- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
xkoti
senior tag
válasz
Thunderzolee #18196 üzenetére
Köszönöm szépen a választ azért így már kicsit tényleg jobban átlátom
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #18196 üzenetére
Mi 3 Lite-tet vettem kb 3 hete, szerencsere meg nem volt ra szuksegem, de azt mondtak tobb helyen is ahol kerdeztem, hogy vigyazzak nagyon, mert egyelore Europaban nincsenek hozza alkatraszek es sok nem kompatibilis az elozo modellekevel. Kerekcsere pl. nem gond, de ha mar a hatso lampa eltorik, akkor azzal egyelore nem tudnak mit kezdeni. Nyarig allitolag nem is szamitanak valtozasra...
-
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már képben leszel:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Hát ha könnyűt keresel, akkor Essential, de mondjuk az csak 20-al megyen.
150ezerért Mi 3 Lite, vagy kicsit drágábban Mi 3, F30, D28. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18191 üzenetére
Rendelek is akkor egyet.
Pumpa nekem előbb volt, mert a babakocsi kereke miatt vettem. Meg gondoltam jó lesz majd később máshoz is. Xiaomi 1S. Szerintem jó kis cucc.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18189 üzenetére
Igen, arra.
Múltkor én is belementem egy rózsaágba, pont kifújta elém a szél az egyik virágboltnál... egy pillanatra megállt a szívverésem, de szerencsére nem lett probléma. Szépen beleállt, de csak a bordázásba.
Azzal a fúrónak nevezett cuccal (jobb szélén) szokták kicsit tágítani a lyukat, hogy el lehessen rendesen tömíteni az anyaggal és némileg tiszta legyen. Legalábbis régen úgy csinálták a gumisnál, nem tudom még használnak -e ilyeneket.
-
Peaceliker
addikt
Elvileg (amennyire tudom, de messze nem vagyok benne biztos) ez ilyen szög és hasonló javításra van. Szóval neked akkor jó. Én kis lyukba is betömném, csak pl egy tüske ha bele megy és letörik szerintem meg sem találod. Boosterrel jártam úgy, hogy toltam egy 500m-t, nem volt jó... Be is indítottam, had tolja magát (csak az nem szenzoros és nem volt ez így túl optimális
). És meg sem lett a tüske kívülről, belülről tudtam kitapogatni... Pedig még csak olyan kicsi sem volt
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18185 üzenetére
Nálam ugye tömlő nélküli gumik vannak, azért gondoltam rá. Meg azért annyira nem lenne baba, ha kilométereket kellene tolni a rollert egy esetleges defekt után. Főleg ilyen hidegben.
Még ha nem is teljesen százas a fenti megoldással javítani, arra legalább elég, hogy a cégbe beeérve autóval jöjjek haza.
Csak nem tudom, hogy ezeknél kell -e valamire figyelni. Pl. tömítő vagy a ragasztó anyaga. A fenti az cement alapú ragasztóval van. Bár ez inkább szerintem nagyobb sérülések javítására van. Függetlenül a kis "fúrótól". Olló gondolom az ajánlott mellé.
De nem igazán vagyok képben ezekkel, mert autón öngyógyító kereket használok. Meg az autós kompresszorom is olyan, hogy ragasztót lehet rácsatlakoztatni és együtt tolja bele a levegővel. Más fajta gumihoz az is frankó megoldás. Szóval nem sűrűn járok gumishoz sem, csak ha kereket kell cserélni az aktuális szezonra.
-
xkoti
senior tag
Sziasztok!
Épp az első elektromos roller vásárlásom előtt állok de kicsit tanácstalan vagyok ezért kérném a segítségeteket.
A napi megtett táv a rollerel maximum 5km lenne.
Fontos lenne, hogy mivel lépcsőn fogom fel le vinni így a súlya az ne legyen brutális.
Az utak amiken használnám relatív jók hisz a bicikli sávban közlekednék vele leginkább.
Amikkel szemeztem az a Xiaomi illetve a Kugoo S1 Pro az érték határ az maximum 150k körül lenne viszont azért vannak ezek eddig a listán mert részletre szeretném vásárolni.
Sencorral is szemeztem hisz arra is van lehetőség de valamelyik típusnál azt írták, hogy eszméletlen nehéz felfújni a kerekeket olyan nehezen hozzá férhető.Illetve nem tudom mennyire igaz hogy 350W alatt nem érdemes e rollert venni
Előre is köszönöm a segítséget
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pescara #18182 üzenetére
Az övé nem tudom pontosan milyen, de vannak olyan táskák, amit több helyre is fel lehet tenni. Nekem például olyan van, amit alapvetően a kormányrúdhoz és a kormányhoz is rögzíteni lehetne, de nálam is a rúdon van a lámpa.
Szóval én kicsit lejjebb raktam a prizma fölé.
Szerk.:
Most nézem nálad prizma sincs, ami tartaná a táskát. Viszont nem csak előre lehet rakni, már ha az nem zavar. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18180 üzenetére
-
Peaceliker
addikt
Én munkába jártam míg jobb idő volt (vagyis össze táv utolsó 9km-e volt roller ha nem esett) vele, oda kell laptop, meg stb szóval olyankor rajtam is van. Ha itt helyben boltba mentem akkor szintén hátizsák. Ha véletlen csak egy hobbi gurulásra mentem, akkor nem volt, de ez a ritka. Kormány táskában meg szerszám és egy lakat van, hely nem is nagyon magad benne. Még valami apró pumpa kell, mert pót belső hiába van, ha nem tudom felfújni
-
pescara
aktív tag
Lenne meg egy, talan fontosabb kerdesem is. Amikor vettem a jarganyt, kb 3 hete,( Xiaomi mi 3 lite) , azt mondta az uzlet( Athen) , hogy ha garancian belul barmivel, aminek az elektronikahoz van koze, hozzajuk kell vinnem, ha mas, pl kerek, vagy mas szerkezeti problema, akkor barmilyen motor, vagy kerekpar szervizbe. Mondjuk azt megertem, ha en torom ossze, ahhoz semmi koze az elado uzletnek. De a kerdes, hogy akar egy belso cserehez, vagy egy kiegett izzohoz hozza tudnak nyulni egy ,,barmilyen szervizben? Remelem ki tudtok igazodni a kerdesemen!
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18177 üzenetére
Jaja. Mondjuk én hátizsákot mindig viszek magammal, mert pár dolog van még nálam, ami nem férne bele egy rollerre szerelhető táskába.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #18172 üzenetére
18173-at neked irtam volna.
-
pescara
aktív tag
En valami kis szutyot tennek ra, amiben telefon, kulcsok, irattarca (kb ennyi) elferne, hogy ne kelljen mindenhova hatizsakot vinni, habar az sem zavaro, kb el is felejtem, hogy rajtam van, foleg ha ures. De nem latok olyan helyet a jarganyon, ahol nem zavaro helyen lenne.
-
Peaceliker
addikt
válasz
pescara #18173 üzenetére
És még nem is világít mindenfelé, mint egy karácsonyfa
Mondjuk lehet nem is fog. Pedig előre már van gbgw ledcső pár, de még nem tudom felrakom-e...ha megy fel akkor megy majd dekni alá is.Felső vezetékekre rakok majd ilyen piros bizbaszt, mert marhára tetszik, csak a 2m, amit rendeltem nekem ennyire volt elég
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pescara #18168 üzenetére
Köszi, de azért szoktam ezeket megosztani, mert így lehet keresni rá a topikban. Többen használnak ilyen extrákat.
--------------------
Ahogy például ezt is, és dobok hozzá pár tippet is:
Védőszalag taposóra.
Ez szintén Kínából érkezik, általában összetekerve, és jóval hosszabb, mint amennyi egy rollerre szükséges lenne.
Ezt kicsit elcs*sztem, mert mattot vettem...érdemesebb ebből normált vagy fényesebbet nézni, mert egy picit elüt a többi pirostól. Nem annyira durván, de engem már zavar. Kicsit fakóbb.
A lényeg:
A belső részén van ragasztó, de elég jól tapad hozzá a fólia, amit le kell róla húzni. Nem tudom másnál is ilyen lesz -e.Érdemes mindig csak 5-10 centis részén leszedni a ragasztóról a fóliát, hogy jól fel tudd illeszteni. Ajánlott ennél is például egy hajszárítóval melegíteni a ragasztót, mert jobban fog tapadni.
A két végére én nyomtam egy-egy pici pötty pillanatragasztót, hogy biztosan tartson. Most egyelőre tesztelem, hogy mennyire lesz tartós, aztán ha beválik, akkor rendelek egy kicsit intenzívebb piros színű verziót.
-
-
Rivaul
addikt
Sziasztok.
Egy kedves ismerősöm hozott egy Xiaomi rollert. Mert hogy én robogókat szerelek, akkor meg tudom neki csinálni ezt isA lényeg hogy elég gatya szerencsétlen. A kormánya mint a málna keverő... Valaki megtákolta egy kis csavarral, de semmit nem ér értelemszerűen. Mutatnátok egy ide megfelelő csavart?
-
ρσгτσ
addikt
Pro 2 és a G30 markolat, illetve a gyári gázkar mérete mennyire tér el egymástól? Minimális eltérés is számíthat, ezért kérdezem.
Markolatnál elsősorban a belső méret (plusz a beugró rész) érdekelne, tehát nem baj, ha másban eltér. Gázkarnál a vedőburkolat miatt érdekelne.
Néhányat úgy árulnak, hogy mindkét rollerre jó, de sajnos a valóságban ez nem mindig van így. Minimális mozgás sem lenne jó, vagy ha baromira szorul és alig lehet feltenni.
Annak örülnék, ha valakinek lenne ebben gyakorlati tapasztalata. Rollex -nél tegnap a markolatot nem tudták megmondani. Gázkart meg sajnos elfelejtettem megkérdezni.
-
ρσгτσ
addikt
Átvettem a kábel- és a fékkarvédőt.
Bár biztos sokan vettek már ilyeneket, de lehet valakit érdekel. Kínából jobb áron jönnek, de én magyar bolttól rendeltem BF -en.
A kábelvédőt könnyű felrakni. Annyit mondtak a boltban, hogy nem ritka sajnos az sem, hogy kettévágva (nem a felénél...) érkezik meg az 1 méteres cucc. Szóval érdemes azzal kezdeni, hogy megnézitek a képeket Ali -n, vagy érdeklődtök a magyar eladótól.
Nekem egy elég lett volna, de eleve kettőt rendeltem, mert ehhez hasonló cuccokknál azért amúgy is előfordul +/- pár centi eltérés. Ezzel azért szerintem érdemes számolni.
Meg nyugodtan rá is lehet számolni, mert ha kicsit sűrűbbre akarjátok (tehát kissé összenyomva), akkor hosszabb kell.
A fékkarvédő amúgy kitámasztóra is felrakható, de nem mindegyik típusra. Nekem a fékkarra nehezen, de felment. A kitámasztóra szerintem esélytelen lenne, ami azért vastagabb is Ninebot G30 -on.
Ezekről van szó:
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #18159 üzenetére
Koszi Egyebkent a szervizes ugyanezt mondta, de csodalkozom, hogy a hasznalati utasitasban egy szot sem irnak errol, mintha mindegy lenne.
-
Reggie0
félisten
válasz
pescara #18158 üzenetére
Az a biztos, ha eloszor a falba. Forditva sem szabadna nagy gondnak lennie, de ki tudja akkor hogy viselkedik. Azert az aramszunetet is el kell viselnie, de lehet olyan gyarto aki kitalalja, hogy ilyenkor nem kapcsolja vissza a toltest vagy egyszeruen ez egy logikai bug a tolto hardvereben/szoftvereben, igy forditott sorrend(roller,fal) eseten nem fog tolteni.
-
pescara
aktív tag
Sziasztok! Toltesnel szamit, hogy elobb a toltot cstlakoztatom a konnektorb es utana a rollerbe, vagy forditva? Ma eloszor a rollerbe dugtam es utana a falba es zolden vilagitott a tolto. Felhivtam a szervizt es azt mondtak, ez normalis , mert okos tolto, elobb azt kell csatlakoztatni a konnektorba es kb 15 masodperccel kesobb a rollerhez. Kiprobaltam, ugy egybol piros lett es tolt. Ilyet eletemben nem hallottam elotte, mobiltelefonoknal kb tok mindegy. Koszi, ha valaki felhomalyositana!
-
Sziasztok!
Nagy bajt okozok a G30 Max-nak ha télen kint tárolom az erkélyen (táskába) ?
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18111 üzenetére
Teszteltem ma rendesen a sisakot. Ami azt jelenti, hogy számomra normális 40-50 perces úton. Pár dolog miatt aggódtam azért, de végeredmény teljesen korrekt.
Baromi jól szellőzik. A szájnál még kisebbre is kellett állítanom a nyílást. Így párásodás sincs, mert teljesen jól "felfut" a plexin a levegő.
Egyedül akkor rosszabb, ha megállok, de a plexinek két lecsukott állása van. A felső állás az, amikor még nem jön az arcomba a levegő, de mégis szellőzik.
Frankó a látótér is. Végre nincs hideg a fejemnél, plusz nem folyik patakokban a könnyen...mert érzékenyebb erre a szemem.
Szerk.:
Jah és már most hasznos volt, hogy fel tudnom nyitni az elejét. Mert kicsit meg vagyok fázva.Szóval jól ki tudtam fújni az orrom.
-
Somatom
veterán
Sztem meleg kézre húzott meleg kesztyű tud egy órát. Bár, ebben az árkategóriában nincs tapasztalatom. Két hete vettem az enyémet. Az nulla fok körüli hőmérsékleten, 100 -as tempónál lehúzás után is vissza tudta melegíteni a kezem. Viszont rollerhez sztem túl robosztus. Nem tudom, hogy tudnám-e benne kezelni a kázpöcköt. Motoron nem kellenek ilyen fínom mozdulatok a hüvelykujjon.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18151 üzenetére
3M -et azt láttam 10+ ezres kategóriában. Gore-Tex az valóban nem jellemző. Ebben az árban érnek valamit a fűthető kesztyűk? Úgy értem tényleg melegít is, vagy csak nagyjából dísznek van bennük, mert inkább a drágábbaknál érezhető rendesen.
10+ ezret költenék rá és jó lenne, ha kb./max. 1 órán keresztül tudna védeni a hideg ellen. Tehát nem lenne rossz, ha nem hűlne át 20 perc alatt a kesztyű.
Szerk.:
Úgy látom van olyan, ami 6 db ceruzaelemmel (ami nem kis méret...) működik, kb. 6-7 órát bírja. Konzol kontrollerek miatt tele vagyok LADDA -val (Eneloop). -
ρσгτσ
addikt
Ez a fajta kesztyű jónak számít hidegebb időre, vagy inkább más irányba keresgessek? Mert mondjuk hiányzik valami, amitől jó lenne. Nem jó az anyaga, hamar tönkremegy...stb.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18148 üzenetére
Én azt nem mondom, hogy bringán kötelezőnek kellene lennie a sisaknak. Nem bringázok, így nem is nagyon van tapasztalatom vele.
Viszont maga a konklúzió eleve érdekes.
Nem értem az orvosok hibáztatását, mivel tapasztalatok alapján egy javaslattal álltak elő. Erre a szakértők kreáltak egy rossz szabályozási környezetet. Ami az ő dolguk volt, nem az orvosoké. Nyilvánvaló, hiszen az orvosok ehhez a részéhez nem értenek, nem is az ő feladatuk.
Ráadásul ezt nem hogy az elején, de később sem sikerült normálisan rendberakni. Tehát nincs konkrét különbség sisak és sisak között. Simán szabályos egy olyan fejvédő is, ami egyébként lehet sokkal rosszabb, mintha nem lenne rajta semmi.
Ahelyett, hogy kötelező szabványokat írtak volna elő, még enyhítettek is a szabályon.
Ezek után tényleg valaki azt várta, hogy jó lesz a helyzet? Maga a szabályozás tehet arról, hogy ez az egész megbukott. Nem a szándék. Meg persze arról is, hogy valószínű kevesebben használnak emiatt bringát, ezt a részét nem is vitatom.
Ezért továbbra sem értem miért baj az, ha bizonyos teljesítmény és sebesség felett kötelezővé teszik a sisak használatát. Ahogy más közlekedési eszközökön tették, úgy az elektromos rollereken esetében is valószínű ez lesz. Az, hogy ez megfelelő szabályozással fog párosulni, abban én sem lennék biztos...tehát simán lehet, hogy ez szintén kárt fog okozni.
Ez a fajta olcsó bukosisak nem alkalmas arra, hogy megfelelő védelmet nyújtson:
-
PociAti
őstag
A probléma kiindulási alapja pont az volt, mint amit te is felhoztál: az orvosok láttak egy problémát, majd az ő javaslatukra úgy hoztak meg egy kötelező érvényű általános szabályt, hogy annak globális hatásait vizsgálták volna.
Végeredményként azt érték el, hogy gátat szabtak a mikromobilitás elterjedésének. Ennek következménye az, hogy , "a súlyos kerékpáros sérülések aránya ma 22-szer magasabb, mint Hollandiában" (a crag.asn.au cikk szerint). Mert ahogy a holland példában látni lehet az elterjedés mértéke az egyik legfontosabb tényezője annak, mennyire biztonságos.
Ezért nem helytálló ez az állításod:
"Tehát azon természetes folyamaton kívül, hogy kevesebben ülnek bringára a szabályozás miatt, minden más orvosolható lenne."Az meg szinte mellékes, hogy nem egy tollvonással húzták át az eredeti rendeletet, évtizedeken át módosítottak rajta, folyamatosan enyhítettek a szigorításokon. De azt a kárt, amit a sisak viselésének kierőltetése okozott nem tudják egyhamar helyrehozni. (Nem egyéni szinten, ahogy az orvosok vagy a szűk látókörű emberek vizsgálják, hanem ha a teljes képet nézzük.)
-
DigitXT
félisten
Mindenkinek jogában áll hülyének lenni...
-
Szerintem ez már kicsit off, de nem én vagyok a topic gazda...
Szóval Oakley sisakot nem vett még senki?
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18144 üzenetére
Tehát 30 év után még mindig ott tartunk, hogy egy rossz törvényt nem módosítunk, hanem eltöröljük. Mert egyébként onnantól kezdve, hogy nincs szabályozva vagy minősítve egy normális mininum, sokkal veszélyesebb is lehet a védőfelszerelés használata, mint annak hiánya.
Mert ezt többször is említi a fenti cikk.
Ez olyan, mintha úgy tették volna kötelezővé a biztonsági övet, hogy közben nem szabályozzák milyen feltételeknek kell megfelelnie. Aztán egy tollvonással eltörölnék, és nem gondolkoznak el azon, hogyan is lehetne biztonságosabbá tenni.
Pont ezért írtam feljebb berakott nyári fullface sisakhoz, hogy hasonló! lenne jó. Mert amúgy Wish -ről rendelhető, és nem vagyok biztos abban, hogy biztonságos. Lehet sisak nélkül megúsznám egy enyhe zúzódással...de lehet az a sisak úgy törik, mint a ropi. Így van rá esély, hogy beleáll az állkapcsomba vagy a nyakamba. Vagy éppen kemény, repedezve törik a belseje.
Mellesleg a fenti cikk azt is említi, hogy akkoriban kezdett elterjedni egy olcsó és könnyű, a fejed tetejére helyezhető sisak. Ami biztonsági szempontból nem említhető egy lapon egy normális minőségű fullaface -szel.
Tehát azon természetes folyamaton kívül, hogy kevesebben ülnek bringára a szabályozás miatt, minden más orvosolható lenne.
Csak ugye ez baromi nagy munka, ami kismillió sisak átvizsgálását jelentené, és valószínű ellenszenv is lenne az emberekben. Így ezt nem igazán vállalják be. Ahogy azt sem sokan határozzák meg, hogy milyen elektromos rollereket lehet forgalomban használni.
Pedig bőven lehetne ezt a káoszt is rendezni, csak megint nagyon nehezen kivitelezhető és ellenőrizhető. Mert például vannak olyan típusok, amik a kialakítás miatt hajlamosak a kormányrúd törésre. Vagyis magában hordozza a balesetveszélyt.
Persze egy bringa és egy elektromos rollert továbbra sem említhető egy kategóriában, mert a kialakítása, sajátossági miatt teljesen más veszélyességi faktorok vannak. Például a kerék mérete is, aminek egy rosszabb úton is lehet jelentősége.
Egyébként szó sem volt arról, hogy most aztán mindenkinek sisakot kell húznia. Mert valószínű a módosítás nem fogja megkövetelni a kisebb teljesítményű rollereken. Viszont elég durva pont egy elektromos rolleres topikban az ellen küzdeni, hogy valaki sisakot vegyen. Főleg úgy, hogy általánosságban és egy kalap alá vesszük az összes típust.
Bár továbbra sem értem, hogy miért jó ennyire ellenállni a sisaknak. Mert amúgy fáj? Vagy ettől valaki hülyén érzi magát? Felénk például olcsóbb a fodrász, mint a fogorvos.
Hamis biztonságérzetet meg amúgy elég sokszor említik, és való igaz, hogy ennek is szerepe van. Ennek ellenére szerencsére például az autóiparban is van egy csomó olyan vezetést- és biztonságot segítő rendszer, aminek nagy hasznát veheti az ember.
A légzsák, biztonsági öv, a jó hangszigetelés, a jó minőségű úttartás mind olyan tényező, ami hamis biztonságérzetet nyújthat....és itt még nem beszéltem a modernebb rendszerekről, mint például a holttérfigyelő (IS!).
Csak szerencsére azért vannak olyan területek, amiben fejlődünk, és ha nem is tökéletes minden, legalább van lehetőség a biztonságos közlekedésre. Azzal együtt, hogy a szakemberek folyamatosan új lehetőségek, anyagösszetételek után kutatnak.
Amúgy azt aláírom én is, hogy valószínű itt sem lesz átgondolt a szabályozás. Tehát majd nem határozzák meg azt, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni sisaknál a nagyobb gépeken. Az ellenőrzés pedig megint másik probléma. Így nagyjából pont úgy adunk a sz@rnak egy pofont, ahogy ez 30 éve is történt a bringákkal Ausztráliában.
Én is amúgy tudatlanul vásároltam sisakot, mert nem voltam képben, és nem is néztem utána, hogy mennyit ér a Ninebot logós bili. Viszont annak köszönhetően, hogy itt rendszeresen téma, és nekem is sokat segítenek mások, így tudok ezen változtatni.
-
PociAti
őstag
A dolgok tisztázása végett, e-roller alatt pálcika rollert értek, tehát nem a 350W névleges teljesítmény fölötti SMKP szerű gépeket. (A sebesség limit meg elvileg 25 km/h. De aki rendszerben gondolkodik, és a lengéscsillapítást + fékrendszert + köpenyt is hozzá igazítja, akkor ezen a tuningolt járgányon szerintem 32 km/h ugyanolyan biztonságos lehet, mint a gyárin a 25 km/h. De nem ez a mondandó lényege.)
Tisztában vagyok azzal, hogy az e-roller nem kerékpár, mégis sisakviselés szempontjából ezt a megközelítést fogom használni. Azért, mert ez áll hozzá legközelebb, és itt jött össze bő 30 évnyi tapasztalat.
Itt van egy nagyon jó videó arról, hogy miért nem használnak a dánok a kerékpáron sisakot.
Why Don’t the Dutch Wear Helmets?Lényegében, mert mindenki kerékpározik. Az autósok is kerékpárosok. Tisztában vannak, hogy a kerékpáros mennyire sérülékeny, ennek megfelelően bánnak velük. Nem egyének szintjén gondolkodnak, hogy adott ember mennyivel lenne biztonságosabb ha sisakot viselne, hanem hogy mitől lesz működőképesebb a rendszer. Ha a közlekedés magától értetődő eszközeként tekintünk rá, akkor fogják a tömegek használni (és ez a cél). Sisakkal félelemérzetet* és hamis biztonságtudatot** táplálnának a közlekedőkbe.
* Ausztráloknál a félelemérzet az egyik komoly ok, ami visszatartja őket. De erről később.
** false sense of security (videón 1:34-nél)
Az lenne a cél nálunk is, hogy minél többen használják a mikromobilitási eszközöket. Ezt megkönnyíteni kell, nem akadályozni. Ha kellően elterjed, akkor lesz csak igazi alternatívája az autóknak, és ez lenne a végső cél, mert akkor az infrastruktúrát (utakat, kereszteződéseket, parkolókat) is át lehetne rá szabni.És akkor az Ausztrálok. Ausztráliában a világon elsőként vezették be kerékpáron a kötelező sisak viselést (1990 és 92 között ment végbe ez a folyamat, egyes államokban előbb, máshol később).
Ez egy meglehetősen sisak ellenes írás:
https://crag.asn.au/history-of-helmet-law-in-australia/
Az orvosok azt a meggyőződést alakították ki, hogy a kerékpárosoknak bukósisakra van szükségük. Bizonyíték nélkül lobbiztak a kötelező bukósisakokért.
Az orvosok nyomására a politikusok bizottságot hoztak létre a kötelező bukósisak bevezetésére. A bizottság a mellékhatások felmérése nélkül készítette elő a kötelező szabályozást.
[Megjegyzem, egyetlen kerékpáros lobbi sem mert szembemenni az orvosok véleményével, így gyakorlatilag ellenállás nélkül sikerül bevezetni ezt a törvényt. Akkor még úgy gondolták jó lesz.]Ausztráliában a súlyos kerékpáros sérülések aránya ma 22-szer magasabb, mint Hollandiában. Sok ausztrál fél a kerékpározástól.
A kerékpározás visszaszorult, ami az egészségre gyakorolt előnyök és a közegészségügyi költségek csökkenéséhez vezetett. E politika rejtett költségei jelentősek.
A sisaktörvény bevezetése érzelmileg kényszerítő erejű volt, de a súlyos fejsérülések ritkaságát tekintve nagyon félrevezető. Végül egy aprócska kockázatot úgy felfújt, hogy az indokolatlan szorongást szült. Ez elhibázott politikákat és elpazarolt erőforrásokat eredményezett.
A CRAG 2009-es beadványát követően Ausztrália szövetségi kormánya felhagyott a kötelező bukósisakokkal kapcsolatos politikájával.
Ennél azért tárgyilagosabb a WikiPédia szócikk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmets_in_AustraliaElég sok tanulmány készült, találni ezt is azt is, de a [72]-es hivatkozás megállapítása tetszik leginkább:
The Health Impact of Mandatory Bicycle Helmet Laws = A kötelező kerékpáros bukósisakra vonatkozó törvények egészségügyi hatása
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1368064A bukósisakok hatékonyságára, a kerékpározás egészségügyi előnyeire, a fejsérülések arányára és a kerékpározás csökkenésére vonatkozó, a szakirodalomban javasolt becslések felhasználásával a következő következtetésekhez jutunk. Azokban a térségekben, ahol a kerékpározás biztonságos, a sisaktörvény valószínűleg jelentős nem szándékolt negatív egészségügyi hatást okoz. Azokban a térségekben, ahol a kerékpározás viszonylag nem biztonságos, a bukósisakok nem sokat fognak segíteni a biztonságosabbá tételben, és a sisakra vonatkozó törvény viszonylag szélsőséges feltételezések mellett kis mértékben pozitívan járulhat hozzá a nettó társadalmi egészséghez.
A Wikin ezt a részt így foglalták össze: "A sisaktörvények úgy tűnik, hogy csak a veszélyes kerékpáros környezetben nyújtanak nettó egészségügyi hasznot, a sisakok hatékonyságára vonatkozó optimista feltételezések mellett."
Zárásként még 2 ausztrál számadat:
- Kerékpár használat harmadával csökkent a sisak törvény bevezetését követően.
- Közösségi kerékpárokat tized annyian használják, mint azokban az államokban, ahol nem kötelező a sisakviselés. -
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18142 üzenetére
Én éves szinten több 10 ezer kilométert vezetek, mert sok partnerünk van itthon és külföldön is. Közel 23 év alatt egyszer sem okoztam balesetet, és azon kisebbséghez tartozom, aki soha nem felejtette még el használni az indexet. Nyilván nem mondom azt, hogy soha nem szegtem szabályt, de mindig igyekeztem a körülményekhez igazodva vezetni.
Tehát egyáltalán nem arról van szó, hogy a vezetési stílusommal veszélyes helyzeteket teremtek.
Rolleren például mindig leszállok a zebránál. Amennyiben a az úttesten halad a bringa út, mindig megfelelő körültekintéssel haladok át az úton akkor is, ha elsőbbségem van. Gyalogos mellett elhaladva már előre csengetni szoktam, mert van aki megijed egy hangtalan eszköztől és kiszámíthatatlan a reakciója. Pici gyerekek mellett soha nem rollerezek el, ahogy ezt sokan megteszik. Hanem leszállok róla.
Más magyar nagyvárossal ellentétben Budapesten teljesen más a közlekedési morál, és sajnos az utak minősége is sok helyen kifogásolható. Meg lehet nézni (Utcakép) például egy X. kerület Maglódi utat, aminek simán van olyan forgalma, mint egy vidéki nagyváros főbb útvonala.
Nem tudom például egy vidéki áruház parkolójában milyen a helyzet, de Budapesten (és környékén) csoda számba megy, ha valaki megadja a jobbkezet egy parkolóban. Oda is sokat járok, mert elsősorban ők a partnereim.
Pl. Sibrik Miklós út Inter Spar:
Vagy ott van az Auchan Budaörs is:
Piros nyíllal jelöltem a haladási irányt, ahol haladva szinte alig adják meg az elsőbbséget. Mert azt gondolják, hogy az egy felsőbbrendű út, közben ezt semmilyen tábla nem támasztja alá.
Egészen más körülmények vannak például Romániában, ha elmész mondjuk Nagyváradra, de teljesen más egy Bukarest is...és ezt még lehetne sorolni.
Egyszerűen nem lehet összehasonlítani, hogy mi van Svédországban vagy az USA -ban. Semmilyen szempontból sem. Már ha az okokat nézzük. Mert nyilvánvalóan meghatározó, hogy milyenek a körülmények, ha valaki rollerrel jár.
Van olyan rész, ahol például inkább az úton megyek, mert a járda konkrétan életveszélyes. Arról nem beszélve, hogy sok helyen egyáltalán nem takarítják el a faleveleket, ami például esőben remek...
Vagy éppen a bokrok, ágak nyúlnak be annyira a járdára, hogy normálisan nem lehet tőle közlekedni.
Az, hogy a fenti videó nem statisztika teljesen nyilvánvaló. Az is, hogy egy beszélgetés szülte, ami egy orvos tapasztalatain alapul. A lényege tökre nem az volt, hogy elkezdjenek az emberek rugózni a számokon. Hanem az, hogy felhívják a figyelmet a megfelelő biztonságra.
Az, hogy valaki meg akarja magyarázni miért nem hiteles sokkal károsabb, mint ami ebben a videóban szerepel. Én például nem kifejezetten csípem Des -t, de az ilyen videókra nagy szükség van.
Nincs mögötte statisztika, egyszerűen példa arra, hogy az egyik sürgősségi intézményben az egyik orvos mit tapasztalt. Nyilván egy másik személy elmondása alapján, amiből valószínű nem sok haszna származik.
Szerk.:
Elképzelhetőnek, sőt, elég valószínűnek tartom, hogy például a végtagok sérülése sokkal jellemzőbb, mint a videóban említettek. Viszont valószínű az is, ha nincs komolyan zúzódás vagy törés, akkor nem fog elmenni orvoshoz. Főleg, ha például fedett testrészről van szó, mert mondjuk van rajta egy kabát is.Az arc-, fog-, vagy gerinc sérülése például valószínű sűrűbben előforduló probléma lehet, ha orvosi oldalról nézzük.
Tehát nehéz is lenne erről pontos statisztikát csinálni, ha a sérülés jellege nem olyan, amivel orvoshoz mennek. Vagy éppen nem történt olyan szabálysértés, aminél hivatalos intézkedésre került sor.
-
PociAti
őstag
Vettem a fáradtságot, megnéztem újra a videót.
Idézem: "terjeszti az igét a cigánysorról..."
Nehéz eldönteni, az illető vagy téved, vagy túloz, vagy hazudik, vagy tudatmódosítószer hatása alatt hord össze minden hülyeséget.
Alapozom ezt a stílusára, meg ilyen kijelentésekre: "Minden második esetben az állcsont vagy a fogak sérülnek."
Hogy ez az állítás igaz legyen, rendkívül szélsőséges halmazt kellene vizsgálni (mondjuk ha csak 4 esetet vizsgálunk, és abból 2 az említett sérülések, kettő meg egészen más.) A valóság ettől teljesen eltérő. Nem csak Amerikába, Skandináv államokban, hanem nálunk is.Lehetséges hogy te olyan körülmények között rollerezel, ahol magas a rizikó kockázat. Lehetséges, hogy vezetési stílusoddal magadnak teremted elő ezt az állapotot, ezért tartod fontosnak a védelmet.
De fogadd el, hogy mások normális körülmények között tudnak rollerezni.
Én olyan vidéki városban rollerezem, ahol felénk elég jó minőségű kerékpárutak vannak. Többségében Ninebot és Xiaomi rollerekkel találkozom, és leginkább csak az Ipari Parkba kimenő kerékpárúton szoktam találkozni 800-1500W közötti gépsárkányokkal. De azokon van mindenféle protektor.
Esetemben a full face bukónak annyi értelme lenne, mint gázálarcban menni a novemberi parlagfű kivédésére.
Sisakkal pont ellentétes hatást érnének el, mivel számos esetben a közlekedés biztonsága nem nőne, hanem csökkenne. A könnyed használatot ellehetetlenítené, számos káros következménye lenne. Ezért nem erőltetik a megkövetelését. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #18140 üzenetére
A fenti cikk arról szól, hogy milyen körülmények vezetnek a balesetekhez. Ahogy például azt is említik, hogy az USA -ban a halálos balesetek 80 százaléka autóval való találkozáshoz kapcsolható.
A vezetési kultúrának vagy az utak minőségének is jelentős szerepe van abban, hogy balesetet szenvedsz -e. Elég csak vezetni egy kicsit Ukrajnában (ha éppen nincs háború) vagy Romániában. Szemben mondjuk teljes mások a körülmények Svédországban vagy Svájcban. Vagy az említett USA -ban is (nyilván területtől függően).
Az hogy valaki beb*aszva elesik rollerrel nyilván csak a fenti statisztikák egy része. De már Budapestet vagy Zalaegerszeget is nehéz lenne összehasonlítani. Amikor vannak olyan nagyobb forgalmú utak, amik úgy néznek ki, mint a Mars felszíne.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18136 üzenetére
Legalább ennyi időt eltölthettél volna a videó megtekintésével is, de ahogy múltkor sem, ezt most sem sikerült megugrani.
Akkor megértetted volna azt, hogy két ember közötti beszélgetésről volt szó, aminek nyilván nincs statisztikai alapja. Ráadásul egy baleseti sebészeten dolgozó orvos nem csak a saját szakterületét érintő sérülésekről beszél.
Erre hozol egy 2022 -es cikket, ami 2020 -ban megjelent kutatás a 2014-2018 közötti időszakról az USA -ban. Meg olyan országokból hoz példákat az elmúlt évekből, ahol egyértelműen sokkal magasabb szinten áll a közlekedési kultúra.
Ez kb. olyan, mintha a magyar baleseti statisztikákat akarnád kivetíteni Iránra.
Ennek a fenti cikknek az a szándékos üzenete, hogy figyeljenek oda az emberek és használjanak védőfelszerelést. Ahogy általában mást, ezt is sikerült elég rendesen túlreagálnod.
Úgy néz ki a cikk üzenete célbaért, mert a fenti fórumtárs már ez alapján is úgy gondolja, hogy normális védelmet vásárol a roller mellé. Ne vegyük el ezeket az apró sikereket azzal, hogy totálisan félreértelmezzük a fenti videót.
-
PociAti
őstag
válasz
pazola #18128 üzenetére
És amikor korábban belinkelted, akkor is szó volt róla, hogy ez egy hatásvadász cikk.
A legtöbb esettel valószínűleg nem is találkozik, mert nem olyan súlyos, hogy idegsebészhez jusson az eset. A legtöbb baleset elkerüli a kórház látóterét. Emiatt messze nem reprezentatív az ő tapasztalata.Ami igazán fontos, hogy nem térnek ki a balesetet szenvedőkre, illetve az okokra.
Az ÄIKE európai (észt) rolleres cég készített egy cikket a baleseti statisztikákról, ahol a következtetés az, hogy vegyél ÄIKE rollert, de ettől a részrehajlástól eltekintve több más oldalon is hasonló adatokkal találkoztam. És sok normális hivatkozás van a cikkben, mint pl. https://www.eurekalert.org/news-releases/580477, ahol cáfolatot kapunk az idegsebész állítására. A kórházi kezelést igénylő baleseteknek csak közel egyharmada szenvedett fejsérülést. (A tanulmány 2020. január 8-án jelenik meg a JAMA Surgery című szaklapban.) Azt meg én mondom, hogy sokan kórház nélkül megoldják a balesetet, így azok benne sincsenek a statisztikában.
És egy másik érdekes adat innen: Korábbi kutatások azt mutatták, hogy a sérült e-scooterezők csak egy töredéke, kb. 2 - 5 %-a viselt sisakot, amikor megsérült. Csak hogy legyünk képben mennyire gyakori a sisak viselete.
Visszatérve az Äike vagy housegrail cikkére, ami statisztikák értelmezéséhez fontos tudni, hogy kik, mikor és milyen állapotban szenvedik el ezeket a beleseteket?
- A legtöbb baleset alkoholos állapotban történik,
- a balesetek csaknem 50%-a 22 óra és hajnal 6 óra között történik.
- A sérültek 33%-a első alkalommal használja az eszközt.
Ezek tipikusan mind a bérrolleresekre jellemző sérülések, nem saját e-rollerekkel összeszedett balesetek. Tőlük meg aztán hiába kérik számon a sisakot. Ha valaki csak 2-3 megállót szeretne menni, ahhoz nem fog egész nap magával cipelni sisakot. Használható univerzális sisak nem igazán létezik, így az sem megoldott, hogy minden bérrollerhez tartozna egy sisak. Túlméretes, fejen lötyögő sisak csak balesetveszélyessé tenné a haladást, túl kicsi meg fel se menne a fejre.
Pedig a cikkek és tanulmányok gumicsontként imádják oda vetni azt az egyszerű következtetést hogy mennyivel kevesebb fejsérülés lenne sisakban, csak a káros hatásait nem emelik ki. -
-
ρσгτσ
addikt
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pazola #18128 üzenetére
Én raktam be korábban a cikket. Des videójából született.
Kb. 30-40 -től indulnak ezek. Kivéve, ha akcióban van. Attól függ milyen sisakot szeretnél. Cross, nyitott sisakok vannak már kb. 20 -tól is. +/- néhány ezer forint.
Körül kell nézni, mert karácsony előtt vagyunk, így vannak akciók. Illetve van még néhány helyen BF is.
-
pazola
tag
válasz
Somatom #18125 üzenetére
Volt már itt szó róla
https://hegylakok.hu/2022/09/az-idegsebesz-szerint-elsosorban-az-all-es-a-gerinc-serul/
Léteznek egyáltalán normális árban ilyen sisakok (azoknak, akik nem motoroznak, hanem tényleg csak rollerhez használnák)?
-
badoer
csendes tag
szép napot mindenkinek.egy gondom van hogy nem tudom activálni a rollert.minirobot alkalmazást telepitetem a telefonra felis ismeri csatlakozik de nem adja be az akitiválás csak a program képernyöt a roller állapotárol de nem tudom aktiválni
-
Somatom
veterán
válasz
Peaceliker #18121 üzenetére
Megértem. Minden az Anyegin múlik.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #18119 üzenetére
Igen, először nem is értettem felnyitni mire jó...aztán amikor párszor csak 1p re berohantam valahova (bolt, akármi), akkor bazi jó lett volna csak felnyitni és nem kimászni a bukóból.
De legtöbb esetben jó ez így. Forma is nagyon tetszett meg használtan néztem és épp ez volt jó árban...elér árérzékeny vagyok (aka sóher)
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18119 üzenetére
Igen, de azt hogy hordanám 0 fokban vagy alatta? Értem én, hogy vannak tök jó könnyű sisakok 400-500 grammal, de az nem hideg időbe való.
Nekem azért jó, ha felnyitható, mert például ki tudom fújni normálisan az orrom.
Ennyi extrát megengedhetek magamnak. Nem kell levenni hozzá a sisakot, csak felnyitom.
Szerk.:
Ninebot sisakban már 10 fok alatt jóval komfortosabb volt, ha sapkát húztam alá. Csak az meg annyira nem kényelmes még úgy sem, hogy állítható fejszorító van rajta.Ráadásul az még zártabb is, mint a fenti kis könnyű nyári sisak.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #18114 üzenetére
Nekem nagy gép van, 40-50 körüli tempón hajtom jellemzően. Én azon agyaltam, hogy amikor jön hűvös védjen és ezért engedtem én bicos enduro cuccot. Nyáron amennyire rémlik régi motoros emlékek alapján nem lesz gáz ez sem. Max állnál lévő szövet részt leveszem és akkor többet szellőzik
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18116 üzenetére
Igen, de a fentit azt hideg időre vettem. Nekem azért egy út 40-45 perc. Amit ugye 1 nap kétszer teszek meg, ha éppen azzal megyek munkába.
Előfordul, hogy hajnalban vagy késő este tolom vele. Már októberben is elfért volna.
Nyárra, jobb időre nekem Ninebot sisak van. Az tök jól szellőzik a nagyobb lyukak miatt rolleren. Csak gondoltam cserélném egy fullface verzióra. Arra valami hasonlót akarok, mint amit az előző hozzászólásban tettem be.
-
Somatom
veterán
Elvileg 1535gr. De, motoron teljesen más szempontok számítanak. Pl. amit írsz, a szellőzés. Az enyémen is van állítható szellőzés, de ahhoz kell menetszél, ami rolleren zéró. Tuti, hogy nyáron felforrna az agyvizem rolleren. Vagy, a P/J certifikáció. Sztem amit a képen mutatsz, olyan lenne a tuti rolleres bukó.
-
-
Somatom
veterán
válasz
Peaceliker #18112 üzenetére
Tudom milyen, motorra nekem is felnyitható, hátrahajtható, napszemcsis van, de rollerre kicsit soknak tartom. Egyszer bringával ugrabugráltam egy sráccal. Neki echte bringás enduro sisakja volt, levehető állvédővel. Az kb. fele súlyú volt, mint egy motoros bukó.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18109 üzenetére
Nem költöttem sokat, mert nem tudom meddig marad a roller.
Bár nem hiszem, hogy engem érinteni fog a szabályozás. Mármint be fogok esni az alsó kategóriába. Akkor viszont marad.
Olyat akartam, aminél nyílik külön a plexi meg az eleje is. Plusz jó, hogy van benne napszemüveges plexi, amit fel is lehet tolni, ha nincs nap.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #18065 üzenetére
Az egy dolog, hogy a fej mérete vagy a formája fontos. Viszont még azonos mérek között is voltak eltérések. Azonos terméken/típuson belül is.
Volt amelyik szét szorította az állkapcsom, annyira szoros volt. Pedig nincs Amerikai fater állam.
Szóval köszi. Ma voltam próbálgatni, venni. Illetve vettem egy védőmaszkot is.
Szerk.:
Majd kesztyűt kell még néznem, mert ami most van túl "dundi". Annyira nem kényelmes rolleren. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Casseius #18106 üzenetére
Gondolom itt is van túlmerülés és túltöltés elleni védelem (többek között) különben hamar leseggelne, illetve veszélyes lenne az akkumulátor. Szóval a 0% az nem 0, de a 100% sem 100.
A legtöbb tévhit egyébként abból ered, hogy sokan még ezer éves akkumulátorok tájékoztatóját skandálják. Amiből persze nem minden hülyeség, de nem is minden igaz.
Én telefonokat is szoktam a fiókba tenni. Feltöltöm őket, néha ránézek, hogy mi újság. Mert tárolás közben is van veszteség. Van itthon még J6, J7, J70 (kedvenceim) is, ami bár más összetételű akkumulátor, de még mindegyik életképes.
Szóval lehet vigyázni úgy is valamire, hogy nem toljuk túl az aggódást. Szerintem... Arra érdemes figyelni, hogy ne legyen sokáig "jelzett" 0 értéken. Sőt, mindig pluszos érték legyen.
-
Casseius
tag
válasz
Peaceliker #18105 üzenetére
A 80% közelében sincs a cellák tárolási kapacitása, az ott bizony netto hülyeség.
-
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #18087 üzenetére
Ránéztem az Acer roller magyar adatlapjára, és ott egész jól leírják a roller akkuval kapcsolatos karbantartását.
Fontos: Évente 3-5%-os kapacitás vesztéssel kell számolnunk, a lítium akkumulátorok technológiájukból fakadóan.
Teleltetés/Tárolás: Amennyiben előre láthatóan nem fogjuk huzamosabb ideig használni az eszközt, célszerű 80%-on azaz 4-es töltöttségen* tárolni. Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat.
Aktív használat: Amennyiben napi szinten használjuk a rollert, törekedjünk azt nem 20% alá meríteni, az akkumulátort ezzel kímélve.
* Megjegyzés: Acer roller esetén a 4-es töltöttségi szint egy 5 pálcikából álló skálán értendő.
-
pazola
tag
válasz
Thunderzolee #18100 üzenetére
Hát irjál róla te ismertetőt.
Lehet, hogy az lesz
csak most, mivel hatodjára vettük meg - ebből egy jutott el oda, hogy tényleg, mit mondjak, nem volt zökkenőmentes az Acer-oldal és a Cofidis együttműködése velünk, de ezt most nem írom le, gondolom a többi 5 rendelést majd szépen törlik, mintha meg sem történt volna, szóval most már nem annyira egyszerű használni, mint ahogy ezt terveztük 1-2 hónapja.
De lehet majd tavasszal írok róla
Addig mondjuk nem ártana egy normális bukósisakot beszerezni, meg arcvédőt, de ahogy olvasok itt, azért ez szinte egyáltalán nem jellemző. Pedig szerintem meg kell, bár nem nekem lesz, és biciklihez én sem használok ilyesmit (főleg full bukót).
-
válasz
Thunderzolee #18101 üzenetére
Pedig sajnos csak a teraszon van neki hely, bár az be van üvegezve. Télen mikor hideg van akkor olyan 12-15 fok szokott ott lenni. Nem fűtjük. Vagy még talán az alvós szobába fel tudom rakni a szekrény tetejére ott olyan 19-22 fok van.
-
válasz
INGJOKE #18099 üzenetére
Lehet hinni, igen, ugyanazt mutatja mint a roller.
A lényeg, h ne tele töltve rakd el, hanem legyen félig mondjuk. És ne az erkélyre tedd ki, hanem inkább szobahőmérsékleten teleltesd (15-25°C). Tavasszal előveszed, kb ugyanannyi lesz a töltöttsége valószínűleg, nemigen merül magától ha nincs vele baj. (Ezért kell ránézni havonta, h mennyit merült esetleg állásában.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Honor 70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nexigo PJ40 okosprojektor / Számla + Garancia /
- Apple Watch SE 2020 ezüst, 44mm // Számla // Garancia // Válaszható szíj //
- magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintőkijelző
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest