legújabb életmód termékeinket 15%-os kedvezménnyel vásárolhatod meg az alábbi kuponnal: ACERZOLD15
(3 légtisztító és a roller, ami így olcsóbb, mint eddig bármikor, Kuponnal 169.900 Ft helyett 144.415 Ft) -
fere750
csendes tag
Helló.Esegway 500 rollernek kellene a kormány felőli kábelek bekötése a vezérlőbe,ha esetleg tudná valaki.(Szét lettek húzva és nem tudni melyik hová való)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest